Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 28-02-2007 @ 18:56 :
dan heb ik net anderhalf uur naar een film zonder geluid zitten kijken, terwijl het er wel bij hoorde
Ik begrijp dit niet, je hoorde dus compleet niets en begreep toch de film?
Advertentie
Oud 28-02-2007, 21:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dat ie ook gewoon dacht 'nja, dat zal er wel bij horen, laat ik maar gewoon verder kijken'.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 28-02-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-02-2007 @ 22:06 :
Ik begrijp dit niet, je hoorde dus compleet niets en begreep toch de film?
Misschien Japans gesproken, en ondertiteld?

Allemaal vette blasts en explosies, "Wauw, interessant idee van de regisseur om het eens zónder geluid te doen"
Oud 28-02-2007, 21:42
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 28-02-2007 @ 22:36 :
Misschien Japans gesproken, en ondertiteld?
Er is naar mijn weten alleen een Engels gedubte versie aanwezig.
Oud 28-02-2007, 21:44
Verwijderd
Oh ok. Zou het niet weten, Dragon Ball is namelijk wel een van de weinige dingen waar ik met een grote boog omheen loop.
Oud 28-02-2007, 21:45
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 28-02-2007 @ 22:44 :
Oh ok. Zou het niet weten, Dragon Ball is namelijk wel een van de weinige dingen waar ik met een grote boog omheen loop.
Naja de tekenfilm zelf heb ik ook weinig gekeken. De echte film is echter erg amuserend (en slecht).
Oud 28-02-2007, 23:22
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 28-02-2007 @ 22:45 :
Naja de tekenfilm zelf heb ik ook weinig gekeken. De echte film is echter erg amuserend (en slecht).
ik dacht dat hij zó slecht en low budget was dat hij geen geluid had
Bovendien waren de special effects ook niet van zo'n hoog niveau en de "verhaallijn" was ook nog makkelijk te volgen zonder tekst
Oud 28-02-2007, 23:35
Verwijderd
Letters from Iwo Jima

Traag en deprimerend.
Oud 01-03-2007, 14:35
Verwijderd
Dynamo: Een film van een Bruce Lee clone (Bruce Li) over een Bruce Lee clone. Puik, alleen zakt de film na 60 min heel erg in.

Citaat:
Rooster schreef op 01-03-2007 @ 00:22 :
ik dacht dat hij zó slecht en low budget was dat hij geen geluid had
Bovendien waren de special effects ook niet van zo'n hoog niveau en de "verhaallijn" was ook nog makkelijk te volgen zonder tekst
Nu heb je de geweldige soundtrack gemist. Maar geen zorgen, op deze site heb je vele extraatjes van de film:

http://www.badmovies.org/movies/dragonball/

Oud 01-03-2007, 18:36
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-03-2007 @ 15:35 :
Nu heb je de geweldige soundtrack gemist. Maar geen zorgen, op deze site heb je vele extraatjes van de film:

http://www.badmovies.org/movies/dragonball/

Oud 02-03-2007, 00:22
Doemyernogmaar1
Doemyernogmaar1 is offline
smokin aces... zuigfilm
Oud 02-03-2007, 08:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Doemyernogmaar1 schreef op 02-03-2007 @ 00:22 :
smokin aces... zuigfilm
Ik vond hem juist enorm vet!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 02-03-2007, 10:03
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Smoking aces is een wijvenfilm. Gemaakt door die gasten van Bridget Jones diary. Dat vergeef ik ze nooit!
Oud 02-03-2007, 11:41
Little Sister
Avatar van Little Sister
Little Sister is offline
Raising Helen, toevallig op tv.

Tsja, precies wat ik ervan verwachtte. Cliché, matige acteurs, maar wel leuk voor een avondje denk ik.

