Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2007, 08:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
D-sire schreef op 15-07-2007 @ 00:23 :
Hm.. ik ben zelf ook net pas begonnen (morgen les 3), maar het is volgens mij belangrijk dat je niet te hard rent. Gewoon jogtempo dus, dan hou je het ook het langste vol. Verder zijn goede kleding en goede schoenen wel aan te raden. En van tevoren bedenken waar je heen wil gaan lopen is ook handig heb ik gemerkt

Succes met les 1!!
Oke, bedankt! Ik heb niet echt goede kleren, gewoon sportkleren, omdat ik nog niet zeker weet of dit is wat ik wil.

Ik weet wel waar ik heen wil lopen, alleen heb ik geen idee hoelang die eerste 18 minuten zijn. Ik loop gewoon maar met een rondje richting bos en dan loop ik de rest wel terug ofzo.

Heeft iemand ervaring met eerst een stukje fietsen, dan lopen en dan weer naar huis fietsen?
__________________
Oud 15-07-2007, 10:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Woow, het ging echt super goed.

Eigenlijk is hardlopen best leuk, zolang het maar niet te moeilijk is.

Ik ga even overleggen met m'n familie (=hardloopkenners) en misschien dat ik dan toch alle lessen ga doen. Wellicht dat er zelfs iemand met me mee wil doen ofzo.

Ik ga in ieder geval niet voor mijn vakantie 'echt' beginnen, dus ik heb nog even de tijd om wat te proberen en eventueel geschikte kleren en schoeisel te kopen.

Bij mij in de familie gaan ze allemaal naar zo'n super goede winkel, waarbij je een afspraak moet maken en dan krijg je super goed advies en ze hebben ook van die apparatuur ed. Hebben meer mensen dat hier ook gedaan of kun je ook best naar een normale winkel om voor 50 euro schoenen te kopen?
__________________
Oud 15-07-2007, 12:02
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Vanochtend (voor de enorme drukkende warmte) les 10 gelopen. Ging super goed, vond eigenlijk dat dat ook wel mocht, want dit heb ik vorige week ook al gelopen
Kwam nog een klasje tegen van mensen die allemaal in super rustig tempo aan het joggen waren, steeds een paar minuutjes en dan (voor mijn gevoel) tien minuten wandelen, met een super energieke instructeur in fluoriserend pak erbij. Heel gezellig
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 15-07-2007, 18:31
Verwijderd
Wat een kutmuziek heeft die site geselecteerd zeg.
Oud 15-07-2007, 20:43
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Je wil weer Indie Rock 'n roll luisteren terwijl je door het bos drentelt. Nee dank je!

Ik ga interval-training doen, vind ik veel leuker en is veel handiger gezien de sporten die ik doe die toch vragen om explosiviteit en niet in 1 tempo doorhobbelen.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 15-07-2007, 21:15
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
dallie schreef op 15-07-2007 @ 21:43 :
Je wil weer Indie Rock 'n roll luisteren terwijl je door het bos drentelt. Nee dank je!
Ik ga interval-training doen, vind ik veel leuker en is veel handiger gezien de sporten die ik doe die toch vragen om explosiviteit en niet in 1 tempo doorhobbelen.
Nou, beter muziek zou wel een pre zijn, maar nu raak ik iig geen adem kwijt door meezingen met gave nummers.
Er zitten trouwens ook wat intervalstukken in de Evy trainingen (Les 8 en 11 bijvoorbeeld), misschien heb je daar nog wat aan
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 15-07-2007, 21:46
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Thanks, maar interval training als je 100% sprint lijkt me niet echt geweldig maar het valt te proberen.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 16-07-2007, 08:49
Anika
Ik heb ook maar goede schoenen gekocht, wat een verschil zeg! Loopt echt een stuk lekkerder en nog geen last van m'n knie.
Oud 16-07-2007, 10:01
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Gelzooltjes <3
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 16-07-2007, 10:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 26-06-2007 @ 08:13 :
Dat was les 23 Aan het eind stiekem een minuutje langer doorgelopen omdat ik zo lekker liep. Nu heb ik in totaal 35 minuten hard gelopen
Hier was ik gebleven

