Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 20:38
Verwijderd
Heb net nog een glas ranja en een kopje (30 gram) nootjes gehad.. dat tikt behoorlijk aan in calorieen en vet.. maarja, mocht vandaag op zich wel.. (hele dag gewerkt.. en het is weekend )

Kom in totaal op:
1788 kcal
62 g vet
Oud 06-03-2005, 10:19
Verwijderd
Hiephoi, ik ben mijn vakantie-vet weer kwijt (denk ik). Ik heb me een paar minuten geleden gewogen, en ik woog (met alleen ondergoed) 57,5 kg. Het is wel heel snel gegaan; 2,5 kg in 3 weken. En dat terwijl ik helemaal niet overdreven weinig heb gegeten, en ook nog 3 verjaardagen heb gehad in de tussentijd. Kan dit wel, of zou het alleen maar vocht zijn wat ik verloren ben, en geen vet?
Oud 06-03-2005, 11:44
Blackeyed
Blackeyed is offline
@Happyyy : wat is er mis met een potje magere yoghurt?? Ik dacht dat dat toch behoorlijk gezond is?
__________________
*Forever Black-Eyed*
Oud 06-03-2005, 12:09
kliwie
kliwie is offline
dit heb ik vandaag gegeten en ga ik nog eten. ik ga straks een uur/anderhalf uur wandelen.

9.30
5 eetlepels brinta met magere melk

11.30
150 ml magere yoghurt
kiwi

12.30
1 bruin pistoletje
1/2 met boter en filet americain
1/2 met tonijnsalade
3 plakjes komkommer
1 knackebrod met halvalightjam

verwacht:
15.30
1 boterham met boter en honing
1 glas vruchtensap

17.30/18.00
spaghetti met saus
en salade van; augurk, komkommer en radijs

21.00
150 ml magere kwark
Oud 06-03-2005, 12:33
-(L)-
Citaat:
Blackeyed schreef op 06-03-2005 @ 12:44 :
@Happyyy : wat is er mis met een potje magere yoghurt?? Ik dacht dat dat toch behoorlijk gezond is?
Waar en tegen wie heb ik dan gezegd dat dat ongezond is?
Oud 06-03-2005, 12:34
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 11:19 :
Hiephoi, ik ben mijn vakantie-vet weer kwijt (denk ik). Ik heb me een paar minuten geleden gewogen, en ik woog (met alleen ondergoed) 57,5 kg. Het is wel heel snel gegaan; 2,5 kg in 3 weken. En dat terwijl ik helemaal niet overdreven weinig heb gegeten, en ook nog 3 verjaardagen heb gehad in de tussentijd. Kan dit wel, of zou het alleen maar vocht zijn wat ik verloren ben, en geen vet?
Geen idee, maar je zit nu in ieder geval op (zelfs onder) je streefgewicht. Dus wat maakt 't uit of 't vocht of vet is wat je kwijt bent Als je zorgt dat 't zo blijft is 't toch prima, iig niet meer afvallen
Oud 06-03-2005, 12:36
-(L)-
@ Kliwie; wilde jij nou afvallen of net niet?
Oud 06-03-2005, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 13:34 :
Geen idee, maar je zit nu in ieder geval op (zelfs onder) je streefgewicht. Dus wat maakt 't uit of 't vocht of vet is wat je kwijt bent Als je zorgt dat 't zo blijft is 't toch prima, iig niet meer afvallen
Nee, ik wil (nu) ook niet (meer) afvallen, maar wel op gewicht blijven. Ik ga eens kijken hoe het nu zit met mijn stofwisseling, of die vertraagd is of niet. En als dat wel zo is ga ik hem proberen weer 'op te voeren'. Volgens MD's bestand is mijn EB +/- 1800 (als ik niet sport), dus ik ga eens een week lang ong. 1800 kcal/dag proberen te eten en als ik dan over een week ong. hetzelfde weeg zit het wel goed denk ik.

