Oud 26-01-2005, 18:56
-(L)-
Oh, ik lees nu net dat er ook al muziek opstaat in de sportschool... Dan heb je natuurlijk niet veel aan je eigen muziek.
Oud 26-01-2005, 18:58
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 26-01-2005 @ 10:55 :
Je MP3-speler opzetten tijdens 't sporten kan de verveling wel iets breken (als je die hebt). Een discman lijkt me moeilijk, omdat dat ding zo groot is.
heb een discman met een mp3 speler erin:0..makt niet uit dat tie te groot is dan...1 of ander manier zijn er een soort houder bij de apparaten..en daar kan je flesjes water in doen, en daar zet k me discman op

**btje warrig ** maar je get t wel
Oud 26-01-2005, 19:00
-(L)-
Citaat:
kliwie schreef op 26-01-2005 @ 10:38 :
gepost op 08-12-2004 @ 18:41 (dit berichtje heeft blue angel geschreven)

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben 1.65 m, ik woog vorige week iets meer als 60, nu weeg ik 58, ik heb altijd 48, 49 kilo gewogen tot ik in mei prednison moest gaan slikken, wat ik nu ook nog steeds doe.

----------------------------------------------------------------------------
ik wil niet veel zeggen maar dat betekent dat je in iets meer dan een maand 8 kilo bent afgevallen?! en je ouders zijn het hiermee eens? misschien moet je eens naar de huisarts... ik denk dat dat het beste is, die zal wel zeggen wat je wel en niet moet doen, want naar ons wil je blijkbaar niet echt luisteren
Ik reageer er ook nog maar ff op:
Ze is dus ook nog eens meer dan 2 kilo afgevallen deze week! 2 kilo in een week is echt wel veel, zeker als je een gezond gewicht hebt. Mensen met overgewicht die pas begonnen zijn met lijnen kunnen wel eens 2 kilo afvallen in een week (met gezond eten), maar jij hebt geen overgewicht, kortom; je bent hartstikke ongezond bezig!
Oud 26-01-2005, 19:04
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Uhmmmmmmmm, hier klopt volges mij helemaal nix meer van........ Ben eind nov. begonnen met lijnen woog toen 61 kg. Op dit moment weeg ik 51 kg. Ik heb nerges neergezet dat ik deze week 2 kg ben afgevallen. Iemand heeft een stukje van mmijn geplaatste bericht overgetypt maar blijkbaar niet helemaal goed denk... Heb me maandag voor het laatst gewogen en was toen echt geen 2 kilo meer kwijt als die week ervoor.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 26-01-2005, 19:05
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Dit was MIJN bericht:

Owkeej dan, ik ben nu al vanaf eind nov. 2004 bezig met lijnen. Sinds die tijd kijk ik eigenlijk al iedere dag mee met de lijntopics en ik moet zeggen, het stimuleert me echt. Ik heb eigenlijk nooit over mezelf verteld dus bij dezen...

Eerst wat gewone gegevens:
Lengte: 1.65 m
StartGewicht (toen ik begon met lijen nov.): 61kg
Mijn gewicht op dit moment:51 kg
Al afgevallen dus:10 kg
Streefgewicht: 48 kg

Nu moeten jullie niet meteen denken dat dit streefgewicht te laag is, ik heb namelijk altijd rond de 48 kg gewogen. Tot mei 2004, vnaf toen moest ik namelijk een zware dosis prednison slikken (wat ik nu nog steeds doe) ik weet niet of het bij jullie bekend is maar een van de bijwerkingen van dit medicijn is dat je er erg dik van wordt. De eerste maanden dat ik dit medicijn slikte heb ik er nogal aan toegegeven, je krijgt namelijk vreselijke honger en ik at echt alles wat ik tegenkwam. Vandaar dus dat ik zoveel ben aangekomen. Maar in nov. zag ik zelf echt in waar ik mee bezig was (veel mensen, zelfs mijn arts zeiden ook dat ik nogal was aangekomen) en ben drastisch aan de lijn gegaan. Ben nu dus al 10 kg kwijt en ben daar echt heel blij meej.

Owjah, ik doe niet alleen aan de lijn ik ga ook sinds 3 weken 2x per week naar de sportschool. Dit is voor mij heel at omdat ik altijd een hekel had aan sport maar ik doe nu cardio-fitness en dat vind ik moet ik zeggen heel leuk.

