Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2006, 21:05
Verwijderd
Vanacht ben ik opeens ongesteld geworden, ik slik op dit moment microcygon 30 en ik ben vorige week maandag weer begonnen met het slikken van de pil.

Ik ben veel zwaarder ongesteld dan anders, echt veel meer. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik had mezelf al voorgenomen dat als het zondag niet over was ik maandag even naar de huisarts zou bellen voor advies.

Conrete vraag :
- Wat moet ik nu doen?
- Moet ik de pil doorslikken? dat heb ik vandaag in ieder geval wel gedaan..
Oud 03-02-2006, 21:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als ik het goed begrijp zit je dus aan het eind van de tweede week en ben je ineens al zwaar ongesteld geworden?
Zonder dat hier aanleiding toe was (bv pil vergeten ofzo).
Als ik jou was zou ik inderdaad de dokter bellen.
En totdat je die gesproken hebt, de pil inderdaad gewoon doorslikken, dat is volgens mij altijd het beste wat je kunt doen als er iets is en je hebt nog niet 21 pillen gehad..
__________________
Keep on rockin'
Oud 03-02-2006, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 03-02-2006 @ 22:25 :
Als ik het goed begrijp zit je dus aan het eind van de tweede week en ben je ineens al zwaar ongesteld geworden?
Zonder dat hier aanleiding toe was (bv pil vergeten ofzo).
Als ik jou was zou ik inderdaad de dokter bellen.
En totdat je die gesproken hebt, de pil inderdaad gewoon doorslikken, dat is volgens mij altijd het beste wat je kunt doen als er iets is en je hebt nog niet 21 pillen gehad..
Ja, ik zit aan het einde van de tweede week . Ik bel maandag de dokter wel even als het niet over is Dankjewel
Oud 05-02-2006, 13:33
Marianne123
Marianne123 is offline
Ik heb een vraagje, Ik ben op de zevende dag van mijn eerste pilweek de pil vergeten, nu heb ik hem 19 uur daarna in genomen, dus 7 uur te laat. Nu ga ik volgende week vrijdag naar mijn vriendje toe die erg ver weg zit, ik baalde dus al erg van mezelf. Nu las ik ergens dat het eitje eigenlijk al na 4 tot 5 dagen uit je lichaam is, maar dat ze 7 dagen aanhouden voor de veiligheid. Ik vraag me nu af, ik kom vrijdagnacht pas bij hem, zou ik dan seks met hem kunnen hebben zonder condoom of is dat wel echt een vereiste?

Alvast heel erg bedankt!
Oud 05-02-2006, 13:46
Verwijderd
Je geeft het antwoord zelf al. Er is een kans dat je dan veilig bent, maar dat weet je niet zeker.
Dus, wil je het risico nemen?
Oud 05-02-2006, 13:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Marianne123 schreef op 05-02-2006 @ 14:33 :
Ik heb een vraagje, Ik ben op de zevende dag van mijn eerste pilweek de pil vergeten, nu heb ik hem 19 uur daarna in genomen, dus 7 uur te laat. Nu ga ik volgende week vrijdag naar mijn vriendje toe die erg ver weg zit, ik baalde dus al erg van mezelf. Nu las ik ergens dat het eitje eigenlijk al na 4 tot 5 dagen uit je lichaam is, maar dat ze 7 dagen aanhouden voor de veiligheid. Ik vraag me nu af, ik kom vrijdagnacht pas bij hem, zou ik dan seks met hem kunnen hebben zonder condoom of is dat wel echt een vereiste?

Alvast heel erg bedankt!
In de bijsluiter staat dat je dan minstens zeven dagen een condoom moet gebruiken dus ik zou dat ook gewoon doen. Je weet nooit hoelang het bij jou duurt en of het dus wel veilig is als je het niet doet. Die grens zal heus ook niet voor niets op zeven dagen gelegd zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-02-2006, 18:38
Verwijderd
Vraagje, ik gebruik nu zo'n 12 dagen microcygon 30 en ik ben nog steeds ongesteld, nouja niet bijster veel ofzo, net een heel klein rood/bruin(?) vlekje maar toch, is dat normaal ?
Oud 05-02-2006, 18:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fliefedief schreef op 05-02-2006 @ 19:38 :
Vraagje, ik gebruik nu zo'n 12 dagen microcygon 30 en ik ben nog steeds ongesteld, nouja niet bijster veel ofzo, net een heel klein rood/bruin(?) vlekje maar toch, is dat normaal ?
Ja, zelfs als je deze hele strip nog ongesteld bent is dat niets vreemds als je voor het eerst de pil gebruikt

Geen zorgen maken dus
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-02-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-02-2006 @ 19:59 :
Ja, zelfs als je deze hele strip nog ongesteld bent is dat niets vreemds als je voor het eerst de pil gebruikt

Geen zorgen maken dus
haha dankjewel, ik word er wel een beetje gek van, ik kan geen maandverbandinlegkruisjetampon meer zien
Oud 06-02-2006, 16:13
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-02-2006 @ 19:59 :
Ja, zelfs als je deze hele strip nog ongesteld bent is dat niets vreemds als je voor het eerst de pil gebruikt

