Oud 28-03-2005, 17:17
Verwijderd
Ik heb vandaag (in tegenstelling tot gisteren) de schade tot nu toe redelijk weten te beperke, alleen vanavond gaan we dus kaasfonduen. Gelukkig is er bruin stokbrood en groenten om te dippen dus dat scheelt al.

Vandaag:


Paasontbijt (10.00)
1 volkorenbeschuit
5 gram suikerarme jam
1 pistoletje (meergranen), t was een kleintje
10 gram kaas
1 gekookt ei
1 glas sinaasappelsap

Lunch (13.00)
200 ml sojamelk
50 gr. havermout
1 bruine boterham
10 gram tartex

Tussendoor (16.00)
3 × eiwit
1 × eigeel
1 tomaat
0.5 tl groene pesto

17.00
45 gram chocoladecake.



Best netjes, op die cake na dan, maar die kon ik niet afslaan zonder gezeur te krijgen van opa en oma die op visite zijn.

Zit nu op:
cal: 1121
carbs: 135,6
eiwit: 62
vet: 36,7 gram

Vet is helaas hoog, met het oog op vanavond, rest is oké
Oud 28-03-2005, 17:20
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-03-2005 @ 17:01 :
Begin eens met 6 boterhammen verdeeld over de dag. Daarnaast nog 2 stuks fruit, wat melk en boter (evt kaas) en gezond avondeten bestaande uit minimaal 200 gram groente, wat aardappels/rijst/pasta en vlees(vervanger). Met dit ongeveer kom je uit tussen de 1300 en de 1600. Daarmee val je af. En daarmee heb je tussendoor nietzoveel honger meer of trek in slecht voedsel.

bv:

ontbijt:
2 boterhammen

lunch:
2 boterhammen

14 uur:
stukje fruit

15.30 uur:
2 boterhammen

avondeten

20 uur:
bakje yoghurt met fruit
Bedankt ik ga het proberen...!
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 28-03-2005, 17:23
Mara
Mara is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 28-03-2005 @ 17:10 :
Laatst was er iemand die in plaats van een stuk fruit sapjes dronk en toen was daar een discussietje over geloof ik, of ik vergis me helemaal
Ja, maar dat is iets anders

Als je 't in de blender gooit heb je 't vruchtvlees e.d. nog allemaal, sap is echt alleen 't sap. Het beste is om 't fruit te eten, en als jij 't dan eerst helemaal wil prakken moet jij weten, bij wijze van spreken

Drinken vult niet zo erg als eten, maar met sapjes haal je er toch calorieen uit. Dan kan je 't fruit beter eten
Oud 28-03-2005, 17:37
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 28-03-2005 @ 14:56 :
Pff ben weer aangekomen... Ik heb gisteren buiten mijn gewone eten nog 5 boterhammen met kaas en veel musli gegeten
Woww, je lijkt op mij! Ik grijp ook altijd naar de boterhammen met kaas. Alleen die muesli eet ik niet.
Oud 28-03-2005, 17:38
-(L)-
Citaat:
GarBage02 schreef op 28-03-2005 @ 15:58 :
Voor mij :


11:00 1 Geroosterde boterham + plakje ham
11:15 1 beker Bouliondrink
12:00 1 Cracker + pindakaas + 1 glas water
15:40 2 kiwi's en 1 glas water

jammer van die pindakaas
Waar is je lunch? Is dat alleen die cracker?
Oud 28-03-2005, 17:41
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 28-03-2005 @ 16:26 :
Mijn paasweekend was trouwens ook niet zo geslaagd, veel troep gegeten.
O ja wat betreft pasen, ik heb me goed gedragen. Nu de avond nog doorkomen, maar aangezien 't er naar uitziet dat het net zo'n avond gaat worden als alle anderen, zal dat geen probleem zijn (we doen niet echt aan pasen).

