Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 18:35
Mara
Mara is offline
Goed dat je me helpt herinneren, had 'n voorstukje gezien maar was 't alweer vergeten.
Oud 23-11-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-11-2005 @ 19:35 :
Goed dat je me helpt herinneren, had 'n voorstukje gezien maar was 't alweer vergeten.
Hoelaat?

Edit: Luie ik kan 't natuurlijk even snel op teletext opzoeken. Maar om 20:33 dus.
Oud 23-11-2005, 19:15
Mara
Mara is offline
2030 of 2100 denk ik? Even tvgids.nl erop naslaan..

[edit]20:30 dus [/edit]
Oud 23-11-2005, 19:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Aangezien iedereen het doet...
Ik ben overgens 4 kilo kwijt van de 6 die ik was aangekomen tijdens de vakantie... 4 kilo in 4 maanden, best netjes lijkt me.

Overgens heb ik niets gedaan aan m'n dieet, ik hoefde niet perse af te vallen en ik ben zelfs meer gaan eten. Eet nu ongeveer 8-10 boterhammen per dag, omdat ik heel moe ben en het reizen en studeren kost veel energie. Kennelijk werkt de versnelde stofwisseling erg goed. Verder sport ik weer 3x in de week en deed ik dat natuurlijk in de vakantie 3 maanden niets.

Kom in de vakantie altijd veel aan, gewoon omdat ik niet sport en lekker eet/drink...

M'n bmi is in totaal (+ 2 kilo) gestegen naar 20... en ben best tevreden nog steeds. Pas m'n broeken nog. En van de zomer mag het wel strakker, maar nu maakt dat weinig uit, tis toch winter, niemand die het ziet, behalve ikzelf .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 23-11-2005 om 19:24.
Oud 24-11-2005, 08:36
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-11-2005 @ 16:54 :
Wat betreft eten: Zoek een dietist. Wij kunnen hier de standaard-tips geven, maar met jouw specifieke behoeften kan je beter naar een dietist.

Wat betreft die spieren: Wat een gigantische onzin. Zonder een exteem dieet of hormoonkuren word je niet zo maar een manwijf. Spiermassa is juist goed, daar krijg je een goed figuur van en je standaardverbranding gaat omhoog (je lichaam heeft meer kcal nodig om 'in leven te blijven' dus je valt sneller af).
wat mn spiermassa betreft... ik word niet meteen een man-wijf, dat niet. dat bedoelde toen die vent van de sportschool ook niet. is meer zo dat ik ze snel ontwikkel. dus dan van die "bonken" krijg. heb nu bijv. grote/"dikke" bovenbenen. met krachttraining voor benen zou ik wat overtollige vet wat kunnen wegwerken (immers hogere verbranding etc), maar zouden er spierbonken ontstaan waardoor ik dus in omvang weinig zou kwijtraken. (nou niet meteen aan enge bodybuilders denken ) het zou dus wel wat strakker zijn, maar niet zozeer veel minder. zelfde geldt voor de armen, maar wel in mindere mate. (dit werd mij zo verteld, maar eig niet iets wat ik nog niet gemerkt had)

nu heb je wel altijd van die reclames voor "langere/slankere spieren". zijn daar wel oefeningen voor? of heeft lenigheid daar mee te maken? of zijn ze sowieso 1 grote bullshit?
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 24-11-2005, 12:58
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sinds vandaag zo'n stappenteller (van de Action voor 0,80 voor diegene die er ook een willen). Maar ik heb ooit gehoord hoeveel stappen je moet zetten per dag om gezond bezig te zijn maar ik weet het niet meer. Dacht dat het 10.000 ofzo was. Weet iemand hoeveel het was?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2005, 13:09
Verwijderd
ja, 10.000 was het.
Oud 24-11-2005, 13:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-11-2005 @ 14:09 :
ja, 10.000 was het.
Okee, toch goed onthouden dan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2005, 13:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
sas_andrea schreef op 24-11-2005 @ 09:36 :
nu heb je wel altijd van die reclames voor "langere/slankere spieren". zijn daar wel oefeningen voor? of heeft lenigheid daar mee te maken? of zijn ze sowieso 1 grote bullshit?
Dat is sowieso 1 grote bullshit Dat hebben mensen verzonnen om vrouwen van die apparaten aan te praten. Vooral de vrouwen flink bang maken dat je anders enorm veel spiermassa krijgt hoor, dan lukt 't wel!

