Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2002, 13:29
doyou
doyou is offline
wat is het verschil tussen wiskunde a en wiskunde b?????
__________________
I love your style,I really do.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2002, 14:01
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
wiskunde a is statistiek, matrixrekenen, een beetje de basis-direct toepasbare wiskude

b is abstracter. Gaat meer om het bewijzen en begrijpen dan a.

A is meer het toepassen en B meer het vatten...

zo zie ik het
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:12
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
a heeft veel kansberekeningen/statistiek
b heeft veel functievergelijkingen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:19
Ninh
Wiskunde A1 is voor lekkere chicks
Wiskunde A1,2 is voor huisvrouwen
Wiskunde B1 is voor wanna-be nerds
Wiskunde B1,2 is voor behaarde ruige ronkende mannen die nog op hun 32ste thuis wonen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Ninh schreef:
Wiskunde A1 is voor lekkere chicks
Wiskunde A1,2 is voor huisvrouwen
Wiskunde B1 is voor wanna-be nerds
Wiskunde B1,2 is voor behaarde ruige ronkende mannen die nog op hun 32ste thuis wonen
Wat kom je me nou achterna de hele tijd?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:21
Ninh
Citaat:
rosi schreef:
Wat kom je me nou achterna de hele tijd?
Omdat je gulp open staat
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Ninh schreef:
Omdat je gulp open staat
Oh damn. Goed dat je t zegt
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:28
Miess
Miess is offline
Citaat:
Ninh schreef:
Wiskunde A1 is voor lekkere chicks
Wiskunde A1,2 is voor huisvrouwen
Wiskunde B1 is voor wanna-be nerds
Wiskunde B1,2 is voor behaarde ruige ronkende mannen die nog op hun 32ste thuis wonen
Dit slaat echt nergens op. Er zijn nogal wat verschillen tussen wiskunde A1/A1,2/B1/B1,2 maar kijk daarvoor vooral eens in een leerstofoverzicht in bijvoorbeeld Getal en Ruimte.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 14:29
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Kans berekenen is echt een groot onderdeel van zowel wiskunde B als (volgens Rosi) wiskunde a.
Wiskunde B is voor de echte wiskundiggen en die ook een technische studie willen doen, en wiskunde A is om de mensen van de straat te houden.

Dus wil je echte wiskunde, neem dan wiskunde A.

