Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2005, 11:02
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 11:56 :

Hoeveel eet je op een dag en hoe laat?
Uhms, laatste tijd te weinig But i'm working on that. Vandaag heb ik een cracker met kaas op, een mandarijn, glas karnemelk en ik denk onderhand 2 liter water ofzo. Ga straks even middag eten rond een uur of 1.

Ik eet altijd in drie delen zeg maar. S'ochtends voor ik naar school ga (maar niet zoveel omdat als ik net wakker ben ik gewoon niks weg krijg... schijnen wel meer mensen last van te hebben)

Dan s'middags in de pauze brood of/en een appel ofzo. En dan s'avonds gewoon avondeten. Zal eens gaan bijhouden wat ik allemaal eet, maar aan zes boterhammen kom ik nooit. Wel veel fruit en yogurt.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 11:08
Cath
Avatar van Cath
Cath is offline
Mijn ouders werken vanavond over, en normaal zou ik een pizza in de oven gooien.
Maar ik heb net lekker prei gekocht, om te roerbakken met ui.
2 aardappels erbij en een bak sla met tomaat en gekookt eitje

ik heb er nu al trek in
Oud 19-04-2005, 11:21
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 19-04-2005 @ 12:02 :
Uhms, laatste tijd te weinig But i'm working on that. Vandaag heb ik een cracker met kaas op, een mandarijn, glas karnemelk en ik denk onderhand 2 liter water ofzo. Ga straks even middag eten rond een uur of 1.

Ik eet altijd in drie delen zeg maar. S'ochtends voor ik naar school ga (maar niet zoveel omdat als ik net wakker ben ik gewoon niks weg krijg... schijnen wel meer mensen last van te hebben)

Dan s'middags in de pauze brood of/en een appel ofzo. En dan s'avonds gewoon avondeten. Zal eens gaan bijhouden wat ik allemaal eet, maar aan zes boterhammen kom ik nooit. Wel veel fruit en yogurt.
Gelukkig werk je eraan, want 6 'boterhammen' is toch ongeveer waar je minimaal aan moet komen op een dag. Hoeveel weeg je en hoe lang ben je?

Er is nog altijd fruit ontbijt, yoghurt met muesli. Maar ontbijten moet je leren. En zeker als je wil afvallen is ontbijten ontzettend belangrijk, dat lijken mensen vaak te vergeten, die denken dat het slim is om dan zo een maaltijd over te slaan...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2005, 11:33
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
ik weeg 57 en ben 1.65 dus dat zit geloof ik wel redelijk op gewicht. Ben ook niet van plan om te gaan afvallen. Maar vind gezond eten wel belangrijk. Daarom belandde ik dus ook hier.
Ik zal maar eens gaan bijhouden wat ik allemaal eet op een dag en hoelaat.

Ik las trouwens ook ergens dat je elke paar uur eigenlijk moet eten. Weet je waarom dat is?
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 11:35
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 18-04-2005 @ 22:39 :
Ik eet elke dag groente en fruit, alleen niet zoveel als aanbevolen is....

Ik ben trouwens net als jij (Roos) gestopt (of in ieder geval sterk geminderd) met tussendoortjes. Bij mij waren het alleen niet pizza, patat en dat soort dingen, maar chocola en snoep. En ik voel me er goed bij, ik zie alleen nog niet veel verschil ik gewicht ofzo... Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er in het weekend minder (en soms niet) op let.

Ange trouwens, ik vind het echt geweldig om te horen dat je honger hebt. Dat betekent dat je inderdaad bezig bent het zelf op te lossen, en dat het je aan het lukken is ook!! Ik ben echt trots op je, weet je dat?
Dankjewel, da's lief!!! Maarre... vandaag is het wat minder. Heb vanochtend een cracker + snee brood gehad en verder nog niks. Ik kan me er nu ook niet echt toe zetten om te gaan eten, al heb ik wel honger. Ik heb nu niet echt zoiets van: ik kan nu echt niet eten. Ik heb alleen nergens zin in....
Oud 19-04-2005, 11:36
Verwijderd
na een maaltijd stijgt je bloedsuikerspiegel; die hogere bloedsuikerspiegel activeert je metabolisme, waardoor je meer verbrandt en je je energieker voelt. Als die bloedsuiker is opgemaakt, daalt het weer, waardoor je metabolisme inzakt, je minder verbrandt en je je slapjes voelt.
Oud 19-04-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 12:35 :
Dankjewel, da's lief!!! Maarre... vandaag is het wat minder. Heb vanochtend een cracker + snee brood gehad en verder nog niks. Ik kan me er nu ook niet echt toe zetten om te gaan eten, al heb ik wel honger. Ik heb nu niet echt zoiets van: ik kan nu echt niet eten. Ik heb alleen nergens zin in....
probeer iets te bedenken dat je echt heel lekker vindt . Of neem iets dat je meestal wel lekker vindt, ook al heb je er geen zin in; meestal krijg je na de eerste hap dan vanzelf zin in de rest.