Ik geloof er trouwens weinig van dat enórme bonken spieren krijgt. Natuurlijk, de een heeft er meer aanleg voor dan de ander, maar zonder een zéér specifiek dieet valt 't best mee.

Ik heb óók aanleg voor veel spier. Als mijn vet dus zeg maar minder zou zijn, zou ik qua omvang nog wel wat meer zijn dan een uberslank meisje, ja. Maar met die spiermassa heb je wel mooiere benen, spieren vormen je lichaam heel mooi namelijk.

Maar goed, het is dus je eigen keuze. Het lijk mij alleen verstandig om er toch wat (niet gigantisch veel, dat is niet nodig) krachttraining bij te doen om er voor te zorgen dat je in ieder geval spiermassa behoudt. Als je namelijk sport én minder kcal tot je neemt, raak je niet alleen vet kwijt maar ook spieren. Dat ga je (deels) tegen door ook krachttraining te doen.
Oud 24-11-2005, 15:08
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
ok, thx! ik dacht al, dat t bullshit zou zijn. maar ja, you never know. (die pilates-reclame vond ik toch wel goed)
ik vind een beetje spier niet erg hoor, maar snap wel wat je bedoelt. streng dieeten zou ik sowieso niet doen. kan ik niet. heb van de zomer geprobeerd calorien te tellen en dan onder de 1200 te blijven. nou, dat was echt niets. door t tellen en er zo ontzettend mee bezig zijn, kreeg ik alleen maar meer trek en voor ik t wist was ik 2 kg aangekomen ipv afgevallen. (dus ook niet aan de 1200 kunnen houden) maar ja, binnenkort mag ik de fiets weer meer gaan gebruiken dus ben ik lichamelijk weer wat actiever (auto van de zaak valt weg ).
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Oud 24-11-2005, 15:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-11-2005 @ 14:09 :
ja, 10.000 was het.
10.000 was vooral als je dagelijks grote wandelingen maakt (dus echt erop uit om te gaan wandelen zeg maar).

Het is dus niet zo dat als je met je normale ritme (zonder dat je wandelingen maakt) al aan de 10.000 hoort te komen, hoewel het wel erg goed is als je dat redt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-11-2005, 16:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-11-2005 @ 16:15 :
10.000 was vooral als je dagelijks grote wandelingen maakt (dus echt erop uit om te gaan wandelen zeg maar).

Het is dus niet zo dat als je met je normale ritme (zonder dat je wandelingen maakt) al aan de 10.000 hoort te komen, hoewel het wel erg goed is als je dat redt.
Op hoeveel zou je dan ongeveer moeten uitkomen met je gewone dagelijkse ritme (zonder dat je echt speciaal een eind gaat lopen), weet je dat ook?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2005, 16:49
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-11-2005 @ 16:15 :
10.000 was vooral als je dagelijks grote wandelingen maakt (dus echt erop uit om te gaan wandelen zeg maar).

Het is dus niet zo dat als je met je normale ritme (zonder dat je wandelingen maakt) al aan de 10.000 hoort te komen, hoewel het wel erg goed is als je dat redt.
Ik dacht juist dat tienduizend was wat je moet halen met je "gewone dagelijkse bezigheden" Dat als je dat haalt dat je genoeg beweegt ofzo?
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 24-11-2005, 17:51
Storm
Storm is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-11-2005 @ 16:54 :
Wat betreft die spieren: Wat een gigantische onzin. Zonder een exteem dieet of hormoonkuren word je niet zo maar een manwijf. Spiermassa is juist goed, daar krijg je een goed figuur van en je standaardverbranding gaat omhoog (je lichaam heeft meer kcal nodig om 'in leven te blijven' dus je valt sneller af).
Mwah...ik kan me heel goed voorstellen dat als je al aardig wat spiermassa hebt, je niet nog meer hoeft. Toch lijkt het me dat er zat sporten zijn die wel te beoefenen zijn Al is het zwemmen of wandelen (dat is iig beter dan niets).