Ook kan iederen wiskunde B'er ook wel wiskunde A doen maar heel weinig wiskunde A'ers kunnen wiskunde B doen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Oen schreef:
Kans berekenen is echt een groot onderdeel van zowel wiskunde B als (volgens Rosi) wiskunde a.
Groot??? 20% valt toch wel mee!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 15:49
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Wiskunde A bevat statistiek en kansberekening en een stuk over functies en (voor h.a.v.o.) elementaire differentiaalrekening. Voor v.w.o. komt hier nog matrixrekening en het werken met grafen bij, alsmede het werken met rijen en voor de A2-variant ook nog optimaliseren, discrete dynamische modellen en lineaire programmering.
Wiskunde B bevat analyse (functies en differentiaalrekening), kansrekening en statistiek (kennismaking voor leerlingen met een N&T-profiel) en ruimtemeetkunde (althans voor h.a.v.o.). Voor v.w.o. komt hier voor analyse nog integraalrekening en continue dynamische modellen en rijen en reeksen bij, alsmede kansrekening en statistiek en vlakke meetkunde (inclusief kegelsneden en hun eigenschappen).
Wiskunde A is bestemd voor leerlingen met de profielen C&M (Cultuur en Maatschappij) en E&M (Economie en Maatschappij) en wiskunde B voor leerlingen met de profielen N&G (Natuur en Gezondheid) en N&T (Natuur en Techniek).
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:27
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
kansrekening en statistiek (kennismaking voor leerlingen met een N&T-profiel)
Statistiek is geen onderdeel van de examenstof wiskunde B(1/1,2) VWO. Ipv. dat komt combinatoriek. Onderschat deze onderdelen zeker niet, mijn 5V groep van vorig jaar (wiskunde B1) gingen daar goed mee op hun bek (omdat het toch een ander soort denken is).
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 16:54
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Miess schreef:
Statistiek is geen onderdeel van de examenstof wiskunde B(1/1,2) VWO. Ipv. dat komt combinatoriek. Onderschat deze onderdelen zeker niet, mijn 5V groep van vorig jaar (wiskunde B1) gingen daar goed mee op hun bek (omdat het toch een ander soort denken is).
Er wordt anders wel over het gemiddelde en de standaarddeviatie gesproken in verband met frequentieverdelingen, als voorbereiding op het werken met de binomiale en normale verdeling, en dit valt wel degelijk onder statistiek, ook al wordt die term als zodanig niet gebruikt. Het werken met binomiale en normale verdelingen en de toepassingen daarvan bij het toetsen van hypotheses vallen onder wat men mathematische statistiek noemt. Mijn v.w.o. wiskunde B SAMENGEVAT TWEEDE FASE geeft als hoofdstukomschrijving over deze onderwerpen de titel Combinatoriek, kannsrekening, toetsen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 17:24
Oen
Avatar van Oen
Oen is offline
Citaat:
Roos schreef:
Groot??? 20% valt toch wel mee!
Is zeker niet verwaarloosbaar
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 13:02
Miess
Miess is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Er wordt anders wel over het gemiddelde en de standaarddeviatie gesproken in verband met frequentieverdelingen, als voorbereiding op het werken met de binomiale en normale verdeling, en dit valt wel degelijk onder statistiek, ook al wordt die term als zodanig niet gebruikt. Het werken met binomiale en normale verdelingen en de toepassingen daarvan bij het toetsen van hypotheses vallen onder wat men mathematische statistiek noemt. Mijn v.w.o. wiskunde B SAMENGEVAT TWEEDE FASE geeft als hoofdstukomschrijving over deze onderwerpen de titel Combinatoriek, kannsrekening, toetsen.
Sorry dat ik zo laat reageer, ik heb hier de laatste tijd niet veel gekeken. Maar even over 'statistiek in wiskunde B' :
Het gemiddelde vind ik niet passen in de omschrijving examenstof, dat is mi. iets wat iedereen die aan de tweede fase begint (dus wiskunde tot en met klas 3 heeft gehad) wel MOET kunnen om verder te gaan. De onderdelen normale verdeling, binomiale verdeling en het toetsen van hypothesen vind ik, op de manier waarop de eindtermen in de wet beschreven staan, niet veel met statistiek te maken hebben. De meeste gegevens die gebruikt moeten worden op schoolexamens en eindexamens worden zo voorgekauwd en hebben mi. niet veel te maken met 'de juiste informatie halen uit veel gegevens' en dus informatie verwerking (wat statistiek is).
Met citaat reageren
Oud 05-12-2002, 14:36
Verwijderd
Bij wiskunde A stellen ze zulke idiote vragen dat je er meer achter gaat zoeken en daardoor nooit tot het goede antwoord komt. Wiskunde B is lekker simpel en duidelijk.

Zo ervoer ik het

Ik had in de 3e ook een inzichtstoets voor zowel A en B. Voor A had ik een 6.5, voor B een 10. Heb toen uiteraard B gekozen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 02:31
Your NME
Your NME is offline
Wiskunde A is huis, tuin en keuken -wiskunde die iedere wasbever met een iq boven de honderd moet kunnen.

Wiskunde B i svoor mensen met inzicht en een vorm van intelligentie. (Primitieven en een berg integralen berekenen enz) Maar vooral functies hier en functies daar. En als je ze hebt op 4 veschillende manieren kunnen schrijven.

Ik snap niet dat mensen een lager cijfer voor wiskunde A dan voor B kunnen halen.
__________________
De wereld is mijn creatie. Jullie zijn in mijn hoofd.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 08:09
heumen
heumen is offline
Citaat:
Your NME schreef:


Ik snap niet dat mensen een lager cijfer voor wiskunde A dan voor B kunnen halen.
Over-intelligentie...Snap je de simpele dingen niet meer.
__________________
heumpje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-12-2002, 09:56
Miess
Miess is offline
Citaat:
Your NME schreef:
Ik snap niet dat mensen een lager cijfer voor wiskunde A dan voor B kunnen halen.
In mijn oude klas (VWO oude stijl) was dat juist heel vaak het geval. Mensen die meer aanleg hebben voor natuurkunde zullen veel meer moeite hebben met wiskunde A dan mensen die aanleg hebben voor economie. Zelf heb ik op mijn VWO-oude stijl eindlijst een 10 voor wiskunde B (heb dan noch een 10 voor het SE gehaald, noch voor het CE, *leve de afronding*) en een 8 voor wiskunde A (maar dat was een lullige, want dat was een 8,45 *maar was de lui voor een her*.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Getallenangst?
Verwijderd
15 08-12-2013 18:54
Algemene schoolzaken Profielkeuze E&M
ADO070
22 15-11-2011 06:48
Studeren Definitieve Profielkeuze z.s.m inlever!
MRxSMITH
19 27-04-2010 12:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het verschil
Copycat
4 20-05-2006 19:31
Algemene schoolzaken Wiskunde A en B
XX_X_XX
54 24-01-2006 14:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat is het verschil tussen Wis. B & A
saartjeh
13 01-06-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.