Hoop jullie een beetje voldoende te hebben ingelicht en als jullie vragen hebben mag dat natuurlijk altijd.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 26-01-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
BlueAngel schreef op 26-01-2005 @ 19:04 :
Ik heb nerges neergezet dat ik deze week 2 kg ben afgevallen.
Niet deze week idd, maar wel een tijdje terug:

Citaat:
BlueAngel schreef op 08-12-2004 @ 18:41 :
Ik ben 1.65 m, ik woog vorige week iets meer als 60, nu weeg ik 58, ik heb altijd 48, 49 kilo gewogen tot ik in mei prednison moest gaan slikken, wat ik nu ook nog steeds doe.
http://forum.scholieren.com/showthre...3#post14612273

Dat heb je toen zelf getypt.
Oud 26-01-2005, 19:11
Verwijderd
@BlueAngel: Waarom per sé meteen drastisch lijnen? Waarom niet gewoon gezond eten? Als 48 kg dan zo perfect bij jou past als je zelf, dan kom je daar vanzelf wel weer op uit.
Oud 26-01-2005, 19:11
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 18:58 :
heb een discman met een mp3 speler erin:0..makt niet uit dat tie te groot is dan...1 of ander manier zijn er een soort houder bij de apparaten..en daar kan je flesjes water in doen, en daar zet k me discman op

**btje warrig ** maar je get t wel
Ja, dat was waar ik fitnesste ook. Wel handig eigenlijk. De muziek die ze daar draaiden was gewoon klote, voornamelijk R&B, en dat is mijn stijl gewoon niet. Geef mij ook maar hardcore ja (en hardstyle, en limburgse muziek, zoals rowwen heze enzo, maar dat is niet echt iets om op te sporten).

Citaat:
hello .. thnx voor de tips voor bij t fitness...bij mij draaien ze ook trance..maar k ben meer voor hardcore dus neem k lkkr me discman weer mee...
wat ik vandaag gegeten heb..

half 7 2 x volk. brood met kaas (30+) + een glas magere melk
half 10 1 x volk. brood met kaas + worteltjes
half 1 2 x brood met kaas en een appel en worteltjes

verwacht
half 3 fruit
half 6 avond eten->boeren kool

als k het zo zie dan lijkt het wel weinig ..hmm

((kijkt op haar enorme spannende dieet)))
hmm klopt toch..
Ik vind het ook best weinig, wat vreemd dat een dietiste zoiets voorschrijft. Maarja, het zal wel kloppen.
Alleen ben ik ff kwijt; hoe groot was je ook weer? En wat weeg je? Sorry, ik vergeet ook alles
Oud 26-01-2005, 19:15
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
vandaag:

11.00 : 2 stuks (klein) oerbrood met een dun laagje jam en een bekertje melk
13.00 : 2 mandarijnen
15.00 : sultana bosvruchten (zo'n pakje)
17.00 : 2 tumtumsnoepjes
18.30 : 3 scheppen prei/gehakt/kerrie-ovenschotel + vlaflip toe

Vanavond verder nog een stuk fruit waarschijnlijk.

(door de dag heen drink ik roosvicee,thee en water)
__________________
tokkerdetoktok
Oud 26-01-2005, 19:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vandaag redelijk tevreden, niet helemaal super maar wel beter dan de afgelopen dagen:

9.00 uur: bakje cruesli met magere yoghurt

11.00 uur: pakje sultana naturel en twee kopjes thee

13.00 uur: twee boterhammen met gerookte kaas en twee met kipfilet

16.00 uur: piepklein stukje chocola (natuurlijke antidepressiva voor mij op dit moment)

16.30 uur: drie volkoren crackers zonder beleg

18.00 uur: macaroni met ham en tomatenpuree en een halve komkommer en als toetje een bakje magere ananaskwark

Vanavond nog drinken en een mandarijntje denk ik.

Ik heb echt het idee dat ik heel veel gegeten heb maar gister vond iemand dat ik te weinig gegeten had. Is dit nu te veel / te weinig / goed? Wat kan ik er nog aan verbeteren (behalve chocola weglaten, dat weet ik).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-01-2005, 19:18
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
kakelkip schreef op 26-01-2005 @ 19:15 :
vandaag:

11.00 : 2 stuks (klein) oerbrood met een dun laagje jam en een bekertje melk
13.00 : 2 mandarijnen
15.00 : sultana bosvruchten (zo'n pakje)
17.00 : 2 tumtumsnoepjes
18.30 : 3 scheppen prei/gehakt/kerrie-ovenschotel + vlaflip toe

Vanavond verder nog een stuk fruit waarschijnlijk.

