Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 20:16
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik wil voor de eerste keer in mijn leven de pil gaan doorslikken, in verband met Lowlands volgende week. Nu vroeg ik me af of het handig is om dan meteen een hele strip door te slikken, of 2 weken, of dat dat helemaal niet uitmaakt?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 10-08-2006, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat maakt niets uit, als je langer doorslikt wordt de kans op doorbraakbloedingen iets groter maar lang niet iedereen heeft daar last van. Het is wel handig om op je vaste stopdag te stoppen zodat je ook weer op dezelfde dag hoeft te beginnen, dat is gewoon omdat het dan makkelijker te onthouden is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-08-2006, 20:46
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Oke, dankje Ik zie nog wel even wat ik doe dan
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 11-08-2006, 21:31
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Hoii!
Dit is het probleem. Afgelopen zaterdagvond ben ik de pil vergeten in de nemen. Deze pil was een pil uit de derde week. Ik heb de pil de volgende ochtend alsnog ingenomen, iets minder dan 12 uur te laat. Scheelt een uurtje ongeveer. Moet ik nu doorslikken of had ik moeten stoppen, of kan ik gewoon stoppen als de strip leeg is, en ongesteld worden?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 11-08-2006, 21:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 11-08-2006 @ 22:31 :
Hoii!
Dit is het probleem. Afgelopen zaterdagvond ben ik de pil vergeten in de nemen. Deze pil was een pil uit de derde week. Ik heb de pil de volgende ochtend alsnog ingenomen, iets minder dan 12 uur te laat. Scheelt een uurtje ongeveer. Moet ik nu doorslikken of had ik moeten stoppen, of kan ik gewoon stoppen als de strip leeg is, en ongesteld worden?
Als je nog geen 12 uur te laat was dan ben je hem eigenlijk niet echt vergeten. Als je daar veiligheidshalve toch vanuit wil gaan (dat je hem dus wel vergeten bent) moet je nadat je je strip hebt afgemaakt er gelijk nog minstens een hele strip achteraan slikken om veilig te zijn en te blijven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-08-2006, 21:37
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 11-08-2006 @ 22:34 :
Als je nog geen 12 uur te laat was dan ben je hem eigenlijk niet echt vergeten. Als je daar veiligheidshalve toch vanuit wil gaan (dat je hem dus wel vergeten bent) moet je nadat je je strip hebt afgemaakt er gelijk nog minstens een hele strip achteraan slikken om veilig te zijn en te blijven.
Vergeten, ik neem hem altijd savonds in en dat was ik dus die keer vergeten. Ik regen zelf altijd ipv 12 uur te laat 36 uur te laat gerekend van af de vorige keer dat ik de pil ingenomen heb. Dat was vrijdag avond tussen half 11 en 11 uur. De pil heb ik Zondag om 10 uur ingenomen. Ik ben dus veilig?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 12-08-2006, 08:36
Anika
Ik slik al jaren microgynon 30, maar een tijdje geleden heb ik van de apotheek een andere pil meegekregen: rivegidon. Ze zeiden dat deze precies hetzelfde was. De werkzame stoffen die erin zitten zijn inderdaad hetzelfde, maar de hulpstoffen niet.
Sinds een paar dagen slik ik dus die rivegidon en heb ik constant hoofdpijn. Ook moest ik vannacht overgeven, was erg misselijk. Daarnaast heb ik nu al (net na m'n stopweek) doorbraakbloedingen. Dat dit allemaal door de pil komt lijkt mij wel erg waarschijnlijk, omdat het begonnen is toen ik begon met rivegidon.

Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn die deze pil voor het eerst hebben gekregen ipv een andere pil en ook bijwerkingen hebben. Als dit zo is dan ben ik er wel heel erg van overtuigd dat die hoofdpijn enz. inderdaad door de pil komen en dan ga ik mijn oude pil terugvragen. Hoop maar dat dat kan trouwens.
Oud 12-08-2006, 09:30
Anika
Hoe belachelijk zeg! Bedankt iig, ik ga maandag meteen terug om microgynon. Mij werd inderdaad ook verteld dat die pil niet of nauwelijks meer gemaakt werd ofzoiets, weet het niet meer precies. Maar dat is dus niet waar
Oud 12-08-2006, 18:42
Verwijderd
Ik ben na een stopweek 6 dagen te laat begonnen met slikken, nu moet ik weer 3 weken wachten tot de volle 100% veiligheid, right?
Oud 12-08-2006, 18:44
Verwijderd
Ik krijg al vanaf het begin Rigevidon en heb wel opvallend vaak hoofdpijn en misselijkheid, in de stopweek verrassend weinig (daardoor valt het op). k denk dat ik ook zeker als test eens ga vragen (moet toch nog naar de arts) of ze de andere mee willen geven.
Oud 12-08-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 12-08-2006 @ 19:42 :
Ik ben na een stopweek 6 dagen te laat begonnen met slikken, nu moet ik weer 3 weken wachten tot de volle 100% veiligheid, right?
ja
Oud 12-08-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Lelle_* schreef op 11-08-2006 @ 22:37 :
Vergeten, ik neem hem altijd savonds in en dat was ik dus die keer vergeten. Ik regen zelf altijd ipv 12 uur te laat 36 uur te laat gerekend van af de vorige keer dat ik de pil ingenomen heb. Dat was vrijdag avond tussen half 11 en 11 uur. De pil heb ik Zondag om 10 uur ingenomen. Ik ben dus veilig?
ja
Oud 12-08-2006, 19:02
Verwijderd
wat makkelijk, mensen die het eigenlijk zelf ook wel weten
Oud 12-08-2006, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-08-2006 @ 20:02 :
wat makkelijk, mensen die het eigenlijk zelf ook wel weten


Just to be sure, je kunt jezelf zoveel vertellen 'Ik weet het wel'
Oud 13-08-2006, 09:50
Jahney
Jahney is offline
Heej,

ik ben gisteravond (zaterdagavond dus) mijn pil vergeten in te nemen. ik heb het toen ook gedaan met mijn vriend, zonder condoom of iets.
nu las ik dat als je je pil minder dan 12 uur vergeten in te nemen bent, dat er niets aan de hand is.
maar is dat gerekend vanaf de tijd dat je hem altijd inneemt of vanaf 12 uur savonds? want je pil kan je in principe innemen tot 12 uur savonds.

