Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 21:53
Mara
Mara is offline
Ik zou trouwens morgen m'n refeed hebben maar ik schrap 'm. Woensdag teveel gegeten, dus kan best. Daar komt bij dat ik alleen maar aan schijn te komen dus ik 'kan het ook niet aan' voor m'n gevoel. Ik denk dan alleen maar "ik ben aangekomen en ik eet nu teveel".

Morgen mik ik dus gewoon op 1500-1600.
Oud 18-03-2005, 22:11
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
kellytje schreef op 18-03-2005 @ 18:29 :


Nu vroeg ik mij af hoeveel calorien die aiki noodles waren , op het zakje stond 85 gram , 208 cal per 100 gram , 200 ml water bijvoegen
Ik vraag mij af of je die 85 gram of die 200gram (na het koken) moet tellen, 416 cal voor zo iets klein lijkt me wel veel
Staat er niet 'bereid' of 'onbereid' bij? Ik denk dat die 416 wel kan kloppen hoor, die pakjes eten zitten vaak bomvol calorieën
Oud 18-03-2005, 22:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik eet zo rond de 1500/1600, en dat gaat heel goed, ik val niet meer af, maar kom tot nu toe ook niet weer aan. Ik wil het langzaam een beetje opvoeren, maar niet nu, want april wordt lijn-technisch een vreselijke maand (Eerst gourmetten met pasen, van 3 april tot 10 april een weekje Egypte, all-inclusive, met naar het schijnt heerlijke toetjes 22 April de verjaardag van mijn zusje en 28 april die van mijn broertje )
Oud 19-03-2005, 06:26
Mara
Mara is offline
@kellytje: Dat is voor het onbereide product. Immers, bij het koken stop je er alleen water bij
Oud 19-03-2005, 07:37
Verwijderd
Gisteravond heb ik nog 7 a 8 km gelopen/gewandeld, en toen ik terug kwam had ik zo'n honger! Ik had in eerste instantie de neiging om naar de kast te lopen en er een pak koekjes of zak snoepjes uit te halen, maar ik heb het niet gedaan! In plaats daarvan heb ik 2 boterhammen gesmeerd en een bakje yoghurt gegeten. Ik vind het heel goed van mezelf.
Oud 19-03-2005, 07:59
Verwijderd
Ik ben nu in 2 weken tijd 2,2 kilo afgevallen. Het gaat niet heel erg hard, maar het is beter dan niets.
Oud 19-03-2005, 08:00
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 08:37 :
Gisteravond heb ik nog 7 a 8 km gelopen/gewandeld, en toen ik terug kwam had ik zo'n honger! Ik had in eerste instantie de neiging om naar de kast te lopen en er een pak koekjes of zak snoepjes uit te halen, maar ik heb het niet gedaan! In plaats daarvan heb ik 2 boterhammen gesmeerd en een bakje yoghurt gegeten. Ik vind het heel goed van mezelf.
Goed van je!
Oud 19-03-2005, 08:38
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2005 @ 08:59 :
Ik ben nu in 2 weken tijd 2,2 kilo afgevallen. Het gaat niet heel erg hard, maar het is beter dan niets.
Niet hard? Als je op een goede en verantwoorde manier wil afvallen (zonder jo-jo-effect) moet je uit gaan van max. 1 kg per week. De eerste paar weken gaat het afvallen meestal wel iets sneller, ivm met het vocht wat je dan verliest en de glucose depots die leeg raken.

Jouw 2,2 kg is dus heel netjes, maar ga er maar van uit dat het in de toekomst steeds langzamer gaat.
Oud 19-03-2005, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 09:38 :
Niet hard? Als je op een goede en verantwoorde manier wil afvallen (zonder jo-jo-effect) moet je uit gaan van max. 1 kg per week. De eerste paar weken gaat het afvallen meestal wel iets sneller, ivm met het vocht wat je dan verliest en de glucose depots die leeg raken.

