Oud 29-03-2005, 14:11
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 29-03-2005 @ 15:09 :
Bah, ik heb al twee dagen gigantische hoofdpijn, lig de hele dag in bed en heb geen fut om te eten... Ik slik geen pijnstillers want daar houd ik absoluut niet van en meestal is hoofdpijn bij mij toch weer zo over. Maar nu dus niet. Dus maar veel vitamientjes eten, dadelijk even naar buiten voor frisse lucht en verder veel slapen. Die hoofdpijn heeft trouwens waarschijnlijk meer een psychische oorzaak dan dat ik de afgelopen dagen fout heb gegeten, als jullie dat misschien dachten... Iemand nog tips tegen hoofdpijn?
nat washandje op je voorhoofd, veel water en thee drinken.
__________________
I'm in the forest
Oud 29-03-2005, 14:15
-(L)-
Citaat:
Lily16 schreef op 29-03-2005 @ 15:01 :

moet ik dit dan persé een kleinere hoeveelheid nemen
dan dat ik anders doe?'(ik eet meestal toch een bord vol en vaak nog extra)

voor die informatie over die calorien moet ik maar es een keer voor gaan zitten...
d
us het is niet zo dat als je minder eet (dus ook minder calorien) dat je meer afvalt. of is het op die manier gewoon niet gezond?
De hoeveelheden die je nu noemt zijn niet al te groot. Het is gewoon de bedoeling dat je iedere dag je eten zoveel mogelijk verdeelt. Verder is het niet zo dat je met heel weinig eten afvalt. Je lichaam gaat dan namelijk in de spaarstand, waardoor je alles wat je binnenkrijgt opslaat en dus niet afvalt. Je moet dus genoeg eten (ongeveer zo'n 1700 calorieen per dag om af te vallen) en dat zo goed mogelijk verdelen. Dat je 's avond een bord vol eet is helemaal geen probleem, zolang het maar niet overdreven wordt en zolang je de rest van de dag ook genoeg eet (en dan rond de 1700 ckal per dag zit). Je kunt voor avondeten denken aan een stuk vlees (liefst zo mager mogelijk), een stuk of 5-7 aardappelen en zo'n 200 gram groente. Misschien heb je hier iets aan. Dit moet je minimaal op een dag binnenkrijgen, en dan liefst zo goed mogelijk verdeeld. Verder is het verstandig overal de magere of light variant van te nemen als je wil afvallen.
Het is inderdaad verstandig je eens in het aantal calorieen van bepaalde producten te verdiepen, zodat je weet wat je eet en waar je mee bezig bent. Als je je voor een site aanmeldt waarop je het aantal calorieen kunt berekenen, dan hoef je daar alleen maar het product aan te klikken, en dan wordt het aantal calorieen automatisch berekend. Het gaat dus heel snel en je hoeft er niet veel voor te doen. Zo kun je dan ook makkelijk een planning maken voor de dag erna, zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan mbt wat je moet eten.
Ten slotte, het is dus inderdaad niet gezond om proberen af te vallen door heel weinig te eten. De kans is ook groot dat het niet lukt, aangezien je lichaam dan alles op gaat slaan en je dus niks verbrandt. Je moet dus net genoeg eten om af te vallen, en nogmaals; liefst zo verdeeld mogelijk over de hele dag om je verbranding aan de gang te houden.
Oud 29-03-2005, 14:19
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
bedankt

k denk dat ik hier heel veel aan heb
heb je ook een voorbeeld van zo een (niet te moeilijke) caloriensite?
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 29-03-2005, 14:22
hanki2*2
hanki2*2 is offline
www.caloriechecker.nl
Oud 29-03-2005, 14:24
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
hanki2*2 schreef op 29-03-2005 @ 15:22 :
www.caloriechecker.nl
bedankt matties
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 29-03-2005, 14:28
Verwijderd
http://www.caloriechecker.nl
http://www.overgewicht.nl/modules/eebwlink/
http://www.valtaf.nl
http://www.fitday.com
http://becel.testsite.nu/becel-vmeter/frame.jsp

