Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 13:36
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
dReZ schreef op 25-07-2005 @ 14:26 :
Hoiii, sinds ik de vorige keer met de pil gestopt ben (7 maanden geleden, microgynon30) is mijn menstruatie nog steeds niet regelmatig, zodat ik me af en toe helemaal dood stress (net ook zwangerschapstest gedaan maar niets aan de hand thank god). Punt is, dat ik nu TriNovum heb en daar staat alleen maar op dat je moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie. Maar aangezien die nogal lang uitblijft (2 maanden oid nu), wil ik er toch wel mee beginnen en niet daarop wachten. Dat kan nog wel een tijdje duren en ik trek die stress echt niet meer. Dus, kan ik gewoon nu beginnen en na hoeveel tijd is het dan veilig? Of moet ik mijn dokter bellen?
Ik heb geen idee over de TriNovum, maar bij de meeste pillen is de gehele eerste strip niet veilig als je hem niet tijdens of aan het begin van je menstruatie slikt. Staat het niet in de bijsluiter? Anders is je apotheek of je huisarts bellen nderdaad een goed idee, die weten het waarschijnlijk zo en dan weet je zeker dat je een betrouwbaar antwoord hebt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 25-07-2005, 16:12
Stitch
Stitch is offline
Hallo, ik heb even een vraag!
Ik wil graag zo snel mogelijk met de pil stoppen omdat ik dankzij de pil last van acne krijg en in gewicht een aantal kilo's ben aangekomen! Het is nu een week geleden dat mijn vriend en ik onbeschermd seks hebben gehad. Als ik vanavond zou stoppen met de pil kan ik dan nog zwanger raken van die keer van vorige week? Ik meen mij te herinneren dat die sperma cellen maar 3 dagen in leven blijven dus dat ik nu zou kunnen stoppen zonder zwanger te raken. Wie kan mij vertellen of dit klopt?
Dank je wel alvast!
Oud 25-07-2005, 16:27
Verwijderd
als het meer dan 7 dagen geleden is, kun je er niet zwanger van raken
Oud 26-07-2005, 18:59
KinkieBinkie
KinkieBinkie is offline
ik heb een vraagje, mn vriedin heeft al 2x microgynon30 doorgeslikt en is dus aan haar 3e strip achter elkaar bezig.

nou gaan wij samen een week op vakantie en dat ik precies wanneer ze nu ongesteld zou moeten worden, dit is natuurlijk niet gewenst

wat kan ze het beste doen, nog een x doorslikken, nu stopweek inlassen... of....

alvast bedankt
Oud 26-07-2005, 19:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 26-07-2005 @ 19:59 :
ik heb een vraagje, mn vriedin heeft al 2x microgynon30 doorgeslikt en is dus aan haar 3e strip achter elkaar bezig.

nou gaan wij samen een week op vakantie en dat ik precies wanneer ze nu ongesteld zou moeten worden, dit is natuurlijk niet gewenst

wat kan ze het beste doen, nog een x doorslikken, nu stopweek inlassen... of....

alvast bedankt
Heeft ze tijdens die tweede strip last gehad van doorbraakbloedingen? Hoe langer je de pil doorslikt achter elkaar hoe groter de kans op doorbraakbloedingen wordt en ik denk dat je daar niet op zit te wachten tijdens je vakantie dus ik zou nu een stopweek houden. Als ze al minstens een strip geslikt heeft (en ze heeft er al twee geslikt als ik het goed begrijp) kan ze dat nu zonder probleem doen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-07-2005, 19:14
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 26-07-2005 @ 19:59 :
ik heb een vraagje, mn vriedin heeft al 2x microgynon30 doorgeslikt en is dus aan haar 3e strip achter elkaar bezig.

nou gaan wij samen een week op vakantie en dat ik precies wanneer ze nu ongesteld zou moeten worden, dit is natuurlijk niet gewenst

wat kan ze het beste doen, nog een x doorslikken, nu stopweek inlassen... of....

