Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 19:29
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-01-2005 @ 19:29 :
Ik ben ook weer slecht bezig

Vandaag gegeten:
9.00 uur: twee boterhammen met honing en een met niets, kopje thee

13.00 uur: drie kaaskroketjes, zilvervliesrijst en worteltjes en champignons en een kersenyoghurtje

17.00 uur: handje pepernoten

18.30 uur: 100 gram tortellini en twee boterhammen zonder beleg.

Verder vandaag nog drie kopjes thee gedronken, misschien vanavond nog een appel en wat drinken.

Misschien handig voor anderen: als ik 's middags warm eet in plaats van 's avonds dan zit ik 's middags veel langer vol en 's avonds heb ik toch al niet meer zo'n honger na het eten omdat ik iig een uur voor ik naar bed ga niets meer wil eten en dan heb ik er ook geen trek meer in.
Zoals je zelf al zegt kan het beter anders. Je kan best iets meer eten, maar dan wel gezonder ja.

Wat betreft 't warm eten, ik eet 't liever 's avonds, omdat ik in de periode van 7u tot ik ga slapen net honger krijg. Bovendien ben ik niet in de gelegenheid tussen de middag warm te eten, omdat ik dan meestal op school zit. Op zondag doe ik 't trouwens wel, maar dan heb ik 's avonds echt ontzettend honger.
Oud 25-01-2005, 19:32
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 24-01-2005 @ 20:27 :
wij hebben yogonaise, dat is minder vet dan gewone...
Die hebben wij inderdaad ook. Als je daar een beetje van neemt (liefst niet dagelijks natuurlijk) is er niks aan de hand.
Oud 25-01-2005, 19:33
Verwijderd
ik zit meestal zo rond de 1400 à 1500 kcal, dat is wel gezond toch?
Oud 25-01-2005, 19:35
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-01-2005 @ 21:01 :
Opgebakken aardappels
Gekookte aardappelen zijn beter (maar dat wist je zelf natuurlijk ook). Ik weet niet of je ze thuis gegeten hebt of zelf gebakken hebt, maar anders kan je ze in ieder geval beter koken.
Als mijn moeder aardappelen opbakt, eet ik gewoon niet mee en neem ik een boterham oid (of ik eet alleen groente met iets anders gezonds erbij).
Maarja, voor een keer kan 't wel hoor.
Oud 25-01-2005, 19:43
-(L)-
Citaat:
Sophie schreef op 24-01-2005 @ 21:14 :
Hallo allen,

Ik ben nieuw hier, en ben van plan vanaf nu echt serieus te gaan lijnen, dus mijn eerste goede voornemen is om elke dag bij te houden wat ik eet en om dat hier te posten, dat zal hopelijk ook helpen ter motivatie.
Ik ben 17, 1,65 meter en weeg nu 77 kilo, wat een lichte schatting is, onze weegschaal is niet helemaal betrouwbaar, het kan ook iets minder zijn. (Misschien goed om eens een betrouwbare te kopen jaja ).
Maar 77 is dus duidelijk te veel, aangezien mijn BMI ook 28,28 is and way over the top. Hij slaat op www.voedingscentrum.nl al ver in het oranje vakje door.
Ik ben eigenlijk vanaf mijn 12e al ontevreden over mijn gewicht, wat achteraf wel meeviel, gezien foto's en feiten. Maar duidelijk is dat ik het afgelopen jaar écht slecht ben bezig geweest en wel 10 kilo ben aangekomen. Dit is vooral duidelijk te zien aan buik, billen, (boven)benen.
Opzich ben ik redelijk in vehrouding, en ik denk dat 'dun' mij ook niet zou staan, maar overal een paar kilo vanaf zou me zeker mooier staan.
Om te beginnen is mijn eerste streefgewicht 67 kilo, - 10 kilo dus, wat volgens de 'wijzen' dan nog een iets te hoog BMI zou zijn, namelijk 24,61.
Maar als ik 66 kilo zou wegen zou ik dan weer wel uit de 'gevarenzone' zijn, dus onzin. Ik vind 10 kilo een mooi symbolisch getal, en aangezien ik een jaar geleden rond de 67/68 kilo schommelde en toen perfecte vormen had gaan we hier maar eens mee beginnen.