Er zijn er heel veel, maar die van het Voedingscentrum (Caloriechecker.nl) is het makkelijkst te bedienden als het ware. Hij is wel wat minder nauwkeurig als de anderen heb ik het idee.
Oud 29-03-2005, 14:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het wordt hier trouwens wel steeds meer, het aantal calorieën dat je nodig hebt om af te vallen... Ik vind het hartstikke goed dat je zegt dat mensen niet te weinig moeten eten enzo, maar als iemand een behoefte heeft van 1800 kcal, ga je met 1700 natuurlijk niet/nauwelijks afvallen... Niet iedereen heeft behoefte aan 2000 kcal, dus 1700 kan best 'te veel' zijn voor sommigen om af te vallen lijkt me?
Oud 29-03-2005, 14:29
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik wil me aanmelden op Fitday.com, en dan moet je je gewicht in feet en inches invullen, maar dat weet ik helemaal niet!! Kan iemand me hiermee helpen, of waar kan ik zoiets opzoeken.... Die rare Engelsen met hun ouderwetse maatsysteem ook
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 14:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh dan moet je even googelen op 'kg to pounds' en 'meters to inches' ofzo, het is wel even zoeken, maar dan kom je vanzelf op sites waar je je lengte en gewicht in kunt vullen, en dat 'ie het dan voor je omrekent
Oud 29-03-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 29-03-2005 @ 15:28 :
Het wordt hier trouwens wel steeds meer, het aantal calorieën dat je nodig hebt om af te vallen... Ik vind het hartstikke goed dat je zegt dat mensen niet te weinig moeten eten enzo, maar als iemand een behoefte heeft van 1800 kcal, ga je met 1700 natuurlijk niet/nauwelijks afvallen... Niet iedereen heeft behoefte aan 2000 kcal, dus 1700 kan best 'te veel' zijn voor sommigen om af te vallen lijkt me?
Ik ben er nog steeds niet uit wat mijn precieze energiebehoefte is. Volgens Voedingscentrum is het 2200 (Met inactieve leefstijl) of 2500 (Met actieve leefstijl), volgens Overgewicht.nl is het rond de 2000 (Met mijn gegevens: gewicht, lengte, leefstijl, etc.), volgens Fitday.com is het rond de 2400 (Met mijn gegevens) en volgens de formuele van MD is het 'slechts 1700-1800.
Oud 29-03-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 15:29 :
Ik wil me aanmelden op Fitday.com, en dan moet je je gewicht in feet en inches invullen, maar dat weet ik helemaal niet!! Kan iemand me hiermee helpen, of waar kan ik zoiets opzoeken.... Die rare Engelsen met hun ouderwetse maatsysteem ook
Je kan op Fitday.com instellen of je kg of lbs wil en feet of meters.
Oud 29-03-2005, 14:37
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-03-2005 @ 15:33 :
Je kan op Fitday.com instellen of je kg of lbs wil en feet of meters.
Die pounds of kilograms kun je idd instellen, maar de ft en inch niet. Maar ik ga wel even googelen, moet het lukken

Ik ben zo slecht met getallen....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 14:38
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 15:37 :
Die pounds of kilograms kun je idd instellen, maar de ft en inch niet. Maar ik ga wel even googelen, moet het lukken

Ik ben zo slecht met getallen....
Kun je wel
Ik heb me gister aangemeld en 1.72 m ingevoerd.

Waar je het kunt aanpassen: Home > User Preferences > Prefered Weight Units & Prefered Height Units

59 kg is gelijk aan 130 lbs, dat klinkt zo veel

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 14:43.
Oud 29-03-2005, 14:42
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
ik denk idd dat het aantal calorien 1700 (in mijn geval) iets te hoog is.

met voedingscentrumCalorienChecker:

Brood, zuurdesem- 7 1 sneetje 455 kcal
Aardappel-anders kaas 3 opscheplepel 390 kcal
Thee zonder melk en zonder suiker 1 glas 0 kcal
Bouillon 2 kop 20 kcal
Kiwi 1 één 30 kcal
Rodekool 2 opscheplepel 10 kcal
Worst alle soorten 1 broodbeleg 50 kcal
Kipfilet 7 broodbeleg 175 kcal

Totaal aantal kcal: 1130

en dat over de hele dag?

heb trouwens nu ook geen hongergevoel
en heb genoeg gegeten
maar als ik nog meer ga eten verschil dit niet zoveel
met mijn normale eetpatroon...

Of heb ik het mis
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 29-03-2005, 14:48
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik ben nu nog maar bezig met het aanmeldingsformulier zeg maar, dus kan ik nog niet kiezen voor User Preferences...