Ik had geen zin meer in Evy dus ik had gewoon mijn eigen iPod aangezet en ben door het bos gaan rennen.
In totaal 45 minuten (Eerst 15 minuten, daarna 30 minuten!) w00t! Ik ben helemaal verbaasd. Na drie weken niet te hebben hardgelopen heb ik alsnog conditie
__________________
<):o)
Oud 16-07-2007, 10:53
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Hoe hard lopen jullie?
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 16-07-2007, 12:13
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vanochtend les 12, eigenlijk een beetje te laat opgestaan, want het was al behoorlijk warm. Maar ik had een goed ritme gevonden en het ging eigenlijk vrij makkelijk
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 16-07-2007, 12:37
Anika
Citaat:
dallie schreef op 16-07-2007 @ 11:53 :
Hoe hard lopen jullie?
Ik de laatste tijd 11,3 tot 11,5 km/uur en dat kan ik wel een tijdje volhouden, in ieder geval meer dan 20 minuten. Maar het moet nog wel sneller gaan worden.
Oud 16-07-2007, 12:40
Verwijderd
ik ga maar 9 km/u
Oud 16-07-2007, 12:52
Verwijderd
Heb gisteren les 5 gedaan, na echt 3 weken niks gedaan te hebben. En het ging echt goed!
*trots*
Oud 16-07-2007, 16:42
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sarah schreef op 16-07-2007 @ 13:40 :
ik ga maar 9 km/u
ik ook
__________________
<):o)
Oud 16-07-2007, 23:19
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Volgende week heb ik weer intervaltraining op de athletiekbaan en dan post ik wel mijn tijden voor de verschillende afstanden.
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Oud 18-07-2007, 10:36
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vandaag les 13. Ik vond het best zwaar, met die drie keer vijf minuten op het eind en toen had ik het gelopen en toen vond ik het weer niet zoveel voorstellen. Maar goed, het is beter dan niets en ik ga gewoon door.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 18-07-2007, 11:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 29-06-2007 @ 11:56 :
Ok, da's erg.


Ik ga vanavond of morgen ook weer beginnen, ben al 'n maand bezig met situps om 'n béétje overtollig gewicht kwijt te raken (nu ja, gewoon dat die buik niet meer zo blubbert) en 't begint te werken (doe er 500-600 per week, 125 per dag @4/5 dagen per week, zodat ze niet overbelast raken) en ben sinds drie dagen bezig met fruit eten dus vind dat ik nu wel zo ongeveer klaar ben om er aan te beginnen. Ben extra gemotiveerd, dus.
Ok, examenuitslag viel heel erg tegen waardoor ik de hele week examens moest gaan inkijken en nog extra examenvragen enzo bij elkaar rapen, de week erna was 't Parijs waar ik wel veel heb gewandeld (elke dag toch minstens 4-5u) maar waar ik niet echt veel aan gehad heb, conditie-gewijs dan, maar vanaf vanavond gaan we ertegenaan. Vandaag ook begonnen met dieet, dus die kilo's gaan vliegen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 18-07-2007, 22:48
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ok, voor 'n eerste keer ging 't redelijk, wel af en toe wat steken gehad in m'n buikstreek maar da's vrij normaal voor iemand zonder conditie.

Morgen rustdag wel, gelukkig.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-07-2007, 08:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gisteravond les 2 gelopen, ondanks dat ik 's avonds lopen niet fijn vind. En eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Nu moet ik elke keer net zo lang lopen als rennen, dat is me toch te lang, zeker als ik drie minuten moet lopen, dat slaat nergens op.
Gaat dit nog lang zo door?
__________________
Oud 19-07-2007, 09:05
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-07-2007 @ 09:28 :
Gisteravond les 2 gelopen, ondanks dat ik 's avonds lopen niet fijn vind. En eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Nu moet ik elke keer net zo lang lopen als rennen, dat is me toch te lang, zeker als ik drie minuten moet lopen, dat slaat nergens op.
Gaat dit nog lang zo door?
ja, als ik het me goed herinner wordt het tijdens les 8 (de intervaltraining) voor het eerst minder, en dan nog niet eens elke keer.
Gisteren les 12 gedaan, en het ging echt goed! Na de laatste keer rennen (5 minuten) niet gestopt, maar nog 6 minuten doorgerend
had echt niet gedacht dat het zou lukken, maar het ging echt lekker
wel een beetje saai dat les 7,8,9 hetzelfde zijn als 10,11,12 en evy draait wel erg vaak dezelfde (slechte) muziek, maar goed, gewoon niet teveel op letten
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Oud 19-07-2007, 09:11
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Zojuist ben ik voor het eerst een stukje gaan hardlopen in de buurt. Nu ben ik doodop, maar ik bleek slechts veertien minuten te zijn weggeweest : (
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Oud 19-07-2007, 10:54
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 18-07-2007 @ 23:48 :
Ok, voor 'n eerste keer ging 't redelijk, wel af en toe wat steken gehad in m'n buikstreek maar da's vrij normaal voor iemand zonder conditie.

