Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2004, 00:54
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-03-2004 @ 12:16:
ik ben evolutionist in hart en nieren, maar kan niet nalaten te zeggen dat de creationisten een uitgebrijde theorie over het leven van de aarde hebben, including de ark, een leeftijd der aarde van 8000 jaar, dono's, mensen die 800 jaar worden etc etc.
Waarom denk je dat dat soort dingen een goede beschrijving van het ontstaan van de aarde en het leven geven, eigenlijk?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 13:41
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 06-03-2004 @ 12:39:
Natuurlijk hebben ze wel een theorie. Het is alleen een beetje jammer dat die in tegenspraak is met nogal veel wetenschappelijke feiten . En er zijn dan volgens mij ook niet zoveel moderne creationisten die in het bovenstaande nog heilig geloven.
hoewel we het soms wel eens niet eens zijn, moet ik zeggen dat ik het volkomen met je eens ben
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 13:48
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 07-03-2004 @ 01:54:
Waarom denk je dat dat soort dingen een goede beschrijving van het ontstaan van de aarde en het leven geven, eigenlijk?
ik vind de creatietheorie geen goede beschrijving, want in de boeken die IK gelezen heb, wordt hij onderbouwt met vage berekeningen, op de man spellingen, cirkelredeneringen etc etc.

maar dan: er is die kwestie van de betrouwbaarheid van koolstof14 enzo. op de meest wazige manier concludeerd een Christen dat daar een wijziging in moet worden aangebracht, en die wijziging resulteert er dan vervolgens in dat de koolstof14-methode volledig strookt met een jongeaarde theorie. op de een of andere wazige manier is een argument voor de evolutie geassimileerd.

en dan zie je dat creationisme en evolutionisme beide theorieen zijn. de evolutie is GOED aan me uitgelegd, en te volgen enzo, maar dat neemt niet weg dat die vage koolstofberekening, die alleen maar gedeponeerd wordt, niet ook waar kan zijn. De evlutie is een stuk aannemelijker hierdoor, maar toch.

nouwja, ik vond gewoon dat bootsman niet kon zeggen dat de Christenen alleen darwin onderuit halen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:50
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 07-03-2004 @ 14:48:
maar dan: er is die kwestie van de betrouwbaarheid van koolstof14 enzo. op de meest wazige manier concludeerd een Christen dat daar een wijziging in moet worden aangebracht, en die wijziging resulteert er dan vervolgens in dat de koolstof14-methode volledig strookt met een jongeaarde theorie. op de een of andere wazige manier is een argument voor de evolutie geassimileerd.
Als je een zondvloed wilt dateren, zul je er vanuit moeten gaan dat die gebeurd is. Als die gebeurd is, is een evenwicht tussen C-14 en een andere stof nog niet ontstaan, waardoor alle metingen aangepast moeten worden. Hoe dat precies zit, weet ik niet, als simpele middelbare scholier. Misschien vaag in onze ogen, maar dan hoeft het nog niet gelijk niet waar te zijn.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:54
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Het is niks meer dan een theorie.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=768466
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:55
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 08-03-2004 @ 12:50:
Als je een zondvloed wilt dateren, zul je er vanuit moeten gaan dat die gebeurd is. Als die gebeurd is, is een evenwicht tussen C-14 en een andere stof nog niet ontstaan, waardoor alle metingen aangepast moeten worden. Hoe dat precies zit, weet ik niet, als simpele middelbare scholier. Misschien vaag in onze ogen, maar dan hoeft het nog niet gelijk niet waar te zijn.
Allereerst is er wel een 'zondvloed' geweest. Waarschijnlijk verwijst de bijbel naar het doorbreken van de Bosperus en het volstromen van de Zwarte Zee. Recent geologisch en archeologisch onderzoek wijst hierop. Maar het is dus niet de hele wereld die overstroomd is. Als dit gebeurd zou zijn zou dat het leven op het land behoorlijk 'gereset' hebben. Bovendien zou er dan over de gehele wereld stratigrafisch bewijs voor moeten zijn, dus een sedimentlaag die erop wijst dat de hele wereld zeer tijdelijk overstroomd is geweest maar die is er simpelweg niet. Datzelfde geldt trouwens voor 'regionale' (zeg eens heel Europa) overstromingen. De laatste grote overstroming van een nu bestaand continent is in het Krijt geweest. Maar dat valt ver buiten de Bijbelse tijdschaal.