Net heb ik op een site berekend dat ik met 1,73 m 5ft en 68 inches ben, maar als ik dat invul op Fitday dan zegt die site dat dat niet klopt!!

Wat een onzin allemaal.....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 14:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
1130 Is in elk geval wél te weinig Beter is om op 1500 ong. uit te komen, zeker niet onder de 1200 omdat je stofwisseling dan op de 'spaarstand' gaat, misschien dat je in het begin wel afvalt, maar later niet meer omdat je lichaam dan alles opslaat wat er binnenkomt, omdat er niet zoveel binnenkomt.

Dat je geen honger hebt betekent niet dat je genoeg gegeten hebt, je lijf is soms gewoon in de war wat dat betreft. Ik heb vandaag nog niet zo heel veel gegeten (Kom totaal uit op 1435 als ik eet wat ik geplant heb) maar ik zit echt propvol voor mijn gevoel. Toch eet ik wel wat ik geplant heb, omdat het anders gewoon te weinig is.
Oud 29-03-2005, 14:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik had trouwens nog niet gekeken naar wát je gegeten had, maar dat ziet er idd wel als genoeg uit. Ik zal het even invullen op een andere site, kijken wat er dan uitkomt
Oud 29-03-2005, 14:49
Verwijderd
@Blurred: Je kan ook geen 5 ft en 68 inches zijn. Wel 5 ft en 6,8 inches maar zo nauwkeurig kun je het daar niet invullen. Gewoon 5 ft en 7 inches invullen dus. Dat is trouwens dezelfde lengte als mij, en ik ben 1.72 dus dat klopt wel ongeveerd. Bij het gewicht dan gewoon een fictief gewicht invullen, je kunt het aanpassen als je het aanmeldingsformulier ingevuld hebt. En dan kun je het dus ook invoeren in kg.
Oud 29-03-2005, 14:50
Lily16
Avatar van Lily16
Lily16 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-03-2005 @ 15:48 :
1130 Is in elk geval wél te weinig Beter is om op 1500 ong. uit te komen, zeker niet onder de 1200 omdat je stofwisseling dan op de 'spaarstand' gaat, misschien dat je in het begin wel afvalt, maar later niet meer omdat je lichaam dan alles opslaat wat er binnenkomt, omdat er niet zoveel binnenkomt.

Dat je geen honger hebt betekent niet dat je genoeg gegeten hebt, je lijf is soms gewoon in de war wat dat betreft. Ik heb vandaag nog niet zo heel veel gegeten (Kom totaal uit op 1435 als ik eet wat ik geplant heb) maar ik zit echt propvol voor mijn gevoel. Toch eet ik wel wat ik geplant heb, omdat het anders gewoon te weinig is.
okee.
dus gewoon rond de 1500 en gezond eten.
het zijn dus de tussendoortjes en de vette dingen
die je juist dik maken, niet de hoeveelheid toch?
als snap ik dan nog niet waarvan je van afval
__________________
there’s no beauty in bleeding mascara
Oud 29-03-2005, 14:51
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Thanx Sneeuwvlokje!!

Ik ben zo verschrikkelijk slecht met getallen en rekenen en alles wat daarbij hoort, heb ik helemaal geen verstand van. Als ik 5 ft en 68 inches hoor dan heb ik geen idee hoe lang of kort dat is, heb ik totaal geen zich op. Maar gelukkig ben jij even mijn reddende engel en kan ik me nu gewoon vrolijk aanmelden op Fitday.com
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 14:54
Verwijderd
Zo na de pasen wel weer goed bezig vind ik zelf

Vandaag:

Ontbijt
2 boterhammen jam
1 beker melk

Tussendoor
1 sneetje roggebrood met honing

Lunch
1 bord warm eten: aardappelpuree, wortelen, witte bonen in tomatensaus en kipfilet
1/2 schaaltje vla + yoghurt

Tussendoor
Shake van: 1 kiwi, 1 banaan, paar ijsklontjes en een scheut melk
1 cracker met gekookt ei

Vanavond eet ik dus brood aangezien ik vanmiddag al warm eten heb gehad, waarschijnlijk 2 a 3 boterhammen met beleg.
Ik kom tot nu toe op 1200 kcal en 25 g vet. Met die boterhammen van straks erbij zal ik rond de 1500 a 1600 uitkomen denk ik (??)
Oud 29-03-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 15:51 :
Thanx Sneeuwvlokje!!

