Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 19:16
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Jessy schreef op 16-04-2005 @ 19:20 :
maar ja, kijk, stel je neemt de pil altijd 's ochtends.
bijvoorbeeld om 8 uur smorgens. Dan neem je hem de volgende dag weer om 8 uur smorgens.

dan zit er ook 24 uur tussen.
Dat is toch heel normaal?
Je hoort gewoon elke dag rond dezelfde tijd (of 24 uur + uiterlijk 12 uur later), je pil in te nemen. Het beste is om de pil heel regelmatig op een bepaald tijdstip 's morgens/'s middags of 's avonds in het nemen.

Oud 17-04-2005, 08:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jessy schreef op 16-04-2005 @ 19:20 :
maar ja, kijk, stel je neemt de pil altijd 's ochtends.
bijvoorbeeld om 8 uur smorgens. Dan neem je hem de volgende dag weer om 8 uur smorgens.

dan zit er ook 24 uur tussen.
Ja, dan moet je dat ook doen. Het maakt natuurlijk niet uit of je hem sochtends of savonds neemt.
Maar dan moet je hem de volgende dag niet opeens veel later of eerder innemen. Dus zoek een vast tijdstip wat jij fijn vindt!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-04-2005, 17:22
elledc
elledc is offline
Citaat:
Jessy schreef op 16-04-2005 @ 19:20 :
maar ja, kijk, stel je neemt de pil altijd 's ochtends.
bijvoorbeeld om 8 uur smorgens. Dan neem je hem de volgende dag weer om 8 uur smorgens.

dan zit er ook 24 uur tussen.
Ja, dus altijd 24 uur tussen, en nooit meer 12 uur erbij, dus nooit langer dan 36 uur in totaal wanneer je de volgende pil neemt.
Je sprak van de ene pil om 8 uur 's morgens en de volgende de dag nadien om 22u30, dus dan is er 24 uur + 14 uur 30 min. verschil. En dat is dus in principe teveel. (edit: ik zie het nu pas, is eigenlijk net hetzelfde wat juliah zegt)
Begrijp je het nu?
Oud 18-04-2005, 10:08
meisjke
Avatar van meisjke
meisjke is offline
nog n ff vraagje...

kijk ik begon altijd op maandag met mijn stopweek, maar nu wil ik een keer proberen om op vrijdag m'n stopweek te laten beginnen.. ik heb nu bijna de tweede strip op, en dan slik ik deze week dus donderdag voor t laatst, maar moet ik dan volgende week vrijdag gewoon met een nieuwe strip beginnen en deze af maken? of moet er dan nog een paar achteraan ofzo? of maakt dat allemaal nix uit ..

(ik had nl van iemand gehoord dat het heel ingewikkeld en niet veilig was als ik dat zou doen )

alvast bedankt!xx
Oud 18-04-2005, 10:37
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
meisjke schreef op 18-04-2005 @ 11:08 :
nog n ff vraagje...

kijk ik begon altijd op maandag met mijn stopweek, maar nu wil ik een keer proberen om op vrijdag m'n stopweek te laten beginnen.. ik heb nu bijna de tweede strip op, en dan slik ik deze week dus donderdag voor t laatst, maar moet ik dan volgende week vrijdag gewoon met een nieuwe strip beginnen en deze af maken? of moet er dan nog een paar achteraan ofzo? of maakt dat allemaal nix uit ..

(ik had nl van iemand gehoord dat het heel ingewikkeld en niet veilig was als ik dat zou doen )

alvast bedankt!xx
Als je donderdag voor het laatst slikt, kun je de week erna vrijdags gewoon weer beginnen, dat is hetzelfde als een normale stopweek.
Je mag je stopweek NOOIT langer maken, maar dat doe je in dat geval niet, dus kan het gewoon zoals je beschrijft.
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-04-2005, 14:47
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Als je heel onregelmatig ongesteld bent, en je wil voorkomen dat je op vakantie ongesteld wordt, is het dan wel verstandig om aan de pil te gaan? Of wordt de hormoonhuishouding dan helemaal in de war geschopt? Heeft het sowieso nog wel zin als ik dit nu, een maand van tevoren, bedenk?

