Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2010, 22:07
Anoniempersoon1
Anoniempersoon1 is offline
Nou dit is mijn verhaal:
Ik had dus seks met mijn vriendin en ineens scheurde de condoom, ik was nog lang niet klaargekomen
op wikipedia staat: Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis. Als er kort tevoren een zaadlozing is geweest (en er is niet geplast), kunnen er wel zaadcellen in de urinebuis achterblijven, die dan ook in het volgende voorvocht zitten.

nou ik had vantevoren geplast en smorgens ook nog eens
nu is mijn vraag: is er een kans dat ze zwanger is? ook al heb ik verschillende malen vantevoren geplast en mijn penis meteen teruggetrokken toen ik de condoom hoorde knappen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 22:20
Verwijderd
die kans is er gewoon, toen het condoom knapte is er waarschijnlijk voorvocht ontsnapt, en daar zitten ook zaadcellen in. Je weet het nooit zeker: haal dus een zwangerschapstest!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2010, 22:27
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Of de morning-afterpil, das misschien 'n beter plan . Als dat vrijpartijtje van jullie tenminste niet langer dan 72 uur geleden is?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 00:06
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
op wikipedia staat: Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis.
Dat is absoluut niet waar. Wanneer je opgewonden raakt produceer je voorvocht waar ook al zaadcellen in aanwezig kunnen zijn (bron). Er is dus wel degelijk een risico dat je vriendin daardoor bevrucht wordt. Voor de zekerheid zoals AzN al zegt een morning-afterpil, mits het minder dan 72 uur geleden is inderdaad.

Edit: Bron toegevoegd.
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.

Laatst gewijzigd op 05-11-2010 om 15:29.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 09:08
Anoniempersoon1
Anoniempersoon1 is offline
Kijk dit heb ik op meerdere sites gelezen: Voorvocht wordt door kleine blaasjes in de buurt van de prostaat gemaakt. Er zitten dus geen zaadcellen in voorvocht. Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis. Als er kort tevoren een zaadlozing is geweest (en er is niet geplast), kunnen er wel zaadcellen in de urinebuis achterblijven, die dan ook in het volgende voorvocht zitten.

nog een citaat:

Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt voordat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan geen zwangerschap veroorzaken, hoewel dit wel vaak beweerd wordt.

Laatst gewijzigd op 05-11-2010 om 09:43.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 09:31
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Huh? Je kunt toch überhaupt niet klaarkomen in iemands urinebuis??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 09:36
Anoniempersoon1
Anoniempersoon1 is offline
Citaat:
Huh? Je kunt toch überhaupt niet klaarkomen in iemands urinebuis??
waar heb jij het over er staat: zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis(en zo dus naar buiten....)
ik heb weinig tijd dus graag serieus antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 10:48
Verwijderd
Dit soort vragen horen niet op Seksualiteit. Staat ook gewoon in het sticky topic, dus als je in het vervolg daar wat beter op zou willen letten, zou dat wel fijn zijn.
Deze gaat naar L&G, waar die hoort.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 11:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Kijk dit heb ik op meerdere sites gelezen: Voorvocht wordt door kleine blaasjes in de buurt van de prostaat gemaakt. Er zitten dus geen zaadcellen in voorvocht. Zaadcellen komen pas bij het klaarkomen in de urinebuis. Als er kort tevoren een zaadlozing is geweest (en er is niet geplast), kunnen er wel zaadcellen in de urinebuis achterblijven, die dan ook in het volgende voorvocht zitten.

nog een citaat:

Voorvocht is vocht dat bij seksuele opwinding uit de penis komt voordat de man klaarkomt. Voorvocht voorkomt dat zaadcellen bezwijken onder invloed van de eventueel achtergebleven urine. Het neutraliseert de pH. Hierdoor hebben de zaadcellen meer overlevingskans. Daarnaast werkt voorvocht bij de geslachtsgemeenschap als natuurlijk glijmiddel. Het wordt geproduceerd door de Cowperse klieren. Voorvocht kan geen zwangerschap veroorzaken, hoewel dit wel vaak beweerd wordt.
Er wordt momenteel nog behoorlijk wat onderzoek verricht naar de samenstelling van voorvocht. De gedachte die nu leeft is dat voorvocht niet altijd zaadcellen bevat, maar dat dit wel kán. Daarom wordt er toch geadviseerd om, als je niet zwanger wilt worden, toch aanvullende anticonceptiemethoden te gebruiken.
Daar komt nog bij dat als je onveilige seks hebt en wel klaarkomt, de kans sowieso 1 op 10 is dat er een zwangerschap volgt.

Je vriendin kán dus zwanger zijn, al is de kans wel klein. Als je zekerheid wil is het dus het beste dat ze even een morning after pil haalt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 14:29
Anoniempersoon1
Anoniempersoon1 is offline
bedankt voor alle reacties we hebben morning afterpil gehaalt die 15 euro was >.<
dus volgende keer voorzichtiger.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2010, 15:27
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Citaat:
t. Er zitten dus geen zaadcellen in voorvocht.
Klik
Als ik jou was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen (wat je gelukkig ook gedaan hebt).