En ik vind het ook heel goed van je dat je nu al twee dagen min of meer normaal hebt gegeten
Oud 19-04-2005, 11:38
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-04-2005 @ 12:37 :
probeer iets te bedenken dat je echt heel lekker vindt . Of neem iets dat je meestal wel lekker vindt, ook al heb je er geen zin in; meestal krijg je na de eerste hap dan vanzelf zin in de rest.

En ik vind het ook heel goed van je dat je nu al twee dagen min of meer normaal hebt gegeten
Ik heb echt nergens zin in. Het staat me zó tegen. Echt heel vreemd...

En ik heb zo'n honger...
Oud 19-04-2005, 11:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 12:38 :
Ik heb echt nergens zin in. Het staat me zó tegen. Echt heel vreemd...

En ik heb zo'n honger...
Dat is juist het vage bij jou, je wilt aan de ene kant wel maar aan de andere kant toch ook weer niet..... Probeer het anders met iets licht verteerbaars. Ik weet dat het vast niet uitmaakt wat je nou precies eet, maar fruit of een rijstwafel gaat misschien wat makkelijker naar binnen dan een botherham....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 11:55
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 12:52 :
Dat is juist het vage bij jou, je wilt aan de ene kant wel maar aan de andere kant toch ook weer niet..... Probeer het anders met iets licht verteerbaars. Ik weet dat het vast niet uitmaakt wat je nou precies eet, maar fruit of een rijstwafel gaat misschien wat makkelijker naar binnen dan een botherham....
Nee, het gaat nu niet zozeer om het niet willen eten. Ik wil wel, maar de gedachte aan eten maakt me misselijk... of zoiets. Ik weet niet... Het staat me echt heel erg tegen.
Oud 19-04-2005, 12:48
Verwijderd
Het lukt mij na een weekend flink zondigen (pizza, veel bier, patat etc.) op de een of andere manier maar moeilijk om deze week weer gezond te gaan eten. Vandaag was ik op zich wel goed bezig, maar dan zit ik te leren in de UB en neem ik in de pauze weer een chocolate muffin. Dat is zo slecht, is er weer een dag verneukt wat lijnen betreft.
Oud 19-04-2005, 12:57
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-04-2005 @ 13:48 :
Het lukt mij na een weekend flink zondigen (pizza, veel bier, patat etc.) op de een of andere manier maar moeilijk om deze week weer gezond te gaan eten. Vandaag was ik op zich wel goed bezig, maar dan zit ik te leren in de UB en neem ik in de pauze weer een chocolate muffin. Dat is zo slecht, is er weer een dag verneukt wat lijnen betreft.
je moet er aan blijven denken hoe goed je afgevallen bent de afgelopen weken! dan is het zonde als je dat weer in het honderd laat lopen door allemaal ongezonde dingen te eten en daardoor weer aan te komen.. je was net zo goed bezig!
als je er maar van geniet als je es een keer wat lekkers neemt. anders is het helemaal voor niks
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 19-04-2005 @ 13:48 :
Het lukt mij na een weekend flink zondigen (pizza, veel bier, patat etc.) op de een of andere manier maar moeilijk om deze week weer gezond te gaan eten. Vandaag was ik op zich wel goed bezig, maar dan zit ik te leren in de UB en neem ik in de pauze weer een chocolate muffin. Dat is zo slecht, is er weer een dag verneukt wat lijnen betreft.

Zal ik je even een schop onder je kont geven?