Ik weet niet 100% zeker of mijn benen voornamelijk spier zijn (door veel fanatieke zwemtraining vroeger), maar ik heb wel het idee dat dat zo is...en daar ben ik niet echt blij mee, want ik kan ze nu onmogelijk dunner krijgen.
__________________
Leonoor
Oud 24-11-2005, 18:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2005 @ 17:41 :
Op hoeveel zou je dan ongeveer moeten uitkomen met je gewone dagelijkse ritme (zonder dat je echt speciaal een eind gaat lopen), weet je dat ook?
nee sorry, geen idee. D'r zat bij die stappenteller wel een of ander rekensommetje waarmee je kon berekenen hoeveel stappen je moest zetten om af te vallen. Ik weet niet of je dat papiertje nog hebt?

@Martine1986: nou ja, d'r stond zoiets als dat je veel moet lopen op een dag en vervolgens stonden er allemaal routes die je kon lopen waarmee je op de 10.000 stappen uit kon komen als je dat combineerde met je gewone dagelijkse stappen. Dus ik heb daar zelf uit afgeleid dat je zonder die wandelroutes (waren echt routes van een uur enzo) dus niet op die 10.000 hoeft uit te komen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-11-2005, 18:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-11-2005 @ 19:20 :
nee sorry, geen idee. D'r zat bij die stappenteller wel een of ander rekensommetje waarmee je kon berekenen hoeveel stappen je moest zetten om af te vallen. Ik weet niet of je dat papiertje nog hebt?

@Martine1986: nou ja, d'r stond zoiets als dat je veel moet lopen op een dag en vervolgens stonden er allemaal routes die je kon lopen waarmee je op de 10.000 stappen uit kon komen als je dat combineerde met je gewone dagelijkse stappen. Dus ik heb daar zelf uit afgeleid dat je zonder die wandelroutes (waren echt routes van een uur enzo) dus niet op die 10.000 hoeft uit te komen.
Bij mij zat er geen briefje bij. Heb hem gewoon maar bij de Action gekocht voor 80 cent.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-11-2005, 20:12
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik vind die stappenteller niet zo heel fijn, ik gebruik het ook niet om te berekenen, ik eet gewoon standaart 1500 kal. en als ik sport is dat gewoon extra meegenomen.