Jouw 2,2 kg is dus heel netjes, maar ga er maar van uit dat het in de toekomst steeds langzamer gaat.
Daarom. Het gaat ws idd steeds langzamer en dan duurt het me op een gegeven moment te lang en dan stop ik weer. Ik ken mezelf
Oud 19-03-2005, 09:16
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Gisteravond toch weer gesnackt... Geen excuses voor, gewoon erg jammer.

Ik kwam in totaal op 2040 kcal. Teveel dus (voor iemand die wil afvallen). Ik beschouw het maar als mn 'refeed' ofzo. Wel balen hoor.

Nouja, vanmorgen gewoon weer lekker gezond ontbeten. Ik denk dat ik me morgen maar eens ga wegen, dat doe ik namelijk nooit. Misschien dat als ik me om de 2 weken weeg ofzo een beetje gemotiveerd word. (Of juist niet.)
__________________
xxx
Oud 19-03-2005, 09:22
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 10:16 :
Gisteravond toch weer gesnackt... Geen excuses voor, gewoon erg jammer.

Ik kwam in totaal op 2040 kcal. Teveel dus (voor iemand die wil afvallen). Ik beschouw het maar als mn 'refeed' ofzo. Wel balen hoor.

Nouja, vanmorgen gewoon weer lekker gezond ontbeten. Ik denk dat ik me morgen maar eens ga wegen, dat doe ik namelijk nooit. Misschien dat als ik me om de 2 weken weeg ofzo een beetje gemotiveerd word. (Of juist niet.)
2040 is geen ramp. Dat kun je best een keertje hebben
Oud 19-03-2005, 09:25
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2005 @ 10:22 :
2040 is geen ramp. Dat kun je best een keertje hebben
Dankje Ik had al gehoopt dat er iemand zou zijn die dat zou zeggen
__________________
xxx
Oud 19-03-2005, 09:43
Verwijderd
Ik heb iets nieuws ontdekt! Chocolade-roomijs Light van Hertog! Slechts 60 kcal per 100 ml of 125 per 100 gram.

Ik lijk wel zo'n vrouw uit een reclamespotje.
Oud 19-03-2005, 09:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 10:25 :
Dankje Ik had al gehoopt dat er iemand zou zijn die dat zou zeggen
Ik probeer zoveel elke dag te eten en ik kom er niet mee aan .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 10:43 :
Ik heb iets nieuws ontdekt! Chocolade-roomijs Light van Hertog! Slechts 60 kcal per 100 ml of 125 per 100 gram.

Ik lijk wel zo'n vrouw uit een reclamespotje.
Lightproducten schijnen over het algemeen averechts te werken, omdat mensen er meer van gaan eten omdat ze denken er niet dik van te worden.
Oud 19-03-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2005 @ 11:05 :
Lightproducten schijnen over het algemeen averechts te werken, omdat mensen er meer van gaan eten omdat ze denken er niet dik van te worden.
Dat zijn onwetende mensen. Ik hou elke dag precies bij hoeveel ik eet, en heb zostraks 50 gram IJs gehad, dus 62,5 kcal.
Oud 19-03-2005, 10:32
Mindfields
Mindfields is offline
Ik hou het op de 1400/1500. Vanavond met vriendje uiteten.. ohoh..
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 19-03-2005, 11:07
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 19-03-2005 @ 08:59 :
Ik ben nu in 2 weken tijd 2,2 kilo afgevallen. Het gaat niet heel erg hard, maar het is beter dan niets.
Het gaat niet snel? Je moet streven naar 0,5 tot 1 kilo per week. In 't begin gaat 't iets sneller, daarna gaat het langzamer. Dit is dus heel normaal. Wat had jij dan gewild? Nu al 5kg eraf, en die ook zo weer bijkomen als je ff wat meer eet?
Oud 19-03-2005, 11:09
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 10:43 :
Ik heb iets nieuws ontdekt! Chocolade-roomijs Light van Hertog! Slechts 60 kcal per 100 ml of 125 per 100 gram.

Ik lijk wel zo'n vrouw uit een reclamespotje.
Wat kost zo'n bak? Dit klinkt als iets voor mij
Oud 19-03-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 19-03-2005 @ 12:09 :
Wat kost zo'n bak? Dit klinkt als iets voor mij
Het ijs van de Hertog (alle soorten) is deze week in de aanbieding bij de C1000. Je betaalt 3.69 ipv 5.10 voor 2 bakken. Van de Light variant hebben ze 2 verschillende soorten: chocolade-roomijs en 'normaal' roomijs.