Was ik vandaag van plan om weer eens gezond en normaal te gaan eten (na dit weekend) is het brood op!

Vandaag tot nu toe

8.00
200 ml sojamelk +50 gr havermout + grapefruit

10.30
2 bruine boterhammen met 30+ kaas

12.30
200 gram kwark + 30 gr. muesli + 1 el honing (want het brood is dus op, en nu de kwark ook)

Ik ga zo maar even wat linzen maken ofzo en nog een grapefruit eten anders schiet het niet echt op....
Oud 19-04-2005, 12:59
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 12:55 :
Nee, het gaat nu niet zozeer om het niet willen eten. Ik wil wel, maar de gedachte aan eten maakt me misselijk... of zoiets. Ik weet niet... Het staat me echt heel erg tegen.
kop op meid!
neem lekker wat te eten, is onwijs goed voor je, en je hebt geen last van geknor doordat je een beetje honger hebt. ik snap dat je misselijk wordt van de gedachte aan eten, maar probeer je daaroverheen te zetten
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:01
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 13:57 :
je moet er aan blijven denken hoe goed je afgevallen bent de afgelopen weken! dan is het zonde als je dat weer in het honderd laat lopen door allemaal ongezonde dingen te eten en daardoor weer aan te komen.. je was net zo goed bezig!
als je er maar van geniet als je es een keer wat lekkers neemt. anders is het helemaal voor niks
Op zich denk ik er ook wel een beetje bij na. Ik ga vanmiddag wel flink sporten, dus die muffin train ik er wel weer af
Oud 19-04-2005, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 19-04-2005 @ 13:59 :
Zal ik je even een schop onder je kont geven?
Au, m'n reet!

Dat helpt wel weer ff!
Oud 19-04-2005, 13:07
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 13:59 :
kop op meid!
neem lekker wat te eten, is onwijs goed voor je, en je hebt geen last van geknor doordat je een beetje honger hebt. ik snap dat je misselijk wordt van de gedachte aan eten, maar probeer je daaroverheen te zetten
Ik heb inmiddels gegeten. En niet te weinig ook... Ik had echt honger gewoon. Ik vind het nu echt eng hoor...
Oud 19-04-2005, 13:14
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:07 :
Ik heb inmiddels gegeten. En niet te weinig ook... Ik had echt honger gewoon. Ik vind het nu echt eng hoor...
vertel eens wat je hebt gegeten?
goed man!

jaa, tuurlijk is het eng! maar dat gaat vanzelf over gaande de tijd..

ik vind dat het geweldig gaat ben trots op je.
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:17
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 14:14 :
vertel eens wat je hebt gegeten?
goed man!

jaa, tuurlijk is het eng! maar dat gaat vanzelf over gaande de tijd..

ik vind dat het geweldig gaat ben trots op je.
Ik heb 4 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) boterhammen op...
Oud 19-04-2005, 13:18
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:17 :
Ik heb 4 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) boterhammen op...
SUPER
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:20
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 14:18 :
SUPER
Nou.... 4 boterhammen is wel weer een beetje overdreven, vind je ook niet?!
Oud 19-04-2005, 13:21
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:20 :
Nou.... 4 boterhammen is wel weer een beetje overdreven, vind je ook niet?!
absoluut niet!
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:20 :
Nou.... 4 boterhammen is wel weer een beetje overdreven, vind je ook niet?!
Waarom zou dat overdreven zijn?
Oud 19-04-2005, 13:23
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 14:21 :
absoluut niet!
Als jij het zegt. Nou ja, in ieder geval eet ik nu voorlopig even niks meer...
Oud 19-04-2005, 13:24
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2005 @ 14:23 :
Waarom zou dat overdreven zijn?
Goed lezen hè: 4 (!!!) boterhammen.

