Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 12:37
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Zie:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=720204

En om hier meer achtergrondinformatie over te krijgen, leek het me nuttig deze vraag in De Kantine te stellen:

Hoe is jouw school beveilgd? Heeft het detectiepoortjes? Hoge hekken? Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes? Is er een hoge toezicht? Hebben jullie een schoolpas?
etc..

En wat vinden jullie daarvan? Moet jullie school beter beveiligd worden of is het goed zo? En waarom is het dan wel goed zo als dat zo is?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 12:38
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Er is bij mij gewoon geen vorm van beveiliging. We zijn ook een relatief kleine school, met maar heel weinig incidenten. Bij ons is het wel goed zo.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:39
Verwijderd
Niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:40
Wawl
Wawl is offline
Mijn hogeschool is beveiligd door middel van een groot hek dat op de grenzen van het terrein staat. Tevens zijn er overal camera's die kunnen worden bekeken vanuit de receptie. Deze camera's staan vooral op de parkeetplaatsen en de aula, kantine en op de werkplekken.
__________________
Wauwel.

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
De uni heeft wat bewaking ingehuurd. Je moet onder een slagboom door om je auto erin te krijgen, maar dat is niet om de beveiliging maar om mensen te laten betalen voor parkeren. Verder is er geen beveiliging en die is ook niet nodig.

Op mijn middelbare school was een hoog hek voor de fietsenstalling en er hingen bewakingscamera's om de fietsen te bewaken. Dat hielp alleen niet. Ook daar was beveiliging niet echt nodig. Behalve voor fitesen, want die werden wel gejat.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De school waar ik op zat (jee, dat is alweer 7 jaar geleden toen ik die verliet - daarna ging ik naar "volwassenonderwijs") werd steeds meer beveiligd. Maar gelukkig nadat ik van school was. Zover ik weet is het nu alleen maar met hoge hekken en een verbod om van het schoolplein af te gaan (omdat wel erg veel scholieren naar de coffeeshops om de hoekk gingen ). Het zou me niet verbazen als daar ook detectiepoortjes of schoolpasjes bij zijn gekomen want er gebeurde wel het 1 en ander (strijker in toiletpot, wc-deur in brand gezet, etc.).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:43
Lionheart
t Enige wat we hebben is controle d.m.v. pasjes.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:44
the tourist
the tourist is offline
Niet.

edit: we hebben wel beveiliging, het is me alleen nooit opgevallen :

Heeft het detectiepoortjes? nee
Hoge hekken? ja
Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes? weet ik niet
Is er een hoge toezicht? nee, geloof ik
Hebben jullie een schoolpas? ja, maar die is alleen voor de mediatheek.
Camera´s bij de ingang: ja

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:45
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
eigenlijk niet. geen detectiepoortjes, je mag van het schoolplein af tijdens de pauzes [hebben ze zelfs graag] geen hoge hekken of whatever, geen camera's [op 1 na bij de hoofdingang, tegen inbraak] geen schoolpas, helemaal niks

en das maar goed ook, zo veel mogelijk vrijheid voor de leerlingen behouden, dat is verreweg het beste

mijn school heeft zo'n 800 leerlingen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:49
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Niets van alles wat je opnoemt.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 12:51
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Vandaag kwam een paar mannen van ene televisieploeg leerlingen op onze school interviewen met dezelfde vragen.

Hoe is jouw school beveilgd? Camera's, beveiliging bij de ingang.
Heeft het detectiepoortjes? Nee
Hoge hekken? Nee
Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes? Ja
Is er een hoge toezicht? Nee
Hebben jullie een schoolpas? Ja, maar die hoef je nooit te laten zien, alleen als de beveiliging twijfeld of je wel of niet op onze school zit vraagt hij om een pas.


Moet jullie school beter beveiligd worden of is het goed zo? En waarom is het dan wel goed zo als dat zo is?

Het is wel redelijk beveiligd is het komt niet of weinig voor dat een onbekende naar binnen kan. Maar het kan toch wel beter vind ik want de beveiliging let natuurlijk niet altijd op en soms zijn ze er niet, dan zitten ze in de aula te controleren ofzo dan is er wel kans dat een onbekende naar binnen gaat. Maar als het gaat om een bekende om een leerling van onze school zelf is de beveiliging heel slecht, dan zou zoiets ook op onze school kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De concerges kunnen je wegsturen als je niet kunt bewijzen dat je op de school zit. Verder is de garderobe beveiligd met camera's.

