Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2007, 21:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Deel 18.

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.

Voor algemene informatie: Het Voedingscentrum
Oud 25-05-2007, 13:21
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik ga het toch maar weer eens proberen, gebruik te maken van dit topic

Ik ben van plan om tien kilo aan te komen. Ik ben nu twee weken bezig en lichtelijk teleurgesteld dat het nog niet erg lijkt te lukken. Mijn gewicht is nog steeds hetzelfde en dat terwijl ik bijna twee keer zoveel eet als eerst. Maar ik ga niet opgeven, ik ben heel gemotiveerd, het enige wat het echt lastig maakt is mijn maag. Normaal heb ik ook wel last van mijn maag, maar eigenlijk alleen als ik gestrest ben. Ik ben nu niet gestrest, maar misschien moet mijn maag wennen aan mijn nieuwe eetpatroon? 's Ochtends is de pijn het ergst en dat is jammer, want daardoor kan ik niet met twee boterhammen ontbijten zoals mijn plan was. Moet ik dan maar gewoon extra eten in de loop van de dag, als het beter wordt, of me al kokhalsend dwingen om er twee te eten? (of toch maar een keer naar de dokter?)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 25-05-2007, 16:46
Verwijderd
Lijkt me sowieso wel logisch dat je lichaam moet wennen aan de heoveelheid, daar moet je jezelf ook wel de tijd voor geven. Hoeveel eet je nu als ik vragen mag? (Want twee boterhammen 's ochtends is niet zo veel, misschien moet je je menu nog uitbreiden om echt aan te komen.) Als ik m'n ontbijt niet opkrijg neem ik bijvoorbeeld die laatste boterham bij m'n tussendoortje om toch alles van mijn menu binnen te krijgen. Maar bij mij wende het wel en het scheelt ook als je rustig de tijd hebt om te eten. Succes iig!
Oud 25-05-2007, 17:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-05-2007 @ 14:21 :
Ja, ik ga het toch maar weer eens proberen, gebruik te maken van dit topic

Ik ben van plan om tien kilo aan te komen. Ik ben nu twee weken bezig en lichtelijk teleurgesteld dat het nog niet erg lijkt te lukken. Mijn gewicht is nog steeds hetzelfde en dat terwijl ik bijna twee keer zoveel eet als eerst. Maar ik ga niet opgeven, ik ben heel gemotiveerd, het enige wat het echt lastig maakt is mijn maag. Normaal heb ik ook wel last van mijn maag, maar eigenlijk alleen als ik gestrest ben. Ik ben nu niet gestrest, maar misschien moet mijn maag wennen aan mijn nieuwe eetpatroon? 's Ochtends is de pijn het ergst en dat is jammer, want daardoor kan ik niet met twee boterhammen ontbijten zoals mijn plan was. Moet ik dan maar gewoon extra eten in de loop van de dag, als het beter wordt, of me al kokhalsend dwingen om er twee te eten? (of toch maar een keer naar de dokter?)
Je weet hoeveel cal er nodig zijn om 1 kilo aan te komen? Dat is echt heel veel. En dat is ook ontzettend moeilijk. Als je te weinig at en nu het dubbele eet, zegt dat nog weinig.
Je maag moet gewoon wennen. In het begin vervelend, maar hou vol, doe het geleidelijk. Eet kleine porties. Dan moet het wel lukken. Daarnaast blijft voedsel niet echt lang in je maag zitten, dus vermoedelijk is het ook een groot deel psychisch... of je moet allergisch zijn voor bepaalde dingen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-05-2007, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-05-2007 @ 14:21 :
*knip*
Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar misschien valt het minder zwaar als je in plaats van boterhammen iets eet als brinta, beschuitjes, muesli, wat fruit of gewoon een beker yoghurt of vla?


Nog een vraagje. Ik heb vandaag weer eens zo'n RitterSport reep op, maar als ik zoveel chocola eet, ben ik na afloop altijd wat misselijk. Dat vind ik eigenlijk vreemd, want zoveel kcal is een reep chocola nu ook weer niet en het weegt al helemaal niet veel. Zit er iets in chocola waardoor je er snel misselijk van wordt? Teveel glucose of zo?
Oud 25-05-2007, 18:33
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Er zit erg veel suiker in, dus misschien dat je misselijk wordt van te veel suiker? Wat inderdaad wel érg snel is na een reep.
Oud 25-05-2007, 19:31
ikkuh15
ikkuh15 is offline
voor volgende week moet ik 1,5 kilo zijn aangekomen om een regulatie te voorkomen...
Van maandag - vrijdag ben ik 7 ons aangekome ndoor dit te eten:
O: glas melk en 2 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: roomboterkoekje
M: soep + aardappels + groente + vleesvervanger + saus + toetje
T: roomboterkoekje en fruit
A: glas melk en 3 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag, 1x vegetarisch beleg) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: dikke plak oudewijvenkoek
T: fruit + glas sap

En dan wel soms broodje ipv boterham (2x gedaan), of 2 plakken rookkaas ipv 1 plak kaas(elke dag wel 1x), vetter warm eten (3x in de week), groter tussendoortje enz(1x).