Verder snap ik je verhaal niet helemaal. C-14 datering berust op halfwaardetijden(5760 jr als ik me niet vergis voor C-14) in organisch materiaal. Die halfwaardetijden zijn behoorlijk precies vastgesteld. Dus als die volgens gelovigen niet kloppen, ontkennen ze indirect zelfs het bestaan van nucleaire wapens.
Maar goed, er zijn nog zoveel meer dateringen waar je op de middelbare school maar weinig van hoort. Vooral de O-16/O-18 ratio is ook belangrijk voor het recentere verleden. En C-14 is niet de enige stof waarvan de halfwaardetijd voor datering gebruikt wordt (denk bijv. eens aan Cesium).

@Sadistik_fukk: Klopt, de Evolutietheorie is niets meer dan een theorie, net als creationisme. Het verschil is dat er voor evolutie bewijzen zijn, voor creationisme niet. Slechts redenaties die niets meer doen dan een poging tot het ontkrachten van een andere theorie.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 12:41
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Kapee schreef op 08-03-2004 @ 17:55:
Allereerst is er wel een 'zondvloed' geweest. Waarschijnlijk verwijst de bijbel naar het doorbreken van de Bosperus en het volstromen van de Zwarte Zee. Recent geologisch en archeologisch onderzoek wijst hierop. Maar het is dus niet de hele wereld die overstroomd is. Als dit gebeurd zou zijn zou dat het leven op het land behoorlijk 'gereset' hebben. Bovendien zou er dan over de gehele wereld stratigrafisch bewijs voor moeten zijn, dus een sedimentlaag die erop wijst dat de hele wereld zeer tijdelijk overstroomd is geweest maar die is er simpelweg niet. Datzelfde geldt trouwens voor 'regionale' (zeg eens heel Europa) overstromingen. De laatste grote overstroming van een nu bestaand continent is in het Krijt geweest. Maar dat valt ver buiten de Bijbelse tijdschaal.

Verder snap ik je verhaal niet helemaal. C-14 datering berust op halfwaardetijden(5760 jr als ik me niet vergis voor C-14) in organisch materiaal. Die halfwaardetijden zijn behoorlijk precies vastgesteld. Dus als die volgens gelovigen niet kloppen, ontkennen ze indirect zelfs het bestaan van nucleaire wapens.
Maar goed, er zijn nog zoveel meer dateringen waar je op de middelbare school maar weinig van hoort. Vooral de O-16/O-18 ratio is ook belangrijk voor het recentere verleden. En C-14 is niet de enige stof waarvan de halfwaardetijd voor datering gebruikt wordt (denk bijv. eens aan Cesium).

@Sadistik_fukk: Klopt, de Evolutietheorie is niets meer dan een theorie, net als creationisme. Het verschil is dat er voor evolutie bewijzen zijn, voor creationisme niet. Slechts redenaties die niets meer doen dan een poging tot het ontkrachten van een andere theorie.
ennnnn.... WOW
maar wat zijn de kenmerken van zo'n overstroming-sedimentlaag?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 17:36
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
JaJ schreef op 09-03-2004 @ 13:41:
maar wat zijn de kenmerken van zo'n overstroming-sedimentlaag?
Ehhm, nou als iets boven water zit vindt er in principe alleen maar erosie plaats, en onder water alleen maar sedimentatie. Als je ervan uitgaat dat de overstroming tijdelijk was zoals in de bijbel staat, zal waarschijnlijk het water in het begin behoorlijk wild en daarna steeds rustiger geworden zijn. Dus onderaan in zo'n laag zou je zwaarder materiaal, keien enz. vinden en naar boven toe wordt het materiaal steeds lichter. Dit heet ook wel een graded bed.

Maar zo'n laag is nergens gevonden en dat gaat ook niet gebeuren. Zelfs als ie er was, dan was ie nu waarschijnlijk voor een aardig deel door het leven op aarde vernietigd (bedenk ik me nu eigenlijk). Maar zoals ik al zei zou een zondvloed ook erg veel andere schade aanrichten.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:23
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 23-02-2004 @ 11:44:
Laatst kreeg ik op school bij ANW een heel hoofdstuk over Darwin en zijn evolutietheorie. Hoe kan je een leerling iets leren wat wetenschappelijk niet is bewezen en totaal bestaat uit onzinnige dingen?

Ik wil graag hierover jullie meningen hebben.