@Kliwie: Het lijkt vrij weinig, vooral qua brood; 1 pistoletje, 1 boterham en 1 knäckebrood. Maar ik weet niet precies hoe het zit met die brinta, of dat een goede vervanging is voor brood. Weet je hoeveel kcal het in totaal zijn, of heb je dat niet uitgerekend?
Oud 06-03-2005, 12:48
Mara
Mara is offline
Vandaag (tot nu+gepland):

Ontbijt
11:30 2 knackebrot 1x kaas 20+ 1x rookvlees
0,5 grapefruit

Lunch
13:30
3 bruine boterhammen met kipsate (225g kipsate, zo even op verpakking kijken voor kcal )

Tussendoor
1 ei
1 appel o.i.d.
1 rijstwafel
??

Avondeten
Aardappelen, stoofperen en riblappen.

Avond
Magere melk
200g kwark
??


Lunch is vrij calorierijk, niet héél slecht verder Zorgt er wel voor dat ik nu heel vol zit, dus veel tussendoortjes zullen 't wel niet worden. Wat er staat is een gok, kan dus nog veranderen.
Avondeten is standaard zondag avondeten Beetje jammer dat stoofperen bereidt worden met o.a. suiker. Wordt er véél overheen gegooid, want dat vindt men hier lekker. En nee, daar kan ik niets tegen in brengen en weigeren kan ik 't ook niet (vind ik 't véél te lekker voor ) want dan heb ik geen 'groente' en dat vind ik eigenlijk wel te ver gaan.

Melk neem ik voor ik naar bed ga, slaap ik lekker op Tussendoor neem ik iig nog wel wat kwark, verder weet ik 't nog niet. Misschien wel wat worteltjes ofzo, ik zie wel.
Oud 06-03-2005, 12:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik moet vandaag werken dus eten plannen is dan vrij moeilijk
12.00 : 350 gram paella (nog geen 400cal)
13.30 : 3 wortelen en 2 bruine boterhammen met kippewit
15.00 : appel
dan moet ik werken van 3-10 dus tussendoor wsl een kommetje soep en 2 bruine boterhammen met (vette) kaas
Ik heb zo een zin op een pitta , maar ik weet niet goed of dat er vandaag que calorien nog bijkan , anders nog 2 boterhammen en iets van fruit ofzo
Weet iemand wat een pitta met andalouse ongeveer bevat?
Oud 06-03-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 13:55 :
Weet iemand wat een pitta met andalouse ongeveer bevat?
Ik weet dat 1 pittabroodje (ongevuld, van 50 gram) 120 kcal bevat, maar ik heb geen idee van wat andalouse is.
Oud 06-03-2005, 13:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 13:55 :
Ik moet vandaag werken dus eten plannen is dan vrij moeilijk
12.00 : 350 gram paella (nog geen 400cal)
13.30 : 3 wortelen en 2 bruine boterhammen met kippewit
15.00 : appel
dan moet ik werken van 3-10 dus tussendoor wsl een kommetje soep en 2 bruine boterhammen met (vette) kaas
Ik heb zo een zin op een pitta , maar ik weet niet goed of dat er vandaag que calorien nog bijkan , anders nog 2 boterhammen en iets van fruit ofzo
Weet iemand wat een pitta met andalouse ongeveer bevat?
Pff, dat kan er makkelijk bij. Je zit nu wel érg laag in kcal. Als ik voor die paella 400 neem, de kaas 48+ dan kom ik op zo'n 950kcal. Als je dan alleen nog 2 boterhammen + fruit neem kom je wel érg laag uit.

