Oud 09-02-2005, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 23:36 :
Dat leren deed ik ook vaak op de hometrainer, is wel relaxed om zo aan 2 dingen samen te werken. 't probleem is trouwens niet dat ik 't niet volhoud, ik ben best uh.. lui.
Laat ik 't zo zeggen; ik zit liever stil dan dat ik fiets. Niet dat ik nu wil zeggen dat ik een goede conditie heb, want die heb ik niet. Ik kan 't fietsen gewoon goed volhouden, terwijl ik bij bv rennen 't liefst meteen opgeef.
luiwammes nee geintje, je klinkt net als ik voordat ik naar uni ging, ik wou niet rennen, was buiten adem tijdens gymles, vreselijk gewoon. KZat liever op mn reet een film te kijken, nou ga ik eerder lekker sporten, ten eerste omdat ik wat voor mn lichaam doe, en zo eerde m'n doel haal dan alleen dmv een dieet, ten tweede omdat ik er rustig van wordt en al mn frustraties kan uiten. Ik heb heel erg last van moodswings dus ik kan dat ook kwijt dmv sporten
Maar goed, gewoon sporten is goed voor je, dus wat jij van plan bent, hartstikke goed, je hoeft niet te streven naar een olypmische medaille... je weet wel. Dus gewoon lekker doorgaan, en doen wat jou goed valt
Oud 10-02-2005, 08:58
Verwijderd
Ik zou het niet kunnen hoor, me er thuis toe aanzetten om te gaan sporten. Gelukkig spin ik 2 keer per week en dat kan ik niet zomaar afzeggen dus dat is alweer een drempel om te zorgen dat ik wel ga (kromme zin ). Bij vrijblijvende lessen kom ik gewoon vaak niet omdat ik geen zin heb, maar spinning moet ik me speciaal voor inschrijven dus dan moet ik wel.
Oud 10-02-2005, 12:20
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-02-2005 @ 00:24 :
luiwammes nee geintje, je klinkt net als ik voordat ik naar uni ging, ik wou niet rennen, was buiten adem tijdens gymles, vreselijk gewoon. KZat liever op mn reet een film te kijken, nou ga ik eerder lekker sporten, ten eerste omdat ik wat voor mn lichaam doe, en zo eerde m'n doel haal dan alleen dmv een dieet, ten tweede omdat ik er rustig van wordt en al mn frustraties kan uiten. Ik heb heel erg last van moodswings dus ik kan dat ook kwijt dmv sporten
Maar goed, gewoon sporten is goed voor je, dus wat jij van plan bent, hartstikke goed, je hoeft niet te streven naar een olypmische medaille... je weet wel. Dus gewoon lekker doorgaan, en doen wat jou goed valt
Dat van buiten adem zijn tijdens de gymles herken ik wel ja. 't vreselijk, vooral als we moeten rennen. Wat dat betreft heb ik echt een hele slechte conditie. Ik denk dat ik deze week maar iedere dag een half uur ga fietsen, ik heb tenslotte vakantie. Volgende week kijk ik dan wel weer verder. Ik moet wel zeggen dat ik me nu een stuk beter voel, nu ik gisteren eens intensief gefietst heb. Normaal zit ik de hele dag stil of beweeg bijna niet.
Oud 10-02-2005, 12:22
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-02-2005 @ 09:58 :
Ik zou het niet kunnen hoor, me er thuis toe aanzetten om te gaan sporten. Gelukkig spin ik 2 keer per week en dat kan ik niet zomaar afzeggen dus dat is alweer een drempel om te zorgen dat ik wel ga (kromme zin ). Bij vrijblijvende lessen kom ik gewoon vaak niet omdat ik geen zin heb, maar spinning moet ik me speciaal voor inschrijven dus dan moet ik wel.
Dat had ik met fitness. Dat heb ik 1,5 jaar gedaan met een vriendin. We hadden een abonnement voor onbeperkt. In 't begin ging 't heel goed, maar naderhand gingen we nog maar 1x per week, en toen zijn we er maar mee gestopt. Vaste tijden is inderdaad het beste, en als je je per keer moet inschrijven is dat inderdaad een stuk effectiever.
Oud 10-02-2005, 12:31
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
tot nu toe vandaag al
10.00 : 2 witte boterhammen met 60 gram 19% kaas en een sinaasappel en 125 ml magere yoghurt