Zo'n uitstelpil kan ook wel, maar dat mag maar 10 dagen terwijl mijn vakantie twee weken duurt. Bovendien moet je die 3 dagen voordat je ongesteld wordt innemen, terwijl ik niet kan voorspellen wanneer dat is.
__________________
coffee and tv
Oud 18-04-2005, 15:01
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Jude schreef op 18-04-2005 @ 15:47 :
Als je heel onregelmatig ongesteld bent, en je wil voorkomen dat je op vakantie ongesteld wordt, is het dan wel verstandig om aan de pil te gaan? Of wordt de hormoonhuishouding dan helemaal in de war geschopt? Heeft het sowieso nog wel zin als ik dit nu, een maand van tevoren, bedenk?

Zo'n uitstelpil kan ook wel, maar dat mag maar 10 dagen terwijl mijn vakantie twee weken duurt. Bovendien moet je die 3 dagen voordat je ongesteld wordt innemen, terwijl ik niet kan voorspellen wanneer dat is.
Er zijn veel meisjes die de pil slikken tegen een onregelmatige menstruatie, de hormoonhuishouding wordt daar juist meer mee gereguleert volgens mij.

Ik zou wel even met je arts overleggen. En de reden van je onregelmatigheid proberen te achterhalen.
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Oud 18-04-2005, 16:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jude schreef op 18-04-2005 @ 15:47 :
Als je heel onregelmatig ongesteld bent, en je wil voorkomen dat je op vakantie ongesteld wordt, is het dan wel verstandig om aan de pil te gaan? Of wordt de hormoonhuishouding dan helemaal in de war geschopt? Heeft het sowieso nog wel zin als ik dit nu, een maand van tevoren, bedenk?

Zo'n uitstelpil kan ook wel, maar dat mag maar 10 dagen terwijl mijn vakantie twee weken duurt. Bovendien moet je die 3 dagen voordat je ongesteld wordt innemen, terwijl ik niet kan voorspellen wanneer dat is.
Je eigen hormoonhuishouding (naja van geslachtshormonen dan he) wordt door de pil stilgelegd. De hormonen in de pil nemen dat dan over zodat je lichaam toch nog normaal functioneert (behalve dat je dan niet zwanger kan worden). Als je de pil voor korte tijd wilt gaan slikken realiseer je dan dat de kans op bijwerkingen en tussentijdse bloedingen groter is dan wanneer je de pil langere tijd slikt. Die uitsteltabletjes zijn ook echt hormonenbommen (ik zat gigantisch onder de puisten als ik die slikte) dus als je voor de hormonen niet aan de pil wilt dan zou ik die uitsteltabletjes ook niet doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-04-2005, 20:41
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jude schreef op 18-04-2005 @ 15:47 :
Als je heel onregelmatig ongesteld bent, en je wil voorkomen dat je op vakantie ongesteld wordt, is het dan wel verstandig om aan de pil te gaan? Of wordt de hormoonhuishouding dan helemaal in de war geschopt? Heeft het sowieso nog wel zin als ik dit nu, een maand van tevoren, bedenk?

Zo'n uitstelpil kan ook wel, maar dat mag maar 10 dagen terwijl mijn vakantie twee weken duurt. Bovendien moet je die 3 dagen voordat je ongesteld wordt innemen, terwijl ik niet kan voorspellen wanneer dat is.
Je kunt het proberen. Het maakt natuurlijk niet uit of je onverwacht ongesteld wordt van nature, of een lichte doorbraakbloeding krijgt door de pil.
En de kans is groot dat je helemaal geen doorbraakbloeding krijgt. Dus dan is het mooi meegenomen

Als je nu begint met de pil, zou ik heb gewoon doorslikken. Je hebt dan kans dat je over 4 weken een lichte bloeding krijgt. Maar deze is meestal lichter dan een menstruatie (duurt meestal ook minder lang). En als je doorslikt, gaat hij snel weer over.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-04-2005, 08:59
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Dank jullie!