De enige 'fout' die ik heb gemaakt was 1 chocolade-eitje. Maarja zo'n grote fout is dat natuurlijk niet, het is eerder verwaarloosbaar Ik ben blij dat ik eens een keertje iets lekker heb kunnen pakken zonder vervolgens door te slaan.
Oud 28-03-2005, 17:43
-(L)-
Citaat:
sheepdog schreef op 28-03-2005 @ 17:10 :
Laatst was er iemand die in plaats van een stuk fruit sapjes dronk en toen was daar een discussietje over geloof ik, of ik vergis me helemaal
Het is beter het stuk fruit gewoon te eten, dan het uit te persen, aangezien de concentratie suikers in een sapje groter is (het vruchtvlees is er immers uit).
Oud 28-03-2005, 17:50
Verwijderd
Ik heb even niet bijgehouden wat ik met pasen heb gegeten, omdat ik even 2 dagen niet heel erg op m'n lijn heb gelet. Niet heel extreem gesnoept of zo, maar vandaag bijvoorbeeld had ik een brunchbuffet met de familie en dan kies ik ervoor om daar gewoon van te genieten.

Ik was overigens gisterochtend alsnog een halve kilo afgevallen, tov een week geleden
Oud 28-03-2005, 17:58
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Heb dus alle 2 de paasdagen helemaal verkeerd gegeten. Kom denk per dag wel op zown 2800 kcals en dan niet door appels en dergelijke maar door chips, chocola, kaas en toastjes. Maar eigenlijk zit ik er niet zow meej. Ik heb zowiets van na de pasen ga ik er weer helemaal tegenaan en weer lekker gezond eten. Eerlijk gezegd vind ik een appeltje nog lekkerder als chocola of chips. en morgen kan ik ook weer lekker naar de sportschool want dat heb ik door omstandigheden 2 weken niet kunnen doen, ik voel me altijd weer helemaal fit als ik heb gesport!
__________________
Je t'aime!!!
Oud 28-03-2005, 18:09
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 28-03-2005 @ 17:50 :
Ik was overigens gisterochtend alsnog een halve kilo afgevallen, tov een week geleden
Leuk om te horen! Ik had echt nooit verwacht dat jij zooo bij zou draaien en je eigen ideeen aan de kant zou zetten !
Oud 28-03-2005, 18:10
-(L)-
Citaat:
BlueAngel schreef op 28-03-2005 @ 17:58 :
Heb dus alle 2 de paasdagen helemaal verkeerd gegeten. Kom denk per dag wel op zown 2800 kcals
Wat heb je dan gegeten? Kan je dat opsommen met hoeveelheden erbij? Het lijkt me namelijk sterk, jij was toch diegene die bijna niks eet/at?
Oud 28-03-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 28-03-2005 @ 18:09 :
Leuk om te horen! Ik had echt nooit verwacht dat jij zooo bij zou draaien en je eigen ideeen aan de kant zou zetten !
Ik heb m'n eigen ideeën niet aan de kant gezet, maar bijgesteld. Dat is een klein nuanceverschil
Oud 28-03-2005, 18:30
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 28-03-2005 @ 18:17 :
Ik heb m'n eigen ideeën niet aan de kant gezet, maar bijgesteld. Dat is een klein nuanceverschil
Laten we 't erop houden dat je het nu op een betere manier aanpakt
Oud 28-03-2005, 18:32
-(L)-
Mijn ouders zitten nu patat te eten Ik heb net boterhammen gehad
Oud 28-03-2005, 18:33
Mara
Mara is offline
Vandaag weer niet zo best, ik móet echt regelmaat in m'n dagen hebben.

Ontbijt
1 boterham honing

Lunch
2 boterham, 1x light jam 1x rookvlees

Tussendoor
2 rijstwafels
2 plakken indische cake
1 pakje sultana

Avondeten
200g aardappel
250g stoofperen
150g runderrollade
200g magere kwark

Avond
200mL magere melk


Ik zit nu excl. stoofperen op 1237kcal. Stoofperen zijn denk ik hoog in kcal (ik kan echt nérgens vinden hoeveel het is ) en het wordt ook nog 's met suiker bereid

Had beter boterhammen kunnen eten. Stom van me. Qua kcal is 't niet heel slecht (1600-1700 kom ik op uit denk ik) maar toch
Oud 28-03-2005, 18:34
ANGE
ANGE is offline
Vandaag wel redelijk gegeten: 2 crackers, 1 boterham, wat avondeten en wat kwark. Heel misschien straks een appel ofzo, weet niet of me dat gaat lukken.

