Oud 01-12-2005, 12:51
Mara
Mara is offline
Persoonlijk heb ik hier al een tijdje niks meer gepost (persoonlijk vind ik 't ook niet echt boeiend om dat te posten van mezelf ).

Ik wil alleen even melden dat 't de laatste week vooral erg goed gaat. Laatste paar maanden ging 't ook al béter, maar dan niet erg lang. Verder ben ik wel (gestaag) aan 't afvallen. Mijn topgewicht was ooit 72 kilo (BMI 26.1) en vanochtend woog ik 67.3 (BMI 24.4) alhoewel m'n gewicht ook wel 's 68-69 is 's ochtends, ik schommel soms erg. Al met al gaat 't de goede kant op
Oud 01-12-2005, 12:59
Verwijderd
Ik vind meelfrieks schema ook wel een lastige manier om die 2000 op te vullen. Tien boterhammen en een mueslireep voor iemand die een half jaar geleden nog erg weinig at..! Zo is er ook geen plaats meer voor ander drinken dan water, bijvoorbeeld, en als je wil afvallen is het wel handig om geen fris/sap te drinken maar om op gewicht te blijven mag dat er best tussen. Zo is het vast de meest gezonde manier om het op te vullen, maar het ging om een normaal eetpatroon, niet een zo gezond mogelijk eetpatroon.

Voor 2000 kcal kun je ook denken aan:

ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg; 1 beker melk of drinkyoghurt of sap (totaal zo'n 300 kcal)

1e schoolpauze: stuk fruit; glas/pakje sap of frisdrank; plakje ontbijtkoek of mueslireep/ligakoek/etc (totaal zo'n 300 kcal)

2e schoolpauze: 3 sneetjes brood met beleg; flesje water (totaal zo'n 375 kcal)

na schooltijd: sneetje brood met beleg; stuk fruit; glas sap of frisdrank (totaal zo'n 275 kcal)

avondeten: 4 opscheplepels aardappels of 3 opscheplepels pasta/rijst; 4 opscheplepels groenten; 1 stukje vlees/vis/vegaburger of 2 eieren of 2 opscheplepels peulvruchten of 2 handjes noten; 1 à 2 lepels jus of saus; glas water (totaal zo'n 500 kcal)

's avonds: schaaltje yoghurt of vla; iets van koek of snoep (mag ook op ander moment van de dag); glas water of thee (totaal zo'n 250 kcal)


Dat is wat haalbaarder. Meelfriek rekent 35 kcal voor beleg, nouja dat geldt voor jam en voor mager vlees, maar verder is alles meer dan dat dus ik reken 50 kcal voor beleg.

Laatst gewijzigd op 01-12-2005 om 13:03.
Oud 01-12-2005, 13:02
Mara
Mara is offline
Daar heb je gelijk aan Sarah. Ik zit in m'n hoofd nog altijd met mager beleg en zelf drink ik haast alleen maar calorieloos drinken.
Oud 01-12-2005, 13:03
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-12-2005 @ 13:59 :
Ik vind meelfrieks schema ook wel een lastige manier om die 2000 op te vullen. Tien boterhammen en een mueslireep voor iemand die een half jaar geleden nog erg weinig at..! Zo is er ook geen plaats meer voor ander drinken dan water, bijvoorbeeld, en als je wil afvallen is het wel handig om geen fris/sap te drinken maar om op gewicht te blijven mag dat er best tussen. Zo is het vast de meest gezonde manier om het op te vullen, maar het ging om een normaal eetpatroon, niet een zo gezond mogelijk eetpatroon.

Voor 2000 kcal kun je ook denken aan:

ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg; 1 beker melk of drinkyoghurt of sap (totaal zo'n 300 kcal)

1e schoolpauze: stuk fruit; glas/pakje sap of frisdrank; plakje ontbijtkoek of mueslireep/ligakoek/etc (totaal zo'n 300 kcal)

2e schoolpauze: 3 sneetjes brood met beleg; flesje water (totaal zo'n 375 kcal)

na schooltijd: sneetje brood met beleg; stuk fruit; glas sap of frisdrank (totaal zo'n 275 kcal)

avondeten: 4 opscheplepels aardappels of 3 opscheplepels pasta/rijst; 4 opscheplepels groenten; 1 stukje vlees/vis/vegaburger of 2 eieren of 2 opscheplepels peulvruchten of 2 handjes noten; 1 à 2 lepels jus of saus; glas water (totaal zo'n 500 kcal)