Weten jullie trouwens iets over de betrouwbaarheid van die BMI rekenkunde en wat dat nou écht zegt, want met mijn echt te hoge BMI nu (28,28 dus) lijkt het in het uiterlijke beeld allemaal wel mee te vallen. Duidelijk is dat ik hier en daar wat vet heb zitten wat beter zou staan als het weg was, maar ik ben nou niet bepaald een modder vet varken. (Uiteindelijk volgens mijzelf, met behulp van oordelen van anderen.) Kan het kloppen dat de een gewoon meer spiermassa heeft o.i.d. en dat je BMI dan hoger kan uitvallen? Dit omdat ik echt altijd al stevige spieren heb (gehad).
Niet dat ik mijn overgewicht nu probeer goed te praten, want ik wil ook zeker serieus afvallen, maar toch ben ik gewoon niet écht echt vet dik, dus vind het vreemd dat dit al zo op de rand van 'ernstig overgewicht' ligt.

Mijn 'bij nader in zien toch wel mooie figuur' - van vorig jaar had ik te danken aan 2 uur sporten binnen de sportschool (fitness/bodyshaping/bodypump) en 2 uur dans (moderne dans/jazz) per week. Wat dit jaar is terug gelopen naar 1 uur sporten per week. I.v.m. studeren en minder tijd en blabla.. hier zal ik gewoon echt tijd voor moeten vrijmaken, minstens 2 uur intensief sporten per week. (dansen gaat helaas toch niet door i.v.m. onregelmatig lesrooster. )
En door vreetbuien die voort kwamen uit waarschijnlijk emotionele strubbelingen is mijn gewicht ook zeker toegenomen.
Hier ben ik persoonlijk de laatste tijd erg mee bezig geweest en dit gaat sowieso al de goed kant op...
Verder natuurlijk een regelmatig eetpatroon wat jullie dan hier zullen terugvinden.
Met hoop op zegen en veel zin en moed hoop ik dat het gaat lukken.

Jullie ook allemaal veel succes gewenst.
Liefs,
Jantine
Je klinkt gemotiveerd
Wat ik me afvroeg; volg je een bepaald dieet, of ga je gewoon calorieen tellen ofzo? En hoeveel tijd denk ik je nodig te hebben om die 10 kg af te vallen? Ik hoop niet dat je jezelf gaat uithongeren, want daar bereik je uiteindelijk niks mee. Maar waarschijnlijk is dat ook helemaal niet zo
Zelf ben ik ook ongeveer 10 kilo afgevallen en ik had er vooral problemen mee als het een keertje tegenzat. Als ik een week niet (of nauwelijks) was afgevallen gaf ik de hoop alweer op of kreeg ik een eetbui, inderdaad een soort emotionele spanning. Ik hoop dat je die in bedwang kan houden als je er ook last van krijgt. Het beste wat je kan doen is (vooral in 't begin) niet te streng voor jezelf te zijn.
Nou ja, in ieder geval succes!
Oud 25-01-2005, 19:48
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 25-01-2005 @ 18:06 :
Daar ben ik het dus helemaal mee eens.
@ BlueAngel: ik eerlijk gezegd ook...

(t ging over dat je beter 3 kilo kan aankomen dan afvallen, je hebt nu namelijk een prima!! gewicht).
Oud 25-01-2005, 19:54
-(L)-
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:52 :
Ah, fijn een zelfde geval.. Wat is jouw streefgewicht en wat zijn je eetplannen? (Ik kon het in dit en het vorige lijntopic nergens vinden, je zal al wel langer 'meedoen' hier? )
Wat ik vandaag heb gegeten:

08:30 Bakje magere yoghurt met muesli en een appel.
10:30 Mandarijn.
12:30 2 Boterhammen met boterhamworst en een glas halfvolle melk.
14:00 1 fruitkick (liga) + een kop thee
17:30 Kiptandorie (rijst/ei/kip)
18:30 Mandarijn.
En ik heb tussendoor 2,5 flesje water gedronken (1,25 liter)

En voor de rest van de avond.. geen idee, niets waarschijnlijk want ik voel me prima zo.
Niet slecht, in de zin van; niet ongezond.
Ik zou iets meer eten als ik jou was, dat mag je best hebben bij je lengte en gewicht. Ik snap dat je graag meteen veel wil afvallen, maar 't is beter om met een grotere hoeveelheid te beginnen en dit langzamerhand terug te brengen, zodat je ook bv over een maand nog afvalt. Als je al meteen begint met (te) weinig eten zoals je nu doet, went je lichaam daaraan waardoor je op een gegeven moment gewoon niet meer afvalt.
Mijn advies: eet gerust wat meer!
Oud 25-01-2005, 19:57
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 25-01-2005 @ 18:54 :

