Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2003, 22:44
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Laatst had ik (voor de grap) met een vriendin een discussie;

Kunnen homo's elkaar ontmaagden? Die vriendin zei van wel want 'ze hangen m toch ergens in'?
Ik vond weer van niet want ontmaagden is geslachtsgemeenschap en aangezien je anus geen geslachtsdeel is kan je daardoor ook niet ontmaagd worden.....

Wie o wie helpt mij uit dit dilemma?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 22:50
poesiefox
poesiefox is offline
Wettelijk gezien is iemand anaal nemen een sexuele binnendringing. Dat is net zozeer verkrachting als in het goeie gat, als de ontvangende partij het er niet mee eens is.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:36
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij kan je alleen ontmaagd worden door een ander geslacht.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:52
Verwijderd
Als je de homoseksuele seksulaiteit bekijkt bestaat die eigenlijk alleen uit orale en anale seks. Het lijkt me dus logisch dat als één homo de ander anaal neukt, beide partijen zichzelf dan als ontmaagd kunnen beschouwen.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 23:55
l00k At Me
Avatar van l00k At Me
l00k At Me is offline
en als lesbi zou het helemaal niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 00:00
Vevay
Ik zie een ontmaagding als iets wanneer je voor het eerst geslachtsgemeenschap hebt, of dat nou homoseksueel of heteroseksueel is.

Maar dan vraag ik me ook af; hoe moet dat dan bij lesbiennes? Die kunnen niet zomaar een echte piemel erin steken?

Hmm.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Vevay schreef op 15-06-2003 @ 01:00:
Maar dan vraag ik me ook af; hoe moet dat dan bij lesbiennes? Die kunnen niet zomaar een echte piemel erin steken?

Hmm.
Tis maar net welke definitie je er aan vast knoopt. De meeste mensen vinden ontmaagding iets waarbij je iets bij de ander naar binnen steekt. Bij lesbiennes zou je kunnen afspreken dat een ontmaagding iets inhoudt met een voorbinddildo, of dat het al gebeurt op het moment dat je elkaar beft of vingert (hoewel je je er dan wel héél makkelijk vanaf maakt ).

Tis een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus. Zuiver een taalkundige kwestie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 09:35
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2003 @ 01:15:
Tis maar net welke definitie je er aan vast knoopt. De meeste mensen vinden ontmaagding iets waarbij je iets bij de ander naar binnen steekt. Bij lesbiennes zou je kunnen afspreken dat een ontmaagding iets inhoudt met een voorbinddildo, of dat het al gebeurt op het moment dat je elkaar beft of vingert (hoewel je je er dan wel héél makkelijk vanaf maakt ).

Tis een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus. Zuiver een taalkundige kwestie.
De Dikke van Dale zegt dit:


ont·maag·den (ov.ww.)
1 (een vrouw) van de maagdelijkheid beroven => defloreren

maagd (de ~ (v.), ~en)
1 persoon die nog geen geslachtsgemeenschap heeft gehad

maag·de·lijk·heid (de ~ (v.), -heden)
1 ongereptheid
2 het maagd-zijn
3 [r.-k.] de ongehuwde staat

Ongerept als in nog niet anaal genomen.....? Maar toch; geslachtsgemeenschap?

Alle Homo's zijn maagden?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 10:34
Stuartje
Stuartje is offline
De meeste homo's hebben meestal toch eerst heteroseksuele contacten, niet?
En ontmaagding is imo iets psychologisch.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:12
poesiefox
poesiefox is offline
Nou, ik kan je zo een paar forumsters opnoemen die tijdens hun eerste keer gebloed hebben en waarbij het flink pijn deed.

Dus eh, psychologisch?

( Eigenlijk zou bij jongens verplicht dat toompje moeten afscheuren bij hun eerste keer, dan denken ze er niet zo makkelijk over.)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:46
Vevay
Ik denk dat het idd gewoon een psychologische kwestie is bij lesbiennes. Een gezamelijke afspraak die je maakt, ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Stuartje schreef op 15-06-2003 @ 11:34:
De meeste homo's hebben meestal toch eerst heteroseksuele contacten, niet?
nee, dat is niet waar.. ik ben nog nooit met een meisje naar bed geweest... en ik ken meer homo's die dat nog niet gedaan hebben...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:16
Stuartje
Stuartje is offline
Mja maar is dat globaal gezien ook zo?
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Stuartje schreef op 15-06-2003 @ 15:16:
Mja maar is dat globaal gezien ook zo?
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd...
Het verschilt natuurlijk per persoon, want er zijn natuurlijk mensen die er later pas achter komen dat ze homo zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:34
Verwijderd
Je moet niet teveel vasthouden aan wat Van Dale zegt. In dit geval gaat het gewoon om een kwestie van eigen definitie. Natuurlijk zal een homo niet van zichzelf zeggen 'ik ben nog maagd, want ik ben met vijf jongens naar bed geweest maar nog nooit met een meisje'. Dat is natuurlijk ook grote onzin.