's avonds: schaaltje yoghurt of vla; iets van koek of snoep (mag ook op ander moment van de dag) (totaal zo'n 250 kcal)


Dat is wat haalbaarder. Meelfriek rekent 35 kcal voor beleg, nouja dat geldt voor jam en voor mager vlees, maar verder is alles meer dan dat dus ik reken 50 kcal voor beleg.
ook een prima schema, alleen dat flesje water vind ik niet zo'n goed idee. Mensen met eetproblemen vullen hun maag met water, zodat ze minder honger hebben. Ze kan beter wat minder drinken (natuurlijk wel genoeg) en wat meer eten. Of ze moet met zichzelf afspreken dat ze pas na het eten drinkt, anders is het excuus ik zit vol al gemakkelijk gevonden en dan is het extra moeilijk om nog te eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-12-2005, 13:06
Verwijderd
mjah, ik zette dat erbij omdat ik toch al drinken in mijn schema aan het zetten was, en ik wou dat drinken wel op 1500 ml laten uitkomen
Oud 01-12-2005, 15:38
ANGE
ANGE is offline
Ik vind alle schema's best wel veel hoor!! Maar ik heb vandaag toch echt 4 boterhammen gegeten. Zoveel boterhammen als in het eerste schema, krijg ik echt niet naar binnen. Ik heb een aantal van die boterhammen vervangen door liga etc. Dat is toch ook niet echt ongezond wel? Het vult tenminste niet zo erg als boterhammen, want anders is het echt heel erg veel. Ik drink sowieso meestal water, maar toch ook wel 1 of 2 glazen vruchtensap op een dag, dus ik zit toch al wel een aardig eind in de richting, niet?
Alleen avondeten is lastig, ik hou er gewoon niet van, dus dan eet ik ook niet zoveel. Maar ik doe m'n best.
Oud 01-12-2005, 15:40
Mara
Mara is offline
Dat schema van Sara is bést te doen, als je 't opbouwt. Ik denk dat een boel ook tussen de spreekwoordelijke oren zit.
Oud 01-12-2005, 15:44
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-12-2005 @ 16:40 :
Dat schema van Sara is bést te doen, als je 't opbouwt. Ik denk dat een boel ook tussen de spreekwoordelijke oren zit.
Dat valt best tegen hoor. Ik weet niet hoeveel calorieën ik vandaag gegeten heb, maar toch echt niet weinig.
Oud 01-12-2005, 15:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 01-12-2005 @ 16:44 :
Dat valt best tegen hoor. Ik weet niet hoeveel calorieën ik vandaag gegeten heb, maar toch echt niet weinig.
Daar verkijk je je op. Als jij het schema van Sarah al veel vindt en jij hebt minder gegeten, dan heb je nog steeds niet genoeg binnen gekregen en zit je een stuk onder de 1500 cal...

Maar post anders (of pm me) wat je gegeten hebt naast die 4 boterhammen, wil ik het best voor je tellen... ik denk alleen dat je jezelf voor de gek houdt, door te zeggen dat je best veel cal hebt gegeten en ik denk dat die gedachte je ook tegenhoudt om meer (/gezonde hoeveelheid) te eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-12-2005, 15:59
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ligt de site www.valtaf.nl eruit, of doet mijn pc nou gewoon raar?
__________________
Oud 01-12-2005, 16:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
Maija schreef op 01-12-2005 @ 16:59 :
ligt de site www.valtaf.nl eruit, of doet mijn pc nou gewoon raar?
Hij ligt eruit.
Oud 01-12-2005, 17:02
Verwijderd
Ik lees al een tijdje weer mee en nu heb ik zelf een vraag.
Ik wil gezonder gaan eten. In ieder geval niet meer aankomen, en misschien zelfs wat afvallen. Of nja, eigenlijk wil ik gewoon afvallen maar ik moet zorgen dat ik niet weer in het extreme val, dus ik doe het rustig aan (probeer ik iig). Nou eet ik altijd kaas of kruidensmeerkaas of een salade op mijn brood en ik weet dat dit allemaal best wel vet is. Wat kan ik daarvoor in de plaats op mijn brood doen? 2 voorwaardes: geen vlees en geen zoet.
Oud 01-12-2005, 17:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 01-12-2005 @ 18:02 :
Ik lees al een tijdje weer mee en nu heb ik zelf een vraag.
Ik wil gezonder gaan eten. In ieder geval niet meer aankomen, en misschien zelfs wat afvallen. Of nja, eigenlijk wil ik gewoon afvallen maar ik moet zorgen dat ik niet weer in het extreme val, dus ik doe het rustig aan (probeer ik iig). Nou eet ik altijd kaas of kruidensmeerkaas of een salade op mijn brood en ik weet dat dit allemaal best wel vet is. Wat kan ik daarvoor in de plaats op mijn brood doen? 2 voorwaardes: geen vlees en geen zoet.
pindakaas: goede vetten die je nodig hebt en die mensen die dieeten nog wel eens vergeten.