ik ben blij, sorry
__________________
Oud 24-11-2005, 21:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-11-2005 @ 19:32 :
Bij mij zat er geen briefje bij. Heb hem gewoon maar bij de Action gekocht voor 80 cent.
oh. zal ergens komende dagen nog even kijken of ik het nog ergens kan vinden, maar ik weet niet zeker of ik dat wel bewaard heb.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-11-2005, 10:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 24-11-2005 @ 17:49 :
Ik dacht juist dat tienduizend was wat je moet halen met je "gewone dagelijkse bezigheden" Dat als je dat haalt dat je genoeg beweegt ofzo?
Inderdaad, als je wilt afvallen, moet je minimaal ELKE dag 10.000 stappen lopen! Activiteiten als fietsen/ fitnissen vallen daar buiten. Dat valt in de categorie 'extra activiteiten'.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 25-11-2005, 13:12
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 25-11-2005 @ 11:19 :
Inderdaad, als je wilt afvallen, moet je minimaal ELKE dag 10.000 stappen lopen! Activiteiten als fietsen/ fitnissen vallen daar buiten. Dat valt in de categorie 'extra activiteiten'.
tuurlijk. als je veel sport maar niet 8km loopt op een dag val je niet af
Oud 25-11-2005, 13:19
Verwijderd
Het is ongeveer 4 km, tenzij je enorme stappen neemt . Ik geloof wel dat stappentellers en het 10.000 stappen idee vooral voor volwassenen zijn bedoeld die vaak echt overgewicht combineren met een erg slecht uithoudingsvermogen en 'geen zin om te sporten'. Natuurlijk kan het geen kwaad voor jongeren.
(en natuurlijk telt fietsen niet mee voor de 10.000 stappen, wie zet er nu stappen tijdens het fietsen? )
Oud 25-11-2005, 17:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-11-2005 @ 14:19 :
(en natuurlijk telt fietsen niet mee voor de 10.000 stappen, wie zet er nu stappen tijdens het fietsen? )
Ja dat is best dom. Want als ik dus zou lopen naar de winkel, zou dat zogenaamd (volgens die teller ) gezonder zijn dan fietsen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 29-11-2005, 17:54
ANGE
ANGE is offline
Het is lang geleden dat ik hier was... Zoals een aantal van jullie misschien nog wel weten, at ik een tijd terug veel te weinig. Ik ben toen ook een flink aantal kilo's afgevallen. Inmiddels zijn die er weer allemaal (en nog 1 of 2 extra... ) bij, doordat ik weer gewoon ben gaan eten. Het punt is nu alleen, dat ik wel wil afvallen (en dat is ook echt nodig: 1.68 en zo'n 83 kilo), maar dat dat dus niet lukt. Ik kan gerust 3 dagen nauwelijks iets eten, maar gewoon gematigd eten is erg moeilijk. Heeft er iemand tips of ideeën waardoor dit gemakkelijker kan worden?
Oud 29-11-2005, 17:57
Verwijderd
Knap van je

Misschien is het een idee om de begeleiding van een dietiste te zoeken? Die kan samen met jou kijken hoe je op een gezonde manier kan afvallen zonder je oude gewoontes weer op te pakken
Oud 29-11-2005, 18:05
Mara
Mara is offline
Een dietiste zoeken is inderdaad een goed idee.

Als je dat niet wil kan je eerst beginnen met een eetschema op te stellen waar bij je iig niet áánkomt. Gewoon een goed eetschema dus, 2000 kcal per dag, geen junkfood. Als je daar aan 'gewend' bent kan je voorzichtig aan gaan lijnen. Eerst 1900, dan 1800, 1700 en dan 1600 kcal per dag. Langzaam afbouwen.
Oud 29-11-2005, 19:13
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-11-2005 @ 19:05 :
Een dietiste zoeken is inderdaad een goed idee.

Als je dat niet wil kan je eerst beginnen met een eetschema op te stellen waar bij je iig niet áánkomt. Gewoon een goed eetschema dus, 2000 kcal per dag, geen junkfood. Als je daar aan 'gewend' bent kan je voorzichtig aan gaan lijnen. Eerst 1900, dan 1800, 1700 en dan 1600 kcal per dag. Langzaam afbouwen.
Maar hoe moet ik dat doen dan?
Oud 29-11-2005, 20:10
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ANGE schreef op 29-11-2005 @ 20:13 :
Maar hoe moet ik dat doen dan?
Als je het echt niet weet, zou ik gewoon naar de dietiste gaan. Ben er ook net mee begonnen. Het is een vreselijk mens, en ben het niet met haar eens maar ik doe toch maar wat ze zegt. Ik ben in een week dan ook al 1.5 kilo afgevallen en echt honger heb ik niet (eet wel 6 keer per dag namelijk). (ben trouwens even lang en zwaar als jij)
Als ik dan denk: ohhh ik heb zin in dit en dit, bedenk ik me, jamaar dan gaat zij weer zeuren. daarna bedenk ik, het gaat niet om haar, ik doe dit voor mezelf... en dat helpt echt!
Daarnaast zal ze natuurlijk ook helpen om je weer een normaal eetpatroon te geven als je uitgelijnd bent.. dat het er niet meteen weer aan gaat natuurlijk.
Oud 29-11-2005, 20:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-11-2005 @ 18:56 :
Ja dat is best dom. Want als ik dus zou lopen naar de winkel, zou dat zogenaamd (volgens die teller ) gezonder zijn dan fietsen
De huisarts heeft ooit eens tegen de moeder van mijn vriend gezegt dat je beter kan gaan lopen dan kan gaan fietsen als je wilt afvallen dus het zou best kunnen dat dat beter is ja.

