Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2009, 00:01
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
HILVERSUM - De PVV van Geert Wilders lijkt de grootste partij te worden bij de verkiezingen voor het Europees parlement.

Dat blijkt uit een opiniepeiling van EenVandaag onder 23.000 deelnemers. Van de mensen die in de peiling zeggen te gaan stemmen kiest 21 procent voor de PVV, zo meldt de redactie van het televisieprogramma vrijdag. Dat zijn vierduizend mensen.

Volgens het onderzoek trekt de partij ook dit jaar stemmers weg bij de VVD en het CDA. 23 Procent van de mensen die nu voor de PVV willen kiezen, koos bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 voor de VVD; 17 procent ging toen voor het CDA. 23 Procent stemde toen ook al op de PVV.

Uit de peiling blijkt verder dat de gemiddelde PVV-stemmer een getrouwde man is van ongeveer 48 jaar. Hij heeft geen religieuze overtuiging en woont in een koopwoning in een kleinere stad of een dorp.

Peiling Synovate

De PvdA zakt in de peiling. Als er nu verkiezingen zouden zijn voor het Europees parlement zouden de sociaal democraten drie zetels krijgen van de in totaal vijfentwintig Nederlandse zetels die er straks te verdelen zijn.

Op dit moment zijn er zeven PvdA'ers onder de in totaal zevenentwintig Nederlandse europarlementariërs. De PvdA stond vorige week nog op vier zetels in de peiling.

Dat blijkt uit de Europese politieke barometer van Synovate die vrijdag in het televisieprogramma Nova is gepresenteerd.

Volgens de peiling zou het CDA zeven zetels houden. De VVD heeft er nu vier en zou er drie overhouden. Nieuwkomer PVV zou ook drie europarlementariërs kunnen leveren. GroenLinks, SP en de ChristenUnie/SGP blijven op twee zetels, net zoveel als ze er nu hebben. D66 zou van een, naar twee zetels stijgen.

Opvallend

SP-leider Jan Marijnissen noemde het verlies van de PvdA en de VVD in de peiling opvallend. Hij zei dat hij verwacht had dat de PVV van Geert Wilders hoger in de peilingen stond.

Eurocommissaris Neelie Kroes (VVD) zei over de drie zetels voor haar partij: ''Laten we het daar maar op houden.'' Over de PVV-stemmers verklaarde de liberale dat dit ''nee-stemmers'' zijn en wat haar betreft zijn ''nee-stemmers geen stemmers.''

Eerder in de uitzending zei Kroes dat mensen gebruik moeten maken van hun stemrecht. ''Wie democraat is en kan stemmen, moet daar gebruik van maken. Anders moet je daarna je kop dicht houden'', verklaarde ze.

Lage opkomst


Kroes deed de uitspraak in een gesprek over de lage opkomstcijfers bij de verkiezingen voor het Europees parlement. Vorige keer bracht in Nederland ruim 39 procent een stem uit, dit jaar wordt een lager opkomstcijfer voorspelt.

SP-leider Jan Marijnissen zei het met Kroes eens te zijn. Grappend zei hij dat hij zelf voor de invoering van een stemplicht is, maar dat hij zijn partij niet heeft kunnen overtuigen.
Ondanks alles blijft ie maar scoren.

