Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2005, 13:51
meisje
meisje is offline
1 x drinkontbijt
1 x fruitbakje
1 x spaghetti

Ziehier mijn eetpatroon van vandaag!
Oud 18-02-2005, 13:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 14:51 :
1 x drinkontbijt
1 x fruitbakje
1 x spaghetti

Ziehier mijn eetpatroon van vandaag!
Niet echt goed...
Oud 18-02-2005, 13:52
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 14:51 :
1 x drinkontbijt
1 x fruitbakje
1 x spaghetti

Ziehier mijn eetpatroon van vandaag!
Gezond.
Oud 18-02-2005, 14:00
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-02-2005 @ 14:49 :
Dit is een best wel stom systeem, als je op een dag 1400 kcal binnen krijgt, waarvan 45 gram vet (30% totaal calorieen) heb je al 28 1/3 punten binnen, hoeveel mocht jij er?

En wat is dit voor rare formule, want stel dat je 1400 calorieen binnen krijgt aan kiwi, wortelen, uien, sla en paprika heb je 0 punten op een dag gehad... dus dat (aantal kcal/60) + (aantal vet/9) klopt niet!!!
Stom systeem ... maar wel 1 van de meest gevolgde en succesvolle dieeten

Je moet natuurlijk ook wel zien dat je je punten een beetje evenwichtig verdeeld en niet of fruit en groenten of brood of ... eet
Oud 18-02-2005, 14:02
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-02-2005 @ 14:31 :
Kiwi=0
20 gram muesli=?
2 wortelen=0
1 ui=0
100 gram bruin brood= 4
sla, paprika = 0
En die yoghurt, hoeveel gram is dat?
Die musli was 2 punten , de melk 1 en de yoghurt ook 1
Oud 18-02-2005, 14:11
meisje
meisje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-02-2005 @ 14:52 :
Gezond.
Mwoah het lijkt weinig, maar toch genoeg. Bovendien heb ik twee drinkontbijtpakken gehad. Dat staat gelijk aan 2 bruine boterhammen met kaas + 4 stukken fruit.
Oud 18-02-2005, 14:30
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Oeps, en toen had ik weer een gigantische vreetbui achter de rug ik heb binnen een paar uur ongeveer de hoeveelheid gegeten waar een mens een week van kan leven volgens mij

Ik waarschuw m'n moeder de volgende keer dat ze níks in huis moet halen, dan kan ik ook niks eten
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 18-02-2005, 16:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 18-02-2005 @ 15:30 :
Oeps, en toen had ik weer een gigantische vreetbui achter de rug ik heb binnen een paar uur ongeveer de hoeveelheid gegeten waar een mens een week van kan leven volgens mij

Ik waarschuw m'n moeder de volgende keer dat ze níks in huis moet halen, dan kan ik ook niks eten
en wat hield die in dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 16:21
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Vandaag gegeten;

Ontbijt (10.00) 1 boterham met smeerkaas.
Rond 11 uur een appel.
Lunch (12.00) 2 boterhammen met kaas.
Rond half 2 een appel.
17.00 Twee ananas schijfjes.
Rond 20.00 een groentenzakje en gepofte aardappelen.

Iemand een idee hoe ik de periode tussen 17 en 20 uur kan opvangen, want normaal eet ik warm om 17 uur, maar we eten laat vandaag, dus nu raak ik in de war!
Oud 18-02-2005, 16:22
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 17:18 :
en wat hield die in dan?
De hoeveelheid is iets te gênant om hier neer te zetten. Laten we het erop houden dat het veel was. Heel.Veel.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 18-02-2005, 16:25
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 12:17 :
Ontbijt : kiwi, 20 gram musli, 200 ml magere melk en vitalinea 0% yoghurt

lunch : sla, 1/2 rode paprika, 2 wortelen, 1 ui en 100 gram bruin brood (4boterhammen)
(als ik het goed heb zou dit dus al 8 punten zijn ?)
15.30 : een appel en ekele zoute koekjes (1punt ?)

