Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 09:28
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
Als we de Britse drugsexpert professor John Henry mogen geloven, heeft cannabis een nefaste invloed op de menselijke geest. Steeds meer tonen wetenschappelijke studies aan dat het regelmatig roken van cannabis kan leiden tot depressie en zelfs schizofrenie. Vroeger werd al aangetoond dat het roken van de softdrug even schadelijk is als het roken van sigaretten. "Met de informatie die we nu ontdekken, lijkt het erop dat cannabis veel gevaarlijker is dan sigaretten. Regelmatige cannabisgebruikers hebben vier keer meer kans dan niet-gebruikers om schizofreen te worden of in een zware depressie te belanden", verklaarde professor John Henry die als toxicoloog verbonden is aan het Imperial College London. Nog volgens de professor is het vooral verontrustend dat er nog nooit zoveel cannabis gerookt werd als de dag van vandaag, zelfs niet in de 'Flower Power'-periode. Over de lange termijn-effecten van de drug bestaat nog geen uitsluitsel. Zo uitte een woordvoerder van het Britse informatiecentrum 'Drugscope' kritiek op de uitlatingen van professor John Henry dat het aantal cannabis-gebruikers de laatste jaren ontzettend is toegenomen, maar niet het aantal schizofrenie-patiënten.Volgens 'Drugscope' kan cannabis de mentale ziekte wel 'versnellen'. (vvl)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 09:37
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 08-04-2003 @ 10:28:
bla bla bla maar niet het aantal schizofrenie-patiënten.Volgens 'Drugscope' kan cannabis de mentale ziekte wel. versnellen (vvl)
beter nu behandelen dan uitstellen en over een 10 jaar behandelen zou ik zeggen. ik ben zo'n iemand die ervoor is om het gelijk af te handelen en niet te wachten
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:22
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
dat het depressies kan veroorzaken geloof ik dus echt helemaal niks van. het zou eerder zo zijn dat je uit depressies geholpen word.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 12:43
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Mja, waarschijnlijk worden schizo's en depresieve mensen meer aangetrokken tot het gebruik van wiet en dergelijke.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:39
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 08-04-2003 @ 10:37:
ik ben zo'n iemand die ervoor is om het gelijk af te handelen en niet te wachten
behalve als je stoned bent
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:47
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 08-04-2003 @ 13:43:
Mja, waarschijnlijk worden schizo's en depresieve mensen meer aangetrokken tot het gebruik van wiet en dergelijke.
zoiets heb ik idd wel eens gehoord.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:00
bluesboy
Avatar van bluesboy
bluesboy is offline
Citaat:
"Beltaine" schreef op 08-04-2003 @ 13:22:
dat het depressies kan veroorzaken geloof ik dus echt helemaal niks van. het zou eerder zo zijn dat je uit depressies geholpen word.
bullshit! ik ben van het roken van weed toch echt een slecht zelfbeeld gaan krijgen en ben er ook (tijdens het effect) erg depri van geworden en kan me voorstellen dat anderen hier ook last van hebben. Gelukkig is dit al weer een tijd geleden en rook ik dus ook geen weed meer, ook omdat ik de smaak errug ranzig vind. Ik rook nog wel hasj, maar wat ik even niet begrijp van de topic starter is, gaat het nu alleen om WEED of wordt en gewoon HASJ EN WEED bedoelt? Ik heb namelijk echt ALLEEN last van vervelende bijeffecten als ik weed rook en NOOIT als ik alleen hasj naar binnenwerk.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:02
bluesboy
Avatar van bluesboy
bluesboy is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 08-04-2003 @ 13:43:
Mja, waarschijnlijk worden schizo's en depresieve mensen meer aangetrokken tot het gebruik van wiet en dergelijke.

tja, het is wel algemeen bekend dat mensen die schizofrenie in hun familie hebben en dus ook, zeg maar, in hun bloed beter niet al te veel drugs kunnen gebruiken (dan vooral halucinogenen) omdat hun kwaaltje dan naar bovengehaald zou kunnen worden en/of versterkt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:01
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
Citaat:
bluesboy schreef op 08-04-2003 @ 19:00:
bullshit! ik ben van het roken van weed toch echt een slecht zelfbeeld gaan krijgen en ben er ook (tijdens het effect) erg depri van geworden en kan me voorstellen dat anderen hier ook last van hebben. Gelukkig is dit al weer een tijd geleden en rook ik dus ook geen weed meer, ook omdat ik de smaak errug ranzig vind. Ik rook nog wel hasj, maar wat ik even niet begrijp van de topic starter is, gaat het nu alleen om WEED of wordt en gewoon HASJ EN WEED bedoelt? Ik heb namelijk echt ALLEEN last van vervelende bijeffecten als ik weed rook en NOOIT als ik alleen hasj naar binnenwerk.
je gaat je niet depri voelen van blowen, alleen als je je al kut voelt en dan gaat blowen, dan ga je je alsmaar kutter voelen omdat wiet je gevoelens gewoon heel erg gaat versterken
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:04
bluesboy
Avatar van bluesboy
bluesboy is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 08-04-2003 @ 20:01:
je gaat je niet depri voelen van blowen, alleen als je je al kut voelt en dan gaat blowen, dan ga je je alsmaar kutter voelen omdat wiet je gevoelens gewoon heel erg gaat versterken
dat is niet helemaal waar, aangezien ik me niet kut voelde voordat ik dat deed. weed is gewoon troep
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:10
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
als jij je goed voelt, geen problemen aan je kop enz, en dan gaat blowen kan je mn niet wijsmaken dat je dan opeens depri wordt
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:47
Psychadelic
Avatar van Psychadelic
Psychadelic is offline
ik zal me hier echt niks van aantrekken. elke paar weken komt er wel een rapport uit wat schrijft over de negatieve gevolgen van wiet. op zijn beurt wordt dit onderzoek gevolgt door een rapport over de positieve eigenschappen van wiet. ik herriner me een paar weken geleden gelezen te hebben dat wiet mogelijk zeer goed kan helpen in de behandeling van schizofrenen.

