Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2004, 16:17
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 16:34 :
Pff.. druk haar met de neus op de feiten. Ga met haar naar een dietist die haar laat zien wat er kan gebeuren (liefst met de meest gruwelijke foto's). Zeg desnoods dat ze geen smal gezichtje heeft maar een dik hoofd.

Als ze iets er tegenin wil brengen, gewoon doorgaan met praten. Als 't dan nog niet wil dan kan je er weinig aan doen, dan heb jij iig je best gedaan.
tja, tis niet dat een waanzinnig goede band heb met die tante. Ik snap ook niet waarom haar 2 kinderen en haar man niets van haar gewicht zeggen. Maar misschien doen ze dat wel en is het gewoon een hopeloos geval. Ik bedoel, je wordt praktisch doodgegooid met allerlei reclames dat je gezonder en bewuster moet gaan leven, kan toch niet dat zij denkt dat ze zo goed bezig is?

Naja, tis ook eigenlijk niet mijn taak om haar aan d'r verstand te peuteren dat ze ongezond bezig is. Zeker niet als ze indirect al heeft aangegeven er niet voor open te staan.

Ik vroeg het me gewoon af, wat je met zo iemand kon doen om d'r gezonder te laten leven.
(haar dochter is overigens wel een kilo of 10 afgevallen en die ziet er nu prima uit, dus als er een tijd is geweest dat ze motivatie had gehad om af te vallen, was dat toen wel geweest)
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 29-09-2004, 16:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-09-2004 @ 17:12 :
Dat is inderdaad niet duur nee. Maar opbakken is dat niet erg vet? (neem aan dat je daar boter of olie voor gebruikt) Dan lijkt mij de magnetron een beter alternatief, al hoop ik wel dat het dan gaar wordt K zal eens gaan kijken
Je hebt gelijk hoor en ik weet dat er gezondere alternatieven zijn, alleen wil ik het nog wel een beetje leuk houden zegmaar, dan kan ik het een stuk beter volhouden. Toch bedankt
Met olie inderdaad, maar als je dan even met een spatel (heb je toch al gebruikt voor bereiding) plat op de bovenkant duwt sijpelt er al een boel uit, kan je gewoon weggooien.

Ik weet niet hoe oud jullie magnetron is, maar onze magnetron heeft de stand 'koken' en dan ook voor vis. Ik kan dan instellen hoeveel 't weegt en dan doet 'ie 't automatisch
Het is gewoon diepgevroren, het hoeft in principe alleen maar opgewarmd te worden. Van te voren wat viskruiden erover, of peper en zout, of wat je maar lekker vind, en smullen maar.
Oud 29-09-2004, 16:20
Mara
Mara is offline
@PrimRose: Dan kan je er verder niks aan doen. Het is een volwassen vrouw, ze weet waar ze mee bezig is. Er is genoeg voorlichting, dus dan is 't d'r eigen keuze.
Oud 29-09-2004, 16:51
Verwijderd
Ik vertrouw die kcal meters op loopbanden niet zo...
Als ik bv een 30 min. alpinetrail doe, (heuvelop/heuvelaf) kom ik rond de 250 kcal. (Da's meer klimmend lopen dan echt rennen)
Als ik zo'n stepding doe kom ik in nauwelijks 20 minuten ver over de 300 kcal, en ik ben dan ook best bezig geweest, niet heel suf en sloom. Hoe kan ik dan in hemelsnaam op de loopband maar 250 kcal verbrand hebben.

vandaag:
Ontbijt: ---
Tussendoor 9:30: Muesliereep, water
Lunch 11:30: 1 snee b.brood met kaas
1 snee b.brood met ham
Ei zonder eigeel
Kop thee
Tussendoor 14:30: 2 sneen b.brood met tonijn
sinasappel
kop thee
Tussendoor 16:30: Kiwi, appel, bruinbroodje jam
Kop thee
Avondeten 18:00: 2 aardappelen opgeklopt met een beetje melk
Broccolie, gekookt ei
Bakje vetarme fruityoghurt met cruesli
groot glas melk
Tussendoor 20:00: ????

vanochtend eerst naar de sportschool geweest, heb maar een mueslireep gegeten op de weg daarheen, wou niet op een helemaal lege maag sporten en was pas om 9 uur opgestaan, dat was dus mijn dag tot zover, en wat in de planning staat voor de rest,...
Ik heb hie rnog een powerade fles staan die ik nog opdrink vandaag, en ik ben niet echt een vlees-eter, behalve dingen voor op brood eet ik het ook niet vaak, dus een ei bij mn aardappels en broccolie? Beetje okay?

