Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2016, 21:44
mentalmess
mentalmess is offline
Hoi, ik doe 4 mavo heb over wat meer dan een maand mijn examens en daarna ben ik van plan om havo of mbo te doen. Ik wil liever toch havo doen maar ik moet natuurlijk ook een optie hebben voor mbo als ik havo niet kan halen. Ik wil later heel graag een Engels of Wiskunde docent worden voor de middelbare school en dan het liefst bovenbouw maar je hebt niet echt een specifieke mbo opleiding daarvoor, er is alleen een onderwijsassistent opleiding maar dat is meer gericht op de basisschool en dat wil ik dus helemaal niet doen haha.

De beste manier is via havo en daarna hbo maar het is wel moeilijk om havo te halen wegens alle strenge eisen. Het is natuurlijk wel mijn doel maar het is niet zo makkelijk. Ik denk ook niet dat ik het ga halen als ik eerlijk moet zijn. Iedereen zegt ook dat havo echt veel moeilijker is dan mavo en dat vele het niet aankunnen dus denk ik toch dat ik mbo liever wil doen maar het is wel moeilijk om een opleiding te kiezen.Ik heb veel opendagen bezocht, heb letterlijk alle opleidingen doorgekeken die er bestaan, vanaf het begin van het jaar heb ik al geprobeerd om iets te vinden maar ik weet het gewoon niet er is gewoon niks dat mij echt fantastisch lijkt.

Uiteindelijk heb ik besloten om de opleiding ICT-beheerder niveau 4 te kiezen omdat het me het meest aansprak en ben ook vorige week aangenomen. Ik heb zelf echt helemaal geen ervaring met computers etc. maar het leek mij wel leuk om te doen.Ik wou vroeger ook altijd al ICT doen omdat mijn vader er altijd mee bezig was en dat is nu ook ongeveer beetje het enige dat mij als opleiding leuk lijkt, ik weet echt niet wat ik anders moet kiezen. Ik vind met computers werken zowiezo wel leuk maar weet niet echt technische dingen zeg maar en daarom zeggen sommige dat ik het beter niet moet doen maar ik weet echt niet wat ik anders moet kiezen.

Vinden jullie dat ik een verkeerde beslissing maak of hebben jullie misschien tips? Ik denk dat jullie ook denken dat havo de beste optie is en dat denk ik ook maar ik weet gewoon 99% zeker dat ik dat niet ga halen. Bedankt voor jullie hulp!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2016, 21:49
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Waarom zou je het niet halen?

Je moet over het algemeen minimaal een 6,8 gemiddeld halen voor je mavo-examen om toegelaten te worden tot de havo. Als je daaraan voldoet, zou ik niet meteen denken dat je het niet aankan...

Als 4 havo echt niet lukt, kun je altijd nog naar het mbo.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 22:55
mentalmess
mentalmess is offline
Citaat:
Waarom zou je het niet halen?

Je moet over het algemeen minimaal een 6,8 gemiddeld halen voor je mavo-examen om toegelaten te worden tot de havo. Als je daaraan voldoet, zou ik niet meteen denken dat je het niet aankan...

Als 4 havo echt niet lukt, kun je altijd nog naar het mbo.
Ja ik weet gemiddeld ga ik het wel redden denk ik, sta nu een 7,4 maar je moet 13 punten hebben voor economie en wiskunde samen. Ik meen het ik ben echt heel erg slecht in economie geloof me ik denk dat ik met examen daarvoor echt ga zakken, wiskunde ben ik goed in maar economie is gewoon echt mijn zwakte.

En als ik havo ga doen moet ik E&M doen want ik heb geen andere keuze omdat ik daar de geschikte vakken niet voor heb, natuurlijk is voor E&M juist economie belangrijk en dat is juist het vak waar ik echt slecht in ben. Ik sta voor economie een 5,3 en je moet gemiddeld daarvoor een 6 staan en ik denk dat dat mij echt niet gaat lukken.

Er is ook nog een probleem dat ik waarschijnlijk zowiezo niet naar havo mag door mijn gedrag.. maar dat is nog niet 100% zeker maar denk eigenlijk wel dat ik niet wordt geaccepteerd. Ik ga toch mbo doen, denk dat dat het beste is
Met citaat reageren
Oud 26-03-2016, 23:01
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik zou zeggen: probeer toegelaten te worden. Lukt dat, probeer het dan gewoon. Lukt het niet, dan is het ook duidelijk dat het mbo wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 07:40
Studeren Na 1,5 jaar stoppen?
MaudM
1 19-10-2012 18:59
Algemene schoolzaken hulp nodig
chimene
1 13-10-2009 11:50
Verhalen & Gedichten Bezig een absurd verhaal te schrijven in losse stukjes
trophus
1 23-12-2007 08:26
Studeren [HBO] pedagogiek
Chloe Siere
24 15-02-2005 19:08
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.