En in tegenstelling tot eerdere dagen voelde ik me vandaag niet eens zo heel erg verschrikkelijk nadat ik gegeten had.
Oud 28-03-2005, 18:40
BlueAngel
Avatar van BlueAngel
BlueAngel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-03-2005 @ 18:10 :
Wat heb je dan gegeten? Kan je dat opsommen met hoeveelheden erbij? Het lijkt me namelijk sterk, jij was toch diegene die bijna niks eet/at?
Ik at misschien weinig maar tegenwoordig is dat niet meer zow, ik hoef niet meer af te vallen alleen op gewicht te blijven en het mag allemaal een beetje strakker maar daarvoor sport ik.

Ik heb de afgelopen dagen heel erg veel gegeten, veel paaseitjes (stuk of 25 denk als het niej meer is), een reep chocola, chips, toastjes, stukjes kaas en allerhande hapjes. Ook nog een grote kop warme chocolademelk gedronken en 2 glazen rode vruchtendrank gisteravond. Vandaag had ik bij het avondeten 2 grote borden patat met grote klodders pindasaus en een kroket. Als toetje had ik nog een snickersijsje. Verder ga ik vanavond denk nog een mok chocomelk drinken, dat mag nog ff van mezelf want vanaf morgen gaan we er weer flink tegenaan.
__________________
Je t'aime!!!
Oud 28-03-2005, 18:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Is dit topic om je eigen eetgedrag te bekijken?

Ik ga nu ook een serieuze poging ondernemen om af te vallen. (Eerder geprobeerd, maar zoals men weet is opgeven heel makkelijk ).

Ik wil er het liefst 14kg vanaf hebben. Dan zit ik op mijn (zeer) gezonde streefgewicht (=BMI 20) Ik zit nu op BMI 25.

Ik wil er in ieder geval zeker 8 kilo vanaf hebben eind juli. Omgerekend dus 2 kilo per maand en ik denk dat dat zeker moet gaan lukken

Ik sport al een keer per week (aerobic) en ben van plan om een keer per week te gaan zwemmen (baantjes trekken). Verder heb ik een boekje gekocht waar allemaal buik, billen en benen spieroefeningen in staan, zodat ik die spieren wat kan verstrakken (Elke dag 10 minuten).

Mijn grootste probleem is het omschakelen van mijn eetpatroon. Ik ben een echte zoetekauw en snoep veelste veel Ik heb het idee dat ik heel vaak honger heb (als ik op school zit eet ik zo 8 boterhammen op een dag). Misschien hebben jullie tips en ideeën van gezonde snoepjes. Zoals suikervrije drop, zoet fruit etc.

Verder zou ik het fijn vinden om met iemand (of meerdere iemanden) te mailen om elkaar te helpen bij het afvallen. Dat geeft me waarschijnlijk een extra stimulans (Daarvoor mag je me PM-en )
__________________
<):o)

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 18:45.
Oud 28-03-2005, 18:55
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 28-03-2005 @ 18:42 :
Verder heb ik een boekje gekocht waar allemaal buik, billen en benen spieroefeningen in staan, zodat ik die spieren wat kan verstrakken (Elke dag 10 minuten).
Ik geloof dat het beter is dat soort oefeningen maar 1x in de 2 dagen te doen, aangezien je je spieren rust moet geven.
Oud 28-03-2005, 19:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 28-03-2005 @ 18:34 :
Vandaag wel redelijk gegeten: 2 crackers, 1 boterham, wat avondeten en wat kwark. Heel misschien straks een appel ofzo, weet niet of me dat gaat lukken.

En in tegenstelling tot eerdere dagen voelde ik me vandaag niet eens zo heel erg verschrikkelijk nadat ik gegeten had.
fruit kun je altijd eten, daar kom je niet van aan en het is gewoon lekker ... misschien kun je die appel in de kwark doen, is nog lekkerder (vind ik dan).
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-03-2005, 19:01
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-03-2005 @ 19:00 :
fruit kun je altijd eten, daar kom je niet van aan en het is gewoon lekker ... misschien kun je die appel in de kwark doen, is nog lekkerder (vind ik dan).
Ik heb voor mijn doen al behoorlijk veel gegeten vandaag, dus ik weet niet of het me wel gaat lukken om nog te eten. Zonder me daar heel rot over te gaan voelen, hè...
Oud 28-03-2005, 19:13
Verwijderd
Pasen is niet goed voor de lijn
Had besloten geen calorien te tellen dit weekend.. anders ben ik teveel bezig met wat ik allemaal aan het eten ben en geniet ik er niet meer van.. Dus ik heb lekker gegeten gisteren en vandaag, morgen gaat t vanzelf wel weer goed.. als alles weer normaal is