1/5
__________________
Your only friends are make believe
Oud 02-03-2007, 13:11
Verwijderd
The horsewhisperer: Gaaf om die weer te zien. Blijft een mooie film.
Oud 03-03-2007, 07:05
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Pick of Destiny. Leuk, heb me niet kapot gelachen. Vast beter onder invloed. Die animatie vooraf is genant. Goeie muziek.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 03-03-2007, 17:01
Verwijderd
The Humanist:

Een lowbudget zwarte komedie uit Zuid-Korea. Toen brak wel een beetje de 'gouden eeuw' van de Koreaanse cinema aan. De film heeft een van de beste soundtracks die ik ken en is erg vermakelijk. Ik miste alleen een beetje de structuur in het verhaal (als je niet goed oplet lijkt de film een aaneenschakeling van geweldadige/ranzige/seks scenes). De personages zijn daarentegen wel leuk. Als je Takashi Miike films wel kunt waarderen, is dit zeker een leuk alternatief.

3.5/5

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 20:49.
Oud 03-03-2007, 17:27
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Nightmare Alley Nogal ongewone noir, aanrader! Zeker voor de fans van het genre, die eens iets anders willen zien.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 03-03-2007, 19:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Bambi (1942)

Het is al heel lang geleden dat ik deze film voor het eerst heb gezien. In tegenstelling tot bijna alle andere Disney-films uit m’n jeugd, heb ik nooit de behoefte gehad deze heel vaak te bekijken, dus ik herinnerde me letterlijk nog maar twee of drie scčnes. Het zal ook nooit m’n favoriete Disney-film worden, maar mooi is-ie wel.

De animatie is gewoonweg prachtig. De natuur is geweldig weergegeven, met heel veel gevoel voor detail. Elk blaadje en elk bloempje is perfect afgewerkt. De omgeving waarin Bambi zich begeeft is heel mooi om naar te kijken, omdat het met veel nuance is vorm gegeven. Dit wordt versterkt door de sfeer die over bijna alle scčnes in de film hangt: die is bijna tastbaar, of het nou om een spannende, een vrolijke of een dreigende scčne gaat. Vooral de spanning als Bambi’s moeder de weide op gaat en het moment waarop Bambi en zijn vader van hoog in het woud de mensen in het dal ontdekken, is subtiel, maar sterk opgebouwd. Zonder het gevaar, de mens, direct in beeld te brengen wordt de film op sommige momenten toch heel spannend. De dood van Bambi’s moeder werkt, juist omdát zij niet in beeld wordt gebracht. Daarom is de impact groter dan de dode Mufasa in The Lion King.

De animatie, het kleurgebruik en de sfeer worden aangevuld door de (achtergrond-)muziek. Soms subtiel, soms sterk op de voorgrond tredend. Geen personages die zingen, maar dat past ook niet bij de film. Wel fijne scčnes, zoals die waarin het langzaam maar zeker steeds harder begint te regenen. De opbouw is tot op de seconde perfect, de muziek versterkt de beelden. Ondanks dat er weinig gebeurt, is de scčne wel boeiend genoeg om naar te blijven kijken. Zo ook de scčne vlak na de dood van Bambi’s moeder, als Bambi ronddwaalt in de steeds heftiger wordende sneeuwbui. Sowieso gebeurt er meer in de film dan ik me aan het begin voorstelde. Ik denk dat de film voor kleine kinderen zelfs enger is dan The black cauldron, vaak Disney’s engste genoemd, juist doordat niet alles vol in beeld is gebracht. Vooral de scčne waarin Bambi met zijn concurrent vecht om Feline en waar de jachthonden achter Feline aan zitten, evenals de brand.