Zoals ik al zei, ontmaagding houdt gewoon geslachtsgemeenschap is. Het feit dat er bij meisjes wel zoiets bestaat als een maagden'vlies' en bij jongens niet neemt niet weg dat een jongen die anaal genomen wordt niet ontmaagd zou zijn.

Bij lesbiënnes is het helemaal een kwestie van eigen definitie, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat een lesbisch stelletje wat al tijdenlang dampende seks heeft nog maagd is. Dan ben je wel héél strikt dogmatisch aan het redeneren.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:44
Verwijderd
Ontmaagden voor mij, in min situatie betekend; serieus seksueel contact hebben met een persoon. Zoenen dus niet, maar elkaar betasten en mogelijk tot een orgasme brengen wel.

Voor veel heteroseksuelen betekent het echter 'penetratie van penis in vagina', mja... zo zie ik het dus niet.

Homoseksuelen delen misschien mijn 'definitie', anderen zeggen dat je als mannelijke homo ontmaagd bent na aan anale seks te hebben deelgenomen of na het gebruik van een voorbinddildo bij vrouwelijke homoseksuelen.

Mja... ontmaagden is volgens mij ooit bedacht toen men er van uit ging dat homoseksualiteit bah was, alleen seks tussen man en vrouw 'bestond'. Dus tja; penis in vagina = ontmaagding ontstaat dan snel. De term weegt te zwaar, imho.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-06-2003 @ 16:34:
Je moet niet teveel vasthouden aan wat Van Dale zegt. In dit geval gaat het gewoon om een kwestie van eigen definitie. Natuurlijk zal een homo niet van zichzelf zeggen 'ik ben nog maagd, want ik ben met vijf jongens naar bed geweest maar nog nooit met een meisje'. Dat is natuurlijk ook grote onzin.

Zoals ik al zei, ontmaagding houdt gewoon geslachtsgemeenschap is. Het feit dat er bij meisjes wel zoiets bestaat als een maagden'vlies' en bij jongens niet neemt niet weg dat een jongen die anaal genomen wordt niet ontmaagd zou zijn.

Bij lesbiënnes is het helemaal een kwestie van eigen definitie, maar je kunt natuurlijk niet zeggen dat een lesbisch stelletje wat al tijdenlang dampende seks heeft nog maagd is. Dan ben je wel héél strikt dogmatisch aan het redeneren.
Jij zegt het nog net iets mooier
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:52
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Als 2 homo's voor het eerst hun piemels in de knoop leggen hebben ze elkaar ontmaagd..