Ik heb twee dagen gelopen met die stappenteller, een keer op een thuis-huiswerkdag. Toen zat ik aan de 6500 stappen ofzo maar was ik dus wel de hele dag thuis enzo. En een dag toen ik naar school was en de hele dag op het lab stond en toen zat ik zeker wel aan de 10.000 stappen. Dat ding reset ik steeds per ongeluk en hij is niet heel precies maar ik kom er op een normale dag dus wel aan. Tis niet abnormaal veel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-11-2005, 20:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
ANGE schreef op 29-11-2005 @ 20:13 :
Maar hoe moet ik dat doen dan?
Wat precies? Eetschema opstellen, je er aan houden, geen junkfood eten..? Een dietiste zoeken kan je door naar je huisarts te gaan en je door te laten verwijzen.
Oud 29-11-2005, 21:10
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-11-2005 @ 18:56 :
Ja dat is best dom. Want als ik dus zou lopen naar de winkel, zou dat zogenaamd (volgens die teller ) gezonder zijn dan fietsen
is het ook

je bent langer bezig, en hebt dus meer minuten per dag lichhaamsbeweging (neem aan dat het aantal calorieën per uur dat je verbrandt niet erg verschilt bij lopen of fietsen)
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Oud 29-11-2005, 21:41
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ANGE schreef op 29-11-2005 @ 20:13 :
Maar hoe moet ik dat doen dan?
Het beste lijkt het me om naar een dieetiste te gaan, omdat die precies in kan spelen op jouw persoonlijke behoeftes, en omdat die eraan gewend is om te gaan met mensen met problemen op eetgebied. Maar als die stap je nu nog iets te ver gaat kun je het beste het volgende doen:

- Een eetschema opstellen. Als je dat zelf moeilijk vindt zijn er hier vast mensen te vinden die je willen helpen.
- Jezelf ook echt aan dat eetschema houden. Zoals Wishful Dreaming al zegt; je doet dit vooral voor jezelf, maar dat betekent ook dat je het helemaal zelf zult moeten doen.
- Gaan bewegen. Ik weet niet of je dit al doet, maar dit essentieel als je gezond met je lichaam bezig wilt zijn.
- Praten over je probleem. Ik weet dat je daar niet veel mensen voor hebt, maar er zijn ook fora op internet te vinden waar veel mensen met een soortgelijk probleem zitten.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-11-2005, 17:37
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-11-2005 @ 22:41 :
Het beste lijkt het me om naar een dieetiste te gaan, omdat die precies in kan spelen op jouw persoonlijke behoeftes, en omdat die eraan gewend is om te gaan met mensen met problemen op eetgebied. Maar als die stap je nu nog iets te ver gaat kun je het beste het volgende doen:

- Een eetschema opstellen. Als je dat zelf moeilijk vindt zijn er hier vast mensen te vinden die je willen helpen.
- Jezelf ook echt aan dat eetschema houden. Zoals Wishful Dreaming al zegt; je doet dit vooral voor jezelf, maar dat betekent ook dat je het helemaal zelf zult moeten doen.
- Gaan bewegen. Ik weet niet of je dit al doet, maar dit essentieel als je gezond met je lichaam bezig wilt zijn.
- Praten over je probleem. Ik weet dat je daar niet veel mensen voor hebt, maar er zijn ook fora op internet te vinden waar veel mensen met een soortgelijk probleem zitten.
Ik vind naar een dieetiste gaan inderdaad een stap te ver. En mijn vraag ging inderdaad over een eetschema. Hoe moet ik dat maken? En ja, bewegen, ik sport niet meer, maar ik loop en ren wat af op een dag hoor, dat is het voordeel van én hyperactief zijn én veel te veel te doen hebben.

