Oud 18-02-2004, 16:10
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Hallo,
Ik ben 15 jaar, 69 kg, 1.85 meter. Prima gewicht toch? Nou, dat wil ik dan ook graag zo houden. Het probleem is, dat ik of heel erg aankom, of ontzettend af val. En dat wil ik geen van beide niet.
De situatie is als volgt: ik heb een ziekte (wil ik het verder niet over hebben), waardoor ik niet kan sporten (mijn zus ook). Daarom zou ik dus wat minder moeten eten, zodat ik niet aankom. Ik eet meestal 's ochtends een boterham (volkoren) met magarine en hagelslag, een glas vruchtensap, een glas melk en een appel/banaan/kiwi/sinaasappel. Om een uur of 11 (pauze) eet ik 2 droge biscuitjes of 3 sultana's (zo'n pakje). Als lunch eet ik een boterham met kaas. Als ik thuis kom, heb ik best wel trek, maar ik weet niet of ik het me kan veroorloven om dan wat te eten. Maar meestal doe ik het toch: een stuk fruit, of weer twee bescuitjes. 's avonds eet ik gewoon een bord avondeten: groente, aardappelen of rijst, en kip/vis. Om een uur of acht neem ik dan wat vla.
Als je dit eet kom je dan erg aan? Want er zijn dagen dat als ik dit eet ik binnen een week 2 kilo af val, maar er zijn ook dagen dat ik opeens 3kilo aankom.
(door mijn ziekte heb ik ook een ontzettend opgezette buik, vreselijk lelijk, maar ik heb intussen het inzicht gekregen dat als ik afval dat niet weg gaat).


Sorry als dit in het lijntopic thuis hoort, maar ik ben niet aan het lijnen, vandaar dat ik het hier plaats. Mijn grootste probleem is dat ik niet snap waarom ik soms afval en soms aankom. Ook vind ik het vreemd dat ik sommige dagen vreselijk honger heb (zoals nu) en andere dagen bijna nix naar binnen krijg... (ik eet wel altijd even veel, ja af en toe wat meer, als ik echt sterf van de honger, maar niet zoveel dat ik gigantisch zou moeten gaan schommelen met mijn gewicht)
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
met jouw eetgewoontes is absoluut niets mis. Je kan makkelijk iets eten als je thuiskomt, zolang dat maar niet elke dag chips of snoep is. Een stuk fruit bijvoorbeeld (je hebt zoieso minimaal twee stuks fruit per dag nodig, dus je slaat dan twee vliegen in één klap). dat rare aankomen en weer afvallen is echter absoluut niet normaal, zelfs niet als je in de groei bent (dan val je meestal erg of kom je veel aan, maar niet allebei, en zeker niet een paar kilo per week!). Ik ben natuurlijk geen arts, maar het lijkt wel alsof je stofwissling op tilt is geslagen. Het is erg ongezond om zoveel aan te komen of af te vallen in zo'n korte tijd, daar kan allemaal rottigheid van komen als er niet snel iets aan gedaan word. Ga naar je huisarts!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik sluit me aan bij SuperSanne.
Wat je eet is helemaal perfect. Je eet in ieder geval 3x per dag en als tussendoortjes gezonde dingen (beschuitjes/fruit).
Daar kom je normaal gesproken echt niet van aan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:23
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Mijn stofwisseling is niet perfect vanwege mijn ziekte. Ik heb ook medicijnen daarvoor en heb net nog een keer de bijsluiters gelezen. In een staat dat je stofwisseling erg kan veranderen en de opname van andere medicijnen minder kan worden. Ik heb ook heel vaak last van vreemde ontlasting, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft...
maar jullie vinden dus dat ik naar de huisarts moet....


Wat ook zo vreemd is, dat als ik honger hebt, eten niet helpt om het hongergevoel weg te krijgen...
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?

Laatst gewijzigd op 18-02-2004 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:28
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Yep, ik zeg ook naar de huisarts. Zoals ik het lees is het duidelijk een gevolg van je ziekte. Misschien kan je huisarts je hierover in ieder geval geruststellen en naar een dietiste sturen voor eetadviezen. Dus wat je moet doen als je ineens veel afvalt en wat als je ineens veel aankomt.
Wat je nu voor eetprogramma hebt is volgens mij in principe helemaal niets mis mee.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 18-02-2004 @ 16:23:
Mijn stofwisseling is niet perfect vanwege mijn ziekte. Ik heb ook medicijnen daarvoor en heb net nog een keer de bijsluiters gelezen. In een staat dat je stofwisseling erg kan veranderen en de opname van andere medicijnen minder kan worden. Ik heb ook heel vaak last van vreemde ontlasting, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft...
maar jullie vinden dus dat ik naar de huisarts moet....
Nou ja, ligt eraan. Je kan dus thuisbrengen waar het vandaan komt dat je zoveel aankomt en afvalt: je stofwisseling verandert erg door de medicijnen tegen je ziekte. Het is dus niet vreemd meer nou, want de bijsluiter vertelt al dat dat kan gebeuren.