Geen zorgen maken dus
is dat trouwens 'normaal' (komt dat bij iedereen voor), of is dat iets wat een paar vrouwen treft?
__________________
Oud 06-02-2006, 16:26
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Maija schreef op 06-02-2006 @ 17:13 :
is dat trouwens 'normaal' (komt dat bij iedereen voor), of is dat iets wat een paar vrouwen treft?
Natuurlijk heeft niet iedereen dat. Maar bij veel vrouwen moet het lichaam even wennen aan de pil.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-02-2006, 15:46
watervrouw
watervrouw is offline
Hoi

Ik had een vraagje.
Ik heb mijn pil doorgeslikt en ben nu ongsteld.
Alleen ben ik nu bijna niet ongesteld. (ik weet dat dit komt omdat je hem door hebt geslikt).
Maar het is dus nu echt donkerbruin.
Is dat normaal?

groetjes mij
Oud 07-02-2006, 17:38
x-ViXeN-x
Avatar van x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik ben altijd normaal ongesteld als ik de pil doorgeslikt heb, maar dat verschilt ook per persoon denk ik, en ik ben ook wel eens heel weinig ongesteld, en ja dan maak ik me ook direct zorgen
__________________
"I would like to help the world, but killing is still not allowed."
Oud 09-02-2006, 12:21
biskuitje
biskuitje is offline
Hoelang na het beginnen met slikken van de pil (dus echt beginnen, voor de allereerste keer de pil innemen), is het veilig om seks te hebben?
Een maand? 2 maanden? langer?
__________________
en dat is heus niet gelogen!
Oud 09-02-2006, 12:40
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
biskuitje schreef op 09-02-2006 @ 13:21 :
Hoelang na het beginnen met slikken van de pil (dus echt beginnen, voor de allereerste keer de pil innemen), is het veilig om seks te hebben?
Een maand? 2 maanden? langer?
Als je met de eerste pil begint op de eerste dag van je menstruatie, is hij na 7 dagen veilig. Als je op een ander tijdstip begint, is hij na één maand veilig (dus na drie weken pil + 1 week stopweek). Maar dat staat ook allemaal keurig in de bijsluiter hoor .
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-02-2006, 13:14
Onbekend
Onbekend is offline
Huh?
Ik slik de pil al een tijd.. Maar vergat hem vaak. nu heb ik hem deze maand (na een stopweek) geslikt zonder hem te vergeten.
Ben ik nu dan al helemaal veilig dus?
Oud 12-02-2006, 13:42
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik heb het volgende probleem:
Ik neem elke dag mijn pil rond half 5 savonds, zo ook afgelopen vrijdag.Ik ben al sinds donderdag wat ziekig, maar donderdag had ik er weinig last van. Vrijdagavond moest ik rond 9 uur overgeven, voor de zekerheid heb ik toen een nieuwe pil ingenomen (rond half 10). Om 10 uur moest ik weer overgeven en rond half 11 nog een keer. Ik ben zaterdag naar de apotheke gegaan (het was de eerste pil van de 3e week) en die zei dat ik alsnog een pil in moest nemen (voor vrijdag) en dan de strip afmaken en meteen verder gaan met een nieuwe strip. Ik heb de nieuwe pil rond half 12 smiddags ingenomen. Om half 5 heb ik de pil van die dag (zaterdag0 ingenomen, maar rond kwart over 5 moest ik weer overgeven. Ik heb rond half 6 weer een nieuwe pil ingenomen, maar weer moest ik overgeven (rond kwart voor 8). Ik heb die avond nog een keer of 3 overgegeven. Ik kon nog steeds niks binnen houden en heb besloten om te stoppen en nu een stopweek te houden (aangezien ik al in mn 3e week zit). Ik ga er maar van uit dat de pil van vrijdag niet is opgenomen, dus is mn stopweek: vrij-za-zo-ma-di-woe-do en begin ik vrijdag weer. Heb ik zo goed gehandeld en is mn nieuwe pilstrip meteen veilig?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 12-02-2006, 16:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik ben opzoek naar een lichte (betrouwbare ) eenfasepil. Momenteel heb ik een 3-fasenpil (trigynon). Op zich prima, alleen menstruatie uitstellen is lastig; ik kan dan alleen de laatste 10 pillen van een nieuwe strip gebruiken. En wanneer je een keer een pil vergeet is-ie onbetrouwbaarder dan wanneer je een pil van een eenfase pil vergeet.

Via via hoorde ik positieve verhalen over Yasmin. Iemand die dat kan bekrachtigen? Microgynon 30/ 50 kan ik iig niet tegen. (Dat is dan ook niet een bijzonder lichte pil).

Ik weet dat ik hiervoor naar een huisarts kan maar ik wil me eerst even orienteren
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 12-02-2006, 17:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-02-2006 @ 17:54 :
Ik ben opzoek naar een lichte (betrouwbare ) eenfasepil. Momenteel heb ik een 3-fasenpil (trigynon). Op zich prima, alleen menstruatie uitstellen is lastig; ik kan dan alleen de laatste 10 pillen van een nieuwe strip gebruiken. En wanneer je een keer een pil vergeet is-ie onbetrouwbaarder dan wanneer je een pil van een eenfase pil vergeet.