Voor de rest geen beveiliging, is ook niet nodig hier in het oosten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:06
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Op het plein hangen camera's, zo kunnen de concierges het in de gaten. Iedereen kan de school in en uit lopen. Om het plein staan wel hoge hekken maar die gaan bijna nooit dicht, er wordt namelijk ook nog gebruik gemaakt van de gymzalen na schooltijd. Je mag van het schoolplein af in de pauze, maar dat mag niet in je brugjaren (de eerste twee jaren dus). Een van de concierges loopt buiten in de pauze, de andere houden de aula in de gaten. Geen echte beveiligers.

De school is goed genoeg beveiligd, ik voel me iig veilig op school. Beetje jammer is alleen dat er tegenover onze school een andere middeldebare school staat en daar zijn geregeld dingen aan de hand, vechten vechtpartijen etc. etc. Dan komt de politie ff kijken. Dit gebeurd gelukkig niet vaak (1 keer per oid), maar ik bemoei me er niet mee en heb er ook geen last van.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:06
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
De faculteit waar ik meestal college volg is volgens mij niet echt beveiligd. Iedereen kan zo in en uitlopen en dat bevalt mij ook uitstekend.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:11
EspumaX
EspumaX is offline
Wat camera'tjes, verder eigenlijks niks.. ja beetje concierges die moeten opletten maar meer lopen te praten met andere.

Wij zijn gewoon goed opgevoed
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:11
DaDude
Avatar van DaDude
DaDude is offline
Bij ons helemaal niks, we hebben wel een pasje maar dat wordt nooit gecontroleerd... misschien na de verbouwing (wat een zooi nu) .

Van het schoolplein af doet toch niemand want je moet 3 kwartier lopen om bij een winkel te komen...
__________________
Non Human prescense detected.......
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:14
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Er hangen alleen een paar camera's in het fietsenhok en bij de garderobe, maar er zit nooit iemand achter de monitor volgens mij. Verder een bescheiden hek om het schoolplein. Iedereen mag gewoon weg in tussenuren en pauzes.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:15
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Eigenlijk helemaal niet.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2004, 13:16
Verwijderd
bij ons is er helemaal geen beveiliging (wel inbraakalarm enzo.. maar dat wordt hier niet bedoelt geloof ik..)
We mogen overal heen gaan in pauzes (niet op het sportveld want dan gaat het gras stuk )

Maar ik woon dan ook maar in een dorpje
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:17
EspumaX
EspumaX is offline
Citaat:
DaDude schreef op 14-01-2004 @ 14:11:
Bij ons helemaal niks, we hebben wel een pasje maar dat wordt nooit gecontroleerd... misschien na de verbouwing (wat een zooi nu) .

Van het schoolplein af doet toch niemand want je moet 3 kwartier lopen om bij een winkel te komen...

School in the middle of nowhere
Leuke avater troues
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:19
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Als je bij ons op school naar binnen wil heb je een pasje nodig om door de poortjes te komen (geen detectiepoortjes ofzo) en er staan meestal te beveiligers (in opleiding) te kijken of alles goed gaat.
Er hangen op verschillende punten zoals bij de fietsenstalling camera's en de beveiliging maakt regelmatig een rondje om en door de school.

En bij elk vergrijp zoals vechtpartijtje oid (1 keer voorgekomen voor zover ik weet in de 2enhalfjaar dat ik al op school zit) of een agressief persoon (net te horen gekregen dat ie van school werd afgetrapt) word de politie dr bij gehaald.


Ik vind die poortjes zwaar irritant trouwens....
Als je je pasje bent vergeten kun je of naar huis m ophalen of je kunt voor 5! euro een dagpasje kopen (ook nog 20 euro borg ofzo)
__________________
tokkerdetoktok
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:22
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Reverend schreef op 14-01-2004 @ 13:39:
Niet.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:31
Verwijderd
Het is een universiteit, daar lopen geen Murat B.'s rond met pistolen. Dus: niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:44
Verwijderd
We hebben vrijwel geen beveiliging, behalve camera's die de kantine en de fietsenstalling in de gaten houden... En we hebben een schoolpas die je nodig hebt om op schoolfeesten te komen of in de studieruimte...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:51
EspumaX
EspumaX is offline
Citaat:
Sylph schreef op 14-01-2004 @ 14:44:
We hebben vrijwel geen beveiliging, behalve camera's die de kantine en de fietsenstalling in de gaten houden... En we hebben een schoolpas die je nodig hebt om op schoolfeesten te komen of in de studieruimte...
ja hebbik ook nog eens..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 13:56
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 14-01-2004 @ 13:44:
Niet.

