Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 13:32
Verwijderd
@Yana: 's weekends sta ik meestal ook laat op, rond een uur of elf. Dan eet ik geen ochtend-tussendoortje, maar meestal wel ontbijt. Of juist wel een tussendoortje (in de vorm van zondag-na-de-kerk taart eten) en geen ontbijt. Ik sla in ieder geval nooit de lunch over.

@Morgan: je kunt 1 stuk fruit per dag ook vervangen door een glas sinaasappelsap of zo. Er zitten niet dezelfde stofjes in groenten en fruit, dus je kunt het beste wel van beide nemen, maar als je veel groente eet dan kan het volgens mij weinig kwaad om maar 1 stuk fruit op een dag te eten in plaats van 2.
Oud 01-03-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 01-03-2007 @ 12:45 :
vanaf welke tijd is het normaal om een maaltijd over te slaan?

Als ik om 11 uur opsta, mag ik dan de lunch zogezegd overslaan? Of moet ik die verplaatsen?

En als het half 11 is? Of tien uur? Of 12 uur?

Wat doen jullie?
Misschien als je om 12 uur opstaat dat je niet meer ontbijt. Maar neem dan een iets grotere lunch, of twee middagtussendoortjes.
Als ik om 11 uur opsta, sla ik het ochtendtussendoortje over, sowieso geen maaltijd. Wanneer ik om half 11 of tien uur opstat al helemaal niet dus.
Wat ik mijn zusje zie doen als ze laat opstaat, is meer eten bij de volgende maaltijd. Meer brunchen dus. Of ze eet later op de dag nog iets meer.
Je kan toch om 11 uur ontbijten en om 13 uur/13.30 uur lunchen? Dan middagtussendoortje, avondeten, avondtussendoortje en klaar. Zo doe ik het althans.
Oud 01-03-2007, 15:19
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
op zaterdag kom ik vaak om een uur of 10/ 11 naar beneden en om half 1 gaan we altijd gezamelijk uitgebreid lunchen. En omdat mijn moeder om 10 uur al broodjes heeft gehaald enzo doe ik dan aan uitgebreid ontbijten en uitgebreid lunchen
Oud 01-03-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 01-03-2007 @ 14:32 :
@Yana: 's weekends sta ik meestal ook laat op, rond een uur of elf. Dan eet ik geen ochtend-tussendoortje, maar meestal wel ontbijt. Of juist wel een tussendoortje (in de vorm van zondag-na-de-kerk taart eten) en geen ontbijt. Ik sla in ieder geval nooit de lunch over.

@Morgan: je kunt 1 stuk fruit per dag ook vervangen door een glas sinaasappelsap of zo. Er zitten niet dezelfde stofjes in groenten en fruit, dus je kunt het beste wel van beide nemen, maar als je veel groente eet dan kan het volgens mij weinig kwaad om maar 1 stuk fruit op een dag te eten in plaats van 2.
Sapjes vind ik ook niks ik ben echt een fruitramp, ik hou alleen van aardbeien en appels en druiven, maar die niet zo heel erg.
Oud 02-03-2007, 15:19
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sherco schreef op 26-02-2007 @ 12:59 :
Zeg, ik vraag me iets af. Ik ben sinds een tijdje wat slanker en strakker aan het worden, geen dieten of intensief sporten, gewoon wat minder snacken en wat meer bewegen. Nou merk ik dat ik duidelijk afval en strakker wordt, maar mijn borsten lijken alleen maar groter te worden. En het lijkt niet alleen zo, ik ben van B naar C gegaan in vrij korte tijd, terwijl ik toch al een jaar of 6 B had.
Nou vraag ik me af; in je borsten zit toch ook vrij veel vetweefsel, zou dat niet moeten afnemen als het over mijn hele lichaam ook afneemt? Of zouden ze door meer spierontwikkeling juist groter worden?
(Niet dat ik het vervelend vindt, ik vraag het me gewoon af )
Probeer je oude beha's eens. Past de cup nog goed, maar is de omvang te groot? Dan zijn ze in verhouding groter geworden, maar zelf niet gegroeid. Als de cup van je oude beha's te klein is dan zijn ze wel gegroeid en dan heb je gewoon nog een extra groeispurt