12.00 : clemantine

13.00 : 100 gram (ongekookt gewogen) spaghetti en saus van miracoli (ongeveer 60gram tomatenpuree erin)

straks nog 200 ml magere melk , een yoghurtje , sla , tomaat en komkommer en mais en zalm
Oud 10-02-2005, 12:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik vind het ook moeilijk om thuis te sporten. Ik vind het gewoon makkelijk om naar de sportschool te gaan en te sporten, maar als ik thuis iets wil doen komt daar nooit wat van terecht. Alleen dansen maar dat is niet echt sporten... bijv. als ik pilates wil doen ofzo. Maar thuis is dat dan ook zo saai in je eentje.
Oud 10-02-2005, 12:51
-(L)-
Het is maar net hoe je 't bekijkt of thuis of in de sportschool sporten effectiever is. Ik had nooit zin om naar de sportschool te gaan, en als ik dan eindelijk ging was 't daar zo gezellig dat we alleen maar op een bankje zaten te praten voor de tv
Oud 10-02-2005, 13:00
Verwijderd
Happyyy, dan is de sportschool ook niet echt effectief nee

Vandaag:
8.00: Kom havermoutpap (sojamelk en havermout)
Glas Roosviceee

9.45: Grapefruit
10.00: Bruine boterham met suikerarme jam

12.30: 2x bruine boterham suikerarme jam

13.15: Bakje magere yoghurt (yes m'n moeder heeft eens magere yoghurt meegenomen, biologische nog wel ) met 3 el muesli ofzo.

Ik ben van plan om om een uur of 15.30 nog een boterham en een winterpeen te eten.

Weten jullie iets lekkers/gezonds/vegetarisch wat ik vanavond kan koken?
Oud 10-02-2005, 13:05
-(L)-
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-02-2005 @ 14:00 :
Weten jullie iets lekkers/gezonds/vegetarisch wat ik vanavond kan koken?
Ik eet zelf ook geen vlees Mijn moeder maakt vanavond stampot, en daar ben ik dol op. Ik geloof dat 't spitskool en aardappelen gestampt wordt, maar met zuurkool en boerenkool vind 'k 't ook heeeerlijk Aangezien ik geen vlees eet (en appelmoes geschrapt heb) blijft 't voor mij dus bij een bord stampot zonder saus etc., hmmm
Oud 10-02-2005, 13:12
Verwijderd
In verhouding met wat de rest eet is het misschien veel, maar ik heb zelfs nu de hele dag door enorme trek ("honger kennen we hier niet"), wat ik vandaag gegeten heb:
ontbijt: schaaltje Fruit 'n Fibre met half volle melk
tussendoor: flesje Fruit 2 Day
lunch: twee boterhammen met appelstroop
tussendoor: paar nootjes/rozijntjes en een appel
tussendoor: Danoontje (met fruitsuikers )
avondeten: waarschijnlijk spinazie-tagliatelle met iets van champignons en champignonsaus en sla met wat nootjes en rozijntjes ofzo

Normaal eet ik meestal wat meer brood en Fruit 'n Fibre heb ik niet altijd in huis, dus dat eet ik niet vaak (en dan ipv dat dus één of twee boterhammen).
Oud 10-02-2005, 13:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ga morgen waarschijnlijk een crosstrainer kopen, en hoop maar dat ik dat wel vol ga houden dan De prijs scheelt opzich ook wel, 't is natuurlijk zonde om zoveel geld aan iets uit te geven en er dan niks mee te doen Bovendien komt 'ie toch op mijn slaapkamer te staan dan, dus dan kan ik gewoon tv kijken ondertussen.