alvast bedankt
Ze kan ook gewoon die week doorslikken en dan stoppen. Je hoeft niet per se hele strippen te slikken, als je maar minimaal 1 strip geslikt hebt, maakt het niet uit hoeveel pillen je erna slikt.
__________________
Keep on rockin'
Oud 26-07-2005, 19:17
KinkieBinkie
KinkieBinkie is offline
Citaat:
Konijn schreef op 26-07-2005 @ 20:14 :
Ze kan ook gewoon die week doorslikken en dan stoppen. Je hoeft niet per se hele strippen te slikken, als je maar minimaal 1 strip geslikt hebt, maakt het niet uit hoeveel pillen je erna slikt.
Das een goeie, maar daarna, een week stoppen en dan twee weken van de resterende strip afmaken en dan weer stopweek of gewoon die strip met nog twee weken erop weggooien?
Oud 26-07-2005, 19:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
KinkieBinkie schreef op 26-07-2005 @ 20:17 :
Das een goeie, maar daarna, een week stoppen en dan twee weken van de resterende strip afmaken en dan weer stopweek of gewoon die strip met nog twee weken erop weggooien?
Nee, daarna moet je met een nieuwe strip beginnen. Die strip met die twee weken er nog in kan je bijvoorbeeld bewaren als reservestrip voor als je eens een keer hebt overgegeven of als je pil een keer door het putje gespoeld is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 26-07-2005, 21:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je moet de pil altijd minimaal 21 dagen achterelkaar slikken.

Ik zou gewoon doorslikken, dat is wel het makkelijkst Tenzij je snel last hebt van doorbraakbloedingen, maar dat verschilt per persoon.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 26-07-2005, 21:24
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Ik ben 2.5 jaar geleden begonnen met mycrogynon30 om mijn hevige bloedingen en pijnen tegen te gaan, maar nu is hij precies uitgewerkt of ben ik er immuun voor ofoziets je snap wel wat ik wil zeggen. iniedergeval zijn die dingen van voor ik de pil pakte allemaal terug aan het verergeren. Dus ben ik naar gyneacoloog geweest, die zegt dat dat best kan, dus ik verwacht dan dat hij een zwaardere pil geeft, maar hij gaf me een lichtere

Oh trouwens, wss alleen voor de belgen hier, waarom krijg ik de pil nu gratis?
Oud 27-07-2005, 09:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fainne schreef op 26-07-2005 @ 22:24 :
Ik ben 2.5 jaar geleden begonnen met mycrogynon30 om mijn hevige bloedingen en pijnen tegen te gaan, maar nu is hij precies uitgewerkt of ben ik er immuun voor ofoziets je snap wel wat ik wil zeggen. iniedergeval zijn die dingen van voor ik de pil pakte allemaal terug aan het verergeren. Dus ben ik naar gyneacoloog geweest, die zegt dat dat best kan, dus ik verwacht dan dat hij een zwaardere pil geeft, maar hij gaf me een lichtere

Oh trouwens, wss alleen voor de belgen hier, waarom krijg ik de pil nu gratis?
Ik heb microgynon 30 daar ook een aantal jaren voor geslikt en bij mij werkte het op den duur ook niet meer. Ik wilde toen ook een andere pil gaan slikken en ik kreeg ook een lichtere (Yasmin) maar ik denk dat het bij mij kwam doordat ik ook heel veel last had van bijwerkingen bij microgynon maar het kan best zijn dat een lichtere pil ook weer tegen pijn en hevige bloedingen werkt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-07-2005, 15:39
Schranktür
Schranktür is offline
Hoort het zo dat je altijd ongeveer op dezelfde dag ongesteld wordt?