Ik ben zo verschrikkelijk slecht met getallen en rekenen en alles wat daarbij hoort, heb ik helemaal geen verstand van. Als ik 5 ft en 68 inches hoor dan heb ik geen idee hoe lang of kort dat is, heb ik totaal geen zich op. Maar gelukkig ben jij even mijn reddende engel en kan ik me nu gewoon vrolijk aanmelden op Fitday.com
Er zitten maar 12 inches in een ft, dus 86 inches is gelijk aan 7 ft en nog iets. Als je dat optelt bij die 5 ft die je al had staan ben je wel een enorme reus, 3 meter ofzo. Lijkt me een beetje te lang.

Ik ben wel vereerd dat ik je reddende engel ben / mag zijn hoor!
Oud 29-03-2005, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Kronkeltje schreef op 29-03-2005 @ 12:31 :

Succes met alles vandaag lijnmatties.
Dankjewel, jij ook succes
Oud 29-03-2005, 14:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hmm, Lily16, ik kom op 1364, en de site waar ik het op invul (www.valtaf.nl) klopt altijd bijna perfect als ik het met de verpakkingen vergelijk, dus ik denk dat die 1364 ook beter klopt. Is dus nog een beetje aan de weinige kant, maar eet je ook geen vlees vanavond?
Oud 29-03-2005, 15:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 29-03-2005 @ 15:50 :
okee.
dus gewoon rond de 1500 en gezond eten.
het zijn dus de tussendoortjes en de vette dingen
die je juist dik maken, niet de hoeveelheid toch?
als snap ik dan nog niet waarvan je van afval
Ligt eraan watvoor tussendoortjes je neemt

Het is wel goed om bv. om de 2 uur te eten, dus bv. om 8 uur 2 boterhammen en een beker melk, om 10 uur een boterham en een stuk fruit, om 12 uur 2 boterhammen, om 2 uur een boterham en een stuk fruit, om 4 uur een boterham, avondeten en dan om 8 uur nog een schaaltje yoghurt of kwark ofzo. Zo houd je je stofwisseling op peil.

Dan heb je dus je 7 boterhammen verspreid over de dag, 2 keer fruit en 2 keer melk. Moet je alleen wel opletten wat je voor een beleg eet, en wat je avondeten is, dat je dus niet te laag (of te hoog) in kcal uitkomt
Oud 29-03-2005, 15:11
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik ben zooo misselijk
en ik eet weer verschrikkelijk slecht vandaag. (als in te weinig maar relatief ongezond). bluh.
morgen maar weer proberen en de rest van vandaag goed eten.
__________________
I'm in the forest
Oud 29-03-2005, 15:33
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 29-03-2005 @ 15:38 :
59 kg is gelijk aan 130 lbs, dat klinkt zo veel
130 lbs klinkt gewoon hetzelfde als 59 kg, want het is ook hetzelfde.
Dus niet zeuren
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 15:35
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
cerys schreef op 29-03-2005 @ 16:11 :
ik eet weer verschrikkelijk slecht vandaag. (als in te weinig maar relatief ongezond).
Kun je een schema van vandaag posten?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 16:33 :
130 lbs klinkt gewoon hetzelfde als 59 kg, want het is ook hetzelfde.
Dus niet zeuren
Het is wel hetzelfde, maar het klinkt zo 'veel' omdat het getal hoger is.

Oke oke, ik ben al stil!
Oud 29-03-2005, 15:42
Mara
Mara is offline
Voor de ft. en inch:

1 ft is 30,48 cm
1 inch is 2,54 cm.
Reken maar uit
1 lbs is 0,4535 kg voor zover ik weet, dus niet écht een pond.

Ik had 't op school vandaag zó koud, heb in 1e en 2e pauze toch wat gehaald
1e pauze bekertje Wiener Melange, 2e pauze bekertje Chocomel Deluxe. Weet iemand trouwens hoeveel er in zo'n wit, plastic bekertje gaat? Ik heb 200mL genomen.

Het vlees is vanavond (runder)gehakt. Beter dan gemengd, maar nog ongelofelijk vet. Als ik een stukje neem van 70g levert dat nog 138kcal en 9g vet

Schema wat ik gister gepland heb heb ik me verder aan gehouden, tot nu toe. Vanavond lukt dat denk ik ook wel.