Stelling: " Evolutietheorie slaat nergens op"




P.S: Later kom ik met een uitwerking/link waarom de evolutietheorie onwaar is en waarom de mens niet van de aap afstamt.
nee het komt allemaal door God
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:34
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Kapee schreef op 08-03-2004 @ 17:55:
(verhaal)
Ik had het over een boek dat Jaj gelezen heeft, en hij begrijpt het verkeerd. Ik leg dat dus even uit, en ik toon dus aan dat 'die Christen' waar hij het over heeft wel degelijk consistent redeneert. Bovendien slaat je verhaal volstrekt nergens op.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 16:49
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
En waarom dan wel niet? Kun je dat onderbouwen? Want al slaat Kapee's verhaal nergens op (dat vind ik weer nergens op slaan), zij onderbouwt haar mening tenminste.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 17:39
actionhank
actionhank is offline
HIJ!

Ennuh, imbeciel, is dat nu een echt staaltje Christelijk argumenteren?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:21
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-03-2004 @ 14:34:
Ik had het over een boek dat Jaj gelezen heeft, en hij begrijpt het verkeerd. Ik leg dat dus even uit, en ik toon dus aan dat 'die Christen' waar hij het over heeft wel degelijk consistent redeneert. Bovendien slaat je verhaal volstrekt nergens op.
die clown van je redeneert lekker helemaal niet goed, en kapee's verhaal werpt wat mij betreft een heel ander licht over de creationistische aardlagen theorie
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:39
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
actionhank schreef op 10-03-2004 @ 18:39:
HIJ!
Oeps, typfoutje! Ik bedoelde ook echt hij, alleen staat dat er niet helemaal. Ik vraag nederig om vergeving.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:48
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-03-2004 @ 14:34:
Ik had het over een boek dat Jaj gelezen heeft, en hij begrijpt het verkeerd. Ik leg dat dus even uit, en ik toon dus aan dat 'die Christen' waar hij het over heeft wel degelijk consistent redeneert. Bovendien slaat je verhaal volstrekt nergens op.
Welk deel in welk verhaal slaat nergens op? Ik heb alles nagelezen (op deze pagina) en ik heb geen grove fouten kunnen ontdekken (in mijn ogen). Onderbouw je laatste opmerking aub, dan kan ik er ook wat beter op reageren.

@ Saycheese: het was je al vergeven hoor
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:26
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 10-03-2004 @ 19:21:
die clown van je redeneert lekker helemaal niet goed, en kapee's verhaal werpt wat mij betreft een heel ander licht over de creationistische aardlagen theorie
Je begrijpt dat deze verachtelijke opmerking betekent dat ik nooit meer wil discussieren over evolutie of wat dan ook.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:29
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-03-2004 @ 20:26:
Je begrijpt dat deze verachtelijke opmerking betekent dat ik nooit meer wil discussieren over evolutie of wat dan ook.
Zo maak je je er wel heel makkelijk van af. Kom gewoon eens met goede argumenten. Waarom vind je mijn verhaal nergens op slaan? Ik durf gewoon te wedden dat ik elk argument dat jij tegen het geologische bewijs voor evolutie hebt, kan weerleggen...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 19:31
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Kapee schreef op 10-03-2004 @ 19:48:
Welk deel in welk verhaal slaat nergens op? Ik heb alles nagelezen (op deze pagina) en ik heb geen grove fouten kunnen ontdekken (in mijn ogen). Onderbouw je laatste opmerking aub, dan kan ik er ook wat beter op reageren.

@ Saycheese: het was je al vergeven hoor
Ik wil niet wéér in een evolutiediscussie verzeild raken. Ik kan zo 3 pagina's met onderbouwing geven, maar het helpt geen lor.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:14
actionhank
actionhank is offline
Hey Franse, ik kan zo in één paragraafje bewijzen dat God niet bestaat, maar ik doe het lekker niet!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:24
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
tuurlijk geloof ik in de evolutie theorie...

Ik dacht dat iedereen daar wel van overtuigd was?! gek dit!

reden: Ik zie het als bewezen omdat alle organismen zich aanpassen aan de leefomgeving. Bijvoorbeeld de ganzen die eerst alleen een bepaald soort kroos aten eten nu gras.... dat zorgt ervoor dat ze overleven en degen die zich goed aanpassen nakomelingen krijgen... tadaaa de soort verandert. evolutie...

das toch best wel heel erg bewezen... stiekem
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:27
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 10-03-2004 @ 20:26:
Je begrijpt dat deze verachtelijke opmerking betekent dat ik nooit meer wil discussieren over evolutie of wat dan ook.
luister eens roel, wen nou onderhand eens aan het feit dat mensen die met de bijbel als uitgangspunt redeneren sowieso niet cohesistent(of zoiets) redeneren.
ik begrijp dat kapee in twee post heeft gedaan wat me al 2 jaar niet lukt: jou jezelf uit een discussie terug laten trekken omdat je superargument: de aardlagen, een beetje onderuit is gehaald.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:27
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Ohja en ik geloof niet in god... Kvind t wel mooi dat sommige mensen steun vinden in hun geloof nzo... en in t christendom zit veel goeds...

