Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 17:19
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Stel je hebt een redelijke smak geld bij elkaar gesprokkeld, je koopt een huis, in wat voor stijl richt je die in?

Bv in een wat ouderwetse stijl met bloemetjesbehang en stoffige banken ed

Of in een moderne stijl

Of in een westernstijl

Of hippie stijl (felle kleuren overal ed)

Of en andere stijl?

Ik denk dat ik het per kamer laat verschillen. Een huiskamer dient gezelligheid en warmte uit te stralen vind ik dus zal ik die ook op zo'n manier proberen in te richten.

Een keuken praktisch dus met tegels (er wordt nogal wat gemorst als je kleine kindertjes op bezoek hebt), makkelijker schoon te houden enzow.

Slaapkamer staat voor rust en lichtblauw of terracotta werkt bij mij vaak redelijk rustgevend, dus zal dat een beetje in die stijl proberen te houden.

Wat jullie?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 17:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Gothic
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:22
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-05-2004 @ 18:21 :
Gothic
Like in ales zwart met rood en paars er tussendoor? OMG... Wat zou ik daar treurig van worden...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:22
Verwijderd
OMG je opent een topic

Ik zou mijn huis modern, maar tegelijkertijd ook gezellig willen inrichten. Strakke meubels, maar accesoires die het geheel wel sfeervol maken. De keuken moet inderdaad praktisch zijn, maar wel met een mooie vormgeving. In de slaapkamer een groot hemelbed, met een paar bankjes of stoelen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:22
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Zoals in de reclame van Nescafe, blauwe muren, warm rood. Echt heel erg mooi, maar het maakt het zo snel donker.

Vrij rustig, hier en daar wat muurschilderingen, popart, surrealistische dingen van alles.

Meubeltjes khoud van barok, maar niet te veel. Dat hele strakke vind ik niets, ik moet er in wonen tis geen kantoor.
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:26
tjah.....
Avatar van tjah.....
tjah..... is offline
Ik wil iedere kamer in een compleet andere stijl..
Maar ik wil sowieso mijn huiskamer strak, in zwart en wit of iets dergelijks. Genoeg mensen vinden dat kil en lelijk, maarja..
__________________
Nehhhh dachutniej
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:26
Verwijderd
alles in het wit, veel glas, veel staal, banken van leer, veel licht, luxaflex, grote schilderijen, volle boekenkasten en een visgraatjes vloer... zakelijk in jaren 80 stijl
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:27
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 18:22 :
Like in ales zwart met rood en paars er tussendoor? OMG... Wat zou ik daar treurig van worden...
*zucht*
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:29
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
*zucht* terug
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:36
Verwijderd
veel kleur, gezelligheid, zooi en aparte dingen. Ook hoeft het niet allemaal zo modern.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:41
frozenfountain
frozenfountain is offline
Modern met een beetje klassiek. Pop art schilderijen en een donkere houten vloer bijvoorbeeld. Een moderne keuken met kookeiland. En natuurlijk B&O electronica.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:49
Verwijderd
Visgraatvloer is heel mooi. Ik zou op dit moment vooral een gezellig huis willen met veel rood, beetje retro-jaren 70 invloeden, pluche op de vloer. Maar over een paar weken wil ik weer een india-huis, en dan een paar weken later strak interieur vol design, en dan weer klassiek, beetje Engels, etc.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:56
Verwijderd
Bij Western Stijl denk ik aan zo'n huis met de inrichting van een lokaal steakhouse restaurant, waar pindadoppen op de grond ligge.

Ik wil eigenlijk wel een open huis, waar veel kamers met elkaar verbonden zijn. Mijn badkamer is verbonden met mijn slaapkamer, de keuken met de slaapkamer. Verder ga ik voor een moderne inrichting, maar wel veel kleur.

Inrichting life&cooking, bijna

En natuurlijk is de keuken mijn domein, klaar
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ridder schreef op 30-05-2004 @ 18:56 :
Ik wil eigenlijk wel een open huis, waar veel kamers met elkaar verbonden zijn. Mijn badkamer is verbonden met mijn slaapkamer, de keuken met de slaapkamer. Verder ga ik voor een moderne inrichting, maar wel veel kleur.

Frank Lloyd Wright architectuur
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ridder schreef op 30-05-2004 @ 18:56 :
Bij Western Stijl denk ik aan zo'n huis met de inrichting van een lokaal steakhouse restaurant, waar pindadoppen op de grond ligge.