Citaat:
zus en zo schreef op 18-04-2005 @ 16:01 :
Ik zou wel even met je arts overleggen. En de reden van je onregelmatigheid proberen te achterhalen.
Dat ga ik vanmiddag even doen. Ik heb al eens een echo moeten laten, maar daaruit bleek dat er niets ernstigs aan de hand was. Wat het dan wel precies is, weet ik niet.

Daantje_0705: waarom heb je als je de pil voor korte tijd gebruikt meer kans op bijwerkingen? Omdat die vooral in het begin optreden? Als het me goed bevalt wil ik er wel mee doorgaan.
__________________
coffee and tv
Oud 19-04-2005, 10:20
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Jude schreef op 19-04-2005 @ 09:59 :
Daantje_0705: waarom heb je als je de pil voor korte tijd gebruikt meer kans op bijwerkingen? Omdat die vooral in het begin optreden?
Ja precies. Meestal zijn de meeste bijwerkingen na 3 maanden weer over. Vooral doorbraakbloedingen kunnen nog wel eens voorkomen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-04-2005, 12:41
Melissa83
Melissa83 is offline
Ik ben nu ongeveer een week begonnen met de pil, maar heb ineens last van bruine afscheiding, wat ik daarvoor nooit had.

vind het echt ranzig en vervelend! Is dit omdat m'n lichaam moet wennen ofzo? en gaat het weer over? want ik vind het niet echt smakelijk
Oud 19-04-2005, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Melissa83 schreef op 19-04-2005 @ 13:41 :
Ik ben nu ongeveer een week begonnen met de pil, maar heb ineens last van bruine afscheiding, wat ik daarvoor nooit had.

vind het echt ranzig en vervelend! Is dit omdat m'n lichaam moet wennen ofzo? en gaat het weer over? want ik vind het niet echt smakelijk
tijdens de 1e pilstrip is dat redelijk normaal, je lichaam kan niet kiezen of het nou ongesteld is of niet, zeg maar. Het hoort bij de tweede strip niet meer te gebeuren
Oud 19-04-2005, 16:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 19-04-2005 @ 11:20 :
Ja precies. Meestal zijn de meeste bijwerkingen na 3 maanden weer over. Vooral doorbraakbloedingen kunnen nog wel eens voorkomen.
Dat bedoelde ik idd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-04-2005, 13:41
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Ik ben net 16 en ik wil graag aan de pil beginnen omdat ik altijd minstens 2 dagen ziek ben van de ongesteldheid en omdat ik sinds kort een vriend heb.

Kun je de pil gewoon zo bij de apotheek halen? Of gaat dat via de dokter ofzo?

alvast bedankt
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 13:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 14:41 :
Ik ben net 16 en ik wil graag aan de pil beginnen omdat ik altijd minstens 2 dagen ziek ben van de ongesteldheid en omdat ik sinds kort een vriend heb.

Kun je de pil gewoon zo bij de apotheek halen? Of gaat dat via de dokter ofzo?