Morgen rustdag wel, gelukkig.
Vandaag heb ik af en toe wat pijn aan mijn rechterscheenbeen, voor de rest geen stramme spieren ofzo.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-07-2007, 12:02
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Heb net een paar dagen bij mijn ouders gezeten, en daar ook braaf doorgelopen (hoewel zij dat bijna niet konden geloven ). Jammer alleen dat daar geen park in de buurt is, nu moest ik op harde asfaltwegen lopen ipv op lekker verende zandpaden.
In elk geval, ik heb les 11 en 12 weer achter de rug, beide gingen een stuk beter dan de eerste keer die tijden (les 8 en 9), dus dat is mooi, ik heb wel het idee dat mijn conditie nu een stuk beter is. Wel jammer zijn die hoge temperaturen, ik liep bijna het hele stuk in de volle zon, dan zweet je je al kapot van de warmte zonder iets te doen
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 19-07-2007, 12:04
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 18-07-2007 @ 23:48 :
Ok, voor 'n eerste keer ging 't redelijk, wel af en toe wat steken gehad in m'n buikstreek maar da's vrij normaal voor iemand zonder conditie.

Morgen rustdag wel, gelukkig.
En die steken in mijn buikstreek waren gewoon 'n pijnlijke pukkel, dus eigenlijk ging 't helemaal goed.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-07-2007, 09:11
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Vandaag les 14. Nogal zwaar, ineens al 3x6 minuten en op zich heb ik het ook niet zo op seksistische gettohiphop, zeker niet op de vroege ochtend
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 20-07-2007, 11:21
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik heb een blessure
Wil echt graag weer lopen, maar laat ik maar verstandig zijn en wachten tot ik weer helemaal gezond ben...
Oud 20-07-2007, 15:47
Verwijderd
Gaat bij mij ook niet meer helemaal geweldig. Was gisteren braaf begonnen aan les 7, maar heb een kortere route genomen omdat ik kramp kreeg.
Oud 20-07-2007, 16:52
Princesse Suze
Avatar van Princesse Suze
Princesse Suze is offline
Citaat:
dallie
Hoe hard lopen jullie?
Ik loop 13,1 tot 13,4 km/u..
Oud 20-07-2007, 17:50
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Flijn schreef op 20-07-2007 @ 12:21 :
Ik heb een blessure
Wil echt graag weer lopen, maar laat ik maar verstandig zijn en wachten tot ik weer helemaal gezond ben...
Ik ook een beetje. Ik weet nog niet of het spierpijn is of gewoon iets verrekt, maar een spier rond m'n kuit/enkel voelt niet zo goed. Gelukkig heb ik hem nu sinds vanochtend niet meer gevoeld, dus ik ga zometeen gewoon les 3 (proberen) te lopen.

Ben nogal moe ed, maar ik wil het toch nog erg graag even doen, zo zwaar is het nou ook weer niet.
__________________
Oud 20-07-2007, 22:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Net tweede les achter de rug, ging veel minder goed dan de eerste. M'n scheenbeen stak weer op, en ik was érg vermoeid, nogal zware benen op 't einde...