Dit is een nieuw Wilders topic. Veel plezier!
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-06-2009, 00:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik vind het wel interessant dat dat hem lukt. De PVV campagne vertoonde vrij veel gaten qua plannen en activiteit. Niemand kent Madlener. Erg sterk in debat is hij ook niet.. Het zegt wel wat over de maatschappelijke onvrede dat de PVV ondanks dat nog weet te scoren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 00:06
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik vind het wel interessant dat dat hem lukt. De PVV campagne vertoonde vrij veel gaten qua plannen en activiteit. Niemand kent Madlener. Erg sterk in debat is hij ook niet.. Het zegt wel wat over de maatschappelijke onvrede dat de PVV ondanks dat nog weet te scoren.
Of op de politieke onhandigheid van zijn tegenspelers, die voor hem alle reclame maken al 4 jaar lang (of hoe lang ie al niet meer VVDer is).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 08:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Of op de politieke onhandigheid van zijn tegenspelers, die voor hem alle reclame maken al 4 jaar lang (of hoe lang ie al niet meer VVDer is).
Dat ligt ook een beetje aan hun eigen politieke opvattingen. Het is on-PvdA om keihard te gaan pleiten voor strengere straffen bijvoorbeeld. PvdA ziet meer in sociale projecten om criminelen te sturen. Aangezien er meer overlast wordt ervaren door criminelen, zijn de mensen er meer en meer van overtuigd dat die aanpak niet helpt en kiest men voor een PVV die WEL keihard pleit voor strengere straffen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 08:53
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat ligt ook een beetje aan hun eigen politieke opvattingen. Het is on-PvdA om keihard te gaan pleiten voor strengere straffen bijvoorbeeld. PvdA ziet meer in sociale projecten om criminelen te sturen. Aangezien er meer overlast wordt ervaren door criminelen, zijn de mensen er meer en meer van overtuigd dat die aanpak niet helpt en kiest men voor een PVV die WEL keihard pleit voor strengere straffen.
Maar zo'n Femke Halsema die Wilders emotioneel keihard aanpakt op zijn uitspraak over die journalisten is toch kaasje voor hem?
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 08:53
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Dat ligt ook een beetje aan hun eigen politieke opvattingen. Het is on-PvdA om keihard te gaan pleiten voor strengere straffen bijvoorbeeld. PvdA ziet meer in sociale projecten om criminelen te sturen. Aangezien er meer overlast wordt ervaren door criminelen, zijn de mensen er meer en meer van overtuigd dat die aanpak niet helpt en kiest men voor een PVV die WEL keihard pleit voor strengere straffen.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het pvda electoraat in grote getalen overloopt naar pvv. Lijkt me eerder dat de vvd (hoe erg ik het ook vind) lijdt onder die schreeuwlelijk. Terwijl ik vind dat rutte nog vrij rustig omgaat met de kreten, die de beste men slaat.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 08:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Maar zo'n Femke Halsema die Wilders emotioneel keihard aanpakt op zijn uitspraak over die journalisten is toch kaasje voor hem?
Halsema niet zo. Kant verwoordde het beter van wat Halsema wilde zeggen. Pechtold was degene die echter flaters sloeg, Hij liet blijken er niks van te snappen en speelde alleen maar op de man.

Ja, dat zijn voorbeelden idd. Maar het beperkt zich natuurlijk niet alleen tot dit soort voorbeelden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 09:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het pvda electoraat in grote getalen overloopt naar pvv. Lijkt me eerder dat de vvd (hoe erg ik het ook vind) lijdt onder die schreeuwlelijk. Terwijl ik vind dat rutte nog vrij rustig omgaat met de kreten, die de beste men slaat.
mwah, ik denk dat het van alle kanten komt. Hirsi Ali ging ook van de PvdA naar VVD. Je hoeft niet "rechts" te zijn om op een rechtse partij te stemmen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 09:18
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
mwah, ik denk dat het van alle kanten komt. Hirsi Ali ging ook van de PvdA naar VVD. Je hoeft niet "rechts" te zijn om op een rechtse partij te stemmen.
Waterdicht is het uiteraard niet... Verder hangt het er vanaf hoe representatief jij Hirsie Ali vindt. Lijkt me dat er ook andere ''zaken'' speelden dan alleen maar verandering van ideologie (door bijvoorbeeld campagnes v/d vvd) bij die switch. Bos illustreerde het overigens heel goed toen hij reclame voor de pvv maakte, verklaarde dat de ideologie van zijn partij niet verenigbaar is met die van de pvv en ze dus niet samen zouden werken.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:18
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
De Tweede Kamer steunt het voorstel van de PVV om de Kieswet aan te passen. Nu staat in de wet dat fracties met minder dan zestien zetels bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen maximaal dertig kandidaten op de lijst mogen zetten. De PVV wil af van die beperking.

PVV-Kamerlid Hero Brinkman sprak van 'een democratisch gat van jewelste'. "Mijn fractie vindt dit niet meer van deze tijd en niet acceptabel. We dreigen het slachtoffer te worden van oude regels.''