(door de dag heen drink ik roosvicee,thee en water)
je hebt geen lunch... te weinig brood heb je gegeten
Oud 26-01-2005, 19:20
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
maakt nie uit

ik ben 1.70
en weeg 90 kilo

mijn dieet bestaat voornamelijk uit :
ontbijt 2 sneetjes + halfvolle melk en water

tussendoor 1 sneetje bruin brood en water

lunch 2x sneetjes bruin brood...k kan hier varieren met sla, tomaat komkommer etc. + 1 vrucht en water

tussendoor 1 vrucht

avondeten 125 gr. vlees/vis/kip 3 opscheplepels groente..maar t mag veeeel meer zijn... en 2 aardappels of pasta (3 lepels) etc....

en dan mag k bepaalde dingen onbeperkt eten zoals..tomaat, radijs, wortel, bleomkool, sla, augurk en jeweet wel allemaal...
en dan heb k ook nog een variatie boekje gekregen
van als k een keer naar mac ga of een keer vets eet, en tips en week veel allemaal...

dit allemaal is rond de 1370 kcal..
als t goed is..

maar k ga nog met die vrouw over de lunch praten..want tegen 2 uur krijg k trek

hopelijk genoeg info..
Oud 26-01-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
kakelkip schreef op 26-01-2005 @ 19:15 :
vandaag:

11.00 : 2 stuks (klein) oerbrood met een dun laagje jam en een bekertje melk
13.00 : 2 mandarijnen
15.00 : sultana bosvruchten (zo'n pakje)
17.00 : 2 tumtumsnoepjes
18.30 : 3 scheppen prei/gehakt/kerrie-ovenschotel + vlaflip toe

Vanavond verder nog een stuk fruit waarschijnlijk.

(door de dag heen drink ik roosvicee,thee en water)
Veel te weinig... 5 tot 8 boterhammen per dag heeft een jong persoon nodig, en ook met 5 boterhammen kun je best afvallen.
En tumtummetjes zijn piepklein, je hoeft echt niet verdrietig te zijn om 2 daarvan
Oud 26-01-2005, 19:23
Verwijderd
Uiteindelijk is het dit geworden..

10.00
1 schaaltje yoghurt met muesli
1 boterham jam
1 boterham sandwichspread
1 glas melk

(verwachting)
12.30
1+1/2 bord erwtensoep
groot stuk stokbrood

15.00
2 mandarijnen
2 crackers (1 kaas, 1 komkommer)

18.00
Salade van: sla, augurk, tomaat, azijn, olijfolie
2 boterhammen (1 eiersalade, 1 sandwichspread)

19.00
3 plakken ontbijtkoek (Beetje een minpunt van vandaag .. maar absoluut geen ramp!)
Oud 26-01-2005, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2005 @ 19:21 :
Veel te weinig... 5 tot 8 boterhammen per dag heeft een jong persoon nodig, en ook met 5 boterhammen kun je best afvallen.
En tumtummetjes zijn piepklein, je hoeft echt niet verdrietig te zijn om 2 daarvan
Sluit ik me helemaal bij aan.
Oud 26-01-2005, 19:26
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Nou goed, dus vandaag was echt een gruwelijke klote-dag
Ontbijt was te mager voor mijn doen en toen ging ik snacken in de maccie, en dat ging fout. Duhuh. En later ook nog topdrop en geen fatsoenlijke lunch en ja, dat ging dus allemaal ronduit bagger.

En ik werd er ook helemaal moedeloos van, want ik denk echt dat ik hiervoor een eetprobleem heb gehad wantttuhh, ik at altijd zo veel en gestoorde manier en alles, en moet na 2 weken nu nog wenenn en ik wou dat het er in 1 keer af was.

Maar dan denk ik weer van : tja, lekker boeien of ik wat dikker ben, neem me zoals ik ben. Maar ik vind mezelf niet zo mooi nu (understatement) en daar word ik ook gek van.

en ik heb het helemaal gehad en weetniet meer wat ik moet doen
Oud 26-01-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 17:38 :
7.00
2 volkoren boterhammen filet americain
beker milk&fruit light
10.00
doosje tictac
2 rolo chocolaatjes
11.00
mc hamburger
mc shake 400 ml
wafelfrites
13.00
rolletje topdrop
16.00
mini-milkyway
17.00
bord babi-pangang/kroepoek
schaaltje yoghurt/chocoladevla
JA HET GING FOUT
Hmm ja, het gaat niet meer zo heel goed he?
Als je toch aan de lijn doet.. waarom ga je dan naar de MAC? Kijk.. dat je bv thuis trek krijgt in wat lekkers en een snoepje neemt kan ik nog begrijpen.. maar je kan als je honger hebt toch een broodje kopen bij de bakker ofzo.. en de MAC overslaan..
Verder zijn die dropjes en die milky way natuurlijk ook slecht..
Als je zo'n zin hebt in snoep.. eet dan niet die tic tac allemaal achter elkaar.. maar eet verdeeld over de hele dag af en toe een tic tacje...