Ik vind ook dat als je van 3-10 moet werken dat je dan wel wat meer tussendoor mag eten dan alleen 2 boterhammen en wat soep
Oud 06-03-2005, 13:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik heb niet echt een vaste pauze, ik werk eigelijk gewoon door en als er tijd is mag ik eten wat ik wil. Ik zou alleen niet weten wat... pannekoeken ofzo vind ik te vettig en ik kan nu ook geen uitgebreide maaltijd op kosten van mijn baas gaan eten. Mss dat ik dan toch nog een pitta ga halen na mijn werk
Oud 06-03-2005, 13:09
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
En andalouse is een soort (pikante) saus , dat samen met het vlees maakt het vrij vet natuurlijk
Oud 06-03-2005, 13:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 14:08 :
Ik heb niet echt een vaste pauze, ik werk eigelijk gewoon door en als er tijd is mag ik eten wat ik wil. Ik zou alleen niet weten wat... pannekoeken ofzo vind ik te vettig en ik kan nu ook geen uitgebreide maaltijd op kosten van mijn baas gaan eten. Mss dat ik dan toch nog een pitta ga halen na mijn werk
Waar werk je?
Oud 06-03-2005, 13:18
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
IN een cafe/restaurant. Ja tuurlijk is daar wel eten maar een steak op kosten van je baas eten of een spaghetti doe ik liever niet Elke keer ik de keuken passeer neem ik wel iets van groete mee
Oud 06-03-2005, 13:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-03-2005 @ 14:37 :
Ik denk dat de meeste mensen hier sowieso veel te weinig vet binnen krijgen, dus dat het toch wel goed is om af en toe nootjes te eten...
Nootjes zijn ook niet slecht, zijn toch ook goede vetten? Maar 130 gram is wel veel, met bv. de helft kom je ook wel aan vetten
Oud 06-03-2005, 13:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 14:18 :
IN een cafe/restaurant. Ja tuurlijk is daar wel eten maar een steak op kosten van je baas eten of een spaghetti doe ik liever niet Elke keer ik de keuken passeer neem ik wel iets van groete mee
Nou dan kan je wel meer eten dan 2 boterhammen en wat soep hoor Zoveel kost het de baas niet, die koopt groothandel in.

Neem dan bijv. 4 boterhammen, nog wat meer groente erbij. Kost hem nauwelijks extra hoor
Oud 06-03-2005, 13:22
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Om eerlijk te zijn heb ik gewoon niet veel honger als ik aan het werken ben En als ik dan daarna toch ene pitta eet ...
Oud 06-03-2005, 13:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 14:22 :
Om eerlijk te zijn heb ik gewoon niet veel honger als ik aan het werken ben En als ik dan daarna toch ene pitta eet ...
Dan zit je nóg ongelofelijk laag in je kcal. En je lichaam kan je niet vertrouwen.
Oud 06-03-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 06-03-2005 @ 13:55 :
Ik moet vandaag werken dus eten plannen is dan vrij moeilijk
12.00 : 350 gram paella (nog geen 400cal)
13.30 : 3 wortelen en 2 bruine boterhammen met kippewit
15.00 : appel
dan moet ik werken van 3-10 dus tussendoor wsl een kommetje soep en 2 bruine boterhammen met (vette) kaas
Ik heb zo een zin op een pitta , maar ik weet niet goed of dat er vandaag que calorien nog bijkan , anders nog 2 boterhammen en iets van fruit ofzo
Weet iemand wat een pitta met andalouse ongeveer bevat?
Waar is je ontbijt? Of ben je pas laat opgestaan?

Ik zou die pit(t?)a zeker eten en het liefst idd nog wat er bij (tussen 15.00u en 22.00u lijkt het me toch heel verstandig om nog (twee of drie keer) iets te eten (dus idd bv. soep en twee boterhammen - maar ik zou toch nog een keer wat eten), zeker als je hard moet werken).
Oud 06-03-2005, 13:40
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 06-03-2005 @ 13:46 :
Nee, ik wil (nu) ook niet (meer) afvallen, maar wel op gewicht blijven. Ik ga eens kijken hoe het nu zit met mijn stofwisseling, of die vertraagd is of niet. En als dat wel zo is ga ik hem proberen weer 'op te voeren'. Volgens MD's bestand is mijn EB +/- 1800 (als ik niet sport), dus ik ga eens een week lang ong. 1800 kcal/dag proberen te eten en als ik dan over een week ong. hetzelfde weeg zit het wel goed denk ik.
Inderdaad. Goede keuze! Ik ga mijn vetpercentage binnenkort ook nog eens laten meten, want ik weet eigenlijk helemaal niet hoeveel kcal ik per dag kan eten. Ik tel 't ook niet, maar ben er toch wel benieuwd heen
Oud 06-03-2005, 13:42
-(L)-
@MeelFriek: Wat voor kwark eet je? En is dat wel lekker om zo te eten zonder brood ofzo?