Laatst gewijzigd op 15-06-2003 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 16:15
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat je 'mag' zeggen dat je ontmaagd bent, als je vrijwillig sexuele handelingen hebt begaan waarbij sprake was van tenminste 1 geslachtsorgaan op zo'n manier dat het doorgaans tot een orgasme zou kunnen leiden. Manuele, orale en anale sex vallen hier dus ook onder; zoenen en strelen niet. Maargoed. Ik snap niet waarom je moeilijk zou moeten doen over of je maagd bent of niet, het gaat er toch meer om of je sex hebt gehad of niet, dat lijkt mij belangrijker (ongeacht of het manuele, orale, vaginale of anale sex is).
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 18:14
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
owja, what the fuck boeit dit nou eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:24
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Citaat:
tja...? schreef op 15-06-2003 @ 16:52:
Dus als 2 homo's voor het eerst hun piemels in de knoop leggen hebben ze elkaar ontmaagd?
Leg uit?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
the_man32 schreef op 15-06-2003 @ 21:24:
Leg uit?
uit je beginpost: "aangezien je anus geen geslachtsdeel is kan je daardoor ook niet ontmaagd worden..... "
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:33
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Pffff. Wat een onzin. Natturlijk ben je ontmaagd als je een piemel in je kont hebt gehad. Ontmaagding wordt alleen nog maar gebruikt in de figuurlijke zin van het woord tegenwoordig. Gewoon voor de eerste keer sex. En of dat nou anaal of vaginaal is: boeiend.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:47
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-06-2003 @ 21:31:
uit je beginpost: "aangezien je anus geen geslachtsdeel is kan je daardoor ook niet ontmaagd worden..... "
Dus tja...? heeft geslachtsgemeenschap door z'n hannes in de knoop te leggen?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:53
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
the_man32 schreef op 15-06-2003 @ 21:47:
Dus tja...? heeft geslachtsgemeenschap door z'n hannes in de knoop te leggen?
jonge laat het. Je begrijpt t niet. Als je er al iets van begrijpt, dan begrijp je het verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 01:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Voor zover ik weet noemen we dat gewoon ontmaagden ja. De taalkundige redenatie lijkt me niet zo belangrijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:26
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Citaat:
tja...? schreef op 15-06-2003 @ 19:14:
owja, what the fuck boeit dit nou eigenlijk?
Lees mijn SP en je weet t.... Eindelijk eens een zinnigere discussie in seksualiteit dan als die andere pubershit. Als t je niet boeit dan blijf je toch wel? Blijkbaar zijn er mensen die hier wel een mening over hebben. Ga in de tussentijd niet mijn topic lopen verkrachten
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 09:46
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 16-06-2003 @ 02:11:
Voor zover ik weet noemen we dat gewoon ontmaagden ja. De taalkundige redenatie lijkt me niet zo belangrijk.
Precies. Het gaat om de strekking van het woord ontmaagden, niet om de letterlijke grammaticale betekenis (die het overigens ook nu allang niet meer heeft)
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 10:26
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Als homo's elkaar neuken heet dat ontkapen.. dus alle gays zijn nog maagd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Conner schreef op 16-06-2003 @ 11:26:
Als homo's elkaar neuken heet dat ontkapen.. dus alle gays zijn nog maagd.
Ontknapen dan nog altijd. Ja, zo heet het officieel als een jongen voor 't eerst sex heeft gehad: dan is-ie ontknaapt. Maar als je zo gaat redeneren, dan zijn ze ook geen maagd, want de reden dat ze ontknaapt worden, is dat ze knapen zijn en geen maagden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:55
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
heb pas zo'n discussie gehad met een lesbische vriendin van mij.
die zij dat ze ontmaagd was door dr vriendin.
--haar vingers zaten erin.
ik zeg: dat hoort bij vingeren.
zij zegt: nee ik ben ontmaagd.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 22:22
the_man32
Avatar van the_man32
the_man32 is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 16-06-2003 @ 22:55:
heb pas zo'n discussie gehad met een lesbische vriendin van mij.
die zij dat ze ontmaagd was door dr vriendin.
--haar vingers zaten erin.
ik zeg: dat hoort bij vingeren.
zij zegt: nee ik ben ontmaagd.
Zie je nou wel dat we hier een serieus probleem hebben?
Niemand weet t antwoord op deze lastige kwestie
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 16-06-2003 @ 22:55:
heb pas zo'n discussie gehad met een lesbische vriendin van mij.
die zij dat ze ontmaagd was door dr vriendin.
--haar vingers zaten erin.
ik zeg: dat hoort bij vingeren.
zij zegt: nee ik ben ontmaagd.
Als zij vindt dat ze ontmaagd is, is ze ontmaagd...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 11:41
Verwijderd
ik ben het met die vrindin eens...als een hetero jingen word je toch ook onbtmaagd dor je lul ergens in te steken...dus waarom als als homo niet?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 12:14
Verwijderd
Citaat:
~*Suusjuhhhhh*~ schreef op 17-06-2003 @ 12:41:
ik ben het met die vrindin eens...als een hetero jingen word je toch ook onbtmaagd dor je lul ergens in te steken...dus waarom als als homo niet?
Als hetero jongen hoef je dat niet als ontmaagding te zien...

Damn, waarom hebben we het eigenlijk over ontmaagding? Het gaat toch om het feit of je seks hebt op jouw manier? Nou, een homo heeft seks op zijn manier, klaar.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit wat is voor jullie de grens van wél en niet maagd zijn?
janklaas
85 31-03-2005 01:37
Seksualiteit anaal
lausie
60 19-02-2003 02:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.