Hoop dat je je gezonde patroon snel weer kunt oppakken, het ging zo lekker!!
Succes!!
Oud 26-01-2005, 19:28
-(L)-
Citaat:
kakelkip schreef op 26-01-2005 @ 19:15 :
vandaag:

11.00 : 2 stuks (klein) oerbrood met een dun laagje jam en een bekertje melk
13.00 : 2 mandarijnen
15.00 : sultana bosvruchten (zo'n pakje)
17.00 : 2 tumtumsnoepjes
18.30 : 3 scheppen prei/gehakt/kerrie-ovenschotel + vlaflip toe

Vanavond verder nog een stuk fruit waarschijnlijk.

(door de dag heen drink ik roosvicee,thee en water)
Wel erg weinig... Wat vind je er zelf van?
Oud 26-01-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:26 :
en ik heb het helemaal gehad en weetniet meer wat ik moet doen
Gewoon lekker verder gaan met gezond eten!!
Ik weet zeker dat je het kan, dat heb je laatst al laten zien. Als het een keer slecht gaat is dat geen ramp, als je nu maar weer goed je best doet!!
Succes he!!
Oud 26-01-2005, 19:29
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 19:27 :
Hmm ja, het gaat niet meer zo heel goed he?
Als je toch aan de lijn doet.. waarom ga je dan naar de MAC? Kijk.. dat je bv thuis trek krijgt in wat lekkers en een snoepje neemt kan ik nog begrijpen.. maar je kan als je honger hebt toch een broodje kopen bij de bakker ofzo.. en de MAC overslaan..
Verder zijn die dropjes en die milky way natuurlijk ook slecht..
Als je zo'n zin hebt in snoep.. eet dan niet die tic tac allemaal achter elkaar.. maar eet verdeeld over de hele dag af en toe een tic tacje...

Hoop dat je je gezonde patroon snel weer kunt oppakken, het ging zo lekker!!
Succes!!
Ohja, ik weet alles wat je zegt ook dondersgoed. Ik doe dit al jaren, echt vanaf m'n tiende ofzo En het lukt gewoon nooit, want ik lus echt alles, en alles ligt ook gewoon voor het oprapen, en daarbij komt dat ik geen discipline óf doorzettingsvermogen heb. Ik probeer hte telkens weer..

Morgen ga ik er weer met frisse moed tegenaan..
Oud 26-01-2005, 19:30
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 19:28 :
Gewoon lekker verder gaan met gezond eten!!
Ik weet zeker dat je het kan, dat heb je laatst al laten zien. Als het een keer slecht gaat is dat geen ramp, als je nu maar weer goed je best doet!!
Succes he!!
Ja, ben ik ook zeker van plan Maar het is gewoon, ik heb nu telkens het gevoel dat ik binnen 1 dagje alles weer verpest heb

Maar bedankt, krijg ik weer wat moed van!
Oud 26-01-2005, 19:30
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-01-2005 @ 19:21 :
Veel te weinig... 5 tot 8 boterhammen per dag heeft een jong persoon nodig, en ook met 5 boterhammen kun je best afvallen.
En tumtummetjes zijn piepklein, je hoeft echt niet verdrietig te zijn om 2 daarvan
Eensch, was alleen laat mn bed uit vandaag dus had er een brunch van gemaakt, normaal gesproken eet ik minimaal 4 stuks brood.
En die tumtummetjes gaat meer om het idee dat ik er toch niet van af kan blijven
__________________
tokkerdetoktok
Oud 26-01-2005, 19:31
-(L)-
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 19:20 :

en dan heb k ook nog een variatie boekje gekregen
van als k een keer naar mac ga of een keer vets eet, en tips en week veel allemaal...
Ja hoor, info genoeg, ik was het gewoon weer helemaal kwijt.
Wat betreft dat boekje; wat staat er dan in als je naar de mac ofzo gaat? Hoe je dat de rest van de dag gedeeltelijk kan compenseren ofzo?
Oud 26-01-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-01-2005 @ 19:16 :
Vandaag redelijk tevreden, niet helemaal super maar wel beter dan de afgelopen dagen:

*eten van vandaag*

Ik heb echt het idee dat ik heel veel gegeten heb maar gister vond iemand dat ik te weinig gegeten had. Is dit nu te veel / te weinig / goed? Wat kan ik er nog aan verbeteren (behalve chocola weglaten, dat weet ik).
Ik denk dat het zo genoeg is.. Niet teveel niet te weinig.. Ik vind het zelf fijner om sochtends wat meer te eten bij het ontbijt, en smiddags eet ik meestal wat minder, maar in totaal ongeveer evenveel Dus net wat je zelf fijner vindt lijkt me..
Oud 26-01-2005, 19:31
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Koel schreef op 26-01-2005 @ 19:23 :
Uiteindelijk is het dit geworden..

