Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 10:23
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 08-07-2003 @ 03:43:
2) Ik hoop overigens voor haar en zijn bestwil dat ze niet gelukkig blijft met deze man.
Dit snap ik dan weer niet he? Áls ze gelukkig is, lekker boeie..

Voor zover ik weet is ze d'r familie/vrienden (nog?) niet kwijt, heeft ze d'r baan niet verloren, hij ook niet, hij is volgens mij ook geen familie/vrienden kwijt..

Je hebt een "beetje" last van vooroordelen, maar ik heb verder niet het idee dat ze benadeelt worden..
(correct me if I'm wrong )

Dus wat bedoel je er eigenlijk mee?
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Advertentie
Oud 08-07-2003, 10:50
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey Abt, lang niet gesproken! Hoe gaat het kerel? Alles goed? Met mij wel! Ben zeer gelukkig met mijn 28 jaar oudere vriend!
Een geluk bij 'een ongeluk', jij bent minstens zo oud als mijn vriend dus wat doe je in Godsnaam (ga ik nu naar de hel? YES!) op een jongerenforum?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 08-07-2003 om 11:00.
Oud 08-07-2003, 11:00
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Maar goed, ik kan me er al lang niet meer druk over maken.
Ik heb nog nooit 1 goed woord uit zijn mond gehoord, zie bv.

Deze
Deze
En deze
En deze
Ach, en ga zo maar door
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 11:42
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik vraag me toch af:

Hoe zie jij jezelf over pakweg 10 jaar? Bijvoorbeeld wanneer je hormonen weer eens opkomen en je aan de kinderen wil?
Oud 08-07-2003, 12:32
Cæles
Avatar van Cæles
Cæles is offline
Ik heb 2 jaar lang verkering gehad met iemand die 9,5 jaar ouder is, toen ik wat met hem kreeg was ik 14. Nu ik erover na denk vind ik het eigenlijk absurd, iemand van 14 moet nog groeien. Ik ben in een korte periode veel volwassener geworden, en daar heb ik soms best wel spijt van want ik heb best wel wat dingen gemist. Dat komt ook omdat mijn vriend hartstikke labiel was, hij was zo erg afhankelijk van mij.
Toen ik 16 was heb ik nog een halfjaar wat gehad met iemand van 20, maar hij was nog hartstikke kinderachtig. De leeftijden waren als het ware omgedraaid.
Nu heb ik net een week met een jongen van bijna 23, we zitten allebei op dezelfde lijn. We voelen elkaar goed aan, ik ben nu echt heel erg blij met hem.

Als je beide op dezelfde lijn zit maakt het niet uit vind ik. Leeftijd is immers maar een getal. Wel ben ik van mening dat het niet goed is om op vroege leeftijd een veel oudere vriend/vriendin te hebben. Je bent dan nog bezig met jezelf ontwikkelen enzo, t is niet goed voor je om zo snel naar volwassenheid geschopt te worden.

@ Somebody Special: Veel succes met je vriend K vind t erg leuk dat je dit op het forum hebt neergezet.....
__________________
Lame...
Oud 08-07-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 08-07-2003 @ 12:42:
Ik vraag me toch af:

Hoe zie jij jezelf over pakweg 10 jaar? Bijvoorbeeld wanneer je hormonen weer eens opkomen en je aan de kinderen wil?
Trouwens met zo'n oudere man is in ieder geval vanuit erfrechtelijk oogpunt zeer handig. Het probleem is alleen dat met relaties waarin de man zeer veel ouder is dan de vrouw (in dit geval 28 jaar) de vrouw dus geheid alleen achterblijft, en nog lang ook.

Tegen de tijd dat jij 30-35 bent en nog zeer vitaal, is hij een mummelende impotente grijsaard. Ik neem aan dat je daar wel eens aan gedacht hebt? De vrouw overleeft sowieso al bijna altijd de man, en in dit soort situaties zal dat alleen nog maar veel erger zijn. Dus liefde voor het leven? Voor zijn leven misschien. De kans dat jij als vrouw (weduwe) van 45 alweer alleen staat is niet onaanzienlijk.

Verder is het natuurlijk maar net wat je wilt. Jij vindt het niet leuk om uit te gaan, je werkt al full-time, dan is een oudere vriend inderdaad niet zo heel gek daarmee te combineren. Wanneer je echter tot je 24e studeert en nog wilt genieten van je jonge vrije leventje, is het natuurlijk uit den boze om zoiets te doen. Maar goed, ieder het zijne natuurlijk.
Oud 08-07-2003, 13:24
kHebTrekInWatLekkers
Avatar van kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 14:05:
Trouwens met zo'n oudere man is in ieder geval vanuit erfrechtelijk oogpunt zeer handig. Het probleem is alleen dat met relaties waarin de man zeer veel ouder is dan de vrouw (in dit geval 28 jaar) de vrouw dus geheid alleen achterblijft, en nog lang ook.