Mwa, ik denk dan meer aan heel veel hout, kasten van echt hout, tafels en stoelen van hout etc etc. En een paar van die hoorns aan de muur en indianen beelden op de kast ed Op zich best cool om 1 kamer zo in te richten lijkt mij Heeft wel vaak een gezellige uitstraling.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:59
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
van alles door elkaar vind ik altijd heel erg leuk, antiek/modern/hippie enz. En ik wil een kitchkitchen keuken met een graniet-aanrecht ohja, en een doorkijkaquarium tussen de keuken en de huiskamer.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 30-05-2004 @ 18:58 :
Mwa, ik denk dan meer aan heel veel hout, kasten van echt hout, tafels en stoelen van hout etc etc. En een paar van die hoorns aan de muur en indianen beelden op de kast ed Op zich best cool om 1 kamer zo in te richten lijkt mij Heeft wel vaak een gezellige uitstraling.
Dat noem ik een 3gezusters uitstraling en dat vind ik walgelijk. Overigens wil ik wel een draaibar mogelijkheid in mijn huis, alleen weet ik nog niet waar.

Tevens wil ik ook niet meer werken met een douche cabine, mijn douche heeft meer het idee van een kleine doucheruimte van de lokale voetbalclub.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:01
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ridder schreef op 30-05-2004 @ 19:00 :
Dat noem ik een 3gezusters uitstraling en dat vind ik walgelijk. Overigens wil ik wel een draaibar mogelijkheid in mijn huis, alleen weet ik nog niet waar.

Tevens wil ik ook niet meer werken met een douche cabine, mijn douche heeft meer het idee van een kleine doucheruimte van de lokale voetbalclub.
Nee, de 3 is toch weer anders... Lees: vreselijk...
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2004, 18:02
Gordijn
Gordijn is offline
Leukleuk!
Ik wil een warm huis, wandjes verschillende kleurtjes, beetje oranje rood, met bijvoorbeeld gebroken wit ( jaja, helemaal uit gedacht) een wand dan helemaal behangen met zwart-wit foto's ( vriendenenvriendinnen, maar ook paa mooie posters ertussen van een fijn bandje)
Vloertje van hout denkik.
Ik vind India style heel leuk, maar denk dat ik het toch vrij strak zou willen houden omdat ik denk dat het belangrijk is dat je huis rustig is. Ik maak er trouwens zelf wel een zooi van
En waarschijnlijk prop ik het vol met planten ofzo, dat kan best bij een heel strak en eenvoudig gemeubileerde kamer.
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:04
frozenfountain
frozenfountain is offline
Charlotte's appartment (sex and the city)
Samantha's appartment

een combinatie van deze twee stijlen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:04
schimmel
Avatar van schimmel
schimmel is offline
pfff, dat boeit me echt niet ofzo.
iig 1 muur zwart en wat posters voor de sfeer.
er moeten zeker veel relaxte banken zijn, koelkast naast de tv/dvd/video en een hoekje voor een stukje groen
__________________
my achy breaky heart (8)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:06
Verwijderd
wat truttig rien
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:08
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
bertbart schreef op 30-05-2004 @ 19:06 :
wat truttig rien
rien
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:09
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
oh, het moet iig niet te netjes zijn. Beetje chaotisch, dan voel ik me meer op mn gemak.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:12
sofuckingme
Avatar van sofuckingme
sofuckingme is offline
kleurig
een mengsel van hippie,oosters en kitsch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 18:26
justakid
Avatar van justakid
justakid is offline
ik weet t nog niet helemaal. of zoiets als wat bertbart beschrijft off iets anders ik wil wel een houten vloer denk ik. en wat ik zowiezo wil is zon losstaand keukenblok. gezellig vin ik dat
__________________
I've got no rhythm and I can't sing
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:21
Susanne
Susanne is offline
soortgelijk topic heb ik laatst ook geopend, maar toch cool hoor angellena