Ik heb vandaag tot nu toe gegeten:

's Ochtends
400 ml magere yoghurt
1 x roggebrood
1 x rosbief

Tussendoor
1 x kiwi
50 gram chocolade-roomijs light

's Middags (Nu)
2 x boterham volkoren
1 x kaas 20+
1 x kipfilet


Het avondeten word het waarschijnlijk bloemkoolschotel. En vanmiddag en vanavond eet ik ook nog iets, ik weet alleen nog niet wat.
Oud 19-03-2005, 11:31
-(L)-
@Sneeuwvlokje: Bedankt voor de tip. Helaas is hier geen C1000 in de buurt, dus ik zal dan toch meer moeten betalen. Maar gelukkig betalen m'n ouders 't

Wat je gegeten hebt ziet er goed uit . Let je er wel op dat je genoeg eet (ook de rest van de dag), je moet echt niet (nog) meer afvallen!
Oud 19-03-2005, 11:35
Nuck
Nuck is offline
Mijn vader zei vandaag tegen me dat ie kon zien dat ik was afgevallen

Geeft toch een lekker gevoel en motivatie om door te gaan
__________________
As if!
Oud 19-03-2005, 11:37
-(L)-
Citaat:
Nuck schreef op 19-03-2005 @ 12:35 :
Mijn vader zei vandaag tegen me dat ie kon zien dat ik was afgevallen

Geeft toch een lekker gevoel en motivatie om door te gaan
! Hoeveel ben je al afgevallen?

Mijn vader zei dat eigenlijk nooit tegen me, m'n moeder gelukkig wel. Vorige week kreeg ik 't ook weer van 2 mensen te horen, en dat terwijl ik al een hele tijd op 't zelfde gewicht zit
Oud 19-03-2005, 11:39
Verwijderd
@Happy: Ik probeer goed / genoeg te eten. Maar het is pas half1 dus ik heb nog genoeg tijd om richting de 1800 te gaan!

Nog even een vraag, het hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen / vinden. Wat is bij een vrouw een 'normale' verhouding tussen taille en heup? Dus waar ook de confectiematen op gericht zijn?

Ik heb namelijk het gevoel dat mijn heupen in verhouding met mijn taille echt heel breed zijn, en dat probleem heb ik ook altijd met broeken kopen. Broeken die op mijn heupen goed zitten zijn me bij mijn buik/taille veel te groot, en broeken die goed aansluiten om mijn buik/taille zitten veel te strak om mijn heupen. Heel irritant vind ik dat.
Oud 19-03-2005, 11:40
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 19-03-2005 @ 12:37 :
! Hoeveel ben je al afgevallen?

Mijn vader zei dat eigenlijk nooit tegen me, m'n moeder gelukkig wel. Vorige week kreeg ik 't ook weer van 2 mensen te horen, en dat terwijl ik al een hele tijd op 't zelfde gewicht zit
Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar ik denk zo'n 1 a 2 kg. Niet heel veel dus, maar ik zie er nu al gewoon wat strakker uit dus dat is lekker
__________________
As if!
Oud 19-03-2005, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 19-03-2005 @ 12:37 :
! Hoeveel ben je al afgevallen?

Mijn vader zei dat eigenlijk nooit tegen me, m'n moeder gelukkig wel. Vorige week kreeg ik 't ook weer van 2 mensen te horen, en dat terwijl ik al een hele tijd op 't zelfde gewicht zit
Ik zat ook al lange tijd (ongeveer) op hetzelfde gewicht, en ik krijg er nog steeds opmerkingen/complimeten over. Mijn oma vraagt ongeveer iedere keer als ik haar bezoek of ik (weer) afgevallen ben. Maar dat kan ook aan haar liggen, ze heeft namelijk ook al tientallen keren gevraagd of ik mijn haar geverfd heb, terwijl dat ook alweer 3 maanden geleden is.