Dat zijn er nogal wat...
Oud 19-04-2005, 13:24
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:23 :
Als jij het zegt. Nou ja, in ieder geval eet ik nu voorlopig even niks meer...
ga je wel proberen avondeten te eten?
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:26
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 14:24 :
ga je wel proberen avondeten te eten?
Ik vrees dat ik dan weer honger ga hebben.... Ik vind het maar vreemd hoor. En ergens ook helemaal niet leuk. Eerst had ik wat dat betreft 'controle' over mijn lichaam. En nou heeft het steeds helemaal op eigen houtje honger...
Oud 19-04-2005, 13:29
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:26 :
Ik vrees dat ik dan weer honger ga hebben.... Ik vind het maar vreemd hoor. En ergens ook helemaal niet leuk. Eerst had ik wat dat betreft 'controle' over mijn lichaam. En nou heeft het steeds helemaal op eigen houtje honger...
ik begrijp een beetje hoe je je voelt denk ik..
je vindt het vreemd en ergens niet leuk, zeg je.. vind je het ergens ook wél leuk? want het is echt zo'n goed teken!
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 13:30
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
cerys schreef op 19-04-2005 @ 14:29 :
ik begrijp een beetje hoe je je voelt denk ik..
je vindt het vreemd en ergens niet leuk, zeg je.. vind je het ergens ook wél leuk? want het is echt zo'n goed teken!
Ik vind het niet zo geweldig nee. Ik eet echt véél nu... Zoveel at ik voordat ik zo weinig at niet eens...

Ach ja, misschien is het ook wel een goed teken...
Oud 19-04-2005, 13:40
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:30 :
Ik vind het niet zo geweldig nee. Ik eet echt véél nu... Zoveel at ik voordat ik zo weinig at niet eens...

Ach ja, misschien is het ook wel een goed teken...
Het klinkt alsof je echt heel erg met voeding en dergelijke bezig bent de laatste tijd. Misschien ben je gewoon totaal uit balans en weet je lichaam ook niet meer wat het wilt. Tenminste dat hoor je toch wel vaker.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 13:41
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 19-04-2005 @ 14:40 :
Het klinkt alsof je echt heel erg met voeding en dergelijke bezig bent de laatste tijd. Misschien ben je gewoon totaal uit balans en weet je lichaam ook niet meer wat het wilt. Tenminste dat hoor je toch wel vaker.
Ik weet niet of je het hele verhaal meegekregen hebt: ik at eerst veel te weinig en doe nu dus een poging om dat op te bouwen. De laatste dagen gaat het echt krankzinnig snel, ik heb nu zelfs weer honger.
Oud 19-04-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:24 :
Goed lezen hè: 4 (!!!) boterhammen.

Dat zijn er nogal wat...
Ik snap dat het er voor jou nogal veel zijn, maar op één dag is het voor mij bijvoorbeeld een beetje weinig. Ik eet er bijvoorbeeld twee bij het ontbijt en vier 's middags op zijn minst. Maar je hoeft dus niet meteen jezelf helemaal vol te proppen, alleen blijf wel beseffen dat je dus veel en veel meer zal moeten eten dan je eigenlijk denkt. Vier boterhammen is niet veel, dat valt reuze mee. Succes
Oud 19-04-2005, 13:45
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:41 :
Ik weet niet of je het hele verhaal meegekregen hebt: ik at eerst veel te weinig en doe nu dus een poging om dat op te bouwen. De laatste dagen gaat het echt krankzinnig snel, ik heb nu zelfs weer honger.
Ik denk dat ik idd een paar pagina'tjes gemist heb . At je zo weinig omdat je snel wilde afvallen of omdat je je gewoon klote voelde? Tenminste, ik heb de laatste tijd beetje last van dat laatste.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 13:47
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 19-04-2005 @ 14:43 :
Ik snap dat het er voor jou nogal veel zijn, maar op één dag is het voor mij bijvoorbeeld een beetje weinig. Ik eet er bijvoorbeeld twee bij het ontbijt en vier 's middags op zijn minst. Maar je hoeft dus niet meteen jezelf helemaal vol te proppen, alleen blijf wel beseffen dat je dus veel en veel meer zal moeten eten dan je eigenlijk denkt. Vier boterhammen is niet veel, dat valt reuze mee. Succes
Ik had er vanochtend ook al 1 gehad... Da's dus gewoon 5 boterhammen...
Oud 19-04-2005, 13:48
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Guenevery schreef op 19-04-2005 @ 14:45 :
Ik denk dat ik idd een paar pagina'tjes gemist heb . At je zo weinig omdat je snel wilde afvallen of omdat je je gewoon klote voelde? Tenminste, ik heb de laatste tijd beetje last van dat laatste.
Paar topics.... Dat laatste, omdat ik me klote voel. Denk ik. Maar nu ik eenmaal wat meer eet, krijg ik ineens honger! Da's gewoon niet meer normaal...
Oud 19-04-2005, 13:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
ANGE, als je eenmaal zo ver bent dat je alle gedachten die je over eten hebt weg kunt zetten, dan zul je vanzelf het eetpatroon ontwikkelen dat je lichaam nodig heeft. 4 boterhammen zijn veel voor je in deze situatie, maar in een normale situatie is het absoluut niet veel. Ik denk dat je lichaam alleen maar aangeeft dat het weer teruggaat naar de normale situatie, en dat is goed. En dat moet je volhouden. Als je er straks doorheen bent zul je zó trots op jezelf zijn!! Dan heb je het zonder hulp gedaan
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 13:51
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 14:50 :
ANGE, als je eenmaal zo ver bent dat je alle gedachten die je over eten hebt weg kunt zetten, dan zul je vanzelf het eetpatroon ontwikkelen dat je lichaam nodig heeft. 4 boterhammen zijn veel voor je in deze situatie, maar in een normale situatie is het absoluut niet veel. Ik denk dat je lichaam alleen maar aangeeft dat het weer teruggaat naar de normale situatie, en dat is goed. En dat moet je volhouden. Als je er straks doorheen bent zul je zó trots op jezelf zijn!! Dan heb je het zonder hulp gedaan
Ik hoop het!