Appelstroop is goed. Ik weet niet of je veel snoept, als dat zo is kun je ook hagelslag eten of honing. Beter hagelslag op je brood dan smiddags een reep chocolade omdat je zo erg je best doet om niet te snoepen.

Halvajam kan ook nog.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 01-12-2005, 18:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Paturain linesse vind ik ook super, erg weinig calorieën en toch dezelfde smaak als kruidensmeerkaas, ik vind het in elk geval niet zo'n slap aftreksel van de gewone kruidenkaas, wat je met andere 'light' produkten nog wel eens hebt.

@Gothic, appelstroop, honing en jam zijn toch zoet?
Oud 01-12-2005, 19:22
Verwijderd
Sandwichspread, magere (smeer)kaas, tartex als je dat lust...
Oud 01-12-2005, 20:05
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Alles wat hier al is gezegd, plus de kaasspread van st. Moret. Die hebben light varianten in lekkere smaken (bijvoorbeeld tomaat-basisilcum). Alleen hebben ze dat niet bij alle supermarkten geloof ik.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 01-12-2005, 21:33
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Gothic schreef op 01-12-2005 @ 11:42 :
Even hierbij vermelden dat jij serieus overgewicht hebt. En je hiervoor redelijk normaal gegeten hebt. Als Ange dit gaat eten, valt ze waarschijnlijk niet af.

M'n vader heeft ongeveer hetzelfde dieet, maar dan met 2 boterhammen meer. Het dieet is gericht op 1500 cal per dag.

Ik weet niet op hoeveel de jouwe is gericht? En sport je hierbij nog?
er staat 1050 cal, maar dat kan nooit, zo weinig.
en ik heb ongeveer hetzelfde gewicht en lengte als ANGE..
Sporten moet ik wel doen ja, maar moet ff een duwtje in mn rug hebben..
Oud 03-12-2005, 11:14
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Ik heb twee vragen. Wat zijn de gevolgen van een langzame en snelle stofwisseling m.b.t. je figuur/ afvallen etc. En klopt het dat als je over de dag verspreid kleine hoeveelheden eet, je dan een snellere stofwisseling krijgt en sneller afvalt? Nogal simpel gezegd dit laatste, maar klopt dit of slaat het helemaal nergens op. Dankjewel alvast.
Oud 03-12-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-12-2005 @ 09:27 :
zal ik mijn schema van de dietiste geven?
*knip*
Dat lijkt me best goed vol te houden.. maar word je niet helemaal gek van die melkproducten na een tijdje?
Oud 03-12-2005, 22:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 03-12-2005 @ 16:20 :
Dat lijkt me best goed vol te houden.. maar word je niet helemaal gek van die melkproducten na een tijdje?
Dat zou je denken he? En het erge is nog dat ik principieel eigenlijk tegen melkproducten ben maargoed.