Oh ja, ik vind overigens nog steeds niet dat ik een probleem heb. Tenminste niet met eten. Ik heb een probleem, dat zeker, maar het gedoe met eten is daar alleen maar een uitwerking van.
Oud 30-11-2005, 20:16
Mara
Mara is offline
Is het dan niet misschien verstandig om eerst gewoon te eten om op gewicht te blijven, je probleem aan te pakken en als je alles weer 'op een rijtje hebt' pas weer te gaan lijnen?
Oud 30-11-2005, 20:34
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 21:16 :
Is het dan niet misschien verstandig om eerst gewoon te eten om op gewicht te blijven, je probleem aan te pakken en als je alles weer 'op een rijtje hebt' pas weer te gaan lijnen?
Dát alleen is al erg moeilijk. Het is óf nauwelijks eten óf teveel.
Oud 30-11-2005, 20:37
Mara
Mara is offline
En als je (of we) een streng schema opstellen waar je je aan moet houden, lukt dat wel?
Oud 30-11-2005, 20:50
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 21:37 :
En als je (of we) een streng schema opstellen waar je je aan moet houden, lukt dat wel?
Ik weet het niet. Dat heb ik niet geprobeerd. Ik zal me er sowieso wel niet helemaal aan kunnen houden, maar alles wat beter gaat is meegenomen natuurlijk.
Oud 30-11-2005, 21:03
Mara
Mara is offline
Hmm, 2000 kcal he? Hier een schema (ik weet téveel kcal-waarden van producten uit m'n hoofd )


Ontbijt
2 bruine boterhammen met beleg (2 x 79 + 2 x 35)
1 glas sap (2,5 x 40)

Tussendoor
2 bruine boterhammen met beleg (2 x 79 + 2 x 35)
1 fruit (50)

Lunch
4 bruine boterhammen met beleg (4 x 79 + 4 x 35)

Tussendoor
1-2 bruine boterham(men) met beleg (1-2 x 79 + 1-2 x 35)
1 fruit (50)

Tussendoor
1 snackreep zoals between, landoogst etc. (110)

Avondeten
250 gram aardappels/pasta/rijst (220-400)
300 gram groente (150)
100 gram vlees (200)

Avond
Tussendoortjes, bijv. biscuitjes.


Samen, excl. de tussendoortjes van de avond kom ik hiermee op gemiddeld 2100 kcal. Dit is als ik bij tussendoor 's middags 2 boterhammen neem en flink wat aardappels oid reken. Je kan natuurlijk zelf gaan schuiven maar dit zou je bijv. aan kunnen houden
Oud 30-11-2005, 21:08
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 22:03 :
Hmm, 2000 kcal he? Hier een schema (ik weet téveel kcal-waarden van producten uit m'n hoofd )


Ontbijt
2 bruine boterhammen met beleg (2 x 79 + 2 x 35)
1 glas sap (2,5 x 40)

Tussendoor
2 bruine boterhammen met beleg (2 x 79 + 2 x 35)
1 fruit (50)

Lunch
4 bruine boterhammen met beleg (4 x 79 + 4 x 35)

Tussendoor
1-2 bruine boterham(men) met beleg (1-2 x 79 + 1-2 x 35)
1 fruit (50)

Tussendoor
1 snackreep zoals between, landoogst etc. (110)

Avondeten
250 gram aardappels/pasta/rijst (220-400)
300 gram groente (150)
100 gram vlees (200)

Avond
Tussendoortjes, bijv. biscuitjes.