Via via hoorde ik positieve verhalen over Yasmin. Iemand die dat kan bekrachtigen? Microgynon 30/ 50 kan ik iig niet tegen. (Dat is dan ook niet een bijzonder lichte pil).

Ik weet dat ik hiervoor naar een huisarts kan maar ik wil me eerst even orienteren
Ik heb eerst ook jaren Microgynon 30 geslikt maar daar werd ik ziek van (misselijk, buikpijn, hoofdpijn, rugpijn, minder zin in seks, etc) en ik ben toen overgestapt op Yasmin. Deze bevalt prima. Behalve dat ik het irritant vind dat ik de ene keer heel licht en de andere keer heel zwaar ongesteld ben heb ik hiervan geen nadelen of bijwerkingen. Het is wel een pil waarbij je een eigen bijdrage moet betalen van ongeveer 25 euro voor een half jaar en dat vind ik toch wel pittig maar sommige verzekeraars vergoeden dat ook.

Als je nog vragen hebt mag je ze wel stellen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-02-2006, 17:32
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 12-02-2006 @ 17:54 :
Via via hoorde ik positieve verhalen over Yasmin. Iemand die dat kan bekrachtigen? Microgynon 30/ 50 kan ik iig niet tegen. (Dat is dan ook niet een bijzonder lichte pil).

Ik weet dat ik hiervoor naar een huisarts kan maar ik wil me eerst even orienteren
Ik hoor ook dat Yasmin een prettige pil is, maar ik vind Microgynon juist prettig, daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad e.d. terwijl andere mensen er bijwerkingen bij hadden.
Sowieso moet je toch de pil zelf uittesten en zo er achter komen of die nou bij jou past of niet, maar je kunt zeker even orienteren en daarbij merken bij je huisarts aankaarten.
Oud 12-02-2006, 17:38
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 12-02-2006 @ 14:42 :
*knip*
Half 5 is niet 's avonds. Even alles op een rijtje zetten:
- tot en met donderdag ging alles prima
- vrijdag moest je steeds overgeven, dus de pillen die je geslikt hebt, zijn waarschijnlijk verminderd betrouwbaar.
- zaterdag heb je alsnog de pil van vrijdag ingenomen om half 12 's middags, dat is binnen de 12 uur grens, toch?
- de zaterdag pil is er niet echt in gegaan, dus je hebt besloten een stopweek te houden, omdat dat kan in de 3e week van de pil.

vraag: was de vrijdagpil al in je 3e week of was dat nog in je 2e week?
maar ik zou de vrijdagpil ook niet meerekenen als geslikt, omdat je nog overgegeven hebt (al was dat wel na 4 uur). vr-za-zo-ma-di-wo-do of korter kan ook. Oh ja, misschien kun je nog even op pilvergeten.nl kijken.
Oud 12-02-2006, 18:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-02-2006 @ 18:32 :
Ik hoor ook dat Yasmin een prettige pil is, maar ik vind Microgynon juist prettig, daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad e.d. terwijl andere mensen er bijwerkingen bij hadden.
Sowieso moet je toch de pil zelf uittesten en zo er achter komen of die nou bij jou past of niet, maar je kunt zeker even orienteren en daarbij merken bij je huisarts aankaarten.
Als microgynon je bevalt zou ik niet overstappen naar Yasmin. Yasmin is duurder omdat je zelf moet bijbetalen en met Yasmin is de kans op oa trombose ook iets groter vandaar dat artsen meestal eerst microgynon voorschrijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-02-2006, 18:57
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-02-2006 @ 18:38 :
Half 5 is niet 's avonds. Even alles op een rijtje zetten:
- tot en met donderdag ging alles prima
- vrijdag moest je steeds overgeven, dus de pillen die je geslikt hebt, zijn waarschijnlijk verminderd betrouwbaar.
- zaterdag heb je alsnog de pil van vrijdag ingenomen om half 12 's middags, dat is binnen de 12 uur grens, toch?
- de zaterdag pil is er niet echt in gegaan, dus je hebt besloten een stopweek te houden, omdat dat kan in de 3e week van de pil.

vraag: was de vrijdagpil al in je 3e week of was dat nog in je 2e week?
maar ik zou de vrijdagpil ook niet meerekenen als geslikt, omdat je nog overgegeven hebt (al was dat wel na 4 uur). vr-za-zo-ma-di-wo-do of korter kan ook. Oh ja, misschien kun je nog even op pilvergeten.nl kijken.
- ja, donderdag had ik nergens last van, ik hoefde pas vrijdagavond voor het eerst over te geven.
- nee, dat was niet binnen de 12-uur grens, want ik had de pil half 5 savonds moeten slikken en ik slikte m pas om half 12 smiddags (de dag erna).