Laatst gewijzigd op 29-09-2004 om 16:58.
Oud 29-09-2004, 16:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik geef weer even m'n lijstje wat ik tot nu toe heb gegeten.
Beetje vreemd, een lijntopic, en ik stel vragen hoe ik moet aangekomen...

ochtend:
1 boterham met roomboter en nageltjeskaas
1 boterham met chocopasta
1 glas melk

tussendoor 1:
4 mini-marsjes

tussendoor 2:
3 landoogstkoeken
3 mini-marsjes
1 pakje chocomelk

middag:
1 boterham met roomboter en 2 speculaasjes
1 boterham met chocopasta
1 boterham met roomboter en cervolaatworst (een plakje of 3)
1 kinder-maxi

tussendoor 1:
1 cracker met smeerworst
1 roggebroodje met becelboter en kaas (boerenbeleg, blablabla)
1 glas ice tea

tussendoor 2:
6 maria-koekjes
schaaltje rode besjes
6 mini-dingetjes (van die celebrations)

avond:
nog niet gehad, maar weet het wel een beetje al
macaroni met tomatensaus en gehakt (ik eet meestal 1 vol bord)
glasjes water
schaaltje yoghurt
- - - -

De rest weet ik nog. Wat kan ik er aan doen gezond meer aan te komen? Wat moet ik meer eten? Soort eten?
Oud 29-09-2004, 17:03
Mara
Mara is offline
@sweetsterretje: Ik zou 's ochtends toch wat eten. Zelfs als je naar de sportschool komt, of anders als je daar weer weg gaat. Nu komt je stofwisseling een beetje laat op gang lijkt mij
Verder weinig commentaar, maar let op dat bijv. de kaas een magere variant is en ook de melk. Jam heb je ook in een lightversie, maar dat zijn meer bijkomende tips
Oud 29-09-2004, 17:05
Verwijderd
de jam is light, kaas niet, melk is mager (sorry vergeten te vermelden)

Ehm, van de sportschool enzo, is het niet goe dom af en toe op een lege maag te gaan sporten omdat je dan je vetreserves eerder aanspreekt, oid? Dacht dat iemand dat hier een sgezegd had, maar goe dik maak er dus geen gewoonte van want het bevalt me voor geen meter...
Oud 29-09-2004, 17:09
Mara
Mara is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 29-09-2004 @ 18:05 :
de jam is light, kaas niet, melk is mager (sorry vergeten te vermelden)

Ehm, van de sportschool enzo, is het niet goe dom af en toe op een lege maag te gaan sporten omdat je dan je vetreserves eerder aanspreekt, oid? Dacht dat iemand dat hier een sgezegd had, maar goe dik maak er dus geen gewoonte van want het bevalt me voor geen meter...
Ja, dat is wel goed, maar 't is voor jou nogal laat. Het is goed om bijv. voor het ontbijt wat cardio te doen ('s ochtends wat gaan joggen ofzo) maar op 't tijdstip dat jij gaat sporten lijkt 't me niet gezond. Ik weet niet hoe laat je bent opgestaan, maar zoals je al zegt is 't zo niet erg fijn

Ik ga 's ochtends joggen rond een uur of 8, en dan heb je nog geen behoefte aan eten en dan heb je er geen last van. Maar ik zou als ik jou was wel gewoon wat eten, desnoods alleen eiwitten 's ochtends.
Oud 29-09-2004, 17:10
kliwie
kliwie is offline
Maaltijd Voedingsmiddelen Porties KCal Vet

Ontbijt
5 x Cornflakes - 1 eetlepel (4 g)
0,5 x Yoghurt, mager - 1 bakje (150 ml)
1 x Yoghurt, mager - 1 bakje (150 ml)
Totaal 150

Lunch
2 x Bruin brood - 1 snee (35 g)
1 x Roggebrood, licht - 1 snee (50 g)
1 x Leverworst - per snee (15 g)
2 x Kaas 30+ - per snee (20 g)
Totaal 390

