Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 16:25
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Ik en wat vrienden willen zaterdag voor de grap is een keertje wiet roken. We hebben nog nooit eerder wiet gerookt (ik rook zelfs niet eens), dus ik heb wat vragen.

1) Hoeveel gram wiet heb je nodig voor 5 personen, die allemaal voor de 1e keer wiet roken?

2) Moet je het wiet met tabak roken?

3) Ik heb ook nog een waterpijp ooit gekregen (verder nooit gebruikt), is het aan te raden die te gebruiken?

4) Wat is een normale prijs voor een gram wiet?

verder kan ik ff niets verzinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2006, 16:27
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik en wat vrienden willen zaterdag voor de grap is een keertje wiet roken. We hebben nog nooit eerder wiet gerookt (ik rook zelfs niet eens), dus ik heb wat vragen.

1) Hoeveel gram wiet heb je nodig voor 5 personen, die allemaal voor de 1e keer wiet roken?

Ik zou zeggen 2 gram voor de eerste keer, moet je wel genoeg joints uit kunnen draaien.

2) Moet je het wiet met tabak roken?

Moet je zelf weten.

3) Ik heb ook nog een waterpijp ooit gekregen (verder nooit gebruikt), is het aan te raden die te gebruiken?

Moet je zelf weten.

4) Wat is een normale prijs voor een gram wiet?

Varieert, meestal 5-7 euro.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 16:50
creatof
creatof is offline
Zal iets meer wiet nemen.. zeker als je niet rookt. Voor je het weet is de eerste gram opgegaan aan gehoest en gekuch en merk je er niks van!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:05
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
als je met zijn 5en 5 euro pp lapt dan heb je meer dan zat,
en in de shop is het rond de 5 euro per gram soms wat meer soms wat minder, ligt ook aan de wiet die je koopt. Als je voor het eerst gaat blowen zou ik de minst sterke wiet kopen,de goedkoopste dus (waar je het meeste gram krijgt voor weinig geld) Je kan het roken in je waterpijp, gewoon zonder tabak.
Verder zou ik niet alles meteen in 1 joint/pijp stoppen maar van 25 euro draai je ongeveer 10 joints denk ik
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:45
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Niks moet.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 17:55
Verwijderd
Als je zelf niet rookt kun je het beste milde shag nemen, tabak is immers vies, tenzij je aan nicotine verslaafd bent.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 18:27
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
gebruik je waterpijp maar
of koop 2 voorgedraaiden

want als je nu nog moet gaan leren draaien
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:24
Verwijderd
Ik zou als het je eerste keer is gewoon een paar kant en klare joints halen in de shop. Hier bij de rokade kosten echt GOEDE joints 3 euro de stuk, daar kun je met zen 2en behoorlijk sjikkes van worden
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
boxx schreef op 20-03-2006 @ 17:25 :
Ik en wat vrienden willen zaterdag voor de grap is een keertje wiet roken. We hebben nog nooit eerder wiet gerookt (ik rook zelfs niet eens), dus ik heb wat vragen.

1) Hoeveel gram wiet heb je nodig voor 5 personen, die allemaal voor de 1e keer wiet roken?

2) Moet je het wiet met tabak roken?

3) Ik heb ook nog een waterpijp ooit gekregen (verder nooit gebruikt), is het aan te raden die te gebruiken?

4) Wat is een normale prijs voor een gram wiet?

verder kan ik ff niets verzinnen.
1. 2 gram is dan wel genoeg
2. hoeft niet, maar het brand wel stukken beter, dus ik zou het je wel aanraden. En koop dan shag om mee te rollen als je nog nooit eerder gerolt hebt, dat gaat makkelijker.
3. bedoel je een echte waterpijp, of een bong? Ik zou daar niet mee beginnen, rook eerst gewoon wat joints.
4. 5 euro

Kant en klare joints zou ik je afraden, daar word je gewoon mee afgezet, meestal zit er echt weinig in. Trouwens is beginnen en mislukte jointjes draaien ook een leuke ervaring en het geeft wel voldoening als het steeds beter gaat.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:36
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Als je voor de eerste keer gaat blowen zou ik niet zelf een joint draaien, daar heb je speciale vloei, tip en shag voor nodig en bovendien is dat best lastig als je het nog nooit gedaan hebt! Je kunt beter een paar voorgedraaide joints halen want die verkopen ze ook in elke shop. En met 5 mensen voor t eerst heb je aan 2 of 3 joints ruim genoeg!

Bij ons kost een voorgedraaide joint gemiddeld zo'n 3 euro, hangt ervan welke wiet er in zit.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als je op www.thegrasscompany.nl kijkt kun je wel wat indrukken opdoen
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.

Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 19:58
Verwijderd
Citaat:
marter544 schreef op 20-03-2006 @ 20:24 :
Ik zou als het je eerste keer is gewoon een paar kant en klare joints halen in de shop. Hier bij de rokade kosten echt GOEDE joints 3 euro de stuk, daar kun je met zen 2en behoorlijk sjikkes van worden
ha hengelo. middelbare school sentiment
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 20:42
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
n00bs
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 21:21
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Citaat:
boxx schreef op 20-03-2006 @ 17:25 :
Ik en wat vrienden willen zaterdag voor de grap is een keertje wiet roken. We hebben nog nooit eerder wiet gerookt (ik rook zelfs niet eens), dus ik heb wat vragen.