Nu moet ik dus 1,5 kilo..Wat zal ik er dan ongeveer bij moeten eten? Eigenlijk durf ik niet oged meer te gaan eten...
maja, wil ook niet gereguleerd worden
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*

Laatst gewijzigd op 25-05-2007 om 21:07.
Oud 25-05-2007, 20:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
probeer frisdranken met suiker te drinken... gemakkelijke cal die niet vullen... want ik ben bang dat je het met dat lijstje niet gaat redden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-05-2007, 20:34
Verwijderd
Je zult inderdaad aardig wat meer moeten eten wil je 1,5 kg aankomen in een week. Bijvoorbeeld een glas sap extra 's ochtends EN grote koeken in plaats van koekjes EN vetter warm eten EN meer broodbeleg. Denk ook aan nootjes en zo. Heb je het lijstje van Sonho gezien toen die iets van 2 kilo aan moest komen in een week? Zoiets zul je ook moeten eten wil je je lijn halen.
Oud 25-05-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-05-2007 @ 20:31 :
voor volgende week moet ik 1,5 kilo zijn aangekomen om een regulatie te voorkomen...
Van maandag - vrijdag ben ik 7 ons aangekome ndoor dit te eten:
O: glas melk en 2 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: roomboterkoekje
M: soep + aardappels + groente + vleesvervanger + saus + toetje
T: roomboterkoekje en fruit
A: glas melk en 3 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag, 1x vegetarisch beleg) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: dikke plak oudewijvenkoek
T: fruit + glas sap

En dan wel soms broodje ipv boterham (2x gedaan), of 2 plakken rookkaas ipv 1 plak kaas(elke dag wel 1x), vetter warm eten (3x in de week), groter tussendoortje enz(1x).

Nu moet ik dus 1,5 kilo..Wat zal ik er dan ongeveer bij moeten eten? Eigenlijk durf ik niet oged meer te gaan eten...
maja, wil ook niet gereguleerd worden
Wat is gereguleerd worden?

Ik sluit me aan bij Gothic, volgens mij moet je echt meer eten voor 1,5kg in een week.
Oud 25-05-2007, 21:11
ikkuh15
ikkuh15 is offline
tja, het zal idd meer eten worden...
Maar als ik zoveel meer ga eten ben ik bang om ineens 3 kg ofzo aan te komen
Regulatie: dat betekend bijeten (meestal yoghurt ipv melk, boterham extra en 1 of 2 x grote koek ipv kleintje) en een regulatie maken, dat is een opdracht waar je iets van kan leren en dit dan bespreken in therapie. Zoals collage maken of iets opzoeken op internet. Maar meestal bij een regulatie krijg je volgens mij ook veel commentaar e.d uit de groep....niet leuk En word er gekeken hoe je kan voorkomen dat je weer gereguleerd moet worden. Bij 2e regulatie is het namelijk regulatie met een therapeut ipv in de groep.
hms, nja..wil gewoon vooral voorkomen dat ik moet bijeten!
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Oud 25-05-2007, 21:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-05-2007 @ 22:11 :
tja, het zal idd meer eten worden...
Maar als ik zoveel meer ga eten ben ik bang om ineens 3 kg ofzo aan te komen
Regulatie: dat betekend bijeten (meestal yoghurt ipv melk, boterham extra en 1 of 2 x grote koek ipv kleintje) en een regulatie maken, dat is een opdracht waar je iets van kan leren en dit dan bespreken in therapie. Zoals collage maken of iets opzoeken op internet. Maar meestal bij een regulatie krijg je volgens mij ook veel commentaar e.d uit de groep....niet leuk En word er gekeken hoe je kan voorkomen dat je weer gereguleerd moet worden. Bij 2e regulatie is het namelijk regulatie met een therapeut ipv in de groep.
hms, nja..wil gewoon vooral voorkomen dat ik moet bijeten!
Daarom, drink dan die cal... hoef je iig niet meer te eten. En hou het in de eigen hand, nu kun je zelf kiezen om te eten, straks niet meer. En je komt echt niet 3 kilo aan. En dan nog, stel dat het gebeurt, dan hoef je die week erop toch minder aan te komen? Je moet echt gaan kiezen, wil je hier vanaf of niet. Zo ja ga je er voor, zo niet, dan laat je je angsten in control en eet je niet meer...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 25-05-2007, 21:32
Verwijderd
Ikkuh, uiteindelijk zul je toch die 3 kilo aan moeten komen. Volgens mij zit je nog lang niet op de BMI 20 waar je toch naar toe aan het werken bent in de groep. Je kunt proberen het zo lang mogelijk uit te rekken door telkens net je lijn te halen (of net niet, zoals het nu gaat, en ook eerder al eens), maar wat heeft dat nu eigenlijk voor zin?