Toch zijn er een aantal minpunten waardoor de score lager uitvalt. Zo zijn de overgangen vaak te abrupt. Bambi is nog maar pas zijn moeder verloren en door zijn vader meegenomen, als er alweer een vrolijke, kleurrijke scčne aanbreekt. De dood van de moeder wordt niet genoeg uitgewerkt. Dit gebeurt vaker in de film, waardoor ze onevenwichtig wordt. De dieren rondom Bambi zijn vaker irritant dan grappig, vooral de uil. Er word geprobeerd wat luchtige humor in de film te brengen, maar het verzandt in kinderachtige flauwigheden. Verder wordt er weinig aan karakterontwikkeling gedaan. Ik kan niet meeleven met personages die niet uitgediept worden. Ze blijven oppervlakkig. De vader van Bambi kan ik totaal niet serieus nemen. Zo is hij er, zo weer niet. Hij staat er een beetje statig te wezen, maar waarom eigenlijk? Wat is zijn rol? Waarom blijft hij weg bij Bambi en zijn moeder? Vaag hert. En hoe mooi de muziek ook is, hij trekt je niet de film in zoals, zeg, The little mermaid dat doet. Maar dat is dan ook weer een totaal ander soort film.

Score: 3/5

Laatst gewijzigd op 03-03-2007 om 19:23.
Oud 04-03-2007, 03:27
Monsieur Hulot
Monsieur Hulot is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-03-2007 @ 20:20 :

De dood van de moeder wordt niet genoeg uitgewerkt.
Je laatste alinea is waardeloos en kinderlijk naďef, maar de zin die ik de quote heb staan, is zeker één van de meest idiote zinnen die ooit iemand over Bambi geschreven heeft. In ieder geval de meest domme zin die ik ooit over een Disney film gelezen heb, welk ook nog serieus bedoelt is. Je begrijpt echt totaal niets van het concept "film" in mijn opinie. Dit is nog triester dan je Bridge on the River Kwai review.

De sterfscene van de moeder is nu al bijna 60 jaar de eerste confrontatie die kinderen hebben met het concept dood in film, maar vaak ook de eerste confrontatie ermee in hun hele leven tot dat punt. Wilde je in plaats van een jumpcut naar een aantal maanden later, nog een half uur psycho-analyse zien over wat voor impact deze gebeurtenis zou hebben op Bambi's mentale gesteldheid? Of had je liever gezien dat de jagers de moeder van Bambi boven op hun auto gingen binden en samen lachend een biertje dronken? "Bambi" is niets meer dan een natuurlijke levenscyclus laten zien, aan kinderen en daarin slaagt de film geweldig.

De eerdere Disney films waren niet gemaakt om met een vette knipoog de tieners en volwassen ook te vermaken zoals Disney, Pixar, Dreamsworks etc bij elke film tegenwoordig wel doen. Animatie is tegenwoordig zelfs bijna meer gericht op deze doelgroepen dan op de leeftijdsgroep 4-12. Maar dit heeft ook te maken met de kosten die een film met zich meebrengt, hierdoor met ook het target-audience uitgebreid worden. Het box-office succes van "The Litte Mermaid", de Oscarnominatie voor beste film van "Beauty and the Beast" in 1991 en het "voice-casten" van Robin Williams als zichzelf, maar geänimeerd als Genie in "Aladdin" waren hier het keerpunt in.

"Bambi" is één van de drie beste Disney films uit het tijdperk 1937-1967.
5/5

*in afwachting van een normale recentie, voor welke film dan ook, van Mark Almighty.
Oud 04-03-2007, 10:35
Verwijderd
Watership down
Ik had hem nog ergens in een kast, jaren geleden had ik deze film al meer dan twintig keer gezien en besloot hem nu weer te kijken. Wat een geweldige film blijft het toch. Wat mij betreft kan geen Disney-film aan deze film tippen. Oké, soms is het niet al te best getekend, maar het past wat mij betreft geheel in de stijl van deze film. Wat ik erg knap vond, was hoe de makers de konijnen zo'n menselijk karakter hebben gegeven en dat ze aan de andere kant nog steeds konijnen zijn. Film kende leuke personages, waarbij ik de vogel Kehaar, het meest cool vond. En natuurlijk het liedje Bright Eyes is vet mooi.