De vrijdagpil was de 15e pil (ik begin altijd op vrijdag met een strip), dus de 1e pil van de 3e week.
Ja, ik reken de pil van vrijdag idd ook al als vergeten. Ik neem dus geen pil op vrij-za-zo-ma-di-woe-do. Vrijdag begin ik weer.
Kan het zijn dat ik dan niet of minder ongesteld wordt? Aangezien ik maar 2 weken de pil heb geslikt?
En nog iets: is de hele strip verminderd in werking? Ik heb dinsdag voor het laatst sex gehad, kan ik daarvan nog zwanger zijn geworden?
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 12-02-2006, 19:14
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-02-2006 @ 19:54 :
Als microgynon je bevalt zou ik niet overstappen naar Yasmin. Yasmin is duurder omdat je zelf moet bijbetalen en met Yasmin is de kans op oa trombose ook iets groter vandaar dat artsen meestal eerst microgynon voorschrijven.
Precies, ik ben ook niet van plan over te stappen. Microgynon wordt inderdaad vaak voorgeschreven, die is ook relatief het goedkoopst (?). Maar wel fijn dat veel mensen die pil slikken. Mocht ik ooit mijn strip vergeten zijn, dan kan ik er wel een pil lenen.

Citaat:
JJ13 schreef op 12-02-2006 @ 19:57 :
- nee, dat was niet binnen de 12-uur grens, want ik had de pil half 5 savonds moeten slikken en ik slikte m pas om half 12 smiddags (de dag erna).

De vrijdagpil was de 15e pil (ik begin altijd op vrijdag met een strip), dus de 1e pil van de 3e week.
Ja, ik reken de pil van vrijdag idd ook al als vergeten. Ik neem dus geen pil op vrij-za-zo-ma-di-woe-do. Vrijdag begin ik weer.
Kan het zijn dat ik dan niet of minder ongesteld wordt? Aangezien ik maar 2 weken de pil heb geslikt?
En nog iets: is de hele strip verminderd in werking? Ik heb dinsdag voor het laatst sex gehad, kan ik daarvan nog zwanger zijn geworden?
Oh wacht, als je 'm voor half 1 's nachts had geslikt, dan telde de vrijdagpil wel mee ja.
Dus nee, de vr-pil kun je dus beter als 'niet geslikt' beschouwen.

Het kan zijn dat je minder verliest dan normaal.

Je moet het zo zien: 1 pil vergeten in week 3. Dan heb je twee opties: meteen een stopweek inlassen en na deze week starten met een nieuwe strip of vergeten pil alsnog innemen en minimaal 7 dagen de pil slikken en eventueel daarna een stopweek te houden. Je hebt dus gekozen voor optie 1. Dan is de volgende strip als het goed is veilig, maar ik weet het niet zeker.
Oud 12-02-2006, 19:21
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-02-2006 @ 20:14 :

Oh wacht, als je 'm voor half 1 's nachts had geslikt, dan telde de vrijdagpil wel mee ja.
Dus nee, de vr-pil kun je dus beter als 'niet geslikt' beschouwen.

Het kan zijn dat je minder verliest dan normaal.

Je moet het zo zien: 1 pil vergeten in week 3. Dan heb je twee opties: meteen een stopweek inlassen en na deze week starten met een nieuwe strip of vergeten pil alsnog innemen en minimaal 7 dagen de pil slikken en eventueel daarna een stopweek te houden. Je hebt dus gekozen voor optie 1. Dan is de volgende strip als het goed is veilig, maar ik weet het niet zeker.
Het zit zo: ik heb de pil om half 12 smiddags (op zaterdag) geslikt, omdat ik naar de apotheek was geweest en die zeiden dat ik beter voor optie 2 kon gaan (ivm verwarring over startdag enz.). Dus heb ik de pil half 12 smiddags geslikt. Om half 5 heb ik de pil van zaterdag geslikt, maar ik moest kwart over 5 weer overgeven en die avond heb ik nog zeker een keer of 4 overgegeven. Daarom heb ik besloten om toch voor optie 1 te gaan, aangezien ik niks binnen kon houden. De pil die ik op zaterdag om half 12 heb geslikt (dat zou dan de pil van vrijdag zijn, 12 uur te laat) beschouw ik ook als niet geslikt, omdat ik daarna nog vaak heb overgegeven. Ik begin komende vrijdag weer met n nieuwe strip. bedankt (en mijn 12 uur grens ligt bij half 5 snachts, niet half 1 )
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 13-02-2006, 16:55
Verwijderd
Ok, ik wilde eigenlijk nog even doorgaan op dat gesloten topic over diane-35...
Ik slik hem namelijk zelf ook en ben ook van 60-67 kilo gegaan
Is het er bij iedereen die ermee gestopt is er ook weer af gegaan?
Wil nu eigenlijk nog niet stoppen, omdat ik dan bijna zeker weet dat m'n acné dan terugkomt, aangezien het nu (na 2 jaar) nog steeds niet helemaal weg is, maar wel veel minder is geworden.
Ben al even een maand gestopt geweest, maar toen kwam m'n acné weer zo hard terug dat ik weer 4 maanden nodig had om terug te komen op het niveau waar ik daarvoor zat.
Maar ben gewoon benieuwd, omdat ik nu toch echt wel aan m'n maximum zit wat ik mag wegen (1,63m)
Oud 14-02-2006, 07:59
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-02-2006 @ 18:29 :
Ik heb eerst ook jaren Microgynon 30 geslikt maar daar werd ik ziek van (misselijk, buikpijn, hoofdpijn, rugpijn, minder zin in seks, etc) en ik ben toen overgestapt op Yasmin. Deze bevalt prima. Behalve dat ik het irritant vind dat ik de ene keer heel licht en de andere keer heel zwaar ongesteld ben heb ik hiervan geen nadelen of bijwerkingen. Het is wel een pil waarbij je een eigen bijdrage moet betalen van ongeveer 25 euro voor een half jaar en dat vind ik toch wel pittig maar sommige verzekeraars vergoeden dat ook.