(Dit gaat een beetje off-topic, sorry.)
Oud 26-05-2007, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 25-05-2007 @ 21:34 :
Je zult inderdaad aardig wat meer moeten eten wil je 1,5 kg aankomen in een week. Bijvoorbeeld een glas sap extra 's ochtends EN grote koeken in plaats van koekjes EN vetter warm eten EN meer broodbeleg. Denk ook aan nootjes en zo. Heb je het lijstje van Sonho gezien toen die iets van 2 kilo aan moest komen in een week? Zoiets zul je ook moeten eten wil je je lijn halen.
1.5 is veel om aan te komen dus je moet er ook echt meer voor eten. Kies voor grotere tussendoortjes. Geen kleine koekjes maar Twix, Kitkat, gevulde koek etc. Of neem er 4 blokjes chocolade bij, dat zakt snel. En daarnaast vruchtensapjes en volle chocolademelk. Als je meer aankomt is dat alleen maar vocht, je kán niet zoveel vet aankomen in één week. Daarnaast: hoe eerder bmi 20, hoe eerder je aan de achterliggende dingen kan werken. Mijn lijstje van toen staat miss op E&D anders kan ik h'm je ook wel pmmen als je wilt. Het meeste dat ik in één week ben aangekomen was 2.8 kilo. Dat was íets meer dan moest, maar toen had ik wel wat speling, dat is ook wel prettig. Nu zit ik al op bmi 20 en kan ik beginnen dat te accepteren en aan andere dingen werken, beter dan steeds bezig zijn met aankomen. It's your choice.
Oud 26-05-2007, 12:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sonho schreef op 25-05-2007 @ 17:46 :
Lijkt me sowieso wel logisch dat je lichaam moet wennen aan de heoveelheid, daar moet je jezelf ook wel de tijd voor geven. Hoeveel eet je nu als ik vragen mag? (Want twee boterhammen 's ochtends is niet zo veel, misschien moet je je menu nog uitbreiden om echt aan te komen.) Als ik m'n ontbijt niet opkrijg neem ik bijvoorbeeld die laatste boterham bij m'n tussendoortje om toch alles van mijn menu binnen te krijgen. Maar bij mij wende het wel en het scheelt ook als je rustig de tijd hebt om te eten. Succes iig!
Ja, ik eet ook echt heel langzaam, heb een beetje medelijden met mijn huisgenoten en/of ouders. Normaal ben ik iets later klaar dan zij, nu eet ik dus veel meer en moeten ze echt tien minuten wachten. Maar ja, dat is niet mijn probleem

Ik probeer nu minstens vier boterhammen per dag te eten. En dan nog wel tussendoortjes en zo. Op zich is Friday's idee van brinta of zo niet zo gek, maar ik vind boterhammen geloof ik toch lekkerder

@Gothic: Ik vermoed toch ook dat het psychisch is, de pijn. Vandaag is het gelukkig wat minder. En bedankt voor je post. Ik weet dat ik waarschijnlijk nog meer moet eten om echt aan te komen, maar ik wil niet teveel naar calorieën kijken. Ik wil eten niet als cijfertjes zien...

Ik denk dat geleidelijk opbouwen toch maar mijn devies wordt.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 26-05-2007, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-05-2007 @ 13:31 :
Ik probeer nu minstens vier boterhammen per dag te eten. En dan nog wel tussendoortjes en zo. Op zich is Friday's idee van brinta of zo niet zo gek, maar ik vind boterhammen geloof ik toch lekkerder
4 boterhammen? Niet zo raar dan dat je niet aankomt, dat is hartstikke weinig. Ons standaard aankommenu is 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, 3 keer zuivel, fruit en avondeten+toetje.
Te langzaam eten is ook niet goed, daar ga je je ook voller door voelen omdat het dan lijkt alsof je heel veel eet. Iets sneller proberen te eten dan je gewend bent kan dus ook helpen. Succes!
Oud 26-05-2007, 13:11
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sonho schreef op 26-05-2007 @ 14:01 :
4 boterhammen? Niet zo raar dan dat je niet aankomt, dat is hartstikke weinig. Ons standaard aankommenu is 7 boterhammen, 3 tussendoortjes, 3 keer zuivel, fruit en avondeten+toetje.
Te langzaam eten is ook niet goed, daar ga je je ook voller door voelen omdat het dan lijkt alsof je heel veel eet. Iets sneller proberen te eten dan je gewend bent kan dus ook helpen. Succes!
Zoveel eten is ook helemaal niet goed voor mijn budget, hmpf

Maar bij zeven boterhammen, tellen die boterhammen dan ook niet als tussendoortje? Ik kan echt niet vier boterhammen als middageten, zo achter elkaar eten Nou ja, ik zie wel.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 26-05-2007, 13:27
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Weet ook iemand bij welke winkel je Paturain Light 6% vet kunt kopen? Hier bij de AH en Super de Boer hebben ze 't iig niet..
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 26-05-2007, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-05-2007 @ 14:11 :
Maar bij zeven boterhammen, tellen die boterhammen dan ook niet als tussendoortje? Ik kan echt niet vier boterhammen als middageten, zo achter elkaar eten Nou ja, ik zie wel.
Als ze naast de zeven boterhammen drie tussendoortjes moet eten, dan denk ik niet dat die boterhammen als tussendoortje tellen. Vier boterhammen is idd weinig, ik vind het idd ook logisch dat je daarvan niet aankomt.

Je hoeft er niet per se vier achter elkaar te eten...'s ochtends twee/drie boterhammen (en om tien uur een tussendoortje) om elf uur twee boterhammen en dan om twaalf/één uur twee/drie, an ben je er ook.

Citaat:
J3s schreef op 26-05-2007 @ 14:27 :
Weet ook iemand bij welke winkel je Paturain Light 6% vet kunt kopen? Hier bij de AH en Super de Boer hebben ze 't iig niet..
Hier volgens mij wel. Gewoon bij meer supermarkten even binnen stappen om te kijken of ze het hebben.
Oud 26-05-2007, 15:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-05-2007 @ 14:11 :
Zoveel eten is ook helemaal niet goed voor mijn budget, hmpf

Maar bij zeven boterhammen, tellen die boterhammen dan ook niet als tussendoortje? Ik kan echt niet vier boterhammen als middageten, zo achter elkaar eten Nou ja, ik zie wel.
Ik eet dus 10 boterhammen, waarvan 3 boterhammen als tussendoortje ...