Net een groenteschotel (paprika, courgette, tomaat en champignon) met parmezaan kaas (3 punten)
en straks nog een ww broodje (smos) (8punten)

Lijkt me goed
Oud 18-02-2005, 16:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
GetchaGood schreef op 18-02-2005 @ 17:21 :
Vandaag gegeten;

Ontbijt (10.00) 1 boterham met smeerkaas.
Rond 11 uur een appel.
Lunch (12.00) 2 boterhammen met kaas.
Rond half 2 een appel.
17.00 Twee ananas schijfjes.
Rond 20.00 een groentenzakje en gepofte aardappelen.

Iemand een idee hoe ik de periode tussen 17 en 20 uur kan opvangen, want normaal eet ik warm om 17 uur, maar we eten laat vandaag, dus nu raak ik in de war!
wat dacht je van ongeveer 2 a 3 boterhammen? Aangezien je nog maar heel weinig hebt gegeten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 16:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 18-02-2005 @ 17:22 :
De hoeveelheid is iets te gênant om hier neer te zetten. Laten we het erop houden dat het veel was. Heel.Veel.
Ik weet uit ervaring dat mensen dit nogal overdrijven, dan zijn bv 5 paaseitjes een gigantische vreetbui. En een week leven: ongeveer 30 aardappelen, 42 boterhammen enz enz... dus het zal wel meevallen. Anders mag je het me pm-en, maar zo geloof ik er dus weinig van .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 16:54
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 17:33 :
Ik weet uit ervaring dat mensen dit nogal overdrijven, dan zijn bv 5 paaseitjes een gigantische vreetbui. En een week leven: ongeveer 30 aardappelen, 42 boterhammen enz enz... dus het zal wel meevallen. Anders mag je het me pm-en, maar zo geloof ik er dus weinig van .
Mwhaha, wat dacht je hiervan;
2 bakken cornflakes
een bak yoghurt met weetabixspul
4 boterhammen
een appel
...en een pak ontbijtkoek. (ja, een heel pák, geen plak, een PAK)

Dit allemaal binnen een paar uur. Ik kan met recht zeggen dat ik een gigantische vreetbui achter de rug heb

Het ergste is, ik zou zo nog een pak naar binnen kunnen werken

Het probleem is dat ik ben begonnen met een groot ontbijt, in mijn naïve logica dacht ik dat als ik stevig zou ontbijten dat ik dan later minder honger zou hebben. Ik was even vergeten dat dat bij mij níet zo werkt, integendeel; hoe meer ik eet, hoe meer ik gá eten.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 18-02-2005, 17:25
GetchaGood
Avatar van GetchaGood
GetchaGood is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 17:32 :
wat dacht je van ongeveer 2 a 3 boterhammen? Aangezien je nog maar heel weinig hebt gegeten...
Ik heb een hekel aan brood, dat eet ik echt niet graag! Nog maar een appel gepakt net..

Maarre even over weinig, dit eet ik al zo'n beetje heel mn leven, ik heb nog nooit 5 boterhammen op een dag gegeten!
Oud 18-02-2005, 17:40
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
Ik ben 16 jaar, 1m72, 63 kg.
Dit heb ik vandaag gegeten, dag dat ik eigenlijk de hele dag binnen heb gezeten ( ), alleen even naar de supermarkt gelopen (30 min). Op een dag dat ik naar school ga, eet ik bij de lunch soms nog een boterham, of in de namiddag.

10.30
bakje muesli met magere kwark
1 appel
3 koppen thee

13.00
1 grote mok café au lait

13.20
1 boterham met grilham (1/2 plak)
1 boterham met 30+ kaas (1/2 plak)
1 boterham met dieetella
1 sinaasappel

14.30
2 koppen thee

17.20
banaan
2 glazen water

19.00
2 tortilla’s, gevuld met rijst, mais, tomatensaus, pesto, paprika
salade: sla, tomaat, komkommer, ui, scheutje olijfolie
groot glas melk
(over het algemeen eten wij heel gezond ’s avonds, vaak pasta, vlees, groente, en dan neem ik gewoon 1 vol bord)

’s avonds alleen nog wat water

Wat vinden jullie hiervan? Ben niet aan het afvallen, maar wil zeker niet aankomen.
Oud 18-02-2005, 18:22
kliwie
kliwie is offline
hmm niet zo goed gegeten vandaag, pannekoeken en onregelmatig blegh...

