Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2005, 17:01
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 17:57 :
3 botehrammen van 35 gram => 100 gram : 4 punten
kaas : 60 gram : 4 punten
tomaat : 0
prei : 0
asperge : 0
appel: 0
pompelmoes 0
margarine : 2 eetlepels : 4
melk : 250 ml : 1.5
yoghurt : 1
musli : 4 punten

Ik kom nu dus (heel grof geschat aan 18.5 punten )
Dan moet je dus 18 punten eten.
Oud 17-02-2005, 17:03
-(L)-
Als je nog in de groei bent:
60-70: 18
70-80: 20
80-90: 22
Dit geldt voor vrouwen. Ik denk dat jij bij mannen hebt gekeken ofzo.
Oud 17-02-2005, 17:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vriendin van mij gaat ook naar de cursussen en er is iets veranderd zei ze. Door te kijken naar leeftijd , gewicht , lichamelijke activiteit enzo zou ik volgens haar 22 punten mogen eten .
Oud 17-02-2005, 17:06
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 18:04 :
Vriendin van mij gaat ook naar de cursussen en er is iets veranderd zei ze. Door te kijken naar leeftijd , gewicht , lichamelijke activiteit enzo zou ik volgens haar 22 punten mogen eten .
Je kan 't doen. Wil je afvallen trouwens? Of op gewicht blijven?
Dat schema wat ik gaf, daar is geen rekening gehouden met leeftijd en lichamelijke activiteit trouwens. Als er iets veranderd is kan 't idd best 22 zijn.
Oud 17-02-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 17-02-2005 @ 18:01 :
22 punten is wel veel. Ik heb m'n eetschema hier wel eens gepost en ik eet er ongeveer 20. Eigenlijk moet ik er 18 eten, maar dat doe ik niet omdat ik niet meer wil afvallen.
Zoals ik al zei: "ligt er natuurlijk wel ook aan voor hoeveel kcal die punten staan". En als ik zie wat kellytje post met de punten er bij, dan vind ik 18,5 punten extreem weinig, 22 kan dan onmogelijk echt veel zijn, lijkt mij.
Oud 17-02-2005, 17:15
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 18:06 :
Zoals ik al zei: "ligt er natuurlijk wel ook aan voor hoeveel kcal die punten staan". En als ik zie wat kellytje post met de punten er bij, dan vind ik 18,5 punten extreem weinig, 22 kan dan onmogelijk echt veel zijn, lijkt mij.
Ik zal posten wat ik vandaag voor die 20 punten gegeten heb:

08.00: 4 sneeen brood (4pt) + boter (2pt)

11.00: 2 appels (0pt) en 3 beschuiten (2 pt)

13.00: 4 sneeen brood (4 pt)

15.00: 1 banaan (1pt), 2 snackajacks (1pt)

17.00: aardappelen (2pt), sla (0pt) en sperziebonen (0 pt)

Planning:
19.00: 600 gram vifit yoghurt (3pt)

21.00: snee brood (1pt)

Dus dit vind je weinig?
Oud 17-02-2005, 17:16
-(L)-
Voor 18,5 kan je dus wel iets weglaten, maar dan blijft er nog genoeg over. En bovendien vraag ik me af wat 't nut is van een half punt eten
Oud 17-02-2005, 17:20
Verwijderd
@Happyyy: Wat jij post is meer dan wat kellytje postte en wat jij eet is niet super veel. Het ligt er aan wat je er aftrekt om op de 18 te komen of het gezond blijft of niet. Je moet erg opletten dat je de punten goed invult en ik vind wat kellytje postte dan niet goed (zij telt btw meer punten voor minder brood zonder boter?).
Oud 17-02-2005, 17:24
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 18:20 :
@Happyyy: Wat jij post is meer dan wat kellytje postte en wat jij eet is niet super veel. Het ligt er aan wat je er aftrekt om op de 18 te komen of het gezond blijft of niet. Je moet erg opletten dat je de punten goed invult en ik vind wat kellytje postte dan niet goed (zij telt btw meer punten voor minder brood zonder boter?).
Dat kan best, als ze zwaar brood heeft. Daarom is 't ook verstandig om bruin brood te nemen, maar dan van dat zachte. Dat vult goed en is niet zo waar. Bovendien zijn de sneeen best groot.
Wat ik eet is misschien niet superveel, maar in ieder geval wel genoeg.
Je moet inderdaad opletten hoe je de punten invult, als je bijvoorbeeld beleg op je brood doet zit je al snel aan 20 punten, daarom doe ik dat ook niet, bovendien is 't gezonder dan er bv kaas op te doen.
Oud 17-02-2005, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 17-02-2005 @ 18:24 :
Dat kan best, als ze zwaar brood heeft. Daarom is 't ook verstandig om bruin brood te nemen, maar dan van dat zachte. Dat vult goed en is niet zo waar. Bovendien zijn de sneeen best groot.
Wat ik eet is misschien niet superveel, maar in ieder geval wel genoeg.
Het is idd genoeg, maar jij eet dan ook 20 punten, geen 18. (De meeste mensen vinden donker bruin brood beter vullen en lekkerder dan dat lichte brood, dus ook voor zwaar, donker bruin brood is wat te zeggen. )