ik wil m'n huis het liefst klassiek inrichten, heel open ook met bijv. in een grote kamer alleen een televisie op de grond en aan de andere kant van de kamer twee statige (designer)stoelen.. Ook wil ik een lekkere bruine kamer waar je zo'n gezellig gevoel bij krijgt, openhaardje, kaarsen, mooie kussens, gordijnen tot op de grond, een fijne bank waar veel visite terecht kan, ect ect gewoon waar mensen zich thuis kunnen voelen. en meerdere "thema's" in huis, niet alleen ikeaspul bijvoorbeeld, dat vind ik zo erg bijvoorbeeld een gezellige klassieke woonkamer, een retro keuken, een open ingerichte televisiekamer, etc etc.. alles uit je huis halen zegmaar
maar m'n smaak veranderd nogal merk ik de laatste tijd dus you never know
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:23
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
jaren 70, veel leuke kleuren en veel rondingen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:24
Snuitermans
Snuitermans is offline
Modern en strak, heldere niet overheersende kleuren en veel abstracte schilderijen.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:24
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik heb m'n lievelingshuis gevonden (eigenlijk heb ik er wel een paar, maar shhh). Staat in Gent tussen het groen en toch in de stad, een sober wit huis in oosterse stijl: de deuren en de ramen hebben van die Taj Mahal-vormen, en er hangt klimop en bruidsluier aan de muren.
Ik ben er ooit binnengeweest en de trap was prachtig en de vloeren nog meer (in de gang en keuken zwart-wit betegeld, en in de kamers roodhouten plankenvloer. O o o ik moet dat huis hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:24
QueenOfTheBongo
Avatar van QueenOfTheBongo
QueenOfTheBongo is offline
ik zou eerder kiezen voor een oud huis ... een soort herenhuis , dat alleen staat
van buiten beetje opknappen ...
en van binnen bijvoorbeeld de schouw laten staan in zijn totaal ... in de staat zoals het was
de deuren zo laten ...
maar de inrichting, de meubels (zetels, tafels, ...) zou ik dan helemaal modern doen
een paar hevige kleuren zoals rood, licht groen...

zo heb je het contrast tussen klassiek en modern

en dan zijn je ouders nog blij ook haahhaha


maar ...
zo ver ben ik nog lang niet
ik ben nog maar 17
dus...


en wie weet veranderd mijn smaak nog wel
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:26
Nasischijf
Avatar van Nasischijf
Nasischijf is offline
een beetje klassiek, veel licht hout (geen donkere kleuren) en dan met wat moderne kleuren erbij, het moet er wel gezellig uitzien.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:52
Verwijderd
Sinds ik bij mijn vader woon walg ik van alles dat met hout te maken heeft, en donker bruin leer.

Echter, wil ik wel een lichte houten stevige stabiele keukentafel in mijn studentenwoning.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:00
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Susanne schreef op 30-05-2004 @ 20:21 :
soortgelijk topic heb ik laatst ook geopend, maar toch cool hoor angellena

Dacht al dat ik er een tijd geleden 1 zag staan maar kon em zo snel niet meer vinden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:11
Verwijderd


Zoiets wil ik ook, maar dan aan de wand.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:11
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Grote ramen, hoge kamers, zware donkere gordijnen, grijze muren, parketvloer, posters aan de muur. Liefst een erkertje waar je in kan zitten.
Een beetje graftakgrot-stijl.
Ik wil geen huis, ik wil gewoon een verdieping ofzo. Een echt huis kost zoveel onderhoud.

Edit: Ik wil ook een schommelstoel en een spijlenbed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2004, 20:15
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Ridder schreef op 30-05-2004 @ 21:11 :
[afbeelding]

Zoiets wil ik ook, maar dan aan de wand.
Ja jij moet achter de bar gaan werken, dan krijg je vanzelf een godsgruwelijk hekel aan die kutdingen
En negeer me eens niet op msn zeg, ik voel me verstoten
__________________
In a burgundy dress lookin' finer than a french wine
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:31
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Griekse stijl!


modern, vernieuwd te rap dus moet je om de 10 jaar gaan vernieuwen en dat kost veel.
Griekse (oudheid)stijl zal altijd hetzelfde blijven en dus maar 1 keer een grootschalige inrichting nodig hebben.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:58
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
design, strak, italiaans, vernieuwend, van jonmge hippe ontwerpers en phillip starck <3
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:01
Laïs
Laïs is offline
De wc in ieder geval in een grappig/ouderwets behangetje/donkere kleur met kralenketting voor de deur.

Een hip huis wil ik niet,is mijn stijl niet en ik vind het maar goed voor een dagje.

In mijn woonkamer wil ik grote,ouderwetse,1-persoon stoelen of een grote ligbank,met een deken erover. Licht kleurtje op de muren,veel sfeerlampjes en houten meubelen.
Geen strakke inrichting in ieder geval.

Keuken moet praktisch zijn en groot.