Ik heb al jaren niks aan sport gedaan, oa omdat ik ziek ben. Ik ga proberen om met 10 minuutjes per dag te beginnen, ik lig doordat ik ziek ben nu vrijwel de hele dag in bed, dus het is in elk geval een begin, hopelijk vooral ook naar een betere conditie. (En naar een strakker lijf, ik zak aan alle kanten uit )
Oud 10-02-2005, 13:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Moenbloem, wat ik heel erg lekker vind is quorn tandoori, hetzelfde als kip tandoori maar gewoon de kip dus vervangen voor quorn. Ik weet alleen niet of het echt mager is, en in rijst zitten geloof ik ook best een boel calorieën
Oud 10-02-2005, 13:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2005 @ 14:12 :
In verhouding met wat de rest eet is het misschien veel, maar ik heb zelfs nu de hele dag door enorme trek ("honger kennen we hier niet"), wat ik vandaag gegeten heb:
ontbijt: schaaltje Fruit 'n Fibre met half volle melk
tussendoor: flesje Fruit 2 Day
lunch: twee boterhammen met appelstroop
tussendoor: paar nootjes/rozijntjes en een appel
tussendoor: Danoontje (met fruitsuikers )
avondeten: waarschijnlijk spinazie-tagliatelle met iets van champignons en champignonsaus en sla met wat nootjes en rozijntjes ofzo

Normaal eet ik meestal wat meer brood en Fruit 'n Fibre heb ik niet altijd in huis, dus dat eet ik niet vaak (en dan ipv dat dus één of twee boterhammen).
Véél? Ik vind het echt niet veel, in die nootjes zitten misschien veel calorieën, maar verder lijkt het me wel aardig, eerder aan de weinige kant, dan veel
Oud 10-02-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 10-02-2005 @ 14:18 :
Véél? Ik vind het echt niet veel, in die nootjes zitten misschien veel calorieën, maar verder lijkt het me wel aardig, eerder aan de weinige kant, dan veel
Normaal eet ik wel meer, wat ik gister gegeten heb:
drie bruine boterhammen met suikervrije jam
één donker bruin pistoletje met een plakje kaas
tagliatelle met 100g spinazie, één tomaat en één of ander sausje (zat niet veel kcal en niet veel vet in)
twee Danoontjes (moet allebei de smaakjes even uitproberen )
klein schaaltje yoghurt
klein schaaltje Fruit 'n Fibre met half volle melk
drie appels

Dat is dus wel wat meer...maar dan nog heb ik honger... En dan nog vind ik het niet extreem veel, al had ik natuurlijk die twee Danoontjes niet hoeven te eten. Maar ik kom dus alleen maar aan en daar word ik niet goed van. (Als iemand het logisch vind dat ik aan kom met wat ik eet, zeg het dan gerust en geef er dan ajb meteen tips bij. )
Oud 10-02-2005, 13:30
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2005 @ 14:12 :
In verhouding met wat de rest eet is het misschien veel, maar ik heb zelfs nu de hele dag door enorme trek ("honger kennen we hier niet"), wat ik vandaag gegeten heb:
ontbijt: schaaltje Fruit 'n Fibre met half volle melk
tussendoor: flesje Fruit 2 Day
lunch: twee boterhammen met appelstroop
tussendoor: paar nootjes/rozijntjes en een appel
tussendoor: Danoontje (met fruitsuikers )
avondeten: waarschijnlijk spinazie-tagliatelle met iets van champignons en champignonsaus en sla met wat nootjes en rozijntjes ofzo

Normaal eet ik meestal wat meer brood en Fruit 'n Fibre heb ik niet altijd in huis, dus dat eet ik niet vaak (en dan ipv dat dus één of twee boterhammen).
Ik vind 't qua hoeveelheid best wel meevallen. Zelf eet ik grotere porties. Maar val je hiermee af? Of kom je aan?
Oud 10-02-2005, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 10-02-2005 @ 14:30 :
Maar val je hiermee af? Of kom je aan?
Ik kom alleen maar aan...
Oud 10-02-2005, 13:33
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
@ leonoor

Ik vind niet dat je veel eet hoor! De nootjes zijn idd mss calorierijk, maar k vind het verder aan de weinige kant

Heb vandaag tot nu toe op:
ontbijt: 2 boterhammen (1x rookvlees, 1x 30+ kaas) 2 glazen coolbest
tussendoor: schaaltje yoghurt (halfvol) met zoetstof , appel
middageten: 2 volkoren boterhammen, 2 crackers met tomaat en 2 gekookte eieren
tussendoor: 2 appels, pakje volkoren crackertjes
vanavond uiteten

k weeg nu 52,1 kg bij 1.65m dus gaat goed Dr hoeft van mij niks af, alleen wat spiergewicht erbij, maar dat gaat wat moeilijker .
Iemand goede tips?
__________________
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, toch......?!
Oud 10-02-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 10-02-2005 @ 14:33 :
@ leonoor