10.00
1 schaaltje yoghurt met muesli
1 boterham jam
1 boterham sandwichspread
1 glas melk

(verwachting)
12.30
1+1/2 bord erwtensoep
groot stuk stokbrood

15.00
2 mandarijnen
2 crackers (1 kaas, 1 komkommer)

18.00
Salade van: sla, augurk, tomaat, azijn, olijfolie
2 boterhammen (1 eiersalade, 1 sandwichspread)

19.00
3 plakken ontbijtkoek (Beetje een minpunt van vandaag .. maar absoluut geen ramp!)
Op jou is echt te weinig aan te merken..! Heb ik echt bewondering voor. Misschien zijn het niet allemaal de meest caloriearme, gezonde bladiebla beleg, maar dat valt ook heel erg mee. Ik vind het er prima uitzien.

En die ontbijtkoek is helemaal niet erg, er zitten niet zoveel calorieen in en voor een keertje is dat zeker weten niet erg.

Ga zo door
Oud 26-01-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:30 :
Ja, ben ik ook zeker van plan Maar het is gewoon, ik heb nu telkens het gevoel dat ik binnen 1 dagje alles weer verpest heb

Maar bedankt, krijg ik weer wat moed van!
Binnen 1 dag verpest je het minder, dan wanneer je helemaal stopt!!
Dus gewoon morgen weer vol goede moed beginnen.. lekker gaan hardlopen ofzo.. dan voel je je ook weer fit en gezond (heb ik tenminste altijd).. Neem brood mee naar school/werk zodat je geen MC-eten hoeft te nemen...
Oud 26-01-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:31 :


***
En die ontbijtkoek is helemaal niet erg, er zitten niet zoveel calorieen in en voor een keertje is dat zeker weten niet erg.
Weet dat ontbijtkoek niet erg is, en 1 plakje is ook best oke.. maar had zin in wat lekkers en bleef door eten.. 3 vrij dikke plakken... Niet echt optimaal!!!!!!! Mja.. kan er mee door Morgen weer hardlopen
Oud 26-01-2005, 19:35
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
jah vooral dat compenseren...

ik weet ff niet waar dat boekje is..volgens mij had me ma het doorgelezen......zeg maar als k een x naar de mac ga, is dat geen ramp, want 1 normal thing....(weet ff nie hoe t heet) is gelijk aan mijn middageten ofzo...en als k s'avonds een keer het vlees opsla, dan moet ik eieren eten vanwege de eiwitten zoiets
Oud 26-01-2005, 19:37
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:26 :

en ik heb het helemaal gehad en weetniet meer wat ik moet doen
Ik had ongeveer precies hetzelfde, als het een keer mis ging, dan ging het de rest van de dag ook mis. Ik kon me dan gewoon niet inhouden. Wat je moet doen; morgen weer verder gaan en misschien iets minder streng voor jezelf zijn, in ieder geval goed ontbijten, zodat je in de loop van de dag geen honger krijgt.
En neem 1 ding van mij aan; de kans is groot dat die 'eetbuien' verdwijnen als je op je streefgewicht zit, zo is 't bij mij ook. Ik eet nu gewoon iets meer dan toen ik was 't lijnen, maar zeker niet ongezond. Doordat ik er nu een stuk beter uitzie dan toen ik begonnen ben, is dat gewoon een stimulans om het zo te houden, en geen eetbui te krijgen of ongezond te gaan eten.
Probeer morgen gewoon verder te gaan en vol te houden, denk aan hoe je eruit ziet als je je streefgewicht hebt bereikt, en hoe goed dat voelt. Dan lukt het je ook, je moet proberen door te zetten. Soms is het inderdaad moeilijk, maar als je je streefgewicht hebt bereikt heb je er ook iets heel moois voor terug!
Succes!
Oud 26-01-2005, 19:40
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:29 :
Ohja, ik weet alles wat je zegt ook dondersgoed. Ik doe dit al jaren, echt vanaf m'n tiende ofzo En het lukt gewoon nooit, want ik lus echt alles, en alles ligt ook gewoon voor het oprapen, en daarbij komt dat ik geen discipline óf doorzettingsvermogen heb. Ik probeer hte telkens weer..