Om eerlijk te zijn is die melk wel een verademing. Plantaardige dingen vullen voor geen meter, ik kan 10 boterhammen achter elkaar op en nog niet vol zitten, met een melkproduct is dat echt stukken minder. en ik heb optimel mango & passievrucht ontdekt <3
Oud 04-12-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
*booh* schreef op 03-12-2005 @ 12:14 :
Ik heb twee vragen. Wat zijn de gevolgen van een langzame en snelle stofwisseling m.b.t. je figuur/ afvallen etc. En klopt het dat als je over de dag verspreid kleine hoeveelheden eet, je dan een snellere stofwisseling krijgt en sneller afvalt? Nogal simpel gezegd dit laatste, maar klopt dit of slaat het helemaal nergens op. Dankjewel alvast.
Je eerste vraag snap ik niet, maar wat betreft je tweede vraag: Ja, dat klopt ongeveer. Je stofwisseling wordt beter 'op gang gehouden' door veel kleine maaltijdjes, dan door enkele grote maaltijden.
Oud 05-12-2005, 20:36
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-12-2005 @ 19:53 :
Je eerste vraag snap ik niet, maar wat betreft je tweede vraag: Ja, dat klopt ongeveer. Je stofwisseling wordt beter 'op gang gehouden' door veel kleine maaltijdjes, dan door enkele grote maaltijden.
Oke dankjewel. M'n eerste vraag was ook een beetje onduidelijk. Wat ik eigelijk wil weten is wat een langzame/snelle stofwisseling nu precies is en wat dit voor gevolgen heeft. Val je sneller/makkelijker af met een snelle stofwisseling, of maakt dat niets uit?
Oud 06-12-2005, 06:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hmz. Ik val de laatste tijd af zonder er wat voor hoeven te doen Ik begon een half jaar geleden ongeveer op 63 en nu weeg ik onderhand alweer 59. Maar ik ben dus niet bewust met afvallen bezig Soms denk ik dat het aan mn weegschaal ligt (en aan die van mn moeder en aan die van mn vriend) Maar ik heb dus ook echt geen honger ofzo. Volgens mij eet ik nog wel aardig wat, alleen wel heel ongezond (in de zin van chocola en vette dingen ed).
Het is al een keer eerder bijna fout gegaan toen ik er bewust mee bezig was. Toen kon ik ook geen balans vinden op een gegeven moment en bleef ik maar afvallen.

Hm, ik weet niet eens wat mn vraag is. Het valt me gewoon op en ik moest t ff kwijt
Oud 06-12-2005, 11:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Veel mensen hebben zo wel eens een periode.
Ik ben zo eens op 2 weken van 63 naar 58 gegaan, zonder dat ik dieette of zo . Ik bewoog gewoon wat meer en had totaal geen honger (ja liters sorbet heb ik toen gegeten )

Verder wou ik gewoon even zeggen dat het eindelijk terug wat beter gaat Deze morgen woog ik nog 64.2 Blijkt ineens wel dat ik 5 cm kleiner ben dan gedacht
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-12-2005, 11:08
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
jeuj 2 kilo in twee weken, nog maar een kilo of 17 te gaan

Heb voor mn volgende afspraak met dietiste (2 januari) als streven 2 kilo eraf (in 4 weken!). Lijkt me redelijk met kerst ertussen. Ga ook een paar dagen naar londen, dus heel veel lopen. en maar op zondag zwemmen denk ik.
Oud 08-12-2005, 12:01
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik zei gisteren tegen mijn psycholoog dat ik periodes had waarin ik heel weinig at (max 800 kcal per dag) en dat ik gewoon blauwe handen en voeten had en het altijd koud had (anorexiaverschijnselen) zegt ze: zolang je 3 maaltijden eet per dag en niet overgeeft valt het wel mee.
Sommige mensen weten er echt niks van.

Oh en ik heb laatste tijd heel langzaam opgebouwd naar zo'n 1500-1600 kcal per dag, KOM IK AAN Terwijl ik toch al een hele tijd een eetpatroon heb waar een normaal mens mee zou afvallen.