edit: we hebben wel beveiliging, het is me alleen nooit opgevallen :

Heeft het detectiepoortjes? nee
Hoge hekken? nee
Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes? als bovenbouwer wel ja
Is er een hoge toezicht? nee, geloof ik
Hebben jullie een schoolpas? ja, maar die gebruiken we (nog) niet
Camera´s bij de ingang: ja
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 13:58
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Wij hebben hele afschrikwekkende conciërges.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:08
Verwijderd
wij zijn zelf de beveiliging, aangezien de meeste muzikanten niet zitten te springen op engerds die willen stelen of vechten, houden we allen een oogje in het zeil, zodat de totale schade beperkt blijft tot de diefstal van 1 trompet, 2 saxofoons, 1 gitaar en een vleugel
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 14-01-2004 @ 14:06:
De faculteit waar ik meestal college volg is volgens mij niet echt beveiligd. Iedereen kan zo in en uitlopen en dat bevalt mij ook uitstekend.
En helemaal achterin is een balie, niemand die er toezicht op heeft wie of wat er binnen loopt

En mijn school was ook niet beveiligd, maar die was ook in haren, en daar komen alleen maar keurige mensen (ahum)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:16
Verwijderd
Er is een 'turkenjager', ofwel iemand die toezicht houdt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:21
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Er zijn een paar camaera's maar dei zijn niet egt goed geplaats en verder zijn er wel schoolpasjes maar die hoef je niet te laten zien als je naar binnen gaat dus het is nogal slecht beveiligd, maar opzich wel goed genoeg want als je iemand wil doodschieten lukt het je toch wel want je kunt nooit alles beveiligen
__________________
Think you know me?, better think again...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:35
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
we hebben camera's,
schoolpasjes,
van die alarmhekjes bij de mediatheek,
er lopen wat beveiligingsmensen rond (vraag me niet waarom ),
ook hebben we een hek wat 's avonds dicht gaat. en volgens mij kan niet zomaar iedereen z'n auto parkeren, want we hebben slagbomen.
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:35
wissie
wissie is offline
Er staat een hoog hek om het terrein van onze school en er zijn sinds kort camera's.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:42
Verwijderd
http://www.nu.nl/news.jsp?n=260144&c=50

Scholieren.com in het nieuws
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:42
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2004 @ 15:10:
En helemaal achterin is een balie, niemand die er toezicht op heeft wie of wat er binnen loopt
Voor zover ik weet hangen er in ieder geval ook nergens camera's toch?

Citaat:
En mijn school was ook niet beveiligd, maar die was ook in haren, en daar komen alleen maar keurige mensen (ahum)
Haren? En dan toch Fidel Castro-aanhanger?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Nixje schreef op 14-01-2004 @ 15:42:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=260144&c=50

Scholieren.com in het nieuws
Leuk, maar op de frontpage staat er geen link naar die discussie, dus ik denk niet dat veel mensen via nu.nl ook echt dat topic checken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-01-2004, 14:49
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Nou, we hebben hekken er rondomheen en je hebt een schoolpas maar de 2,5 jaar dat ik op mijn school zit heb ik er nog nooit een gebruikt (en je krijgt nog wel elk jaar een nieuwe ) en, euhm, dat was het volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:49
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Dminor schreef op 14-01-2004 @ 14:58:
Wij hebben hele afschrikwekkende conciërges.
Wij hebben niet echt afschrikwekkende maar wel harstikke irritante, gewoon klootzakken zeg maar (hoewel er 2 ofzo best wel normaal zijn).
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hoe is jouw school beveilgd? Amper volgens mij
Heeft het detectiepoortjes? Nee
Hoge hekken? Ja, rond het schoolplein
Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes? Nee
Is er een hoge toezicht? Nee. Niet als je gewoon doorloopt en doet alsof je d'r hoort.
Hebben jullie een schoolpas?Nee. (niet ter beveiliging iig. wel gewoon biebpas)

Er zijn verder geen camera's dat ik weet.