i.ig ik heb me pil nu ingenomen (zondagochtend kwart over 10)
ben ik nog veilig of is de werking van de pil verminderd?
__________________
With Love ~
Oud 13-08-2006, 10:40
Anika
Je bent veilig als je je pil binnen 36 uur na de vorige in hebt genomen, anders niet. Of het nou 12 uur 's avonds is heeft er absoluut niks mee te maken.
Hoewel het ook verschil maakt in welke week je er een vergeten bent, in de tweede week kan het geen kwaad en in de derde week wordt aangeraden om óf direct een stopweek te houden, óf helemaal geen stopweek.
Oud 13-08-2006, 11:15
Jahney
Jahney is offline
tussen die 2 pillen zat in plaats van 36 uur 38 uur, is dat dan een groot probleem of maken die 2 uur niet veel uit? Ik zit momenteel in de 3e week.
Wat moet ik nu doen?
__________________
With Love ~
Oud 13-08-2006, 11:34
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 10-08-2006 @ 14:19 :
Ik ben net voor de eerste keer begonnen met de pil. Heb hem dus op de eerste dag van mijn menstruatie ingenomen, en die was keurig na een week over. Het rare is nu alleen dat ik nu wéér ongesteld ben geworden, terwijl ik inmiddels in de tweede week zit waarin ik de pil slik. Is dat normaal? Mijn moeder zei dat dat waarschijnlijk een doorbraakbloeding was, maar ik dacht dat je die alleen kreeg als de de pil doorslikte zonder een stopweek te houden? Ik heb trouwens Microgynon 30, geen idee of dat er wat toe doet hoor
Hey Nijn. dat is normaal,ik heb bij mijn eerste pil 3 weken erna nog gebloed.....niet gezellig !
Maar ik ben onmiddellijk een andere pil gaan vragen en toen was alles ok.
Dus ofwel moet je lichaam even wennen ofwel kan je best een andere vragen als het blijft.
Oud 13-08-2006, 12:25
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Jahney schreef op 13-08-2006 @ 12:15 :
tussen die 2 pillen zat in plaats van 36 uur 38 uur, is dat dan een groot probleem of maken die 2 uur niet veel uit? Ik zit momenteel in de 3e week.
Wat moet ik nu doen?
Óf de volgende strip achter de strip aanslikken die je nu slikt, óf meteen stoppen, geen volgende pil meer innemen, ongesteld worden en na je stopweek weer met een nieuwe strip beginnen.
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 13-08-2006, 13:10
Jahney
Jahney is offline
Okee, nog 1 laatste vraag.
ik ga hem nu gewoon een strip doorslikken.
maar nog 1 laatste vraag dus:
het gaat mij erom dat op het moment dat we het deden (zaterdagavond) of de pil toen veilig was????????
( de avond dus dat ik de pil vergeten ben! )
__________________
With Love ~
Oud 13-08-2006, 13:51
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
Jahney schreef op 13-08-2006 @ 14:10 :
Okee, nog 1 laatste vraag.
ik ga hem nu gewoon een strip doorslikken.
maar nog 1 laatste vraag dus:
het gaat mij erom dat op het moment dat we het deden (zaterdagavond) of de pil toen veilig was????????
( de avond dus dat ik de pil vergeten ben! )
Als je de genomen pil hebt ingenomen en daarna gewoon verder gaat met je stril en er een strip achter aan plakt, is er niks aan de hand!
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 13-08-2006, 14:08
Verwijderd
Mijn vriendin is aan de pil (microgynon 30) en ze vraagt zich af of ze 2 maanden achter elkaar de pil kan doorslikken (1e keer omdat ze op vakantie ging, 2e vanwege lowlands)
Oud 13-08-2006, 14:28
__
Avatar van __
__ is offline
Citaat:
Mortification schreef op 13-08-2006 @ 15:08 :
Mijn vriendin is aan de pil (microgynon 30) en ze vraagt zich af of ze 2 maanden achter elkaar de pil kan doorslikken (1e keer omdat ze op vakantie ging, 2e vanwege lowlands)
ja
Oud 13-08-2006, 17:42
nancy666
nancy666 is offline
Citaat:
__ schreef op 13-08-2006 @ 15:28 :
ja
dat is inderdaad geen enkel probleem
Oud 13-08-2006, 20:08
PV
PV is offline
Citaat:
nancy666 schreef op 13-08-2006 @ 18:42 :
dat is inderdaad geen enkel probleem
maar ze kan wel last krijgen van doorbraakbloedingen.
Oud 13-08-2006, 21:58
Verwijderd
Zo, mooi. Het voelt nu al 24 uur alsof ik uit een iets de enthousiaste kermisattractie kom. M.a.w ik ben sinds een aantal dagen aan de pil en kótsmisselijk. Aan de ervaringsdeskundigen: duurt dat nog lang?
Oud 13-08-2006, 22:35
Luego
Luego is offline
Hmm.... niemand die iets weet over de vraag in mijn post, stukje terug ?
Oud 14-08-2006, 06:45
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 13-08-2006 @ 22:58 :
Zo, mooi. Het voelt nu al 24 uur alsof ik uit een iets de enthousiaste kermisattractie kom. M.a.w ik ben sinds een aantal dagen aan de pil en kótsmisselijk. Aan de ervaringsdeskundigen: duurt dat nog lang?
Als je geluk hebt is het na een paar dagen over en komt het doordat je lichaam nog even aan de pil moet wennen. Maar het zou ook kunnen dat het bij jou een blijvende bijwerking is. Als het je langer duurt dan je 'aan kan', kun je het beste naar de huisarts bellen om te overleggen of een andere pil misschien beter geschikt is voor jou.
Oud 14-08-2006, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Luego schreef op 10-08-2006 @ 00:57 :
[pil / groeiremmers / veel sporten]

Ik heb even een vraagje wat ik graag eerst aan jullie wil voorleggen voor ik met een wildvreemde huisarts ga praten....

