Oud 31-01-2012, 19:17
No1sPerfect123
No1sPerfect123 is offline
Hoi,

ik ben een beetje wanhopig...
Ik zou super graag naar de Havo willen, en al helemaal omdat mijn ouders
anders heel boos worden als het niet lukt

En de regel is nu dat je een 6,8 moet staan om naar Havo te kunnen.
En vorig jaar had ik super goeie cijfers stond ik een dikke 7,2 !
Maar dit jaar heb ik een beetje te veel zitten klooien met vrienden, en sta ik op dit moment
een 6,4 !!! En ik moet me nu ergens in Februari al op een Havo school inschrijven.

Maar ik snap nou niet : Hoe lang ik de tijd nog heb, om de cijfers op te halen ??
Heb niet goed geluisterd naar de decaan, en schaam me een beetje om het nog te vragen... ook mijn vrienden weten het niet. Maar is het nou dat ik een 6,8 + moet staan bij het inschrijven van een Havo school ??

Of heb ik nog de tijd tot het einde van de schooljaar... ik snap het echt niet meer
Want ik moet nog een SE week doen ergens in April en daarna centraal examens, dus die zijn dan niet meer voor de Havo ? maar voor de mbo ?

Ik hoop het echt zo, dat ik tot eind van de schooljaar de tijd hebt, dan lukt het me vast wel om een 6,8 te staan. Ook mijn mentor zij 2-3 maanden geleden dat ik het zeker kan en al... Maar heb deze SE week van vorige week aardig verknald.

AUB HELP !!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2012, 19:27
Camou
Camou is offline
Gewoon nog een keer langs je decaan gaan, die kan je het veel duidelijker vertellen. Plus misschien regelt jouw school het samen met een andere school en hebben ze weer andere regels oid. Je hoeft je toch niet te schamen... het is je toekomst Een 'dom' vraagje kan je zo een stuk verder helpen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:29
No1sPerfect123
No1sPerfect123 is offline
Citaat:
Gewoon nog een keer langs je decaan gaan, die kan je het veel duidelijker vertellen. Plus misschien regelt jouw school het samen met een andere school en hebben ze weer andere regels oid. Je hoeft je toch niet te schamen... het is je toekomst Een 'dom' vraagje kan je zo een stuk verder helpen.
Okej... de volgende probleem is eigenlijk dat de Decaan er nooit is.
En ik heb pas een afspraak met haar staan ergens in Maart.

Ja ik weet het, mijn school is echt slecht in zulke dingen.

Maar er moet tog iemand met ervaring zijn ? Die het weet ?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:33
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Toen ik naar vanuit VMBO 4 naar Havo 4 ging hoefde ik alleen een wiskunde (B) toets te maken. Daar moest ik dan een 7.2 of hoger voor hebben.
Dus misschien als die 6.8 je niet lukt is een andere school een optie?

Voor die datum weet ik het niet, verschilt waarschijnlijk ook van school tot school.
(En anders gewoon inschrijven dan zeggen ze je het wel toch?)
De vmbo en havo school van mij waren van dezelfde scholengemeenschap ofzo.
Dat verloopt denk ik wel soepeler.

Het lijkt me opzich sterk dat ze niet op je examencijfers wacten.
Dat kan je cijfers flink opkrikken....of neerhalen.

Maja wat ik wil zeggen is dus dat een andere school nog een optie kan zijn als het je niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 19:42
No1sPerfect123
No1sPerfect123 is offline
Citaat:
Toen ik naar vanuit VMBO 4 naar Havo 4 ging hoefde ik alleen een wiskunde (B) toets te maken. Daar moest ik dan een 7.2 of hoger voor hebben.
Dus misschien als die 6.8 je niet lukt is een andere school een optie?

Voor die datum weet ik het niet, verschilt waarschijnlijk ook van school tot school.
(En anders gewoon inschrijven dan zeggen ze je het wel toch?)
De vmbo en havo school van mij waren van dezelfde scholengemeenschap ofzo.
Dat verloopt denk ik wel soepeler.

Het lijkt me opzich sterk dat ze niet op je examencijfers wacten.
Dat kan je cijfers flink opkrikken....of neerhalen.

Maja wat ik wil zeggen is dus dat een andere school nog een optie kan zijn als het je niet lukt.
Nou dit geldt wel zo'n beetje voor alle scholen ...
Mijn school heeft ook een andere locatie ( waar ook Havo is ).

Maar het gaat hier dus om de cijfers, zelfs die andere locatie gaat mij niet aannemen als ik geen 6,8 + heb.

En ik wil dus heel graag weten, hoe lang ik de tijd nog heb om mijn cijfer op te halen.

En hoe belangrijk is gedrag en al ? Door dat geklooi met vrienden, heb ik van elke docent bij mijn advieslijst ' twijfel ' gekregen ! Is dit heel belangrijk ? Belangrijker dan cijfers ?