Nog even een leuke toevoeging: Ik heb hier laatst gepost dat mijn vader ook op dieet was, en hij is in 3 weken ook al 2,5 kg afgevallen!
Oud 19-03-2005, 11:48
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 12:39 :
@Happy: Ik probeer goed / genoeg te eten. Maar het is pas half1 dus ik heb nog genoeg tijd om richting de 1800 te gaan!

Nog even een vraag, het hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis maar ik weet niet waar ik het anders kan vragen / vinden. Wat is bij een vrouw een 'normale' verhouding tussen taille en heup? Dus waar ook de confectiematen op gericht zijn?
Ik zei 't maar ff voor de zekerheid, maar ik snap dat je 't zelf ook weet

En wat een goede verhouding is, geen idee eigenlijk. Zouden daar 'maten' voor bestaan dan? Naar mijn mening heeft ieder merk op de een of andere manier wel een 'ander model'. Geen een broek zit 't zelfde.
Oud 19-03-2005, 11:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-03-2005 @ 07:26 :
@kellytje: Dat is voor het onbereide product. Immers, bij het koken stop je er alleen water bij
Niet perse hoor, bij cup-a-soup gaat het dacht ik ook om het bereide product, en dan per 100 Ml. Zelfde als bij ovenschotel mix waar alleen water bij hoeft, dat gaat ook uit van het bereide product per 100ml.
Oud 19-03-2005, 11:49
-(L)-
Citaat:
Nuck schreef op 19-03-2005 @ 12:40 :
Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan, maar ik denk zo'n 1 a 2 kg. Niet heel veel dus, maar ik zie er nu al gewoon wat strakker uit dus dat is lekker
Dat scheelt inderdaad ook al! Maar als je al van andere mensen hoor dat je bent afgevallen, kan je gerust op de weegschaal gaan staan hoor Als je dat wil tenminste
Oud 19-03-2005, 11:51
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 12:42 :
[B]Nog even een leuke toevoeging: Ik heb hier laatst gepost dat mijn vader ook op dieet was, en hij is in 3 weken ook al 2,5 kg afgevallen!
Echt leuk ! Hoeveel moet hij eigenlijk afvallen? Hij zal nu in ieder geval een stuk gemotiveerder zijn!
Oud 19-03-2005, 12:11
sheepdog
sheepdog is offline
Vanochtend op de weegschaal gestaan, 56kg. Nog steeds vind ik 55kg mooier klinken, ook omdat ik dat vroeger altijd woog, maar ik blijf eigenlijk altijd steken op 56/57kg. Nouja, als het daar maar niet boven komt vind ik het goed.

Vandaag is mijn moeder jarig en moet ik dus nogal moeite doen om niet alle taarten op te eten (monchoutaart!!! ) en een beetje regelmatig te eten. Tot nu toe:

11.00 klein stukje appelcake
13.00 2 broodjes gekookte achterham, 1 beker optimel

Vanmiddag mag ik nog stukje monchoutaart van mezelf en nog wat chipjes. En minstens 2 stuks fruit natuurlijk. Avondeten hebben we nooit echt op een verjaardag, dat wordt waarschijnlijk gewoon tomatensoep met stokbrood (met kruidenboter ). Misschien ga ik nog een pizzatje maken met een hele berg groenten er op, in kleine stukjes verdelen en op tafel zetten voor de visite.
Oud 19-03-2005, 12:51
Mara
Mara is offline
Vandaag toch maar refeed

Gister was brood op, dus gisteravond hebben ouders brood gehaald. Er was alleen nog maar wit brood te krijgen, en dat hebben we misschein 2-3x per jaar dus dat heb ik wel genomen ja
Het was Oer-wit, dus ook nog van die enorme plakken.