5/5
Oud 04-03-2007, 11:51
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Watership Down
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 04-03-2007, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Monsieur Hulot schreef op 04-03-2007 @ 04:27 :
De sterfscene van de moeder is nu al bijna 60 jaar de eerste confrontatie die kinderen hebben met het concept dood in film, maar vaak ook de eerste confrontatie ermee in hun hele leven tot dat punt. Wilde je in plaats van een jumpcut naar een aantal maanden later, nog een half uur psycho-analyse zien over wat voor impact deze gebeurtenis zou hebben op Bambi's mentale gesteldheid?
Ik vond het ook erg van de hak op de tak gaan, en vond de impact eigenlijk helemaal niet zo groot. Van wat ik me kan herinneren, wordt er inderdaad niet lang stilgestaan bij de dood van Bambi's moeder.
En die vader van Bambi is idd een van de meest oppervlakkige Disney-personages ooit. Kil, statig en emotieloos.

Oh en Watership Down, die hallucinatiescčne van de rode bergen was geweldig. Vroeger vond ik de film doodeng, tegenwoordig niet echt meer, op die scčne na.
Oud 04-03-2007, 16:31
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Zit er een vader in Bambi, pfoe. Ik moet 'm maar weer eens bekijken.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 04-03-2007, 16:52
Kikkertje :D
Avatar van Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
Dreamgirls
Gisteravond in de bios. Erg fijne film voor als je met een paar meiden iets leuks wilt gaan doen!
Oud 04-03-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Kikkertje schreef op 04-03-2007 @ 17:52 :
als je met een paar meiden iets leuks wilt gaan doen!


Notes on a scandal
Dench is de perfecte actrice voor de zure oude geschiedenislerares die er plezier in heeft machtspelletjes te spelen met een nieuwe docente als ze erachter komt dat deze een verhouding heeft met een vijftienjarige leerling. De prachtige muziek van Philip Glass (die soms wel erg veel aan Koyaanisquatsi doet denken) begeleidt alle spanningsbogen op weergaloze wijze maar loopt soms wel te ver vooruit op het afgebeelde. Tweede mustsee van 2007.

Kicks
Ik wilde bijna schrijven 'voor een Nederlandse film aardig goed' maar ik laat het maar bij aardig goed. Ik was een paar keer ontroerd.
Oud 04-03-2007, 19:20
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
Das Leben der Andere.
Briljant.
__________________
april is the cruellest month
Oud 04-03-2007, 20:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Monsieur Hulot schreef op 04-03-2007 @ 04:27 :
scheldkannonade
Citaat:
DanielC schreef op 03-03-2007 @ 15:36 :
Ja, is best leuk hoor. Behalve als Monsieur Hulot en King Ralph er beide zijn. Dan is het weleens ruzie.
Citaat:
DanielC schreef op 03-03-2007 @ 17:33 :
Ja, ze hebben beide héél veel nutteloze filmfeitjes in het hoofd. En dan lopen ze dat 's avonds op te dreunen en gaan ze elkaar verbeteren.
Ja, nu zie ik wat DanielC bedoelde.

Grofgebekt en onbeleefd. Tja, je hebt van die mensen die hun mening niet op een normale manier kunnen geven. Jammer dat meneer H. niet zonder totale razernij kan, blijkbaar (en ook niet tegen andere meningen). Triest.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 20:08.
Oud 04-03-2007, 20:20
Larry Flint
Larry Flint is offline
me and you and everyone we know

echt heel erg leuk aanrader. goed gespeeld, grappig, ontroerend, mooie beelden.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-03-2007, 20:23
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Markalmighty, je lijkt net op het bange hertje uit de eerdergenoemde Disneyfilm.

Monsieur Hulot is nergens onbeleefd; hij levert louter gegronde met feiten onderbouwde kritiek, dit in tegenstelling tot de reviews van jouw kant die je eerder verwacht in slechte vrouwenbladen in de kapsalon.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 20:26.
Oud 04-03-2007, 20:30
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 04-03-2007 @ 21:23 :
Markalmighty, je lijkt net op het bange hertje uit de eerdergenoemde Disneyfilm.