Eet om het uur. Ik ontbijt met 2 bb, daarna om 10 uur 1, 11 uur 1, 12 uur 2, 1 uur 1, 2 uur 1, 4 uur 1 + fruit, avondeten, om 8 uur toetje en om 10 uur nog een boterham.

En ik val hiermee af. Dit komt net op 2000 cal (dus eet ik nog wat lekkere dingen tussendoor erbij). Dat is wat je moet eten om op gewicht te blijven. Wil je 2 kilo aankomen per week, zul je letterlijk het dubbele moeten eten.

Nu zeg ik niet dat je het op deze manier moet doen. Je kunt ook minder brood eten, moet je alleen zorgen dat het beleg calrijk is. Pindakaas bv is gezond en calorierijk. En grotere tussendoortjes als koekjes of candybars of nootjes ofzo... Verder kun je gemakkelijk cal binnenkrijgen door drinken. Dus geen light meer. Vruchtensappen of frisdrank.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 26-05-2007 om 15:05.
Oud 26-05-2007, 15:51
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik heb al vanaf maandag heel erge diarree, ik moet darmspoelen in het revalidatiecentrum en sindsdien is het mis.
Nou is dit absoluut geen pretje (een regelrechte hel) als je Spina Bifida hebt. Ik mag geen loperamide oid slikken van de mensen van het revalidatiecentrum. Ik ben wel heel ziek, val ook enorm af.
Nou is mijn vraag: welke producten werken verstoppend en welke heel erg laxerend?
Ik heb op internet al gelezen dat pap, rijst (geen zilvervlies denk ik), bananen, toast en thee verstoppend werken. Laxerend zijn ontbijtkoek, sinaasappelsap, karnemelk, magere yoghurt zuidvruchten, stroop, zoetstoffen, gekruide dingen, heel vette dingen en rauwkost.
Iemand een aanvulling op een van deze lijstjes? En appelstroop, is dat ook laxerend? Want dat heb ik deze week voor 't eerst gegeten (vandaag niet meer).
Ik ben ook al overgegaan op wit brood btw.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 26-05-2007, 15:54
Verwijderd
veel (wat hardere) fruitsoorten en noten/zaden/pinda's kunnen ook een licht laxerend effect hebben.
Oud 26-05-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 26-05-2007 @ 15:27 :
Als ze naast de zeven boterhammen drie tussendoortjes moet eten, dan denk ik niet dat die boterhammen als tussendoortje tellen. Vier boterhammen is idd weinig, ik vind het idd ook logisch dat je daarvan niet aankomt.
Idd, 7 boterhammen en 3 tussendoortjes. Ik eet nu 8 uur: 3 boterhammen, 10.30 uur tussendoortje en pakje vruchtensap, 13.00 uur 4 boterhammen (met boter en vet beleg), chocomelk, fruit om 15.30 uur tussendoortje en sap, dan avondeten en toetje en 's avonds nog een tussendoortje, chocomelk en fruit. Tussendoortjes zijn Twix, Kitkat, roomboterkoek, gevulde koek, appelkoek, chips etc. En hiermee kom ik nog geen 2 kilo aan per week.
Over mijn lunch doe ik ongeveer een half uur/drie kwartier en dan zit ik wel erg vol kost ook wel moeite hoor. Soms als ik niet zoveel tijd heb eet ik mijn lunch/ontbijt in twee keer.
Oud 26-05-2007, 19:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 26-05-2007 @ 16:51 :
Ik heb al vanaf maandag heel erge diarree, ik moet darmspoelen in het revalidatiecentrum en sindsdien is het mis.
Nou is dit absoluut geen pretje (een regelrechte hel) als je Spina Bifida hebt. Ik mag geen loperamide oid slikken van de mensen van het revalidatiecentrum. Ik ben wel heel ziek, val ook enorm af.
Nou is mijn vraag: welke producten werken verstoppend en welke heel erg laxerend?
Ik heb op internet al gelezen dat pap, rijst (geen zilvervlies denk ik), bananen, toast en thee verstoppend werken. Laxerend zijn ontbijtkoek, sinaasappelsap, karnemelk, magere yoghurt zuidvruchten, stroop, zoetstoffen, gekruide dingen, heel vette dingen en rauwkost.
Iemand een aanvulling op een van deze lijstjes? En appelstroop, is dat ook laxerend? Want dat heb ik deze week voor 't eerst gegeten (vandaag niet meer).
Ik ben ook al overgegaan op wit brood btw.
Drink je wel genoeg ORS? Want bij diarree verlies je vooral ontzettend veel vocht...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-05-2007, 19:20
Verwijderd
@da leentjuh: Roosvicee heeft ook een 'stop'-variant...misschien is dat een idee? (Mbt producten met een laxerende werking staat een topic op E&D van ekki, misschien dat je daar wat aan hebt.)
Oud 26-05-2007, 19:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-05-2007 @ 20:31 :
voor volgende week moet ik 1,5 kilo zijn aangekomen om een regulatie te voorkomen...
Van maandag - vrijdag ben ik 7 ons aangekome ndoor dit te eten:
O: glas melk en 2 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: roomboterkoekje
M: soep + aardappels + groente + vleesvervanger + saus + toetje
T: roomboterkoekje en fruit
A: glas melk en 3 volkorenboterhammen (1x kaas, 1x (vruchten)hagelslag, 1x vegetarisch beleg) en 1 roggeboterham (vegetarisch beleg)
T: dikke plak oudewijvenkoek
T: fruit + glas sap

En dan wel soms broodje ipv boterham (2x gedaan), of 2 plakken rookkaas ipv 1 plak kaas(elke dag wel 1x), vetter warm eten (3x in de week), groter tussendoortje enz(1x).