Citaat:
Je moet inderdaad opletten hoe je de punten invult, als je bijvoorbeeld beleg op je brood doet zit je al snel aan 20 punten, daarom doe ik dat ook niet, bovendien is 't gezonder dan er bv kaas op te doen.
Zonder beleg loop je de kans dat je voedingsstoffen mist. En het is ook minder lekker. Mij lijkt dat je ipv boter ook best beleg op je brood kan doen en dat hoeft echt niet per sé ongezond te zijn. (In mijn ogen is het eerder omgekeerd.)
Oud 17-02-2005, 17:51
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
In het boekje dat ik heb stond dat 1 boterham van 25 gram 1 punt is , het was groot brood , van 35 gram per snee dat we liggen hadden. Ik had vandaag eigleijk nog niet naa de punten gekeken , vandaar dat het ook slecht verdeeld was. Vooral door die 2 eetlepels margarine in die soep , daarvoor zou ik normaal 3 boterhammen kunnen eten ofzo.
Oud 17-02-2005, 17:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
hoeveel cal is 20 punten? en 18?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 17:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 18:51 :
In het boekje dat ik heb stond dat 1 boterham van 25 gram 1 punt is , het was groot brood , van 35 gram per snee dat we liggen hadden. Ik had vandaag eigleijk nog niet naa de punten gekeken , vandaar dat het ook slecht verdeeld was. Vooral door die 2 eetlepels margarine in die soep , daarvoor zou ik normaal 3 boterhammen kunnen eten ofzo.
hoe lang was je ongeveer? je woog 63 toch?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 17:54
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Zover ik weet kan je wel uitrekenen hoeveel caloriën van iets een punt vormen maar moeilijk omgekeerd. In groente en fruit zitten ook caloriën maar daar moet je niets voor tellen .
Oud 17-02-2005, 17:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik ben ongeveer een meter 75 en schommel tussen de 63 en 65 kilo.
Oud 17-02-2005, 17:56
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 18:48 :
[B]Het is idd genoeg, maar jij eet dan ook 20 punten, geen 18. (De meeste mensen vinden donker bruin brood beter vullen en lekkerder dan dat lichte brood, dus ook voor zwaar, donker bruin brood is wat te zeggen. )