De PVV stond in een recente peiling van Maurice de Hond op 32 zetels. De partij van Geert Wilders heeft momenteel negen Kamerzetels.

CDA, PvdA, SP en VVD zijn bereid het mogelijke obstakel voor de PVV mee uit de weg te ruimen.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...aanpassen.html
Toekomstig premier dus.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:19
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het pvda electoraat in grote getalen overloopt naar pvv. Lijkt me eerder dat de vvd (hoe erg ik het ook vind) lijdt onder die schreeuwlelijk. Terwijl ik vind dat rutte nog vrij rustig omgaat met de kreten, die de beste men slaat.
Ja dat hele holocaustverhaal had rutte erg goed uitgedacht en in alle rust gelanceerd
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 12:20
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ondanks alles blijft ie maar scoren.
Citaat:
SP-leider Jan Marijnissen zei het met Kroes eens te zijn. Grappend zei hij dat hij zelf voor de invoering van een stemplicht is,
Mja zeker erg humoristisch ouwe lasser

Citaat:
Dit is een nieuw Wilders topic. Veel plezier!
Moet het?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 14:15
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Een verwachtte opkomst van minder dan 39%, bizar... Vindt het idee van een stemplicht zo gek nog niet. Ik zie er zo een, twee, drie geen nadelen aan, kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?

En ontopic: Wilders... *zucht* ik vind het echt triest dat hij zoveel aanhang heeft. Maar misschien (hopelijk) stort de boel gewoon in wanneer hij die 32 echt haalt en anders ga ik er echt over na denken om te verhuizen naar een land, waar men minder kortzichtig is.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 14:27
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Een verwachtte opkomst van minder dan 39%, bizar... Vindt het idee van een stemplicht zo gek nog niet. Ik zie er zo een, twee, drie geen nadelen aan, kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?
Ja: misschien heb je geen tijd. Ik ben eigenlijk meer voor inperking van het stemrecht.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 14:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ja: misschien heb je geen tijd. Ik ben eigenlijk meer voor inperking van het stemrecht.
je kan toch iemand anders machtigen? En sommige landen maken er meteen een nationale feestdag van.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja dat hele holocaustverhaal had rutte erg goed uitgedacht en in alle rust gelanceerd
Verruiming van de vrijheid van meningsuiting heeft hij anders wel vaker gesteld.

Er staat me iets bij van bijna twee jaar terug, ook van Rutte. Daarvoor natuurlijk al precies hetzelfde debat van politieke vervolging en censuur als we nu met Wilders hebben, maar toen destijds met Hirsi Ali. Precies dezelfde islamisten en linkse onverdraagzamen vonden toen ook dat zij niet mocht zeggen wat ze dacht en maar opgesloten moest worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 16:18
Viso
Avatar van Viso
Viso is offline
Citaat:
Ja dat hele holocaustverhaal had rutte erg goed uitgedacht en in alle rust gelanceerd
Al die domme ophef over zijn standpunt komt van mensen die zelf niet kunnen nadenken. Vrijheid van meningsuiting = vrijheid van meningsuiting. Of het nu dom is of niet wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 19:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Een verwachtte opkomst van minder dan 39%, bizar... Vindt het idee van een stemplicht zo gek nog niet. Ik zie er zo een, twee, drie geen nadelen aan, kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?
Mensen die niets over politiek weten, niets willen weten en nooit een gefundeerde keuze zullen maken worden toch gedwongen te stemmen, komt dit het democratisch proces ten goeden?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-06-2009, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Al die domme ophef over zijn standpunt komt van mensen die zelf niet kunnen nadenken. Vrijheid van meningsuiting = vrijheid van meningsuiting. Of het nu dom is of niet wat je zegt.
Ja precies, dus je mag vanalles in je heilige boek zetten, of het nu dom is of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik zie er zo een, twee, drie geen nadelen aan, kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?
Moeite die het kost om naar een stembureau te gaan en plusminus halfuur tussen allemaal hansworsten te wachten op je beurt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 22:07
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?
Welke sanctie zou je op "niet stemmen" willen zetten?
Elke verkiezing een nieuwe onaangekondigde sanctie invoeren zoals intrekken bijstandsuitkering? Hmmm, ik begin voordelen te zien...
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Een verwachtte opkomst van minder dan 39%, bizar... Vindt het idee van een stemplicht zo gek nog niet. Ik zie er zo een, twee, drie geen nadelen aan, kan iemand me argumenten tegen een stemplicht geven?
We leven in een democratie en niet in een dictatuur waar iedereen verplicht MOET stemmen. We hebben wel pluriforme (nou ja, pluriforme) politieke partijen en een blanco-knop, maar je mag mensen niet dwingen te stemmen. Dat zijn rare dictatoriale Stalin- en Hitler-trekjes in het kwadraat die niet thuishoren in een democratie.