Nu moet ik dus 1,5 kilo..Wat zal ik er dan ongeveer bij moeten eten? Eigenlijk durf ik niet oged meer te gaan eten...
maja, wil ook niet gereguleerd worden
Probeer eens wat borrelnootjes of chips te eten, die dingen zijn kapot lekker.. en je blijft ze maar pakken.. en (persoonlijk) vind ik het minder vullen dan andere etenswaren!
En als beleg geen rookvlees, maar probeer eens lekkere goudse kaas.. en Geen vlees als biesstukjes.. maar braadworsten....
Oud 26-05-2007, 21:10
Verwijderd
^ik weet niet of het je was opgevallen aan de vegaburger en de vegetarische ham, maar ze eet geen vlees. Maar het is wel een goed idee om dan bv. geen quornburger maar een toscaanse carre ofzo te eten.
Oh en: van roggebrood zit je heel snel vol, gewoon bruinbrood is makkelijker om veel van te eten. Of wit (jaja je hebt bruin nodig voor de vezels, maar als je de minimale portie bruin al op hebt kan de rest gewoon wit).
Oud 26-05-2007, 21:22
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ik heb nog even een vraag over dat programma om vitamines enzo te berekenen. Ik heb het namelijk gedownload, maar tijdens de installatie zegt hij dat er een bronbestand ontbreekt, en hij doet het niet. Hadden jullie dat ook..?
Oud 26-05-2007, 21:50
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 26-05-2007 @ 22:10 :
^ik weet niet of het je was opgevallen aan de vegaburger en de vegetarische ham, maar ze eet geen vlees. Maar het is wel een goed idee om dan bv. geen quornburger maar een toscaanse carre ofzo te eten.
Oh en: van roggebrood zit je heel snel vol, gewoon bruinbrood is makkelijker om veel van te eten. Of wit (jaja je hebt bruin nodig voor de vezels, maar als je de minimale portie bruin al op hebt kan de rest gewoon wit).
veel vette vissoorten eten dan?
Oud 26-05-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 26-05-2007 @ 17:17 :
Idd, 7 boterhammen en 3 tussendoortjes. Ik eet nu 8 uur: 3 boterhammen, 10.30 uur tussendoortje en pakje vruchtensap, 13.00 uur 4 boterhammen (met boter en vet beleg), chocomelk, fruit om 15.30 uur tussendoortje en sap, dan avondeten en toetje en 's avonds nog een tussendoortje, chocomelk en fruit. Tussendoortjes zijn Twix, Kitkat, roomboterkoek, gevulde koek, appelkoek, chips etc. En hiermee kom ik nog geen 2 kilo aan per week.
Over mijn lunch doe ik ongeveer een half uur/drie kwartier en dan zit ik wel erg vol kost ook wel moeite hoor. Soms als ik niet zoveel tijd heb eet ik mijn lunch/ontbijt in twee keer.
Kom je daar serieus zoveel van aan? Volgens mij eet ik namelijk ook zoiets (wel suikervrij beleg en tussendoortjes, maar toch) en ik kom er niet door aan...
Oud 27-05-2007, 05:49
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 26-05-2007 @ 22:50 :
veel vette vissoorten eten dan?
De meeste mensen die vegetarisch beleg op hun brood eten (als dat een gevolg is van vegetarisch zijn dan natuurlijk, maar daar ga ik voor het gemak altijd maar vanuit) zullen in de meeste gevallen ook geen vis eten...
Oud 27-05-2007, 05:52
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 26-05-2007 @ 23:33 :
Kom je daar serieus zoveel van aan? Volgens mij eet ik namelijk ook zoiets (wel suikervrij beleg en tussendoortjes, maar toch) en ik kom er niet door aan...
Maar de verhouding tussen jouw lengte en gewicht is misschien al meer in verhouding? Bij sonho is het volgens mij de bedoeling dat ze aankomt (en misschien wel (veel) meer dan ze nu doet?).
Oud 27-05-2007, 08:43
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-05-2007 @ 06:52 :
Maar de verhouding tussen jouw lengte en gewicht is misschien al meer in verhouding? Bij sonho is het volgens mij de bedoeling dat ze aankomt (en misschien wel (veel) meer dan ze nu doet?).