Morgen ga ik er weer met frisse moed tegenaan..
Hoe kwam je bij de MAC? Ben je er extra naartoe gegaan? Niet doen
Als je er met vriendinnen was, vertel ze dan waar je mee bezig bent (als je dat nog niet gedaan hebt), dan kunnen ze daar rekening mee houden.
Oud 26-01-2005, 19:40
Verwijderd
Ik weet niet of het al gepost was, maar in Lipton Ice Tea Light zitten 2 kcal per 100 ml.
Oud 26-01-2005, 19:43
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:30 :
Ja, ben ik ook zeker van plan Maar het is gewoon, ik heb nu telkens het gevoel dat ik binnen 1 dagje alles weer verpest heb
Het is natuurlijk niet goed, maar 'verpest' is een groot woord. Je moet wel heeeel erg veel op een dag eten om weer meteen aan te komen zodat je op je startgewicht zit, en zelfs dan lukt het je niet. Ik vind trouwens dat je je heel goed hebt ingehouden (niet dat ik 't daarmee wil goed praten), zelf zou ik nu nog 't eten zijn als ik toch al de mist in was gegaan.
Oud 26-01-2005, 19:46
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Happyyyy :

Bedankt voor je reacties! Doet me goed om dat te horen, dat ik niet de enige ben enzo.
Ik weet nu ook wel zeker dat ik er mee door wil gaan en er wederom echt voor wil gaan.

En de mac zit om de hoek bij ons op school..
Oud 26-01-2005, 19:47
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 19:40 :
Ik weet niet of het al gepost was, maar in Lipton Ice Tea Light zitten 2 kcal per 100 ml.
Nee was nog niet gepost. Dat zijn er dus 20 per liter, komt dus toch boven de 18 uit. Maar zo'n ramp is die 2 meer per liter nou ook weer niet voor een keertje.
Ik ben vanmiddag ff bij de Edah geweest, en daar zag ik alleen deze staan, binnenkort ff bij de Plus kijken, die hebben ook een eigen merk.
Oud 26-01-2005, 19:50
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 11:46 :
Happyyyy :

Bedankt voor je reacties! Doet me goed om dat te horen, dat ik niet de enige ben enzo.
Ik weet nu ook wel zeker dat ik er mee door wil gaan en er wederom echt voor wil gaan.

En de mac zit om de hoek bij ons op school..
heyhey

als je ff trg kijkt, dan zie je dat ik t over een variatie boekje had...misshcien een handige tip voor jou..

2 sneetjes brood met beleg kunnen vervangen worden door
1 hamburger met brood

en ik weet niet of je veel cola (light drinkt ..maar het schijtn dat cola ligt de eetlust opwekken..

maar je bent echt niet de enigste die de mist in gaat hoor...af en toe heb k zo'n zin in chocola zucht.. maar gewoon lekker volhouden je bent niet de enigste..
wat is je gewicht e lengte ook al weer...??

suc6
Oud 26-01-2005, 19:55
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 26-01-2005 @ 19:46 :
Happyyyy :

Bedankt voor je reacties! Doet me goed om dat te horen, dat ik niet de enige ben enzo.
Ik weet nu ook wel zeker dat ik er mee door wil gaan en er wederom echt voor wil gaan.

En de mac zit om de hoek bij ons op school..
Ja, dan begrijp ik het probleem wel. Maar ga je er alleen heen? Of met vriendinnen ofzo? Als je er alleen heen gaat, kan natuurlijk niemand je tegenhouden, maar als je met vriendinnen gaat dan zou ik die toch ff inlichten (als je dat nog niet gedaan hebt). Ze zullen je heus wel begrijpen en je zal er steun aan hebben.

Zelf heb ik ook moeite met bijvoorbeeld langs de MAC of een friture lopen, als ik in de stad ben, maar toch weet ik me op de een of andere manier altijd in te houden. Meestal ga ik met 1 of meerdere vriendinnen shoppen, maar die weten allemaal dat ik niks van de MAC hoef. Meestal gaan we daar dan ook niet heen, maar als zij bijvoorbeeld wel iets wil(len) hebben, ga ik gewoon mee naar binnen en kan ik me beheersen. Ik denk dat dat gewoon komt doordat ik heb gezegd dat ik 't niet hoef, en ik mezelf dan zwak vind om dan toch ineens eraan toe te geven.
Ik heb ook een vriendin die zelf WW doet, als ik met haar ga winkelen is het eigenlijk het makkelijkste, dan gaan we gewoon ergens zitten en nemen een cola light met een broodje gezond. De laatste keer zijn we zelfs gewoon in de bakkerij gaan zitten en hebben daar droge broodjes gegeten tussen de middag. Nu weet ik niet of je een vriendin hebt die ook aan de lijn is, maar dat is dus echt superhandig, ook om ervaringen te delen enzo! (maar dat kan natuurlijk ook gewoon op 't forum).
Oud 26-01-2005, 19:55
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 19:50 :
heyhey

als je ff trg kijkt, dan zie je dat ik t over een variatie boekje had...misshcien een handige tip voor jou..