D'r wordt wel gejat. Mijn portemonnee is al eens gestolen evenals de mobiel van iemand uit m'n klas. Ook zijn vorig jaar heel veel digitale camera's, laptops, beamers etc. gestolen.
Maar van geweld is bij ons geen sprake. Althans, misschien op de andere locaties, maar niet bij mij.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oh ja, wij hebben een bijna-sterkste-man-van-Nederland als conciërge, dus dat valt wel onder beveiliging
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:56
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Niet.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:03
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
mmmm schreef op 14-01-2004 @ 15:49:
Wij hebben niet echt afschrikwekkende maar wel harstikke irritante, gewoon klootzakken zeg maar (hoewel er 2 ofzo best wel normaal zijn).
Dat bedoel ik.

Wij noemen ze altijd 'clavigair' en dan denken ze dat ze uitgescholden worden.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:06
mmmm
Avatar van mmmm
mmmm is offline
Citaat:
Dminor schreef op 14-01-2004 @ 16:03:
Dat bedoel ik.

Wij noemen ze altijd 'clavigair' en dan denken ze dat ze uitgescholden worden.
Wij hebben hier iets van 5 of 6 conciërges, en dat is veels te veel, ze doen allemaal niks, alleen op iedereen letten en hele domme irritante dingen verbieden (zoals op bepaalde lespleinen zitten zodat je allemaal krap met zijn alle op een bankje moet gaan zitten ipv aan tafel ) en het zijn ook gewoon Melkertbanen, 's morgens als je er langs loopt dan zeggen ze altijd "Goeijemurgun" en dat is aardig irritant en ze zitten ook te schreeuwen dat de deuren dichtgaan zodat je een kaart moet halen...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:07
Verwijderd
Hoe is jouw school beveilgd?
er hangen camera's in de fietsenstalling, maar dat is het wel

Heeft het detectiepoortjes?
nopz

Hoge hekken?
wel één hek om de school heen, maar dat staat altijd open, omdat de concierge ook op het schoolterrein woont. dus in principe kan je altijd op het school terrein komen, maar in het weekend ofzo wordt de fietsenstalling wel apart afgesloten

Mag je het schoolplein af tijdens de pauzes?
ja hoor

Is er een hoge toezicht?
nop

Hebben jullie een schoolpas?
ja, maar die is alleen voor de mediatheek en om op een schoolfeest te komen moet je die laten zien.

En wat vinden jullie daarvan?
ja, het kan natuurlijk beter.

Moet jullie school beter beveiligd worden of is het goed zo?
*zie vorige vraag*
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:09
e r t a njunior
e r t a njunior is offline
Citaat:
mmmm schreef op 14-01-2004 @ 16:06:
Wij hebben hier iets van 5 of 6 conciërges, en dat is veels te veel, ze doen allemaal niks
Ik kan me helemaal in je post vinden. Die lui doen helemaal niks, behalve op minderjarige meisjes geilen, lieve dingen zeggen tegen mooie meisjes en met een vieze, brede grijns hen toelachen en begroeten.
__________________
www.ertan.nl voor een kritische kijk op de Nederlandse samenleving!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:27
Verwijderd
Sinds de zomervakantie staan er hekken om de school heen, nadat de buurt geklaagd had over overlast 's nachts
Verder is ie eigenlijk niet beveiligd: je kunt altijd gewoon overal komen eigenlijk. De hekken gaan open als de school 's morgens opengaat en dicht als de laatste persoon naar huis is.
We hebben een schoolpasje, maar die alleen voor de bieb, het computerlokaal en de feesten.
Het kan dus wel verbeteren eigenlijk, en ik denk dat er binnenkort ook vast wel wat gaat veranderen. Er is het gerucht geweest dat er 2 'bendes' ruzie hadden en dat er gewoon mensen met messen rondlopen Nooit wat van gemerkt, maar daar zal nu vast verandering in komen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:34
zwoesj
zwoesj is offline
Niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
e r t a njunior schreef op 14-01-2004 @ 16:09:
Ik kan me helemaal in je post vinden. Die lui doen helemaal niks, behalve op minderjarige meisjes geilen, lieve dingen zeggen tegen mooie meisjes en met een vieze, brede grijns hen toelachen en begroeten.
Hehe. Wij hadden 1 concierge en dat was een toffe meneer Iedereen hield van hem (nouja, in overdrachtelijke zin) en wist orde te houden. Hij werd bijgestaan door elkaar afwisselende leerkrachten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:50
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
mijn school is niet beveiligd.....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 15:52
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
uhm... tsja.. het hek om de fietsenstalling gaat na schooltijd dicht...
maar echt beveiliging, nee.
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij op Haagse school
Sky Jewel
500 16-01-2004 08:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.