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik een veel grotere maat en is het absoluut niet wenselijk om nog een grotere cupmaat te moeten kopen. Kan je dit uberhaupt tegengaan?
(Geen afvallen is geen optie, ik weeg namelijk iets teveel)

Volgende vraag: bij hoeveel kilo minder moet je ongeveer een maat kleiner kopen?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 02-03-2007, 15:36
Verwijderd
Citaat:
El Kim schreef op 02-03-2007 @ 16:19 :
Probeer je oude beha's eens. Past de cup nog goed, maar is de omvang te groot? Dan zijn ze in verhouding groter geworden, maar zelf niet gegroeid. Als de cup van je oude beha's te klein is dan zijn ze wel gegroeid en dan heb je gewoon nog een extra groeispurt

Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik een veel grotere maat en is het absoluut niet wenselijk om nog een grotere cupmaat te moeten kopen. Kan je dit uberhaupt tegengaan?
(Geen afvallen is geen optie, ik weeg namelijk iets teveel)

Volgende vraag: bij hoeveel kilo minder moet je ongeveer een maat kleiner kopen?
men zegt dat 5 kilo ongeveer een maat is. Nou verschilt dat natuurlijk nogal per persoon, en het maakt ook wel uit of je bijvoorbeeld eerst maar 42 had die strak zat en als je dan 5 kilo eraf hebt heb je niet ineens maat 40 ofzo.
Oud 02-03-2007, 18:50
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ben 15 kilo afgevallen en ik heb nog steeds dezelfde cupmaat. (E notabene)
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 02-03-2007, 19:14
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 02-03-2007 @ 19:50 :
Ik ben 15 kilo afgevallen en ik heb nog steeds dezelfde cupmaat. (E notabene)
't zal ook wel per persoon verschillen...voor mij gaat het wel op, zowel qua kledingmaat als qua cupmaat (qua gewicht en kledingmaat alleen wel de 'verkeerde kant' op helaas )...
Oud 02-03-2007, 19:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Bij mij maakt het ook niet zoveel verschil, maar ik kom ook altijd het meest op mijn buik en 'lovehandles' aan, op mijn borst en borstkas nauwelijks.
Oud 02-03-2007, 20:09
Verwijderd
Bij mij maakt het wel uit ja, en toen ik toen 5 kg was afgevallen ging er ook wel een cupmaat af Gelukkig is er dan weer B70
Oud 02-03-2007, 20:49
Verwijderd
iemand die ik ken is in het afgelopen halfjaar van een 70B naar 70D gegaan en zij is 20, dus ze kunnen ook gewoon altijd nog groeien

En je kunt op zich best extra groente eten ipv fruit. Het is niet precies hetzelfde, maar altijd beter dan niets (en sowieso beter dan de gemiddelde persoon)

En ik sla nooit lunch over, moet er ook niet aan denken om tussen 11:00 en 18:00 helemaal niets te eten nouja als ik om 15:00 zou opstaan, dan zou ik denk ik niet lunchen. Maar ik sta nooit pas om 15:00 op

En saus zelf maken hoeft niet veel tijd te kosten. Een roomsaus maak je gewoon door ergens wat kookroom door te gooien, plus andere ingrediënten, een sojasaus door ergens ketjap of kikkoman + water + bindmiddel door te gooien, voor een zoetzure saus doe je er dan nog wat vruchtensap bij, een tomatensaus maak je met een blikje gepelde tomaten en een lepel italiaanse kruiden.

hoi! ik ben er weer even
Oud 02-03-2007, 21:00
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2007 @ 19:38 :
Toetje...dat had ik nog niet gegeten.
(Had het wel bedacht, maar weer vergeten. )