Wat zijn jullie ervaringen met de pil en veel sporten? Wordt je prestatievermogen minder, kom je van alle soorten aan, etc.? Ik heb vroeger nl. groeiremmers gehad (in de vorm van een soort super-hormoonpillen waardoor je zo snel door je groeispurt heen vliegt dat je botten en dus je groei het niet bij houden), voor ik daarmee begon sportte ik op hoog niveua en dat hield toen vrij snel op. Kwam wat aan en speelde gewoon niet meer even goed.

Nu denk ik er al een tijdje over om aan de pil te gaan, maar ook nu ben ik weer veel (7x p.w.) gaan sporten (roeien) en daar wil ik komend jaar eigenlijk wel heel graag, nog intensiever, mee door. Is het dan wel verstandig om allerlei extra hormonen op je lijf los te laten?
Ik heb echt geen zin in dezelfde terugslag, maar begrijp ook van verhalen op internet dat de groeiremmers die ik heb gehad bij sommige mensen nog wel wat ernstigere bijwerkingen hadden, dus misschien maak ik me wel vooraf zorgen om niets....?

Iemand hier die ervaring met/info over beide heeft?

Bij voorbaat dank.
De pil kan er voor zorgen dat je eetlust meer wordt, ik schat dat dat bij één op de drie vrouwen gebeurt, waardoor je aan zou kunnen komen, maar als je op je eetpatroon let (en als je op hoog niveau sport doe je dat vast al wel) gebeurt dat niet. Ook zorgt hij er vaak voor dat je vocht vasthoudt waardoor je 1 of 2 kilo aankomt.
Dat je stofwisseling langzamer wordt van de pil schijnt onmogelijk te zijn (omdat de dosis hormonen erin niet genoeg is daarvoor), maar een enkele keer is het toch zo; hoogstens bij één op de vijftig, schat ik.
Oud 14-08-2006, 14:01
Teres
Avatar van Teres
Teres is offline
Hej,
Ergens hier op de site stond dat je als je zwanger bent en de pil neemt je tijdens je stopweek nog steeds een bloeding krijgt. Nu lijkt dit langs de ene kant logisch omdat het hier immers over een chemische reactie gaat, maar langs de andere kant had ik altijd gehoord dat je best altijd een stopweek inlast als controle over al-dan-niet zwanger zijn. Hoe zit het nu juist?

(ik vraag dit omdat ik 2 cyclussen geleden in mijn 2eweek een doorbraakbloeding gehad heb en op vakantie was en de bloedingen zodanig beu was dat ik maar gestopt ben... Toen heb ik 7 dagen geen pil genomen, daarna 21dagen mooi terug de pil en daarna op tijd mijn regels. Mijn vriend heb ik pas terug gezien toen ik opnieuw met de pil begon.)

Excuseer voor mijn verwarrende uitleg en bedankt voor de hulp alleszins.

x
Oud 14-08-2006, 19:14
ScheleKameel
ScheleKameel is offline
Ik ben nieuwschierig, wat gebeurd er als je 2 pilletjes op 1 dag slikt, niet dat ik het ga doen, maar het idee.
__________________
RUN BEFORE I'M FASTER THAN YOU....
Oud 14-08-2006, 19:38
Anika
Als ik de vorige dag een pil vergeten ben en ik pak er twee op één dag word ik altijd een beetje misselijk, verder niks. En het is nieuwsgierig
Oud 14-08-2006, 20:59
Jinte
Jinte is offline
Als je met de pil begint moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie, maar an stop je dus daarna over 3 weken en dan komt de volgende menstruatie pas weer als je weer gaat slikken, ofzo.
Klopt dat?
Oud 14-08-2006, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Jinte schreef op 14-08-2006 @ 21:59 :
Als je met de pil begint moet je beginnen op de eerste dag van je menstruatie, maar an stop je dus daarna over 3 weken en dan komt de volgende menstruatie pas weer als je weer gaat slikken, ofzo.
Klopt dat?
Noppe, je wordt ongesteld in de stopweek. Dat is de bedoeling, tenminste. Er zit dus voor één keer minder tijd tussen.

