Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 14:27
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hallo iedereen,

Ik slaap wel goed enzo, maar toch heb ik altijd wallen onder mijn ogen. En dan ook niet van die lichte die je makkelijk zou kunnen camoufleren maar redelijk grote, hangende ik-zou-het-bijna-vetkwabben-willen-noemen-wallen. Ze verpesten echt mijn hele gezicht. Ik lijk er veel ouder en vermoeider door, terwijl ik echt niet moe ben ofzo. Het zijn volgens mij wat ze vetwallen noemen, die je niet krijgt van vocht- of slaaptekort maar dat ze gewoon erfelijk zijn. Ik had ergens iets gelezen over dat je ze weg zou kunnen laten halen, en ik vind het zo erg dat ik het de laatste tijd zelfs wel eens overweeg. Weet iemand hier misschien of dat (zonder gevaren) kan, ook op mijn leeftijd? En hoeveel dat kost, en of je littekens of iets dergelijks houdt?

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:08
Verwijderd
Ik heb even research gedaan:

Een koud washandje of ijsblokje is een goed middel om je wallen te verminderen. De kou zorgt er voor dat de bloedvaten onder het oog samentrekken en dat het vocht langzaam afgevoerd kan worden. Een snel effect bereik je ook met koude komkommerplakjes of koude theezakjes. En sommige modellen smeren Sperti (aambeienzalf) onder de ogen, maar of dat echt helpt??

Als je altijd last van wallen hebt dan kun je die verminderen door veel water te drinken. We weten het allemaal: minimaal 2 liter per dag! Let daarnaast op wat je eet want teveel en te vet eten kan ook een oorzaak zijn. Houd je aan de regel 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag!

Bron:
http://www.beautynieuws.nl/nieuws/34...onkere-kringen

Of

Komkommer & theezakjes
Wanneer je geen crème in huis hebt zijn er verschillende huismiddeltjes die snel verlichting kunnen brengen. Check als eerste of jouw oogmake-up remover toevallig komkommer of korenbloem bevat. Is dit het geval, drenk er dan twee watjes in en ga vijf minuten liggen met deze watjes op je ogen. Heb je geen korenbloemlotion in huis? Probeer het dan eens met twee nat gemaakte theezakjes (het liefste kamillethee) of twee plakken komkommer. Ook ijsklontjes (wel in een doekje of washandje!) tegen je ogen wil nog wel eens helpen de wallen te verminderen. Tenslotte zijn er verschillende ‘relaxmaskers’ op de markt die gevuld zijn met een kalmerende en verzachtende gel.




Verder lijkt het er dan op dat het erfelijk is. Heeft iemand in de familie nog meer last van dit probleem?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 18:10
VB#
Avatar van VB#
VB# is offline
mss had ik wel iets anders dan jou maar ik had precies t zelfde en was ook niet moe ofzo maar toen ging ik gwn eerder slapen en toen gingen ze weg dus probeer eerst eens meer te slapen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 10:38
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ja dat met die ijsblokjes, theezakjes en korenbloemenwater heb ik allemaal al geprobeerd, maar levert niet echt noemenswaardige veranderingen op..
Okee meer drinken dus en maar proberen eerder te slapen.
Bedankt beiden!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid wallen onder je ogen
JustSaying
9 08-08-2012 01:06
Lichaam & Gezondheid wallen onder ogen
katje_vd
8 17-08-2005 16:32
Lichaam & Gezondheid Wat te doen met wallen onder je ogen?
Verwijderd
5 27-03-2004 20:22
Lichaam & Gezondheid Wat te doen tegen wallen?
Qimm
11 02-02-2003 10:41
Lichaam & Gezondheid 'wallen onder de ogen'
LionHeart_temp
22 12-02-2002 20:03
Lichaam & Gezondheid wallen
psilo
4 03-12-2001 18:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06.