2 sneetjes brood met beleg kunnen vervangen worden door
1 hamburger met brood

en ik weet niet of je veel cola (light drinkt ..maar het schijtn dat cola ligt de eetlust opwekken..

maar je bent echt niet de enigste die de mist in gaat hoor...af en toe heb k zo'n zin in chocola zucht.. maar gewoon lekker volhouden je bent niet de enigste..
wat is je gewicht e lengte ook al weer...??

suc6
Oh Wow

1.65 en 77 kilogram ongeveer.

Chocola ! Heerlijk.. oh sorry, ik ga ophouden.
Oud 26-01-2005, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 26-01-2005 @ 19:47 :
Nee was nog niet gepost. Dat zijn er dus 20 per liter, komt dus toch boven de 18 uit. Maar zo'n ramp is die 2 meer per liter nou ook weer niet voor een keertje.
Ik ben vanmiddag ff bij de Edah geweest, en daar zag ik alleen deze staan, binnenkort ff bij de Plus kijken, die hebben ook een eigen merk.
Ik had volgens mij al gezegd dat het rond de twee was, dat was iig wat mij bij stond... Ik denk alleen niet dat je heel moeilijk moet gaan doen om die 2 kcal die het dan toevallig boven die 18 uitkomt (sowieso drink je meestal geen liter van dat spul achter elkaar), als je echt alles laag in de kcal wilt hebben, dan moet je water of thee drinken...zit je meteen ook niet met de zoetstoffen.
Oud 26-01-2005, 20:41
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 20:07 :
Ik had volgens mij al gezegd dat het rond de twee was, dat was iig wat mij bij stond... Ik denk alleen niet dat je heel moeilijk moet gaan doen om die 2 kcal die het dan toevallig boven die 18 uitkomt (sowieso drink je meestal geen liter van dat spul achter elkaar), als je echt alles laag in de kcal wilt hebben, dan moet je water of thee drinken...zit je meteen ook niet met de zoetstoffen.
Hahah, ja idd! Maar ik ben 't met je eens, die 2 boven de 18 maakt idd niet zoveel uit.

Wat trouwens ook lekker is om te drinken; er zijn van die flesjes Slimpie (sinaasappel en aardbeiensmaak), dat is een soort siroop, ook heel laag in calorieen. Het is heel sterk zodat je er maar weinig van hoeft te gebruiken. Best lekker
Oud 26-01-2005, 21:03
kliwie
kliwie is offline
ik heb alvast een eetschema voor morgen gemaakt. morgen moet ik van 9 uur tot 3 uur naar school

8 uur
muesli (6 lepels) met yoghurt

10 uur
appel

12 uur
1 boterham rookvlees
1 boterham kipfilet

2 uur
1 boterham kipfilet

4 uur
sinaasappel

half 6
avondeten, geen idee wat iig iets met gehaktballetjes

9 uur
150 gr kwark (mager)

later
misschien nog kop magere melk

ik denk dat dit wel goed is. de muesli reken ik voor 2 boterhammen, dan kom ik dus op 5 boterhammen in totaal, dit lijkt mij goed. 2 stuks fruit is ook goed. verder drink ik de hele dag water en soms thee.