Maar goed, morgen weer rustdag.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 21-07-2007, 08:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vanochtend weer gelopen, ruim een half uur gedaan over vijf kilometer. En ik loop precies 9 km/h
__________________
<):o)
Oud 21-07-2007, 09:14
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
dallie schreef op 16-07-2007 @ 11:53 :
Hoe hard lopen jullie?
Maakt eigenlijk weinig uit, 't belangrijkste is dat je niet in 't "rood" gaat, maar dat je hartslag rond de 65-70% van je maximale hartslag (220-leeftijd) schommelt... Op die manier verzuur je normaal gezien je spieren niet én heb je een ideale vetverbrandings-hartslag...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 21-07-2007, 10:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 21-07-2007 @ 10:14 :
Maakt eigenlijk weinig uit, 't belangrijkste is dat je niet in 't "rood" gaat, maar dat je hartslag rond de 65-70% van je maximale hartslag (220-leeftijd) schommelt... Op die manier verzuur je normaal gezien je spieren niet én heb je een ideale vetverbrandings-hartslag...
Ik heb ooit uitgerekend dat mijn ideale verbrandingshartslag rond de 130 ligt. Maar tijdens het lopen heb ik geen hartmeter, dus ik heb geen flauw idee wat mijn hartslag is.
Wel weet ik dat ik na dat halve uur niet dood neer val, maar eigenlijk nog wel door kon rennen
__________________
<):o)
Oud 21-07-2007, 10:22
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-07-2007 @ 11:18 :
Ik heb ooit uitgerekend dat mijn ideale verbrandingshartslag rond de 130 ligt. Maar tijdens het lopen heb ik geen hartmeter, dus ik heb geen flauw idee wat mijn hartslag is.
Wel weet ik dat ik na dat halve uur niet dood neer val, maar eigenlijk nog wel door kon rennen
Je zou nog in staat moeten kunnen zijn om te praten met iemand als je loopt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 21-07-2007, 17:51
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wha, wat een geklungel gister. Eerst hing m'n mp3-speler niet goed, daarna drukte ik hem per ongeluk terug en moest ik heel langzaam verder spoelen, met als gevolg dat ik het ritme van Evy niet kon volgen. Wel de les helemaal gelopen alleen tussendoor dus iets langer gewandeld.

Nu vakantie en daarna heb ik hopelijk betere schoenen en kleren om weer fris te beginnen.
__________________
Oud 21-07-2007, 20:32
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Vanmiddag (tussen HP 7 lezen door) les 13 gelopen. Ik had verwacht dat ik meer problemen zou hebben met 3x 5 minuten, maar het ging heel goed, totaal geen ademtekort. Ik had nog wel wat extra gelopen als ik niet terug had gewild naar mijn boek
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 22-07-2007, 10:15
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Hoe slecht is het om op gewone puma's te hardlopen? Dus geen speciale hardloopschoenen? Ik heb dat een aantal maanden gedaan, maar begon een tijdje nadat ik al gestopt was erg last van mijn knieën te krijgen. Kan dat daar door zijn gekomen?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 22-07-2007, 12:12
Osmoian
Osmoian is offline
Betwijfel het, ik loop nu al ruim anderhalf jaar op dezelfde straatschoenen en heb nooit last gehad van blessures. Ik vind dat het belang van de schoen ook altijd zoveel wordt opgehyped. Zonder problemen loop ik nu 3x in de week 3 kwartier, om blessures te voorkomen moet je gewoon goed naar je lichaam luisteren. In plaats daarvan schuiven velen het denk ik snel af op de schoenen om maar niet onder ogen te hoeven zien dat het werkelijke probleem ergens anders ligt.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, als je werkelijk een topatleet bent of als je een voetafwijking of iets dergelijks hebt. Wanneer je net zoals ik op recreatief niveau hardloopt zouden schoenen niet van top belang hoeven te zijn. Overigens geldt dit natuurlijk voor mij, iedereen is anders.
Oud 22-07-2007, 14:11
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Hmm, op het moment loop ik een keer per week om lekker afstand te maken. Elke zondagochtend en ik ben van 6.5 naar 11.5 km gegaan de laatste maanden (voorzichtig opgebouwd). Ik wilde alleen dat ik wat beter tijd kon vinden om ook wat aan mn snelheid te gaan doen.
Iemand suggesties om aan je snelheid te werken?
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 22-07-2007, 15:00
Anika
Citaat:
Chaucus schreef op 22-07-2007 @ 15:11 :
Iemand suggesties om aan je snelheid te werken?
Wat ik doe is geregeld hetzelfde rondje lopen en m'n tijd opnemen, en er steeds iets korter over proberen te doen. Als je op bepaalde punten onderweg je tijd onthoudt, weet je of je goed bezig bent.
Oud 23-07-2007, 09:43
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Alwien schreef op 20-07-2007 @ 10:11 :
Vandaag les 14. Nogal zwaar, ineens al 3x6 minuten en op zich heb ik het ook niet zo op seksistische gettohiphop, zeker niet op de vroege ochtend
Idd zeg, les 14 is wel het dieptepunt qua muziek tot nu toe...
Maar wiieeeh! Ik heb hem uitgelopen! Op het einde had ik het wel heel zwaar, en zei ik steeds tegen mezelf "bij dat bankje mag je stoppen" en dan was ik bij het bankje en dan dacht ik "na die bocht mag je stoppen" en toen was het ineens afgelopen.
Er waren vandaag wel erg veel professionele mensen die op hoge snelheid rondrenden en mij aankeken alsof ik de snelheid en conditie van een naaktslak had. Maar wacht maar, over een paar weken ben ik net zo goed als zij (ahum)!
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 23-07-2007, 15:50
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Door vakantie 2 weken niet hardgelopen en toen ik vorige week thuis kwam les 21 gedaan maar mijn conditie was echt veel verslechterd in de vakantie dus ipv 10-10-12 ongeveer 10-7-5
22 overgeslagen want ik was voor de vakantie al bij 24 en vandaag les 23 gedaan en die ging echt goed, normaal wandel ik nog een stuk naar huis maar dat heb ik er vandaag ook gewoon achteraan gelopen
__________________
;-)
Oud 24-07-2007, 08:30
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik ga vandaag les 6 lopen, het verbaast me hoe goed het me tot nu toe afgaat. M'n broertje had wel het idee dat de eerste paar lessen wat onder mijn niveau lagen (ik had al een minibeetje conditie van tennis) omdat ik niet buiten adem raakte na het lopen. Dat zal nog wel komen vrees ik, ik vond bij les 5 de drie keer 3 min best pittig. Al geeft het wel een hoop voldoening als ik het dan toch maar weer even heb gedaan.
__________________
Oud 25-07-2007, 16:35
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik ben weer eh.. in de running. 25 minuten en een sprintje aan het eind. Na drie weken niets gelukkig niet ál mijn conditie kwijt.