Tegen de tijd dat jij 30-35 bent en nog zeer vitaal, is hij een mummelende impotente grijsaard. Ik neem aan dat je daar wel eens aan gedacht hebt? De vrouw overleeft sowieso al bijna altijd de man, en in dit soort situaties zal dat alleen nog maar veel erger zijn. Dus liefde voor het leven? Voor zijn leven misschien. De kans dat jij als vrouw (weduwe) van 45 alweer alleen staat is niet onaanzienlijk.

Verder is het natuurlijk maar net wat je wilt. Jij vindt het niet leuk om uit te gaan, je werkt al full-time, dan is een oudere vriend inderdaad niet zo heel gek daarmee te combineren. Wanneer je echter tot je 24e studeert en nog wilt genieten van je jonge vrije leventje, is het natuurlijk uit den boze om zoiets te doen. Maar goed, ieder het zijne natuurlijk.
Heb je t tegen mij?
Oud 08-07-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 08-07-2003 @ 14:24:
Heb je t tegen mij?
Ehm...nee, ik geloof het niet. Eigenlijk had ik je inderdaad beter niet kunnen quoten. Ik werd door jouw post alleen aangezet om die van mij te schrijven, maar die van mij was niet een reactie op die van jou.
Oud 08-07-2003, 18:42
regardless
Avatar van regardless
regardless is offline
ik ben 16 me vriend 24
no problem
Oud 08-07-2003, 20:39
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 08-07-2003 @ 12:42:
Ik vraag me toch af:

Hoe zie jij jezelf over pakweg 10 jaar? Bijvoorbeeld wanneer je hormonen weer eens opkomen en je aan de kinderen wil?
Dat wordt sowieso lastig omdat hij gesterreliseerd is! Dit heb ik vanaf het begin afaan geweten. Hoe het in de toekomst zal gan? God mag het weten.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 20:43
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Cæles schreef op 08-07-2003 @ 13:32:
*Oudere jongens*
Het scheelt natuurlijk behoorlijk of je 14 of 18 bent. Als je 14 bent, ben je nog een kind, ben je 18 dan wordt er toch wel van je verwacht dat je je volwassen kunt gedragen. Iemand van 14 moet niet aan een vaste relatie beginnen maar nog lekker hier en daar een vriendje hebben.

Citaat:
@ Somebody Special: Veel succes met je vriend K vind t erg leuk dat je dit op het forum hebt neergezet.....
Dank je
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 20:51
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 14:05:
Trouwens met zo'n oudere man is in ieder geval vanuit erfrechtelijk oogpunt zeer handig. Het probleem is alleen dat met relaties waarin de man zeer veel ouder is dan de vrouw (in dit geval 28 jaar) de vrouw dus geheid alleen achterblijft, en nog lang ook.
Dit wist ik natuurlijk al voor ik deze relatie begon en heeft mij wel even aan het denken gezet. In onze vriendenkring hebben we een man en vroue waarvan de vrouw 47 en de man 77 is, 30 jaar verschil dus! In september dit jaar vieren zij hun 25 jarige bruiloft, ze zijn nog altijd verliefd op elkaar. Zij is een vrouw die nog alles kan, hij is al echt een oud mannetje. Of ik dit erg vind? Nee, ik ben liever 25 jaar gelukkig!.

Citaat:
Tegen de tijd dat jij 30-35 bent en nog zeer vitaal, is hij een mummelende impotente grijsaard. Ik neem aan dat je daar wel eens aan gedacht hebt? De vrouw overleeft sowieso al bijna altijd de man, en in dit soort situaties zal dat alleen nog maar veel erger zijn. Dus liefde voor het leven? Voor zijn leven misschien. De kans dat jij als vrouw (weduwe) van 45 alweer alleen staat is niet onaanzienlijk.
Ik weet niet of jij mensen van 60/65 kent maar die dat zijn absoluut geen mummelende inpotente mannen. Mijn vader wordt dit jaar 65 en is nog zo vitaal als de pest, hij springt nog over hekken heen! En heeft sinds een jaar een nieuwe vriendin waar hij erg gelukkig mee is.