alvast bedankt
ff naar de dokter, die legt je alles uit en dan krijg je meteen een recept mee...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-04-2005, 13:47
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-04-2005 @ 14:46 :
ff naar de dokter, die legt je alles uit en dan krijg je meteen een recept mee...
Daar was ik al bang voor
Is bellen ook goed?
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 13:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 14:47 :
Daar was ik al bang voor
Is bellen ook goed?
Nee, bellen kan alleen voor een herhalingsrecept (bij de meeste huisartsen dan althans). Bloeddruk opmeten enzo gaat niet door de telefoon
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-04-2005, 14:02
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2005 @ 14:53 :
Nee, bellen kan alleen voor een herhalingsrecept (bij de meeste huisartsen dan althans). Bloeddruk opmeten enzo gaat niet door de telefoon
Moet je dan je bloeddruk op laten meten voor de pil?
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 14:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 15:02 :
Moet je dan je bloeddruk op laten meten voor de pil?
Meestal wel. Mijn huisarts deed dat iig wel en ik heb het van veel mensen gehoord.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-04-2005, 14:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 14:47 :
Daar was ik al bang voor
Is bellen ook goed?
Mogen je ouders het niet weten ofzo? Als dat het is... vraag het gewoon aan je moeder, die zal vast ook wel veel last hebben van haar menstruatie, ze zal het heus wel goed vinden.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-04-2005, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 15:02 :
Moet je dan je bloeddruk op laten meten voor de pil?
Er zijn verschillende soorten pillen; ze hebben niet allemaal dezelfde hoeveelheid oestrogeenvervanger (oftewel, zijn niet allemaal even 'zwaar') en niet allemaal dezelfde soort progestageen vervanger. De dokter heeft wat informatie over je nodig om te kijken welke pil het best bij je past, zoals je bloeddruk en of je licht of zwaar bent. Sommige artsen gaan je ook wegen voor dat laatste maar de meesten schatten dat volgens mij gewoon zo in.
Oud 20-04-2005, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-04-2005 @ 15:19 :
Mogen je ouders het niet weten ofzo? Als dat het is... vraag het gewoon aan je moeder, die zal vast ook wel veel last hebben van haar menstruatie, ze zal het heus wel goed vinden.
Bovendien kunnen je ouders het ook te weten komen als de rekeningen thuis komen want van een telefonisch consult krijg je ook een rekening en anders later van de apotheek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-04-2005, 18:51
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Gothic schreef op 20-04-2005 @ 15:19 :
Mogen je ouders het niet weten ofzo? Als dat het is... vraag het gewoon aan je moeder, die zal vast ook wel veel last hebben van haar menstruatie, ze zal het heus wel goed vinden.
Mja mijn moeder leeft niet meer, maar volgens mij heeft zij er ook wel last van gehad.. en ik haat het om over dit soort dingen met mijn vader te praten.
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 18:53
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-04-2005 @ 15:49 :
Er zijn verschillende soorten pillen; ze hebben niet allemaal dezelfde hoeveelheid oestrogeenvervanger (oftewel, zijn niet allemaal even 'zwaar') en niet allemaal dezelfde soort progestageen vervanger. De dokter heeft wat informatie over je nodig om te kijken welke pil het best bij je past, zoals je bloeddruk en of je licht of zwaar bent. Sommige artsen gaan je ook wegen voor dat laatste maar de meesten schatten dat volgens mij gewoon zo in.
Oh dat maakt het allemaal wel duidelijk. Dankjewel
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 19:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Snoopy=] schreef op 20-04-2005 @ 19:51 :
Mja mijn moeder leeft niet meer, maar volgens mij heeft zij er ook wel last van gehad.. en ik haat het om over dit soort dingen met mijn vader te praten.
Ik herken wel wat je zegt maar mijn ervaring is dat vaders met dit soort dingen wel heel meegaand zijn en dat ze het allemaal wel begrijpen. Je vader is toch ook met je moeder getrouwd geweest dus die weet heus wel wat een vrouw bezig houdt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-04-2005, 19:36
Snoopy=]
Avatar van Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2005 @ 20:18 :
Ik herken wel wat je zegt maar mijn ervaring is dat vaders met dit soort dingen wel heel meegaand zijn en dat ze het allemaal wel begrijpen. Je vader is toch ook met je moeder getrouwd geweest dus die weet heus wel wat een vrouw bezig houdt.
Ik denk ook wel dat hij het zou begrijpen, maar het blijft wat eng. Ik denk er nog even over na wat ik ga doen
Bedankt
__________________
:)
Oud 20-04-2005, 20:02
lildevil2
lildevil2 is offline
Ok, opnieuw mijn verhaal (had het ook al los geplaatst maar hier hoort het blijkbaar thuis ):