@ dallie: post je je tijden nog?
Interval lijkt me wel een goede manier om over mijn dode punt van 30 minuten heen te komen... ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
Oud 25-07-2007, 19:16
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Skilly schreef op 23-06-2007 @ 22:40 :
Zelf denk ik dat om te rennen niet schadelijk is.
Op welke manier is hardlopen schadelijk als je "te licht" bent? Het lijkt me net slechter voor je gewrichten als je zwaarder bent. In elk geval, ik ben de laatste maanden 10kg afgevallen wegens stress en liep tot mijn verbazing eergisteren en gisteren 5km en 7km zonder dat ik voordien aan hardlopen heb gedaan terwijl ik vorig jaar amper 3km haalde.

Al moet ik wel toegeven dat mijn linkerkuit niet meer meewerkt omdat ik die rustdag per se wou overslaan.
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Oud 25-07-2007, 22:57
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Net les vier afgewerkt, ging goed. Overmorgen zou les vijf moeten volgen, maar dan heb ik waarschijnlijk geen tijd... Dus dan wordt 't zaterdag thuis ergens.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 28-07-2007, 18:25
Verwijderd
Gisteren maar voor de derde keer opnieuw begonnen. Ik ben zo slecht in afmaken waar ik aan begin ah ah ah
Oud 29-07-2007, 15:11
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Even een paar vraagjes:

* aan degenen die hun snelheid weten: hoe bereken je die? Bestaat daar een apparaatje voor of zoek je je route op, en waar dan? Mijn route loopt door een bos, de paden hebben geen namen; is er een manier om de lengte ervan te berekenen?

* aan degenen die met een hartslagmeter trainen: welke gebruik je?

* idem.: op welke hartslag (%) train je, en is dat steeds hetzelfde of wissel je af? (ter informatie: ik loop ongeveer een half uur en wil beter worden, zowel qua snelheid als qua uithoudingsvermogen)

* rusthartslag 68 (handmatig gemeten... betrouwbaar?)
maximale hartslag (220-leeftijd) 199
als ik op bijvoorbeeld 75% wil lopen, is dat dan gewoon .75 x 199=149?

Enlighten me!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #12
Verwijderd
500 12-09-2014 13:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #9
Verwijderd
500 10-01-2012 18:17
Vrije tijd Hardlooptopic #8
Hawahaai
500 13-12-2010 23:33
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Miracle
500 29-11-2007 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.