Ik kan sowieso niet tegen eten, na avondeten heb ik ontzettende last van mn maag. Heb al pillen, helpen wel iets, maar nog lang niet genoeg.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 08-12-2005, 13:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoe doen jullie dat nou met de feestdagen? Ik ben nu een tijdje op dieet omdat ik graag 5 kilo wil kwijtraken, en het gaat best goed. Alleen ben ik toch wel bang voor kerst en oud&nieuw! Ik weet namelijk van mezelf dat ik in die periode veel eet en weinig sport. Wij eten met kerst en oud&nieuw altijd van die uitgebreide maaltijden en ik weet niet hoe ik dan een beetje op m'n dieet kan blijven letten en toch lekker kan mee-eten? Omdat het eten dan vaak nogal vet is.. Heeft iemand tips?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 08-12-2005, 13:54
Verwijderd
@ da leentjuh: ik denk dat je lichaam nog even moet wennen aan de nieuwe hoeveelheid maar dat komt wel weer goed, uiteindelijk, denk ik.
@ Nijn*: ik denk dat je dan maar beter níet te veel kunt letten op wat je eet . Gewoon mee eten met de rest, maar niet dooreten als je al vol zit en niet overdreven veel snoepen. Dan zou je in die periode niet aan moeten komen en kun je daarna gewoon weer verder met afvallen
Oud 08-12-2005, 13:57
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2005 @ 14:54 :
@ da leentjuh: ik denk dat je lichaam nog even moet wennen aan de nieuwe hoeveelheid maar dat komt wel weer goed, uiteindelijk, denk ik.
Ja, maar ik eet al zeker 5 maanden zo.. En mn lijf reageert sowieso raar op voedsel, bij avondeten krijg ik ontzettende last van mn maag, en ook extreem opgezette buik (echt heel extreem)
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 08-12-2005, 14:14
-(L)-
Citaat:
Nijn* schreef op 08-12-2005 @ 14:37 :
Hoe doen jullie dat nou met de feestdagen? Ik ben nu een tijdje op dieet omdat ik graag 5 kilo wil kwijtraken, en het gaat best goed. Alleen ben ik toch wel bang voor kerst en oud&nieuw! Ik weet namelijk van mezelf dat ik in die periode veel eet en weinig sport. Wij eten met kerst en oud&nieuw altijd van die uitgebreide maaltijden en ik weet niet hoe ik dan een beetje op m'n dieet kan blijven letten en toch lekker kan mee-eten? Omdat het eten dan vaak nogal vet is.. Heeft iemand tips?
Ja, gewoon eten waar je zin in hebt. Om 1 kg aan te komen moet je namelijk 9000 ckal te veel eten (om af te vallen 7000 te weinig), dus als je logisch nadenkt, kan 't echt geen kwaad om die ene keer in 't jaar gewoon te eten waar je zin in hebt. Je houdt hooguit wat meer vocht vast de dagen erna, waardoor je iets zwaarder bent.
Oud 08-12-2005, 14:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik probeerde tijden aan te komen, want dat moest ook wel, het lukte voor geen meter, nu eet ik eerder wat minder en de kilo's vliegen eraan? (nee mn lichaam staat niet op een spaarstand want zo weinig eet ik niet) Ik vind het nu nog niet erg maar ik zou wel willen dat het op een gegeven moment op houd (max 70 kg). Hoe komt dit?
Oud 08-12-2005, 15:39
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 08-12-2005 @ 14:57 :
Ja, maar ik eet al zeker 5 maanden zo.. En mn lijf reageert sowieso raar op voedsel, bij avondeten krijg ik ontzettende last van mn maag, en ook extreem opgezette buik (echt heel extreem)
Dat komt doordat je een slecht eetpatroon had (of hebt? dat weet ik niet). Ik heb sinds een periode van slecht eten ook een spastische darm. Dan krijg ik ook een extreem opgezette buik en ik word er ook misselijk van. Het wordt nu wel wat minder, omdat ik weer iets minder eet. Maar dat is niet de oplossing Je moet heel erg gezond gaan eten (bij mij is het het ergst als ik vlees heb gegeten).
Oud 08-12-2005, 15:44
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-12-2005 @ 15:14 :
Ja, gewoon eten waar je zin in hebt. Om 1 kg aan te komen moet je namelijk 9000 ckal te veel eten (om af te vallen 7000 te weinig), dus als je logisch nadenkt, kan 't echt geen kwaad om die ene keer in 't jaar gewoon te eten waar je zin in hebt. Je houdt hooguit wat meer vocht vast de dagen erna, waardoor je iets zwaarder bent.
Ik ben eveneens op dieet.. Op een gegeven moment had ik besloten tijdens het uitgaan te zondigen (lees 7 flesjes Hertog Jan bier). De volgende dag was ik RUIM 3 kilo aangekomen.. Wat ik er na een week pas weer af had Ik zou dus wel uitkijken met wat je eet. Je lichaam went aan de beperkte koolhydraten/ calorien die het binnen krijgt. Zodra je zondigd, heeft je lichaam zoiets van 'dit ga ik allemaal vasthouden'.. (Ik doe het Weet Hoe Je Eet dieet. Elke 3 uur eet je wat zodat je stofwisseling hoog is. Van spaarstand kan bij mij geen sprake zijn....?)

Er zijn overigens heel veel lekkere dingen die amper koolhydraten bevatten en toch smakelijk kunnen zijn: biefstuk, lamsvlees, stoomgroenten, zalm, tonijn etc...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 08-12-2005, 15:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 08-12-2005 @ 16:44 :
Ik ben eveneens op dieet.. Op een gegeven moment had ik besloten tijdens het uitgaan te zondigen (lees 7 flesjes Hertog Jan bier). De volgende dag was ik RUIM 3 kilo aangekomen.. Wat ik er na een week pas weer af had
Het kan geen 3 kilo vet zijn, dus is het waarschijnlijk vocht. Daarnaast schommeltje gewicht per dag/week een paar kilo. Bij mij ongeveer 3 kilo. Dus dat verklaart dit prima .