Citaat:
goed, ieder het zijne natuurlijk.
Dank je!
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 20:57
Verwijderd
Oud 08-07-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 06-07-2003 @ 20:57:
Ik kom niet vaak op L&R mar als ik er kom lijkt het wel of er alleenmaar topics over leeftijdsverschil zijn.
Uhuh, mijn eerste gedachte toen ik dit topic zag staan was dan ook "daar gaan ze weer"
Oud 08-07-2003, 21:36
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 22:28:
Uhuh, mijn eerste gedachte toen ik dit topic zag staan was dan ook "daar gaan ze weer"
Hoe bedoel je?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 08-07-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 08-07-2003 @ 22:36:
Hoe bedoel je?
Dat dacht ik toen ik de topictitel zag..
Oud 08-07-2003, 21:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 22:45:
Dat dacht ik toen ik de topictitel zag..
Inderdaad, ze zijn in ieder geval heel exhibitionistisch aangelegd. Zonder de steun van anderen kan ze het waarschijnlijk niet aan.
Oud 08-07-2003, 22:11
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 08-07-2003 @ 22:58:
Inderdaad, ze zijn in ieder geval heel exhibitionistisch aangelegd. Zonder de steun van anderen kan ze het waarschijnlijk niet aan.
Ik heb het niet over Somebody Special en haar vriend in het bijzonder, maar iedereen die steeds post over leeftijdsverschillen.

Steeds dat heen en weer slaat ook nergens op. Het is dan ook niet mijn bedoeling om Somebody Special en d'r vriend aan te vallen hier. Goed, ik vind het leeftijdsverschil enorm, maar dat is mijn mening. Wat jij doet, is persoonlijk aanvallen (eigenschappen toeschrijven als exhibitionistisch en zwak) en het nut daarvan ontgaat me compleet.

Zak
Oud 09-07-2003, 11:02
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 23:11:
Ik heb het niet over Somebody Special en haar vriend in het bijzonder, maar iedereen die steeds post over leeftijdsverschillen.
Daarvoor was dit topic ook bedoeld, zodat je niet op elke pagina 3 topics over leeftijdsverschil hebt.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 09-07-2003, 11:16
Tulpje6
Avatar van Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik geloof best dat je van elkaar kunt houden met een leeftijdsverschil. Maar of het ook echt evenwichtig en goed voor he is?
In mijn familie komt het ook wel voor en zelf heb ik ook een relatie met iemand die 15 jaar ouder is (maar er jonger uitziet en zich ook soms jonger gedraagt). Toch mis ik iets...verlang wel beetje naar jongens van mijn eigen leeftijd (nou iets ouder dan).
En je krijgt toch te maken met praktische problemen: als je 19 bent en hij 47 bijv.
-jij wil straks misschien een kind, hij niet meer of hij is dan erg oud.
-hij wordt ouder, lelijker, gaat uitzakken
-hij wordt impotent
-hij gaat eerder dood
-hij wil het rustiger aan doen terwijl jij nog vol energie zit.
-je bent telkens in een andere levensfase dan hij
etc.
-zijn vrienden en hij hebben het over onderwerpen waar jij niet over kunt meepraten want je was er toen nog niet (het leven in de 70's en 80's enz., bekende mensen van toen)


Voordeel is wel dat je niet bang hoeft te zijn dat hij er met een jonger ding vandoor gaat als hij in zn midlifecrisis zit haha!

Nouja ik wens iedereen verder gewoon veel geluk in de liefde. Je moet het zelf weten idd. (al is er een ondergrens van 17-18) maar denk er wel even goed over na.
Oud 10-07-2003, 00:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 08-07-2003 @ 16:13:
Somebody Special: reageer gewoon niet meer op de Abt, stop 'm voor mijn part in je negeerlijst.
Nog altijd even giftig, hè? Toch is het niet helemaal onzinnig dat er in ieder geval één iemand ingaat tegen de propaganda voor enorme leeftijdsverschillen die onwillekeurig van dit type topics uitgaat en die door heel wat mensen kan en zal worden aangegrepen om hun eigen barre situatie te legitimeren. Klaarblijkelijk kun jij niet tegen hoe ik het zeg, en laat je daardoor niet tot je doordringen wát ik zeg. Want de topicstartster is eenvoudigweg niet slim genoeg om nog te redden te zijn, maar het zou toch niet verkeerd zijn als een dergelijke situatie bij anderen voorkomen kon worden. Daar zou jij als forumbaas een rol in spelen, bijvoorbeeld door een stukje onpartijdigheid. Of ben je allen maar in staat om je mee te laten slepen door emoties en altijd maar onmiddellijk kwaad te worden "omdat de abt nu eenmaal altijd provoceert"?
Oud 10-07-2003, 01:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
******** schreef op 08-07-2003 @ 23:11:

1) ... persoonlijk aanvallen (eigenschappen toeschrijven als exhibitionistisch en zwak)
2) en het nut daarvan ontgaat me compleet.
3) Zak
1) Vreemd dat jij het vaststellen en beschrijven van een door iedereen waar te nemen werkelijkheid als een persoonlijke aanval beschouwt. Voel je je soms plaatsvervangend aangevallen? Dat is dan jouw probleem.
2) Als ik al zou aanvallen, is dat niet persoonlijk, want ik ken de topicstartster niet. De topic schreeuwt om een reactie. Het kan geen kwaad om mensen erop te wijzen dat er ook nog normale relaties mogelijk zijn.
3) Is dit een persoonlijke aanval?
Oud 10-07-2003, 07:40
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 01:57:
Want de topicstartster is eenvoudigweg niet slim genoeg om nog te redden te zijn, maar het zou toch niet verkeerd zijn als een dergelijke situatie bij anderen voorkomen kon worden.
sorry hoor, maar het gaat hir niet om domheid of een of andere ziekte, ze is verliefd, dat overkomen alle mensen
Oud 10-07-2003, 07:50
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 02:03:

2) Als ik al zou aanvallen, is dat niet persoonlijk, want ik ken de topicstartster niet. De topic schreeuwt om een reactie. Het kan geen kwaad om mensen erop te wijzen dat er ook nog normale relaties mogelijk zijn.
Grappig om dit van jou te zien. Er zijn een aantal mensen in dit topic die het hier ook niet mee eens zijn maar ze beginnen toch niet gelijk offensief te posten.

Maar ja, jij bent altijd al een lichtend voorbeeld van vriendelijkheid en redelijkheid geweest.
Oud 10-07-2003, 10:06
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Abt, kun jij ook op een andere manier denken als via je geloof? Ik heb namelijk het idee dat je denkt dat je God zelf bent.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 10-07-2003, 10:12
ajaccio
Avatar van ajaccio
ajaccio is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 07-07-2003 @ 18:39:
Voor de mensen die benieuwd zijn, hier een foto van ons:

[afbeelding]

Ja, hij is grijs, nee, het is niet mijn vader
omfg hoe wanhopig ws je ?
__________________
Greetzz $ander !
Oud 10-07-2003, 10:23
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
ajaccio schreef op 10-07-2003 @ 11:12:
omfg hoe wanhopig ws je ?
Hlemaal niet
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 10-07-2003, 10:29
ajaccio
Avatar van ajaccio
ajaccio is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-07-2003 @ 11:23:
Hlemaal niet
hmm dan vraag k me af .... wrom geen jong van eign leeftijd????
... zal wel aan mij liggen oor maja veel plezier met

ik stop ... ga tog alleen maar iritanter worden
__________________
Greetzz $ander !
Oud 10-07-2003, 10:39
Genela
Genela is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-07-2003 @ 14:05:
Trouwens met zo'n oudere man is in ieder geval vanuit erfrechtelijk oogpunt zeer handig.
Oef!

Hoe dan ook, zelf zou ik het niet kunnen, een vriend met een leeftijdsverschil van 28. Ik vind het leuk voor je dat je gelukkig bent met hem, maar ik zou jullie hoogstwaarschijnlijk wel raar aankijken als ik jullie samen zag en hoorde dat jullie een paar zijn.

Om nou de grens te leggen bij een verschil van 2 jaar vind ik ook niet echt een goed plan. Maar je gaat je grenzen gauw verleggen als je iemand echt leuk vindt; eerst vond ik een verschil van 4 jaar al redelijk groot voor mijn leeftijd, totdat ik een hele leuke jongen tegenkwam die 8 jaar ouder is
__________________
En de boom stond op de berg...
Oud 10-07-2003, 11:06
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-07-2003 @ 11:06:
Abt, kun jij ook op een andere manier denken als via je geloof? Ik heb namelijk het idee dat je denkt dat je God zelf bent.
1) Mijn reactie heeft niets te maken met geloof. Ik denk dus uitsluitend anders dan via mijn geloof. Het gaat eerder om gezond verstand.
2) Om een nieuw waanbeeld van jou uit de wereld te helpen: ik denk absoluut niet dat ik God ben.
Oud 10-07-2003, 11:10
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Jadie schreef op 10-07-2003 @ 08:50:

1) Grappig om dit van jou te zien. Er zijn een aantal mensen in dit topic die het hier ook niet mee eens zijn maar ze beginnen toch niet gelijk offensief te posten.