iedereen heel veel succes,

qwuartz (ik hoop dat ik het zo goed schrijf), ik herken in veel van wat je schrijft mezelf. ik hoop dat het je lukt je te beheersen, heeft het misschien met zelfvertrouwen en eigenwaarde te maken? (ja ben er net een boek over aan het lezen, misschien iets voor jou, anders moet je even pm en). succes!! je kunt het
Oud 26-01-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 26-01-2005 @ 18:08 :
Heb even op uitgerekend hoeveel calorieën het zijn : rond de 1300 en 46 gram vet
volgens de eet en beweegwijzer heb ik vandaag 1111kcal gegeten (het is een mooi getal , maar te weinig) en 31 gram vet . maar goed. het is dus niet erg veel, maar ook niet te weinig. k vind het wel prima zo.
Oud 26-01-2005, 21:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
z0pje schreef op 26-01-2005 @ 21:13 :
volgens de eet en beweegwijzer heb ik vandaag 1111kcal gegeten (het is een mooi getal , maar te weinig) en 31 gram vet . maar goed. het is dus niet erg veel, maar ook niet te weinig. k vind het wel prima zo.
Hmmm... alles onder de 1200 is altijd te weinig.
Oud 26-01-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 26-01-2005 @ 20:41 :
Wat trouwens ook lekker is om te drinken; er zijn van die flesjes Slimpie (sinaasappel en aardbeiensmaak), dat is een soort siroop, ook heel laag in calorieen. Het is heel sterk zodat je er maar weinig van hoeft te gebruiken. Best lekker
Brr...die vind ik zo vreselijk ranzig. Bij de Bas hebben ze suikervrije frambozen (oid) siroop, die vind ik wel lekker.
Oud 26-01-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 26-01-2005 @ 21:13 :
Hmmm... alles onder de 1200 is altijd te weinig.
mja, zij rekende het uit als 1300, dus dan gaat het nog wel. maar ik heb echt geen honger meer hoor . ik heb net een bakje vla met vlokken gegeten
Oud 26-01-2005, 21:20
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 26-01-2005 @ 21:19 :
mja, zij rekende het uit als 1300, dus dan gaat het nog wel. maar ik heb echt geen honger meer hoor . ik heb net een bakje vla met vlokken gegeten
Dan gaat het niet "nog wel", 1300 kcal is ook (veel) te weinig voor iemand die in de groei is en niet de hele dag op bed niets ligt te doen.
Oud 26-01-2005, 21:27
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Ik ga vanavond hutspot eten ..jeeeh...bleeh...is dat gezond weet iemand dat.. Sport vandaag..heb 70 min. gym gehad ik vind het best voor vandaag..k heb vandaag toch niet zo super vet gegeten..
Oud 26-01-2005, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 26-01-2005 @ 21:27 :
Ik ga vanavond hutspot eten ..jeeeh...bleeh...is dat gezond weet iemand dat.. Sport vandaag..heb 70 min. gym gehad ik vind het best voor vandaag..k heb vandaag toch niet zo super vet gegeten..
Als je bij de hutspot geen grote hoeveelheden jus of vet vlees eet is het best okee hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-01-2005, 21:39
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
nou k kom er net achter dat mijn moeder WEER vlees bakt in jus shit..en k lust geen jus..dus vanavond geen vlees voor mij.. dus ik kook zo ff een ei...het is trouwens rundvlees...t zal wel..
Oud 26-01-2005, 21:40
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kliwie schreef op 26-01-2005 @ 21:03 :
ik heb alvast een eetschema voor morgen gemaakt. morgen moet ik van 9 uur tot 3 uur naar school

8 uur
muesli (6 lepels) met yoghurt

10 uur
appel

12 uur
1 boterham rookvlees
1 boterham kipfilet

2 uur
1 boterham kipfilet

4 uur
sinaasappel

half 6
avondeten, geen idee wat iig iets met gehaktballetjes

9 uur
150 gr kwark (mager)

later
misschien nog kop magere melk

ik denk dat dit wel goed is. de muesli reken ik voor 2 boterhammen, dan kom ik dus op 5 boterhammen in totaal, dit lijkt mij goed. 2 stuks fruit is ook goed. verder drink ik de hele dag water en soms thee.

iedereen heel veel succes,

qwuartz (ik hoop dat ik het zo goed schrijf), ik herken in veel van wat je schrijft mezelf. ik hoop dat het je lukt je te beheersen, heeft het misschien met zelfvertrouwen en eigenwaarde te maken? (ja ben er net een boek over aan het lezen, misschien iets voor jou, anders moet je even pm en). succes!! je kunt het
Nou, als jij je aan dit schema houdt is het hartstikke goed! Niet te veel, niet te weinig!

Je schrijft het goed Vind het best verassend dat veel mensen zich zo voelen, al denk ik dat wij allemaal min of meer met hetzelfde probleem worstelen!

Nou, ik weet alleen van mezelf dat mijn gedachten over (on)gezond eten zo erg schommelen, dat ik het ene moment me kan volstoppen en het volgende moment te gaan hardlopen en gezond te eten. En die tegenstrijdige gedachten die zijn echt irritant, omdat het m'n hele dieet door de war stopt. Ik moet telkens weer ergens de kracht vandaan halen het vol te kunnen houden..!

Ik zou graag de titel/schrijver weten van dat boek, als je het niet zo wil, stuur ik je wel een pm oid

Bedankt voor je reactie
Oud 26-01-2005, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-01-2005 @ 21:20 :
Dan gaat het niet "nog wel", 1300 kcal is ook (veel) te weinig voor iemand die in de groei is en niet de hele dag op bed niets ligt te doen.
volgens dat ding is 1200 het minimum . maar hm. ik geloof wel dat het te weinig is, maar meer krijg ik vandaag niet meer binnen. ik heb 5 boterhammen op en avondeten en vla dus ik vind het allemaal wel meevallen maar morgen dan nog maar een boterhammetje en een peer oid erbij
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.