Alleen al 's ochtends en 's avonds verschilt bij mij 4 kilo. Cm'ers op m'n buik scheelt 8 cm 's ochtends en 's avonds. Dus niets om je druk over te maken...

Even leuk detail... je kunt in theorie ongeveer 10 chocoladeletters eten en dan kom je pas een kilo aan . (geldt overgens niet voor de strenge dieeters of mensen van wie hun lichaam op spaarstand staat).
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-12-2005, 16:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-12-2005 @ 15:14 :
Om 1 kg aan te komen moet je namelijk 9000 ckal te veel eten (om af te vallen 7000 te weinig)
Waar is dat op gebaseerd, hoe bedoel je dat precies en hoe werkt dat in de realiteit? Want zo klinkt het nogal onvolledig, vind ik maar dat kan ook aan mij liggen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-12-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 08-12-2005 @ 16:44 :
Ik ben eveneens op dieet.. Op een gegeven moment had ik besloten tijdens het uitgaan te zondigen (lees 7 flesjes Hertog Jan bier). De volgende dag was ik RUIM 3 kilo aangekomen.. Wat ik er na een week pas weer af had Ik zou dus wel uitkijken met wat je eet. Je lichaam went aan de beperkte koolhydraten/ calorien die het binnen krijgt. Zodra je zondigd, heeft je lichaam zoiets van 'dit ga ik allemaal vasthouden'.. (Ik doe het Weet Hoe Je Eet dieet. Elke 3 uur eet je wat zodat je stofwisseling hoog is. Van spaarstand kan bij mij geen sprake zijn....?)

Er zijn overigens heel veel lekkere dingen die amper koolhydraten bevatten en toch smakelijk kunnen zijn: biefstuk, lamsvlees, stoomgroenten, zalm, tonijn etc...
Ik heb een flink verneukte stofwisseling en ik val van het drinken van veel bier op een avond juist af. Alchohol hoort vocht af te drijven. Ik weeg ong. 1-2 kg minder de ochtend nadat ik heb gedronken. Helaas is het alleen maar vocht en is het de dag erna weer 1-2 kg meer.
Oud 08-12-2005, 18:42
Verwijderd
Eeen gram vet 'bevat' 9,3 kilocaloriën. Je lichaam gebruikt ongeveer 0,3 kcal om een gram vet in zich op te nemen. Dan zijn er dus nog 9 kcal over. Een kilo is 1000 gram, dus 9000 kcal zorgt voor 1 kilo.
En je lichaam gebruikt 2 kcal om een gram vet om te bouwen tot een ehm dingetje dat de cellen kunnen gebruiken (een keton geloof ik?), dus dan blijft er nog 7 kcal over als je de gram vet wil verbranden.

Laatst gewijzigd op 08-12-2005 om 18:55.
Oud 08-12-2005, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2005 @ 19:42 :
Eeen gram vet 'bevat' 9,3 kilocaloriën. Je lichaam gebruikt ongeveer 0,3 kcal om een gram vet in zich op te nemen. Dan zijn er dus nog 9 kcal over. Een kilo is 1000 gram, dus 9000 kg.
En je lichaam gebruikt 2 kcal om een gram vet om te bouwen tot een ehm dingetje dat de cellen kunnen gebruiken (een keton geloof ik?), dus dan blijft er nog 7 kcal over als je de gram vet wil verbranden.
Je redenering klopt volgensmij. En zo'n dingetje heet een ketonisch lichaam.
Oud 08-12-2005, 21:28
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-12-2005 @ 16:39 :
Dat komt doordat je een slecht eetpatroon had (of hebt? dat weet ik niet). Ik heb sinds een periode van slecht eten ook een spastische darm. Dan krijg ik ook een extreem opgezette buik en ik word er ook misselijk van. Het wordt nu wel wat minder, omdat ik weer iets minder eet. Maar dat is niet de oplossing Je moet heel erg gezond gaan eten (bij mij is het het ergst als ik vlees heb gegeten).
Ik eet al heel gezond.. Genoeg vezels, veel water, genoeg fuit en groente enz. Bij bepaalde dingen is het ook erger, voornamelijk vette dingen of bij dingen als varkensvlees of boerenkool. Die dingen vermijd ik zoveel mogelijk. Laatst bijvoorbeeld gestoofde zalm gehad ipv gebakken, dat hielp wel een beetje.
Tis ook niet echt mijn darmen, meer mijn maag. Zuurbranden, opzetten, pijn enz. Laatst had ik er zelfs 12 uur 's nachts nog last van, had half 6 gegeten
Maar goed, mijn veteringsstelsel is denk ik ook wel een beetje verneukt door alle antibiotica, slik sowieso elke dag onderhoudsdosis, mn hele leven al, en dan ook nog heel veel extra kuren
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 08-12-2005, 21:31
Mara
Mara is offline
Heeft iemand tips hoe ik problemen rondom mijn darmen met voeding op kan lossen? De ene keer heb ik last van obstipatie, de andere keer is 't juist weer veel 'te dun'