2) Maar ja, jij bent altijd al een lichtend voorbeeld van vriendelijkheid en redelijkheid geweest.
1) Nee, maar is het dan een ideale situatie wanneer iedereen in de grijze massa opgaat? En: deze vorm van scheefgroei dient - als iedere vorm van scheefgroei - rechtgetrokken te worden, alleen al om te voorkomen dat nog meer onnadenkende mensen in de veronderstelling gaan leven dat scheefgegroeide, maar ingeburgerde situaties normaal zijn.
2) Dank je! Vooral bedankt omdat je deze regels ook níét door de bril van de ironie kunt lezen.
Oud 10-07-2003, 11:22
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik vind het overigens jammer, Somebody Special, dat je je over mij gaat beklagen op een plaats waar ik me niet verdedigen kan. Ik heb liever dat je de discussie open houdt. Dat doe ik ook.

Sterkte! Want je kunt je blijkbaar alleen staande houden als je je beschermd weet door genivelleerde meelopers. Weer beledigend? Alleen voor wie iets als beledigend opvat... Wil je me weer weggestuurd hebben? Weet dan dat je mensen tot ondemocratisch gedrag aanzet. Maar misschien is dat wel het fundament van je hele levenshouding. Bedank je ouders maar voor de opvoeding. Ze hebben het goed geprobeerd.
Oud 10-07-2003, 11:47
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 12:22:
Bedank je ouders maar voor de opvoeding. Ze hebben het goed geprobeerd.
Ik ben niet opgevoed maar opgevoedererd, daar zal het wel aan liggen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 10-07-2003, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 10-07-2003 @ 12:47:
Ik ben niet opgevoed maar opgevoedererd, daar zal het wel aan liggen
meis reageer dan ook niet op die sukkel,die doet toch niks anders dan zeiken,zeuren en je afkraken, besteed je tijd aan wat nuttigs
Oud 10-07-2003, 12:32
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Even voor onze Abt van Sion (de zeikerd)
Ik verschil maar 2.5 jaar met mijn vriendin, ben ik nu ook verkeerd bezig?

Zo ja: Laat je nakijken man. Als je samen gelukkig bent is er niks aan de hand.
Zo nee: Mooi zo.

Verschillen van 5 jaar vind ik nog redelijk kunnen. (alhoewel ik dan wel een ondergens aan houd van dat ze minimaal 14 moet zijn) En ze gewoon op gedrag bij me moet passen.
Dat is namelijk toch veel belangerijker me dunkt. Dat je op gedrag en interesses bij mekaar past ipv op leeftijd.
Zodra je namelijk samen iets hebt dat meer is dan slechts een vriendschap maar werkelijk een band dan is die leeftijd niks meer dan een cijfertje dat aangeeft hoe lang je al op de wereld staat en dan is die hele leeftijd gewoon hinderlijk omdat anderen er zo moeilijk over lopen te doen altijd.

Maar goed, je zou bijna gaan denken dat omdat de meisjes van meer dan 2 jaar verschil met meneer abt heb niet moeten hij het anderen ook niet gunt dat ze op die manier hun geluk vinden.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 10-07-2003, 14:42
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 12:10:
1) Nee, maar is het dan een ideale situatie wanneer iedereen in de grijze massa opgaat?
Of men wil zijn mening kwijt op een normale en volwassen manier. Zodat je nog een discussie kan houden op een redelijk niveau. Of iig een poging daartoe doen?!

Én je houdt ook nog eens de sfeer "gezellig".. Wat wil je nog meer? De discussie winnen? Tsja dáár zijn discussies niet voor gemaakt..

*gaat er verder niet op in*
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Oud 10-07-2003, 16:51
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 12:10:
1) Nee, maar is het dan een ideale situatie wanneer iedereen in de grijze massa opgaat? En: deze vorm van scheefgroei dient - als iedere vorm van scheefgroei - rechtgetrokken te worden, alleen al om te voorkomen dat nog meer onnadenkende mensen in de veronderstelling gaan leven dat scheefgegroeide, maar ingeburgerde situaties normaal zijn.
En dan nog? Wat als er alleen maar stelletjes zijn met 30 jaar verschil? Gaat de wereld eraan? Gaat de maatschappij ten onder? Ik snap bij God niet waar jij zo'n probleem van maakt. Het lijkt wel alsof je denkt dat als men dingen niet doen zoals jij denkt dat het goed is.
Oud 10-07-2003, 17:16
Verwijderd
Laat die man toch, zo vindt hij het alleen maar leuk.
Oud 10-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 02:03:
1) Vreemd dat jij het vaststellen en beschrijven van een door iedereen waar te nemen werkelijkheid als een persoonlijke aanval beschouwt. Voel je je soms plaatsvervangend aangevallen? Dat is dan jouw probleem.
Nee, je uit een mening. Jouw mening, geen absolute waarheid.