Het lijkt steeds een halve dag op te schuiven bij mij. Eerst werd ik zondagavond ongesteld, toen maandagochtend, toen maandagavond etc. Toen ik een tijdje terug woensdagochtend ongesteld werd heb ik de pil een keer een maand doorgeslikt en toen werd ik weer maandagochtend ongesteld, maar nu verschuift het alweer.

Nou ja, het zal wel niet ernstig zijn, maar het is wel wat vervelend.
Oud 27-07-2005, 15:44
Verwijderd
het 'hoort' niet zo maar het kan ook geen kwaad. Kan me wel voorstellen dat 't lastig is.
Oud 28-07-2005, 12:57
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Zijn er meer mensen die ontzettende huiduitslag krijgen van de pil?? Ikzelf krijg er ontzettend opgezwollen rode benen van die daarbij onwijs jeuken. Van de microgynon 50 kreeg ik migraine + deze zelfde uitslag op mijn benen (dat is de reden dat ik ben geswitcht naar een lichte combinatie pil)..
Is dit een tijdelijke bijwerking?? (Ik slik mijn huidige nu 14 dagen)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-07-2005, 13:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-07-2005 @ 13:57 :
Zijn er meer mensen die ontzettende huiduitslag krijgen van de pil?? Ikzelf krijg er ontzettend opgezwollen rode benen van die daarbij onwijs jeuken. Van de microgynon 50 kreeg ik migraine + deze zelfde uitslag op mijn benen (dat is de reden dat ik ben geswitcht naar een lichte combinatie pil)..
Is dit een tijdelijke bijwerking?? (Ik slik mijn huidige nu 14 dagen)
Dat is dan geloof ik de enige bijwerking (behalve de echt ernstige) die ik nog niet heb gehad van de pil
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-07-2005, 10:08
Verwijderd
Ik ben net begonnen met Yasmin, als ik mijn strip afmaak en daarna gewoon een stopweek zou houden ben ik rond de 19e ongesteld, en dat komt me erg slecht uit.

Nu wil ik gewoon doorslikken, maar moet ik dan die hele tweede strip afmaken voor ik weer een stopweek kan houden? Of kan ik ook doorslikken tot bijvoorbeeld de 25e en dan een stopweek houden?
Oud 29-07-2005, 10:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Selien schreef op 29-07-2005 @ 11:08 :
Ik ben net begonnen met Yasmin, als ik mijn strip afmaak en daarna gewoon een stopweek zou houden ben ik rond de 19e ongesteld, en dat komt me erg slecht uit.

Nu wil ik gewoon doorslikken, maar moet ik dan die hele tweede strip afmaken voor ik weer een stopweek kan houden? Of kan ik ook doorslikken tot bijvoorbeeld de 25e en dan een stopweek houden?
Als je doorslikt hoef je niet perse de hele strip door te slikken. Zolang je minstens een strip (21 pillen slikt) is het allemaal goed. Je kan dus net zo goed 1 strip en 1 pil slikken als twee hele strippen. Dat maakt voor de veiligheid niet uit
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-07-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-07-2005 @ 11:11 :
Als je doorslikt hoef je niet perse de hele strip door te slikken. Zolang je minstens een strip (21 pillen slikt) is het allemaal goed. Je kan dus net zo goed 1 strip en 1 pil slikken als twee hele strippen. Dat maakt voor de veiligheid niet uit
Beter. Dankje!
Oud 29-07-2005, 14:10
Vief.
Avatar van Vief.
Vief. is offline
Een nieuwe vraag
Is het waar dat je van de pil minder puistjes krijgt en zijn er nog andere postieve (of negatieve)gevolgen??
__________________
live like it's heaven on earth
Oud 29-07-2005, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
vivian1992 schreef op 29-07-2005 @ 15:10 :
Een nieuwe vraag
Is het waar dat je van de pil minder puistjes krijgt en zijn er nog andere postieve (of negatieve)gevolgen??
Van de Diane-pil is het bewezen dat je daar minder puistjes van krijgt. Bij andere pillen moet je het maar afwachten maar in de bijsluiter van Yasmin staat het ook vaag genoemd. Andere positieve gevolgen kunnen zijn dat je huid en haar minder vet worden (bij mij iig) en natuurlijk dat je regelmatig ongesteld bent en vaak ook minder pijn hebt en minder bloed verliest. Negatieve gevolgen kunnen er een hele hoop zijn denk aan: misselijkheid, hoofdpijn, gewichtstoename, minder zin in seks, groeien van je borsten (kan ook positief zijn), pijnlijke borsten, vochtafscheiding uit je tepels en ernstigere bijwerkingen zoals trombose en grotere kans op borstkanker dacht ik maar dat is allemaal niet helemaal waterdicht bewezen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-07-2005, 16:02
Vief.
Avatar van Vief.
Vief. is offline
dank je wel!
__________________
live like it's heaven on earth
Oud 29-07-2005, 20:40
lildevil2
lildevil2 is offline
Hoihoi,