Moet ik ook eens proberen
Oud 06-03-2005, 13:47
-(L)-
@Kellytje; ik vind het ook erg weinig. Ik ben een beetje laat met reageren, maar ik hoop dat je vanavond ook nog 2 boterhammen neemt als je thuis bent (oid), want dit is idd wel erg weinig.
Oud 06-03-2005, 13:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 14:42 :
@MeelFriek: Wat voor kwark eet je? En is dat wel lekker om zo te eten zonder brood ofzo?

Moet ik ook eens proberen
Ik haal gewoon magere naturel kwark. Ik haal die van Konings, kan je bij de Boer halen. Is de goedkoopste, maar meteen de lekkerste Deze is namelijk niet zo zuur

Ik doe er wat zoetstof doorheen om 't toch wat zoeter te maken, 't lijkt dan net op yoghurt met suiker. Ik vind 't heerlijk.
Oud 06-03-2005, 13:59
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 14:49 :
Ik haal gewoon magere naturel kwark. Ik haal die van Konings, kan je bij de Boer halen. Is de goedkoopste, maar meteen de lekkerste Deze is namelijk niet zo zuur

Ik doe er wat zoetstof doorheen om 't toch wat zoeter te maken, 't lijkt dan net op yoghurt met suiker. Ik vind 't heerlijk.
Okee, bedankt voor de tip Ik zal morgen eens ff kijken ja! Hoeveel ckal en vet zit erin per 100 gram?
Oud 06-03-2005, 14:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 14:59 :
Okee, bedankt voor de tip Ik zal morgen eens ff kijken ja! Hoeveel ckal en vet zit erin per 100 gram?
Per 100g 51kcal. 9,8 gram eiwit, 3,3 gram koolhydraat en minder dan 1 gram vet.
Oud 06-03-2005, 14:42
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 15:40 :
Per 100g 51kcal. 9,8 gram eiwit, 3,3 gram koolhydraat en minder dan 1 gram vet.
Okee bedankt. In die van vifit zit 50 kcal en 0 gram vet, verschilt niet veel dus. En die waar jij 't over hebt is vast goedkoper, en met zoetstof lijkt me dat wel lekker. Ik ga 't morgen proberen
Oud 06-03-2005, 14:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 15:42 :
Okee bedankt. In die van vifit zit 50 kcal en 0 gram vet, verschilt niet veel dus. En die waar jij 't over hebt is vast goedkoper, en met zoetstof lijkt me dat wel lekker. Ik ga 't morgen proberen
Bakje van 500 gram is 52 cent Ben blij dat 't niet al te duur is, soms gaan er 7 bakken per week doorheen
Een pot zoetstof is iets van 80 cent, doe je vrij lang mee
Oud 06-03-2005, 14:55
Mara
Mara is offline
Kcal-berekening:
2 knackebrot: 62
1x kaas: 51
1x rookvlees: 20,3
3 boterhammen: 262,5
1 rijstwafel: 26
225 kipsate: 342
200g aardappelen: 172
Stoofperen (kan kcal niet vinden, 4 'gewone' peren genomen): 208
75g riblap: 198,75
200ml magere melk: 66


Met dit alles zit ik al op1550kcal. Daarbij zit nog niet eens de suiker van de bereiding van de stoofperen.
Ik denk dus dat ik 't hier maar bij laat.
Oud 06-03-2005, 15:06
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 15:44 :
Bakje van 500 gram is 52 cent Ben blij dat 't niet al te duur is, soms gaan er 7 bakken per week doorheen
Een pot zoetstof is iets van 80 cent, doe je vrij lang mee
Dat is niet veel. Ik eet momenteel heel veel yoghurt, misschien kan ik ook wat kwark eten. Zoetstof hebben we in huis, dus dat is geen probleem
Oud 06-03-2005, 15:07
Verwijderd
iemand zei niet te weten of brinta een goede vervanger is voor brood: ik heb het eens vergeleken, en qua vezels, eiwit en ijzer staat een bord brinta zo'n beetje gelijk aan 1 witte boterham + 1 bruine boterham + 1 mok melk. Op koolhydraten en vetten heb ik niet gelet, maar ik denk dat dat ook wel ongeveer overeen komt.
Oud 06-03-2005, 15:09
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 15:55 :
Kcal-berekening:
2 knackebrot: 62
1x kaas: 51
1x rookvlees: 20,3
3 boterhammen: 262,5
1 rijstwafel: 26
225 kipsate: 342
200g aardappelen: 172
Stoofperen (kan kcal niet vinden, 4 'gewone' peren genomen): 208
75g riblap: 198,75
200ml magere melk: 66