Monsieur Hulot is nergens onbeleefd; hij levert louter gegronde met feiten onderbouwde kritiek, dit in tegenstelling tot de reviews van jouw kant die je eerder verwacht in slechte vrouwenbladen in de kapsalon.
Je laatste alinea is waardeloos en kinderlijk naďef, maar de zin die ik de quote heb staan, is zeker één van de meest idiote zinnen die ooit iemand over Bambi geschreven heeft. In ieder geval de meest domme zin die ik ooit over een Disney film gelezen heb, welk ook nog serieus bedoelt is. Je begrijpt echt totaal niets van het concept "film" in mijn opinie. Dit is nog triester dan je Bridge on the River Kwai review.
------------

Ja, het is heel beleefd allemaal. Overigens heb ik in zijn rant geen feiten gezien, maar enkel meningen en belachelijke aannames over wat ik liever zou hebben gezien, waartoe ik helemaal geen aanleiding gegeven had.

En jij bent al even onbeleefd (maar daarom zit je ook altijd op het ultra-sneue Muziek). Maar volgens mij is het weer de maandelijkse Mark Almighty-bash dag, dus ik laat het wel weer even over me heen komen totdat de bui weer over is... Trieste sneue ventjes.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 20:35.
Oud 04-03-2007, 20:36
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
.

Wellicht kan zijn warme, rustgevende stem je steun bieden op deze kille dag, MarkAlmighty. En anders zijn er natuurlijk altijd nog de Mowgli- en Simbakussens. .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Oud 04-03-2007, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-03-2007 @ 21:02 :
Ja, nu zie ik wat DanielC bedoelde.

Grofgebekt en onbeleefd. Tja, je hebt van die mensen die hun mening niet op een normale manier kunnen geven. Jammer dat meneer H. niet zonder totale razernij kan, blijkbaar (en ook niet tegen andere meningen). Triest.
Wacht maar tot Ralph dit leest...
Oud 04-03-2007, 20:41
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Jongens, als jullie het niet eens kunnen worden of elkaar niet mogen, gebruik je toch gewoon de Ignore User optie? Doe ik ook altijd

OT: Asterix en de Britten. Geinig vanwege het nostalgie gehalte naar de oude strip.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Oud 04-03-2007, 21:06
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
The Godfather, vandaag voor het eerst gezien. Beetje traag in het begin en het was iets te rumoerig in de woonkamer en er waren teveel personages, dus ik wist de helft van de tijd niet wie wie was (Robert Duvall en Marlon Brando herken ik uit duizenden, maar verder...). Hij was goed gedaan, maar ik heb weinig met dit genre. Hij was zeker niet slecht, maar ik zou het zelf dus niet willen omschrijven als de beste film ooit gemaakt.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-03-2007, 21:25
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Heb net de Fast and the furious gekeken, ondanks dat het een actiefilm is waarbij het verstand op nul gezet moet worden, was hij op het grote scherm toch goed te pruimen.
Oud 04-03-2007, 21:47
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-03-2007 @ 21:30 :
Maar volgens mij is het weer de maandelijkse Mark Almighty-bash dag, dus ik laat het wel weer even over me heen komen totdat de bui weer over is... Trieste sneue ventjes.
Lekker onder de wol nu dan, des te sneller is deze doemdag voorbij.
Oh, en lees je eigen gewhine dan nog even terug en sla het op. Leuk voor later.
__________________
tirade
Oud 04-03-2007, 22:14
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-03-2007 @ 20:20 :
Bambi (1942)
3/5
vs.