Voor de slaapkamers wil ik iedere keer een andere inrichting,maar daar heb ik nog niet echt over nagedacht.

De badkamer moet groot zijn in ieder geval. Met douche,en mss ligbad.


Ik ga nog wat inspiratie opdoen in mijn oppas-huizen.
__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:03
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 30-05-2004 @ 20:24 :
Ik heb m'n lievelingshuis gevonden (eigenlijk heb ik er wel een paar, maar shhh). Staat in Gent tussen het groen en toch in de stad, een sober wit huis in oosterse stijl: de deuren en de ramen hebben van die Taj Mahal-vormen, en er hangt klimop en bruidsluier aan de muren.
Ik ben er ooit binnengeweest en de trap was prachtig en de vloeren nog meer (in de gang en keuken zwart-wit betegeld, en in de kamers roodhouten plankenvloer. O o o ik moet dat huis hebben.

Roodhouten plankenvloer! Geen koude stenen in ieder geval. Ik wil warmte onder blote voetjes.
__________________
girls in liquid.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Hoewel ik heel erg van een strak, glas en staal achtige stijl, zal m'n toekomstige flatje er erg rommelig uitzien. Geen dure meubels, wat posters, klein keukentje en heel veel troep.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:56
feline
feline is offline
Ik wil veel kleur in mijn huis vooral rood en lichtblauw. In de huiskamer wil ik een houten vloer met een groot fluffy kleed. Op een muur komt tuttig bloemetjesbehang. In de keuken wil ik zwart/wit geblokte tegeltjes een vreemd kleurtje op de muur, zalmroze ofzo... In de slaapkamer moet echt zacht tapijt komen, dat is zo fijn aan blote voetjes.
In de huiskamer wil ik een enorme boekenkast, met boeken graag. Verder moeten er veel bloemen zijn. En de combinatie tussen oude spulletjes en nieuwe dingen vind ik erg leuk.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:00
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Mijn huis zou volledig Oosters moeten zijn...

Ik heb mijn kamer in Groningen ook zo ingericht...

Gele muren, bordeux-rode accenten... Veel licht-houten kleuren... Veel Wind-chimes(klokkenspellen)... Uiteraard volgens Feng Shui... Veel boeddhabeeldjes e.d...
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Wat er ook gebeurt, ik wil veel kussens. Op de bank, op het bed, een zachte poef (of vijf) en van die grote kussens op de grond om met veel mensen een pyjama party te houden zonder een enorme zithoek te hoeven hebben om allemaal tv te kunnen kijken.
Daarnaast een beetje frisse kleurtjes. Ik houd niet zo van oranje, maar blauw, rood, groen en een beetje geel komen er wel in. En die verschillende stijlen in verschillende kamers zie ik ook zitten. De woonkamer een beetje gewoon, geen opvallende stijl. De keuken in boerenstijl en de slaapkamer oosters. En ik moet nog veel fotolijstjes hebben om alles in te kunnen lijsten.

Nu die tien miljoen nog...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:20
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
modern en strak
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:33
Verwijderd
Geen idee...in elk geval niet te oubollig maar ook niet zo'n modern interieur waar van af drúipt: 'kijk mij, ik heb geld voor een binnenhuisarchitect van goede naam'

In elk geval moet het een bende zijn in huis overal tijdschriften, sigarendoosjes, veel boeken enzo een huis moet gezellig zijn, er moet geleefd worden. In huizen waar je de vloerbedekking nog kunt zien kan ik niet leven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 22:47
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
modern
en (dus) minimalisme
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:23
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Modern en strak,maar wel met kleur. En veel bloemen (echte bloemen in n vaas he, niet bloemetjesbehang ofzo)
En wel gezellig, soms hebben die strakke intererieurs zo'n uitstraling van: er wordt hier niet geleefd. Nou zal dat bij mij wel meevallen want ben beetje een sloddervos
Maar goed, moet iig licht zijn, dus veel ramen, en de keuken moet iig GROOT. Dat vaak en met veel mensen in gekookt en gegeten kan worden
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:55
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Alle Gispen, Marcel Breuer en Arne Jacobsen meubels van mijn ouders jatten en dan wat gestructureerder inrichten. Modern a la jaren 20/30/60, zoiets.
__________________
so young but so cold

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 23:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Klein stukje van een verhaal.
Flipje het Kipje
19 26-04-2002 21:28
Verhalen & Gedichten ForumWEDSTRIJD verhalen !!!!
italianboy
16 18-12-2001 17:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.