Citaat:
2) Als ik al zou aanvallen, is dat niet persoonlijk, want ik ken de topicstartster niet. De topic schreeuwt om een reactie. Het kan geen kwaad om mensen erop te wijzen dat er ook nog normale relaties mogelijk zijn.
Je speelt anders meer op de persoon dan op de bal.

Citaat:
3) Is dit een persoonlijke aanval?
Nee, het is een door iedereen waar te nemen werkelijkheid
Oud 10-07-2003, 22:09
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 10-07-2003 @ 13:32:

1) Even voor onze Abt van Sion (de zeikerd)

2) Ik verschil maar 2.5 jaar met mijn vriendin, ben ik nu ook verkeerd bezig?
Zo ja: Laat je nakijken man. Als je samen gelukkig bent is er niks aan de hand.
Zo nee: Mooi zo.

3) Maar goed, je zou bijna gaan denken dat omdat de meisjes van meer dan 2 jaar verschil met meneer abt heb niet moeten hij het anderen ook niet gunt dat ze op die manier hun geluk vinden.
1) Ook in jouw reactie zit veel woede. Het feit dat je je genoodzaakt voelt om op scheldwoorden en krachttermen over te gaan, geeft aan dat je jezelf niet meer volledig in de hand hebt. Ik vergeef het je. Het komt wel goed.
2) Twee jaar is een richtlijn, een kleine marge mag.
3) Ik gun iedereen het geluk. Geluk is een neveneffect van liefde. Liefde vergt gelijkgestemdheid. Als de 47-jarige vriend van een 19-jarig meisje gelijkgestemd zijn, belooft dat niet veel goeds voor beide partners. Ofwel, de vriend is geestelijk achtergebleven, ofwel het meisje heeft (waarschijnlijk door jeugdtrauma's) een versnelde ontwikkeling doorgemaakt. Beide situaties zijn niet gunstig met het oog op stabiliteit op de lange termijn.
Dus, MazeMouse: ik heb het beter voor met hun geluk dan zij zelf. Zij hebben oogkleppen op en presenteren hun relatie (die misschien niet eens echt bestaat) als een interessant discussievraagstuk.
Oud 11-07-2003, 01:26
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 23:09:
1) Ook in jouw reactie zit veel woede. Het feit dat je je genoodzaakt voelt om op scheldwoorden en krachttermen over te gaan, geeft aan dat je jezelf niet meer volledig in de hand hebt. Ik vergeef het je. Het komt wel goed.
2) Twee jaar is een richtlijn, een kleine marge mag.
3) Ik gun iedereen het geluk. Geluk is een neveneffect van liefde. Liefde vergt gelijkgestemdheid. Als de 47-jarige vriend van een 19-jarig meisje gelijkgestemd zijn, belooft dat niet veel goeds voor beide partners. Ofwel, de vriend is geestelijk achtergebleven, ofwel het meisje heeft (waarschijnlijk door jeugdtrauma's) een versnelde ontwikkeling doorgemaakt. Beide situaties zijn niet gunstig met het oog op stabiliteit op de lange termijn.
Dus, MazeMouse: ik heb het beter voor met hun geluk dan zij zelf. Zij hebben oogkleppen op en presenteren hun relatie (die misschien niet eens echt bestaat) als een interessant discussievraagstuk.
1: Ja in mijn reactie zit veel woede over mensen die anderen het geluk niet gunnen en dan komen doen alsof ze dat wel doen.
2: 2 jaar een richtlijn vind ik nogal strak genomen en vrij kortzichtig. Net alsof ik met iemand waarmee ik 5 jaar verschil niet net zo gelukkig zou kunnen worden. Alleen zeer bekrompen geesten die alleen hun eigen mening als een geldige zien kunnen inderdaad niet gelukkig worden met iemand die zoveel jaren van hun verschilt.
Ik kan prima opschieten met mensen ouder dan 20 en ook makkelijk overweg met mensen jonger dan mij (zeg 12 ofzo)
Maar dat heet aanpassingsvermogen. Iets waar jij blijkbaar een gebrek aan hebt als jij jezelf niet aan kunt passen aan de mensen om je heen en dus de mensen maar aan jou probeerd aan te passen.
3: Je gunt hun het geluk niet want blijkbaar weiger jij in te zien dat zulke dingen die jij beschrijft dat er perse problemen moeten zijn eens niet aanwezig zijn.
Affijn, waarom probeer ik het eigenlijk nog ook. Veel plezier met je kortzichtige mening hierover.
Als zij een versnelde ontwikkeling heeft doorgemaakt is dat niet per defenitie slecht (zoals jij hier nu beweert)
En iemand die in zich jonger gedraagd dan zijn leeftijd is ook niet per defenitie slecht.
Dus weer een stelling die kant nog wal raakt.
Waarom is het perse slecht als ik mezelf volwassener gedraag dan mijn leeftijdsgenoten? Of juist minder volwassen?
Als dat hun manier van geluk is dan is dat toch goed ipv slecht?
Als hun er gelukkig van worden is dat toch goed?