En dat ga ik nu dus maar eens doen.
Ik eet ook elke dag een kommetje (van rondom 200-250 gram denk ik) volle vla....
daar kan je toch niet van gaan aankomen??, ik bedoel tis normaal & lekker om het te doen?
Oud 02-03-2007, 21:09
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Zitten wel behoorlijk wat kcal in lijkt mij (helemaal omdat je zo'n grote hoeveelheid neemt ).. Maar ik denk dat je zelf het beste merkt of je er van aan komt of niet?
Oud 03-03-2007, 12:51
Black Soul
Black Soul is offline
Nou ik vind 200-250 ml helemaal niet veel! (heel normaal lijkt me??) En elke dag een toetje doen ook een heleboel mensen. Voor de rest kan je idd het best zelf zien of je er van aankomt
__________________
dracula is sexy
Oud 03-03-2007, 13:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
liek88 schreef op 02-03-2007 @ 22:09 :
Zitten wel behoorlijk wat kcal in lijkt mij (helemaal omdat je zo'n grote hoeveelheid neemt ).. Maar ik denk dat je zelf het beste merkt of je er van aan komt of niet?
Ik vind het helemaal niet veel. Jouw hoeveelheden en je mening is een beetje verstoord, hou daar zelf ook rekening mee... en voor een toetje zijn dat helemaal niet veel cal, het is gewoon iets extra's, anders kom je met het lijstje van het voedingscentrum gewoon niet aan 2000 cal.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 03-03-2007, 13:36
Mara
Mara is offline
Qua hoeveelheid is het inderdaad niet veel. Als je niet wil afvallen is 't qua kcal ook niet veel. Ik moet bekennen dat ik 't meestal laat staan, het scheelt toch zo'n 200-250kcal voor mij en ik mis 't ook niet (zo lekker vind ik 't niet).
Oud 03-03-2007, 13:51
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Hmm sorry hoor.. Wij hebben thuis gewoon altijd van die kleine toetje schaaltjes en dat is dan ongeveer 150ml... Vandaar die opmerking.
Oud 03-03-2007, 15:46
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
liek88 schreef op 03-03-2007 @ 14:51 :
Hmm sorry hoor.. Wij hebben thuis gewoon altijd van die kleine toetje schaaltjes en dat is dan ongeveer 150ml... Vandaar die opmerking.
Op het pak yoghurt dat ik heb staat ook dat dat 1 portie ongeveer 150 ml is

Maar ik geloof dat 200-250 ook nog heel normaal is
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 03-03-2007, 16:01
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Ja inderdaad daardoor dacht ik ook dat 150ml 'normaal' was. En ook vanwege de eetlijst die ik onder ogen kreeg van de eetstoorniskliniek Maja verschilt natuurlijk per persoon
Oud 03-03-2007, 16:37
Anoniem
och, wat zou ik blij zijn als ik alles gewoon mocht eten. die paar kilo's erbij zou ik dan voor lief nemen.

iemand nog tips voor glutenvrij brood of crackers waar ook géén gist in zit + geen witmeel?
Oud 03-03-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Zepp schreef op 03-03-2007 @ 17:37 :

iemand nog tips voor glutenvrij brood of crackers waar ook géén gist in zit + geen witmeel?
Zelf maken? Of bij een natuurvoedingswinkel proberen of ze het hebben en anders misschien voor je willen maken.

Maar ik ben bij glutenvrij brood sowieso voor zelf bakken (met een broodbakmachine), dat is veel lekkerder (en goedkoper) en je kunt er in doen en uit laten wat je wilt.
Oud 03-03-2007, 16:49
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 03-03-2007 @ 13:51 :
Nou ik vind 200-250 ml helemaal niet veel! (heel normaal lijkt me??) En elke dag een toetje doen ook een heleboel mensen. Voor de rest kan je idd het best zelf zien of je er van aankomt
Ik heb thuis helaas geen weegschaal om dat te meten, maar volgens mij gaat mijn gewicht een beetje op en neer de hele tijd.
Oud 03-03-2007, 16:51
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 03-03-2007 @ 17:49 :
maar volgens mij gaat mijn gewicht een beetje op en neer de hele tijd.
Op wat voor termijn? Per dag, per week, per maand?
Oud 03-03-2007, 20:35
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik ben in 2 maand tijd 7 kilo afgevallen, door meer te bewegen (vooral gewoon wandelen) en door een stuk minder te eten. Maar sinds deze week heb ik honger als een paard en ondertussen ben ik weer een kilo aangekomen... Iemand tips? Ik was echt zo goed op weg, baal hier echt van.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 04-03-2007, 12:43
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik hoor trouwens tegenwoordig steeds meer mensen die dat blue band brood eten. Is dat nu echt werkelijk gezonder dan gewoon brood?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 04-03-2007, 13:12
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 04-03-2007 @ 13:43 :
Ik hoor trouwens tegenwoordig steeds meer mensen die dat blue band brood eten. Is dat nu echt werkelijk gezonder dan gewoon brood?
Ik heb geen idee of het gezonder is, maar ik vind het brood zelf wel lekkerder. En het smaakt inderdaad meer naar wit brood en op wit brood doe ik nooit zoveel beleg want ik vind het brood op zich ook al lekker en dat scheelt voor mij dus in de kcal