Maar dat god (die volgens mij dus niet eens bestaat) de wereld geschapen heeft is gewoon bedacht omdat mensen een verklaring zochten voor de wereld. In die tijd heel begrijpelijk ja! Maar nu weten we, door de wetenschap, wel beter.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 20:28
Tom_jah
Tom_jah is offline
god bestaat niet. Het is bullshit.
__________________
De pot verwijt de ketel.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:13
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
JaJ schreef op 10-03-2004 @ 21:27:
luister eens roel, wen nou onderhand eens aan het feit dat mensen die met de bijbel als uitgangspunt redeneren sowieso niet cohesistent(of zoiets) redeneren.
ik begrijp dat kapee in twee post heeft gedaan wat me al 2 jaar niet lukt: jou jezelf uit een discussie terug laten trekken omdat je superargument: de aardlagen, een beetje onderuit is gehaald.
Ik wist niet dat ik zoveel invloed had Is mijn studie (aardwetenschappen) toch nog ergens goed voor.

Ik heb me trouwens wat meer verdiept in de verklaringen voor de geologie volgens creationisten. Wat mij opvalt is dat ze een poging doen veel redeneringen om te draaien. Dus ze verwerpen veel principes in de geologie door het bewijs voor die principes op een (in mijn ogen) fantasierijke manier (lachuhhh) op te vatten. Ik heb enkele voorbeelden opgezocht over platentektoniek:

"We believe that the pre-Flood earth was differentiated into a core, mantle, and crust, very much as it is today. We conclude this for two major reasons. The first is that under any known natural conditions, core/mantle differentiation would destroy all evidence of life on earth completely. The current earth has a core/mantle/crust division according to the successively lower density of its components. If this differentiation had occurred by any natural means, the gravitational potential energy released by the heavier elements relocating to the earth's interior would produce enough heat to melt the earth's crust and vaporize the earth's oceans."
Helemaal waar wat hier staat. Maar wat dacht je in wat voor staat de Aarde de eerste half miljard jaar heeft verkeerd? Juist ja, die staat die hier beschreven wordt.

"Secondly, even though such a differentiation could have been performed by God without the “natural” release of gravitational potential energy, the already-differentiated earth's interior also provides a natural driving mechanism for the rapid tectonics model here described."
Dus als de vorige quote niet klopt, klopt hun hele model niet.

Ik kan het hele artikel wel gaan ontkrachten maar daar heb ik simpelweg geen zin in en bovendien heb ik volgens mij met deze twee fragmenten al een aardige genadeslag geleverd.

Alle quotes komen van www.irc.org, de internationale site voor het creationisme of zo...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 00:10
enzovoorts
Avatar van enzovoorts
enzovoorts is offline
Citaat:
Myuki schreef op 10-03-2004 @ 21:24:
tuurlijk geloof ik in de evolutie theorie...

Ik dacht dat iedereen daar wel van overtuigd was?! gek dit!

reden: Ik zie het als bewezen omdat alle organismen zich aanpassen aan de leefomgeving. Bijvoorbeeld de ganzen die eerst alleen een bepaald soort kroos aten eten nu gras.... dat zorgt ervoor dat ze overleven en degen die zich goed aanpassen nakomelingen krijgen... tadaaa de soort verandert. evolutie...