1) Hoeveel gram wiet heb je nodig voor 5 personen, die allemaal voor de 1e keer wiet roken?

2) Moet je het wiet met tabak roken?

3) Ik heb ook nog een waterpijp ooit gekregen (verder nooit gebruikt), is het aan te raden die te gebruiken?

4) Wat is een normale prijs voor een gram wiet?

verder kan ik ff niets verzinnen.
1) ongeveer 0.3 per persoon gemiddeld? goed stoned vanaf 0.5 (en ja, dat is allemaal heel persoonlijk)

2) ja, dat is gebruikelijk in nederland. Amerikanen vinden dat maar raar. Het is gewoon een kwestie van dosering, een joint zoals jij een joint in je hoofd hebt, is met weed gedraaid, of er zit zoveel weed in dat je na 3 hijsjes onder de tafel ligt.

3) ja, kan fijn zijn, als je weet hoe het werkt.

4) bij coffeeshops zetten ze geen mensen af. 5 euro is de goedkoopste, 12,50 de duurste. neem er eentje van rond de 6.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2006, 23:22
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Ik heb ook nooit gerookt, en heb joints met tabak nooit kunnen verdragen: ik moest er veel erger van hoesten dan van pure wiet roken. Gek genoeg zie ik dat vrienden van me die wél roken, juist meer moeten hoesten van pure wiet... Dat is dus persoonlijk, maar ik zou zelf voor de pure wiet gaan (een waterpijp is dan weer geen aanrader, want dan krijg je weer erg veel rook tegelijk binnen...)

Een gewone hashpijp is wel een aanrader, koop je v.a. vijf euro in sommige shops en in nogal wat toeristenwinkeltjes in de grote steden.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 23:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-03-2006 @ 20:34 :
2. hoeft niet, maar het brand wel stukken beter, dus ik zou het je wel aanraden. En koop dan shag om mee te rollen als je nog nooit eerder gerolt hebt, dat gaat makkelijker.
mensen een beetje aan een nicotineverslaving helpen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:01
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Van een paar hijsjes raak je toch niet verslaafd?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 15:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
boxx schreef op 30-03-2006 @ 16:01 :
Van een paar hijsjes raak je toch niet verslaafd?
Nee maar na twee hijsjes is mijn joint doorgaans niet op.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 19:09
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 23-03-2006 @ 00:13 :
mensen een beetje aan een nicotineverslaving helpen
Zo snel word je niet nicotine verslaafd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2006, 10:44
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Nou we hebben het gister gerookt. Ik had 2 gram en we hebben het gewoon met tabak in een vloeitje opgerookt (een klein beetje). Nadat we het gerookt hadden had het helemaal geen effect (de joint was wel heel mislukt gedraaid).

Daarna nog een keertje en daarna hebben we de laatste gram puur gerookt. Ik voelde het toen wel ff prikken bij het uitademen door m'n neus, maar het had nog steeds geen effect (volgens mij, toen ik ging zitten werd ik wel heel moe, maar dat kan ook gewoon vermoeidheid zijn.. ).

Hebben we wat verkeerd gedaan ofzo?

Owja, we hadden ook al wat vantevoren gedronken (7 flesjes bier pp ongeveer)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 10:46
Verwijderd
dat drinken is misschien sowieso niet slim, maar buiten dat komt het heel vaak voor dat je de eerste keer niks voelt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 12:14
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 02-04-2006 @ 11:46 :
dat drinken is misschien sowieso niet slim, maar buiten dat komt het heel vaak voor dat je de eerste keer niks voelt.
idd.

vooral als je je er op gaat focussen
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 12:18
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Het was wel een teleurstelling. Ik ga het denk ik wel weer proberen, want deze keer was eigenlijk niks..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:47
boxx
Avatar van boxx
boxx is offline
Maar kan het ook zijn dat ik op 1 of andere manier niet over m'n longen rookte? Want ik rook nooit en hoefde niet te hoesten ofzo (ik kon wel gewoon via mn neus de rook uitblazen, dat lukt toch niet als je niet over je longen rookt?).

Ik zoog gewoon aan de joint net zoals ik lucht inadem (min of meer).

Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 17:52
wann
Avatar van wann
wann is offline
Dat kan, maar is een beetje moeilijk te zeggen vanaf hier.
Als je het niet zeker weet kun je bv. een hijs nemen en die in je mond houden en dan daarna nog een boel lucht in ademen. Dan is de rook al wat meer afgekoeld en weet je toch wel vrij zeker dat je over de longen rookt.

Als je nog een ervaren roker/stoner kent kun je die even vragen te kijken, als het goed is valt wel te zien of je je joint over de longen rookt of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 19:22
C r Y p S
Avatar van C r Y p S
C r Y p S is offline
Een truck die ik altijd toepas om ook het hoesten tegen te gaan, is goed aan m'n pijp / joint zuigen, zoals je ook bij een lolly zou doen (dus nog zonder in te ademen), de rook op die manier eerst in m'n mond te houden en dan eerst een beetje door m'n neus inademen zodat er wat lucht in m'n longen komt en daarna door m'n mond de rook inademen. In feite als je de rook al in je mond hebt en je ademt goed diep in, dan lijkt het me dat je altijd goed inhaleerd.
__________________
Waar een weg is wil ik heen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Drugs & Alcohol wiet schadelijk?????
lovesista18
51 24-01-2003 19:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.