Gisteren:

Ontbijt
1 boterham sandwichspread
1 boterham appelstroop

Lunch
2 boterhammen kaas (tosti)
1 wortel

Tussendoor
1 boterham appelstroop

s'avonds bij mn opa en oma broodjes en eieren eten met de hele familie, vind dat ik me daar best goed heb gedragen ->
1 bruin broodje huzarensalade
1 bruin broodje kaas
1 gekookt ei
1 plak rozijnenbrood met roomboter
trosje druiven

's avonds bij mn andere opa en oma
1 plak cake
een stuk of 10 stukjes stokbrood (met knoflooksaus, brie)

Vandaag gingen we thuis brunchen:

12.30
1,5 plak paasstol (met spijs) met roomboter
stuk of 6 bruine minibroodjes (gelijk aan 2 tot 3 boterhammen ofzo) met beleg: jam, philadelphia

15.00
1 appel

17.00
2 crackers appelstroop
2 plakjes ontbijtkoek

18.30
halve pizza
chocoladetoetje

Weet dus niet hoeveel calorieen ik gisteren en vandaag heb gehad, maar het zijn er vast wel genoeg
Morgen maar weer gewoon 6 boterhammen en avondeten
Oud 28-03-2005, 19:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 28-03-2005 @ 19:01 :
Ik heb voor mijn doen al behoorlijk veel gegeten vandaag, dus ik weet niet of het me wel gaat lukken om nog te eten. Zonder me daar heel rot over te gaan voelen, hè...
Kwark kun je bij wijze van spreken drinken . MAar ik snap het verder wel. Je kunt dit proberen een week vol te houden en vervolgens ergens iets toevoegen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-03-2005, 19:43
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 28-03-2005 @ 17:50 :
Ik heb even niet bijgehouden wat ik met pasen heb gegeten, omdat ik even 2 dagen niet heel erg op m'n lijn heb gelet. Niet heel extreem gesnoept of zo, maar vandaag bijvoorbeeld had ik een brunchbuffet met de familie en dan kies ik ervoor om daar gewoon van te genieten.

Ik was overigens gisterochtend alsnog een halve kilo afgevallen, tov een week geleden
Well done

Je lichaam veranderen is een kwestie van tijd en je leert elke keer bij. Ik dacht vorig jaar dat ik veel wist maar ik wist bar weinig, nu weet ik meer, maar eigenlijk nog niets.

Geef het wat tijd, je komt er wel, stagneert het, stel dan je vragen opnieuw ter evaluatie.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 28-03-2005, 19:51
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-03-2005 @ 19:21 :
Kwark kun je bij wijze van spreken drinken . MAar ik snap het verder wel. Je kunt dit proberen een week vol te houden en vervolgens ergens iets toevoegen...
Ik doe m'n best. Inmiddels is die appel toch op. En voel ik me toch rot erover... maar goed.
Oud 28-03-2005, 19:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 28-03-2005 @ 19:51 :
Ik doe m'n best. Inmiddels is die appel toch op.
Goed zo .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 28-03-2005, 19:55
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 28-03-2005 @ 19:51 :
Ik doe m'n best. Inmiddels is die appel toch op. En voel ik me toch rot erover... maar goed.
maar je voelde je voor de appel iig minder rot dan gisteren, toch? Je bent al een beetje aan het wennen
Oud 28-03-2005, 19:58
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-03-2005 @ 19:55 :
maar je voelde je voor de appel iig minder rot dan gisteren, toch? Je bent al een beetje aan het wennen
Ik had ook minder gegeten dan gisteren, dat scheelde ook.
Oud 28-03-2005, 20:59
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Koel schreef op 28-03-2005 @ 19:13 :
Pasen is niet goed voor de lijn
Had besloten geen calorien te tellen dit weekend.. anders ben ik teveel bezig met wat ik allemaal aan het eten ben en geniet ik er niet meer van.. Dus ik heb lekker gegeten gisteren en vandaag, morgen gaat t vanzelf wel weer goed.. als alles weer normaal is
dat heb ik ook..