Ik vroeg me eigenlijk af of je spijsvertering minder goed op gang komt als je met yoghurt ontbijt ipv met brood?
Oud 04-03-2007, 16:51
Verwijderd
Citaat:
justhanna schreef op 04-03-2007 @ 13:43 :
Ik hoor trouwens tegenwoordig steeds meer mensen die dat blue band brood eten. Is dat nu echt werkelijk gezonder dan gewoon brood?
Het is gezonder dan wit brood en ongeveer even gezond als volkorenbrood.

En helpt het niet tegen de honger om tussendoor bv. veel fruit te eten?
Oud 04-03-2007, 17:28
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-03-2007 @ 17:51 :
Het is gezonder dan wit brood en ongeveer even gezond als volkorenbrood.

En helpt het niet tegen de honger om tussendoor bv. veel fruit te eten?
Maar als je gewoon volkorenbrood eet is in principe dus net zo goed?

En ik ben niet zo'n enorme fruit eter. En ik ben bang dat ik juist door meer/vaker te eten weer aan kom. Ik ben echt enorm geminderd met eten de afgelopen twee maanden. Voor alle slechte dingen die ik at, heb ik geen gezond alternatief in de plaats gezet maar gewoon niets meer gegeten.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 04-03-2007, 17:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hoeveel eet je nu op een dag dan? Het klinkt namelijk alsof je nu veel te weinig eet en je je stofwisseling om zeep helpt. Bovendien lijkt het me nogal logisch dat je honger krijgt als je te weinig eet, vreetbuien kun je voorkomen door meer gezond eten te eten.
Oud 04-03-2007, 19:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Ave schreef op 04-03-2007 @ 14:12 :
Ik heb geen idee of het gezonder is, maar ik vind het brood zelf wel lekkerder. En het smaakt inderdaad meer naar wit brood en op wit brood doe ik nooit zoveel beleg want ik vind het brood op zich ook al lekker en dat scheelt voor mij dus in de kcal

Ik vroeg me eigenlijk af of je spijsvertering minder goed op gang komt als je met yoghurt ontbijt ipv met brood?
Volgens mij was het beter om iets te eten waar je daadwerkelijk op moet kauwen, dat je spijsvertering dan beter op gang komt. (heb ik ook maar gelezen)
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 04-03-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 04-03-2007 @ 18:55 :
Hoeveel eet je nu op een dag dan? Het klinkt namelijk alsof je nu veel te weinig eet en je je stofwisseling om zeep helpt. Bovendien lijkt het me nogal logisch dat je honger krijgt als je te weinig eet, vreetbuien kun je voorkomen door meer gezond eten te eten.
Vandaag uitgetest. Honger -> droge boterhammen snaaien (het brood dat mijn ouders kopen is zó ontzettend lekker) -> geen zin in snoepen. Maar goed, dat vereist wel lekker brood.
Oud 04-03-2007, 20:46
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
brood vind ik altijd erg lekker, dus dat is voor mij niet zo'n groot probleem.

Bij mij gaat het eten steeds beter.. maak elke dag mn lunchpakketje klaar met 1000 kal. voor de hele dag en s'avons nog goed avondeten.. alleen jammer van de pauze tijden ivm stage..

wat ik de laatste tijd veel thuis eet (s'ochtens) is een bananenmilkshake.. (200 ml melk +1 banaan mixen)

Ik had gehoord dat in bananen veel goede voedingstoffen zitten..

Maar laatst ook dat er veel vetten inzitten! (goede? of slechte?)

Ik vond dat het erg goed vulde..