Verder is 800kcal veel te weinig. Je vernietigt je lichaam. Leuk, dan ben je heel mager en je lichaam is kapot. Maar dan heb je wel je doel bereikt!
Mee-eens.
@BlueAngel: je bent zo inderdaad echt verkeerd bezig. Ik zeg toch ook niet: ik wil 15 kg wegen, dat weegde ik vroeger (toen ik een peuter was ja!)
Je moet je vergelijken met een volwassen persoon zoals MeelFriek al zegt. Je bent 17, geen 12!!
Oud 25-01-2005, 19:59
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-01-2005 @ 18:57 :
Is dat lekker? Yoghurt gecombineerd met chocoladevla? Lijkt mij heel smerig.
Vind ik dus ook. Yoghurt is alleen lekker met aardbeiensaus of zoetstof (oeii, het gevoelige onderwerp )!
Maarja dat is niet echt gezond. Ik vind chocoladevla met vanillevla trouwens wel heel lekker!
Oud 25-01-2005, 20:01
-(L)-
Citaat:
Sophie schreef op 25-01-2005 @ 18:58 :
Hmja, daar zat ik ook al over te denken. Maar aangezien ik niet zo van zoet hou, wat zou een goede vervanger zijn voor op brood? Droog brood eten gaat me een beetje te ver.
Ik doe dat, met boter erop, dus niet helemaal droog. Ik heb 't hier al eens gezegd, maar als je mosterd lekker vindt, kan je dat erop doen. Ik vind 't heerlijk
Oud 25-01-2005, 20:02
-(L)-
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 19:00 :
Sorry maar ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik begon met lijnen toen ik 17 was, ben nu nog 17. En die 48 kg woog ook toen ik 17 was, die 61 kg is iets van het laatste half jaar.

Verder denk ik dat je me eerst moet zien voordat je zo over mij kunt oordelen, ik ben niet dik neej, ook niet echt mollig maar die 3 kilo kunnen er best af en als je me echt zou zien zou je ook zeggen dat dit echt geen kwaad kan, en hiermee bedoel ik niet dat je me dik of mollig zult vinden maar gewoon zoals ik het zeg het kan niet kwaad. Het past bij mij echt.

Ik voel me best aangevallen op dit moment en dat mag je weten.
Misschien een uhh, iets minder beleefde vraag, maar zou je dan eens een foto willen laten zien? (Desnoods met je hoofd eraf geknipt).
Oud 25-01-2005, 20:05
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 25-01-2005 @ 19:19 :
Als je zin hebt in chocola neem dan optimel chocolade vla. Best lekker. Niet teveel natuurlijk maar heb je ook niet nodig je zit zo vol.
Had ik dat maar, ik eet er zo 't hele pak van leeg (maar heb dat de laatste tijd niet meer gedaan )
Ik raad 't je inderdaad ook aan, 't vult aardig en is nog lekker uit. Alleen is 't iets duurder dan normale vla, maarja je moet er iets voor over hebben
Oud 25-01-2005, 20:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-01-2005 @ 20:59 :
Vind ik dus ook. Yoghurt is alleen lekker met aardbeiensaus of zoetstof (oeii, het gevoelige onderwerp )!
Maarja dat is niet echt gezond. Ik vind chocoladevla met vanillevla trouwens wel heel lekker!
Ik vind yoghurt met cruesli ook lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2005, 20:10
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-01-2005 @ 21:08 :
Ik vind yoghurt met cruesli ook lekker
Nooit gehad, we hebben 't ook niet in huis. Yoghurt met banaan is trouwens ook lekker
Oud 25-01-2005, 20:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-01-2005 @ 21:10 :
Nooit gehad, we hebben 't ook niet in huis. Yoghurt met banaan is trouwens ook lekker
Ik had het ook niet maar ik had er zoveel zin in dat ik het vanmiddag weer gekocht heb. Ik had ook bananen willen kopen maar dat ben ik weer vergeten. Vind banaan ook zo lekker op rijstewafels maar die gingen per drie pakken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 25-01-2005, 20:36
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Met wat ik vandaag gegeten gedronken heb, heb ik zo een 1300-1400 caloriën binnen. Ik weet dat 1200 het minimum is, maar met dit val je toch ook nog af ?
Ik vraag me af of dit ik alleen ben, maar sinds ik dieet kan ik echt genieten van mijn eten. Vroeger at ik vlug vlug op wat ik tegenkwam/op mijn bord lag maar nu kan ik echt de tijd nemen voor te eten en smaakt het mij ook meer.
Oud 25-01-2005, 20:40
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 25-01-2005 @ 21:36 :
Met wat ik vandaag gegeten gedronken heb, heb ik zo een 1300-1400 caloriën binnen. Ik weet dat 1200 het minimum is, maar met dit val je toch ook nog af ?
Ik vraag me af of dit ik alleen ben, maar sinds ik dieet kan ik echt genieten van mijn eten. Vroeger at ik vlug vlug op wat ik tegenkwam/op mijn bord lag maar nu kan ik echt de tijd nemen voor te eten en smaakt het mij ook meer.
ja, met dit val je ook af...