Met dit alles zit ik al op1550kcal. Daarbij zit nog niet eens de suiker van de bereiding van de stoofperen.
Ik denk dus dat ik 't hier maar bij laat.
Opzich wel goed zo ja qua calorieen.
Alleen ik zou ipv beleg liever een boterham extra eten (omdat dat beter vult), maarja daar is bijna niemand hier 't mee eens. Ikzelf eet gewoon graag droog brood, en hoe meer, hoe beter, dus vandaar ook dat ik geen beleg eet.
Oud 06-03-2005, 15:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 06-03-2005 @ 16:09 :
Opzich wel goed zo ja qua calorieen.
Alleen ik zou ipv beleg liever een boterham extra eten (omdat dat beter vult), maarja daar is bijna niemand hier 't mee eens. Ikzelf eet gewoon graag droog brood, en hoe meer, hoe beter, dus vandaar ook dat ik geen beleg eet.
Ik doe vooral vlees op brood om mijn eiwitten binnen te krijgen, heeft bij mij dus eigenlijk ook nog een doel
Het beleg was trouwens voor het knackebrot, dat is zonder beleg niet echt lekker. De kipsate heb ik als beleg voor het brood gebruikt
Oud 06-03-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 06-03-2005 @ 16:07 :
iemand zei niet te weten of brinta een goede vervanger is voor brood: ik heb het eens vergeleken, en qua vezels, eiwit en ijzer staat een bord brinta zo'n beetje gelijk aan 1 witte boterham + 1 bruine boterham + 1 mok melk. Op koolhydraten en vetten heb ik niet gelet, maar ik denk dat dat ook wel ongeveer overeen komt.
Dat was ik die dat vroeg, dus bedankt! Twee boterhammen en een mok melk is opzich een goed ontbijt, dus missschien zou ik 's morgens ook eens brinta moeten proberen. Ik heb 's morgens echt moeite om te eten, vooral boterhammen of 'vast' voedsel. Ik neem aan dat ik zo'n papje veel makkelijker weg krijg. Maar, smaakt het ook ergens naar?
Oud 06-03-2005, 15:13
Mara
Mara is offline
Brinta is vies

Mijn ouders eten het wel eens, maar die gooien er ook nog suiker doorheen.
Oud 06-03-2005, 15:17
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 16:13 :
Brinta is vies

Mijn ouders eten het wel eens, maar die gooien er ook nog suiker doorheen.
Volgensmij hebben wij wel brinta in huis, hoewel ik het nooit iemand zie eten. Ik kan het wel eens proberen, het is niet zo dat ik het speciaal hoef te kopen. En misschien smaakt het met een beetje zoetstof er door heen.

Weet iemand nog de link van die site waar je kon uitrekenen hoeveel calorieën je zou verbranden met verschillende lichamelijke activiteiten? Je kon de tijdsduur invoeren en dat rekende die site het voor je uit. En het was een paarse site volgensmij.
Oud 06-03-2005, 15:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
MF, die kwark, haal je die bij de C1000? Want ik eet nu yoghurt, maar volgens mij vult kwark wat meer, en zitten er meer eiwitten in. Die van optimel vind ik wel lekker, maar ook erg duur
Oud 06-03-2005, 15:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloem schreef op 06-03-2005 @ 16:18 :
MF, die kwark, haal je die bij de C1000? Want ik eet nu yoghurt, maar volgens mij vult kwark wat meer, en zitten er meer eiwitten in. Die van optimel vind ik wel lekker, maar ook erg duur
Nee. C1000 heeft die ronde roze bakken, tenminste dat is de goedkoopste, maar die is héél dun en héél zuur. Ik vind 'm ongelofelijk vies.