@ Sarah: het gaat beter, ik hoop dat het tijdelijk is ja.
Oud 15-08-2006, 13:11
Jinte
Jinte is offline
oke dankje

Had ik nog een vraagje, ik ben begonnen met de pil op donderdagavond, en ik werd woensdag op donderdag ongesteld, geldt dit dan goed als de eerste dag, ben ik veilig of niet.
Oud 15-08-2006, 13:13
Verwijderd
's Nachts bedoel je (tussen woensdag en donderdag)? Jahoor, dan telt donderdagavond als 1e dag
Oud 15-08-2006, 19:06
tjitske01
tjitske01 is offline
Ik slik de pil altijd s'avonds voor ik naar bed ga. maar dit variert dus soms wel een uur of twee/drie. Is daarmee de pil ook onveilig? Of maakt het niet zo heel veel uit. Zolang er maar minder dan 12 uur tussen zit (wat er nooit is).

Ook ben ik twee weken geleden met een nieuwe pil begonnen. (tijd niet geslikt). De huisarts zei dat het één strip kost om veilig te zijn. Terwijl ik altijd geleerd heb dat, wanneer je het op de eerste dag van de menstruatie slikt, het veilig is. Dit staat ook op de bijsluiter van Stediril 30.

Iemand enig idee?
Oud 15-08-2006, 19:10
Verwijderd
Is je huisarts aan de oude kant?
Bij de eerste pillen werd 3 maanden aangehouden voordat het veilig is, later was dit 1 maand, nog weer later bleek het meteen veilig te zijn als je op de juiste dag begint; misschien loopt hij nog wat achter . Of misschien zegt hij tegen iedereen een maand, omdat hij bang is dat ze zullen vergeten dat 'meteen veilig' alleen telt als je op de eerste dag van je menstruatie begint, en dan op een andere dag beginnen, en denken dat het meteen veilig is. Voor de zekerheid dus. Maar de bijsluiter heeft altijd gelijk.

Het is niet erg als het een paar uur variëert.
Oud 15-08-2006, 19:12
tjitske01
tjitske01 is offline
ja hij is vrij oud Ik zal hem de volgende keer dat ik er kom eens inlichten. Mannen... Maar bedankt

edit: ik zie dat ik ook als man sta ingeschreven (a)
Oud 16-08-2006, 16:24
Sortjuh
Avatar van Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb laatst Rigedivon gekregen en las toch maar eens de bijsluiter door ondanks dat er gezegd werd dat ie hetzelfde is.

Nou had ik een paar vragen:
Is ie nou echt precies hetzelfde?

Hoe lang mag ik de pil doorslikken?
__________________
Sort zegt het en Sort is de baas. © Not for Sale | Hertog Jan.<3 | Stem BLANCO!! | ST!
Oud 16-08-2006, 16:40
Verwijderd
Hij is niet precies hetzelfde. De werkzame stoffen zijn wel hetzelfde, maar de hulpstoffen (die de werkzame stoffen bij elkaar houden in een tabletje) zijn anders (dan bij microgynon, bedoel je, neem ik aan). Ook is hij heel ietsje duurder dan microgynon, en maakt de apotheker er veel meer winst op .

Je mag de pil zo lang doorslikken als je wil zonder dat dit gevaarlijk voor je gezondheid is. Het is wel verstandig om steeds na 9 weken tóch een stopweek te houden, omdat je het anders zou kunnen missen als je per ongeluk toch zwanger raakt.
Oud 16-08-2006, 21:13
Hayden
Hayden is offline
Hoi, ik had een vraagje.

Ik heb 1 keer de pil 6 uur te laat ingenomen, en 1 keer 4 uur, omdat ik op vakantie was. Ik ben hem nooit vergeten, alleen te laat dus.

Ook slikte ik een week door.

Maar nu twijfel ik of ik misschien toch zwanger ben of niet?
Is die kans groot met een paar keer te laat zijn met slikken?
Ik ben nu ongesteld (het is mijn stopweek) maar het is erg weinig waardoor ik erg twijfel! Het is de derde dag dat ik ongesteld ben, en het is al bijna helemaal over, terwijl dit normaal wel een dag, soms 2 langer duurt.