Maar vind het niet zo'n goed idee als er erg veel slechte vetten inzitten..

Ja er zitten wel veel kal in, in vergelijking met een appel.. maar dat moet ook.. om aan mn 1300/1400 kal te blijven

weten jullie er meer van?
__________________
Oud 04-03-2007, 20:49
Verwijderd
In bananen zit volgens mij geen vet. Ik zal het eens opzoeken.

Websites geven hoeveelheden vet tussen de 0 en de 0,2 gram per 100 gram banaan. Dus als het er al in zit, is het heel weinig.

Laatst gewijzigd op 04-03-2007 om 20:52.
Oud 04-03-2007, 21:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een banaan heeft nauwelijks of geen vet, in verhouding met ander fruit wel veel koolhydraten, bedoel je dat niet?
Oud 05-03-2007, 13:26
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Nee, vet.. want dat is juist erg ongezond als je verkeerd/ veel van binnekrijgt!

(niet alles geloven dus wat mensen zeggen )

Ik heb anders toch wel genoten van mn shake vanochtent
__________________
Oud 05-03-2007, 17:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 05-03-2007 @ 14:26 :
Nee, vet.. want dat is juist erg ongezond als je verkeerd/ veel van binnekrijgt!

(niet alles geloven dus wat mensen zeggen )

Ik heb anders toch wel genoten van mn shake vanochtent
Je hebt vet nodig. Ik denk niet dat jij aan die hoeveelheid komt per dag.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-03-2007, 17:33
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
- 10
Oud 05-03-2007, 18:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Maija schreef op 05-03-2007 @ 14:26 :
Nee, vet.. want dat is juist erg ongezond als je verkeerd/ veel van binnekrijgt!

(niet alles geloven dus wat mensen zeggen )

Ik heb anders toch wel genoten van mn shake vanochtent
Maar er zít geen vet in bananen
Oud 05-03-2007, 21:54
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
In bananen zit ook bijna geen vet... Wel heel veel suiker dacht ik...

Ik neem liever kiwi's en mandarijnen. Dat eet makkelijker en die kan ik tenminste op...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 05-03-2007, 21:57
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-03-2007 @ 18:08 :
Je hebt vet nodig. Ik denk niet dat jij aan die hoeveelheid komt per dag.
Wat zijn die hoeveelheden dan? Ik eet meestal waar vet in zit: Cruesli, Activia, pakje (of soms 2) liga en bij het avondeten de vegetarische burger gebakken in olie. Is dat genoeg?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 06-03-2007, 06:42
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik vind bananen ook heel erg vullend, word er zelfs misseljk van. Maar ik dacht juist ook dat er geen vet in zat...
Oud 06-03-2007, 06:50
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 05-03-2007 @ 22:57 :
Wat zijn die hoeveelheden dan? Ik eet meestal waar vet in zit: Cruesli, Activia, pakje (of soms 2) liga en bij het avondeten de vegetarische burger gebakken in olie. Is dat genoeg?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 06-03-2007, 10:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
justhanna schreef op 06-03-2007 @ 07:50 :
ze vraagt of het genoeg is, niet of het te veel is? geen behoefte is niet eten, lijkt me.

kan iemand mij mss het precieze verband tussen menstruatie en eten uitleggen? als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, is het natuurlijk logisch dat bepaalde lichaamsfuncties uitvallen, maar is het verder ook niet afhankelijk van bijv. vet?
Oud 06-03-2007, 14:29
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-03-2007 @ 11:16 :

kan iemand mij mss het precieze verband tussen menstruatie en eten uitleggen? als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, is het natuurlijk logisch dat bepaalde lichaamsfuncties uitvallen, maar is het verder ook niet afhankelijk van bijv. vet?
Volgens mij moet je een bepaald vetpercentage hebben wil je lichaam ongesteld worden.
Als je echt op de voeding doelt: ik eet nu zelf beter en ook niet meer zo ontzettend mager maar de menstruatie blijft uit. Dus denk dat je echt op het vetpercentage af moet gaan.
Oud 06-03-2007, 16:15
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-03-2007 @ 11:16 :
ze vraagt of het genoeg is, niet of het te veel is? geen behoefte is niet eten, lijkt me.

kan iemand mij mss het precieze verband tussen menstruatie en eten uitleggen? als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, is het natuurlijk logisch dat bepaalde lichaamsfuncties uitvallen, maar is het verder ook niet afhankelijk van bijv. vet?
het gaat er toch om dat je lichaam in zo'n slechte conditie is dat je geen kinderen 'mag' krijgen. Dat zal denk ik meer met vet dan met voedingsstoffen te maken hebben.