Zonder beleg loop je de kans dat je voedingsstoffen mist. En het is ook minder lekker. Mij lijkt dat je ipv boter ook best beleg op je brood kan doen en dat hoeft echt niet per sé ongezond te zijn. (In mijn ogen is het eerder omgekeerd.)
In vind alleen boter op brood 't lekkerst. Ik lust geen vlees, en iedere dag kaas eten zie ik ook niet zitten.
Oud 17-02-2005, 17:58
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 18:51 :
In het boekje dat ik heb stond dat 1 boterham van 25 gram 1 punt is , het was groot brood , van 35 gram per snee dat we liggen hadden. Ik had vandaag eigleijk nog niet naa de punten gekeken , vandaar dat het ook slecht verdeeld was. Vooral door die 2 eetlepels margarine in die soep , daarvoor zou ik normaal 3 boterhammen kunnen eten ofzo.
25 gram is idd 1 punt. Maarja 't hangt idd van 't brood af ja. Als je 4 sneeen neemt zou je er 5 punten voor kunnen tellen eventueel.
Oud 17-02-2005, 18:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 18:55 :
Ik ben ongeveer een meter 75 en schommel tussen de 63 en 65 kilo.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit niet te zwaar, maar ik kan me wel voorstellen dat jij misschien 1 á 2 kilo eraf wil (meer is mijns inziens niet nodig en gaat naar het randje ongezond/onrealistisch zelfbeeld). MAAR je hoeft niet zo weinig te eten om af te vallen. Met gezond eten + sporten kom je al een heel end, geleidelijk, ja, je zult niet een kilo per week kwijt zijn, MAAR het zit er ook niet meteen weer aan, omdat je altijd gezond kunt blijven eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 18:00
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 17-02-2005 @ 18:52 :
hoeveel cal is 20 punten? en 18?
Punten= (aantal ckal:60) + (aantal gram vet : 9)

Dit is een schatting. Wat in 't boekje staat is anders berekend. Maar deze formule kan je gebruiken om bijvoorbeeld het aantal punten vna tussendoortjes te berekenen die niet in 't boekje staan.
Oud 17-02-2005, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 17-02-2005 @ 18:56 :
In vind alleen boter op brood 't lekkerst. Ik lust geen vlees, en iedere dag kaas eten zie ik ook niet zitten.
Er is meer dan kaas en vleeswaren. Ik eet het ook geen van twee.
Oud 17-02-2005, 18:03
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 17-02-2005 @ 19:01 :
Er is meer dan kaas en vleeswaren. Ik eet het ook geen van twee.
Nee, das waar. Maar ik vind boter alleen gewoon lekker. Zelfs van droog brood kan ik genieten
Oud 17-02-2005, 18:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb het al eens gezegd : gewicht is (als het om een paar kilo's gaat) relatief volgens mij. ik weet dat ik een gezond gewicht heb , en dus echt niet MOET afvallen , maar ik voel me daar beter bij + ik zie er ook mooier uit want nu heb ik echt een dikke buik , terwijl ik niet echt zwaar gebouwd ben. Ik woog een goed jaar geleden 58 kilo en daar was ik blij mee Mijn streefgewicht is nu rond de 60 kilo maar zeker NIET lager dan 58 .
Oud 17-02-2005, 18:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 17-02-2005 @ 19:03 :
Nee, das waar. Maar ik vind boter alleen gewoon lekker. Zelfs van droog brood kan ik genieten
Ik ook Als kind luste ik het helemaal niet graag maar sinds enkele jaren zou ik zo een half brood kunnen opeten zonder iets er op
Oud 17-02-2005, 18:08
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 19:05 :
Ik ook Als kind luste ik het helemaal niet graag maar sinds enkele jaren zou ik zo een half brood kunnen opeten zonder iets er op
Dat heb ik inderdaad ook ja
Oud 17-02-2005, 19:36
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
zo hee wat een warm onthaal krijg ik toch!
__________________
I'm in the forest
Oud 17-02-2005, 21:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 17-02-2005 @ 16:25 :
Hai, ik ben nog een beetje nieuw in de dieetsferen op het forum, maar heb al aardig wat doorgelezen en ben echt blij met hoe je bijv. alles wat je eet bij kan houden op sites waar in het lijntopic naar gelinkt wordt enzo.
Wat ik me we constant afvraag: ik sport redelijk veel, en wil graag weten hoeveel je met alles nou verbrandt enzo. Nou had ik eens rondgekeken op dat Healthy Weight Forum waar in deze topic een link naar staat, daar kun je dat idd uitrekenen, maar er komt bijv. bij 2 min. tandenpoetsen 6 kcal uit, en bij 8 uur slaap 565 ofzo, ik kan me niet voorstellen dat dit klopt? Of heb ik het mis?
Wie helpt me eruit of geeft een betrouwbare site? (als deze wel goed is is het ook prima! ) Bedanktttt
De reden dat er waarschijnlijk nog niet op gereageerd is, is omdat men geen andere site weet

Kijk eens in de eerste post, kan je uitrekenen wat je lichaam nodig heeft om zich te onderhouden. Moet je wel je vetvrije massa weten.