Ik fiets voor die kwark apart naar de boer. Misschien hebben ze 't ook wel bij de edah/AH o.i.d., dat weet ik niet.

Aldi heeft ook, ongeveer even duur, iets zuurder dan die van de boer. Nadeel daarvan is dat 't ook van die ronde bakken zijn, nemen veel ruimte in in de koelkast. Die ik haal zijn zeg maar vierkant, zitten tot 't randje vol dus ik kan er makkelijk 9 kwijt in de koelkast
Oud 06-03-2005, 15:22
Verwijderd
ik eet zelf brinta en ik vind het wel lekker... het smaakt naar vloeibaar brood maar je moet het niet te dik maken (niet te veel poeder, niet te weinig melk), want dan wordt het heel plakkerig. Ik vind 't lekkerder met melk die warm is maar niet kookt, dan met melk die gekookt is, maar dat kun je zelf uitproberen. Je kunt er ook jam in doen, als je brood had gegeten had je immers ook beleg gebruikt
Oud 06-03-2005, 15:25
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 16:13 :
Brinta is vies

Mijn ouders eten het wel eens, maar die gooien er ook nog suiker doorheen.
Ik vind het ook vies. En zoals MeelFriek al zegt, volgens mij is het alleen te eten met suiker erbij.
Oud 06-03-2005, 15:26
Mara
Mara is offline
Ik hou sowieso niet van dingen waar je melk bij moet gooien.
Ik lust wel melk, ik lust droge cornflakes, maar niet de combinatie. Zelfde geld voor muesli/cruesli.

Ik vind 't zo vies in m'n mond, van dat slappe vochtige spul
Oud 06-03-2005, 17:03
Anadyomenè
Anadyomenè is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 10:17 :
Mag ik vragen tot hoever je af wil vallen? Als je het gezond wil houden, dus een BMI van 20, zou je als ondergrens 62kg moeten nemen. Absoluut níet verder gaan. Nú ben je echter ook niet zwaar, een BMI van maar 22. Dat is gewoon, gemiddeld, niet dik dus. Als je wat af wil vallen prima, maar kijk uit!

De yoghurt die je gebruikt is mager neem ik aan?
Als je alleen maar droog brood eet krijg je alleen koolhydraten binnen. Het is verstandiger om bij koolhydraten wat vet te eten, dan worden de koolhydraten langzamer verteerd. Ook krijg je zo nauwelijks eiwit binnen. Het is dus misschien verstandig om mager vlees (ik weet niet of je vegetarier ofzo bent) op brood te doen.

Verder mag je wel wat méér brood eten zelfs! 3-4 boterhammen is absoluut niet veel! Probeer eens 4-5 boterhammen

Je avondeten, wat is dat over 't algemeen? Gebruik je jus? Het vlees wat je gebruikt, is dat mager? Hoeveel avondeten eet je denk je (1 opscheplepel is +/- 50 gram).

Hoeveel en wat sport je in een week?

Wat misschien wel verstandig is is om je vetpercentage te meten. Dat zegt meer dan puur gewicht. Spierenweefsel is namelijk zwaarde dan vet
Ik wilde uitkomen tussen de 60 en 65 kilo en waarschijnlijk zal dat bij mij wel dichter bij de 65 blijven dus ik ga niets geks doen .

Ik ben inderdaad vegetarier, mijn avondeten is een redelijke hoeveelheid. Veel groenten en vaak iets van pasta oid.