ik slik lovette en ik heb vorige week een paar pilletjes tegen reisziekte ingenomen (primatour). Weten jullie of reispillen de pil beïnvloeden?
Bedankt!
Oud 29-07-2005, 20:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lildevil2 schreef op 29-07-2005 @ 21:40 :
Hoihoi,

ik slik lovette en ik heb vorige week een paar pilletjes tegen reisziekte ingenomen (primatour). Weten jullie of reispillen de pil beïnvloeden?
Bedankt!
Kijk even in je bijsluiter van beide middelen. Als het daar niet in genoemd wordt kan je er wel vanuit gaan dat het elkaars werking niet beinvloed. Je kan het ook navragen bij de apotheek.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-07-2005, 20:52
lildevil2
lildevil2 is offline
Het staat in allebei niet en ik kan er ook op internet niks over vinden...neem aan dat het ok is. Maar ik zal het wel even navragen.
Oud 31-07-2005, 22:21
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
even een dringende vraag: ik heb afgelopen zaterdag mn pil (diana) geslikt om 16.45. snachts werd ik misselijk en heb ik overgegeven en n beetje diarree gehad, dit was ongeveer om 02.30. de dag erna heb ik wel sex gehad (zonder condoom). kan het zijn dat de pil minder betrouwbaar was, of is heeft hij wel gewoon gewerkt omdat ik ruim 9 uur na het innemen pas over heb gegeven?

ok, ik las net dit:
Ik heb vannacht moeten overgeven. Is de pil nu nog betrouwbaar?
Als er tussen het innemen van de pil en het overgeven meer dan 4 uur zat, kunt u ervan uitgaan dat de pil al uit uw darmen in uw bloed is opgenomen. U bent dus nog beschermd tegen zwangerschap.

pfff, lucht wel op, maakte me n beetje druk.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 31-07-2005 om 22:45.
Oud 01-08-2005, 11:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
over dat overgeven/diarree
in mijn bijsluiter staat als grens zelfs 3 uur aangegeven

maar ik kwam erachter dat ik verkeerd gekeken had en daardoor mijn stopweek 1 dag te lang heeft geduurd. Weet iemand hoelang de pil dan niet veilig is? Ik slik overigens een 3 fasen pil.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 01-08-2005, 11:54
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 31-07-2005 @ 23:21 :
even een dringende vraag: ik heb afgelopen zaterdag mn pil (diana) geslikt om 16.45. snachts werd ik misselijk en heb ik overgegeven en n beetje diarree gehad, dit was ongeveer om 02.30. de dag erna heb ik wel sex gehad (zonder condoom). kan het zijn dat de pil minder betrouwbaar was, of is heeft hij wel gewoon gewerkt omdat ik ruim 9 uur na het innemen pas over heb gegeven?