Als je nog vragen hebt mag je ze wel stellen
Gisteren moest ik mijn moeder naar de huisartsenpost brengen en heb ik meteen aan een assistente gevraagd of ik zo kon overstappen. Ze raadde me af van Tryginon over te stappen naar Yasmin. Tryginin zou een zware 3 fasen pil zijn en Yasmin is het lichtste van het lichtste. Daardoor zou ik veel meer kans op spotting hebben. Vandaag bel ik even de huisarts of hij nog een leuk idee heeft.

Microgynon is toch ook niet een bepaald lichte pil overigens? Had jij in het begin last van spotting?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-02-2006, 09:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 08:59 :
Gisteren moest ik mijn moeder naar de huisartsenpost brengen en heb ik meteen aan een assistente gevraagd of ik zo kon overstappen. Ze raadde me af van Tryginon over te stappen naar Yasmin. Tryginin zou een zware 3 fasen pil zijn en Yasmin is het lichtste van het lichtste. Daardoor zou ik veel meer kans op spotting hebben. Vandaag bel ik even de huisarts of hij nog een leuk idee heeft.

Microgynon is toch ook niet een bepaald lichte pil overigens? Had jij in het begin last van spotting?
Yasmin is volgens mij niet de allerlichtste pil al ligt het eraan naar welk hormoon ze kijken om de zwaarte te bepalen. Lovette is bijvoorbeeld lichter dacht ik. Microgynon 30 is niet echt heel licht, zit een beetje in het midden.

Hier kan je een lijst vinden met de samenstelling van eenfasepillen en hier kan je die vergelijken met de driefase pil die je nu hebt. Misschien heb je er wat aan

Ik heb met Yasmin geen last gehad van spotting, ook niet in het begin of als ik doorslik. Alleen had ik last van microgynon omdat die waarschijnlijk te zwaar voor me was. Toen ik wou switchen heb ik mijn klachten genoemd en gezegd dat ik een pil wilde waar ik niet van zou aankomen of waar mijn borsten van zouden gaan groeien en toen heeft mijn huisarts Yasmin voorgeschreven.

Hier kan je nog een stukje vinden over Yasmin trouwens
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-02-2006, 12:11
Verwijderd
De 'zwaarte' van een pil wordt bepaald aan de hand van ethinylestradiol, dus zijn Harmonet, Lovette, Mercilon en Meliane de lichtste pillen met 20 mg. De pillen met 50 mg ethinylestradiol worden vrijwel nooit mee voorgeschreven, je begint meestal met een pil die 30 of 35 mg ethinylestradiol bevat, daar valt Yasmin onder. Ethinylestradiol is een stof die op oestrogeen lijkt

Yasmin bevat wel maar weinig progestageen-achtige stof en dan ook nog van een soort die de andere pillen niet hebben; mensen die bijwerkingen krijgen van een anticonceptiepil hebben die bijwerkingen vaak niet meer als ze Yasmin gebruiken.
Oud 14-02-2006, 13:03
Lietje87
Lietje87 is offline
Hey!
Ik heb ff een vraagje over de diane35 pil. Ik slik deze nu bijna 3 weken. Ik heb 'm van de dokter gekregen omdat ik erg veel last van puistjes heb. Ik weet dat ik niet gelijk de beste resultaten moet verwachten op korte termijn, maar wat ik wel merk is dat m'n puistjes véél en veel erger zijn. Is dit normaal, dat het eerst erger word? En het daarna pas gaat werken?
xxx
Oud 14-02-2006, 13:04
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Okay, interessant en bedankt voor de info, Daantje & Sarah!
Uiteindelijk is het de Diane-35 geworden.. De huisarts vond Yasmin te licht Omdat mijn rug nog niet puistvrij is terwijl ik 20 ben, wordt 't diane-35 Dit zou een gemiddeld zware pil zijn.

Tryginon is een sub-50 pil... Een oude, vrijwel nooit meer voorgeschreven pil? Of, staat sub-50 niet voor 50 mg ethinylestradiol?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-02-2006, 13:04
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Naar aanleiding van een inmiddels gesloten topic over de Diane pil een paar vraagjes.. Ik slik deze zelf al 5 jaar.

