Oud 11-12-2019, 12:51
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ik heb de laatste tijd nogal last van winderigheid. En dat vind ik wel vervelend eigenlijk. En ik voel me vaak ook erg opgeblazen.
Heeft iemand tips hoe ik van mijn winderigheid afkom?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:00
Verwijderd
Eet je veel bruine bonen?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:03
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Eet je veel bruine bonen?

Nee.
Bonen vermijd ik nou juist. Daarom snap ik ook niet waar al die lucht nou vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:05
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Siriously....soms is het echt vervelend gewoon.
Een keer voelde ik me zo opgeblazen dat ik bijna bang was dat ik spontaan weg zou vliegen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:08
Verwijderd
Probeer eens op je eten te letten, wellicht voel je je na bepaald eten meer opgeblazen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:12
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Probeer eens op je eten te letten, wellicht voel je je na bepaald eten meer opgeblazen.

Ja doei. Dan kan ik net zo goed helemaal niks meer eten. Overal word ik winderig van namelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Ja doei. Dan kan ik net zo goed helemaal niks meer eten. Overal word ik winderig van namelijk.
Zeg dat dan gelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:42
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ja doei. Dan kan ik net zo goed helemaal niks meer eten. Overal word ik winderig van namelijk.
Het was geen persoonlijke aanval

je kan ook andere dingen eten dan die je nu eet. Sommige dingen zorgen voor meer winderigheid dan andere dingen.
Heb je het ook al met je huisarts besproken?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 13:47
Verwijderd
Ja joh dan zoek je het toch lekker uit en stink je een uur in de wind. Ook prima.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:41
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Het was geen persoonlijke aanval

je kan ook andere dingen eten dan die je nu eet. Sommige dingen zorgen voor meer winderigheid dan andere dingen.
Heb je het ook al met je huisarts besproken?

Ik vind het gênant om hiervoor naar de huisarts te gaan als je het niet erg vind.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:42
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ja joh dan zoek je het toch lekker uit en stink je een uur in de wind. Ook prima.

Ik spaar die scheten wel in een gasfles en stuur ze naar jou toe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:43
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Als je geneigd bent om tijdens het eten veel lucht in te slikken zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:46
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Als je geneigd bent om tijdens het eten veel lucht in te slikken zou dat misschien een oorzaak kunnen zijn.
Nee dat is het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:50
Verwijderd
Als je zelf overal het antwoord al op hebt, waarom vraag je dan hulp? Je wil niet op je eten letten, niet naar de huisarts en weet zeker dat je geen lucht inslikt. Wat verwacht je van ons?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 14:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Als je zelf overal het antwoord al op hebt, waarom vraag je dan hulp? Je wil niet op je eten letten, niet naar de huisarts en weet zeker dat je geen lucht inslikt. Wat verwacht je van ons?

Waarom ben jij altijd zo aanwezig in mijn topics? De vraag was sowieso niet eens naar jou gericht. Dus what´s up?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Ik spaar die scheten wel in een gasfles en stuur ze naar jou toe.
Jezus je maakt wel weer vrienden hier zeg.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben jij altijd zo aanwezig in mijn topics? De vraag was sowieso niet eens naar jou gericht. Dus what´s up?
Je stelt een vraag waarvan ik denk dat ik er best wat zinnigs op kan zeggen, maar je reageert echt alsof je achterlijk bent. Dus ja nou, dan kun je ook een idiote reactie verwachten.

De vraag was aan de forumleden gericht - dat is wat er gebeurt als je een vraag op het forum stelt - en daar ben ik er een van. Als je niet wil dat mensen reageren moet je geen topics openen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:10
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik vind het gênant om hiervoor naar de huisarts te gaan als je het niet erg vind.
Dat is hun baan, ze zullen vast ergere dingen meegemaakt hebben dan een opgeblazen gevoel.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je stelt een vraag waarvan ik denk dat ik er best wat zinnigs op kan zeggen,
Waarom zou je hier iets zinnigs over kunnen zeggen dan? Heb je zelf ook last van winderigeid ofzo?