das toch best wel heel erg bewezen... stiekem
En ik maar denken, dat het al bij de geboorte wordt bepaald of iets niet of wel overleefd. De organismen met de gunstigste allelen combinaties overleven de omgeving waarin in ze leven met het meeste succes. (Lees: produceren de meeste nakomelingen) Oftewel het wordt al bij de geboorte bepaald of ze overleven en nakomelingen krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:18
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Kapee schreef op 10-03-2004 @ 20:29:
Zo maak je je er wel heel makkelijk van af. Kom gewoon eens met goede argumenten. Waarom vind je mijn verhaal nergens op slaan? Ik durf gewoon te wedden dat ik elk argument dat jij tegen het geologische bewijs voor evolutie hebt, kan weerleggen...
Misschien moet ik het een en het ander uiteen zetten. Ik ben al langer op het forum dan vandaag, ik heb zelfs niet altijd dezelfde nickname gehad. Ik heb enorme stukken gepost. Ik heb zo onderhand 6 boeken over het onderwerp gelezen, en talloze internetsites. Ik heb dag in dag uit met mijn vriend (beter bekend als Jaj) gedurende nu bijna 2 jaar gediscussieerd over het vraagstuk creationisme, met als dieptepunt de stelling 'kan God een steen maken die hij niet kan optillen'. Ik kan je alvast vertellen: we zijn er geen bal mee opgeschoten (ook al ben ikzelf veel sterker in mijn geloof komen te staan). Ik maak me er dus niet gemakkelijk vanaf , ik ben het lange argumenteren werkelijk beu. De druppels die de emmer deden overlopen, waren onder andere het typeren van een van de grootste Christelijken geleerden die ooit geleefd hebben als 'clown'. Deze zelfde Jaj heeft, toen wij discussieerden over de oerknal, stellig beweerd dat alle massa en alle energie die het universum omvat er altijd al geweest zijn. Dat is natuurlijk een volstrekt absurde en onhoudbare stelling! Bovendien heb ik deze week van een andere vriend de meest uitzinnige argument gehoord en die moest ik dan weer ontkrachten; de gedachte was dat als ik ooit olifantenbloed in mijn aderen zou krijgen, dat het DNA van de olifant zich nestelt in mijn geslachtscellen en dat een aantal van mijn nakomelingen olifantendna zouden krijgen. Achteraf heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik er ueberhaupt serieus op in ben gegaan. Ik heb dus besloten dat vanaf nu af aan niet meer te doen. Ik vraag hiervoor om begrip.

Ongetwijfeld ben jij een zeer aardige jongen met ongetwijfeld zeer veel verstand van zaken, maar ik wil niet meer discussieren met wie dan ook. Wees nu eens eerlijk: ga jij echt overpeinzen wat een eigenwijze Christelijke zestienjarige scholier denkt te zeggen over het evolutievraagstuk?
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:20
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
actionhank schreef op 10-03-2004 @ 21:14:
Hey Franse, ik kan zo in één paragraafje bewijzen dat God niet bestaat, maar ik doe het lekker niet!
Dat kun je helemaal niet.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 21:24
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
JaJ schreef op 10-03-2004 @ 21:27:
luister eens roel, wen nou onderhand eens aan het feit dat mensen die met de bijbel als uitgangspunt redeneren sowieso niet consistentredeneren.
ik begrijp dat kapee in twee post heeft gedaan wat me al 2 jaar niet lukt: jou jezelf uit een discussie terug laten trekken omdat je superargument: de aardlagen, een beetje onderuit is gehaald.
Zijn theorie is ongetwijfeld gestaafd met evolutionistisch getint bewijsmateriaal. Wat mijn probleem is met jou, is dat je één dingetje hoort van een wildvreemde en gelijk is onze hele theorie onzin.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 00:16
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
offtopic en overbodig, maar toch:

Top Ten Signs You're a Fundamentalist Christian

10 - You vigorously deny the existence of thousands of gods claimed by other religions, but feel outraged when someone denies the existence of yours.

9 - You feel insulted and "dehumanized" when scientists say that people evolved from other life forms, but you have no problem with the Biblical claim that we were created from dirt.

8 - You laugh at polytheists, but you have no problem believing in a Triune God.

7 - Your face turns purple when you hear of the "atrocities" attributed to Allah, but you don't even flinch when hearing about how God/Jehovah slaughtered all the babies of Egypt in "Exodus" and ordered the elimination of entire ethnic groups in "Joshua" including women, children, and trees!

6 - You laugh at Hindu beliefs that deify humans, and Greek claims about gods sleeping with women, but you have no problem believing that the Holy Spirit impregnated Mary, who then gave birth to a man-god who got killed, came back to life and then ascended into the sky.

5 - You are willing to spend your life looking for little loopholes in the scientifically established age of Earth (few billion years), but you find nothing wrong with believing dates recorded by Bronze Age tribesmen sitting in their tents and guessing that Earth is a few generations old.

4 - You believe that the entire population of this planet with the exception of those who share your beliefs -- though excluding those in all rival sects - will spend Eternity in an infinite Hell of Suffering. And yet consider your religion the most "tolerant" and "loving."

3 - While modern science, history, geology, biology, and physics have failed to convince you otherwise, some idiot rolling around on the floor speaking in "tongues" may be all the evidence you need to "prove" Christianity.