Ik ben nu mijn conditie weer aan het opbouwen en dus loop ik drie avonden per week hard, hoe lang is afhankelijk van waar ik in het schema zit. Op dit moment is het 22 minuten rennen en daarbij wandel ik dan ook nog veel, bij elkaar ben ik nu 45 minuten bezig steeds en dat wordt dus steeds meer. Ik dans 1 uur per week, ik fiets elke dag sowieso minstens 50 minuten. Lijkt me wel voldoende dus .
Oud 06-03-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 16:26 :
Ik vind 't zo vies in m'n mond, van dat slappe vochtige spul
Daar gruw ik ook van: je moet het dan ook gewoon heel snel opeten (muesli, cruesli, cornflakes, enz.), dan heb je daar geen last van. Brinta is gewoon vies, ook met suiker.
Oud 06-03-2005, 17:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-03-2005 @ 18:15 :
Daar gruw ik ook van: je moet het dan ook gewoon heel snel opeten (muesli, cruesli, cornflakes, enz.), dan heb je daar geen last van. Brinta is gewoon vies, ook met suiker.
Jakkes ja, helemaal mee eens. Snap niet dat mensen Brinta lekker vinden...
Oud 06-03-2005, 17:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Anadyomenè schreef op 06-03-2005 @ 18:03 :
Ik wilde uitkomen tussen de 60 en 65 kilo en waarschijnlijk zal dat bij mij wel dichter bij de 65 blijven dus ik ga niets geks doen .

Ik ben inderdaad vegetarier, mijn avondeten is een redelijke hoeveelheid. Veel groenten en vaak iets van pasta oid.

Ik ben nu mijn conditie weer aan het opbouwen en dus loop ik drie avonden per week hard, hoe lang is afhankelijk van waar ik in het schema zit. Op dit moment is het 22 minuten rennen en daarbij wandel ik dan ook nog veel, bij elkaar ben ik nu 45 minuten bezig steeds en dat wordt dus steeds meer. Ik dans 1 uur per week, ik fiets elke dag sowieso minstens 50 minuten. Lijkt me wel voldoende dus .
Als je vegetarier bent krijg je vrij weinig vet binnen, lijkt mij. Het is dus misschien wel verstandig om bijv. pindakaas op je brood te doen. Vult beter, 't zijn goede vetten en 't zorgt dat die koolhydraten langzamer verteerd worden.

Veel groente kan geen kwaad. Voedzaam, weinig kcal. Met pasta's moet je wel uitkijken. Een goed vol bord kan geen kwaad, maar een 2e is weer niet nodig.

Je hoeft niet echt veel te af te vallen, dus 't zal niet al te snel gaan. Geduld hebben is 't devies

Ik las dat je weer aankomt als je afgevallen bent. Ik weet niet hoe je eerst dieette? Als je heel weinig eet, afvalt, dan weer gewoon gaat eten dan kom je weer aan.
Als je gewoon gezond eet, rond de 1600kcal gaat zitten (kan voor jou, je hoeft niet veel af te vallen) dan val je geleidelijk aan wel af. Als je dan op gewicht blijft moet je +/- 2000 gaan eten, misschien wel iets meer omdat je veel sport.
Oud 06-03-2005, 17:43
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-03-2005 @ 18:26 :
Als je vegetarier bent krijg je vrij weinig vet binnen, lijkt mij.
Is ook zo. Daarom doe ik altijd boter (Becel) op m'n brood
Oud 06-03-2005, 17:53
Verwijderd
Op zich als je gewoon in olie bakt en je eet zo nu en dan wat nootjes en je doet idd bv. boter op je brood (wat ik niet doe, vind ik niet lekker ) of je eet iets anders wat vet bevat (bv. kaas of wat dan ook), dan zit je volgens mij ook wel aardig in de goede richting.
Oud 06-03-2005, 17:55
Verwijderd
mjah, mijn ouders eten in bijna al hun vegetarische maaltijden kaas en/of nootjes als vleesvervanger... reken dan maar niet op een vet-tekort...

tofu en vegaburgers bevatten volgens mij ongeveer net zo veel vet als vlees, maar dat is een heel wilde gok, geen flauw idee of het klopt
Oud 06-03-2005, 17:59
Blackeyed
Blackeyed is offline
Happyyy
gepost op 04-03-2005 @ 13:52

Veel gegeten? Ik vind het eerder (behoorlijk) weinig. En die kruidenkaas en yoghurt is ook ongezond. Waarschijnlijk ben je gewoon een kilo lichter omdat je vocht kwijt bent. Dit is geen goed schema om af te vallen vind ik.
(1ste pagina van dit topic)

( sorry maar quoten lukt mij ni nog niet zo )
__________________
*Forever Black-Eyed*
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.