Citaat:
bedankt voor alle reacties we hebben morning afterpil gehaalt die 15 euro was >.<
dus volgende keer voorzichtiger.
Geloof me, een kind kost je veel meer dan 15 euro
__________________
Godzijdank ben ik atheïst.

Laatst gewijzigd op 07-11-2010 om 23:02.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2010, 10:10
gerard321
gerard321 is offline
Citaat:
bedankt voor alle reacties we hebben morning afterpil gehaalt die 15 euro was >.<
dus volgende keer voorzichtiger.
dus als de pil duurder was had je het niet gedaan?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 01:12
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Daar komt nog bij dat als je onveilige seks hebt en wel klaarkomt, de kans sowieso 1 op 10 is dat er een zwangerschap volgt.
Ligt helemaal aan in welke fase van de cyclus de vrouw zich bevindt. Net ná ovulatie moet het veel minder zijn dan 10%. Als de vrouw in de folliculaire fase zit moet dit veel meer zijn (meer dan 10% weet ik niet, heb de cijfers niet bij de hand).
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 08:42
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Ligt helemaal aan in welke fase van de cyclus de vrouw zich bevindt. Net ná ovulatie moet het veel minder zijn dan 10%. Als de vrouw in de folliculaire fase zit moet dit veel meer zijn (meer dan 10% weet ik niet, heb de cijfers niet bij de hand).
Ik denk dat Pluis bedoelt: Gemiddeld genomen over de cyclus van de vrouw.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 15:01
Anoniempersoon1
Anoniempersoon1 is offline
Citaat:
dus als de pil duurder was had je het niet gedaan?
tuurlijk wel ook al was ie 50euro khad em nog gekocht
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 15:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
waarom gaat je vriendin niet aan de pil? dan hoeven jullie niet zo te stressen als zoiets nog een keer gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 19:44
Lisannuhtjuh
Avatar van Lisannuhtjuh
Lisannuhtjuh is offline
Ik slik inderdaad wel de pil en mn vriend en ik gebruiken nooit een condoom, Zo gaat het nu al een jaar en we hebben gemiddeld 1x per anderhalve week seks ofzo en ik ben niet zwanger! Dus adviseer haar de pil zou ik zeggen! Het is ideaal kwa seks, maar ook de menstruatie is gewoon ALTIJD OP TIJD!!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 08:41
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik slik inderdaad wel de pil en mn vriend en ik gebruiken nooit een condoom, Zo gaat het nu al een jaar en we hebben gemiddeld 1x per anderhalve week seks ofzo en ik ben niet zwanger! Dus adviseer haar de pil zou ik zeggen! Het is ideaal kwa seks, maar ook de menstruatie is gewoon ALTIJD OP TIJD!!
Succes!
woooooow, damn zeg, ik wist niet dat dat MOGELIJK was, ZO VAAK seks hebben en dan NIET ZWANGER WORDEN gewoon omdat je de PIL slikt
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 14:16
Catch
Catch is offline
Haha de pil werkt, dit is het bewijs
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 17:00
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
woooooow, damn zeg, ik wist niet dat dat MOGELIJK was, ZO VAAK seks hebben en dan NIET ZWANGER WORDEN gewoon omdat je de PIL slikt
Ben je nu gewoon sarcastisch, of vind je 1x per anderhalve week echt veel??
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 04:38
On efil
Avatar van On efil
On efil is offline
Citaat:
Ben je nu gewoon sarcastisch, of vind je 1x per anderhalve week echt veel??
hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 08:31
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ben je nu gewoon sarcastisch, of vind je 1x per anderhalve week echt veel??
het eerste sowieso was het een domme bewijsvoering: "ik heb zo vaak seks en neem de pil, en kijk, niet zwanger!"
en mijn vriend (nu man) en ik deden het de eerste anderhalf jaar dat we samenwoonden minstens twee keer per dag, dus één keer op anderhalve week is echt wel peanuts op die frequentie zitten we nu ongeveer (misschien zelfs nog net iets minder ) en dat begint frustrerend te worden
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet
meisjes 1
9 29-08-2012 11:04
Lichaam & Gezondheid Ben ik zwanger of niet?
Verwijderd
21 25-04-2012 10:40
Lichaam & Gezondheid snap er geen drol meer van, zwanger of niet?
Anoniems.
8 03-12-2011 21:51
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
hahahaha159
8 16-07-2007 14:21
Lichaam & Gezondheid Vriendin twijfelt? Zwanger of niet?
MeKKeR
9 15-03-2005 16:36
Seksualiteit Abortus of niet??????
verlegenmeisje
34 26-01-2002 00:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.