Alvast bedankt voor het antwoord,Hayden.
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 16-08-2006, 21:15
Verwijderd
Als je minder dan 12 uur te laat bent, wordt de werking van de pil niet minder
Maar als je doorslikt, kan de stopweek daarna je menstruatie anders zijn dan normaal. Vaak wordt-ie iets heviger, maar hij kan ook minder worden.
Oud 16-08-2006, 23:13
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-08-2006 @ 17:40 :
Hij is niet precies hetzelfde. De werkzame stoffen zijn wel hetzelfde, maar de hulpstoffen (die de werkzame stoffen bij elkaar houden in een tabletje) zijn anders (dan bij microgynon, bedoel je, neem ik aan). Ook is hij heel ietsje duurder dan microgynon, en maakt de apotheker er veel meer winst op .

Je mag de pil zo lang doorslikken als je wil zonder dat dit gevaarlijk voor je gezondheid is. Het is wel verstandig om steeds na 9 weken tóch een stopweek te houden, omdat je het anders zou kunnen missen als je per ongeluk toch zwanger raakt.
(Sortjuh op Rob's account)

Ja want in de bijsluiter stond ineens van dat je hem 2 maanden mag doen maar dat stond er niet echt in van het MOET maar een beetje onduidelijk.

Dus ik wilde het nog even weten.

Dankjewel!
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Oud 17-08-2006, 10:42
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Als je de pil in de eerste week vergeet, is hij 7 dagen niet veilig.

Stel je vergeet de pil op een maandag. Is hij dan de volgende maandag weer veilig, of pas die dinsdag?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 17-08-2006, 11:11
nancy666
nancy666 is offline
ik denk dinsdag pas, maar ben niet zeker
Oud 18-08-2006, 09:40
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb ook eens keer een vraagje . Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik om bepaalde redenen dit weekend niet ongesteld wil zijn. Nu had ik dinsdag mijn laatste pil. Ik heb besloten om dus de stopdag te verschuiven naar donderdag - ik heb nu dus de pil van donderdag ingenomen en ga verder met een nieuwe strip. Dit heb ik gedaan volgens de gebruiksaanwijzing - het lijkt een beetje op doorslikken. Ik heb dus woensdag de pil niet geslikt.
Is de pil nu dit weekend wel gewoon veilig?
Oud 18-08-2006, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 18-08-2006 @ 10:40 :
Ik heb ook eens keer een vraagje . Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Ik kwam er gisterenavond achter dat ik om bepaalde redenen dit weekend niet ongesteld wil zijn. Nu had ik dinsdag mijn laatste pil. Ik heb besloten om dus de stopdag te verschuiven naar donderdag - ik heb nu dus de pil van donderdag ingenomen en ga verder met een nieuwe strip. Dit heb ik gedaan volgens de gebruiksaanwijzing - het lijkt een beetje op doorslikken. Ik heb dus woensdag de pil niet geslikt.
Is de pil nu dit weekend wel gewoon veilig?
Je hebt dus méér dan 21 dagen achter elkaar geslikt, en je stopweek is nog steeds gewoon 1 week? Dan blijft de pil gewoon veilig
Oud 18-08-2006, 16:33
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dit is misschien erg dom maar heb dr totaal niet bij nagedacht
Ik slik nu al een hele poos de pil... tot anderhalve week terug de laatste pil van een antibioticakuur van 6 weken geslikt. (anticonceptie wordt er minder betrouwbaar van)
Gister onbeschermde sex gehad... maar dit viel in de 2e week van de strip (9e dag). Maar nou dacht ik achteraf: shit je moet minimaal 2weken wachten na een antibioticakuur voordat je weer zonder extra bescherming sex kan hebben daar had ik echt totaal niet meer aan gedacht. Aan de andere kant.. ben in korte tijd veel afgevallen, en mn huisarts zei dat bij ondergewicht de menstruatie een van de eerste dingen is dat uitvalt. Dus kan het ook zijn dat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken?? ik weet het niet zo goed meer
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid helup!
chocomelkflesje
4 16-06-2004 12:41
Lichaam & Gezondheid zwanger en ongesteld?
love_girl_4-eva
39 04-06-2004 19:39
Seksualiteit morning-afterpil en ongesteld worden..
groovy
2 04-02-2004 15:58
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.