Diner
2 x Bloemkool, gekookt - 1 groentel. (50 g)
2 x Biet, gekookt - 1 groentel. (50 g)
2 x Augurken, zoetzuur - 1 stuks (25 g)
1 x Bloemkoolsaus - 1 sauslepel (25 g)
1 x Varkenslap, mager - 1 stuks (75 g)
Totaal 190

Tussendoortjes
1 x Appel - 1 stuks (120 g)
1 x Mandarijn - 1 stuks (65 g)
1 x Kiwi - 1 stuks (75 g)
Totaal 115 0


Totaal 845 calorien en 20 gr vet

vanavond wil ik nog yoghurt eten
Oud 29-09-2004, 17:12
kliwie
kliwie is offline
ik denk niet dat dat aantal calorien helemaal goed is trouwens. ik heb namelijk kaassaus gegeten en geen bloemkoolsaus, maar kon die nergens vinden en verder heb ik het gevoel dat het net is alsof dit te weinig is, nouja er komt nog wel ongeveer 170 calorien bij natuurlijk voor de yoghurt van vanavond.

Maar is dit een teken dat ik meer moet eten? ik heb alles goed verspreid gegeten en heb geen honger gehad. 2 boterhammen en 1 roggebroodje is toch niet te weinig? ja er had ook eigenlijk wel 1 boterham bij gekunt...
Oud 29-09-2004, 17:15
Mara
Mara is offline
@kliwie: Ja je moet meer eten. Je avondeten is wat groente en een stukje vlees. Neem er bijv. ook nog wat aardappels bij.

Ook je ontbijt moet groter. Neem brood of meer cornflakes.

Ook zie ik geen tussendoortjes. Neem tussendoor nog 2 boterhammen met mager beleg, dan ga je al de goede richting op
Oud 29-09-2004, 17:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Wie heeft trouwens een goede site voor de koolhydraat, eiwit, vet?

Ben wel benieuwd hoeveel ik er per dag heb.
Oud 29-09-2004, 18:14
Verwijderd
Vandaag

Ochtend
3 boterhammen jam

Tussendoor
1 roggebrood kaas
appel

Middag
2 boterhammen 20+ smeerkaas
1 boterham jam

Tussendoor
1 boterham jam

Avondeten
stukje kalkoenfilet
aardappelpuree
half bord rode kool

Vanavond
fruit
magere yoghurt
Oud 29-09-2004, 18:16
kliwie
kliwie is offline
ik heb drie stuks fruit ingevuld als tussendoortjes, heb ik ook als tussendoortjes gegeten. ja idd meer brood.

maar ik heb altijd het gevoel dat ik juist heel erg verspreid moet eten dus dan eet ik 's ochtends eerst een stuk fruit, 1 uur later die yoghurt met cornflakes of kwark of brinta en dat 2 uur later in eerste pauze 1 boterham, in tweede pauze nog een boterham en een appel, derde pauze (als ik die heb) nog een boterham. wanneer ik thuis komt eet ik dan nog een stuk fruit en dan avondeten.

snap je wat ik bedoel, ik heb niet het gevoel dat ikt e weinig eet omdat ik wel vaak eet. is het dan misschien een idee om in de tweede pauze nog een boterham te eten?
Oud 29-09-2004, 18:40
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
VERDOMME!!!! (SORRY VOOR HET GEVLOEK...)
Vandaag heb ik veel pepernoten gehad, een paar dropjes en een hamburger..... En het ging net een beetje goed
KUT!!!!

Ik heb overigens wel kwark inplaats van halfvolle yogurt gehad en geen kaneel koekjes, maar dat helpt dus niet zoveel

Vanaf morgen ga ik weer beter op mijn eten letten en ik neem volgende week een fitniss abonnement en dan ga ik 3x in de week 3 kwatier sporten!!!!!

Ik ben nu ZO boos op me zelf......
Oud 29-09-2004, 18:58
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Jezus wat is nou het hele probleem hier

Je wil afvallen of je wil het niet, elke keer die k*t excusen van "jaa dit was er vandaag en zus en zo máár morgen beter"

Ik zie het steeds meer mensen doen, en elke keer word diggene bemoederlijk toe gesproken door de rest die zich ook niet kan beheersen, maar met al het kromme recht te praten is nog nooit resultaat bereikt, het lijkt wel politiek.