Ontbijt
0,5 grapefruit
2 oer-wit (3 'normaal' wit gok ik) 1,5x lightjam 1,5x rookvlees

Tussendoor
2 oer-wit (3 normaal wit) 1,5x appelstroop 1,5x rookvlees

Lunch
1 croissantje (op werk, moest nog wat doen voor ik naar huis ging en verging van de honger )
2 oerwit (3 normaal wit) 1,5x rookvlees 1,5x tonijnsalade
150ml versgeperst sinaasappelsap


Niet zo best dus, zit nu al enorm hoog in de kcal
Straks misschien naar Meppel toe, dan loop ik de hele tijd rond dus dan eet ik niks en verbrand ik juist wel, dat scheelt.
Oud 19-03-2005, 13:10
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Vandaag heb ik gelukkig mijn discipline terug. Ik verveel me wel stierlijk dus verbrand niet echt veel.

Ontbijt:
1 bb met kipfilet
1 bb met appelstroop
1 Vifit joghurtdrankje

Tussendoor
1 appel

Lunch:
2 Wasa (lichtgewicht) crackers met kipfilet
1 ei


Ik denk dat ik straks nog 2 rijstwafels met slankie ofzo neem. Vanavond pakketje kipfilet met mosterd en monchou, aardappeltjes (uit de oven denk ik) en salade.
__________________
xxx
Oud 19-03-2005, 13:21
Mara
Mara is offline
Net nog een banaan. Zit nu met 200g aardappelen + 250g kwark van vanavond al op 1600

Vlees is speklap, niks apart voor mij dus dan maar geen vlees.
Bietjes erbij. Ik zit dan op 1672kcal.
Oud 19-03-2005, 13:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 19-03-2005 @ 13:11 :
Vanochtend op de weegschaal gestaan, 56kg. Nog steeds vind ik 55kg mooier klinken, ook omdat ik dat vroeger altijd woog, maar ik blijf eigenlijk altijd steken op 56/57kg. Nouja, als het daar maar niet boven komt vind ik het goed.

Vandaag is mijn moeder jarig en moet ik dus nogal moeite doen om niet alle taarten op te eten (monchoutaart!!! ) en een beetje regelmatig te eten. Tot nu toe:

11.00 klein stukje appelcake
13.00 2 broodjes gekookte achterham, 1 beker optimel

Vanmiddag mag ik nog stukje monchoutaart van mezelf en nog wat chipjes. En minstens 2 stuks fruit natuurlijk. Avondeten hebben we nooit echt op een verjaardag, dat wordt waarschijnlijk gewoon tomatensoep met stokbrood (met kruidenboter ). Misschien ga ik nog een pizzatje maken met een hele berg groenten er op, in kleine stukjes verdelen en op tafel zetten voor de visite.
Ik vind dat je veel te weinig eet voor iemand die niet moet afvallen...


@ Sneeuwvlokje, ik vind het erg weinig voor iemand die zeker niet moet afvallen.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:29
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
@ Sneeuwvlokje

Om je taille-heupen verhouding te berekenen deel je de omtrek van je taille door de omtrek van je heup (in centimeters). Als dat getal rond de 0,7 ligt, ben je goed bezig!

En hoe zit dat dan?

Naast een mooi gezicht is ook de vorm van het lichaam belangrijk als je als man op zoek bent naar een geschikte partner. Zo heeft bij een vrouw de verhouding van de taille tot de heupen een grote biologische aantrekkingkracht.

Uit onderzoek blijkt dat vrouwen met een lagere verhouding, dwz vrouwen met smallere taille, vruchtbaarder en gezonder zijn. Bij gezonde, vruchtbare vrouwen ligt de verhouding tussen 0,67 en 0,80 ongeacht hun lichaamsgewicht. Vrouwen met een lagere verhouding starten de hormonale activiteit in de puberteit vroeger, ze worden gemakkelijker en op vroegere leeftijd zwanger dan vrouwen met een hogere verhouding. Bovendien hebben vrouwen met deze ideale taille-heupen verhouding, minder kans op gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk, suikerziekte, hartaanval,... Proeven met mannen hebben trouwens aangetoond dat ze de meeste voorkeur geven aan vrouwen met een taille-heupen verhouding van 0,70.

Voor de puberteit ligt die verhouding voor mannen en vrouwen tussen 0,85 en 0,95. Maar tijdens de puberteit verliezen jongens vet ter hoogte van de billen en de dijen, terwijl bij meisjes door invloed van het hormoon oestrogeen juist meer vet wordt afgezet ter hoogte van de heupen en de dijen. In verhouding wordt de taille smaller en komt de verhouding dus lager te liggen dan bij mannen. Terwijl mannen hun taille-heupen verhouding behouden.