Ik vind niet dat je veel eet hoor! De nootjes zijn idd mss calorierijk, maar k vind het verder aan de weinige kant
Probleem is dus alleen dat ik daarmee aan kom... En ik eet ook wel eens 6 boterhammen op een dag, dan eet ik dus wel meer...
Oud 10-02-2005, 13:40
oO-MyoSoTiS-Oo
oO-MyoSoTiS-Oo is offline
sinds wanneer kom je aan? Heb je de laatste tijd heel anders gegeten als een tijd ervoor misschien? Of ben je minder gaan bewegen?
__________________
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, toch......?!
Oud 10-02-2005, 13:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2005 @ 14:28 :
Normaal eet ik wel meer, wat ik gister gegeten heb:
drie bruine boterhammen met suikervrije jam
één donker bruin pistoletje met een plakje kaas
tagliatelle met 100g spinazie, één tomaat en één of ander sausje (zat niet veel kcal en niet veel vet in)
twee Danoontjes (moet allebei de smaakjes even uitproberen )
klein schaaltje yoghurt
klein schaaltje Fruit 'n Fibre met half volle melk
drie appels

Dat is dus wel wat meer...maar dan nog heb ik honger... En dan nog vind ik het niet extreem veel, al had ik natuurlijk die twee Danoontjes niet hoeven te eten. Maar ik kom dus alleen maar aan en daar word ik niet goed van. (Als iemand het logisch vind dat ik aan kom met wat ik eet, zeg het dan gerust en geef er dan ajb meteen tips bij. )
Dat klinkt inderdaad beter Ik weet ook niet hoe het kan dat je aankomt, je sport toch ook dacht ik?

Vreemd.
Oud 10-02-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 10-02-2005 @ 14:40 :
Dat klinkt inderdaad beter Ik weet ook niet hoe het kan dat je aankomt, je sport toch ook dacht ik?

Vreemd.
Ik sport idd, één of twee keer in de week en ik fiets en/of wandel (bijna) elke dag... Ik snap er ook weinig van...ik weet alleen wel dat ik er best wel van baal. Vooral ook omdat het niet lijkt te stoppen.
Oud 10-02-2005, 14:18
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Net heb ik van die paaseitjes gegeten, zo lekker maar zo slecht!! Maar goed, zolang ik daar geen gewoonte van ga maken is het nog wel oké, en het waren er niet HEEL veel. (Wel té veel natuurlijk, maar niet heel veel)

Vanavond gaat mijn moeder een salade maken met bladsla, feta, studentenhaver, dadels en een dressing van 1/2 olijfolie en 1/2 appelsap. Daarbij ciabatta. Nu zijn noten en feta best wel vet, maar het zijn toch goede vetten? Dus is die salade best gezond, toch? Zeker voor iemand die geen vlees eet, lijkt me. Of heb ik dat mis....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 10-02-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 10-02-2005 @ 15:18 :
Nu zijn noten en feta best wel vet, maar het zijn toch goede vetten?
Noten bevatten idd "goede vetten". Bovendien zijn het goede vleesvervangers (dat is ook één van de redenen dat ik ze eet). Feta heb ik geen "verstand" van. Je kunt het ook even op de verpakking nakijken, daar staat het bijna altijd wel op.
Oud 10-02-2005, 14:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Feta is een kaas, alle melkproducten hebben voornamelijk slechte vetten.
Oud 10-02-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-02-2005 @ 15:59 :
Feta is een kaas, alle melkproducten hebben voornamelijk slechte vetten.
Ik weet dat feta een kaas is.

ff gezocht naar vetten ed, per 100 gram:
kcal: 248
eiwit: 15.6
koolhydraten: 1.5
vetten: 20.0

Hoe die vetten verdeelt zijn weet ik niet, misschien staat het op de verpakking. Maar op zich, zolang je gewoon een klein beetje feta eet (en ik neem aan dat het om een klein beetje gaat als het door een salade heen zit), dan kan dat, denk ik, best.
Oud 10-02-2005, 15:52
bloemetje1818
bloemetje1818 is offline
vandaag gegeten:

10:00
glas sinasappelsap
1 boterham met zalm
1 boterham met magere smeerkaas (20 +)

12:00
mandarijn'
water

15:00
2 evergreen
water

16:00
milkbreak
2 glazen icethee
mandarijn

verwacht:

18:00
schnitzel
spruitjes
2 aardappels
yoghurt

icethee
crackers

iemand tips? Ik val maar niet af.....
Oud 10-02-2005, 15:53
kliwie
kliwie is offline
ik heb vandaag veel te weinig gegeten, kwam onder andere omdat we geen lekker brood in huis hadden, maar morgen gelukkig wel weer.

half 9
1 geroosterde bruine boterham met linera
4 perssinaasappels

10 uur
half roggebroodje

12 uur
appel

2 uur
half roggebroodje

4 uur
groentesoep
knackebrod met linera en 20+kaas

wat we gaan eten vanavond:
6 uur
macaroni met tomatensaus en champignons

en dan 's avonds nog magere kwark en misschien warme mager melk

ja het is te wenig. voelde me ook raar vandaag, had helemaal geen zin om te eten. aan de ene kant vind ik het fijn, ik moet er niet aan denken om nu chocola te eten. ik heb altijd een ontzettende drang naar zoet gehad en anders naar kaas en salami (ja vreemd dat weet ik ook wel) maar nu heb ik een drang naar niks, en hoewel ik wel trek had op school had ik toch geen zin om mijn andere roggebroodje op te eten die ik mee had.

tja morgen gaat het hopelijk beter
Oud 10-02-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
bloemetje1818 schreef op 10-02-2005 @ 16:52 :
iemand tips? Ik val maar niet af.....
Niet als tip om af te vallen (gaat ook wat lastig om basis van één dag"menu" ), maar misschien kan je iig proberen om ook tussen de middag te eten (nu heb je de lunch min of meer overgeslagen)?
Oud 10-02-2005, 15:55
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Misschien een klein iniemine tipje voor leonoor

Ik heb heel snel je posts doorgelezen, en niet echt goed opgelet. Ik weet niet of je zoetstoffen, of suikers eet, maar daarvan krijg je honger. Ook van diet cola...Het bevat zogezegd geen calorien maar het bevat wel stoffen die je darmen stimuleren ofzo...en dan krijg je "trek" . Dit verschilt wel per persoon hoor.
Oud 10-02-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
girl*korsou schreef op 10-02-2005 @ 16:55 :
Ik weet niet of je zoetstoffen, of suikers eet, maar daarvan krijg je honger.
Ik eet/drink weinig tot geen suikers/zoetstoffen, alleen soms light frisdrank. Maar of ik het wel of niet drink maakt bij mij volgens mij weinig uit mbt de honger die ik heb...ik weet nl dat dat kan, dus ik heb er wel eens opgelet/het uitgeprobeerd.
Oud 10-02-2005, 16:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2005 @ 16:03 :
Ik weet dat feta een kaas is.
Ja ik weet dat je dat weet. Maar ik bedoel dat het daarom slechte vetten bevat. Alle melkproducten (dus ook kaas) bevatten namelijk veel verzadigde vetten. Jezus ik zeg al nix meer hoor.

Laatst gewijzigd op 10-02-2005 om 16:35.
Oud 10-02-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
oO-MyoSoTiS-Oo schreef op 10-02-2005 @ 14:40 :
sinds wanneer kom je aan? Heb je de laatste tijd heel anders gegeten als een tijd ervoor misschien? Of ben je minder gaan bewegen?
Ik weet niet precies sinds wanneer, maar ik denk sinds de zomer...ik ben niet echt heel anders gaan eten, minder gaan bewegen ook niet, eerder meer... (En nee, het zijn geen spieren waardoor ik aan ben gekomen (zou sowieso ook teveel zijn )).

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 10-02-2005 @ 17:32 :
Ja ik weet dat je dat weet. Maar ik bedoel dat het daarom slechte vetten bevat. Alle melkproducten (dus ook kaas) bevatten namelijk veel verzadigde vetten.
blurred wilde dat weten, zelf eet ik zelden/nooit feta. Wel mozzerella en daarbij staat het op de verpakking.
Citaat:
Jezus ik zeg al nix meer hoor.
Beetje overdreven reactie. Ik denk dat je wat ik zeg nu toch verkeerd interpreteert.
Oud 10-02-2005, 17:06
Verwijderd
bij feta staat het ongetwijfeld ook op de verpakking, bij alle verpakte producten staat dat er toch op?