Mensen die het niet interesseren stemmen toch gewoon maar wat als het wordt verplicht. Lijst 1 Kandidaat 1. Ben je toevallig lijst 1 kandidaat 1, dan is er sprake van oneerlijke concurrentie. Bovendien beter 40% opkomst en mensen die wel 100% achter hun keuze staan en weten wat ze willen dan 100% opkomst waarvan meer dan 50% lukraak wat invuld.

Tja en de blanco-knop heb je ook niks aan. Je stem wordt dan over alle politieke partijen verdeeld. Als iedereen dat doet (of de resterende 60%) is straks elke politieke partij vertegenwoordigd in het parlement. Dan doe ik ook wel een gooi naar een Europees zeteltje, zodat ik ook 100.000 euro per jaar kan opstrijken.

Als telkens 100% komt opdagen zou je ook niet weten dat het reilen en zeilen in Europa minder Nederlanders trekt dan de landelijke verkiezingen of de gemeenteraden. Nu weet je tenminste dat Europa Nederlanders geen reet interesseert, omdat de opkomst 'maar' 40% is.


Vindt het idee van een stemplicht KNETTERGEK. Ik zie er zo een, twee, drie geen VOORDELEN aan, kan iemand me argumenten VOOR een stemplicht geven?

ps: Ik zal, zo lang als de PVV en ik bestaan, PVV stemmen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 23:12
Verwijderd
De PVV is de enige dam tegen de stormvloed van massa-immigratie en de tsunami van islamisering.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 23:42
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
De PVV is de enige dam tegen de stormvloed van massa-immigratie en de tsunami van islamisering.
Dan ben ik benieuwd waarop je deze conclusie baseert. Vooral het ''waarom-gedeelte'' lijkt mij bijzonder interessant.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 00:30
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mensen die niets over politiek weten, niets willen weten en nooit een gefundeerde keuze zullen maken worden toch gedwongen te stemmen, komt dit het democratisch proces ten goeden?
net of je over het EP een gefundeerde keuze gaat kunnen maken
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2009, 01:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De PVV is de enige dam tegen de stormvloed van massa-immigratie en de tsunami van islamisering.
Eerder, de PVV is een constructietekening van een dam met allerlei design fouten erin, ergens op de tekentafel.

Als je islamisering en massa-immigratie wilt tegenhouden, dan is er de VVD, en ook D66 is niet bepaald voorstander van religieuze invloed in de staat. Heck, zelfs bij de PVDA van Rubberen Wouter kun je daarvoor nog terecht.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 06:04
Verwijderd
Ik heb het programma van Wilders nog eens bekeken. En ik zie niks over cultuur staan.
Ja, bezuinigingen.

Maar als je de Nederlandse cultuur zo belangrijk vind, waarom lees ik dan alleen maar over bezuiniging? Dus enerzijds moeten mensen onze cultuur perfect overnemen, en zich aanpassen, terwijl aan de andere kant, meneer Wilders voor cultuur niks doet, anders dan het wegbezuinigen ervan.