Weet iemand hoevel cal er in gedroogd fruit zitten?
Oud 25-01-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 25-01-2005 @ 21:36 :
Ik vraag me af of dit ik alleen ben, maar sinds ik dieet kan ik echt genieten van mijn eten. Vroeger at ik vlug vlug op wat ik tegenkwam/op mijn bord lag maar nu kan ik echt de tijd nemen voor te eten en smaakt het mij ook meer.
nee, dat heb ik ook hééél erg. van een dikke boterham met worst ofzo ben ik helemaal in extase
Oud 25-01-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 24-01-2005 @ 15:59 :
Ziet er heel goed uit, alleen om 8 uur nog 2 boterhammen? Maarja, dan heb je wel gesport!

ziet er echt goed uit
Dankjewel

Tja.. voor het sporten eet ik meestal maar niet teveel.. is meestal vrij intensief (vechtsport) dus das niet lekker op een volle maag en daarna heb ik meestal wel trek.. dus wordt het een beetje laat..

Ik weet niet precies hoe ik dat anders (=beter) kan doen..
Hoe doen jullie dat?
Oud 25-01-2005, 20:44
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Koel schreef op 25-01-2005 @ 21:41 :
Dankjewel

Tja.. voor het sporten eet ik meestal maar niet teveel.. is meestal vrij intensief (vechtsport) dus das niet lekker op een volle maag en daarna heb ik meestal wel trek.. dus wordt het een beetje laat..

Ik weet niet precies hoe ik dat anders (=beter) kan doen..
Hoe doen jullie dat?
Dan is het inderdaad beter om niet al te veel te eten en daarna je hoofdmaaltijd te nemen. Misschien kan je het ook in twee porties opdelen?
Oud 25-01-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 25-01-2005 @ 21:44 :
Dan is het inderdaad beter om niet al te veel te eten en daarna je hoofdmaaltijd te nemen. Misschien kan je het ook in twee porties opdelen?
Ja dat probeer ik meestal.. dan eet ik van tevoren een boterham een een banaan ofzo.. en daarna nog 2 boterhammen..
Oud 25-01-2005, 21:08
Verwijderd
Vandaag:

8.00
muesli met yoghurt
(1 uur hardlopen)
10.00
boterham sandwichspread + tomaat

11.30
3 volk. crackers

13.00
2 boterhammen kipfilet

14.30
Grote bruine bol (+- 2 boterhammen) + sla, kipfilet en tomaat

18.00
2 boterhammen + kaas

19.00
1/4 pizza
1 bakje magere kwark
Oud 25-01-2005, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 25-01-2005 @ 20:35 :
Gekookte aardappelen zijn beter (maar dat wist je zelf natuurlijk ook).
Jup, ehm, deze versie was uit de oven.
Gewone aardappels schillen en in blokjes snijden, dan in een schaal met een half zakje uitensoep mix miksen, en dat gooi je in een ovenschaal en in de oven. Dus heb er op zich geen boter of olie enzo aan toegevoegd, alleen dus die uiensoep mix... is dat nog steeds net zo slecht als opgebakken-in-een-pan aardappelen?

Ik vandaag

09:00 2 bb met boter, kopje magere melk
11:00 SpecialK cranberry apple reep, glas grapefruit sap
12:30 4 bb met tonijn en heel dun laagje l-mayo, water
15:00 Worteltjes met light-french dressing, glas grapefruit sap
16:00 8 kleine ranch-rijstwafeltjes
17:30 Diep bord met kidneybeans/ui/paprika/annanas, glas water
19:00 1/2 paprika, mandarijn, thee
21:00 1/3 komkommer, 1/2 tomaat, bouilion

Hmmm, ontbijt kan beter...'Kwam op een totaal van 1400 aan cal (ongeveer, is niet helemaal precies)
En heb hiernaast ook nog een beetje met gewichtjes enzo geknoeid in m'n kamer, crunches gedaan,lunges, en een half uur fietsen.