Nou ik wil morgen beginnen met de pil (op de 5e dag van de menstruatie, lang verhaal waarom niet op de 1e dag maar dat mag ook volgens de bijsluiter) en nou vroeg ik me af...als je 's ochtends de pil inneemt, stopt je (natuurlijke) menstruatie dan na een paar uur (als alle hormonen in het bloed opgenomen zijn)? Of maakt je lichaam die menstruatie af, zeg maar?
Dan weet ik even wat ik moet verwachten.
Oud 20-04-2005, 23:10
Verwijderd
Ik slik Zoloft (een antidepressivum) en ik wil graag andere anticonceptie dan condooms gaan gebruiken. Ik heb even aan de nuvaring gedacht, omdat daar weinig hormonen in zitten, maar ik weet van mezelf dat ik die drie weken niet goed bij kan houden. Het voordeel van de nuvaring is wel dat er veel minder hormonen in zitten, want ik vind het een naar idee om naast die antidepressiva nog iets te slikken. Een spiraaltje lijkt me te pijnlijk. Weet iemand nog andere anticonceptie? En heeft de pil invloed op mijn antidepressiva-gebruik? Ik ben namelijk best bang dat ik stemmingswisselingen ga krijgen van de pil.
Oud 21-04-2005, 07:07
Verwijderd
de prikpil is misschien een idee; dan haal je eens in de drie maanden een injectie met hormonen, die er dan meer dan die drie maanden voor zorgen dat je onvruchtbaar bent. Je huisarts kan je er aan herinneren als je een nieuwe injectie nodig hebt. Je wordt dan ook niet meer ongesteld. Omdat de hormonen direct in je bloedbaan komen, zijn het er ook relatief minder dan in de pil.
De meeste vrouwen krijgen geen stemmingswisselingen door de (prik)pil, maar het kan inderdaad gebeuren dat je ze wel krijgt. Lastig van de prikpil is dan wel dat je er voor die drie maanden aan vast zit.

Verder zijn er nog implanon, dan wordt door een arts van de rutgersstichting een staafje in de huid onder je arm ingebracht dat voor een jaar of vijf hormonen afgeeft en anticonceptiepleisters die je ook drie weken laat zitten en die hormonen afgeven door je huid (dit schijnt in de vs heel populair te zijn... maar hier gebruikt dus niemand het). Het spiraaltje heb je in twee vormen, een hormoonspiraaltje dat hetzelfde doet als de prikpil, maar dan plaatselijk dus met nog minder hormonen, en het koperspiraaltje, dat helemaal geen hormonen bevat maar wel voor een hevigere menstruatie zorgt. Een spiraaltje in hebben doet geen pijn, het inbrengen wel, maar als je daar écht heel bang voor bent kun je misschien een verdoving krijgen.

Een pessarium zou eventueel ook kunnen, maar dat is vrij onhandig; je hebt er een inwendig onderzoek voor nodig en je moet het altijd drie uur van te voren met zaaddodende pasta erop inbrengen, wat pijnlijk kan zijn. Daarbij kan het van zijn plaats schuiven en heb je kans dat zaadcellen er omheen zwemmen.

Offtopic: een rood cijfertje een rood cijfertje!
Oud 21-04-2005, 09:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 20-04-2005 @ 21:02 :
als je 's ochtends de pil inneemt, stopt je (natuurlijke) menstruatie dan na een paar uur (als alle hormonen in het bloed opgenomen zijn)? Of maakt je lichaam die menstruatie af, zeg maar?
Dan weet ik even wat ik moet verwachten.
Nee het is niet zo dat je menstruatie gelijk stopt als je de pil slikt.
Maar als het al je 5e dag is dan kan het natuurlijk zijn dat het sowieso al bijna afgelopen is en dat dat versneld word. Maar volgens mij is de werking van de pil sowieso niet al na een paar uur.. Als je de pil al wel slikt, ongesteld moet worden en je slikt de pil na een paar dagen weer door, stopt je menstruatie ook niet gelijk een paar uur na de eerste pil.
__________________
Keep on rockin'
Oud 21-04-2005, 16:20
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
hoeveel kom je gemiddeld aan van de pil?
Oud 21-04-2005, 18:03
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-04-2005 @ 08:07 :
Verder zijn er nog implanon, dan wordt door een arts van de rutgersstichting een staafje in de huid onder je arm ingebracht dat voor een jaar of vijf hormonen afgeeft en...
Niet om mensen bang te maken, maar laatst was er een rechtzaak over dit product in het nieuws. Enig idee wat hier uit voort is gekomen?