pfff, lucht wel op, maakte me n beetje druk.
Ik maak me ook altijd direct druk om zoiets hoor dus je bent niet de enige. Maar zoals in de bijsluiter staat aangegeven, is de pil nog gewoon veilig aangezien het niet binnen 4 uur was.
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 01-08-2005, 12:47
VADER_METAL
Avatar van VADER_METAL
VADER_METAL is offline
hallo,
ik heb een vraagje.
de vorige strip met pillen was ik 1 pil vergeten in de 3e week, ik ben toen gelijk door gegaan naar de volgende, maar nu ga ik binnenkort op vakantie als ik ongesteld moet worden.
is het gevaarlijk om nog een keer je stop week over te slaan.
groetjes ik.
Oud 01-08-2005, 14:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
VADER_METAL schreef op 01-08-2005 @ 13:47 :
hallo,
ik heb een vraagje.
de vorige strip met pillen was ik 1 pil vergeten in de 3e week, ik ben toen gelijk door gegaan naar de volgende, maar nu ga ik binnenkort op vakantie als ik ongesteld moet worden.
is het gevaarlijk om nog een keer je stop week over te slaan.
groetjes ik.
Het is niet gevaarlijk in de zin dat het onveilig wordt ofzo, als je maar minimaal 21 pillen hebt geslikt blijft het veilig.
Wel wordt de kans groter dat je een doorbraakbloeding krijgt.
Je hoeft trouwens niet per se nog een hele strip te slikken, je kunt ook gewoon tijdens je vakantie doorslikken en zodra je weer terugkomt stoppen.
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-08-2005, 16:57
Lindaa
Avatar van Lindaa
Lindaa is offline
kheb ff een vraagje, ik slik zelf de diane. nu heb ik de pil doorgeslikt, maar moet ik die strip afmaken? of kan je ook een week eerder stoppen ofzo? (aangezien ik ander weer moet doorslikken ivm vakantie)
Oud 01-08-2005, 18:36
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lindaa schreef op 01-08-2005 @ 17:57 :
kheb ff een vraagje, ik slik zelf de diane. nu heb ik de pil doorgeslikt, maar moet ik die strip afmaken? of kan je ook een week eerder stoppen ofzo? (aangezien ik ander weer moet doorslikken ivm vakantie)
Lees hierboven eens, t wordt op deze pagina al drie keer gezegd . Je hoeft die strip dus niet af te maken.
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-08-2005, 18:49
niempje..
niempje.. is offline
ik heb even de tijd niet om alles door te lezen om te zien of mijn antwoord er ergens in staat..

maar ik slik al ongeveer drie jaar de pil en het is de eerste keer dat ik op voorhand ongesteld word. ( ik heb gisterenavond mijn laatste pil genomen, en k bloedde al heel lichtjes de dag daarvoor ) ik maak mij er niet echt druk om, maar kan dit voorvallen? misschien is het dan eerder een wondje ofzo?
Oud 02-08-2005, 14:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
help!
ik was zoals eerder te lezen 1 dag te laat begonnen met de pil na mijn stopweek. Ik zit nu op dag 4.
Maar nu heeft er wel seksueel contact plaatsgevonden. Hij is niet in mij klaargekomen, maar de kans op zwangerschap is er wel.

Morning after pil halen? Hoe werkt dat? Hoe ga je dan verder met de pil? Word je er erg ziek van?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 02-08-2005, 14:46
Verwijderd
ja, morning after pil halen. Bij de apotheek kunnen ze je er meer over vertellen. Ehm, in 2004 was het zo dat er dan eerst een doktersafspraak nodig was maar ik weet niet meer ofdat sinds januari veranderd is of niet... maar dat kunnen ze óók vertellen bij de apotheek.