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 01:32.
Oud 25-01-2005, 22:59
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Hee, ik ben een tijdje niet geweest omdat het mij een beetje ging duizelen van de snelle koolhydraten, slome koolhydraten, eiwitten, calorieen, en rechtsdraaiende melkzuren

Maar ik eet nog steeds gezond. Sinds twee weken ga ik naar de sportschool (ik ben nu 4 keer geweest), daar doe ik cardio enzo. En ik vind het leuk! Ik had mijn hele leven nog niet gesport maar het valt me echt heel erg mee!

Qua eten: ik kreeg hier van sommigen een beetje commentaar omdat ik vrij weinig at. Ik kan wel liegen en zeggen dat ik nu meer eet, maar dat is ook niet echt zo. Ik eet gewoon wanneer ik trek heb, ik kies alleen voor lichte producten.

Maar nouja, ik wou eigenlijk alleen even zeggen dat ik terug ben, niet eens om steeds mijn dagmenu te posten maar om andere mensen te volgen en om mijzelf gemotiveerd te houden...

Veel liefs en welterusten, ik ga naar bed
__________________
xxx
Oud 26-01-2005, 00:27
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
hello-tjes
ik ben er weer:0

ik ben al 1 kilo afgevallen hehe...t klopt niet echt vanwege het schommelen van het gewicht maar toch staat leuk op mijn dieetkaartje...
Vandaag had k eigenlijk een slechte dag...

05.00 2 x volkoren boterhamme..met kaas (30+)
half 10 1 x volkoren boterham met kaas (30+_
half 1 (nu komt het) 2 x volkoren boterhamme met soep...btje teveel genomen..maar het was lekker..
en dan tussen half 1 en 5 uur allemaal worteltjes hmmmmm

om half 6 pizza...k had me moeder nog gezegd van vanavond wil ik gezond eten..maar ze is nou eenmaal niet 100 procent

en tegen een uur of half 8 uurtje gelopen/gerend..
en daarna een appeltje genomen

jaja...morgen ga ik weer lekker streng zijn ..en morgen ook weer naar de gym..
een vraagje voor de mensen die ook naar de sportschool gaan, wat doen jullie om het leuk te houden ik vind het namelijk heel erg saai, ik doe wel braaf sommige aparaten..maar bleeeh..
Oud 26-01-2005, 00:55
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 01:27 :
hello-tjes
ik ben er weer:0

ik ben al 1 kilo afgevallen hehe...t klopt niet echt vanwege het schommelen van het gewicht maar toch staat leuk op mijn dieetkaartje...
Vandaag had k eigenlijk een slechte dag...

05.00 2 x volkoren boterhamme..met kaas (30+)
half 10 1 x volkoren boterham met kaas (30+_
half 1 (nu komt het) 2 x volkoren boterhamme met soep...btje teveel genomen..maar het was lekker..
en dan tussen half 1 en 5 uur allemaal worteltjes hmmmmm

om half 6 pizza...k had me moeder nog gezegd van vanavond wil ik gezond eten..maar ze is nou eenmaal niet 100 procent

en tegen een uur of half 8 uurtje gelopen/gerend..
en daarna een appeltje genomen

jaja...morgen ga ik weer lekker streng zijn ..en morgen ook weer naar de gym..
een vraagje voor de mensen die ook naar de sportschool gaan, wat doen jullie om het leuk te houden ik vind het namelijk heel erg saai, ik doe wel braaf sommige aparaten..maar bleeeh..
Klinkt beter ja
Ehm, ik luister naar muziek, vooral oppepende (dance) en soms verdwaal ik daar in en is het zomaar een half uur verder. Voor de rest hebben wij bij de cardio sectie zeg maar alle apparaten in rijen staan, en zitten er dan 5 tv's in de muur, kan je dan je radio op afstellen... als ik fiets lees ik af en toe, schoolwerk of een goedboek. Maar meestal luister ik toch naar muziek...
Oud 26-01-2005, 08:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 01:27 :
jaja...morgen ga ik weer lekker streng zijn ..en morgen ook weer naar de gym..
een vraagje voor de mensen die ook naar de sportschool gaan, wat doen jullie om het leuk te houden ik vind het namelijk heel erg saai, ik doe wel braaf sommige aparaten..maar bleeeh..
Bij de sportschool waar ik ga staat muziek aan, van die dance/trance zooi. Normaal niet zo'n fan van, maar tijdens cardio is 't wel fijn
Verder hangen er ook tv's die standaard op RTL4 staan. Probeer daarom zoveel mogelijk 's middags te gaan, kan ik ATWT volgen Van de rest snap ik namelijk niks omdat er geen geluid en geen ondertiteling is
Oud 26-01-2005, 08:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
BlueAngel schreef op 25-01-2005 @ 19:00 :
Sorry maar ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. Ik begon met lijnen toen ik 17 was, ben nu nog 17. En die 48 kg woog ook toen ik 17 was, die 61 kg is iets van het laatste half jaar.