& gefeliciteerd Sarah.
Oud 21-04-2005, 18:07
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 21-04-2005 @ 17:20 :
hoeveel kom je gemiddeld aan van de pil?
Geen idee. De een veel meer dan de ander.
Als je aan de pil hebt, kun je te maken krijgen met gewichtstoename, maar dat is niet altijd het geval. Je kunt meer zin krijgen om te eten en daar kom je van aan. Maar door alleen de pil te slikken niet, dacht ik.
Oud 21-04-2005, 20:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-04-2005 @ 08:07 :
Offtopic: een rood cijfertje een rood cijfertje!
Offtopic: Gefeliciteerd!!!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-04-2005, 09:32
Redhair
Redhair is offline
Hoi, ik had even een vraag.

Ik slik de pil, en ik besloot vorige week hem nu door te slikken. Dus ik ben afgelopen zaterdag meteen na mijn oude strip begonnen met mijn nieuwe strip. Gisteravond ben ik hem vergeten, en nu ben ik ongesteld. Moet ik die nieuwe strip gewoon nog doorslikken? Moet nu dus nog 2 weken.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 22-04-2005, 10:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-04-2005 @ 10:32 :
Hoi, ik had even een vraag.

Ik slik de pil, en ik besloot vorige week hem nu door te slikken. Dus ik ben afgelopen zaterdag meteen na mijn oude strip begonnen met mijn nieuwe strip. Gisteravond ben ik hem vergeten, en nu ben ik ongesteld. Moet ik die nieuwe strip gewoon nog doorslikken? Moet nu dus nog 2 weken.
Als je een pil vergeet terwijl je doorslikt dan gelden dezelfde regels voor vergeten van een pil in de derde week dus of gelijk stoppen en stopweek houden (wel de dag meetellen dat je de pil vergat) of doorslikken maar ik weet dan niet hoelang nog.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-04-2005, 10:17
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-04-2005 @ 11:10 :
Als je een pil vergeet terwijl je doorslikt dan gelden dezelfde regels voor vergeten van een pil in de derde week dus of gelijk stoppen en stopweek houden (wel de dag meetellen dat je de pil vergat) of doorslikken maar ik weet dan niet hoelang nog.
Oke bedankt. Dan houd ik wel een stopweek. Dus woensdag weer beginnen met een nieuwe strip?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 22-04-2005, 10:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Redhair schreef op 22-04-2005 @ 11:17 :
Oke bedankt. Dan houd ik wel een stopweek. Dus woensdag weer beginnen met een nieuwe strip?
Je bent hem donderdag vergeten dus dat is de eerste dag dat je niet slikt. Dan zeven dagen niet dus:
donderdag niet
vrijdag niet
zaterdag niet
zondag niet
maandag niet
dinsdag niet
woensdag niet

dus donderdag weer wel als ik het goed doe zo. Ik vind dit altijd zo lastig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-04-2005, 10:28
Redhair
Redhair is offline
Ha oke bedankt. Het is ook lastig.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 22-04-2005, 10:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-04-2005 @ 11:22 :
Je bent hem donderdag vergeten dus dat is de eerste dag dat je niet slikt. Dan zeven dagen niet dus:
donderdag niet
vrijdag niet
zaterdag niet
zondag niet
maandag niet
dinsdag niet
woensdag niet