Simpel gezegd: Zij zijn gelukkig, jij wilt dat ze het opbreken door middel van jouw kortzichtige mening en ze dus ongelukkig maken (want ze zijn gelukkig met mekaar anders zouden ze niet eens bij mekaar zijn)
Er is een KANS dat het opbreekt. Maar die kans wil niet per defenitie zeggen dat het gebeurd.

O er is een kans dat het verkeerd gaat dus zullen we maar met zijn allen eeuwig vrijgezel blijven dan?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-07-2003, 01:42
kastdeur
kastdeur is offline
Ik moet er niet aan denken zo`n oude vent.
Oud 11-07-2003, 02:46
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-07-2003 @ 02:26:
O er is een kans dat het verkeerd gaat dus zullen we maar met zijn allen eeuwig vrijgezel blijven dan?
Die is er natuurlijk net zo goed in een rlatie waar het leeftijdsverschil < 2 is
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 11-07-2003, 11:31
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-07-2003 @ 03:46:
Die is er natuurlijk net zo goed in een rlatie waar het leeftijdsverschil < 2 is
Die kans is er net zo goed in welke relatie dan ook.
Dus volgens de manier waarop onze meneer abt het zegt mag niemand een relatie hebben want iedereen heeft wel iets waarop hij/zij anders is dan de persoon waarmee hij/zij in de relatie springt en dus is er altijd wel iets dat verkeerd kan gaan.
Dat wil niet per defenitie zeggen dat het verkeerd zal gaan.

En dan komt het er in feite op neer van 'er zijn dingen die niet kloppen dus er is een kans dat het verkeerd kan gaan dus moet je er maar niet mee beginnen of als je al begonnen bent er mee ophouden.
(waar mijn laatste zin dus op neerkomt )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-07-2003, 16:39
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Ik was verliefd op een persoon die 16,5 jaar ouder is dan mij Oke.. ik was dan wel verliefd, maar ik heb nooit een relatie voor me gezien. Ik vond het gewoon niet passen..niet dat het wederzijds was, maar oke.. ik zou er nooit voor gekozen hebben.

Eén van mijn vrienden is 11 jaar ouder. We gaan naar de bios, we gaan uit, ik kan goed met hem praten en hij ziet er ook jonger uit en qua gedrag kan hij ook heel jong doen. Hij studeert ook nog en ik kan het gewoon heel goed met hem vinden. Als ik gevoelens voor hem zou hebben en het is wederzijds dan zou ik wel een relatie met hem willen beginnen, omdat ik dat wel voor me zou kunnen zien, maar ik zou zelf nooit met iemand kunnen nemen die veel ouder is en er ook nog eens veel ouder uitziet. Ik zie dat totaal niet voor me..

En somebody special.. ik keek nogal op van leeftijdsverschil tussen jou en je vriend. Zelf vind ik dit teveel, maar zo denk ik erover en het gaat er eigenlijk niet om wat ik denk. Je moet doen wat jij goed vindt en waar jij je gelukkig bij voelt.
__________________
....GrEeTz To EvErYbOdY...
Oud 11-07-2003, 17:35
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 11-07-2003 @ 17:39:
En somebody special.. ik keek nogal op van leeftijdsverschil tussen jou en je vriend. Zelf vind ik dit teveel, maar zo denk ik erover en het gaat er eigenlijk niet om wat ik denk. Je moet doen wat jij goed vindt en waar jij je gelukkig bij voelt.
Kijk dit is nu wat je noemt een mooi neutraal antwoord waaruit blijkt dat er respect tussen mensen kan zijn.
Hier zou de Abt iets van kunnen leren.
LAAT iedereen in zijn waarde zonder te oor of te veroordelen.
Geluk en gezondheid is waar het in het leven om draait.
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!
Oud 11-07-2003, 17:51
Verwijderd
Het gaat erom dat in een relatie beide helften oprecht gelukkig zijn. Als dat zo is, dan is het goed.