Verder denk ik dat je me eerst moet zien voordat je zo over mij kunt oordelen, ik ben niet dik neej, ook niet echt mollig maar die 3 kilo kunnen er best af en als je me echt zou zien zou je ook zeggen dat dit echt geen kwaad kan, en hiermee bedoel ik niet dat je me dik of mollig zult vinden maar gewoon zoals ik het zeg het kan niet kwaad. Het past bij mij echt.

Ik voel me best aangevallen op dit moment en dat mag je weten.
Ik val je ook aan ja. Ik las het inderdaad verkeerd, maar geen wonder, eind november en dan 10 kilo eraf. Dat betekent dat je nu nog géén 2 maanden bezig bent en al 10 kilo kwijt bent. Dat gaat veel te snel. Verder blijf ik bij m'n standpunt.

"Het past bij mij echt".. hoe vaak heb ik dát niet gehoord.
Oud 26-01-2005, 09:38
kliwie
kliwie is offline
gepost op 08-12-2004 @ 18:41 (dit berichtje heeft blue angel geschreven)

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben 1.65 m, ik woog vorige week iets meer als 60, nu weeg ik 58, ik heb altijd 48, 49 kilo gewogen tot ik in mei prednison moest gaan slikken, wat ik nu ook nog steeds doe.

----------------------------------------------------------------------------
ik wil niet veel zeggen maar dat betekent dat je in iets meer dan een maand 8 kilo bent afgevallen?! en je ouders zijn het hiermee eens? misschien moet je eens naar de huisarts... ik denk dat dat het beste is, die zal wel zeggen wat je wel en niet moet doen, want naar ons wil je blijkbaar niet echt luisteren
Oud 26-01-2005, 09:43
Verwijderd
10.00
1 schaaltje yoghurt met muesli
1 boterham jam
1 boterham sandwichspread
1 glas melk

(verwachting)
12.30
1 bord erwtensoep
stuk stokbrood

15.00
1 sinaasappel
2 crackers met kaas

18.00
2 boterhammen ei
1 schaaltje kwark
evt. banaan

20.00
handje nootjes/gedroogd fruit
Oud 26-01-2005, 11:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 10:43 :
10.00
1 schaaltje yoghurt met muesli
1 boterham jam
1 boterham sandwichspread
1 glas melk

(verwachting)
12.30
1 bord erwtensoep
stuk stokbrood

15.00
1 sinaasappel
2 crackers met kaas

18.00
2 boterhammen ei
1 schaaltje kwark
evt. banaan

20.00
handje nootjes/gedroogd fruit
Wat voor crackers gebruik je als ik vragen mag?
Oud 26-01-2005, 11:33
kliwie
kliwie is offline
11.00
brinta met melk en water
sinaasappel
knackebrod met halvalight jam

13.00
1 boterham met rookvlees
1 boterham met kipfilet
1 glas sinaasappelsap
schaaltje sla met augurk, paprika, radijs, appel

16.00
2 manderijnen
1 knackebrod met 20+ kaas

18.00
boerenkool

21.00
magere kwark
Oud 26-01-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-01-2005 @ 12:28 :
Wat voor crackers gebruik je als ik vragen mag?
Van die cracottes van Lu.. volkoren..
zijn die oke?
Oud 26-01-2005, 12:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 13:53 :
Van die cracottes van Lu.. volkoren..
zijn die oke?
Pff, geen idee eigenlijk, heb nog nooit de voedingswaarde van die dingen bekeken Maar 't zijn opzich wel grote stevige crackers, dus dat is dan verder wel ok. Je hebt nl. ook van die kleine dunne dingetjes, als je daar 2 van neemt is 't natuurlijk niet genoeg.
Oud 26-01-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-01-2005 @ 13:55 :
Pff, geen idee eigenlijk, heb nog nooit de voedingswaarde van die dingen bekeken Maar 't zijn opzich wel grote stevige crackers, dus dat is dan verder wel ok. Je hebt nl. ook van die kleine dunne dingetjes, als je daar 2 van neemt is 't natuurlijk niet genoeg.
Volgens overgewicht.nl 20 kcal en 0 gram vet per cracker..
En het vult wel goed vind ik (ongeveer als 1 boterham).. wel lekker als tussendoortje..
Oud 26-01-2005, 13:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 13:53 :
Van die cracottes van Lu.. volkoren..
zijn die oke?
Ik ook. Ik gebruik geen volkoren maar vital. Die hebben volgens mij mineralen ofzo kweeniet meer waarom ik het koos maar volgens mij was er niet veel verschil tussen de vezels (had even voedingswaarden vergeleken). Maar ja ik vind het wel goed. Ze zijn lekker en maar 25 calorieen. Doe je er ook altijd wat op? Ik meestal gerookte zalm, magere kaas of pindakaas (dun laagje).
Het telt zonder beleg meegerekend trouwens voor een halve boterham(niet eens).