dus donderdag weer wel als ik het goed doe zo. Ik vind dit altijd zo lastig.
Dit klopt inderdaad hoor. Ik bekijk het altijd zo:
de dag die je als laatste slikt, moet je de strip erna weer als laatste slikken . Dus als je woensdags de laatste slikt, dan moet je de keer erna op donderdag beginnen, zodat de woensdag weer de laatste is (met een strip voor je neus is dit erg duidelijk vind ik zelf).
__________________
Keep on rockin'
Oud 22-04-2005, 11:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 22-04-2005 @ 11:59 :
Dit klopt inderdaad hoor. Ik bekijk het altijd zo:
de dag die je als laatste slikt, moet je de strip erna weer als laatste slikken . Dus als je woensdags de laatste slikt, dan moet je de keer erna op donderdag beginnen, zodat de woensdag weer de laatste is (met een strip voor je neus is dit erg duidelijk vind ik zelf).
Zo doe ik het bij mezelf ook maar ik kwam er zo in dit geval niet uit dus schreef ik het ook even zo op, dan is het ook duidelijk hoe ik op die andere dag kwam. In dit geval was het wat lastiger omdat je met doorslikken enzo zit.

Bedankt voor je bevestiging iig, vind het met dit soort dingen een beetje griezelig om te twijfelen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-04-2005, 00:22
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Ok, thanks zus en zo, Daantje en Roos Ik ga het gewoon proberen.

Nog één vraagje : de stopweek kan je niet verlengen, toch? Ik bedoel acht ipv zeven dagen geen pil slikken. Verkorten kan wel?
__________________
coffee and tv
Oud 23-04-2005, 08:11
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jude schreef op 23-04-2005 @ 01:22 :
Ok, thanks zus en zo, Daantje en Roos Ik ga het gewoon proberen.

Nog één vraagje : de stopweek kan je niet verlengen, toch? Ik bedoel acht ipv zeven dagen geen pil slikken. Verkorten kan wel?
Absoluut niet verlengen nee, verkorten kan wel, maar dan krijg je kans op doorbloeden of dat het bloeden niet ophoudt enz, maar hoeft niet altijd.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 23-04-2005, 15:46
Lautitia
Lautitia is offline
Is de werking van de pil in combinatie met een antimyoticum als Fluconazol dusdanig verminderd, dat combinatie met een andere anticonceptiemethode voorlopig noodzakelijk is?

De bijsluiter van Fluconazol zegt niets over een verminderde werking van de pil, de bijsluiter van de pil vermeldt niet dat antimyotica de werking verminderen, maar ik wil het toch wel graag zeker weten. Is er iemand hier die het weet?
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 23-04-2005, 15:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 23-04-2005 @ 16:46 :
Is de werking van de pil in combinatie met een antimyoticum als Fluconazol dusdanig verminderd, dat combinatie met een andere anticonceptiemethode voorlopig noodzakelijk is?