Citaat:
De vraag was aan de forumleden gericht - dat is wat er gebeurt als je een vraag op het forum stelt - en daar ben ik er een van. Als je niet wil dat mensen reageren moet je geen topics openen.

Maar jij bent degen die zich ergert aan mij dus dan kan je gewoon verder kijken en mijn topic laten zitten voor wat het is.
En dat mijn manier van reageren jou niet bevalt is jouw probleem want ik reageer lekker zoals ik wil en daar heb ik jouw permissie niet voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:13
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Probeer eens op je eten te letten, wellicht voel je je na bepaald eten meer opgeblazen.
Is idd wel handig ja...Betekent niet dat je meteen "niks meer kan eten" of whatever.

Je kunt dit trouwens gewoon googelen, als je toch niet naar de huisarts gaat. Niet alleen bonen zorgen er namelijk voor.
Hier, ik googel, mijn 1e resultaat is dit:
Voldoende tijd nemen om te eten. Dus goed kauwen.
Niet te veel praten tijdens het eten.
Geen kauwgom gebruiken.
Geen koolzuurhoudende dranken drinken.
Minder zetmeelhoudende groenten eten. Voorbeelden hiervan zijn bonen, ui, prei, erwten en linzen.
Minderen met producten die extra gasvorming geven. Voorbeelden hiervan zijn nieuwe aardappelen, paprika, knoflook, pruimen, meloen, radijs, eiergerechten, noten, scherpe kruiden en specerijen.
Te stoppen met roken.

Dus, als je 't zelf zo goed weet, kun je je vermoedens mbv het internet laten bevestigen
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:13
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat is hun baan, ze zullen vast ergere dingen meegemaakt hebben dan een opgeblazen gevoel.

Ik ben bang dat de dokter dan een vinger in mijn kont wil steken om mijn binnenkant te controleren.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben bang dat de dokter dan een vinger in mijn kont wil steken om mijn binnenkant te controleren.
Dat vond je toch lekker?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:15
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Minder zetmeelhoudende groenten eten. Voorbeelden hiervan zijn bonen, ui, prei, erwten en linzen.
Minderen met producten die extra gasvorming geven. Voorbeelden hiervan zijn nieuwe aardappelen, paprika, knoflook, pruimen, meloen, radijs, eiergerechten, noten, scherpe kruiden en specerijen.
Te stoppen met roken.


Dan kan ik bijna helemaal niks meer eten dan. Ik eet namelijk ook al geen vlees omdat ik vegetariër ben.
Dus niet echt handig voor mij om dan ook geen eieren te eten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:16
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat vond je toch lekker?

Really? Hoe kom je daar bij als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 15:52
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Really? Hoe kom je daar bij als ik vragen mag?
leer wat de term sarcasme betekent
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 16:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Neem je misschien bepaalde medicijnen in op dit moment? Sommige van die medicijnen kunnen vanwege hun samenstelling ook winderigheid veroorzaken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 16:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Neem je misschien bepaalde medicijnen in op dit moment? Sommige van die medicijnen kunnen vanwege hun samenstelling ook winderigheid veroorzaken.

Nee ik slik ook geen medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Really? Hoe kom je daar bij als ik vragen mag?
Citaat:
Weetje wat het is. Ik hou ervan om iets in mijn kont te krijgen. Bijvoorbeeld een vinger van mijn vriend...of als ik mezelf vinger.
En ik vind het lekker.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je hier iets zinnigs over kunnen zeggen dan? Heb je zelf ook last van winderigeid ofzo?





Maar jij bent degen die zich ergert aan mij dus dan kan je gewoon verder kijken en mijn topic laten zitten voor wat het is.
En dat mijn manier van reageren jou niet bevalt is jouw probleem want ik reageer lekker zoals ik wil en daar heb ik jouw permissie niet voor nodig.
Ik ben verpleegkundige en werk al tien jaar met een doelgroep die veel maag- en darmproblemen hebben. Winderigheid ontstaat in de maag en darmen. Enige ervaring op dat gebied heb ik dus wel.