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 13:07.
Oud 26-01-2005, 13:12
kliwie
kliwie is offline
op voedingscentrum zeggen ze dat je het beste knackebrod kunt nemen, volkoren. maar crackers zullen ook wel oke zijn denk ik?
Oud 26-01-2005, 13:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kliwie schreef op 26-01-2005 @ 14:12 :
op voedingscentrum zeggen ze dat je het beste knackebrod kunt nemen, volkoren. maar crackers zullen ook wel oke zijn denk ik?
Volkoren crackers ja. Ik vind die craccottes van LU wel goed. Ipv. 1 boterham kun je 2 cracottes nemen.
Oud 26-01-2005, 14:32
Verwijderd
Zo, tijdlang niet meer gepost hier.

Na een poosje van problemen gaat het nu weer heel erg goed.

Ik ben 1.73 en begon op 63 kg. Goed gewicht maar ik wil er iets vanaf, dat is zonder al te veel moeite gegaan en ik weeg nu 60. Dat is mooi, maar ik zou er graag nog 3 kg af hebben en die gaan niet meer zo snel.

Vandaag gegeten:

8 u: grapefruit + glas Roosvicee ferro
Kwartier hardgelopen

9.15: salade van 30 gram rucola en éen gekookt ei + een kop thee.

11.u : Donkerbruine boterham met lightjam

12.15: Twee donkerbruine boterhammen met lightjam

14. 40: Een witte boterham (bij vriendje, die hebben geen bruin brood :/), een speculaasje en een sinaasappel

Ik eet nog om half 6 schat ik , maar geen idee wat we gaan eten. Vanavond ga ik nog een uur sporten en daarna neem ik denk ik nog een bakje yoghurt met muesli.
Ohja, verder heb ik nog 1 liter water gedronken, en vanavond bij het sporten komt daar ook nog flink wat bij denk ik.

Comments?
Oud 26-01-2005, 14:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 26-01-2005 @ 15:32 :
Zo, tijdlang niet meer gepost hier.

Na een poosje van problemen gaat het nu weer heel erg goed.

Ik ben 1.73 en begon op 63 kg. Goed gewicht maar ik wil er iets vanaf, dat is zonder al te veel moeite gegaan en ik weeg nu 60. Dat is mooi, maar ik zou er graag nog 3 kg af hebben en die gaan niet meer zo snel.

Vandaag gegeten:

8 u: grapefruit + glas Roosvicee ferro
Kwartier hardgelopen

9.15: salade van 30 gram rucola en éen gekookt ei + een kop thee.

11.u : Donkerbruine boterham met lightjam

12.15: Twee donkerbruine boterhammen met lightjam

14. 40: Een witte boterham (bij vriendje, die hebben geen bruin brood :/), een speculaasje en een sinaasappel

Ik eet nog om half 6 schat ik , maar geen idee wat we gaan eten. Vanavond ga ik nog een uur sporten en daarna neem ik denk ik nog een bakje yoghurt met muesli.
Ohja, verder heb ik nog 1 liter water gedronken, en vanavond bij het sporten komt daar ook nog flink wat bij denk ik.

Comments?
ik vind dat je veel te weinig eet voor het gewicht dat je hebt, je bent bijna te licht. Daarnaast vind ik dat je er op foto's dun uitziet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-01-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 26-01-2005 @ 15:53 :
ik vind dat je veel te weinig eet voor het gewicht dat je hebt, je bent bijna te licht. Daarnaast vind ik dat je er op foto's dun uitziet...

Bijna te licht? Mijn bmi zit rond de 21 dus dat noem ik niet 'te licht'.