9 uur: kiwi, manderijn

half 11: brinta met magere melk

1 uur: dadel en een pruim

2 uur: 1 boterham filet americain met linera
1/2 boterham met ham
1/2 boterham met rookvlees
2 glazen roosvice

half 5: 3 plakken 30+kaas
stuk komkommer
4 dadels (oja verse trouwens, heel lekker)
glas roosvice

6 uur: 1 (kleine) rauwe ham pannekoek
1 gewone pannekoek met halvalightjam
1 kaaspannekoek met stroop
Oud 18-02-2005, 18:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
strawberry schreef op 18-02-2005 @ 18:40 :
Ik ben 16 jaar, 1m72, 63 kg.
Dit heb ik vandaag gegeten, dag dat ik eigenlijk de hele dag binnen heb gezeten ( ), alleen even naar de supermarkt gelopen (30 min). Op een dag dat ik naar school ga, eet ik bij de lunch soms nog een boterham, of in de namiddag.

10.30
bakje muesli met magere kwark
1 appel
3 koppen thee

13.00
1 grote mok café au lait

13.20
1 boterham met grilham (1/2 plak)
1 boterham met 30+ kaas (1/2 plak)
1 boterham met dieetella
1 sinaasappel

14.30
2 koppen thee

17.20
banaan
2 glazen water

19.00
2 tortilla’s, gevuld met rijst, mais, tomatensaus, pesto, paprika
salade: sla, tomaat, komkommer, ui, scheutje olijfolie
groot glas melk
(over het algemeen eten wij heel gezond ’s avonds, vaak pasta, vlees, groente, en dan neem ik gewoon 1 vol bord)

’s avonds alleen nog wat water

Wat vinden jullie hiervan? Ben niet aan het afvallen, maar wil zeker niet aankomen.
Het lijkt er toch verdomd veel op dat je aan het afvallen bent. Halve plakken beleg, ander beleg is dieetbeleg. Magere producten, bekers drinken (ja dan heb je idd geen honger meer omdat je maag vol zit met drinken) ipv brood als tussendoortje.
Eet nog 2 a 3 boterhammen erbij en ik ben tevreden .

Het is niet slecht wat je eet, maar als je niet wil afvallen, dan mag je toch wel een stuk meer eten... Ook kun je het misschien meer verdelen, je bloedsuikerspiegel schiet namelijk naar boven als je opeens veel eet, terwijl als je om het uur oid eet, dan houd je het een beetje geleidelijk wat beter is voor je bloedsuikerspiegel...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 18-02-2005 om 18:27.
Oud 18-02-2005, 18:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 18-02-2005 @ 17:54 :
Mwhaha, wat dacht je hiervan;
2 bakken cornflakes
een bak yoghurt met weetabixspul
4 boterhammen
een appel
...en een pak ontbijtkoek. (ja, een heel pák, geen plak, een PAK)

Dit allemaal binnen een paar uur. Ik kan met recht zeggen dat ik een gigantische vreetbui achter de rug heb