Wow, wat word ik opgehemeld hier.... *Goed voor mijn ego *
Oud 19-04-2005, 13:52
Guenevery
Avatar van Guenevery
Guenevery is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:48 :
Paar topics.... Dat laatste, omdat ik me klote voel. Denk ik. Maar nu ik eenmaal wat meer eet, krijg ik ineens honger! Da's gewoon niet meer normaal...
Komt idd meer in de richting Maar dat je weer trek krijgt lijkt me wel een goed teken
Vier boterhammen vind ik opzichzelf al een prestatie en dan zeker als je van heel weinig eten naar normaal gaat ! Way to Go.
__________________
'Een Hollander is een Engelsman die rechts rijdt' Louis Paul Boon
Oud 19-04-2005, 13:52
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik heb deze week geen college, en werk iedere dag van 17:30 tot 21:30. Overdag heb ik dus niets te doen, in ieder geval niets wat ik "moet". En ik merk dat ik nu de hele dag bezig ben met inplannen wat ik ga eten en hoe laat en hoe veel.... En het gaat goed
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 14:25
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 14:52 :
Ik heb deze week geen college, en werk iedere dag van 17:30 tot 21:30. Overdag heb ik dus niets te doen, in ieder geval niets wat ik "moet". En ik merk dat ik nu de hele dag bezig ben met inplannen wat ik ga eten en hoe laat en hoe veel.... En het gaat goed
mooi zo
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 14:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 19-04-2005 @ 14:51 :
Ik hoop het!

Wow, wat word ik opgehemeld hier.... *Goed voor mijn ego *
Ik ben ook trots op je . Zeker in het begin heb je idd veel honger, dat komt omdat je lichaam gewoon veel nodig heeft omdat ze al die tijd zo weinig heeft gehad. Als je een tijdje normaal eet, wordt het vanzelf wat minder en stabiliseert je lichaam. Je lichaam heeft nu een beetje het gevoel dat ze alles moet inhalen...

Met 5 boterhammen op een dag kom je heel erg in de richting van hoe het hoort . Echt goed hoor! Probeer iig nog wat fruit en groente te eten, want dat is ook heel belangrijk.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2005, 14:53
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is tot nu toe redelijk gegaan.
11.00 : 2 bb (hele kleine van 15gram , 75cal) met effi confituur (kleine 40cal)
12.00 : 150 gram zalmfilet (+-300cal), 200 gram aardappelen (170cal) en 150 gram provencaalse saus (nog geen 100cal)
13.00 : een kleine appel
14.00 : paar van die koekjes (verwaarloosbaar)
15.00 : 6 citroenkoekjes (in totaal 20gram, nog geen 80cal)
15.50 : 2bb (in totaal 40gram, 100cal) met een snee light kaas (kleine 50 cal)
Kom aan kleine 1000calorien
Straks nog 2 bb met ham ofzo en wat rauwkost en yoghurt
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 19-04-2005, 14:55
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Vandaag:

9:30
kom halfvolle biogarde
muesli

11:15
2 x snack a jack groot (cheese)

12:00
1 x rijstwafel caramelsmaak (AH)
2 x knackebrod
1 x broodsmeersel perzik
glas appelsap

13:00
2 x volkorenbolletje
2 x broodbeleg kaas
een bakje aarbeien

15:00
2x rijstwafel caramelsmaak (AH)
kop instantcappuccino

16:15
300 gram rauwkostsalade (prei, komkommer, feta, olijven)
kom tomatensoep
vitalinea yoghurt

19:30
ontbijtkoekreep

22:00
1 appel
__________________
没有什么不能够面对!

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 14:58.
Oud 19-04-2005, 14:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 19-04-2005 @ 15:53 :
Het is tot nu toe redelijk gegaan.
11.00 : 2 bb (hele kleine van 15gram , 75cal) met effi confituur (kleine 40cal)
12.00 : 150 gram zalmfilet (+-300cal), 200 gram aardappelen (170cal) en 150 gram provencaalse saus (nog geen 100cal)
13.00 : een kleine appel
14.00 : paar van die koekjes (verwaarloosbaar)
15.00 : 6 citroenkoekjes (in totaal 20gram, nog geen 80cal)
15.50 : 2bb (in totaal 40gram, 100cal) met een snee light kaas (kleine 50 cal)
Kom aan kleine 1000calorien
Straks nog 2 bb met ham ofzo en wat rauwkost en yoghurt
ik zou nog iets meer erbij eten... 2bb staat gelijk aan iets minder dan 1 normale boterham...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-04-2005, 15:04
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2005 @ 15:58 :
2bb staat gelijk aan iets minder dan 1 normale boterham...
Wat is een bb dan? Want ik leefde tot nu toe in de veronderstelling dat dat stond voor bruine botherham....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 19-04-2005, 15:06
hanki2*2
hanki2*2 is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 16:04 :
Wat is een bb dan? Want ik leefde tot nu toe in de veronderstelling dat dat stond voor bruine botherham....
ik ook hoor... misschien bedoelt ze dat die 2bb's heel klein waren 15 gr. oid.
Oud 19-04-2005, 15:07
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
hanki2*2 schreef op 19-04-2005 @ 16:06 :
ik ook hoor... misschien bedoelt ze dat die 2bb's heel klein waren 15 gr. oid.
dat denk ik ook
__________________
I'm in the forest
Oud 19-04-2005, 15:12
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
blurred schreef op 19-04-2005 @ 16:04 :
Wat is een bb dan? Want ik leefde tot nu toe in de veronderstelling dat dat stond voor bruine botherham....
Als je in haar lijstje kijkt, staat er achter dat het samen 75 kcal is en dat is normaal gesproken 1 boterham.
__________________
As if!
Oud 19-04-2005, 15:26
-(L)-
Citaat:
Roos schreef op 18-04-2005 @ 22:01 :


Eten jullie elke dag 2 ons groenten en 2 stuks fruit?
Ja, vaak nog meer. Vooral fruit, 3 a 4 stuks op een dag is niet abnormaal bij mij.
Oud 19-04-2005, 15:38
Verwijderd
nou heb ik nog eens even een vraagje over de ondertussen zo beruchte "KEV-verdeling" ... ideaal is dus 40-40-20, heb ik begrepen, maar waarom is het zo belangrijk dat je aan (ongeveer) evenveel eiwitten komt als aan koolhydraten?? het is me namelijk nog absoluut NOOIT gelukt om m'n eiwitten ook maar een beetje in de bùùrt van de koolhydraten te doen komen... *zucht*

'k zal sevves eens een blikje tonijn opentrekken om m'n eiwitten omhoog te krijgen, maar ik kan er dan weer geen boterham bij eten, want dan gaan die koolhydraten ook weer omhoog! grmbl...

Laatst gewijzigd op 19-04-2005 om 15:40.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.