Of mensen er erg ziek van worden verschilt per persoon. Tegenwoordig minder dan vroeger, in elk geval.
Oud 02-08-2005, 15:40
Chandis
Chandis is offline
Hallo

Ik heb vorige maand de pil doorgeslikt en wilde hem door omstandigheden nu weer doorslikken. Ik ben nu in de tweede week van de nieuwe strip (begin altijd op maandag) maar ik ben toch ongesteld geworden. Eerst was het alleen een beetje bruin, dus dacht dat het wel over ging, maar nu ben ik dus echt ongesteld. Ik heb vanochtend nog wel de pil genomen. Maar ik zit erover te denken om niet gewoon nu een stopweek in te schakelen. Want ik ben bang dat dit niet goed is voor mn cyclus en misschien is het nu ook niet meer betrouwbaar.

Ik zit dus in de tweede week van mn nieuwe strip (na 2 keer doorslikken) Kan ik nu een stopweek inschakelen en zo ja, wordt ik dan gewoon nu ongesteld en is het volgende week maandag weer over. Of gaat het dan door tot volgende week (want normaliter stop ik op maandag, word ik donderdag ongesteld en dan duurt het tot dinsdag. Maar volgende week ga ik op vakantie, dus voor maandag moet het echt over zijn.

Iemand advies, bedankt
Oud 02-08-2005, 16:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
op sekswoordenboek staat:
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer € 13,-. Als je onder de 21 jaar bent wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering, maar je moet dan wel eerst een recept halen bij een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de GGD (zie telefoonboek).

recept halen bij een arts zie ik niet zitten, ik betaal wel
Maar heeft iemand daar ervaring mee? Hebben ze ze ook echt bij de drogist?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 02-08-2005, 17:30
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Chandis schreef op 02-08-2005 @ 16:40 :
Ik zit dus in de tweede week van mn nieuwe strip (na 2 keer doorslikken) Kan ik nu een stopweek inschakelen
Ja, dat kan, alles na één strip is veilig en dan kun je stoppen wanneer je wil.

Citaat:
Chandis schreef op 02-08-2005 @ 16:40 :
en zo ja, wordt ik dan gewoon nu ongesteld en is het volgende week maandag weer over.
Waarschijnlijk wordt je nu sneller ongesteld dan normaal omdat je al een doorbraakbloeding hebt. Hoe lang het duurt, tja moeilijk te zeggen, maar net zo lang als normaal ongeveer.

Citaat:
Chandis schreef op 02-08-2005 @ 16:40 :
Of gaat het dan door tot volgende week (want normaliter stop ik op maandag, word ik donderdag ongesteld en dan duurt het tot dinsdag.
Als je daar bang voor bent, kun je ook nu stoppen en zodra je ongesteldheid echt doorzet weer beginnen met de pil, dan heb je kans dat het eerder over is. Dus bv zaterdag alweer beginnen met de pil ipv een hele week te stoppen.
Maar, dat hoeft niet altijd te werken..

Ik zou je wel aanraden om te stoppen. Want doorbraakbloedingen gaan vaak niet zomaar over, die stoppen pas als je een stopweek houdt. Dus mocht je nou nog net een dagje ofzo ongesteld zijn op vakantie is dat heel vervelend, maar altijd nog beter dan de hele week last van doorbraakbloedingen..
__________________
Keep on rockin'

Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 17:32.
Oud 02-08-2005, 18:40
Chandis
Chandis is offline
hey, bedankt voor de info!
Oud 02-08-2005, 19:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 02-08-2005 @ 17:38 :
op sekswoordenboek staat:
Vanaf 1 januari 2005 is de morning-afterpil vrij te koop bij de drogist en apotheek. De merknaam is Norlevo en het kost ongeveer € 13,-. Als je onder de 21 jaar bent wordt de morning-afterpil vergoed door de verzekering, maar je moet dan wel eerst een recept halen bij een arts. Hiervoor kun je terecht bij je huisarts of de GGD (zie telefoonboek).