Niks morgen beter, morgen is er wel weer wat anders, zorg gewoon dat het schema klopt en hou je daar ook aan anders kun je maar beter kappen, dat geklaag waarmee allerlei posts worden vervuild heeft de klager 9 van de 10x aan zichzelf te danken

Ik ga niet zeggen dat het de 1e week makkelijk is, zeker niet, maar wie het nog niet eens een week vol kan houden... nee, 1 koekje is niet geen, net zoals 1 handje pepernoten niet géén handje pepernoten is. Elke smokkel is er een, klein toegeven verkleind de stap naar groot toegeven, neem gewoon niets dan merk je ook niet wat je mist !

Als je dat niet kunt moet je je afvragen of je wel de ballen hebt om een mooi lichaam te krijgen, of dat je er liever van blijft dromen terwijl je nog een bitterbal neemt.

't moest er ff uit
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 19:00
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Ja ik weet het... Ik voel echt zwak vandaag, ik wou dat het alvast morgen was....
Oud 29-09-2004, 19:10
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 29-09-2004 @ 20:00 :
Ja ik weet het... Ik voel echt zwak vandaag, ik wou dat het alvast morgen was....
Zal ik zeggen dat een poosje cardio het kcalteveel kan opheffen... ? Naaaah nee je zou er nog een eetprobleem aan over houden....

Waar maak je je druk om, je bent zelf fout, sinterklaas heeft je heus niet onder schot gehouden om pepernoten te eten. Met willen alleen kom je nergens want morgen gebeurt het weer.

En als je het echt niet kunt weerstaan en je wil toegeven, vang dat dan op met cardio maar stel je niet zo aan, wat heb je er aan om constant van anderen te horen dat het zielig is, en dat het morgen vast beter gaat, wij hier kunnen niet voor jou afvallen dat moet je zelf doen.

Heb je je verdiept in voeding ? Heb je een concreet kcal schema voor élke dag ? Heb je een inspannings schema ? Nee ? Waar ben je dan in godsnaam mee bezig... natuurlijk gaat het dan verkeerd.

Stel je zelf de vraag, hoe ontevreden ben ik met mijn figuur, is het reëel om af te willen vallen ? Zo ja, wat heb ik daar voor over.
Discipline loont. ( op de juiste manier toegepast dan, anorexia is een ander verhaal )

Benader je dieet, zoals je een tentamen zou benaderen. Stap voor stap en zonder smoesjes.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 19:16
Verwijderd
@ Mightuduck, wat je uitleg op de vorige pagina betreft, ik hem hem gelezen en begreep alles wat er stond maar heb er geen antwoord op mijn vraag kunnen uithalen . Misschien was ik niet duidelijk genoeg? Ik had zelf namelijk het idee dat bij een afval-dieet niet alleen het aantal grammen vet minder 'moest' zijn, maar ook het percentage van het totaal. En dat blijkt dus niet zo te zijn, en ik wist niet waarom .
En dat 50 % was inderdaad een typfout, ik bedoelde 15.

En vergeet niet dat mensen die al meer zijn aangekomen dan ze wilden, vaak mensen zijn die al weinig zelfdiscipline hebben en het dus extra moeilijk is voor hen om zich aan een schema te houden. De bodybuilders die jij kent zullen er ongetwijfeld geen moment moeite mee gehad hebben, maargoed, je moet toch al zelfdiscipline hebben om fanatiek een sport te gaan doen . Ik begrijp zelf ook niet altijd goed hoe het kan dat iemand zich niet eens een beetje aan een eetplanning houdt, maar ik vind zelf de regelmaat wel fijn (ik eet nu ook zo'n beetje elke dag hetzelfde, terwijl ik gewoon tevreden ben met mijn figuur/gewicht) en ben dus ook een 'type persoon' om zich aan een eet schema te houden. Niet iedereen gaat dat makkelijk af.