2 - You define 0.01% as a "high success rate" when it comes to answered prayers. You consider that to be evidence that prayer works. And you think that the remaining 99.99% FAILURE was simply the will of God.

1 - You actually know a lot less than many atheists and agnostics do about the Bible, Christianity, and church history - but still call yourself a Christian.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 07:26
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 11-03-2004 @ 22:18:
Deze zelfde Jaj heeft, toen wij discussieerden over de oerknal, stellig beweerd dat alle massa en alle energie die het universum omvat er altijd al geweest zijn. Dat is natuurlijk een volstrekt absurde en onhoudbare stelling!
Ondanks dat ik vermoed, dat je hier niet meer op wenst te reageren, toch nog even de volgende vraag.

Waarom zou de stelling, dat alle energie en materie er altijd al geweest zijn, per definitie absurd zijn? En vervolgens, in hoeverre is deze stelling absurder, dan de stelling dat God er altijd geweest is?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 07:35
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Goh, wat raar dat we altijd leren dat energie niet kan ontstaan en verdwijnen...

Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 08:03
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 12-03-2004 @ 08:35:
Goh, wat raar dat we altijd leren dat energie niet kan ontstaan en verdwijnen...

Energie kan wel ontstaan en verdwijnen, net als massa.
E=mc2 houdt in dat energie in massa kan worden omgezet en andersom. Daarom is het dus niet noodzakelijk dat altijd alle massa (of energie) er al geweest is.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:34
$uperGirl
Avatar van $uperGirl
$uperGirl is offline
Ik vind dat de evolutie theorie onzin kan zijn net zoals het geloven in God kan zijn. Want in welke van de twee je ook gelooft het is waarschijnlijk allebij nooit te achterhalen wat waar is. (Tenzij als je in God gelooft en dood gaat en God ziet en dan dus weet dat hij echt bestaat)Want bij de evolutie theorie ga je er vanuit wat een persoon lang geleden heeft bedacht en gedacht na verschillende onderzoeken die hij heeft gedaan waar hij later een boek over schreef. Maar dat vind ik dan hetzelfde als geloven in de bijbel wat ook geschreven is door de mens, al is het geloven in de bijbel mischien wat moeilijker om te geloven omdat dat niet tastbaar is en dat het geloven in de evoltutie theorie wat makkelijker is. Maar om een topic te openen om ff te zeggen dat de evolutie theorie bullshit is nadat er iets gelezen is op het internet kijk als jij dat gelooft (ff naar degene die dit topic heeft geopend) prima dan vind je dat. Maar heb dan ook respect voor de mensen die er wel in geloven en noem hun theorie niet bullshit omdat je zelf anders van mening bent.