halfvolle melk was trouwens zo'n beetje half onverzadigd, half verzadigd vet. Maar misschien is dat anders bij volle producten.
Oud 11-02-2005, 10:45
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Bah gisterenavond nog 3 smoutebollen en 4 cracotteken met kaas gegeten bovenop mijn eten
Oud 11-02-2005, 12:54
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
suusch schreef op 09-02-2005 @ 18:32 :
Ik ben nu in totaal 13 kilo afgevallen en alles begint nu te hangen. En ik weet serieus niet wat ik ermee aandoe. Ik heb niet genoeg vrije tijd om op fitness te gaan. Ik doe elke dag buik/been/bilspieroefeningen, maar ik merk geen verschil.

Hmm en hoe heb je gedieet? Lubberen doet het hoofdzakelijk als je echt obees was en 50kg afvalt of als je voornamelijk spiermassa verloren hebt ipv vetmassa.

Verder, niet mauwen, wie tijd heeft om te niksen op een forum of om op stap te gaan heeft ook tijd om te trainen, al is het maar 2x per week 3 kwartier.

Ga eens goed squatten en in no time is je onderstel weer strak.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 11-02-2005, 14:09
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 10-02-2005 @ 14:44 :
Ik sport idd, één of twee keer in de week en ik fiets en/of wandel (bijna) elke dag... Ik snap er ook weinig van...ik weet alleen wel dat ik er best wel van baal. Vooral ook omdat het niet lijkt te stoppen.
Ik weet niet hoe ik er ineens bij kom, maar slik je misschien bepaalde tabletten? Die kunnen namelijk als bijwerking hebben dat je veel vocht vasthoudt. Ik heb dat heel erg met de pil, ik moet veel meer op m'n eten letten dan voorheen.
Oud 11-02-2005, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 15:09 :
Ik weet niet hoe ik er ineens bij kom, maar slik je misschien bepaalde tabletten? Die kunnen namelijk als bijwerking hebben dat je veel vocht vasthoudt. Ik heb dat heel erg met de pil, ik moet veel meer op m'n eten letten dan voorheen.
Alles wat ik slik, slik ik al lang...en volgens mij is het enige van wat ik slik met die bijwerking de pil. En die slik ik al een aantal jaar, ik ben rond oktober wel een maand gestopt, maar dat beviel nog minder ("onzekerheid", terugkomende acné, ed) en daarom ben ik na een maand weer begonnen...sindsdien ben ik sneller aangekomen (daarvoor kwam ik ook al aan). Aan de ene kant lijkt het me stug, omdat ik die pil al zolang slik, aan de andere kant weet ik dat het misschien toch zou kunnen. Ik wilde sowieso al aan de huisarts vragen of ik over kan stappen op Yasmin, daarbij schijnt dat minder te zijn (al blijf ik dan nog zitten met het eventuele terugkomen van acné ed), maar dat is er nog niet van gekomen.
Oud 11-02-2005, 14:32
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2005 @ 15:26 :
Alles wat ik slik, slik ik al lang...en volgens mij is het enige van wat ik slik met die bijwerking de pil. En die slik ik al een aantal jaar, ik ben rond oktober wel een maand gestopt, maar dat beviel nog minder ("onzekerheid", terugkomende acné, ed) en daarom ben ik na een maand weer begonnen...sindsdien ben ik sneller aangekomen (daarvoor kwam ik ook al aan). Aan de ene kant lijkt het me stug, omdat ik die pil al zolang slik, aan de andere kant weet ik dat het misschien toch zou kunnen. Ik wilde sowieso al aan de huisarts vragen of ik over kan stappen op Yasmin, daarbij schijnt dat minder te zijn (al blijf ik dan nog zitten met het eventuele terugkomen van acné ed), maar dat is er nog niet van gekomen.
Ik heb 't echt heel erg gemerkt toen ik met de pil begon, eerst kon ik heel veel eten zonder aan te komen. Gelukkig blijft 't bij mij de laatste tijd redelijk stabiel, maar lekker eten zoals ik dat vroeger kon is er niet altijd bij, ik moet gewoon opletten. Ik ben ook een tijdje gestopt, 't enige wat ik merkte was dat ik minder honger had.
Oud 11-02-2005, 15:10
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Zo'n fietsding wordt meestal 'hometrainer' genoemd en een langlaufmachine 'crosstrainer' . Crosstrainer vind ik persoonlijk stukken leuker, plus dat m'n armen er dan niet zo slapjes bijhangen