recept halen bij een arts zie ik niet zitten, ik betaal wel
Maar heeft iemand daar ervaring mee? Hebben ze ze ook echt bij de drogist?
Ik dacht dat ze die bij de Etos iig hadden maar anders ga je toch voor de zekerheid gewoon naar de apotheek ipv de drogist?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 02-08-2005, 19:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-08-2005 @ 20:13 :
Ik dacht dat ze die bij de Etos iig hadden maar anders ga je toch voor de zekerheid gewoon naar de apotheek ipv de drogist?
nou bij de drogist is het minder druk
ben niet van plan dit aan iemand te vertellen verder
__________________
I love dr Phil :D
Oud 02-08-2005, 20:15
moisture
Avatar van moisture
moisture is offline
ik word momenteel even graag gerustgesteld
als ik de pil vier weken (altijd keurig op tijd) geslikt heb en nu in mijn stopweek niet ongesteld word, hoeft dat niet iets slechts te betekenen toch?
Oud 02-08-2005, 21:23
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
moisture schreef op 02-08-2005 @ 21:15 :
ik word momenteel even graag gerustgesteld
als ik de pil vier weken (altijd keurig op tijd) geslikt heb en nu in mijn stopweek niet ongesteld word, hoeft dat niet iets slechts te betekenen toch?
Op zich niet nee. Heb je in die periode seks gehad? Er zal waarschijnlijk wel niets aan de hand zijn, maar de pil is natuurlijk nooit 100% betrouwbaar.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Oud 03-08-2005, 10:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
moisture schreef op 02-08-2005 @ 21:15 :
ik word momenteel even graag gerustgesteld
als ik de pil vier weken (altijd keurig op tijd) geslikt heb en nu in mijn stopweek niet ongesteld word, hoeft dat niet iets slechts te betekenen toch?
Het hoeft niet nee. Pas als je twee keer achter elkaar niet ongesteld wordt in je stopweek moet je naar de huisarts. Een keertje niet ongesteld zijn hoeft niet erg te zijn maar kan er natuurlijk ook op duiden dat er iets niet helemaal goed gegaan is. Ik zou voor de zekerheid een zwangerschapstest doen, mocht er dan iets mis zijn dan ben je er iig op tijd bij
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-08-2005, 11:33
Arienette
Avatar van Arienette
Arienette is offline
Oke vraagje want in de bijsluiter stond het niet.

Ik ben niet aan de pil of andere anticonceptie dingen. Ik zou +- de 15de ongesteld moeten worden en dat is midden in mijn vakantie en wil dus liever niet ongesteld zijn dan. Nou bood mijn vriendinnetje aan dat ik wel een strip pillen van haar mocht lenen, maar ik ben nog nooit aan de pil geweest dus weet er niet zo veel van. In de bijsluiter staat dat je op de eerste dag van de menstruatie moet beginnen, maar als ik nu zo halverwege m'n cyclus begin kan ik dan mn menstruatie uitstellen? De veiligheid qua zwangerschappen is momenteel nie van belang.
Oud 03-08-2005, 11:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Arienette schreef op 03-08-2005 @ 12:33 :
Oke vraagje want in de bijsluiter stond het niet.