Ik heb nooit gelet op mijn gewicht van voor ik aan de pil ging en erna, wel weet ik dat ik de afgelopen jaren wel iets dikker ben geworden, vooral mijn benen/kont, je kent t wel. Maar ik heb geen idee of dit door de Diane pil komt of door mijn eetgewoontes.
Ik kreeg deze pil voorgeschreven omdat ik last had van acne, en omdat ik aan de pil wilde omdat ik mijn eerste vriend kreeg toen.

Maar het probleem is dus: als ik overstap, komt de acne terug dan? Val ik af of niet? Hoe zit dat met vergoedingen? Ik word in mei 21 en volgens mijn moeder wordt de pil dan niet meer vergoed door de verzekering. Maar de Diane is een pil op recept, tevens een medicijn, weet iemand hoe het daar dan mee zit?

En nog iets anders: ik vergeet de pil echt zo regelmatig in te nemen, dat ik bijna elke keer 2 pillen moet nemen om weer op schema te komen. Soms slaap ik in t weekend bij mijn vriend (500 meter verderop) en vergeet ik m in te nemen. Als ik maandagavond dan thuis de pil in wil nemen moet ik m dus van vrijdag, zaterdag, zondag en maandag innemen.. Is dit heel erg? Ik slik m wel door zonder stopweek, maar ben nu voor de zekerheid gestopt om ongesteld te worden.. Je weet maar nooit..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 14-02-2006, 13:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Lietje87 schreef op 14-02-2006 @ 14:03 :
Hey!
Ik heb ff een vraagje over de diane35 pil. Ik slik deze nu bijna 3 weken. Ik heb 'm van de dokter gekregen omdat ik erg veel last van puistjes heb. Ik weet dat ik niet gelijk de beste resultaten moet verwachten op korte termijn, maar wat ik wel merk is dat m'n puistjes véél en veel erger zijn. Is dit normaal, dat het eerst erger word? En het daarna pas gaat werken?
xxx
Toevallig heb ik vandaag een huisarts aan de telefoon gehad en die vertelde dat je na 3 tot 6 maand positief effect ziet van de diane-35.. Een kwestie van veel geduld hebben!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-02-2006, 13:34
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 14:04 :
Okay, interessant en bedankt voor de info, Daantje & Sarah!
Uiteindelijk is het de Diane-35 geworden.. De huisarts vond Yasmin te licht Omdat mijn rug nog niet puistvrij is terwijl ik 20 ben, wordt 't diane-35 Dit zou een gemiddeld zware pil zijn.

Tryginon is een sub-50 pil... Een oude, vrijwel nooit meer voorgeschreven pil? Of, staat sub-50 niet voor 50 mg ethinylestradiol?
Sub-50 staat voor 50 mg ethinylestradiol of minder, daar valt diane-35 ook onder. Pillen met 50 mg ethinylestradiol worden meestal pas voorgeschreven als iemand slecht reageert op de 'lichtere' pillen.
Oud 14-02-2006, 16:04
LI88
LI88 is offline
Ik heb een paar vraagjes

Op www.pilvergeten.nl en in de bijsluiter van mijn pil, staat dat je als je een pil vergeten bent in de 3e week dat je dan kan stoppen en dus vervroegd een stopweek inlast. Dit doe ik wel vaker, maar dan niet omdat ik een pil vergeten ben, maar omdat het mij beter uitkomt met ongesteld zijn etc.
Is dit erg? en er staat niks bij over of je nog veilig bent, dus is het nog wel veilig om het zonder condoom te doen als ik stop in de 3e week en gewoon een stopweek hou van niet langer dan 7 dagen?

Een andere vraag;
ik gebruik de diane/minerva pil al zo'n 2/3 jaar. Ik ben er mee begonnen voor de puistjes die ik toen had, tegenwoordig gebruik ik het ook omdat ik een vriend heb.
Ik heb nu al best lang bijna geen last meer van puistjes, maar ik wil nog wel de pil blijven slikken. Deze pil bevalt me wel goed, maar nou vroeg ik me af of het slecht is om hem te blijven slikken terwijl ik al van mijn klachten af ben, en of er kans is dat de klachten weer terug komen als ik eventueel een andere pil neem? iemand ervaring daarmee?

alvast bedankt!
Oud 14-02-2006, 16:08
Verwijderd
Ik slikte eerst dus de pil omdat ik enorm lang ongesteld was en ook heel erg overdreven veel. Daarna ben ik gestopt omdat ik dacht dat ik ook wel zonder kon. Toen werd ik juist bijna niet ongesteld en nou ben ik weer aan de pil. Ik ben denk ik een paar maanden amper ongesteld geweest toen ik de pil niet meer slikte.

Nou was ik een paar weken terug de pil vergeten, want ik dacht dat ik die niet bij me had (bleek na een paar dagen dus van wel) en ik was ergens op bezoek, dus heb ik een paar dagen de pil niet geslikt. Toen heb ik na die paar dagen weer de pil ingenomen en nou heb ik doorgeslikt en moet volgende week weer ongesteld worden.