Daarbij is een deel van de mensen die wel zelfdiscipline hebben maar toch willen afvallen, niet goed in staat om te sporten, of ze weten niet hoe ze gezond moeten eten, of ze hebben voedselallergiën die gezond eten bemoeilijken, maar daar hou je op zich wel rekening mee.
Oud 29-09-2004, 19:20
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Huh ik gaf toch goed antwoord ? Het totaal aan grammen vet daalt idd sowieso, het aantal kcal word minder, 20% vet van 2000kcal is in grammen meer dan 20% vet van 1500kcal.

Het percentage blijft hetzelfde, waarom, dat legde ik al uit toch ?
Of snap ik het nou nog verkeerd
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 19:24
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Wat betreft die discipline, ik snap dat ook wel dat je gedemotiveerd raakt, maar met het probleem erkennen en begrijpen is het niet opgelost.

Juist de meeste gasten die dat doen hadden vroeger hetzelfde probleem, negatief zelfbeeld etc. En juist omdat elk van hun op een gegeven moment de knoop doorhakte en daden ondernam ipv alleen te klagen komen ze ergens.

Klagen lost niets op, eens moet je gewoon de knop omzetten. Voor jezelf is het het makkelijkst om dat in 1x te doen want anders heb je nog een lange weg vol fouten te gaan. Dat hebben we wel weer gezien, je zou eens moeten tellen hoeveel je elke week de mist in gaat en belabbert eet door die halve aanpak.

Thats my point.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 19:24
Verwijderd
Je hebt niet echt een duidelijk waarom van het percentage gegeven, alleen waarom je altijd toch vet nodig hebt maar dat wist ik ook al wel.
Oud 29-09-2004, 19:29
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Het percentage is een richtlijn, 20% vet is oke. De individueele behoefte ligt iets anders, maar om die exact te weten zou je elke dag je bloed moeten laten testen.

Waarom bij dieet het % vet hetzelfde blijft ( en dus het aantal grammen daalt, terwijl het waarschijnlijk in jou ogen zo leek, dat dat aantal grammen hetgeen was dat je nodig had om gezond te blijven ) is puur om daarmee het aantal kcal te beperken. Vet wat je eet kan immers ook als brandstof worden gebruikt.

+ dat je met iets minder exogeen vet toekan, omdat het vet uit reserve cellen ook nog altijd gewoon vét is... dat dus ook de góede eigenschappen van vet nog bevat.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 19:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 29-09-2004 @ 19:40 :
VERDOMME!!!! (SORRY VOOR HET GEVLOEK...)
Vandaag heb ik veel pepernoten gehad, een paar dropjes en een hamburger..... En het ging net een beetje goed
KUT!!!!

Ik heb overigens wel kwark inplaats van halfvolle yogurt gehad en geen kaneel koekjes, maar dat helpt dus niet zoveel

Vanaf morgen ga ik weer beter op mijn eten letten en ik neem volgende week een fitniss abonnement en dan ga ik 3x in de week 3 kwatier sporten!!!!!

Ik ben nu ZO boos op me zelf......
een paar dropjes is niet erg. Pepernoten zijn ook niet heel slecht en een hamburger (niet vd Mc) is ook niet slecht. Een hamburger hoeft helemaal niet vet te zijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-09-2004, 19:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
bah, m'n ouders nodigen me steeds uit om uit eten te gaan. Pizza of saté met friet is nou niet echt goed , zeker niet met ijs toe... ik heb het helaas te druk om 2x te trainen per week, dus het blijft 1x en dat is jammer.
Verder dit weekend familiereunie, BBQ buffet... maar vooral stokbrood eten en magere kip oid als dat er is.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 29-09-2004, 20:27
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-09-2004 @ 20:42 :
een paar dropjes is niet erg. Pepernoten zijn ook niet heel slecht en een hamburger (niet vd Mc) is ook niet slecht. Een hamburger hoeft helemaal niet vet te zijn.
Ja en zo kun je dus wel álles goedpraten. Hoeveel koolhydraten leveren die pepernoten, die je ook uit goede dingen had kunnen halen die je verbranding niet saboteren.

Hoeveel vet levert zo'n hamburger op, je zit toch al zo snel aan e bovengrens van vet, die vetten had je ook uit gezondere dingen kunnen halen. See the point ?

Plus dat je geestelijk gewoon fout bezig bent, aan de ene kant weet je dat je zondigt, aan de andere kant is het na 1 ook moeilijk beheersen om geen 2 er van te maken.