Ik eet tarwebrood. Ik heb mijn moeder gevraagd volkoren te halen, ook ga ik roggebrood eten en ga ik meer water drinken. Ik ben ook begonnen met 1x per dag pindakaas op mijn brood te doen en ik schrap voorlopig alle frisdrank (dronk ik al nauwelijks, maar kan 't proberen..).
Iemand verder nog tips?
Oud 08-12-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-12-2005 @ 22:31 :
Heeft iemand tips hoe ik problemen rondom mijn darmen met voeding op kan lossen? De ene keer heb ik last van obstipatie, de andere keer is 't juist weer veel 'te dun'

Ik eet tarwebrood. Ik heb mijn moeder gevraagd volkoren te halen, ook ga ik roggebrood eten en ga ik meer water drinken. Ik ben ook begonnen met 1x per dag pindakaas op mijn brood te doen en ik schrap voorlopig alle frisdrank (dronk ik al nauwelijks, maar kan 't proberen..).
Iemand verder nog tips?
Misschien heb je momenteel een te onregelmatig eetpatroon en heb je daardoor afwisselend last van obstipatie en 'dunne ontlasting'.

Dan bedoel ik: De ene dag gezond en wat minder en de volgende dag weer meer vet en meer in hoeveelheid?

De dingen die je noemt zijn in ieder geval goed om te doen en het is vreemd dat het daar niet van over gaat. Ik heb zelf soortgelijke klachten maar bij is het helaas ook niet makkelijk te verhelpen. Alleen weet ik waardoor 't komt.
Oud 08-12-2005, 21:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-12-2005 @ 22:35 :
Misschien heb je momenteel een te onregelmatig eetpatroon en heb je daardoor afwisselend last van obstipatie en 'dunne ontlasting'.

Dan bedoel ik: De ene dag gezond en wat minder en de volgende dag weer meer vet en meer in hoeveelheid?

De dingen die je noemt zijn in ieder geval goed om te doen en het is vreemd dat het daar niet van over gaat. Ik heb zelf soortgelijke klachten maar bij is het helaas ook niet makkelijk te verhelpen. Alleen weet ik waardoor 't komt.
Hmm, het zóu op zich kunnen. Als ik erg gezond eet heb ik last van obstipatie, als ik ongezond eet meer 'dunne ontlasting.'

Ik ga iig dat wat ik al zei proberen.. meer tips zijn welkom natuurlijk!
Oud 08-12-2005, 21:42
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-12-2005 @ 19:42 :
*uitleg*
Jij kunt die dingen zo heerlijk duidelijk uitleggen
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-12-2005, 21:54
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 08-12-2005 @ 14:37 :
Hoe doen jullie dat nou met de feestdagen? Ik ben nu een tijdje op dieet omdat ik graag 5 kilo wil kwijtraken, en het gaat best goed. Alleen ben ik toch wel bang voor kerst en oud&nieuw! Ik weet namelijk van mezelf dat ik in die periode veel eet en weinig sport. Wij eten met kerst en oud&nieuw altijd van die uitgebreide maaltijden en ik weet niet hoe ik dan een beetje op m'n dieet kan blijven letten en toch lekker kan mee-eten? Omdat het eten dan vaak nogal vet is.. Heeft iemand tips?
Neem van alles gewoon niet teveel

Veel water drinken van te voren of al iets gezonds eten (dan raak je sneller vol)
Oud 09-12-2005, 11:34
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-12-2005 @ 22:31 :
Heeft iemand tips hoe ik problemen rondom mijn darmen met voeding op kan lossen? De ene keer heb ik last van obstipatie, de andere keer is 't juist weer veel 'te dun'