Vandaag (10:45 op):
11:00 0,5 Grapefruit
11:20 2 knackebrot, 1x 20+ kaas 1x rookvlees
12:25 1 boterham, 0,5 appelstroop, 0,5 light-jam
13:25 Pakje sultana
14:40 150g kwark
15:10 4 pannenkoeken (2 was beter geweest)
15:45 Pakje sultana
16:00 2 Boterhammen, 1x rookvlees, 0,5 appelstroop 0,5 light-jam

Ik vind 't tot nu toe eigenlijk teveel
Teveel pannenkoeken, dat pakje sultana van 15:45 was ook niet nodig

Vanavond rode kool (wordt jammer genoeg bereid met suiker, kan ik niks tegenin brengen) aardappelen en een tartaartje. Misschien wat Go! vla (nieuwe, dubbelvla zonder suiker en vet!) maar dat zie ik nog wel.

Vanavond ga ik ook naar de sportschool, train ik die pannenkoeken en dat pakje sultana er wel af, maar dan heb ik 't gevoel dat ik alleen maar gesport heb om de slechte dingen er weer af te krijgen
Oud 11-02-2005, 15:18
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 16:10 :
[B

Vanavond ga ik ook naar de sportschool, train ik die pannenkoeken en dat pakje sultana er wel af, maar dan heb ik 't gevoel dat ik alleen maar gesport heb om de slechte dingen er weer af te krijgen [/B]
ach je sport ook om je conditie op peil te houden en voor je algemene gezondheid!

Ik ben werkelijk strontziek daardoor heb ik me gister niet gehouden aan wat ik wilde eten (misselijk) vandaag helemaal niet misselijk, alleen heeeel moe en koorts gehad en niet kunnen praten, hoesten en spierpijn, maar kon dus wel gewoon eten. Ik was vanochtend alleen thuis maar heb me braaf gehouden aan wat ik van plan was (glaasje sap) heb ook nog extra tussendoor een kopje cup a soup genomen, vooral ook voor het zout (duizelig). Vanavond moet ik bij de mac eten, minder, kan niet tegen al dat vet.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 11-02-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Nolita schreef op 11-02-2005 @ 16:18 :
minder, kan niet tegen al dat vet.
Dan neem je iets dat wat minder vet is (een salade ofzo)?
Oud 11-02-2005, 15:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nolita schreef op 11-02-2005 @ 16:18 :
ach je sport ook om je conditie op peil te houden en voor je algemene gezondheid!

Ik ben werkelijk strontziek daardoor heb ik me gister niet gehouden aan wat ik wilde eten (misselijk) vandaag helemaal niet misselijk, alleen heeeel moe en koorts gehad en niet kunnen praten, hoesten en spierpijn, maar kon dus wel gewoon eten. Ik was vanochtend alleen thuis maar heb me braaf gehouden aan wat ik van plan was (glaasje sap) heb ook nog extra tussendoor een kopje cup a soup genomen, vooral ook voor het zout (duizelig). Vanavond moet ik bij de mac eten, minder, kan niet tegen al dat vet.
Neem de McFish zonder saus
Oud 11-02-2005, 16:11
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Ik neem een salade met een klein beetje dressing... die fishdingen mag ik geloof ik niet van mn ouders, maar ik wil dus geen friet.. ik denk dat ze salade + yoghurt wel oke vinden, anders ga ik echt zeuren om fishfingers
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 11-02-2005, 16:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nolita schreef op 11-02-2005 @ 17:11 :
Ik neem een salade met een klein beetje dressing... die fishdingen mag ik geloof ik niet van mn ouders, maar ik wil dus geen friet.. ik denk dat ze salade + yoghurt wel oke vinden, anders ga ik echt zeuren om fishfingers
Eh, waarom zou je geen McFishfilet mogen Is gewoon een stuk vis tussen 2 broodjes.
Oud 11-02-2005, 16:19
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 16:10 :