Samen, excl. de tussendoortjes van de avond kom ik hiermee op gemiddeld 2100 kcal. Dit is als ik bij tussendoor 's middags 2 boterhammen neem en flink wat aardappels oid reken. Je kan natuurlijk zelf gaan schuiven maar dit zou je bijv. aan kunnen houden
Zeker dat dit voor 1 dág is ipv voor 1 wéék!! Jezus, dat krijg ik echt niet op in 1 dag.... En wat betreft avondeten, die grammen zeggen me niet zoveel, dan hoeveel aardappels en lepels groenten moet ik dan gaan denken?
Oud 30-11-2005, 21:09
Mara
Mara is offline
Als je dit niet opkrijgt, hoe kan je dan in vredesnaam 'veel te veel' eten?

Ja, het is voor één dag. Je wilt 't toch gezond opvullen neem ik aan?

Je kan er vanuit gaan dat één opschepel ongeveer 50 gram is.
Oud 30-11-2005, 21:16
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 22:09 :
Als je dit niet opkrijgt, hoe kan je dan in vredesnaam 'veel te veel' eten?

Ja, het is voor één dag. Je wilt 't toch gezond opvullen neem ik aan?

Je kan er vanuit gaan dat één opschepel ongeveer 50 gram is.
Goed, misschien niet teveel, maar wel ongezond. En dat zou dan 6 scheppen groente zijn? Ik ben nu al blij als ik anderhalve opkrijg (ik heb een hekel aan avondeten...).
Oud 30-11-2005, 21:18
Mara
Mara is offline
Tsja, het is kiezen of delen.. je kan ook vaker een koekje inplannen oid zodat je minder 'gezond' voedsel eet, maar dat is jouw keuze.
Oud 30-11-2005, 21:22
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 22:18 :
Tsja, het is kiezen of delen.. je kan ook vaker een koekje inplannen oid zodat je minder 'gezond' voedsel eet, maar dat is jouw keuze.
Oke. Ik ga het in ieder geval proberen. Ik ga beginnen met een week heel hard m'n best te doen om dit allemaal binnen te krijgen en minder ongezond eten

Dankjewel!
Oud 30-11-2005, 21:26
Mara
Mara is offline
Je kan 't ook langzaam opbouwen, als 't niet in een keer lukt kan dat natuurlijk. Dan begin je overal met een boterham minder en wat minder avondeten.. maar naar dit schema toewerkend, zeg maar
Oud 30-11-2005, 21:30
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-11-2005 @ 22:26 :
Je kan 't ook langzaam opbouwen, als 't niet in een keer lukt kan dat natuurlijk. Dan begin je overal met een boterham minder en wat minder avondeten.. maar naar dit schema toewerkend, zeg maar
Ja maar, daarna moet er dan weer vanaf... Da's niet echt logisch. Dan kan ik toch beter meteen het wat minder doen?
Oud 30-11-2005, 22:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 30-11-2005 @ 22:30 :
Ja maar, daarna moet er dan weer vanaf... Da's niet echt logisch. Dan kan ik toch beter meteen het wat minder doen?
Nee, je wil namelijk eerst je stofwisseling weer op gang krijgen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-11-2005, 22:58
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik moet zeggen dat ik het schema van meelfriek vrij heftig vind. Ik denk niet dat jij meteen met 2100 kcal op een dag moet beginnen, maar dat je daar langzaam naartoe werkt. Begin gewoon rustig, kijk wat je op kunt krijgen op een dag. En als je merkt dat het je steeds gemakkelijker afgaat om meer te eten, kun je er wat extra's bijdoen, totdat wat je op een dag eet lijkt op het schema van meelfriek. Maar overhaast vooral niets, want dan kan het alleen maar mislukken. Je moet jezelf er wel prettig bij blijven voelen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 30-11-2005, 23:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat denk ik ook... Probeer gewoon om op regelmatige tijdstippen íets (gezonds) te eten, ook al heb je geen zin. Als is het maar een appel ofzo. Zet densoods de wekker van je telefoon. Waarschijnlijk gaat je lijf na een tijdje vanzelf aangeven dat het trek krijgt, omdat het gewend is om op die tijden wat te eten. Dan kun je makkelijker de hoeveelheden gaan opvoeren, om inderdaad je stofwisseling weer normaal te krijgen. En dán kun je er weer wat vanaf halen, om af te gaan vallen. Maar het belangrijkste lijkt mij ook om eerst je eetpatroon weer normaal te krijgen. En ja, daar moet je wel moeite voor doen, maar zo werkt het nou een keer...