heb me net lekker uitgeleefd bij de steengrill
daar voel ik me nu schuldig over
maar ja morgen weer gezond eten..
__________________
I'm in the forest
Oud 28-03-2005, 21:06
Mara
Mara is offline
@cerys: Troost je, grillen is niet zo slecht
Oud 28-03-2005, 21:12
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-03-2005 @ 21:06 :
@cerys: Troost je, grillen is niet zo slecht
maar ik heb echt te veel gegeten..
m'n buik ontploft bijna
wel veel gezond gegeten hoor

en tja tis pasen he
tis ook een soort refeedweekend want ik heb de laatste tijd eigenlijk veel te weinig gegeten.

dus het valt allemaal wel meeee
__________________
I'm in the forest
Oud 28-03-2005, 21:35
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je hoeft toch niet zo moeilijk te doen over één uitspatting?
Ik snap dat niet. Als je de hele week gezond eet en genoeg beweegt dan maakt dat ene avondje overeten toch ook niets uit? Holbewoners werden toch ook niet dik als ze één avond (na de vangst) heel veel vlees aten?
__________________
<):o)
Oud 28-03-2005, 21:46
Mara
Mara is offline
x-spekkie-x: Holbewoners bewogen wat meer dan wij, plus dat hun dieet heel wat gezonder was

Planning voor morgen:
Ontbijt
1 boterham light-jam
200mL grapefruitsap

Tussendoor
2 bb rookvlees

Lunch
2 bb rookvlees

Tussendoor
2 knackebrot, 1x 20+ kaas 1 gekookt ei

Avondeten
200g aardappelen
Groente en vlees

Avond
200g magere kwark
200mL magere melk
2 rijstwafels


Ik zit dan (excl. groente + vlees, want nog niet bekend) op 1115 kcal.

Enkele toelichtingen:
1) Ik weet dat sap niet goed is, maar er stond nog een pak grapefruitsap en ik ben de enige die dat drinkt, en ik ga 't ook niet weggooien
2) Ontbijt is niet groot, maar tussen ontbijt en tussendoor zit niet echt veel tijd (2 lesuren)

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 22:33.
Oud 28-03-2005, 22:28
-(L)-
@ MeelFriek: ik neem aan dat het over de planning van morgen gaat, ipv die van vandaag
Oud 28-03-2005, 22:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 28-03-2005 @ 22:28 :
@ MeelFriek: ik neem aan dat het over de planning van morgen gaat, ipv die van vandaag
Haha, ja, vraag me af hoe ik dat met m'n domme hoofd er verkeerd boven heb kunnen zetten
Oud 28-03-2005, 22:42
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 28-03-2005 @ 18:42 :
(..)

Mijn grootste probleem is het omschakelen van mijn eetpatroon. Ik ben een echte zoetekauw en snoep veelste veel Ik heb het idee dat ik heel vaak honger heb (als ik op school zit eet ik zo 8 boterhammen op een dag). Misschien hebben jullie tips en ideeën van gezonde snoepjes. Zoals suikervrije drop, zoet fruit etc.

(...)
Jaha, een lotgenootje! Ik weet niet of je toevallig iets uit het vorige deel gelezen hebt, want daar heb ik het ook al wel eens gepost, maar ik heb dus ongeveer hetzelfde. Normaal gesproken eet ik niet ongezond ofzo, maar wel veel. En zeker in het weekend kan ik daarnaast ontzettend snaaien (hoe fouter, hoe beter ). Lijkt wel alsof ik nooit vol zit, zeg maar.