En daarnaast zal iemand die gewend is 1000 cal per dag te eten wél aankomen van 2000 cal per dag, terwijl iemand met een 'normaal' eetpatroon dat niet zal hebben. (denk het jojo-effect na een streng dieet; lichaam dat in spaarstand gaat)
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 27-05-2007, 08:58
Verwijderd
Met dat menu kom ik idd aan. De eerste week 1.6 de tweede week 1.9. Inmiddels zit ik op mijn minimum gewicht, maar tot vorige week had ik ondergewicht en moest ik aankomen. Grote kans dat het idd komt doordat ik nog te licht was en daarvoor minder at.
Ik weet niet wat voor tussendoortjes jij eet, maar Twix'en en gevulde koeken enzo bevatten wel wat meer kcal dan evergreens enzo. Want met kleinere tussendoortjes kom ik ook niet aan.
Oud 27-05-2007, 09:21
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-05-2007 @ 20:17 :
Drink je wel genoeg ORS? Want bij diarree verlies je vooral ontzettend veel vocht...
Nope, ik heb dat spul niet en kan niet eens mijn huis uit om het te gaan halen (en 't is zondag).

Oh, en @Leonoor: misschien is die Roosvicee wel wat, alleen heb enigszins angst voor drankjes met calorieen
En ik weet niet of ze dat goed vinden in het revalidatiecentrum, omdat ze zeggen dat 'de boel wel moet doorlopen'.
__________________
Dat dan weer wel.

Laatst gewijzigd op 27-05-2007 om 09:49.
Oud 27-05-2007, 12:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Gothic schreef op 26-05-2007 @ 16:01 :
Ik eet dus 10 boterhammen, waarvan 3 boterhammen als tussendoortje ...

Eet om het uur. Ik ontbijt met 2 bb, daarna om 10 uur 1, 11 uur 1, 12 uur 2, 1 uur 1, 2 uur 1, 4 uur 1 + fruit, avondeten, om 8 uur toetje en om 10 uur nog een boterham.

En ik val hiermee af. Dit komt net op 2000 cal (dus eet ik nog wat lekkere dingen tussendoor erbij). Dat is wat je moet eten om op gewicht te blijven. Wil je 2 kilo aankomen per week, zul je letterlijk het dubbele moeten eten.

Nu zeg ik niet dat je het op deze manier moet doen. Je kunt ook minder brood eten, moet je alleen zorgen dat het beleg calrijk is. Pindakaas bv is gezond en calorierijk. En grotere tussendoortjes als koekjes of candybars of nootjes ofzo... Verder kun je gemakkelijk cal binnenkrijgen door drinken. Dus geen light meer. Vruchtensappen of frisdrank.
(ook aan Leonoor) Ja, ik denk dat ik maar eens moet proberen om mijn middageten op te splitsen. Twee boterhammen om half twaalf, twee om één uur, zoiets. Alleen thuis kan dat niet, of durf ik dat niet, maar hm, ben meestal toch in Utrecht.

En twee kilo per week hoeft van mij niet, heb de tijd En aan mijn beleg ligt het geloof ik niet, hehe... Drinken is lastiger, ben gewend om alleen water (naast melk dan) te drinken, vind die vruchtenspulletjes tegenwoordig niet eens meer lekker. En grotere tussendoortjes dus.. Maar dat klinkt zo ongezond

Soms denk ik: o, drie punten bmi, dat is niet zo heel veel, dat doen we wel even. Maar andere keren denk ik: tien kilo, dat is bijna 1/4 van wat je nu weegt, dat is héél erg veel.
Sonho's menu lijkt me op zich nog wel haalbaar...
En vandaag nauwelijks maagpijn, dus we gaan gewoon door. Ik zal over een week of zo eens posten of ik ben aangekomen, ben benieuwd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 29-05-2007, 16:45
dennis018
dennis018 is offline
Ehm, ik hoop dat niemand hier vervelend op reageerd..
Is het erg ongezond om een x een nogal ongezond weekje te hebben.. Of kunnen ''wij'' jongeren dit gewoon welis doen? (dits een beetje een feestweek deze week)
waardoor ik naast mn normale eten..

Zondag > grote bak nachos met saus in de bios
Maandag > grote bak nachos met saus in de bios
Vandaag > groot gebakje (tartalette = met room enzo)

En morgen en vrijdag heb ik een verjaardag, wat dus zeker weer gebak enzo word
Oud 29-05-2007, 16:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Lees alle oude topics nog maar eens door, dan zie je dat je die vraag al een keer of 10 gesteld hebt en al een keer of 10 hetzelfde antwoord gekregen hebt. Reminds me, volgens mij is zelfs dít advies je al een keer of wat gegeven.
Oud 29-05-2007, 16:50
Mara
Mara is offline
Dennis, beste jongen, ik zal je iets vertellen wat waarschijnlijk antwoord geeft op 95% van je vragen:

Een keer ongezond is echt niet erg, vooral niet als je 't kan hebben, om 't zo maar te zeggen.

Je bent een jongen, 18 jaar. De meeste jongens van die leeftijd eten zich het ongans en het kan geen kwaad. Denk dat 't bij jou ook wel zo is. Daar komt bij dat dit echt niet veel is, het is niet zo dat je op één dag een taart, 5 marsen en een pak koekjes + een bak ijs naar binnen hebt gewerkt, om maar wat te noemen.