En nu doe jij ook net alsof je verplicht al die etentjes en gelegenheden mee moet schransen. Ik vind dat geen excuus, gewoon niet mee doen, men hoort daar maar respect voor te hebben. Je hoeft toch zeker niet je schema te laten saboteren omdat een ander dat gezellig vind
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 21:11
Verwijderd
Poging 895 om normaal te gaan eten gaat morgen beginnen. Ik probeer het elke dag maar het gaat steeds fout (=vreetbuien).

Nou heb ik dit schema gemaakt:

Ontbijt:
1 boterham met appelstroop (of is appelstroop heel ongezond?)

Lunch verdeeld over twee keer
2 boterhammen 20+ kaas

'S middags thuis
1 boterham appelstroop
1 stuk fruit

avond eten
Wat er is.

'S avonds yoghurt of fruit.

Op school kom ik nooit zo toe aan eten omdat ik maar pauzes van 15 minuten heb en als de les dat uitloopt is er geen tijd meer. Dus meestal eet ik pas in de trein.
Het moeilijkste vind ik 's middags thuis dan ga ik altijd heel veel eten terwijl ik geen honger heb ofzo.
Nou hoop ik dat ik me hieraan kan houden, ga het ook beneden gewoon neerleggen.

Maar wat denken jullie? Is het heel slecht dit schema of moet het hiermee te doen zijn? Wat zou evt beter kunnen?

(Ik ga het afvallen maar een beetje uit mn hoofd zetten verlopig (naja proberen), eerst maar es normaal eten. Dus geen uithonger pogingen en vreetbuien meer)

bvd, kir.
Oud 29-09-2004, 21:27
Mara
Mara is offline
@sonho: Het is te weinig, dan hou je 't idd niet vol.
Ontbijt een extra boterham erbij, lunch gewoon 2 boterhammen en tussen ontbijt en lunch ook nog een boterham.
Oud 29-09-2004, 21:28
Mara
Mara is offline
Ohja, ik heb m'n vetpercentage ook gemeten. 't Was te hoog (waarom had ik dat nou verwacht )

'Ideaal' voor een vrouw is (zei die man) 18-20%. Ik zit op 30,3%
Er moet dus nog aardig wat vanaf.
Oud 29-09-2004, 21:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
sonho schreef op 29-09-2004 @ 22:11 :
Maar wat denken jullie? Is het heel slecht dit schema of moet het hiermee te doen zijn? Wat zou evt beter kunnen?
bvd, kir.
Appelstroop is niet super ongezond, ik at het ook altijd 's ochtends en volgens mij is dat best goed beleg als je aan het lijnen bent. Er zit ook nog eens ijzer in Je moet iig meer gaan eten want dit is te weinig dus op deze manier kan je niet verantwoord lijnen en is de kans groot dat je vreetbuien krijgt van de honger. Probeer wat meer brood te eten of crackers ofzo, eventueel cup a soup als je dat liever eet dan brood. Misschien werkt het voor jou ook beter om vijf keer op een dag te eten dan drie keer, dat is ook mijn ritme en dat werkt prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-09-2004, 21:48
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Appelstroop barst van fructose en dextrose, niet ontzettend slecht, maar zeker niet goed.

Cup a soup is geen optie ter vervanging van brood. Soep heeft geen waarde ( oke, misschien zelfgemaakte soep met veel vermicelli ofzo maar in dit geval niet ). Dat wist je toch zeker wel ?
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 29-09-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-09-2004 @ 22:48 :
Appelstroop barst van fructose en dextrose, niet ontzettend slecht, maar zeker niet goed.

Cup a soup is geen optie ter vervanging van brood. Soep heeft geen waarde ( oke, misschien zelfgemaakte soep met veel vermicelli ofzo maar in dit geval niet ). Dat wist je toch zeker wel ?
geen waarde? er zitten toch best veel gezonde stoffen in, en je krijgt er energie van toch? ik wel iig.

het is geen vervanging als je helemaal geen brood meer gaat eten maar alleen nog soep idd, het is ook niet echt vergelijkbaar.
Oud 29-09-2004, 22:43
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Eh je hebt het over de soep neem ik aan, niet over die stroop ?