De bijsluiter van Fluconazol zegt niets over een verminderde werking van de pil, de bijsluiter van de pil vermeldt niet dat antimyotica de werking verminderen, maar ik wil het toch wel graag zeker weten. Is er iemand hier die het weet?
Ik heb ook Fluconazol geslikt en mijn huisarts zei dat mijn pil dan niet veilig was terwijl dat idd niet zo in de bijsluiter staat. Ik weet niet in welke week van de pil je zit maar ik zat toen in mijn eerste week en mijn pil was de rest van die strip niet veilig. In de bijsluiter van Fluconazol staat volgens mij alleen dat je menstruatie uit kan blijven maar omdat mijn huisarts zei dat mijn pil helemaal niet veilig was ben ik daar maar vanuit gegaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-04-2005, 16:02
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-04-2005 @ 16:54 :
Ik heb ook Fluconazol geslikt en mijn huisarts zei dat mijn pil dan niet veilig was terwijl dat idd niet zo in de bijsluiter staat. Ik weet niet in welke week van de pil je zit maar ik zat toen in mijn eerste week en mijn pil was de rest van die strip niet veilig. In de bijsluiter van Fluconazol staat volgens mij alleen dat je menstruatie uit kan blijven maar omdat mijn huisarts zei dat mijn pil helemaal niet veilig was ben ik daar maar vanuit gegaan.
Ik begin nu aan mijn tweede week. Ik kan zo snel niet vinden in de bijsluiter van Fluconazol dat je menstruatie uit kan blijven, straks nog maar eens nalezen. Ik denk dat ik begin volgende week dan maar even naar mijn eigen huisarts bel ofzo om het te vragen, iig bedankt voor je reactie .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 23-04-2005, 16:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lautitia schreef op 23-04-2005 @ 17:02 :
Ik begin nu aan mijn tweede week. Ik kan zo snel niet vinden in de bijsluiter van Fluconazol dat je menstruatie uit kan blijven, straks nog maar eens nalezen. Ik denk dat ik begin volgende week dan maar even naar mijn eigen huisarts bel ofzo om het te vragen, iig bedankt voor je reactie .
Lijkt me wel verstandig. Ga er iig van uit dat je pil deze strip niet veilig is. Ik vermoed dat het na je stopweek wel weer veilig is maar dat weet ik echt niet zeker en daar kan je huisarts je vast meer over vertellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2005, 19:06
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Goed... Ik denk dat ik iets stoms gedaan heb

Ik wou gisteren mijn pil innemen, en zag dat die van vrijdag er ook nog zat. Ik was nochtans zeker dat ik ze genomen had, maar ze zat er dus nog. In de handleiding erbij staat dat als je een pil vergeet, je die zeker moet innemen, ook al betekent dit dat je er twee tegelijk moet innemen. Nouja, dat deed ik dus.
Deze avond nam ik dus mijn pil weer in, en nu zie ik dat ik die vrijdag waarvan ik dacht dat ik mijn pil niet had ingenomen, ik dus wel een pil heb ingenomen! Ik hield mijn strip niet goed vast denk ik ofzo, maar ik heb dus een andere vrijdag ingenomen. Op zich blijft dat hetzelfde natuurlijk, maar nu heb ik dus een pil teveel ingenomen... Ik neem de pil niet om veilig te zijn (heb geen vriendje), maar om mijn maandstonden beter te regelen.
Wat zou ik nu best doen?
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Oud 24-04-2005, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 24-04-2005 @ 20:06 :
Goed... Ik denk dat ik iets stoms gedaan heb

Ik wou gisteren mijn pil innemen, en zag dat die van vrijdag er ook nog zat. Ik was nochtans zeker dat ik ze genomen had, maar ze zat er dus nog. In de handleiding erbij staat dat als je een pil vergeet, je die zeker moet innemen, ook al betekent dit dat je er twee tegelijk moet innemen. Nouja, dat deed ik dus.
Deze avond nam ik dus mijn pil weer in, en nu zie ik dat ik die vrijdag waarvan ik dacht dat ik mijn pil niet had ingenomen, ik dus wel een pil heb ingenomen! Ik hield mijn strip niet goed vast denk ik ofzo, maar ik heb dus een andere vrijdag ingenomen. Op zich blijft dat hetzelfde natuurlijk, maar nu heb ik dus een pil teveel ingenomen... Ik neem de pil niet om veilig te zijn (heb geen vriendje), maar om mijn maandstonden beter te regelen.
Wat zou ik nu best doen?
Als je je stopweek op dezelfde dag wilt houden en je menstruatie dus ook zo wilt houden zoals ie is dan moet je nu (of aan het eind van je strip) een pil extra uit een reservestrip slikken. Dan begint je stopweek op dezelfde dag als normaal en begin je met je volgende strip op dezelfde dag als normaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit [expert] Stel je seks / liefde vraag aan een deskundige van Sense
Simon
16 10-02-2015 21:30
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.