Het ergste is, ik zou zo nog een pak naar binnen kunnen werken

Het probleem is dat ik ben begonnen met een groot ontbijt, in mijn naïve logica dacht ik dat als ik stevig zou ontbijten dat ik dan later minder honger zou hebben. Ik was even vergeten dat dat bij mij níet zo werkt, integendeel; hoe meer ik eet, hoe meer ik gá eten.
Ok het is misschien meer dan je normaal zou eten, maar iig geen echt ongezonde dingen, bij vreetbui denk ik eerder aan zakken chips en pakken koekjes, wat dat betreft vind ik eigenlijk dat je prima keuzes hebt gemaakt in je vreetbui voor wat dat waard is, ik weet niet hoe je de rest vd dag gegeten hebt, dus hoe het totaal eruit ziet.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 18:28
strawberry
Avatar van strawberry
strawberry is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 19:22 :
Het lijkt er toch verdomd veel op dat je aan het afvallen bent. Halve plakken beleg, ander beleg is dieetbeleg. Bekers drinken ipv brood als tussendoortje.
Eet nog 2 a 3 boterhammen erbij en ik ben tevreden .

Het is niet slecht wat je eet, maar als je niet wil afvallen, dan mag je toch wel een stuk meer eten...
ik wil gewoon graag op gewicht blijven, en zeker niet aankomen.
Veel beleg vind ik niet zo lekker, ik houd van de smaak van brood. Die dieetella is gewoon margarine, dat is wat wij standaard in huis hebben. Het is ook maar toevallig dat ik dat nam, normaal neem ik altijd nog een boterham met iets zoets. En tussendoortjes ben ik niet zo'n fan van, ik eet liever 3 grotere maaltijden dan dat ik de hele dag door aan het eten ben. Bedankt voor je reactie, ik ben dol op brood, dus een paar boterhammen erbij moet lukken
Oud 18-02-2005, 18:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 18-02-2005 @ 19:22 :
hmm niet zo goed gegeten vandaag, pannekoeken en onregelmatig blegh...

9 uur: kiwi, manderijn

half 11: brinta met magere melk

1 uur: dadel en een pruim

2 uur: 1 boterham filet americain met linera
1/2 boterham met ham
1/2 boterham met rookvlees
2 glazen roosvice

half 5: 3 plakken 30+kaas
stuk komkommer
4 dadels (oja verse trouwens, heel lekker)
glas roosvice

6 uur: 1 (kleine) rauwe ham pannekoek
1 gewone pannekoek met halvalightjam
1 kaaspannekoek met stroop
Vind je dit zelf niet erg weinig? 3 boterhammen? Geen goed ontbijt (en ja ik heb de brinta om half 11 zien staan). Ik vind het erg weinig... en 2,5 pannenkoeken? Waren het hele dikke? Anders vind ik dat ook erg weinig, of was je bang dat het slecht was en nam je daarom er maar zo weinig?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 18:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
strawberry schreef op 18-02-2005 @ 19:28 :
ik wil gewoon graag op gewicht blijven, en zeker niet aankomen.
Veel beleg vind ik niet zo lekker, ik houd van de smaak van brood. Die dieetella is gewoon margarine, dat is wat wij standaard in huis hebben. Het is ook maar toevallig dat ik dat nam, normaal neem ik altijd nog een boterham met iets zoets. En tussendoortjes ben ik niet zo'n fan van, ik eet liever 3 grotere maaltijden dan dat ik de hele dag door aan het eten ben. Bedankt voor je reactie, ik ben dol op brood, dus een paar boterhammen erbij moet lukken
Een lichaam heeft ongeveer 2000-2200 cal per dag nodig als je niet sport. Dus in principe kun je nog wel meer eten zonder ervan aan te komen. Zolang jij niet opeens zakken chips naar binnen gaat werken, zou dat geen probleem moeten zijn om op gewicht te blijven. Je krijgt al minder binnen dan je zou moeten en waarschijnlijk sport je ook nog wel eens?