Omdat ik voor de zomer eigenlijk nog wel iets af wil vallen, ben ik nou van plan om eens wat beter op mijn eetpatroon te gaan letten, alleen wil dat nog niet echt. Ik ben niet dik, maar het mag gewoon wel iets minder. Omdat het niet echt iets voor mij is om heel streng alle calorieeen overal van te onthouden en dat per dag precies in de gaten te houden, probeer ik door gewoon gezond te eten 3 of 4 kilo te verliezen voor de zomer. Met Pasen heb ik flink gezondigd, maar vanaf morgen ga ik ermee aan de slag. Dus; niet/veel minder snoepen en snaaien, vaker op een dag iets eten, maar dan kleine porties (niet 3x een hele lading eten, zoals ik eerder deed), veel water drinken en veel sporten. Dat doe ik sowieso al minstens 3x per week, maar als het weer toch mooier wordt, wil ik vaker gaan mountainbiken, skaten of wat dan ook.

Nouja, tot zover een beetje mijn "doelstelling", als het je leuk lijkt om met elkaar te mailen/PMmen over onze vorderingen (), let me know!
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 28-03-2005, 22:45
Mara
Mara is offline
@x-spekkie-x: Het nooit vol zijn herken ik ook.

Geloof me, ik kan door blijven eten. Een heel brood? Eet ik zo op.

Zelfs als ik ziek ben kan ik nog enorm veel eten, terwijl anderen dan niks door hun keel krijgen.
Oud 28-03-2005, 22:49
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-03-2005 @ 22:45 :
@x-spekkie-x: Het nooit vol zijn herken ik ook.

Geloof me, ik kan door blijven eten. Een heel brood? Eet ik zo op.

Zelfs als ik ziek ben kan ik nog enorm veel eten, terwijl anderen dan niks door hun keel krijgen.
Ik sluit me erbij aan.
Oud 28-03-2005, 22:55
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
ANGE schreef op 28-03-2005 @ 18:34 :
En in tegenstelling tot eerdere dagen voelde ik me vandaag niet eens zo heel erg verschrikkelijk nadat ik gegeten had.
Oud 28-03-2005, 22:55
Verwijderd
Ik had me vanmiddag dus even aangemeld op die Fitday.come site, en mijn gegevens ingevuld. (Female, 1.72 m, 58 kg, 16 years, seated work + some movement) Rekent dat ding voor me uit dat ik 2413 kcal per dag nodig heb. Waarvan 1463 (61%) kcal voor mijn basale stofwisseling zijn en 951 (39%) kcal voor mijn leefstijl (seated work, some movement). Daar zijn andere lichamelijke activiteiten (ik heb vandaag bijv. 15 km gelopen) nog niet bij opgeteld, die kun je nog apart invoeren. Volgensmij klopt er niks van! 2412 kcal lijkt me echt veel te veel. Volgens die formule van MD kom ik maar op 1700-1800 kcal per dag uit, met dezelfde gegevens.
Oud 28-03-2005, 23:33
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 28-03-2005 @ 21:35 :
Je hoeft toch niet zo moeilijk te doen over één uitspatting?
Ik snap dat niet. Als je de hele week gezond eet en genoeg beweegt dan maakt dat ene avondje overeten toch ook niets uit? Holbewoners werden toch ook niet dik als ze één avond (na de vangst) heel veel vlees aten?
nee, het is ook helemaal niet erg.. het is juist goed. maar het foute zit in mijn hoofd, dat als het een dag niet helemaal gaat zoals ik er graag controle over heb, dat ik me dan 'schuldig' ga voelen. had liever ook gewild dat ik dat niet had, maar ja
__________________
I'm in the forest
Oud 29-03-2005, 08:16
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
63 kg!!!!!!
en ik vond mezelf er nog redelijk uitzien...
t enige waar ik bang voor ben is dat ik aan veel eten gewend raak
Oud 29-03-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-03-2005 @ 08:16 :
63 kg!!!!!!
en ik vond mezelf er nog redelijk uitzien...
t enige waar ik bang voor ben is dat ik aan veel eten gewend raak
Goed zo! Hoeveel kg heb je er nu bij (Ik meende dat je laatst nog 61,5 kg woog), en wat is je BMI nu?

Je ziet er ook redelijk uit hoor, niet zomaar redelijk, maar gewoon hartstikke slank. Dus maak je nu maar niet druk dat je er dik uit gaan zien of iets dergelijks, je mag die extra kilo's zeker hebben. Je word er alleen maar mooier door!