Als je je toch zorgen maakt, zoek dit topic na voor de eetmeter. Vul daar in wat je op een dag eet. Een jongen van jouw leeftijd mag iets van 3000kcal binnenkrijgen, ik wil wedden dat jij daar niet/nauwelijks aan komt.
Oud 29-05-2007, 17:33
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 29-05-2007 @ 17:45 :
Ehm, ik hoop dat niemand hier vervelend op reageerd..
Is het erg ongezond om een x een nogal ongezond weekje te hebben.. Of kunnen ''wij'' jongeren dit gewoon welis doen? (dits een beetje een feestweek deze week)
waardoor ik naast mn normale eten..

Zondag > grote bak nachos met saus in de bios
Maandag > grote bak nachos met saus in de bios
Vandaag > groot gebakje (tartalette = met room enzo)

En morgen en vrijdag heb ik een verjaardag, wat dus zeker weer gebak enzo word
Is het misschien goed om eens met een dietiste te gaan praten?
Hij/zij kan je precies vertellen wat iemand van jouw lengte/leeftijd/gewicht mag/kan eten.
En ook dat het geen kwaad kan om eens een ongezonde week te hebben.

Want van de mensen hier op het forum neem je niks aan. Je blijft dezelfde vragen stellen.

Btw: Ik krijg uit de lijstjes die je post juist het idee dat je vrij weinig eet voor een jongen van 18...
Oud 29-05-2007, 18:15
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-05-2007 @ 17:49 :
Lees alle oude topics nog maar eens door, dan zie je dat je die vraag al een keer of 10 gesteld hebt en al een keer of 10 hetzelfde antwoord gekregen hebt. Reminds me, volgens mij is zelfs dít advies je al een keer of wat gegeven.
bloempje heeft gelijk!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 29-05-2007, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 29-05-2007 @ 19:15 :
bloempje heeft gelijk!
En misschien zou je ook eens op de replies die je krijgt kunnen reageren?????
Oud 30-05-2007, 01:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2007 @ 13:29 :
(ook aan Leonoor) Ja, ik denk dat ik maar eens moet proberen om mijn middageten op te splitsen. Twee boterhammen om half twaalf, twee om één uur, zoiets. Alleen thuis kan dat niet, of durf ik dat niet, maar hm, ben meestal toch in Utrecht.

En twee kilo per week hoeft van mij niet, heb de tijd En aan mijn beleg ligt het geloof ik niet, hehe... Drinken is lastiger, ben gewend om alleen water (naast melk dan) te drinken, vind die vruchtenspulletjes tegenwoordig niet eens meer lekker. En grotere tussendoortjes dus.. Maar dat klinkt zo ongezond

Soms denk ik: o, drie punten bmi, dat is niet zo heel veel, dat doen we wel even. Maar andere keren denk ik: tien kilo, dat is bijna 1/4 van wat je nu weegt, dat is héél erg veel.
Sonho's menu lijkt me op zich nog wel haalbaar...
En vandaag nauwelijks maagpijn, dus we gaan gewoon door. Ik zal over een week of zo eens posten of ik ben aangekomen, ben benieuwd
hey

met dat drinken kun je dus gemakkelijk heel veel winst behalen!
Denk eens na, is er echt niks qua drinken dat je lekker vindt? Geen sapjes dan, maar misschien iets van yoki of chocolademelk? een van de tig frisdranken? redbull? savonds een glaasje alcohol misschien? Capuchino? Suiker in je thee?

Drinken voelt immers minder verkeerd, vult niet echt en je behaalt zo gemakkelijk 300 kcal per dag meer dan met water.

Verder vind ik ook dat je erg weinig eet om aan te komen (of eigenlijk ook om op gewicht te blijven). Vervang die roomboterkoekjes maar door grotere tussendoortjes ja Bijvoorbeeld een roomboter gevulde koek sochtends. Savonds misschien wat chips of een notenmix? Waar ook veel kcal en vet in zit: Kinder chocolade.

Trouwens kun je misschien beter de soep schrappen. Soep is op zich wel goed voor je natuurlijk, maar soep houdt je lichaam als het ware voor de gek. Je lijf denkt namelijk dat het vast voedsel is, waardoor je eerder vol zit. Ipv van de soep kun je dan meer aardappels en (nep)vlees eten. Die aardappels, zijn die trouwens gebakken? Want gekookt is natuurlijk niks als je wilt aankomen. Witte rijst is trouwens ook wel goede afwisseling.

Daarnaast zou ik je adviseren in kleine dingetjes steeds voor de volste variant te kiezen; roomboter op je brood en bij bereiding en dergelijke. Slagroomvla ipv van vanilleyoghurt als toetje.

Wat betreft de boterhammen; neem eens iets zoeter beleg; pindakaas, chocopasta, chocoladehagel, muisjes - of helemaal erg, maar dat moet je lusten: chocoladeboter.
Verder kun je idd zoals hierboven gezegd misschien wat meer witbrood eten ipv volkoren. En probeer af en toe eens wat dubbel beleg; of maak een tosti. De oudewijven koek kun je misschien vervangen door suikerbrood of ontbijtkoek met suikerstukjes erin.

En misschien gewoon grotere borden en opscheplepels kopen, zodat het psychologisch gezien lijkt alsof je niet meer eet .

Ik vind het btw eng dat je met jouw huidige eetschema aankomt..
__________________
I love dr Phil :D
Oud 30-05-2007, 09:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Freestyler: Maar ik heb mijn huidige eetschema hier nergens echt gepost Dat wisselt sowieso nogal. Maar goed, ik denk dat ik het op zich met je eens kan zijn dat ik te weinig eet om aan te komen. Ik wil nog wel even zeggen dat het niet aan mijn gedachtes ligt, maar puur aan mijn eetgewoontes en aan mijn lichaam. Ik zit zo ontzettend snel vol en ik heb nog altijd veel last van mijn maag.