Je bent nog wel aan het ontwikkelen, dus je kunt niet zeker weten dat je dit gewicht blijft houden. Dus gewicht is niet een hele goede houvast. Maar als je gewoon gezond eet en af en toe sport, komt het allemaal wel goed .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 19:11
FayLa32
Avatar van FayLa32
FayLa32 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 19:25 :
Ok het is misschien meer dan je normaal zou eten, maar iig geen echt ongezonde dingen, bij vreetbui denk ik eerder aan zakken chips en pakken koekjes, wat dat betreft vind ik eigenlijk dat je prima keuzes hebt gemaakt in je vreetbui voor wat dat waard is, ik weet niet hoe je de rest vd dag gegeten hebt, dus hoe het totaal eruit ziet.
Mja van de bak met bountys en snickers ben ik afgebleven gelukkig.
Als mijn moeder geen ontbijtkoek meer in huis haalt dan moet het wel goed gaan voorlopig
En ter compensatie heb ik verder niks meer gegeten. Dus dat is het totaal, thank god.
__________________
Seeing as you are here, would you like to kick eddie in the bollocks?
Oud 18-02-2005, 19:55
Verwijderd
Mijn 'eetschema' voor vandaag. Best goed, dacht ik zelf. Iemand kritiek/tips?

Ontbijt
2 x Volkorenbrood
2 x Rosbief
2 x Halvarine
2 x Melk, mager

Lunch
3 x Volkorenbrood
1 x Kaas 20+
1 x Halvarine
2 x Jam, marmelade
2 x Melk, mager

Diner
4 x Aardappelen gekookt
4 x Broccoli, gekookt
1 x Varkensfilet

Tussendoortjes
1 x Appel
1 x Sinaasappel
1 x Yoghurt, mager met fruit


Behalve de melk heb ik alleen water + thee (zonder melk/suiker) gedronken.
Oud 18-02-2005, 20:07
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-02-2005 @ 14:44 :
Bij mij ook, maar ook bij mijn borsten.
Daar had ik helaas ook last van, maar gelukkig is er nog genoeg over
Oud 18-02-2005, 20:10
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-02-2005 @ 14:47 :
Dit is best wel bekend, dat je lichaam aan weinig innames went en geen honger meer krijgt... Juist wanneer je wel normaal eet, en je soms bijv. een maaltijd overslaat, dan merk je het omdat je lichaam eraan gewend is. Vroeger toen ik niet ontbeet miste ik het ook niet, maar nu ik het doe kan ik niet zonder...
Dat heb ik ook. Vroeger ontbeet ik ook nooit, maar ik heb me sinds een paar jaar aangewend 't toch te doen. Sindsdien moet ik meteen iets eten als ik opsta. En ja, wat betreft dat 'wennen aan de hoeveelheid eten' klopt inderdaad. Ik denk dat het net daarom goed is om op een manier op te vallen door gezond te eten, en niet door jezelf uit te hongeren oid.
Oud 18-02-2005, 20:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
FayLa32 schreef op 18-02-2005 @ 17:54 :

...en een pak ontbijtkoek. (ja, een heel pák, geen plak, een PAK)
Dit roept oude herinneringen op....
Oud 18-02-2005, 20:17
-(L)-
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-02-2005 @ 14:49 :
Dit is een best wel stom systeem, als je op een dag 1400 kcal binnen krijgt, waarvan 45 gram vet (30% totaal calorieen) heb je al 28 1/3 punten binnen, hoeveel mocht jij er?

En wat is dit voor rare formule, want stel dat je 1400 calorieen binnen krijgt aan kiwi, wortelen, uien, sla en paprika heb je 0 punten op een dag gehad... dus dat (aantal kcal/60) + (aantal vet/9) klopt niet!!!
Dan zou je inderdaad 28 1/3 punt op hebben ja. Maar het is ook de bedoeling dat je buiten het aantal punten dat je mag eten, ook dingen eet die geen punten bevatten. Zoals jij inderdaad wortelen, uien, sla etc. noemt. Deze producten bevatten toch calorieen, waardoor je dus altijd op genoeg calorieen uitkomt (als je er tenminste veel van eet). Daarom eet ik ook zoveel fruit (soms wel 5 stuks per dag), en een hele berg groente. 't zelfde geldt voor onbeperkt aardappelen waarvoor je maar 2 punten hoeft te tellen. Als je daar behoorlijk wat van eet, zit je wat betreft calorieen iig boven de 2x60=120 en kost 't maar 2 punten. Uiteindelijk klopt het aantal calorieen (en vet) wat je met de formule berekent dus niet, maar zo werkt het nou eenmaal. Bovendien gaat het ook niet om de formule en of die wel of niet klopt, maar om wat je eet. En of 't in z'n geheel werkt.
Oud 18-02-2005, 20:18
-(L)-
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 14:51 :
1 x drinkontbijt
1 x fruitbakje
1 x spaghetti