Ik kom voor vandaag dan uit op 1455kcal. Beetje teveel koolhydraten, te weinig eiwitten. Maar ach, dat deert me niet. Vandaag wel een inactieve dag, dus meer heb ik niet echt nodig

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 15:44.
Oud 29-03-2005, 15:51
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 29-03-2005 @ 14:30 :
Woww Heb je geen moeite met kleding (broeken)? Bij mij zijn ze vaak kort namelijk, ik moet echt goed zoeken of merken met een lengtemaat pakken. En dan ben ik nog 'maar' 1,82.
alleen broeken met een lengtemaat pas ik... maar de goeie lengtemaat maken ze vaak niet bij mijn breedtemaat
Oud 29-03-2005, 15:52
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2005 @ 16:42 :
Voor de ft. en inch:

1 ft is 30,48 cm
1 inch is 2,54 cm.
Reken maar uit
1 lbs is 0,4535 kg voor zover ik weet, dus niet écht een pond.

Ik had 't op school vandaag zó koud, heb in 1e en 2e pauze toch wat gehaald
1e pauze bekertje Wiener Melange, 2e pauze bekertje Chocomel Deluxe. Weet iemand trouwens hoeveel er in zo'n wit, plastic bekertje gaat? Ik heb 200mL genomen.

Het vlees is vanavond (runder)gehakt. Beter dan gemengd, maar nog ongelofelijk vet. Als ik een stukje neem van 70g levert dat nog 138kcal en 9g vet

Schema wat ik gister gepland heb heb ik me verder aan gehouden, tot nu toe. Vanavond lukt dat denk ik ook wel.

Ik kom voor vandaag dan uit op 1455kcal. Beetje teveel koolhydraten, te weinig eiwitten. Maar ach, dat deert me niet. Vandaag wel een inactieve dag, dus meer heb ik niet echt nodig
In het ziekenhuis moest ik voor zo'n bekertje 175 ml aanhouden.
Oud 29-03-2005, 15:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-03-2005 @ 16:52 :
In het ziekenhuis moest ik voor zo'n bekertje 175 ml aanhouden.
Ok, bedankt
Oud 29-03-2005, 15:59
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Waar kun je op Fitday precies uitrekenen hoeveel calorieën je op een dag binnen mag krijgen op basis van de gegevens die je in hebt gevoerd?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 16:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Na 2,5 geen calorientellen (behalve 1 dag, om te kijken of ik genoeg had) en 1,5 week geen schuldgevoel beleef ik vandaag een afschuwelijke terugslag
Oud 29-03-2005, 16:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-03-2005 @ 17:02 :
Na 2,5 geen calorientellen (behalve 1 dag, om te kijken of ik genoeg had) en 1,5 week geen schuldgevoel beleef ik vandaag een afschuwelijke terugslag

Maar je hoeft ook niet te verwachten dat alles meteen weer koek en ei is. So what, dan voel je je dit dagje rot, als je maar genoeg eet. Morgen zie je het vast weer veel beter
Oud 29-03-2005, 16:10
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 16:35 :
Kun je een schema van vandaag posten?
ja maar ik schaam me er wel voor. het is echt dom dom dom. ik heb nl. ontbeten met een stukje taart maar ik 'moest' die vandaag eten want mijn ouders zaniken de hele tijd dat ik meer moet eten en dat ik niet moet stoppen met lekkere dingen eten enzo. bluh. en toen ook nog een stukje pudding. weliswaar klein maar ik voel me alweer schuldig

normaal gesproken eet ik bij het ontbijt 2 boterhammen met een beetje jam, en drink ik thee, verspreid over de dag ongeveer 3 liter water/thee/cola light, verspreid over de middag 3 a 4 boterhammen, soms droog, soms met een beetje jam, gewoon goed avondeten met veel groente en aardappel en een beetje vleesvervanger, meestal 1 appel en 1 mandarijn op een dag, soms nog zo'n light knäckebrot met kaas. probeer een glas melk en nog wat yoghurt te nemen. zoiets. meestal is dat ook best weinig in calorieën, denk door die lichte boterhammen en aangezien ik weinig tot geen beleg op brood neem. het lukt niet om genoeg te eten.

even ter info: ik heb wel pas in het ziekenhuis gelegen en ik zit onwijs met mezelf in de knoop dus dat scheelt ook wel.