En dat drinken moet ik wel even echt gaan doen, maar hm, water is gratis Beleg is in elk geval niet het probleem, ik ben ook erg blij dat iedereen me chocoladepasta aanraadt aangezien ik in anderhalve week een pot chocoladepasta opeet, dus

Witbrood in plaats van volkoren? Is volkoren niet juist gezonder?

En ik heb vanochtend brinta geprobeerd, wat op zich fijn is want je hoeft niet zo te kauwen en slikken, maar écht enthousiast ben ik geloof ik ook niet. Nog even afwachten.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-05-2007, 10:10
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-05-2007 @ 17:50 :
Dennis, beste jongen, ik zal je iets vertellen wat waarschijnlijk antwoord geeft op 95% van je vragen:

Een keer ongezond is echt niet erg, vooral niet als je 't kan hebben, om 't zo maar te zeggen.

Je bent een jongen, 18 jaar. De meeste jongens van die leeftijd eten zich het ongans en het kan geen kwaad. Denk dat 't bij jou ook wel zo is. Daar komt bij dat dit echt niet veel is, het is niet zo dat je op één dag een taart, 5 marsen en een pak koekjes + een bak ijs naar binnen hebt gewerkt, om maar wat te noemen.

Als je je toch zorgen maakt, zoek dit topic na voor de eetmeter. Vul daar in wat je op een dag eet. Een jongen van jouw leeftijd mag iets van 3000kcal binnenkrijgen, ik wil wedden dat jij daar niet/nauwelijks aan komt.
Thanks
Oud 30-05-2007, 10:19
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 30-05-2007 @ 10:36 :
@Freestyler: Maar ik heb mijn huidige eetschema hier nergens echt gepost Dat wisselt sowieso nogal. Maar goed, ik denk dat ik het op zich met je eens kan zijn dat ik te weinig eet om aan te komen. Ik wil nog wel even zeggen dat het niet aan mijn gedachtes ligt, maar puur aan mijn eetgewoontes en aan mijn lichaam. Ik zit zo ontzettend snel vol en ik heb nog altijd veel last van mijn maag.

En dat drinken moet ik wel even echt gaan doen, maar hm, water is gratis Beleg is in elk geval niet het probleem, ik ben ook erg blij dat iedereen me chocoladepasta aanraadt aangezien ik in anderhalve week een pot chocoladepasta opeet, dus

Witbrood in plaats van volkoren? Is volkoren niet juist gezonder?

En ik heb vanochtend brinta geprobeerd, wat op zich fijn is want je hoeft niet zo te kauwen en slikken, maar écht enthousiast ben ik geloof ik ook niet. Nog even afwachten.
''De donkere broodsoorten zoals bruin-, volkoren-, rogge- en meergranenbrood bevatten iets meer voedingsvezel dan witbrood. Dat wil niet zeggen dat witbrood niet gezond is. Want ook witbrood bevat voedingsvezel, alleen wat minder. ''

Beetje afwisselen kan prima, is maar wat je lekker vind
Ik zelf vind veel drankjes als fanta ed ook totaal niet lekker, ik dronk een tijd lang alleen cola light, water & melk..
Maar al die cola is niet goed voor me (ik slaap nu ook al beter nu ik stukken minder cola drink).
sinds kort heb ik iets gevonden wat best lekker is.. miss moet je het ook maar eens proberen >> appelsientje frisfruit (is er in 3 smaken geloof ik)
Oud 30-05-2007, 11:03
Verwijderd
of als je niet meer van zoet drinken houdt: bitter lemon of grapefruitsap.
Oud 30-05-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2007 @ 02:17 :

Trouwens kun je misschien beter de soep schrappen. Soep is op zich wel goed voor je natuurlijk, maar soep houdt je lichaam als het ware voor de gek. Je lijf denkt namelijk dat het vast voedsel is, waardoor je eerder vol zit. Ipv van de soep kun je dan meer aardappels en (nep)vlees eten. Die aardappels, zijn die trouwens gebakken? Want gekookt is natuurlijk niks als je wilt aankomen. Witte rijst is trouwens ook wel goede afwisseling.

Ik vind het btw eng dat je met jouw huidige eetschema aankomt..
Volgens mij heb je het over Ikkuh15 en niet over Vogelvrij.
Oud 30-05-2007, 12:15
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
sonho schreef op 30-05-2007 @ 12:42 :
Volgens mij heb je het over Ikkuh15 en niet over Vogelvrij.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 30-05-2007, 15:32
Verwijderd
@ Vogelvrij: als je tussendoortjes als Kitkat en zo te ongezond vind, probeer dan eens dingen als studentenhaver en tutti frutti (gedroogd fruit). Veel caloriën én gezond (en niet eens zo heel vullend als je het mij vraagt)
Een misschien iets minder gezonde methode, maar wel effectief: 's avons láát nog eten. Je stofwisseling werkt dan gewoon minder goed, waardoor je geheid aankomt.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding & Gezondheidstopic # 20
Nonaj
500 13-11-2007 08:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.