Citaat:
Monsieur Hulot schreef op 04-03-2007 @ 04:27 :
Bambi (1942)
5/5
Hulot kan soms zeker een misselijke ventje zijn. Het commentaar wat hij levert valt vaak in het verkeerde keelgat. Hij denkt dat sinds hij ook wat films gezien heeft er ook verstand van heeft. Dit komt voornamelijk omdat hij enkel kritiek op anderen wil geven en zelf geen verantwoordelijkheid neemt. Mark schrijft tenminste nog complete stukken over films (soms ben ik er daar niet mee eens, soms wel en soms gedeeltelijk (in dit geval gedeeltelijk)). Mark moet zich gewoon niet zo druk om die gast. Laat 'm zelf maar eens aankomen met een goed onderbouwde recentie, waarin hij GEEN plagiaat pleegt.
Oud 04-03-2007, 22:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 04-03-2007 @ 21:41 :
Jongens, als jullie het niet eens kunnen worden of elkaar niet mogen, gebruik je toch gewoon de Ignore User optie? Doe ik ook altijd
Ik heb voorheen Meneer H. en HenkMul nog nooit gesproken zelfs, laat staan meningen uitgewisseld! Het is alleen zo triest dat ze iemand met een andere mening alleen maar uit kunnen schelden of belachelijk proberen te maken.

Citaat:
KIET-2 schreef op 04-03-2007 @ 22:06 :
The Godfather, vandaag voor het eerst gezien. Beetje traag in het begin en het was iets te rumoerig in de woonkamer en er waren teveel personages, dus ik wist de helft van de tijd niet wie wie was (Robert Duvall en Marlon Brando herken ik uit duizenden, maar verder...). Hij was goed gedaan, maar ik heb weinig met dit genre. Hij was zeker niet slecht, maar ik zou het zelf dus niet willen omschrijven als de beste film ooit gemaakt.
Ik raad je aan 'm nog een keer te bekijken, maar dan alleen, met rust om je heen. De sleutel zit 'm in het compleet in de sfeer van het verhaal en de personages meegetrokken te worden. Je hebt de concentratie inderdaad nodig om alles te volgen. Als je niet afgeleid wordt, is dit (één van de ) beste film(s) allertijden.
Oud 04-03-2007, 22:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-03-2007 @ 23:21 :Ik raad je aan 'm nog een keer te bekijken, maar dan alleen, met rust om je heen. De sleutel zit 'm in het compleet in de sfeer van het verhaal en de personages meegetrokken te worden. Je hebt de concentratie inderdaad nodig om alles te volgen. Als je niet afgeleid wordt, is dit (één van de ) beste film(s) allertijden. [/B]
Het verhaal zelf kon ik best wel goed volgen Alleen er zitten dus enorm veel personages in, maar vanwege de rumoerigheid kon ik niet altijd even volgen wie wie was. En mijn broertje verkondigde ruim van te voren wanneer iemand werd omgebracht en op welke manier, dus dat is ook fijn... Ik vond het ook wel een goede film, goed gefilmd en geacteerd, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik heb weinig met gangster/misdaad-films
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-03-2007, 08:12
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 04-03-2007 @ 11:35 :
Watership down
Ik had hem nog ergens in een kast, jaren geleden had ik deze film al meer dan twintig keer gezien en besloot hem nu weer te kijken. Wat een geweldige film blijft het toch. Wat mij betreft kan geen Disney-film aan deze film tippen. Oké, soms is het niet al te best getekend, maar het past wat mij betreft geheel in de stijl van deze film. Wat ik erg knap vond, was hoe de makers de konijnen zo'n menselijk karakter hebben gegeven en dat ze aan de andere kant nog steeds konijnen zijn. Film kende leuke personages, waarbij ik de vogel Kehaar, het meest cool vond. En natuurlijk het liedje Bright Eyes is vet mooi.

5/5
Die film is echt geniaal, en ook zo eng man. Vroeger vond ik hem eng =)
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 05-03-2007, 08:55
Verwijderd
12 monkeys
Voor de tweede keer. Nog steeds gaaf.

Een zooi Bottom-afleveringen.
Voor de drieduizendste keer. Ik vermeld het alleen omdat Bottom het vermelden waard is. Nog steeds gaaf.