Mollige vrouwen kunnen trouwens ook een taille-heupen verhouding van 0,7 hebben. Bekende voorbeelden zijn: de voluptueuze Marilyn Monroe, zij had een verhouding van 0,67 en het mollige topmodel Sophie Dahl heeft een perfecte 0,71.

Maar het wil ook niet zeggen, dat vrouwen die buiten deze verhoudingen vallen niet vruchtbaar of gezond kunnen zijn. Door de vruchtbaarheid van deze vrouwen, hebben ze een grotere kans om die man meer nakomelingen te geven. Maar wat ook belangrijk is dat zij omwille van haar gezondheid, een grotere kans heeft om zijn kind te kunnen grootbrengen en ervoor te zorgen.
__________________
xxx
Oud 19-03-2005, 13:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 14:29 :
@ Sneeuwvlokje

Om je taille-heupen verhouding te berekenen deel je de omtrek van je taille door de omtrek van je heup (in centimeters). Als dat getal rond de 0,7 ligt, ben je goed bezig!

En hoe zit dat dan?

Naast een mooi gezicht is ook de vorm van het lichaam belangrijk als je als man op zoek bent naar een geschikte partner. Zo heeft bij een vrouw de verhouding van de taille tot de heupen een grote biologische aantrekkingkracht.

Uit onderzoek blijkt dat vrouwen met een lagere verhouding, dwz vrouwen met smallere taille, vruchtbaarder en gezonder zijn. Bij gezonde, vruchtbare vrouwen ligt de verhouding tussen 0,67 en 0,80 ongeacht hun lichaamsgewicht. Vrouwen met een lagere verhouding starten de hormonale activiteit in de puberteit vroeger, ze worden gemakkelijker en op vroegere leeftijd zwanger dan vrouwen met een hogere verhouding. Bovendien hebben vrouwen met deze ideale taille-heupen verhouding, minder kans op gezondheidsproblemen zoals hoge bloeddruk, suikerziekte, hartaanval,... Proeven met mannen hebben trouwens aangetoond dat ze de meeste voorkeur geven aan vrouwen met een taille-heupen verhouding van 0,70.

Voor de puberteit ligt die verhouding voor mannen en vrouwen tussen 0,85 en 0,95. Maar tijdens de puberteit verliezen jongens vet ter hoogte van de billen en de dijen, terwijl bij meisjes door invloed van het hormoon oestrogeen juist meer vet wordt afgezet ter hoogte van de heupen en de dijen. In verhouding wordt de taille smaller en komt de verhouding dus lager te liggen dan bij mannen. Terwijl mannen hun taille-heupen verhouding behouden.

Mollige vrouwen kunnen trouwens ook een taille-heupen verhouding van 0,7 hebben. Bekende voorbeelden zijn: de voluptueuze Marilyn Monroe, zij had een verhouding van 0,67 en het mollige topmodel Sophie Dahl heeft een perfecte 0,71.

Maar het wil ook niet zeggen, dat vrouwen die buiten deze verhoudingen vallen niet vruchtbaar of gezond kunnen zijn. Door de vruchtbaarheid van deze vrouwen, hebben ze een grotere kans om die man meer nakomelingen te geven. Maar wat ook belangrijk is dat zij omwille van haar gezondheid, een grotere kans heeft om zijn kind te kunnen grootbrengen en ervoor te zorgen.
Dat ga ik zo 's meten
Oud 19-03-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 19-03-2005 @ 14:29 :
*knip*
Wow, bedankt! Waar heb je dat gevonden? Wel heel interessant!

Volgens die tekst zijn de verhoudingen bij mij normaal/goed:
64 : 92 = 0,6956

Is er trouwens ook zoiets voor de verhouding borst/taille/heupen? Ik meen namelijk ooit gelezen te hebben dat de 'ideale maten' voor een mooi figuur/zandloper figuur 90/60/90 waren.
Oud 19-03-2005, 13:40
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Wat is:

73/95=?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2005 @ 14:40 :
Wat is:

73/95=?
0,7684
Oud 19-03-2005, 13:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 14:40 :
Wow, bedankt! Waar heb je dat gevonden? Wel heel interessant!