Ziehier mijn eetpatroon van vandaag!
En je wil afvallen?
Oud 18-02-2005, 20:19
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 15:02 :
Die musli was 2 punten , de melk 1 en de yoghurt ook 1
Oh okee, ik eet nooit muesli, dus vandaar dat 'k 't niet wist
Oud 18-02-2005, 20:20
-(L)-
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 15:11 :
Mwoah het lijkt weinig, maar toch genoeg.
Volgens mij maak je jezelf wat veel wijs.
Oud 18-02-2005, 20:22
-(L)-
Citaat:
GetchaGood schreef op 18-02-2005 @ 17:21 :
Vandaag gegeten;

Ontbijt (10.00) 1 boterham met smeerkaas.
Rond 11 uur een appel.
Lunch (12.00) 2 boterhammen met kaas.
Rond half 2 een appel.
17.00 Twee ananas schijfjes.
Rond 20.00 een groentenzakje en gepofte aardappelen.

Iemand een idee hoe ik de periode tussen 17 en 20 uur kan opvangen, want normaal eet ik warm om 17 uur, maar we eten laat vandaag, dus nu raak ik in de war!
't lijkt me verstandig om 17.00 wat meer te eten. 2 ananas schijfjes is niet veel. En als ze uit blik komen, dan kan je ze beter vervangen door vers fruit. Normaal gesproken eet je rond die tijd je avondmaaltijd, nu eet je bijna niks, logisch dat je honger hebt.
Oud 18-02-2005, 20:25
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 18-02-2005 @ 17:25 :
15.30 : een appel en ekele zoute koekjes (1punt ?)

Net een groenteschotel (paprika, courgette, tomaat en champignon) met parmezaan kaas (3 punten)
en straks nog een ww broodje (smos) (8punten)

Lijkt me goed
Die appel =0. Die zoute koekjes weet ik niet. 't beste kan je eentje wegen en dan met de formule bereken hoeveel erin zit. Wat betreft dat WW broodje, wat houdt dat in? Ik kan me niet voorstellen dat 't erg groot is, kan je die 8 punten niet beter aan iets besteden dat beter vult? Aardappelen zouden ideaal zijn, en dan heb je nog 6 punten over.
Oud 18-02-2005, 20:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-02-2005 @ 21:18 :
En je wil afvallen?
ze zei eerder in dit topic dat ze niet wilde afvallen, maar door sporten er strakker uitzien...

blijkt niet bepaald uit haar eetgewoonte...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-02-2005, 21:16
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 18-02-2005 @ 21:53 :
ze zei eerder in dit topic dat ze niet wilde afvallen, maar door sporten er strakker uitzien...

blijkt niet bepaald uit haar eetgewoonte...
Sorry, dat had ik niet gelezen. Ik vond haar eetgewoonte ook nogal vreemd ja, willen afvallen lijkt me de meest voor de hand liggende reden voor zoiemand die dat eet....
Oud 18-02-2005, 21:44
meisje
meisje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-02-2005 @ 22:16 :
Sorry, dat had ik niet gelezen. Ik vond haar eetgewoonte ook nogal vreemd ja, willen afvallen lijkt me de meest voor de hand liggende reden voor zoiemand die dat eet....
Nee hoor, ik wil helemaal niet afvallen. Ik eet gewoon niet zoveel, nog nooit gedaan. Drie/vier boterhammen is mijn maximum per dag en dan eet ik meestal twee stukken fruit en avondeten. Vandaag moest ik me haasten, vandaar.
Oud 18-02-2005, 21:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 22:44 :
Nee hoor, ik wil helemaal niet afvallen. Ik eet gewoon niet zoveel, nog nooit gedaan. Drie/vier boterhammen is mijn maximum per dag en dan eet ik meestal twee stukken fruit en avondeten. Vandaag moest ik me haasten, vandaar.
Mag wel wat meer zijn hoor... dan gaat je lichaam er ook minder efficient mee om. Als je het meer geeft. Je kunt beter veel sporten...