Ik eet tarwebrood. Ik heb mijn moeder gevraagd volkoren te halen, ook ga ik roggebrood eten en ga ik meer water drinken. Ik ben ook begonnen met 1x per dag pindakaas op mijn brood te doen en ik schrap voorlopig alle frisdrank (dronk ik al nauwelijks, maar kan 't proberen..).
Iemand verder nog tips?
Ik slik elke dag vezeltabletten, dat werkt bij mij wel goed. (Momenteel Kneipp 5,80 euro, kauwtabletten, erg ranzig. Voorheen slikte ik een Hema huismerk ) Verder kun je lijnzaad eten. Kanttekening is dat na langdurig gebruik je darmen lui kunnen worden. Bij erge constipatie kun je lactulose nemen. (Op zich lijkt me dat bij jou niet noodzakelijk aangezien feces soms juist aan de dunne kant is...) succes iig
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 09-12-2005, 13:07
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-12-2005 @ 13:59 :
Ik vind meelfrieks schema ook wel een lastige manier om die 2000 op te vullen. Tien boterhammen en een mueslireep voor iemand die een half jaar geleden nog erg weinig at..! Zo is er ook geen plaats meer voor ander drinken dan water, bijvoorbeeld, en als je wil afvallen is het wel handig om geen fris/sap te drinken maar om op gewicht te blijven mag dat er best tussen. Zo is het vast de meest gezonde manier om het op te vullen, maar het ging om een normaal eetpatroon, niet een zo gezond mogelijk eetpatroon.

Voor 2000 kcal kun je ook denken aan:

ontbijt: 2 sneetjes brood met beleg; 1 beker melk of drinkyoghurt of sap (totaal zo'n 300 kcal)

1e schoolpauze: stuk fruit; glas/pakje sap of frisdrank; plakje ontbijtkoek of mueslireep/ligakoek/etc (totaal zo'n 300 kcal)

2e schoolpauze: 3 sneetjes brood met beleg; flesje water (totaal zo'n 375 kcal)

na schooltijd: sneetje brood met beleg; stuk fruit; glas sap of frisdrank (totaal zo'n 275 kcal)

avondeten: 4 opscheplepels aardappels of 3 opscheplepels pasta/rijst; 4 opscheplepels groenten; 1 stukje vlees/vis/vegaburger of 2 eieren of 2 opscheplepels peulvruchten of 2 handjes noten; 1 à 2 lepels jus of saus; glas water (totaal zo'n 500 kcal)

's avonds: schaaltje yoghurt of vla; iets van koek of snoep (mag ook op ander moment van de dag); glas water of thee (totaal zo'n 250 kcal)


Dat is wat haalbaarder. Meelfriek rekent 35 kcal voor beleg, nouja dat geldt voor jam en voor mager vlees, maar verder is alles meer dan dat dus ik reken 50 kcal voor beleg.
Hmz...is dat wat normaal is op een dag?
Ik eet nu eigenlijk op een dag 2 boterhammen, 2 kiwi's en avondeten...verder niet En val nog niet af...kom zelfs geloof ik beetje aan
Oud 09-12-2005, 13:19
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik denk dat jij al lang weet wat normaal is op een dag, dat wat jij eet te weinig is en dat het dus ook niet verwonderlijk is dat je niet verder afvalt
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-12-2005, 13:32
Mara
Mara is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-12-2005 @ 14:19 :
Ik denk dat jij al lang weet wat normaal is op een dag, dat wat jij eet te weinig is en dat het dus ook niet verwonderlijk is dat je niet verder afvalt
Precies.

ikkuh15, het is je al honderden keren gezegd dat je te weinig eet, dat 't onverstandig enzovoorts. Je weet 't best, maar je wilt 't niet weten. Zolang jij dát wilt blijven geloven en absoluut niet aan wilt nemen dat een andere manier gezonder is kan je misschien beter wegblijven uit deze topic.
Oud 09-12-2005, 19:10
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-12-2005 @ 22:41 :
Hmm, het zóu op zich kunnen. Als ik erg gezond eet heb ik last van obstipatie, als ik ongezond eet meer 'dunne ontlasting.'

Ik ga iig dat wat ik al zei proberen.. meer tips zijn welkom natuurlijk!
dunne ontlasting is het gevolg van obstipatie.
Oud 09-12-2005, 21:10
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 09-12-2005 @ 20:10 :
dunne ontlasting is het gevolg van obstipatie.
Zou je dit kunnen uitleggen?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.