Oud 15-09-2009, 14:38
Shift3r
Shift3r is offline
Best mensen,
na 4 jaar vmbo-t op de middelbareschool heb ik in 2008 mijn vmbo-t diploma gehaald. Daarna heb ik gekozen voor de MBO-richting op ROC Zeeland in Middelburg voor de opleiding Marketing & Communicatie.
Na mijn 1e jaar gehad te hebben ben ik tot een belangrijke conclusie gekomen; ik ga hier NIET verder. De helft van de tijd (6 maanden) is stage lopen.. en een stageplaats vinden is al een groot probleem.
De school is zó bagger.. nooit les, nooit leraren.. ach zoveel!
Ik heb van de vakantie besloten om te stoppen met de MBO en ik wilde persé verder op de Havo.. alleen heb ik een kapitale fout gemaakt op de vmbo.. ik heb in het laatste jaar niet gekozen voor geschiedenis of aardrijkskunde want ik had altijd het gevoel iets te willen doen later met mijn talen.
Ik heb nu eindelijk een school gevonden waar het mogelijk is om een havo-opleiding te volgen zonder dat ik daar geschiedenis of aardrijkskunde voor nodig heb.
Ik heb op mijn vmbo-t diploma gehaald met alles 6 of hoger.. maar ik heb het eigenlijk met 2 vingers in de neus gehaald (ik leerde (bijna) nooit).
Nu denk ik dus de HEXBO te gaan doen.. dat is 1 jarige opleiding waar ze kijken of ik het 1e jaar goed heb gedaan.. besluiten ze me te laten overgaan dan ga ik naar het volgende havo-jaar waar ik dan mijn examen moet doen voor mijn havo-diploma.

Wat denken jullie over deze omsandigheden? Ik heb veel last van faalangst en ben altijd bang te falen maar ik wil er voor de 100% voor gaan!

Reacties graag

Groetjes Nick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2009, 01:21
Shalisa
Avatar van Shalisa
Shalisa is offline
Hoi Nick,

Als jij er 100% voor wilt gaan moet je dit zeker gaan doen! Het is iets wat je wilt.. Ga ervoor..
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 09:17
Verwijderd
Ja Nick, er gewoon voor gaan. Als het vmbo heel makkelijk voor je was kan je havo ook makkelijk aan, als je actief gaat leren natuurlijk
Wat ook nog een mogelijkheid zou zijn is dat je een MBO opleiding zoekt die aan sluit op een HBO opleiding die je leuk vind. Dus je doet eerst een (versnelde) MBO opleiding en daarna kan je makkelijk instromen op een versnelde HBO opleiding.
Maar dan moet je wel precies weten wat je wilt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Ben jij tevreden met je (toenmalige) studiekeuze(s)?
Axel11
117 03-05-2016 21:37
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 23:14
Studeren Studiekeuze op MBO
crazycamel070
2 03-07-2012 09:17
Studeren Havo diploma, dan MBO, dan HBO?
xSien
0 27-11-2010 21:54
Studeren Van Vmbo t naar mbo of havo ?
wooper1992
34 09-12-2009 16:49
Studeren onderzoek studiekeuze
jufdanielle
17 04-01-2009 17:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.