En verder vind ik dit een doelloos topic want de srtijd tussen of het nou wel of niet waar is kan wel voor eeuwig doorgaan en dan ben je nog steeds waar je begonnen bent.
__________________
If the facts don't fit the theory, change the facts.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 17:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Waar heb je het nou over meisje?
Je kraait allemaal onzin. EN trouwens we leven in een democratisch land. Toch? Nou ik mag dan wel zeggen dat deze theorie bullshit is. Heb je daar iets tegen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 12-03-2004 @ 18:55:
Waar heb je het nou over meisje?
Je kraait allemaal onzin. EN trouwens we leven in een democratisch land. Toch? Nou ik mag dan wel zeggen dat deze theorie bullshit is. Heb je daar iets tegen dan?
Wat ben jij een grote jongen.
Neem maar een lekker koekje.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:10
actionhank
actionhank is offline
Ik vind het wel dom dat zoveel mensen de evolutietheorie steevast Darwinisme noemen en er van uit gaan dat hij enkel bestaat uit wat Darwin bedacht en onderzocht heeft. Alsof er niet nog 120 jaar onderzoek bijgekomen zijn sindsdien.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 18:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
actionhank schreef op 12-03-2004 @ 19:10:
Ik vind het wel dom dat zoveel mensen de evolutietheorie steevast Darwinisme noemen en er van uit gaan dat hij enkel bestaat uit wat Darwin bedacht en onderzocht heeft. Alsof er niet nog 120 jaar onderzoek bijgekomen zijn sindsdien.
uhuh bijna niemand hier gelooft dan ook in het darwinisme maar in het neodarwinisme
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 19:54
$uperGirl
Avatar van $uperGirl
$uperGirl is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 12-03-2004 @ 18:55:
Waar heb je het nou over meisje?
Je kraait allemaal onzin. EN trouwens we leven in een democratisch land. Toch? Nou ik mag dan wel zeggen dat deze theorie bullshit is. Heb je daar iets tegen dan?
Ik heb er niets op tegen ofzo hoor dat je dat vind ik geloof zelf in de bijbel. Maar om nou ff zo'n stelling neer te kwakken dat het onzin is is ook niet nodig, kijk natuurlijk mag je dat vinden ik heb er niks tegen maarjah er zijn mensen die er wel in geloven dus om hun manier op hoe het leven is ontstaan zo bij wijze van spreken aan te vallen is nou ook nie echt nodig tog???
__________________
If the facts don't fit the theory, change the facts.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
appie2003 schreef op 12-03-2004 @ 18:55:
Je kraait allemaal onzin.
Eh... en dat zeg JIJ???? Heb je je repliek op deze thread wel gelezen?
Citaat:
appie2003 schreef op 12-03-2004 @ 18:55:
ik mag dan wel zeggen dat deze theorie bullshit is. Heb je daar iets tegen dan?
Wij hebben er niets op tegen. We lachen je wel om je houding uit. Bovendien krijg ik de indruk dat jij niet serieus post - volgens mij zit jij hier alleen maar om lekker te zeiken en verder niet. (En dat zal wel blijken bij je reply)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 02:27
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Als de aarde maar 8000 jaar oud is, dan heeft God kennelijk 't heelal veel eerder gemaakt, en later nog de aarde ff erin gezet. Aangezien de hubbletelescoop laatst licht van sterren heeft gefotografeerd van flink ver weg. Dat licht doet er tig duizenden jaren over om hier te komen.
Beetje scheef altijd, die 8000-jaar bewering. Lachwekkend haast.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 11:07
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Gelovigen hebben vast wel een verklaring bedacht waarom we die sterren kunnen zien. Daar zijn ze geloof ik vrij creatief mee. Net als met dat die koolstof-14 jaartellingen niet zouden kloppen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 12:46
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
$uperGirl schreef op 12-03-2004 @ 13:34:
Ik vind dat de evolutie theorie onzin kan zijn net zoals het geloven in God kan zijn. Want in welke van de twee je ook gelooft het is waarschijnlijk allebij nooit te achterhalen wat waar is. (Tenzij als je in God gelooft en dood gaat en God ziet en dan dus weet dat hij echt bestaat)Want bij de evolutie theorie ga je er vanuit wat een persoon lang geleden heeft bedacht en gedacht na verschillende onderzoeken die hij heeft gedaan waar hij later een boek over schreef. Maar dat vind ik dan hetzelfde als geloven in de bijbel wat ook geschreven is door de mens, al is het geloven in de bijbel mischien wat moeilijker om te geloven omdat dat niet tastbaar is en dat het geloven in de evoltutie theorie wat makkelijker is. Maar om een topic te openen om ff te zeggen dat de evolutie theorie bullshit is nadat er iets gelezen is op het internet kijk als jij dat gelooft (ff naar degene die dit topic heeft geopend) prima dan vind je dat. Maar heb dan ook respect voor de mensen die er wel in geloven en noem hun theorie niet bullshit omdat je zelf anders van mening bent.

En verder vind ik dit een doelloos topic want de srtijd tussen of het nou wel of niet waar is kan wel voor eeuwig doorgaan en dan ben je nog steeds waar je begonnen bent.
Dat is nu precies wat ik ook vind! Jammer genoeg ben ik er vorige week pas achter gekomen ipv 2 jaar geleden.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 13:20
actionhank
actionhank is offline
Wederom, ik vind het wel dom dat zoveel mensen de evolutietheorie steevast Darwinisme noemen en er van uit gaan dat hij enkel bestaat uit wat Darwin bedacht en onderzocht heeft. Alsof er niet nog 120 jaar onderzoek bijgekomen zijn sindsdien.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 14:20
professor2
professor2 is offline
Citaat:
actionhank schreef op 13-03-2004 @ 14:20:
Wederom, ik vind het wel dom dat zoveel mensen de evolutietheorie steevast Darwinisme noemen en er van uit gaan dat hij enkel bestaat uit wat Darwin bedacht en onderzocht heeft. Alsof er niet nog 120 jaar onderzoek bijgekomen zijn sindsdien.
zie mijn post
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:04
actionhank
actionhank is offline
Het was ook niet op jou gericht
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:13
professor2
professor2 is offline
Citaat:
actionhank schreef op 13-03-2004 @ 18:04:
Het was ook niet op jou gericht
ok
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 17:15
professor2
professor2 is offline
Citaat:
$uperGirl schreef op 12-03-2004 @ 13:34:
Ik vind dat de evolutie theorie onzin kan zijn net zoals het geloven in God kan zijn. Want in welke van de twee je ook gelooft het is waarschijnlijk allebij nooit te achterhalen wat waar is. (Tenzij als je in God gelooft en dood gaat en God ziet en dan dus weet dat hij echt bestaat)Want bij de evolutie theorie ga je er vanuit wat een persoon lang geleden heeft bedacht en gedacht na verschillende onderzoeken die hij heeft gedaan waar hij later een boek over schreef. Maar dat vind ik dan hetzelfde als geloven in de bijbel wat ook geschreven is door de mens, al is het geloven in de bijbel mischien wat moeilijker om te geloven omdat dat niet tastbaar is en dat het geloven in de evoltutie theorie wat makkelijker is. Maar om een topic te openen om ff te zeggen dat de evolutie theorie bullshit is nadat er iets gelezen is op het internet kijk als jij dat gelooft (ff naar degene die dit topic heeft geopend) prima dan vind je dat. Maar heb dan ook respect voor de mensen die er wel in geloven en noem hun theorie niet bullshit omdat je zelf anders van mening bent.