hier m'n lijstje

ochtend (wel pas om 10.30 opgestaan):
80 gram kwarktaart (182.4 kcal)
50 gram pudding (60 kcal)
water, thee

middag:
13.00
-40 gram volkorenbrood (wij hebben lichte boterhammen, ik weeg ze altijd. ik weeg altijd..) = 84.4 kcal
-klein beetje jam (13 kcal)
water, thee, cola light

15.00
-kiwi (36 kcal)

16.00
-20 gram volkorenbrood = 42.2 kcal

zometeen..
17.30
-20 gram volkorenbrood = 42.2 kcal

19.00
2 aardappel = 76 kcal
120 gram tivall balletjes = 204 kcal
200 gram sla = 20 kcal
kleinn beetje light mayo erbij = 40 kcal
olie = 90 kcal ofzo

verder nog 100 gram komkommer, das 8 kcal
en dan probeer ik een knäckebrot met kaas te eten, 50 kcal

godsamme, 948.2 kcal.
ik zit zo propvol en ik ben helemaal misselijk.
__________________
I'm in the forest
Oud 29-03-2005, 16:24
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
cerys schreef op 29-03-2005 @ 17:10 :
hier m'n lijstje
Ik ken je verleden verder niet en weet niet hoe je met eten omgaat en wat je precies wilt bereiken , maar ik kan wel zeggen dat ik in het schema dat je gepost hebt alleen je ontbijt niet goed vond. Verder heb je allemaal gezonde dingen gegeten en het aantal caloriën waar je op uit komt is vrij laag.... Probeer dat te bedenken. Als je de hele dag door taart en pudding gegeten zou hebben dan had je jezelf nog veel erger gevoeld, maar dat is niet zo.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 16:27
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 17:24 :
Ik ken je verleden verder niet en weet niet hoe je met eten omgaat en wat je precies wilt bereiken , maar ik kan wel zeggen dat ik in het schema dat je gepost hebt alleen je ontbijt niet goed vond. Verder heb je allemaal gezonde dingen gegeten en het aantal caloriën waar je op uit komt is vrij laag.... Probeer dat te bedenken. Als je de hele dag door taart en pudding gegeten zou hebben dan had je jezelf nog veel erger gevoeld, maar dat is niet zo.
Maar nu verkijk je je op de boterhammen hè. Het lijken er genoeg, maar ze zijn veel lichter...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-03-2005, 16:30
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 17:24 :
Ik ken je verleden verder niet en weet niet hoe je met eten omgaat en wat je precies wilt bereiken , maar ik kan wel zeggen dat ik in het schema dat je gepost hebt alleen je ontbijt niet goed vond. Verder heb je allemaal gezonde dingen gegeten en het aantal caloriën waar je op uit komt is vrij laag.... Probeer dat te bedenken. Als je de hele dag door taart en pudding gegeten zou hebben dan had je jezelf nog veel erger gevoeld, maar dat is niet zo.
nee ik heb dat verder ook niet verteld hier geloof ik
ik ben 1.82 en een paar maanden geleden woog ik nog 78 kilo.. gisterochtend woog ik 72.5 kilo dus er is al een 'hoop' af. wil nog ietsje meer eraf maar niet teveel.
het lukt me alleen niet zo goed meer om genoeg te eten. ik eet wel altijd gezond en ik heb het afvallen van 78 naar die 72,5 gedaan door gezond te gaan eten, maar onbewust toch te weinig. en dat lukt me niet meer om omhoog te krikken ofzo. en sindsdien ga ik me dus telkens schuldig voelen en hoe meer ik afval hoe dikker ik me voel etc :/

en je hebt gelijk dat alleen mijn ontbijt slecht is.. gelukkig maar ik ga me ook ietsje minder schuldig voelen maar het blijft rot.
__________________
I'm in the forest
Oud 29-03-2005, 16:31
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-03-2005 @ 16:51 :
alleen broeken met een lengtemaat pas ik... maar de goeie lengtemaat maken ze vaak niet bij mijn breedtemaat
Ik had vijf jaar geleden maat 29 (italiaanse maat) en lengtemaat 36. Dat was echt niet te vinden!
Tegenwoordig kom ik ze overal tegen. (Alleen pas ik er nu niet meer in )

In een vorige post zei je dat je 1.86m bent en 68 kilo weegt. En nu wil je nog minder wegen.