En 4 boterhammen lijkt me niet weinig ook, met nog een ontbijt. Meer eet ik normaal ook niet.
Oud 26-01-2005, 15:42
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
5.15 : 2 sinaasappelen, 1 bruine boterham

6.30 : een hard gekookt ei met een bruine boterham

10.30 : 125 ml magere melk

11.45 : een snede wit brood (30gram) met 60 gram light kaas op gesmolten , een appel en een tas verse tomatensoep met groenten

14.30 : cola-light (2flesjes) en een handje zoute koekjes

(verwacht)
17.30 : 150 gram pladijs , 150 gram broccoli , sla met een kleine eetlepel vinaigrette en komkommer

18.30 : potje magere yoghurt (wat bedoelt iedereen hier mee , echt zonder suiker of mager met eeen beetje suiker? zonder krijg ik helemaal niet binnen)

20.00 : 125 ml magere melk
Oud 26-01-2005, 15:50
Gymnast
Gymnast is offline
pas op dat jullie niet te ver gaan met lijnen..ik bedoel dr niks mee ofzo maar ik begon ooit ook eens zo en ik heb nu anorexia..

maar in ieder geval succes en kwou ff zeggen dat jullie voorzichtig moeten zijn verder niets
__________________
There's no try, only do
Oud 26-01-2005, 15:59
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 26-01-2005 @ 16:42 :
Vandaag :
5.15 : 2 sinaasappelen, 1 bruine boterham

6.30 : een hard gekookt ei met een bruine boterham

10.30 : 125 ml magere melk

11.45 : een snede wit brood (30gram) met 60 gram light kaas op gesmolten , een appel en een tas verse tomatensoep met groenten

14.30 : cola-light (2flesjes) en een handje zoute koekjes

(verwacht)
17.30 : 150 gram pladijs , 150 gram broccoli , sla met een kleine eetlepel vinaigrette en komkommer

18.30 : potje magere yoghurt (wat bedoelt iedereen hier mee , echt zonder suiker of mager met eeen beetje suiker? zonder krijg ik helemaal niet binnen)

20.00 : 125 ml magere melk
het kan aan mij liggen maar ik vind het verschrikkelijk weinig
Oud 26-01-2005, 16:38
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
7.00
2 volkoren boterhammen filet americain
beker milk&fruit light

10.00
doosje tictac
2 rolo chocolaatjes

11.00
mc hamburger
mc shake 400 ml
wafelfrites

13.00
rolletje topdrop

16.00
mini-milkyway

17.00
bord babi-pangang/kroepoek
schaaltje yoghurt/chocoladevla

JA HET GING FOUT
(straks zet ik het er wel uitgebreider neer.. )
Oud 26-01-2005, 16:51
Verwijderd
800
boterham met witte vlokken <3 + één beker melk

1100
boterham met gegrilled gehakt + 0,5l coca cola light

1330
2 boterhammen met gegrilled gehakt + 0,5l water

1630
1 geroosterde boterham met een beetje bastard suiker

zometeen
avond eten (ik ben bang dat het preischotel word en dat vind ik heel vies, dus dan eet ik maar een klein beetje)

en om een uur of 2000 nog een boterham of biscuitje
Oud 26-01-2005, 17:01
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Weinig ?
Oud 26-01-2005, 17:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Heb even op uitgerekend hoeveel calorieën het zijn : rond de 1300 en 46 gram vet
Oud 26-01-2005, 17:52
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
hello .. thnx voor de tips voor bij t fitness...bij mij draaien ze ook trance..maar k ben meer voor hardcore dus neem k lkkr me discman weer mee...
wat ik vandaag gegeten heb..

half 7 2 x volk. brood met kaas (30+) + een glas magere melk
half 10 1 x volk. brood met kaas + worteltjes
half 1 2 x brood met kaas en een appel en worteltjes

verwacht
half 3 fruit
half 6 avond eten->boeren kool

als k het zo zie dan lijkt het wel weinig ..hmm

((kijkt op haar enorme spannende dieet)))
hmm klopt toch..
Oud 26-01-2005, 17:55
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 01:27 :
en tegen een uur of half 8 uurtje gelopen/gerend..
en daarna een appeltje genomen

jaja...morgen ga ik weer lekker streng zijn ..en morgen ook weer naar de gym..
een vraagje voor de mensen die ook naar de sportschool gaan, wat doen jullie om het leuk te houden ik vind het namelijk heel erg saai, ik doe wel braaf sommige aparaten..maar bleeeh..
Je MP3-speler opzetten tijdens 't sporten kan de verveling wel iets breken (als je die hebt). Een discman lijkt me moeilijk, omdat dat ding zo groot is.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.