Full Metal Jacket
Voor de eerste keer. Tja, eh, Stanley Kubrick, dus het kan haast niet anders dan goed zijn. Dat was 'ie ook wel, met name het eerste deel vond ik ijzersterk.
Een minpuntje:
Spoiler

Gelukkig zaten er wel heel veel gave quotes in <3
Oud 05-03-2007, 09:05
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
C'era una volta il west Ik had gistermiddag een klant, en die kocht deze film. En ze was er zo blij mee en had zo'n zin om 'm te gaan kijken. En ze stak me helemaal aan, en ook bij mij vloog 'ie 's avonds weer in de DVD speler (wanneer kan ik 'm nu in de bios zien. ). En ik ging weer helemaal nat. 10/10

Citaat:
King Ralph schreef op 04-03-2007 @ 23:14 :
Hulot kan soms zeker een misselijke ventje zijn. Het commentaar wat hij levert valt vaak in het verkeerde keelgat. Hij denkt dat sinds hij ook wat films gezien heeft er ook verstand van heeft. Dit komt voornamelijk omdat hij enkel kritiek op anderen wil geven en zelf geen verantwoordelijkheid neemt. Mark schrijft tenminste nog complete stukken over films (soms ben ik er daar niet mee eens, soms wel en soms gedeeltelijk (in dit geval gedeeltelijk)). Mark moet zich gewoon niet zo druk om die gast. Laat 'm zelf maar eens aankomen met een goed onderbouwde recentie, waarin hij GEEN plagiaat pleegt.
Waarom doe je dat nu. Dat is weer ruzie volgende keer.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.

Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 09:36.
Oud 05-03-2007, 09:06
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 05-03-2007 @ 09:55 :
12 monkeys
Voor de tweede keer. Nog steeds gaaf.

Een zooi Bottom-afleveringen.
Voor de drieduizendste keer. Ik vermeld het alleen omdat Bottom het vermelden waard is. Nog steeds gaaf.

Full Metal Jacket
Voor de eerste keer. Tja, eh, Stanley Kubrick, dus het kan haast niet anders dan goed zijn. Dat was 'ie ook wel, met name het eerste deel vond ik ijzersterk.
Een minpuntje:
Spoiler

Gelukkig zaten er wel heel veel gave quotes in <3
How tall are you private?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 05-03-2007, 09:20
Verwijderd
Citaat:
dallie schreef op 05-03-2007 @ 10:06 :
How tall are you private?
Sir, five foot nine, sir!
Oud 05-03-2007, 12:02
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
dallie schreef op 05-03-2007 @ 09:12 :
Die film is echt geniaal, en ook zo eng man. Vroeger vond ik hem eng =)
Gelukkig, ik dacht (toen) altijd dat ik de enige was.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 05-03-2007, 16:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Norbit - 3/10

Bleh, bleh, bleh!

Eddie Murphy doet zijn routine en slaat de plank mis in de twee hoofdrollen, met name Rasputia. Dat mens is gewoonweg niet komisch, eerder irritant. Verder is het "verhaal" een voorspelbare, flauwe aaneenrijging van dikzakgrappen volgens het boekje en een hoop onderbroekenlol. Er zaten hier en daar wel wat leuke stukjes tussen dankzij een paar geinige bijrolletjes van Eddie Griffin en Eddie Murphy zelf (als Mr. Wong). Maar verder is het bagger van jewelste.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 05-03-2007 om 21:16.
Oud 05-03-2007, 17:10
Verwijderd
The Curse of the Jaden Scorpion (oid)
Gaat wel voor een zondagmiddagje.
Oud 05-03-2007, 19:37
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Jade, Soija, Jade.
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Oud 05-03-2007, 20:19
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 05-03-2007 @ 20:37 :
Jade, Soija, Jade.
ik twijfelde nog
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1)
DanielC
3 06-04-2007 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.