Ik was (toen ik 15 was) 1.83m en 62kg. Ik had maatje 36. Als ik mezelf terug zie op videofilmpjes dan vind ik mezelf echt te dun (lang en slungelig ). Ik snap dus niet waarom jij met jouw lengte nog meer wilt afvallen. Welke maat heb je?

Ik wil momenteel met mijn 1.84m naar de 70 kilo toe Dat is een mooi streefgewicht met een BMI van 20.
__________________
<):o)
Oud 29-03-2005, 16:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 17:27 :
Maar nu verkijk je je op de boterhammen hè. Het lijken er genoeg, maar ze zijn veel lichter...
Ik heb toch ook gezegd dat het aantal calorieën waar ze op uitkomt vrij laag is Ik bedoelde eigenlijk veel te laag...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 16:42
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2005 @ 17:04 :

Maar je hoeft ook niet te verwachten dat alles meteen weer koek en ei is. So what, dan voel je je dit dagje rot, als je maar genoeg eet. Morgen zie je het vast weer veel beter
ik eet genoeg.. maarik voel me vies dik en lelijk.. zal wel komen omdat ik gym heb gehad.

@spekkie, mijn streefgewicht is 68. ik weeg nu 63. Ikwil dus niet afvallen, maar aankomen.
ik heb 27-36 maar ik vind dat niet zo vaak?
Oud 29-03-2005, 16:50
ANGE
ANGE is offline
Gadverdamme. Heb tot nu toe wel goed gegeten, maar wat voel ik me d'r verschrikkelijk bij.... Heb echt zwaar de neiging om het allemaal maar uit te kotsen...
Oud 29-03-2005, 16:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 29-03-2005 @ 17:50 :
Gadverdamme. Heb tot nu toe wel goed gegeten, maar wat voel ik me d'r verschrikkelijk bij.... Heb echt zwaar de neiging om het allemaal maar uit te kotsen...
Wij zijn trots op je als je dat niet doet... maar ja, daar heb jij vrij weinig aan. Het enige is, dat als je dat gaat doen, ben je nog verder van huis... je bent nu op de goede weg, probeer dat vol te houden.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-03-2005, 16:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-03-2005 @ 17:42 :
ik eet genoeg.. maarik voel me vies dik en lelijk.. zal wel komen omdat ik gym heb gehad.

@spekkie, mijn streefgewicht is 68. ik weeg nu 63. Ikwil dus niet afvallen, maar aankomen.
ik heb 27-36 maar ik vind dat niet zo vaak?
27 , dat is echt superslank. Dat is maat 32 of 34 ofzo in gewone maten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-03-2005, 17:01
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ANGE schreef op 29-03-2005 @ 17:50 :
Gadverdamme. Heb tot nu toe wel goed gegeten, maar wat voel ik me d'r verschrikkelijk bij.... Heb echt zwaar de neiging om het allemaal maar uit te kotsen...
Door dat hier te zeggen besef je zelf waarschijnlijk al dat je dat juist niet moet doen. Je zegt zelf dat je vandaag goed gegeten hebt, verpest dat alsjeblieft niet door het nu allemaal uit te gaan kotsen.... Ik denk niet dat je jezelf ineens minder verschrikkelijk voelt wanneer je dat wel doet. Je voelt je misschien wel op een andere manier verschrikkelijk, maar dan is deze toch echt veel beter.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 29-03-2005, 17:08
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 17:56 :
27 , dat is echt superslank. Dat is maat 32 of 34 ofzo in gewone maten...
..komt omdat ik geen kont heb...

vroeger had ik 32. Na mn operatie verdween mn kont, en mn beenspieren, door hardlopen werden mn benen nog wat dunner. Die broeken zitten overigens nooit goed. ze zijn vaak te strak op mn bovenbenen, zodat ik vaan 28 of 29 koop, en hem dan inneem. Dan past ie wel op mn bovenbenen, maar is ie nog te ruim op mn kont . Van andere maten heb ik trouwens 36
Oud 29-03-2005, 17:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 17:56 :
27 , dat is echt superslank. Dat is maat 32 of 34 ofzo in gewone maten...
Met haar lengte (1,86) is dat eerder dun.
Oud 29-03-2005, 17:11
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-03-2005 @ 18:10 :
Met haar lengte (1,86) is dat eerder dun.
laten we het daar maar even niet over hebben.. vet komt bij mij alleen op mn buik.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.