En ik denk niet dat je bang hoef te zijn dat je aan veel eten gewend raakt, volgensmij eet je namelijk iedere dag nog steeds maar ong. 2000 kcal. En dat is niet 'veel', dat is gewoon wat je nodig hebt op een dag. Dus als je er aan gewend raakt is niet erg, want je kunt dit bij wijze van spreke de rest van je leven volhouden.
Oud 29-03-2005, 09:48
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Nou de paasdagen waren echt waardeloos (qua eten dan)...

Ik was bij mijn vriend thuis, dus was sowieso uit m'n routine. Geen mager beleg, veel paaseitjes, niet erg gezond avondeten. Ik heb geen zin om de calorieen te berekenen.

In ieder geval, ik ben nog steeds niet afgevallen. Door de afgelopen dagen zie ik het ook helemaal somber in. Ik vind het helemaal niet leuk! Ik wil ook een keer afvallen!

__________________
xxx
Oud 29-03-2005, 11:17
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Up to date van Jenny:

Tijdje geleden ben ik gestopt....
Reden:
Ik begon te erg op alles te letten.
Probeerde soms maaltijden over te slaan.
Dacht de hele tijd aan eten [als in: -rommel- ik moet zo eten, nee ik stel het nog wel uit... even later... -rommel- zal ik toch iets pakken, ik heb echt honger, ik rommel. Zal ik een appel nemen, nee dat zijn teveel caloriën].
Het caloriën tellen deed ik teveel.
En gewoon ik merkte dat ik er teveel [negatief] mee bezig was, en dacht dit is niet goed.

Binnenkort ga ik misschien wel weer beginnen,
maar dan anders
__________________
CoTN
Oud 29-03-2005, 11:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 29-03-2005 @ 11:17 :
Up to date van Jenny:

Tijdje geleden ben ik gestopt....
Reden:
Ik begon te erg op alles te letten.
Probeerde soms maaltijden over te slaan.
Dacht de hele tijd aan eten [als in: -rommel- ik moet zo eten, nee ik stel het nog wel uit... even later... -rommel- zal ik toch iets pakken, ik heb echt honger, ik rommel. Zal ik een appel nemen, nee dat zijn teveel caloriën].
Het caloriën tellen deed ik teveel.
En gewoon ik merkte dat ik er teveel [negatief] mee bezig was, en dacht dit is niet goed.

Binnenkort ga ik misschien wel weer beginnen,
maar dan anders
Wat mij goed helpt is dat ik weet wat ik op een dag ongeveer moet eten, wat per dag wordt aangeraden. Ook weet ik dat ik als ik precies dat eet, nog ruimte over heb voor evt wat lekkers als ik zin heb of yoghurt ofzo. Fruit kun je onbeperkt eten... op die manier weet ik dat als ik honger heb, dat ik nog 2 boterhammen kan eten bv of een schaaltje yoghurt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-03-2005, 11:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Blijven volhouden, misschien ben je wel niet in 'vet' aangekomen, maar ben je gewoon niet afgevallen omdat er nu veel eten in je zit, en is het over 3 dagen weer anders

(En als het je troost ik ben vandaag bijna een kilo zwaarder dan vorige week, ben ongesteld en heb 1e paasdag ongezond gegeten, het maakt niet zo uit, het gaat er wel weer af als ik gewoon gezond blij eten )

Dit was dus voor Kronkeltje
Oud 29-03-2005, 11:24
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 11:20 :
Wat mij goed helpt is dat ik weet wat ik op een dag ongeveer moet eten, wat per dag wordt aangeraden. Ook weet ik dat ik als ik precies dat eet, nog ruimte over heb voor evt wat lekkers als ik zin heb of yoghurt ofzo. Fruit kun je onbeperkt eten... op die manier weet ik dat als ik honger heb, dat ik nog 2 boterhammen kan eten bv of een schaaltje yoghurt...
Ja ik denk nog wel even hoe ik het ga doen
iig op een andere manier.
__________________
CoTN
Oud 29-03-2005, 11:30
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
Citaat:
Ja ik denk nog wel even hoe ik het ga doen

go for it
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Oud 29-03-2005, 11:34
Joan
Avatar van Joan
Joan is offline
trouwens,

wat is voor beleg op brood verstandig om te nemen?
ik wil meestal gelijk naar de hagelslag grijpen
__________________
your gonna kill yourself believing in these beautiful lies
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 01:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.