En verder vind ik dit een doelloos topic want de srtijd tussen of het nou wel of niet waar is kan wel voor eeuwig doorgaan en dan ben je nog steeds waar je begonnen bent.
verschil niemand gelooft letterlijk wat er in the origin of species staat het is slechts het start schot voor de rest neimand bewert ookdat je er ales mee kan verklaren terwijl dat met de bijbel wel zo is
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:35
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Tio schreef op 12-03-2004 @ 08:26:
Ondanks dat ik vermoed, dat je hier niet meer op wenst te reageren, toch nog even de volgende vraag.

Waarom zou de stelling, dat alle energie en materie er altijd al geweest zijn, per definitie absurd zijn? En vervolgens, in hoeverre is deze stelling absurder, dan de stelling dat God er altijd geweest is?
Nu ja, ik heb niks te doen, dus ik ga wel even op je in. Op je laatste vraag: ik heb daar nog eens over na gedacht.

Enerzijds kun je het bestaan van God natuurlijk nooit bewijzen, en het is en blijft geloven. In die zin zijn de twee alternatieven inderdaad even absurd.

anderzijds, als je je voorneemt om alles wetenschappelijk te verklaren, moet je de die regel consequent toepassen. Als je een theorie eenmaal hebt, moet die in de praktijk kloppen, anders klopt je theorie niet, dat is logisch. Ergo, als je door 'wetenschappelijk' te redeneren uitkomt bij iets als de oerknal, waar wel bewijzen voor bestaan, maar wat m.i. niet mogelijk is, zonder een of ander anti-uniformitarisch voorval, kun je de theorie niet meer wetenschap noemen. Als wetenschapper kun je dus nooit staande houden dat alle massa van al die miljarden sterren er altijd al geweest is, en in die zin is het absurd, dat er geloofd wordt door de wetenschap in een theorie die zichzelf indirect tegenspreekt.

Uiteindelijk zijn het creationisme en het evolutionisme dus gelijkwaardig aan elkaar qua geloofwaardigheid. Zoals supergirl reeds opmerkte, zullen we het echte antwoord nooit weten (tenzij het het creationisme waar blijkt te zijn).
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 20:41
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 13-03-2004 @ 21:35:

Uiteindelijk zijn het creationisme en het evolutionisme dus gelijkwaardig aan elkaar qua geloofwaardigheid. Zoals supergirl reeds opmerkte, zullen we het echte antwoord nooit weten (tenzij het creationisme waar blijkt te zijn) .
Dit geldt dan toch ook voor het evolutionisme? Als een van de dingen waar blijkt te zijn, hebben we het dus praktisch bewezen, en weten we het antwoord. Dit geldt net zo goed voor het evolutionisme als het creationisme.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 23:15
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 13-03-2004 @ 21:35:
*verhaal*
Het zijn beide hypotheses, maar voor de evolutietheorie zijn in ieder geval nog wat wetenschappelijke aanwijzingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De koran, de bijbel, Wilders en tolerantie voor de geschriften
Daevrem
196 10-10-2007 23:18
Flora & Fauna STOP de bio-industrie
Lottiej
499 22-06-2005 18:43
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof jij in de evolutietheorie?
Sanctus
343 10-06-2005 12:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.