Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2010, 14:19
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Ik heb eigenlijk al vrij lang (lees: 2+ jaar) last van ochtendmisselijkheid en kan de oorzaak niet vinden. Pas zo'n 2 uur na het opstaan kan ik beginnen aan mijn ontbijt. Ik heb pas nog bloedgeprikt op een heleboel dingen (waaronder algemeen bloedbeeld/diabetes/etc.) en alles was goed, dus ik vermoed dat het iets met mijn maag te maken heeft.

Heeft iemand hier ook last van, of misschien meer informatie over? Ik denk dat ik eens even bij de dokter langsga.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 14:46
Verwijderd
Is het geen misselijkheid van de honger? Dat had ik namelijk ook, en dat is erg irritant omdat je dan door de misselijkheid geen hap door je keel kan krijgen, terwijl dat juist is wat goed helpt. Proberen zo vloeibaar mogelijk te beginnen met ontbijten kan helpen, dus probeer eens een week of drinkontbijt de klachten doet verminderen. (Ik vond zelf de varianten met zuivel niet prettig 's ochtends, en verder moet je ook zorgen dat het niet te zuur is, want dat irriteert je maag juist weer.) Bij mij werkte dat echt goed en kon ik daarna overstappen op wat minder vloeibare dingen (cornflakes, muesli, dat soort dingen) en nu kan ik eigenlijk alles eten omdat ik gewoon helemaal niet meer misselijk ben 's ochtends.
Echt het proberen waard
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 15:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hoeveel last heb je ervan? Want ik ben ook wel eens 's ochtends misselijk, maar vaak gaat het wel weer als ik eerst bijvoorbeeld thee drink en daarna pas aan mijn ontbijt begin. Als het misselijkheid van de honger is, is het misschien handig om 's avonds wat meer te eten?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 16:09
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik had jarenlang hetzelfde als wat andijvie heeft: misselijk van de honger. Als ik dan mezelf toch dwong tot het eten van mijn boterhammen (want na een tijdje wist ik wel dat ik bij toch eten nooit zou braken) en dan ging het na een half uurtje over.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 15:45
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Zal eens proberen om toch wat te eten in de ochtend dan, misschien is het inderdaad misselijkheid van de honger (wat mogelijk is aangezien ik al snel 9-10 uur slaap). Vlak voordat ik naar bed ga eet ik meestal iets van kwark/yoghurt/enz., dus dat zit goed.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 15:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Zal eens proberen om toch wat te eten in de ochtend dan, misschien is het inderdaad misselijkheid van de honger (wat mogelijk is aangezien ik al snel 9-10 uur slaap). Vlak voordat ik naar bed ga eet ik meestal iets van kwark/yoghurt/enz., dus dat zit goed.
jij sport heel veel toch? dus dan heb je een enorm rappe stofwisseling, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet genoeg suikers in je bloed hebt om de nacht door te komen en dat je dan dus ondanks de kwark de volgende ochtend misselijk bent.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 17:52
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Citaat:
jij sport heel veel toch? dus dan heb je een enorm rappe stofwisseling, ik kan me heel goed voorstellen dat je dan niet genoeg suikers in je bloed hebt om de nacht door te komen en dat je dan dus ondanks de kwark de volgende ochtend misselijk bent.
Ik sport vrij veel en mijn stofwisseling is idd ook erg hoog (van nature + omdat ik 6x per dag eet), denk ook dat het van de misselijkheid is. We'll see ^^
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 00:27
Verwijderd
Ik heb hier ook problemen mee gehad, ik moet bijna altijd overgeven als ik vroeg moet opstaan (nee niet zwanger). Krijg nooit een hap door mijn keel als ik geforceerd door de wekker moet opstaan. Ik kreeg domperdidon voorgeschreven van de huisarts, maar dit is vrij verkrijgbaar. Het hielp wel een beetje, klachten namen af maar verdwenen niet.
Ik werk sinds een half jaar alleen nog maar in de avond en nu gaat het prima. Als ik uit mezelf wakker word krijg ik meestal honger binnen een half uur/uur en ik heb nergens meer last van.
Maar dan moet je wel die mogelijkheid hebben natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 21:14
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Was denk ik iets met m'n bloedsuikerspiegel idd, dronk een glas ranja toen ik wakker werd de afgelopen paar dagen ipv water en was gelijk weg.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 14:27
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
fijn om te horen
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Invloed van hersenen
Geel
13 01-12-2008 11:53
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.