Mwa als je de kcal waarde van een pakje soep optelt, geloof dat er 3 gram koolhydraten in zaten, nou is me dat even een berg zeg.

Voor de rest, tja, wat voor gezonde stoffen moeten er nou zitten in poeder soep, vitaminen, mineralen ? Kweenie, zou best kunnen. Groenten iig niet.

Iig het ging me er idd om dat het niet vergelijkbaar was met bijv brood.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 06:05
Verwijderd
Volgens mij is cup a soup idd niet echt 'gezond', iig niet mbt voedingswaarde ed, want die mist het volgens mij vrijwel geheel.
Oud 30-09-2004, 07:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 22:27 :
@sonho: Het is te weinig, dan hou je 't idd niet vol.
Ontbijt een extra boterham erbij, lunch gewoon 2 boterhammen en tussen ontbijt en lunch ook nog een boterham.
Hmm ontbijt kan ik wel nog een boterham doen, maar tussen ontbijt en lunch kom ik nooit toe aan eten eigenlijk. Thanks iig ik zal het toch gaan proberen.
En over dat beleg ik dacht aan appelstroop zodat ik iets meer variatie had dan alleen kaas. Maar als dat eigenlijk niet eheel super is wat zou ik dan nog op brood kunnen eten? Ik ben btw vegetarier dus al het vlees valt af.
Daantje ook bedankt!
Vanavond zal ik ook wel ff posten of het gelukt is
Oud 30-09-2004, 07:44
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 22:28 :
Ohja, ik heb m'n vetpercentage ook gemeten. 't Was te hoog (waarom had ik dat nou verwacht )

'Ideaal' voor een vrouw is (zei die man) 18-20%. Ik zit op 30,3%
Er moet dus nog aardig wat vanaf.
ga nou geen apparaatjes van 7,50 geloven... (of heb je het echt bij de dokter oid gedaan?)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 30-09-2004, 08:38
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 29-09-2004 @ 22:28 :
Ohja, ik heb m'n vetpercentage ook gemeten. 't Was te hoog (waarom had ik dat nou verwacht )

'Ideaal' voor een vrouw is (zei die man) 18-20%. Ik zit op 30,3%
Er moet dus nog aardig wat vanaf.
Ideaal voor een vrouw was dacht ik 25%, 18-20% lijkt me meer de ideale waarde voor een man

@Gothic: Stokbrood bij een BBQ is ook niet zo goed omdat je snel veel brood eet, dus je moet er dan wel op letten dat je geen hele stokbroden gaat opeten. Je kunt volgens mij beter salades eten (en dan bedoel ik salades met sla en andere soorten groente, geen huzaren oid)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-09-2004 @ 08:44 :
ga nou geen apparaatjes van 7,50 geloven... (of heb je het echt bij de dokter oid gedaan?)
Volgens mij had ze het bij het fitnesscentrum laten doen (zie één van haar vorige posts). Een man zei ook iets over het ideale, zal vast niet een winkelmedewerker geweest zijn die dat zei.
Oud 30-09-2004, 09:17
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
ik ben de laatste week heel erg moe....ben dus ook zaterdag begonnen met lijnen. Verband? Op zich eet ik voldoende, ik eet nu meer dan voor dat ik begon met lijnen (klinkt raar, I know) maar ik laat nu alle snoep, koek, chips en aanverwanten staan. Hoe krijg ik weer meer energie?

Ik heb deze week niet gesport, ik ben gewoon te moe, zodra ik op de grond ga liggen om aan mijn oefeningen te beginnen stroomt alle energie die ik nog over heb uit mijn lijf en kan ik niks meer

Ik wil heel graag het sporten weer opnemen in mijn schema, maar zo lukt het niet...
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 09:19
Verwijderd
@PrimeRose: Misschien is het een kwestie van afkicken van alle suikers ed? En van sporten kun je soms juist ook meer energie krijgen. Probeer dingen als cup a soup (net zei iemand daar energie van te krijgen kan ook wel met dat zout, volgens mij). Als je voldoende en gezond eet, dan moet het energieprobleem zich na verloop van tijd volgens mij wel oplossen, doet het dat niet, dan eet je denk ik toch (nog?) niet zo goed als je denkt...
Oud 30-09-2004, 09:27
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Dit eet ik gemiddeld op een dag