Misschien dat DEZE site je wel verder kan helpen
Oud 17-02-2005, 21:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 17-02-2005 @ 19:04 :
Ik heb het al eens gezegd : gewicht is (als het om een paar kilo's gaat) relatief volgens mij. ik weet dat ik een gezond gewicht heb , en dus echt niet MOET afvallen , maar ik voel me daar beter bij + ik zie er ook mooier uit want nu heb ik echt een dikke buik , terwijl ik niet echt zwaar gebouwd ben. Ik woog een goed jaar geleden 58 kilo en daar was ik blij mee Mijn streefgewicht is nu rond de 60 kilo maar zeker NIET lager dan 58 .
Dan kun je beter sporten ipv minder eten. Ik heb met dezelfde lengte ook zoiets gewogen en ik heb ook 56 gewogen en m'n buikomtrek is niet (hoogstens 1 cm) veranderd. Het is heel moeilijk om plaatselijk af te vallen, al dan niet onmogelijk. Bij mij werden m'n onderarmen dunner, verder niet. Het probleem met gewicht is dan dus dat je nog meer wil afvallen, als je buik niet is zoals je wil als je aan de onderkant van een gezond gewicht zit daarnaast is je buik 's avonds misschien 5 tot 10 cm dikker en dan lijkt het van bovenaf nog dikker. En dan is het nog moeilijk om realistisch naar je eigen buik te kijken. Ik vind m'n buik ook dik. Maar ik ben aan de lichte kant en iedereen zegt dat ik dun ben.
Het enige is accepteren dat een vrouw nou eenmaal daar vet heeft, net als op haar heupen en bovenbenen. Pech, zo is het nou eenmaal en de vrouwen die dat niet hebben, die worden betaalt voor hun lichaam en hebben alle tijd en geld om daarmee bezig te zijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 17-02-2005, 21:45
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
hey

ik ga stoppen met naar de dietiste te gaan. Ik weet nu ong. hoe ik het in moet delen enzo. Dit doe ik om een aantal redenen-> ik moet het zelf ook kunnen en reden 2 is ik heb geen vervoer..me moeder gaat al naar nederland verhuizen en me pa en ik blijven hier op cur. wonen. En dan weet ik helemaal zeker dat het moet lukken

heeft iemand tips als je een vreetbui krijgt, en je dan ongelooflijk zin krijgt in zoetigheid?
Oud 17-02-2005, 23:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Als ik vermager is mijn buik dus wel de eerste plaats waar ik afval (lucky me) Ik heb gesport vroeger (fitness) maar daar viel ik nooit van af / kreeg ik nooit een mooier lichaam van. Verder ben ik zeker niet te dun
Oud 18-02-2005, 00:26
Verwijderd
De eerste twe eplekken waar het gewicht bij mij verdwijnt is in m'n gezicht en op m'n buik mijn armen juist het laatst. Het ligt eraan per persoon.

Ik had m'n hele dag netjes gepland vandaag, niet sporten, laat uit bed, dus net over 1400 cal. Niet dus... kwerd om half 8 wakker (grr) en heb tot half 10 gewoon in bed gelegen, en ben na school gaan winkelen... Ik had dus niet echt eten bij me tijdens het shoppen, en heb alleen wat kunnen eten op weg naar een ander gedeelte in de stad, dus niet echt een avondeten gehad, alleen toen ik thuis kwam dus die kidneybeans. Shit happens, kheb er wel een aantal leuke koopjes aan over gehouden!

10:00 3 bb, 1 mok cappuccino
12:00 1 bb m tonijn, 100g selderij m light-ranchdip, 100g appelmoes
14:00 1 bb m tonijn, 5 crackertjes
16:00 Mueslireep
17:30 1 bb m tonijn
19:00 250g kidneybeans m. rode saus
20:00 125g ananas, 2 crackerdingern met kruidenboter
21:00 100g magere yoghurt, 1 mok cappuccino
22:00 Appel
23:00 100g selderij m light-ranchdip, 1 mok cappuccino

Dus intotaal net 1400, op zich tevreden, maar niet blij met de verdeling.