Ik stoor me er inderdaad aan omdat je manier vam reageren erg negatief is, op welke suggestie dan ook. Daar mag ik je bedt op wijzen, al is het maar omdat je op deze manier niet verder komt met je probleem en het geen normale manier van reageren is.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 18:32
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik ben bang dat de dokter een vinger in mijn kont wil steken om mijn binnenkant te controleren.
Je huisarts zal geen inwendig onderzoek uitvoeren als daar geen aanleiding voor is. Hij of zij zal je in ieder geval dezelfde vragen stellen die ik ook stelde. Ik stel voor dat je je schroom voor een bezoek aan je huisarts opzij zet en hem of haar gewoon vertelt waar je precies last van hebt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 18:38
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline

Ooh dear. Had ik jullie dat vertelt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2019, 18:40
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Je huisarts zal geen inwendig onderzoek uitvoeren als daar geen aanleiding voor is. Hij of zij zal je in ieder geval dezelfde vragen stellen die ik ook stelde. Ik stel voor dat je je schroom voor een bezoek aan je huisarts opzij zet en hem of haar gewoon vertelt waar je precies last van hebt.

Misschien wel een idee inderdaad. Dit is toch wel een beetje een gênant probleem he.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2019, 12:33
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Dan kan ik bijna helemaal niks meer eten dan. Ik eet namelijk ook al geen vlees omdat ik vegetariër ben.
Dus niet echt handig voor mij om dan ook geen eieren te eten.
Ik zeg ook niet dat je alles links moet laten liggen en 2 kilo vlees naar binnen moet werken elke dag
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 12-12-2019, 12:34
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik ben bang dat de dokter dan een vinger in mijn kont wil steken om mijn binnenkant te controleren.
Oké, dus je maakt spookverhalen in je gedachten, waardoor je een zekere "angst" hebt gecreeerd voor de huisarts. En dat terwijl je er met een afspraak van een kwartiertje misschien al lang afgeweest was.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 07:12
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat je alles links moet laten liggen en 2 kilo vlees naar binnen moet werken elke dag

Nee maar juist omdat ik vegetariër ben moet ik toch zoveel mogelijk andere dingen eten om alles binnen te krijgen wat ik nodig heb. Dus om dan maar de helft van alle groentesoorten te vermijden en geen eieren meer te eten is niet echt handig voor mij denk je ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 07:43
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Even een vraagje tussendoor: Ben je vegetariër of veganist?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 07:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Nee maar juist omdat ik vegetariër ben moet ik toch zoveel mogelijk andere dingen eten om alles binnen te krijgen wat ik nodig heb. Dus om dan maar de helft van alle groentesoorten te vermijden en geen eieren meer te eten is niet echt handig voor mij denk je ook niet.
Dat zegt ook niemand. Als je er wat aan wilt doen (en dat zeg je te willen in dit topic), dan moet je proberen te achterhalen waar het aan kan liggen. Probeer eens een tijdje bijvoorbeeld geen ei, ui en champignons te eten. Helpt dat, dan weet je waar het aan kan liggen en kan je verder proberen te elimineren door bijvoorbeeld wel weer eieren te gaan eten. Helpt dat niet, probeer dan iets anders uit te sluiten. Als je niet bereid bent om dat te doen, dan geef je er ook niet genoeg om en moet je niet klagen.

En je moet je over je onrealistische angst voor de huisarts komen, want dat helpt je echt niet verder.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:11
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Even een vraagje tussendoor: Ben je vegetariër of veganist?

Vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het gênant om hiervoor naar de huisarts te gaan als je het niet erg vind.
Maar op een forum bespreken, das een goed idee. En mensen aanvallen die goede tips geven zoals "hou eens bij wat je eet om te kijken of je dan een soort voedsel kan identificeren wat het meer of minder erg maakt" is echt een miljoen keer genanter.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:16
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat zegt ook niemand. Als je er wat aan wilt doen (en dat zeg je te willen in dit topic), dan moet je proberen te achterhalen waar het aan kan liggen. Probeer eens een tijdje bijvoorbeeld geen ei, ui en champignons te eten. Helpt dat, dan weet je waar het aan kan liggen en kan je verder proberen te elimineren door bijvoorbeeld wel weer eieren te gaan eten. Helpt dat niet, probeer dan iets anders uit te sluiten. Als je niet bereid bent om dat te doen, dan geef je er ook niet genoeg om en moet je niet klagen.

En je moet je over je onrealistische angst voor de huisarts komen, want dat helpt je echt niet verder.

Het is meer dat ik hier erg onzeker over ben omdat mijn ruften nogal kunnen stinken. Maar nog erger is dat het er soms ongemerkt uit lijkt te komen zonder dat ik het merk en het opeens stinkt in mijn buurt. Weetje hoe ontzetten genant dat is als er toevallig vreemde mensen in mijn buurt zijn op dat moment.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:31
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Maar op een forum bespreken, das een goed idee. En mensen aanvallen die goede tips geven zoals "hou eens bij wat je eet om te kijken of je dan een soort voedsel kan identificeren wat het meer of minder erg maakt" is echt een miljoen keer genanter.

Maar waarom? Niemand kent mij hier dus who cares.
Dit opschijven hier op het forum is 1000 keer makkelijker dan het face to face tegen iemand zeggen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Het is meer dat ik hier erg onzeker over ben omdat mijn ruften nogal kunnen stinken. Maar nog erger is dat het er soms ongemerkt uit lijkt te komen zonder dat ik het merk en het opeens stinkt in mijn buurt. Weetje hoe ontzetten genant dat is als er toevallig vreemde mensen in mijn buurt zijn op dat moment.
Op welke manier is dit een reactie op w aat Woltee zegt? Ik kan me me heel goed voorstellen dat je je schaamt, Wolter komt met goede suggesties
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 11:53
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Op welke manier is dit een reactie op w aat Woltee zegt? Ik kan me me heel goed voorstellen dat je je schaamt, Wolter komt met goede suggesties

Ja maar dan moet ik weer heel veel moeite doen. En ik heb daar geen tijd en zin voor.
Ik werk ook veel op het moment. Druk druk druk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Dus als ik het goed begrijp:
Je bent ergens onzeker over. Je hebt er last van. Je zoekt een oplossing ervoor

Maar je wilt geen tips accepteren als het moeite kost. Dat wordt m niet
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:07
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dus als ik het goed begrijp:
Je bent ergens onzeker over. Je hebt er last van. Je zoekt een oplossing ervoor

Maar je wilt geen tips accepteren als het moeite kost. Dat wordt m niet

Ik denk het ook niet. Laat maar zitten eigenlijk. Voor nu accepteer ik het probleem maar even voor het gemak.
Misschien dat ik later wel ff langs de dokter ga ofzo.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:37
Verwijderd
Oke. Daaaag!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:39
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
De dokter weet wel raad met mij. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Oke. Daaaag!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 12:54
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
...

Daaaag.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2019, 13:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja maar dan moet ik weer heel veel moeite doen. En ik heb daar geen tijd en zin voor.
Ik werk ook veel op het moment. Druk druk druk.
Zoals ik vanochtend al zei hier:
Als je niet bereid bent om dat te doen, dan geef je er ook niet genoeg om en moet je niet klagen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [verhaaltje] Spelen met de wind
duivelaartje
12 18-02-2005 18:10
Muziek Winds.
Verwijderd
23 26-01-2005 11:58
Verhalen & Gedichten Toon Hermans - Zo waait de wind
Secreet
7 19-06-2002 17:18
Verhalen & Gedichten Colors of the wind
berteltje
5 16-06-2002 11:29
Verhalen & Gedichten Dust in the wind - Kansas
soulless
8 20-02-2002 22:43
Verhalen & Gedichten Master of the wind (niet van mij, maar wel super)
Verwijderd
0 25-01-2002 00:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.