En ja, tuurlijk zou je niet op een dieet moeten gaan. Als dit jouw normale eetpatroon is... wat is een dieet dan voor jou? een appel en boterham per dag?
Oud 18-02-2005, 22:41
meisje
meisje is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 18-02-2005 @ 22:47 :
Mag wel wat meer zijn hoor... dan gaat je lichaam er ook minder efficient mee om. Als je het meer geeft. Je kunt beter veel sporten...

En ja, tuurlijk zou je niet op een dieet moeten gaan. Als dit jouw normale eetpatroon is... wat is een dieet dan voor jou? een appel en boterham per dag?
Ik hoef niet te dieeten. Ik eet ook nog wel tussendoortjes hoor, maar gewoon niet zoveel. Ik sport trouwens al.
Oud 18-02-2005, 23:58
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
mijn broer was de afgelopen drie weken hier, en ben ik bijna iedere avond uitgegaan, en dus heb ik lekker veel vet gegeten,en ik dacht echt dat ik niks was afgevallen en juist was aangekomen...
maar ben afgevallen ...wel 0.1 kg hehe...
ik woog eerst 92.7 eb by 90.2 dus wel oke!...en dit in 4 a 5 weken denk ik nu ong. dus dat is wel oke..me broer is nu weg dus vanaf morgen weer dieten
Oud 19-02-2005, 00:13
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik ben vanaf 3 januari aan het lijnen (48 dagen) en ben al 7 kilo afgevallen!
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Oud 19-02-2005, 04:32
Verwijderd
Citaat:
Hardstylesage schreef op 19-02-2005 @ 01:13 :
Ik ben vanaf 3 januari aan het lijnen (48 dagen) en ben al 7 kilo afgevallen!
Te veel in te korte tijd. (Dunkt me)
Wat eet je zoal in een dag? meer uitleg over hoe je af bent gevallen, hoe je af wil vallen, bmi/gewicht/lengte?
Oud 19-02-2005, 04:56
Verwijderd
Ik vandaag, niet gesport, wel gewerkt na school, dus mn avondeten bestond min of meer uit blikgroenten die ik snel in een bakje gesmeten had vanochtend :$ ehm ik zat geloof ik rond de 1600-ergens, want ik weet niet precies wat er in dat aardbeikiwisap zat aan cal en suikers enzo.

08:00 Bord raisin bran met 1 perzik uit blik en magere melk, cappuccino
10:00 1 bb m tonijn, 200ml kiwi-aardbei-sap
12:00 2 bb m tonijn, 250ml kiwi-aardbei-sap, 100g selderij m light-ranch-dressing
14:00 1 bb m tonijn, water
16:30 200g kidney bonen, 1/2 kopje mais, 1/2 kopje spinazie, 2 eiwitten, water
20:30 100g magere fruityoghurt, 1 swiss cracker, mueslireep, 125g ananas, water
23:00 3 swiss crackers,water
00:30 Appel, klein kopje cappuccino