Hij wil minder ministeries en minder ambtenaren.
Mooi idee, maar wat moet je met al die werkloze ambtenaren doen? Ohja, die kunnen in zijn tuchtscholen, als politieagent, of dezelfde taak voor een uitkering gaan verrichten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 07:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
De PVV is de enige dam tegen de stormvloed van massa-immigratie en de tsunami van islamisering.
Ik heb het idee dat de PVV dan erg druk is 2 niet-bestaande problemen op te lossen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 08:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Och, Islamisering heeft best vervelende gevolgen. Maar je lost het natuurlijk niet op met Wilders z'n plannen. Als je een moskee sluit gaan de moslims die daarheen gingen heus niet opeens naar de kerk.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 14:12
Zoidberg M.D.
Avatar van Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Als er een stemplicht komt, moet er ook gelijk een verplichte cursus bij zitten. Al die Tokkies stemmen op Wilders uit onwetendheid.
__________________
"Extraordinary claims require extraordinary evidence."
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 14:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
zucht weer zo'n niets zeggende stereotypering. Het staat hier bol van in dit topic.

Heen en weer
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 16:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als er een stemplicht komt, moet er ook gelijk een verplichte cursus bij zitten. Al die Tokkies stemmen op Wilders uit onwetendheid.
Ach, waar vind je dat soort ongeïnformeerdheid niet? Er zijn mensen die CDA stemmen. Er zijn mensen die een mening hebben die PVDA stemmen. Er zijn vrouwen die CU of SGP stemmen. Er zijn studenten die Groenlinks stemmen. Er zijn mensen met een baan die SP stemmen.

Als rationaliteit en kennis een vereiste waren dan mocht nog geen kwart van de mensen naar de stembus, dus dat moeten we maar beschouwen als een nadeel van een op zich goed systeem.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 17:13
Verwijderd
Citaat:
De PVV is de enige dam tegen de stormvloed van massa-immigratie en de tsunami van islamisering.
Wat gaat de PVV dan precies doen daartegen? Akkoord, immigratie kunnen ze tegenhouden, maar er komen op dit moment niet veel immigranten naar Nederland (zo'n 10.000 per jaar). Maar die lastige jongens op straat zijn gewoon Nederlanders en in Nederland geboren, en met Wilders aan de macht worden ze alleen maar lastiger vanwege het versterkte wij/zij-gevoel. Ook met het sluiten van moskeeën en islamitische scholen (dat laatste ben ik overigens ook voor, maar dan omdat ik voor een seculiere staat ben en niet omdat ik bang ben voor moslims) bereik je niets - de orthodoxe kerk in Rusland is er ook nog gewoon na bijna 100 jaar communisme.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 17:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens, voortbordurende op het vorige topic. Er zijn nu cijfers die eindelijk eens duidelijkheid geven over criminaliteit onder allochtonen in percentages van de gehele populatie.

De finale doodsteek voor het excuus dat het om 'een paar' foute figuren zou zijn, lijkt me.

Hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk:
De meerderheid (55 procent) van de Marokkaans-Nederlandse mannen tussen de 18 en 24 jaar in Rotterdam is wel eens in aanraking geweest met de politie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Overigens, voortbordurende op het vorige topic. Er zijn nu cijfers die eindelijk eens duidelijkheid geven over criminaliteit onder allochtonen in percentages van de gehele populatie.

De finale doodsteek voor het excuus dat het om 'een paar' foute figuren zou zijn, lijkt me.

Hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk:
De meerderheid (55 procent) van de Marokkaans-Nederlandse mannen tussen de 18 en 24 jaar in Rotterdam is wel eens in aanraking geweest met de politie.
Dat is de factor drie die al eerder naar boven kwam - in het artikel kun je lezen dat het cijfer voor autochtonen 18% is. Corrigeer je voor sociaaleconomische factoren, dan kom je wederom bij de vertrouwde factor twee uit.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 17:55
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Je bedoelt asociale factoren?
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-06-2009, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ja, maar toen werd het ontkend omdat er eerst nog moest worden nagedacht over die cijfers. Op die ontkenning ontspoorde vervolgens de discussie. Hier is dat rekenwerk al gedaan en het in één oogopslag duidelijk. Bovendien kan zelfs de meest kwaadwillende sahafist niet ontkennen dat een hoogleraar op het betreffende vakgebied er iets van zal weten, terwijl eerder bleek dat een journalist met verstand van zaken nog steeds werd beschuldigt van onwetendheid om de waarheid van zijn verhaal te kunnen ontkennen zonder er inhoudelijk op in te hoeven gaan.