Nou heb ik tussendoor bloed verloren, terwijl ik de pil wél slik. Nou is seks niet veilig lijkt me? Kan dat bloedverlies zijn omdat ik een tijd nauwelijks bloedverlies heb gehad? Ik ben de laatste tijd namelijk nog maar 1 keer wat erger ongesteld geweest. Of kan het zijn dat de pil gewoon niet goed bij mij werkt, ik bedoel, dat ik een ander soort pil nodig heb? Zou ik de dokter moeten bellen? Het gaat trouwens over Microgynon 30
Oud 14-02-2006, 16:09
Verwijderd
Als je vaak een vervroegde stopweek houdt, bouw je niet genoeg 'buffer' op waardoor je een veel groter risico op zwangerschap loopt als je eens een pil vergeet, maar puur alleen door de vervroegde stopweek wordt de pil niet onveilig. Om je menstruatie een paar dagen te verschuiven kun je de stopweek beter verlaten, dus een paar dagen een pil uit een reservestrip slikken voordat je met een stopweek begint.

Diane en minerva zijn voor mensen zonder puistjes niet schadelijker dan voor mensen met puistjes en zijn ook niet schadelijker dan de andere anticonceptiepillen, je kunt deze dus gewoon blijven gebruiken . Als je overstapt op een andere anticonceptiepil kan het zo zijn dat de puistjes weer terugkomen, maar het kan ook zijn dat je er intussen overheen bent gegroeid.
Oud 14-02-2006, 18:40
kusj
kusj is offline
Ik ben nu 2 weken geleden begonnen met de pil, maar ik ben nogsteeds ongesteld, ik word er een beetje gek van. Zeker nu ik besef dat ik over een week WEER ongesteld moet worden.

(omdat je met de eerste strip na 21 dagen weer ongesteld (moet) worden)

IS dat zo?
Oud 14-02-2006, 19:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kusj schreef op 14-02-2006 @ 19:40 :
Ik ben nu 2 weken geleden begonnen met de pil, maar ik ben nogsteeds ongesteld, ik word er een beetje gek van. Zeker nu ik besef dat ik over een week WEER ongesteld moet worden.

(omdat je met de eerste strip na 21 dagen weer ongesteld (moet) worden)

IS dat zo?
Een vriendin van me was toen ze aan de pil begon eerst een maand ongesteld. Ieder lichaam zal er in het begin anders op reageren. Het is vervelend maar niet schadelijk.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 14-02-2006, 19:42
kusj
kusj is offline
Serieus, :\

'k word er nu al gek van :\
Oud 14-02-2006, 20:07
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kusj schreef op 14-02-2006 @ 20:42 :
Serieus, :\

'k word er nu al gek van :\
2 weken valt nog mee, het kan veeeel gekker Ik ben destijds (jaar geleden) aan de pil gegaan omdat ik al zeker zes maand constant hevig ongesteld was ;x
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 15-02-2006, 14:56
kusj
kusj is offline
Ja, oke..

Maar op dit moment vind ik het gewoon niet meer zo leuk meer
Oud 15-02-2006, 15:16
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
oOoohhh jongens ik ben ff vet blij:
ben nu maar 3-4 dagen ongesteld en maar heel weinig bloed en normale buikpijn en voor de pil was dat 6-7 dagen en veel meer bloed en heel veel buikpijn!
Jeeej holadijeeeeeej
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Oud 15-02-2006, 16:06
Onbekend
Onbekend is offline
hoelang duurt het voordat je uitslag hebt bij een zwangerschapstest bij de dokter?
Oud 15-02-2006, 16:42
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Onbekend schreef op 15-02-2006 @ 17:06 :
hoelang duurt het voordat je uitslag hebt bij een zwangerschapstest bij de dokter?
5 min ofzo
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 15-02-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 14-02-2006 @ 20:29 :
Een vriendin van me was toen ze aan de pil begon eerst een maand ongesteld. Ieder lichaam zal er in het begin anders op reageren. Het is vervelend maar niet schadelijk.
Ik had dat ook, volgens mij hebben echt heel veel mensen dat. Gewoon even die maand doorkomen, daarna is alles weer normaal

(Hoewel, bij mij wordt het eerder heviger en met meer buikpijn enzo, dan minder, maar goed. Ook weer niet zo dat het onoverkomelijk vervelend is.)
Oud 15-02-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Vele tienduizenden vrouwen slikken een anticonceptiepil die daar niet voor bedoeld is. Deze Diane-35-pil, en generieke middelen met dezelfde werkzame hormonen, is officieel alleen geregistreerd als middel tegen ernstige acne. Artsen mogen die pil daarom niet alleen als anticonceptiemiddel voorschrijven, staat in de bijsluiter en de productinformatie.