Ik moet echt afkicken van mijn cappuccino verslaving, aangezien ik niet eens precies weet wat er allemaal in zit
Oud 19-02-2005, 07:33
Verwijderd
@FayLa32: Je hebt iig niet de ongezondste dingen gegeten, dat is iig iets (en je zegt dat je het in een paar uur gegegeten hebt? ik weet niet hoeveel uur?). Maar compenseren is niet goed, bijna slecht zelfs.
Oud 19-02-2005, 11:35
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 18-02-2005 @ 21:25 :
Die appel =0. Die zoute koekjes weet ik niet. 't beste kan je eentje wegen en dan met de formule bereken hoeveel erin zit. Wat betreft dat WW broodje, wat houdt dat in? Ik kan me niet voorstellen dat 't erg groot is, kan je die 8 punten niet beter aan iets besteden dat beter vult? Aardappelen zouden ideaal zijn, en dan heb je nog 6 punten over.
Zo een broodje is dus een half stokbrood , met ww ham, magere smeerkaas, komkommer enzo en tuinkers (mmmm )
Oud 19-02-2005, 11:41
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Gatver, ik ga het weer proberen.
Ben nu 76,5 kilo en nog steeds 1.66.
Ik heb alleen een grooooot probleem.
Want ik kan niet/nauwelijks bewegen.
Pfeiffer, en kan niet zoveel meer nu.
Iemand tips daarvoor, ik weet het echt niet meer.
Of is het onmogelijk nu af te vallen?

Oud 19-02-2005, 12:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
meisje schreef op 18-02-2005 @ 23:41 :
Ik hoef niet te dieeten. Ik eet ook nog wel tussendoortjes hoor, maar gewoon niet zoveel. Ik sport trouwens al.
Je zit namelijk al op een dieet. Onbewust.
Oud 19-02-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-02-2005 @ 12:41 :
Gatver, ik ga het weer proberen.
Ben nu 76,5 kilo en nog steeds 1.66.
Ik heb alleen een grooooot probleem.
Want ik kan niet/nauwelijks bewegen.
Pfeiffer, en kan niet zoveel meer nu.
Iemand tips daarvoor, ik weet het echt niet meer.
Of is het onmogelijk nu af te vallen?


Ik denk dat je vooral heel erg je lichaam gezond moet gaan houden nu, dus jezelf niet moet gaan ondervoeden door constant te weinig cal binnen te krijgen. Je bent tenslotte ziek. Ik kan me voorstellen dat je door de Pfeiffer in ieder geval minder honger hebt (omdat je ook niet kan sporten dan). Afvallen lijkt me niet echt slim nu, maar je kan wel gewoon alle ongezonde dingen laten staan en veel fruit en groenten eten, dan kan sowieso geen kwaad lijkt me . En als je weer beter bent, dat je dan weer rustig gaat beginnen met sporten.
Oud 19-02-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 19-02-2005 @ 12:41 :
Gatver, ik ga het weer proberen.
Ben nu 76,5 kilo en nog steeds 1.66.
Ik heb alleen een grooooot probleem.
Want ik kan niet/nauwelijks bewegen.
Pfeiffer, en kan niet zoveel meer nu.
Iemand tips daarvoor, ik weet het echt niet meer.
Of is het onmogelijk nu af te vallen?

Nee hoor, dat is helemaal niet onmogelijk, ik weet alleen niet of het slim is. Ik weet niet hoe zwaar je pfeiffer hebt, toen ik het had kon ik nog redelijk wat, ik lag alleen wel elke middag op bed 3 uur te slapen, naast m'n gewone nachtrust. Je kunt gewoon proberen rustig door te gaan, gezond eten en proberen te blijven bewegen wanneer je de energie ervoor hebt. Dat ligt helemaal aan jou, ik zou het alleen wel aan je dokter vragen, want verder heb ik ook niet zoveel verstand van pfeiffer in combinatie met afvallen.
Oud 19-02-2005, 12:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Heb je niet minder honger ofzo als je pfeiffer hebt? Ik dacht dat mensen dan juist afvielen... of misschien verbrandt je meer waardoor je altijd moe bent ofzo?
Oud 19-02-2005, 12:23
Verwijderd
Het heeft niets met voeding te maken, moeheid is een van de symptomen van pfeiffer (eppstein barr virus) net als opgezwollen klieren en nog een aantal verschillende dingen.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #8
Verwijderd
502 13-09-2005 17:20
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.