Vanavond rode kool (wordt jammer genoeg bereid met suiker, kan ik niks tegenin brengen) aardappelen en een tartaartje.
Kun je niet eens met je moeder praten over die rode kool? Niet dat dat beetje suiker zo'n ramp is, maar alle kleine beetjes die je weglaat helpen. Mijn moeder kookt sinds ongeveer een jaar zonder suiker enzo, en ook laat ze boter weg in bepaalde gerechten. Best wel handig. En als we bv sla eten dan maakt m'n moeder 2 kommen. 1 voor mij (zonder slasaus enzo), en 1 voor haarzelf en m'n vader
Oud 11-02-2005, 16:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-02-2005 @ 17:19 :
Kun je niet eens met je moeder praten over die rode kool? Niet dat dat beetje suiker zo'n ramp is, maar alle kleine beetjes die je weglaat helpen. Mijn moeder kookt sinds ongeveer een jaar zonder suiker enzo, en ook laat ze boter weg in bepaalde gerechten. Best wel handig. En als we bv sla eten dan maakt m'n moeder 2 kommen. 1 voor mij (zonder slasaus enzo), en 1 voor haarzelf en m'n vader
Heb ik gedaan, wil ze niet. Als ik zelf kook (als m'n moeder bijv. moet werken) dan mag ik 't vervangen door zoetstof, maar anders wil ze 't niet doen. Nouja, verder krijg ik wel een tartaartje ipv worst, apart voor mij Dat ze niet óveral rekening mee wil houden begrijp ik best.

Sauzen zetten wij altijd apart neer, gewoon de fles op tafel
Oud 11-02-2005, 16:24
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 17:15 :
Eh, waarom zou je geen McFishfilet mogen Is gewoon een stuk vis tussen 2 broodjes.
omdat ik dan zonder saus moet vragen, en dat mag niet, dat zijn anorexia-gedragingen aldus mijn ouders
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 11-02-2005, 16:25
Verwijderd
Heb gisteravond een bakje (gefritturde, gepaneerde) uien-ringen gehad om kwart voor 10 s'avonds, met een of ander sausje.. .erg lekker.. erg slecht. In totaal kwam ik gister rond 1800, dr net boven geloof ik en qua vet op ong 35 a 40g. Niet gesport.

Vandaag:

09:00 0.5 l Fruitshake*
10:00 Glas grapefruitsap
11:45 2xbb m ham, perzik, glas grapefruitsap
12:45 1 chocolade koekje
16:45 Bord Stirfry groenten met annanas en kruiden, 100 ml appelmoes, water

Tussen 18:00 en 24:00:
7 vetarme kaascrackers, 2 appels, bouillion, 2xbb m jam & water, 10-g magere yoghurt


'Moet werken van 5-12, dus dat brood eet ik om ongeveer 8 uur denk ik, en heb ook nog geen idee wanneer ik m'n crackers kan eten, waarschijnlijk wordt het druk want het wordt slecht weer dit weekend *zucht* dus ik heb wss 'gaten' dat ik honger ga hebben en niet kan eten, niet leuk, maar kan d'r niks aan doen.
Ik zit zo op ongeveer 1400 cal, en ga (als het goed is) nog ongeveer een uur sporten, crosstrainer en fietsen elk een half uur.

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 17:59.
Oud 11-02-2005, 16:26
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-02-2005 @ 17:20 :
Heb ik gedaan, wil ze niet. Als ik zelf kook (als m'n moeder bijv. moet werken) dan mag ik 't vervangen door zoetstof, maar anders wil ze 't niet doen. Nouja, verder krijg ik wel een tartaartje ipv worst, apart voor mij Dat ze niet óveral rekening mee wil houden begrijp ik best.

Sauzen zetten wij altijd apart neer, gewoon de fles op tafel
Sauzen heb ik volledig geschrapt, ook jus. Maar dat komt voornamelijk doordat ik ook geen vlees meer eet (al een jaar of 10). M'n moeder heeft gelukkig altijd rekening met me gehouden, en als m'n ouders bv patat eten, dan eet ik niet mee maar maak een boterham.
Oud 11-02-2005, 16:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Nolita schreef op 11-02-2005 @ 17:24 :
omdat ik dan zonder saus moet vragen, en dat mag niet, dat zijn anorexia-gedragingen aldus mijn ouders
Zeg je dat je die saus niet lust? Vraag je desnoods of je er dan ketchup bij mag ofzo, dat kan weinig kwaad
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.