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 00:29.
Oud 18-02-2005, 07:05
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 00:05 :
Als ik vermager is mijn buik dus wel de eerste plaats waar ik afval (lucky me) Ik heb gesport vroeger (fitness) maar daar viel ik nooit van af / kreeg ik nooit een mooier lichaam van. Verder ben ik zeker niet te dun
Misschien deed je niet de goede oefeningen...? Of misschien was je lichaam al zoals het kon zijn en viel er dus ook weinig te veranderen? Of misschien zag je het zelf wel niet? (Ik zeg ook maar wat.)

Je gewicht is goed, je zult misschien niet broodmager zijn, maar dik is ook onmogelijk, lijkt mij. Als je idd alleen maar strakker wilt worden, dan kun je, denk ik, idd beter gaan sporten. Bij een fitnesscentrum zijn er vaak instructeurs die goed advies kunnen geven, ook wanneer je strakker wilt worden. Misschien kun je bij hen eens om advies vragen.

Sporten is sowieso goed, het kan, denk ik, geen kwaad het sowieso te doen.
Oud 18-02-2005, 07:42
Verwijderd
daarbij, als je door te sporten spieren krijgt en een beetje vet verliest, kan het zijn dat je toch hetzelfde weegt, maar er dunner uitziet dat spieren krijgen gaat alleen niet echt vlot bij meisjes, maar ach, je weet nooit.
Oud 18-02-2005, 07:59
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Drinken jullie alleen maar water? Of ook nog gewoon frisdrank?
Oud 18-02-2005, 09:12
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 18-02-2005 @ 08:59 :
Drinken jullie alleen maar water? Of ook nog gewoon frisdrank?
light frisdrank, thee met mate en melk. En soms gewone frisdrank als er geen light is.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 11:08
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-02-2005 @ 22:23 :
De reden dat er waarschijnlijk nog niet op gereageerd is, is omdat men geen andere site weet

Kijk eens in de eerste post, kan je uitrekenen wat je lichaam nodig heeft om zich te onderhouden. Moet je wel je vetvrije massa weten.

Misschien dat DEZE site je wel verder kan helpen
bedankt, hier heb ik zeker wat aan
__________________
I'm in the forest
Oud 18-02-2005, 11:17
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijt : kiwi, 20 gram musli, 200 ml magere melk en vitalinea 0% yoghurt

lunch : sla, 1/2 rode paprika, 2 wortelen, 1 ui en 100 gram bruin brood (4boterhammen)
(als ik het goed heb zou dit dus al 8 punten zijn ?)
Oud 18-02-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 12:17 :
Ontbijt : kiwi, 20 gram musli, 200 ml magere melk en vitalinea 0% yoghurt

lunch : sla, 1/2 rode paprika, 2 wortelen, 1 ui en 100 gram bruin brood (4boterhammen)
(als ik het goed heb zou dit dus al 8 punten zijn ?)
Ik vind het dus te weinig.
Oud 18-02-2005, 11:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-02-2005 @ 12:22 :
Ik vind het dus te weinig.
Vooral het ontbijt.
Oud 18-02-2005, 11:23
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Te weinig
Oud 18-02-2005, 11:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijt ... was pas om 11 uur wakker dus dan ga ik geen mega uitgebreid ontbijt meer eten .
Oud 18-02-2005, 11:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 12:24 :
Ontbijt ... was pas om 11 uur wakker dus dan ga ik geen mega uitgebreid ontbijt meer eten .
Ok, dan heb ik niks gezegd
Oud 18-02-2005, 11:34
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 12:24 :
Ontbijt ... was pas om 11 uur wakker dus dan ga ik geen mega uitgebreid ontbijt meer eten .
Volgende keer misschien handig dat er meteen bij te zetten. Als iemand het over ontbijt heeft en rond half één post wat hij of zij tot dan toe heeft gegeten, dan ga ik er niet automatisch vanuit dat hij of zij pas 1,5 uur wakker is.
Oud 18-02-2005, 12:47
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik heb trouwens net een artikel gelezen over eetziektes en het modebeeld ed.