Artsen doen dat echter op grote schaal uit een soort gewoonte, die er in de loop der jaren is ingeslopen. In de pil zitten hormonen die niet alleen werken tegen acne, maar ook als anticonceptie. Momenteel gebruikt 10 procent van de pilgebruiksters Diane-35. Uit cijfers van de Stichting Farmaceutische Kengetallen (SFK) blijkt dat het gebruik van deze pil is toegenomen met gemiddeld 3 procent per jaar, terwijl het gebruik van anticonceptiepillen afneemt. Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) bevestigt dat de Diane-35-pil niet geregistreerd is voor anticonceptie. Dat het toch daarvoor wordt voorgeschreven zou te maken kunnen hebben met de vergoeding: de anticonceptiepil wordt niet vergoed, een anti-acnemiddel wel.

Ook zouden veel vrouwen Diane-35 in eerste instantie zijn gaan slikken tegen acne. Vervolgens zijn ze daar niet mee gestopt, en gebruiken ze het nu als anticonceptiepil. ‘Is dat het geval, dan is het verstandig over te stappen op pillen die wel zijn geregistreerd’, adviseert het CBG.


Diane-35 is sinds 1988 in Nederland op de markt. De pil wordt vooral voorgeschreven aan meisjes en jonge vrouwen met ernstige puistjes. Vijf jaar geleden, toen het patent op het product afliep, zijn er ook generieke middelen op de markt verschenen met dezelfde hormooncombinatie.

In Nederland zijn naar schatting elfduizend patiënten met een ernstige acne-aandoening waartegen de Diane-35-hormonen werken. Voor vrouwen met milde of matige acne is zo’n zwaar hormoonpreparaat niet nodig.

In 2005 zijn volgens de SFK een kleine 700 duizend recepten via apotheken afgeleverd voor Diane-35 en gelijksoortige generieke middelen. Dat betekent dat zo’n 170 duizend vrouwen deze relatief zware hormoonpil gebruiken. Het overgrote deel als anticonceptiemiddel, concludeert het pr-bureau dat werkt in opdracht van farmaceut Schering, de oorspronkelijke patenthouder van de Diane-35-pil.

Gebruiksters van het relatief zware hormoonpreparaat weten meestal niet dat ze een niet-geregistreerd anticonceptiemiddel gebruiken, stelt het pr-bureau in een persbericht. Producent Schering zegt overigens dat persbericht niet gezien te hebben, voordat het de deur uit ging.

Al is het dan niet officieel geregistreerd, Diane-35-pillen werken uitstekend als anticonceptiemiddel, zegt Schering. ‘Wij staan er buiten als artsen dit acnemiddel voorschrijven voor anticonceptie.’


Stond vanmorgen in de Volkskrant (voorpagina zelfs!), maar volgens mij was dit allang bekend. Bij mij iig wel...

En nog even een vraagje; als jullie de pil doorslikken en er komt een doorbraakbloeding, slik je dan nog langer door (bijv de strip af), of stop je dan meteen?
Oud 15-02-2006, 19:16
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 15-02-2006 @ 19:52 :


Stond vanmorgen in de Volkskrant (voorpagina zelfs!), maar volgens mij was dit allang bekend. Bij mij iig wel...

En nog even een vraagje; als jullie de pil doorslikken en er komt een doorbraakbloeding, slik je dan nog langer door (bijv de strip af), of stop je dan meteen?
Als ik last van spotting heb, maak ik iig wel de strip af waar ik mee bezig was. Anders raak ik confused

^^ Leuk artikel
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 15-02-2006, 22:27
Verwijderd
Blijkbaar hoor ik dan bij die 11.000 patiënten. Zodra ik stop komt het nog steeds even hard terug. Terwijl ik al 2 jaar (vanaf m'n 19e) diane-35 slik. Zou er qua gewichtstoename wel af willen. Verder voor m'n gevoel geestelijk iets instabieler (ben volgens mij redelijk stabiel, maar voor m'n gevoel sinds ik diane slik iets minder). Maar ja, wil ook niet dat al die moeite qua slikken voor niets is geweest en m'n acné terugkomt Dus ga nog maar even door

Even vraagje aan de anderen die hem slikten tegen acné: Vanaf welke leeftijd waren jullie er ongeveer vanaf (acné dus)?
Oud 16-02-2006, 08:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 15-02-2006 @ 19:52 :
En nog even een vraagje; als jullie de pil doorslikken en er komt een doorbraakbloeding, slik je dan nog langer door (bijv de strip af), of stop je dan meteen?
Ik slik niet vaak door en als ik doorslik heb ik bijna nooit last van doorbraakbloedingen. Als ik ze dan toch krijg dan slik ik wel door tot wanneer ik van plan was want ik wil dat mijn begindag van mijn strip steeds hetzelfde blijft, anders raak ik in de war.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Morning After Pil
AnTiLiCiOuS
3 14-08-2007 19:52
Lichaam & Gezondheid Stoppen met Diane 35 --> geen eetlust meer, hoofdpijn?
VIC.
2 28-03-2006 14:16
Lichaam & Gezondheid ongesteld maar toch niet?
Nyai
9 22-08-2004 12:04
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
De Kantine eerst vodka ice lemon, daarna witte wijn en daarna baileys, kan dat?
pieper
65 08-02-2004 12:13
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.