uit een onderzoek naar de mentale gezondheid van de bevolking van griekenland, marroko, jamaica, costa rica (enz.) zijn nooit afwijkingen gevonden tegenover landen waar het roken van cannabis minder ingeburgerd is.
__________________
Go back to bed America, your government is in control
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:54
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
ook harrie schreef op 08-04-2003 @ 20:10:
als jij je goed voelt, geen problemen aan je kop enz, en dan gaat blowen kan je mn niet wijsmaken dat je dan opeens depri wordt
lijkt me ook vaag ja.. Heb het zelf iig nog nooit meegemaakt!

Hehe wel humor dat dit nou hier op het forum staat eigenlijk. Mijn mamz had een poos geleden zoiets op tv gezeien.. van dat wiet kon zorgen dat je eerder schizofreen ofzo zou worden.. dus ik gelijk even een preek dat het misschien beter was te stoppen..hehe
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:27
harrie the 5th
Avatar van harrie the 5th
harrie the 5th is offline
in de nieuwe highlife staat een groot artikel over schizofrenie en cannabis.... op www.highlife.nl zal het wel binnen enkele dagen staan.... (nu nog niet dus..)
__________________
Fight to get peace is like fuck to get virginity.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:49
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
bluesboy schreef op 08-04-2003 @ 19:00:
bullshit! ik ben van het roken van weed toch echt een slecht zelfbeeld gaan krijgen en ben er ook (tijdens het effect) erg depri van geworden en kan me voorstellen dat anderen hier ook last van hebben. Gelukkig is dit al weer een tijd geleden en rook ik dus ook geen weed meer, ook omdat ik de smaak errug ranzig vind. Ik rook nog wel hasj, maar wat ik even niet begrijp van de topic starter is, gaat het nu alleen om WEED of wordt en gewoon HASJ EN WEED bedoelt? Ik heb namelijk echt ALLEEN last van vervelende bijeffecten als ik weed rook en NOOIT als ik alleen hasj naar binnenwerk.
ja ach, bij mij is het verhaal andersom. toen ik in een depri periode zat en meer ben gaan roken (vooral wiet) raakte ik eruit, en nou ben ik heel erg aan het minderen en ik val nog steeds niet terug.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:43
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Zoals hierboven al een beetje gezegd is, als je aanleg hebt voor schizofrenie of depressie, dan kan dat door blowen geactiveerd/versneld/versterkt worden. Het is echt zo. Weed is een mooi spul, maar het wordt wel tijd dat er over de negatieve effecten gesproken mag worden.
Het gaat hier dus alleen om mensen die er al aanleg voor hadden, het wordt er dus niet door veroorzaakt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 06:47
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Ik vind het onzin en waarschijnlijk worden er verkeerde verabnden gelegd.
Ten eerste gaat het om de mate, natuurlijk word je depri als je de hele dag door niks anders doet dan stoned op de bank zitten, stoned maakt je lui en onbeweeglijk, als je dit te vaak doet, dan zal je waarschijnlijk ook minder buitenkomen, dat is de oorzaak van depressie denk ik.
Schizofrenie geloof ik niet eens in, ik geloof eerder dat al die dingen die zogenaamde schizofrenen horen en zien werkelijke dingen zijn;wiet zorgt dat je in trance raakt, het vergroot je intuitie, en dat word dan schizofrenie genoemd.

Zie verder ook info hierboven:er komt elke week wel een of ander rapport uit dat 2 weken later in de grond word geboord door een ander rapport.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 11:00
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 10-04-2003 @ 00:43:
Zoals hierboven al een beetje gezegd is, als je aanleg hebt voor schizofrenie of depressie, dan kan dat door blowen geactiveerd/versneld/versterkt worden. Het is echt zo. Weed is een mooi spul, maar het wordt wel tijd dat er over de negatieve effecten gesproken mag worden.
Het gaat hier dus alleen om mensen die er al aanleg voor hadden, het wordt er dus niet door veroorzaakt.
Citaat:
"Beltaine" schreef op 09-04-2003 @ 12:49:
ja ach, bij mij is het verhaal andersom. toen ik in een depri periode zat en meer ben gaan roken (vooral wiet) raakte ik eruit, en nou ben ik heel erg aan het minderen en ik val nog steeds niet terug.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.