Oprecht gelukkig is in mijn ogen dat je niets voorgehouden wordt en dat je de beslissing kan maken dat je gelukkig bent. Een kind kan zoiets nog niet beslissen op die manier, in mijn ogen. Maar ja, wat is een kind? Niet per se alle minderjarigen, maar een groot gedeelte. En dan zijn er natuurlijk ook meerderjarigen die dat niet kunnen. 't Is gewoon een moeilijk onderwerp.

Mijn vriend is 10 jaar ouder, en we hebben er absoluut geen problemen mee, ook niet met de omgeving. Eén enkele negatieve reactie gehad, maar daar is het bij gebleven. Wij zijn beide oprecht gelukkig, dat zeggen we allebei na 3 jaar samen te zijn waarvan 1 jaar samen te wonen. Wie heeft er dan het recht zoiets af te keuren voor ons? Niemand
Oud 11-07-2003, 22:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
SoMeBoDy schreef op 11-07-2003 @ 17:39:

1) Zelf vind ik dit teveel, maar zo denk ik erover en het gaat er eigenlijk niet om wat ik denk.
2) Je moet doen wat jij goed vindt en waar jij je gelukkig bij voelt.
1) Onzin. Het gaat wel om wat jij denkt. Als het de topicstartster niet zou gaan om wat jij denkt, zou ze het topic nooit hebben gestart. Of zou ze het hebben gestart omdat ze stiekem toch niet zo zeker is van haar situatie? Ik heb zo'n vermoeden ... of liever: ik ben er bijna zeker van.
2) Van zo'n uitspraak wordt niemand wijzer, hoe (gespeeld?) sympathiek ook.
Oud 11-07-2003, 22:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 11-07-2003 @ 18:35:

1) Kijk dit is nu wat je noemt een mooi neutraal antwoord waaruit blijkt dat er respect tussen mensen kan zijn.
Hier zou de Abt iets van kunnen leren.

2) LAAT iedereen in zijn waarde zonder te oor of te veroordelen.

3) Geluk en gezondheid is waar het in het leven om draait.
Amen. Dank u wel, mijnheer Pastoor.

1) Je zegt: "neutraal". Ik zeg: "nietszeggend", "leeg". En dus: respectloos. Respect betekent ook: de ander op iets wijzen, en niet uitsluitend: met alle winden meewaaien.
2) Niet oor- of veroordelen is in dit leven onmogelijk.
3) In het geval van de topicstartster is er noch werkelijk geluk noch werkelijke gezondheid.

Denk eens na, monseigneur.
Oud 11-07-2003, 22:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-07-2003 @ 18:51:

1) Het gaat erom dat in een relatie beide helften oprecht gelukkig zijn. Als dat zo is, dan is het goed.

2) Mijn vriend is 10 jaar ouder, en we hebben er absoluut geen problemen mee, ook niet met de omgeving. Eén enkele negatieve reactie gehad, maar daar is het bij gebleven. Wij zijn beide oprecht gelukkig, dat zeggen we allebei na 3 jaar samen te zijn waarvan 1 jaar samen te wonen. Wie heeft er dan het recht zoiets af te keuren voor ons? Niemand
1) Eten bij kaarslicht, stemmige muziek, dansen... En Andijvie zag dat het goed was ... Denk je soms dat je de Schepper bent?
2) Fijn dat iedereen om verdere problemen en het voorspelbare geruzie te voorkomen voorwendt zo blij te zijn met jullie relatie. Voelt goed hè?
Overigens, waarom zou niemand het recht hebben om jouw situatie af te keuren? Antwoord, graag. Je beantwoordt je retorische vraag zelf wel erg voorbarig.

VWO??
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Kan Dit? 8 jaar verschil..
VirtualRainbow
22 06-10-2011 13:52
Liefde & Relatie Leeftijdsverschil
tartaarsaus
54 23-06-2011 05:04
Liefde & Relatie je vriendje is TE oud ( volgens normen en waarden)
guitarplayer17
69 03-11-2003 12:11
Liefde & Relatie wat kan ik hier aan doen?
kimmel
17 22-09-2003 06:29
Liefde & Relatie leeftijdsverschil
Hippielove
55 26-08-2002 20:38
Liefde & Relatie jongens als echte vriend
never mind
44 06-07-2002 19:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.