Speaking of whom, die journalist deed zijn verhaal uitgebreid in Binnenlands Bestuur:
‘Neokoloniaal gedrag Marokkanen’

Samen met een aanverwant artikel over hetzelfde onderwerp.
Islam mede oorzaak delinquent gedrag
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:24
Verwijderd
"Islam mede oorzaak". Is het christendom dan ook mede oorzaak van het delinquente gedrag van autochtone christenen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt asociale factoren?
Nee, als je corrigeert voor asociale factoren kom je bij beide groepen uit op een criminaliteitscijfer van 0%.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 18:41
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Je kan niet corrigeren voor asociale factoren als je het niet definieert voor een bepaald onderzoek.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
"Islam mede oorzaak". Is het christendom dan ook mede oorzaak van het delinquente gedrag van autochtone christenen?
Laten we nu voor een keertje proberen om niet de hele discussie te vergallen met jij-ook drogredenen zodra de woorden 'islam' of allochtonen' vallen, okay? Daardoor strandde het vorige topic ook al.

Uit het artikel:
"Binnen de islam ligt de nadruk op gehoorzaamheid aan en respect voor de ouders. Individualisme en onafhankelijkheid worden minder belangrijk gevonden - en dit zijn juist de eigenschappen die de morele ontwikkeling tot een hoger niveau kunnen brengen"

Ga zelf maar na in hoeverre dat universeel is, en daarmee afgelopen met het offtopic.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:10
Verwijderd
Tja, ik vind het nogal onzinnig, als ze nu zouden zeggen "de heersende cultuur" zit er natuurlijk wat in, maar aangezien de islam en het christendom vrijwel identiek zijn is zo'n uitspraak wel een beetje krom.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 19:36
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Als het ANP haar beleidsruimte en beoordelingsruimte op dezelfde toon voortzet, wordt het een eitje voor de PVV.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 20:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Als het ANP haar beleidsruimte en beoordelingsruimte op dezelfde toon voortzet, wordt het een eitje voor de PVV.
wat bedoel je? geef eens een voorbeeld.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
wat bedoel je? geef eens een voorbeeld.
Er valt niet zoveel uit te leggen. Het ANP is een besloten vennootschap. De grootaandeelhouders bepalen de koers.

Eigenaren van media zijn niet zozeer geïnteresseerd in de (directe) winst die ze daarmee zullen vergaren. Het gaat ze vooral om het beïnvloeden van mensen. Dat is ook de reden waarom de laatste jaren zoveel nieuwe krantjes zijn ontstaan, terwijl de vraag naar kranten al jaren constant daalt.

Ik gok dat zo'n negentig procent van alle Nederlandse krantenberichten afkomstig zijn van die ene instelling: het ANP. Dat er nog geeneens discussie bestaat over de invloed en de subjectiviteit van het ANP, vind ik tekenend voor de situatie.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik wil geen complottheorieen horen, maar voorbeelden zien
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
ik wil geen complottheorieen horen, maar voorbeelden zien
Nee, dat wil je niet. Als je echt voorbeelden van subjectieve berichtgeving zou willen zien, liggen de voorbeelden voor het oprapen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nee, dat wil je niet. Als je echt voorbeelden van subjectieve berichtgeving zou willen zien, liggen de voorbeelden voor het oprapen.
je beweert iets, en ik vraag je dat te onderbouwen dmv voorbeelden, maar ik moet het zelf maar uitzoeken? wat is dat nou?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:21
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
je beweert iets, en ik vraag je dat te onderbouwen dmv voorbeelden, maar ik moet het zelf maar uitzoeken? wat is dat nou?
Je moet even goed lezen. Ik schreef niet dat je zelf voorbeelden moest zoeken, maar dat voorbeelden op jou geen invloed zullen hebben wegens je vooringenomen houding.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 21:23
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Balkenende, 1 minuut geleden, over de winst van de PVV: als je de afgelopen weken het nieuws heb gevolgd, ging het steeds over de PVV (of iets van die strekking).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.