Mensen die hier zeggen dat ze geen honger hebben en veel te weinig eten: je lichaam is dan aangepast, normaal krijgt de hypothalumus signalen van je lichaam als je eet of gegeten hebt of niet eet, als je dus geen honger hebt dan zijn die signalen verstoord door het slechte eetgedrag en dit is de 1e stap op weg naar een eetziekte. Het artikel waarschuwde hier dus voor.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 13:22
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 00:05 :
Als ik vermager is mijn buik dus wel de eerste plaats waar ik afval (lucky me) Ik heb gesport vroeger (fitness) maar daar viel ik nooit van af / kreeg ik nooit een mooier lichaam van. Verder ben ik zeker niet te dun
Normaal gesproken val je eerst 'boven' af, en dan verder naar beneden.
Oud 18-02-2005, 13:24
-(L)-
Citaat:
GetchaGood schreef op 18-02-2005 @ 08:59 :
Drinken jullie alleen maar water? Of ook nog gewoon frisdrank?
Water, cola light, thee, etc...
Oud 18-02-2005, 13:31
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 12:17 :
Ontbijt : kiwi, 20 gram musli, 200 ml magere melk en vitalinea 0% yoghurt

lunch : sla, 1/2 rode paprika, 2 wortelen, 1 ui en 100 gram bruin brood (4boterhammen)
(als ik het goed heb zou dit dus al 8 punten zijn ?)
Kiwi=0
20 gram muesli=?
2 wortelen=0
1 ui=0
100 gram bruin brood= 4
sla, paprika = 0
En die yoghurt, hoeveel gram is dat?
Oud 18-02-2005, 13:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Kheb me vanochtend gewogen. 53 kg bij een lengte van 159 cm nog steeds... maar ja, het gaat gelukkig goed met mijn dieet en sporten dus ik denk dat er binnenkort wel wat af is. Kwas vorige week tijdens de vakantie niet echt goed bezig geweest, maar ja nu dieet ik gewoon nuchter. Volgens de regeltjes maar ik ga niet meer stressen. Het gaat nu dus wel veel beter. Ik heb me in de vakantie ook gericht op light-desserts of zelfs gezonde etc... en snacks... echt super lekker allemaal en helemaal niets verkeerds aan (geen suikers, geen witte meel, geen slechte vetten etc...).
Oud 18-02-2005, 13:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 00:05 :
Als ik vermager is mijn buik dus wel de eerste plaats waar ik afval (lucky me)
Bij mij ook, maar ook bij mijn borsten. Mijn dikke kont benen willen niet gaan.
Oud 18-02-2005, 13:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 13:47 :
Ik heb trouwens net een artikel gelezen over eetziektes en het modebeeld ed.

Mensen die hier zeggen dat ze geen honger hebben en veel te weinig eten: je lichaam is dan aangepast, normaal krijgt de hypothalumus signalen van je lichaam als je eet of gegeten hebt of niet eet, als je dus geen honger hebt dan zijn die signalen verstoord door het slechte eetgedrag en dit is de 1e stap op weg naar een eetziekte. Het artikel waarschuwde hier dus voor.
Dit is best wel bekend, dat je lichaam aan weinig innames went en geen honger meer krijgt... Juist wanneer je wel normaal eet, en je soms bijv. een maaltijd overslaat, dan merk je het omdat je lichaam eraan gewend is. Vroeger toen ik niet ontbeet miste ik het ook niet, maar nu ik het doe kan ik niet zonder...
Oud 18-02-2005, 13:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-02-2005 @ 14:31 :
Kiwi=0
20 gram muesli=?
2 wortelen=0
1 ui=0
100 gram bruin brood= 4
sla, paprika = 0
En die yoghurt, hoeveel gram is dat?
Dit is een best wel stom systeem, als je op een dag 1400 kcal binnen krijgt, waarvan 45 gram vet (30% totaal calorieen) heb je al 28 1/3 punten binnen, hoeveel mocht jij er?

En wat is dit voor rare formule, want stel dat je 1400 calorieen binnen krijgt aan kiwi, wortelen, uien, sla en paprika heb je 0 punten op een dag gehad... dus dat (aantal kcal/60) + (aantal vet/9) klopt niet!!!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #8
Verwijderd
502 13-09-2005 17:20
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.