En ik had gehoord dat je een gesprek moet doen op die school : Als ik bv zeg dat ik echt heel serieus ga werken, geen geklooi niks. En gewoon bijna ga slijmen, lukt het dan ?

Want ik weet gwn dat ik HAVO aankan ! 10000000%
Alleen kwam ik in de klas met oude vrienden, waarmee ik altijd klooi ( altijd ! ).

Hoe bedoel je alleen een wiskunde B toets ? Dus ze keken niet naar jou cijfers,gedrag enz ? lol

Ik heb in mijn vakkenpakket :

Economie
Nederlands
Engels
Duits
Geschiedenis
Aardrijkskunde
Maatschappijleer
LO
Wiskunde ( volgens mij A ) ?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:00
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Citaat:
Hoe bedoel je alleen een wiskunde B toets ? Dus ze keken niet naar jou cijfers,gedrag enz ? lol

Mijn cijfers schreeuwden niet echt HAVO!!!! het laatste jaar vmbo.
Ik was wel een van de beste van de klas, zeker de eerste 3 jaar.

Er werd getwijfeld enz of ik HAVO aan kon, maar ik (en nog 2 uit mn klas)
werden zonder veel weerstand naar de havo gestuurd. (is alweer 4 jaar geleden trouwens)

Verder moest ik dus die toets nog ff maken en ik was door.
(met algabra enz weet niet precies meer)


Enne je weet toch wel of je wiskunde A of B hebt?
(In wiA had ik geen algabra dus vandaar die toets)


Vraag dan anders aan een andere docent.....of zeg tegen je decaan dat je het vergeten bent.....het is belangrijk genoeg om even dom te lijken.

(wil ook nog even zeggen dat ik ben blijven zitten in mijn eerste keer havo 4)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:07
No1sPerfect123
No1sPerfect123 is offline
Citaat:
Mijn cijfers schreeuwden niet echt HAVO!!!! het laatste jaar vmbo.
Ik was wel een van de beste van de klas, zeker de eerste 3 jaar.

Er werd getwijfeld enz of ik HAVO aan kon, maar ik (en nog 2 uit mn klas)
werden zonder veel weerstand naar de havo gestuurd. (is alweer 4 jaar geleden trouwens)

Verder moest ik dus die toets nog ff maken en ik was door.
(met algabra enz weet niet precies meer)


Enne je weet toch wel of je wiskunde A of B hebt?
(In wiA had ik geen algabra dus vandaar die toets)


Vraag dan anders aan een andere docent.....of zeg tegen je decaan dat je het vergeten bent.....het is belangrijk genoeg om even dom te lijken.

(wil ook nog even zeggen dat ik ben blijven zitten in mijn eerste keer havo 4)
Dan heb ik wiskunde A, want heb geen algabra...

Maar herinner je je nog : Toen je je moest inschrijven, moest je toen meteen je cijferslijst en advieslijst er mee inleveren ? Of had je tot het einde van de SE examens de tijd om aan je cijfer te werken ?

Aw.. jammer dat je bent blijven zitten. ( weinig geleerd ? of geen zin in huiswerk ? )
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:18
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Citaat:
Dan heb ik wiskunde A, want heb geen algabra...

Maar herinner je je nog : Toen je je moest inschrijven, moest je toen meteen je cijferslijst en advieslijst er mee inleveren ? Of had je tot het einde van de SE examens de tijd om aan je cijfer te werken ?

Aw.. jammer dat je bent blijven zitten. ( weinig geleerd ? of geen zin in huiswerk ? )
Volgens mij regelde mn decaan alles.
Ik had mijn examens al wel gemaakt nu ik me herinner aangezien ik die toets kwam maken toen vmbo 4 al niet meer naar school hoefde.

Ik neem dus aan dat je tot je exames de tijd hebt. Lijkt me zoals ik al zei toch wel logischer.

Enne ik heb mn HAVO diploma daarna wel gehaald.
Het kwam gewoon door de dezelfde vmbo mentaliteit die ik duidelijk in je reacties zie.
Havo is niet zo moeilijk alleen lukken die toetsen niet meer zonder te leren...
Alvast een tip voor het lukt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:27
No1sPerfect123
No1sPerfect123 is offline
Citaat:
Volgens mij regelde mn decaan alles.
Ik had mijn examens al wel gemaakt nu ik me herinner aangezien ik die toets kwam maken toen vmbo 4 al niet meer naar school hoefde.

Ik neem dus aan dat je tot je exames de tijd hebt. Lijkt me zoals ik al zei toch wel logischer.

Enne ik heb mn HAVO diploma daarna wel gehaald.
Het kwam gewoon door de dezelfde vmbo mentaliteit die ik duidelijk in je reacties zie.
Havo is niet zo moeilijk alleen lukken die toetsen niet meer zonder te leren...
Alvast een tip voor het lukt.
Super bedankt voor je hulp ! Hoop echt dat je gelijk hebt D

' Havo is niet zo moeilijk alleen lukken die toetsen niet meer zonder te leren... '
Hahaha xD jammer

Nogmaals bedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.