Verder, met mij gaat het goed, vind ik. Ik val niet echt af, de weegschaal doet eigenlijk maar vreemd (2 weken stabiel, dan ineens in 3 dagen 2 kilo eraf, dan in een dag weer een 1,5 kilo erbij, terwijl mijn eetpatroon gewoon hetzelfde is vrijwel elke dag ) maar het maakt me niet meer zo uit. Wil nog steeds wat centimeters eraf, maar raak van de weegschaal niet meer zo gestresst, en hou (met dank aan Blurred ) geen calorieën meer bij, wat een heleboel rust geeft. Tel soms in mijn hoofd nog wel na, maar niet meer zo precies als eerst, veel beter dus
Oud 01-12-2005, 08:27
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
zal ik mijn schema van de dietiste geven?

ontbijt:
1 bruine boterham, dun besmeerd met halvarine, marger beleg.
1 portie melkproduct

tussendoor:
thee zonder suiker
1 vrucht of 1 plakje ontbijtkoek of 1 evergreen (dus niet een heel pakje!)

lunch:
2 bruine boterhammen zie ontbijt
1 portie melkproduct

tussendoor
thee zonder suiker
1 vrucht
1 plakje ontbijtkoek of 1 evergreen
evt. 1 sneetje knackebrood met mager beleg
evt. stukjes rauwkost

warme maaltijd:
portie mager vlees (of vegetarisch product)
evt magere jus/saus
portie groente
zo mogelijk portie rauwkost
2 kleine aardappelen of klein portie rijst, volkorenpasta
1 portie melkproduct (eventueel op ander moment)

tussendoor
Thee zonder suiker
1 portiemelkproduct
1 vrucht of 1 plakje ontbijtkoek of 1 evergreen
evt. 1 sneetje knackebrood met mager beleg

per dag:
2-3 stukken fruit (waarvan tenminste 1 citrusvrucht)
minstens 1 liter water
ong. 650 cc melkproduct


melkproduct mag alles zijn als het maar rond de 50 cal/100ml is.
doe je met me mee ben net begonnen 1.5 week.
goed vol te houden, vooral door al die melkproducten (raak je verzadigd van)
Oud 01-12-2005, 10:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-12-2005 @ 09:27 :
zal ik mijn schema van de dietiste geven?
Even hierbij vermelden dat jij serieus overgewicht hebt. En je hiervoor redelijk normaal gegeten hebt. Als Ange dit gaat eten, valt ze waarschijnlijk niet af.

M'n vader heeft ongeveer hetzelfde dieet, maar dan met 2 boterhammen meer. Het dieet is gericht op 1500 cal per dag.

Ik weet niet op hoeveel de jouwe is gericht? En sport je hierbij nog?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-12-2005, 12:48
Mara
Mara is offline
@Bloem en blurred: Ik heb bij de berekening (2100 kcal) overal bijna de max. hoeveelheden gebruikt die ik gegeven heb. Neem je de minimale kom je op zo'n 1800-1900.

Ook zeg ik dat ze er naar toe kan werken, ik snap het best dat het niet in een keer lukt. Feit is alleen dat ze eerst normaal moet leren eten. Dus niet uberveel snacken, maar ook niet veel te weinig eten. Met dit schema eet ze gezond en blijft ze op gewicht. Als ze dat voor elkaar heeft kan ze eerst haar andere problemen op gaan lossen. Want voordat ze díe problemen opgelost is, is de kans héél groot dat het weer helemaal misgaat, net als de vorige keer.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.