Terwijl ik dit tik, vraag ik me opeens af; hoe zit het dan met de vrouwen in de derde wereldlanden?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 06-03-2007, 16:33
Anoniem
@Leonoor: thanks! Zal het eens bij de bakker/natuurvoedingswinkel gaan informeren. Zelf aan de slag, daar heb ik niet zo'n zin in. Ben toch al de ganse dag bezig met letten op wat ik moet eten en vooral niet mag eten, wil ook es 'verwend' worden met lekker brood.
Oud 06-03-2007, 17:02
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-03-2007 @ 17:15 :
het gaat er toch om dat je lichaam in zo'n slechte conditie is dat je geen kinderen 'mag' krijgen. Dat zal denk ik meer met vet dan met voedingsstoffen te maken hebben.

Terwijl ik dit tik, vraag ik me opeens af; hoe zit het dan met de vrouwen in de derde wereldlanden?
die zijn ook vaak niet/verminderd vruchtbaar denk ik
Oud 06-03-2007, 18:19
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 06-03-2007 @ 11:16 :
ze vraagt of het genoeg is, niet of het te veel is? geen behoefte is niet eten, lijkt me.

kan iemand mij mss het precieze verband tussen menstruatie en eten uitleggen? als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt, is het natuurlijk logisch dat bepaalde lichaamsfuncties uitvallen, maar is het verder ook niet afhankelijk van bijv. vet?
Ja, voor de eerste menstruatie is gemiddeld een vetpercentage van 17 % nodig en bij volwassen vrouwen moet het gemiddeld boven de 22 % zijn om op gang te blijven. Dit komt doordat vet nodig is voor de productie van oestrogeen.

Overigens zijn vrouwen met obesitas vaak ook verminderd vruchtbaar; doordat het lichaam te veel oestrogenen aanmaakt, krijgt de hypothalamus (een klier in de hersenen) een signaal dat er minder GnRH (ook een hormoon) moet worden gemaakt, en daardoor krijgt de hypofyse (een andere klier in de hersenen) een signaal dat er minder FSH ofwel Follikel Stimulerend Hormoon moet worden gemaakt, waardoor er minder eicellen rijpen.
Oud 06-03-2007, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Zepp schreef op 06-03-2007 @ 17:33 :
@Leonoor: thanks! Zal het eens bij de bakker/natuurvoedingswinkel gaan informeren. Zelf aan de slag, daar heb ik niet zo'n zin in. Ben toch al de ganse dag bezig met letten op wat ik moet eten en vooral niet mag eten, wil ook es 'verwend' worden met lekker brood.
Juist omdat je lekker brood wilt, raad ik je aan het zelf te bakken...dat is echt veel en veel lekkerder (en ja, dat weet ik uit eigen ervaring ). En als je eenmaal een recept hebt, dan valt het qua werk ook wel mee: je gooit de ingrediënten in de broodbakmachine en dat ding doet de rest van het werk voor je. Maar je kunt altijd informeren of ze het hebben/kunnen maken, wie weet.

Ik mag inmiddels gelukkig weer gewoon brood eten, maar ik mag nog steeds zoveel andere dingen niet...irritant, maar het is niet anders en als ik het wel eet voel ik me nog veel rotter: het is dus niet voor niets.
Oud 07-03-2007, 16:50
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
justhanna schreef op 04-03-2007 @ 13:43 :
Ik hoor trouwens tegenwoordig steeds meer mensen die dat blue band brood eten. Is dat nu echt werkelijk gezonder dan gewoon brood?
ach volgens mij is elk brood even gezond.. Pure crap dat blueband gezonder is ofzo.

Doe mij maar gewoon bruin brood van de bakker, blijft het lekkerste en gezondste/normaalste volgens mij
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic #18
George
500 24-05-2007 20:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.