Volgens die tekst zijn de verhoudingen bij mij normaal/goed:
64 : 92 = 0,6956

Is er trouwens ook zoiets voor de verhouding borst/taille/heupen? Ik meen namelijk ooit gelezen te hebben dat de 'ideale maten' voor een mooi figuur/zandloper figuur 90/60/90 waren.
Jouw heupen breed? Hoe kom je daar nou bij? Je draagt waarschijnlijk maat 36...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2005 @ 14:40 :
Wat is:

73/95=?
0,77

En je hebt zelf ook wel een rekenmachine op je computer
Oud 19-03-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2005 @ 14:41 :
Jouw heupen breed? Hoe kom je daar nou bij? Je draagt waarschijnlijk maat 36...
Meestal maat 36 ja. Maar 36 is soms bij mijn buik/taille nog net iets te groot, terwijl hij dan om mijn heupen weer nét iets te strak zit.
Oud 19-03-2005, 13:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-03-2005 @ 14:41 :
0,77

En je hebt zelf ook wel een rekenmachine op je computer
Die kon ik dus niet vinden . Geen ideale verhouding... ik heb te brede tailleomtrek en m'n buik is te dik .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 14:43 :
Meestal maat 36 ja. Maar 36 is soms bij mijn buik/taille nog net iets te groot, terwijl hij dan om mijn heupen weer nét iets te strak zit.
Lieve schat, als ik een broek koop moet ik hem alleen voor m'n kont in maat 42 kopen. M'n buik past d'r dan 1,5x in ofzo
Oud 19-03-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2005 @ 14:43 :
Die kon ik dus niet vinden . Geen ideale verhouding... ik heb te brede tailleomtrek en m'n buik is te dik .
Wat is je lengte + gewicht eigenlijk?
Oud 19-03-2005, 13:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 14:43 :
Meestal maat 36 ja. Maar 36 is soms bij mijn buik/taille nog net iets te groot, terwijl hij dan om mijn heupen weer nét iets te strak zit.
Sorry hoor, maar ik vind echt dat je overdrijft. Maat 36 is de maat die modellen moeten hebben om model te kunnen zijn. Daarnaast heb je nog een ontzettende dunne taille en ben je ontzettend licht. Als je het nu nog niet ziet...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-03-2005 @ 14:44 :
Lieve schat, als ik een broek koop moet ik hem alleen voor m'n kont in maat 42 kopen. M'n buik past d'r dan 1,5x in ofzo
Toch vind ik niet dat jij een dikke kont hebt, althans niet op die foto die je op Valtaf.nl hebt gezet.

Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind echt dat je overdrijft. Maat 36 is de maat die modellen moeten hebben om model te kunnen zijn. Daarnaast heb je nog een ontzettende dunne taille en ben je ontzettend licht. Als je het nu nog niet ziet...
Modellen zijn ook ong. 1.80 (of langer) en ik ben maar 1.72 dus dat scheelt weer. Bovendien ben ik niet ontzettend licht, mijn taille mag dan wel smal zijn, maar voor de rest ben ik echt niet slank of dun.
Oud 19-03-2005, 13:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 19-03-2005 @ 14:44 :
Wat is je lengte + gewicht eigenlijk?
174 bij 59 kilo oid, het schommelt heel erg. Het is licht, ik weet het, maar ik heb gewoon een lelijk figuur. Geen borsten, te dikke buik en bijna geen taille. En met maat 36 kan ik moeilijk zeggen dat m'n heupen te breed zijn...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-03-2005, 13:47
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-03-2005 @ 14:46 :
174 bij 59 kilo oid, het schommelt heel erg. Het is licht, ik weet het, maar ik heb gewoon een lelijk figuur. Geen borsten, te dikke buik en bijna geen taille. En met maat 36 kan ik moeilijk zeggen dat m'n heupen te breed zijn...
Wat is 'geen borsten'?
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.