Ontbijt
1 boterham met vlees (salami/rookvlees ed) of kaas (jongbelegen)

Tussendoor
1 plak volkoren ontbijtkoek

Lunch
2 boterhammen (1 volledig met pindakaas, de andere er "kaal" bovenop)
1 stuk fruit
1 cup-a-soup (kip, tomaat of champignon)

Tussendoor
1 stuk fruit
1 plak volkoren ontbijtkoek
(+ als ik me heel flauwtjes voel nog een extra droge boterham)

Avondeten
1 1/2 bord

na 20.00 probeer ik niet meer te eten (schijnt goed te zijn ivm met je spijsvertering, die komt dan al in ruststand voor het slapen oid)

Maar ja, misschien dus inderdaad sporten...
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Oud 30-09-2004, 09:47
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Ik zou proberen iets meer brood te eten, bijvoorbeeld tussen de maaltijden door. Als ik tussen de lunch en het avondeten alleen fruit en ontbijtkoek eet krijg ik echt enorme honger, plus dat een boterham wat meer energie levert
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 09:51
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Ik heb tot nu toe gegeten:

2 beschuitjes met jam
2 x fruit
1 x fruitdrink
1/2 liter water
1 kop thee

Ik wil vandaag nog gaan eten:

Lunch:
1 broodje
1/2 stokbrood
loempia
bord noodles
1/2 liter water

Tussendoor:
bakje druiven
2 meelkoekjes
3 bakjes thee

Avondeten:
een bord met gebakken aardappels met een beetje appelmoes
yogurt of kwark
vlees
Oud 30-09-2004, 09:52
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Waarom die loempia? die kan makkelijk weg als je het aan mij vraagt
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 09:53
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 30-09-2004 @ 09:38 :
Ideaal voor een vrouw was dacht ik 25%, 18-20% lijkt me meer de ideale waarde voor een man

@Gothic: Stokbrood bij een BBQ is ook niet zo goed omdat je snel veel brood eet, dus je moet er dan wel op letten dat je geen hele stokbroden gaat opeten. Je kunt volgens mij beter salades eten (en dan bedoel ik salades met sla en andere soorten groente, geen huzaren oid)
Hehe richting 25 is wel ideaal voor een vrouw qua gezondheid gezien, 20/30 boven de 30 word wat hoog.

20 is veel te vet voor een man !

15 is oke, bij 20 krijg je toch echt al tietjes en een bolle kop
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 30-09-2004, 10:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 29-09-2004 @ 22:48 :
Cup a soup is geen optie ter vervanging van brood. Soep heeft geen waarde ( oke, misschien zelfgemaakte soep met veel vermicelli ofzo maar in dit geval niet ). Dat wist je toch zeker wel ?
Ik weet wel dat soep geen vervanging van brood is maar cup a soup is volgens mij niet echt heel slecht maar het vult wel behoorlijk dus ik vind het altijd wel handig om te eten tijdens het lijnen omdat je zo minder snel andere - ongezondere - dingen gaat eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-09-2004, 10:02
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 30-09-2004 @ 10:53 :
Hehe richting 25 is wel ideaal voor een vrouw qua gezondheid gezien, 20/30 boven de 30 word wat hoog.

20 is veel te vet voor een man !

15 is oke, bij 20 krijg je toch echt al tietjes en een bolle kop
Ik zei al lijkt me eerder iets voor een man, ik kom vaak deze tabel tegen:

Leeftijd Man Vrouw
17-29 15% 25%
30-39 17,5% 27,5%
40 en ouder. 20,0% 30%
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 10:03
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
waarom een loempia?

Nou dat is zo lekker en het is beter dan snoep ofzo
Oud 30-09-2004, 10:07
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 30-09-2004 @ 11:03 :
waarom een loempia?

Nou dat is zo lekker en het is beter dan snoep ofzo
ja want in snoep zit suiker en in een loempia zit vet

Allebei zijn slecht, probeer liever een gezond alternatief te vinden
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 30-09-2004, 10:07
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
nee hoor, een loempia wordt gefrituurd, je kunt beter 5 kleine dropjes (katjesdrop, zitten maar 5 kcal per dropje in) nemen dan een loempia.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:32.