Ik ben niet aan de pil of andere anticonceptie dingen. Ik zou +- de 15de ongesteld moeten worden en dat is midden in mijn vakantie en wil dus liever niet ongesteld zijn dan. Nou bood mijn vriendinnetje aan dat ik wel een strip pillen van haar mocht lenen, maar ik ben nog nooit aan de pil geweest dus weet er niet zo veel van. In de bijsluiter staat dat je op de eerste dag van de menstruatie moet beginnen, maar als ik nu zo halverwege m'n cyclus begin kan ik dan mn menstruatie uitstellen? De veiligheid qua zwangerschappen is momenteel nie van belang.
Allereerst wil ik zeggen dat het zeer onverstandig is om zomaar medicatie die op recept is van een ander te gaan slikken. Of je je hier wat van aantrekt is je eigen verantwoording. Als je de pil slikt dan slik je drie weken de pil (in die drie weken wordt je normaal gesproken niet ongesteld) en daarna een week niet, in die week wordt je wel ongesteld. Als jij midden in je cyclus begint met slikken dan wordt je de drie weken daarop niet ongesteld en de vierde week wel. Als je de pil voor het eerst slikt kan het zijn dat je lichaam daar heel raar op reageert, je kan bijvoorbeeld ook ineens een hele maand ongesteld zijn. Dit is dus geen ideale methode om in jouw geval je menstruatie mee uit te stellen. Als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan. Je hebt nog andere middelen om je menstruatie uit te stellen (bijvoorbeeld Primolut N) dat zijn pilletjes die je drie keer per dag moet slikken vanaf drie dagen voor je ongesteld moet worden dacht ik. Je kan je menstruatie er maximaal een week mee uitstellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 03-08-2005, 11:37
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Probleem is dat je helemaal niet weet hoe je reageert op die pil. Er zijn meisjes die de eerste maand van hun pil wel een paar weken ongesteld zijn! Je lichaam kan erg van slag raken van al die hormonen. Het kan ook goed gaan hoor, maar verzekerd van uitstel ben je dus niet.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de dokter gaan en hem vragen wat je het best kan doen. Je hebt namelijk ook speciale pilletjes om je menstruatie uit te stellen, alleen weet ik niet of je daar nog op tijd voor bent. Medicijnen uitwisselen is sowieso niet aan te raden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-08-2005, 11:51
Arienette
Avatar van Arienette
Arienette is offline
ah dank je wel, ik had nog niet nagedacht over dat sommige lichamen daar raar op reageren.. heb wel een poosje nuvaring hormoon anticonceptie gehad maar zal toch misschien nog wel anders zijn en om nou 3 weken ongesteld te zijn ipv 4 dagen is nog vervelender , zal eens naar de dokter gaan voor dat primolut gedoe dank je wel
Oud 03-08-2005, 14:47
Verwijderd
help ik weet niet of ik me nu te druk maak ofzo, maar ik zit er toch mee en ik weet niet wat ik nu moet doen.. Ik ben t/m de 22e van juli op vakantie geweest. in die week heb ik mn pil 2 of 3 keer te laat ingenomen, omdat ik m vergeten was, maar wel steeds nog binnen de 12 uur (dus eigenlijk net niet te laat). voordat ik op vakantie ging heb ik de pil doorgeslikt en dus geen stopweek gehouden. Ik zit op dit moment weerin mn stopweek en zou vanaf zondag weer ongesteld moeten zij, en dat ben ik ook wel, alleen is het veel minder dan normaal ik maak me er toch een beetje zorgen over en twijfel of ik een zwangerschapstest zal halen of niet... (ik heb in de week voor deze stopweek nog sex gehad)
Oud 03-08-2005, 15:21
Freestyler*
Freestyler* is offline
@ tyrande: ik zou me niet al te druk maken
als je binnen 12 uur was en daarvoor geen stopweek had gehouden. Bovendien ben je wel ongesteld, alleen licht. Dat kan door tal van andere redenen komen.
maar als je hierdoor de hele maand nog bang bent, kun je toch een testje halen.

Maar als er nog iemand twijfelt over het halen van de morning after pil omdat het eng is. Gewoon doen, het valt harstikke mee. Ik ging gewoon naar de DA. Hebben jullie ...? Ja. Ok, 1 graag. 15 euro. Klaar.

Helamaal geen vragen over je seksuele bezigheden of een preek over voorbehoedsmiddelen.
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-08-2005, 15:48
moisture
Avatar van moisture
moisture is offline
testje gedaan, niks aan de hand gelukkig.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Seksualiteit Zwanger?
kikkervisje
4 17-04-2005 11:07
Lichaam & Gezondheid Emotioneel door pil?
Laudate Dominum
10 05-02-2004 14:44
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.