maar aangezien het erg vervelend is en (ik denk) ook niet echt gezond, zou je naar je huisarts kunnen gaan en kunnen voorleggen hoe je situatie is. Misschien is er een alternatief te gebruiken als medicijn of weet hij nog iets voor je.
Het kan in ieder geval geen kwaad om het te vragen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:53
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Dan denk ik dat ik maar naar de huisarts ga.
Maar hebben jullie misschien tips om dat irritante honger gevoel weg te krijgen?
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:29
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 18-02-2004 @ 16:53:
Dan denk ik dat ik maar naar de huisarts ga.
Maar hebben jullie misschien tips om dat irritante honger gevoel weg te krijgen?
naar de huisarts lijkt mij idd ook het verstandigst
en wat betreft dat hongergevoel: eet gezonde dingen waar je lang op moet kauwen, dat werkt bij mij tenminste goed. muesli enzo.
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 17:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 18-02-2004 @ 16:53:
Dan denk ik dat ik maar naar de huisarts ga.
Maar hebben jullie misschien tips om dat irritante honger gevoel weg te krijgen?
zorg dat je ook gezonde dingen in huis hebt die lekker zijn. Tomaat en paprika vind ik bijvoorbeeld erg lekker en daar mag je zoveel van eten als je wil. Fruit is ook altijd goed voor je.
Blijf dus niet met dat hongergevoel zitten: eet gewoon. Maar alleen gezonde dingen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:06
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Oh mijn god!
Volgens mij eet jij het gezonds van iedereen die ik ooit heb gezien?! Jemig, nul snoep op 1 dag?
Ik pak als ik thuis kom meestal een bak chips en de fles cola, geen biscuitje.. Man o man..
Maar met die gewoontes is toch niks mis? Van vla alleen kom je echt niet aan.
Dus de manier waarop jij eet, da's juist goed!
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:29
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 18-02-2004 @ 18:06:
Oh mijn god!
Volgens mij eet jij het gezonds van iedereen die ik ooit heb gezien?! Jemig, nul snoep op 1 dag?
Ik pak als ik thuis kom meestal een bak chips en de fles cola, geen biscuitje.. Man o man..
Maar met die gewoontes is toch niks mis? Van vla alleen kom je echt niet aan.
Dus de manier waarop jij eet, da's juist goed!
Ik ga hier gewoon spontaan blozen
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 18:56
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Zooo wat eet jij gezond zeg . Niks mis mee hoor
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 19:00
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Snoep jij dan echt nooit? Een chocolaatje bij de thee ofzo?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:11
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Lieve meid

Jou eetgewoontes zijn prima. Je kunt voor dat honger gevoel beste groente of iets vezelrijks eten. Knackebrod en rijstwafels vullen ook goed. Dat verteert langzamer dan iets met suikers.
Maar je moet al zoveel wegzetten dus je mag best eens snoepen hoor, leven is ook een beetje genieten.
Blijf in ieder geval gwoon eten (zeker geen pillen oid nemen)

Je zou ook eens bij een dietiste langs kunnen gaan, die heeft vast meer van deze gevallen behandeld

Je moet ook leren jezelf te accepteren, die buik mag misschien lelijk zijn maar er is vast iets anders mooi aan je. Bovendien gaat het ook om je innerlijk, ofniesoms.
Laat je anders eens lekker verwennen bij de kapper.... doet mij altijd goed

Mag je ook niet wandelen of fietsen ofzo, dat verbrandt wel calorietjes
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 14:56
kandyrat
Avatar van kandyrat
kandyrat is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 18-02-2004 @ 16:23:



Wat ook zo vreemd is, dat als ik honger hebt, eten niet helpt om het hongergevoel weg te krijgen...
meid, ik wil je niet bang maken ofzo, maar je zei dat je een bolle buik (iets in die geest, ergnes in een post hiervoor) had, ... als je een lintworm oid hebt dan heb je dat ook dacht ik, en je zei dat je nog honger had als je veel heb gegeten..... mja correct me if I'm wrong, ik weetalleen wat ik heb gehoord (en miss is het niet eens waar... ) .... anyway, verder eet je wel gezond lijkt me, heel goed en ik hoop dat je al naar de huisarts bent geweest!! sterkte!
__________________
"Gusty." iedereen praat erover! || vickii.nl || lightandmagic.nl
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:04
littlegurl
littlegurl is offline
Ik vind niet dat je echt veel eet! Je mag niet sporten, maar mag je ook niet wandelen of fietsen ofzo? Want daarmee verbruik je ook heel veel energie!!
Maar tussen de middag eet je maar één boterham, wel een beetej weinig....en als je thuiskomt zou ik zeker nog iets eten anders trek je het echt niet!!!

De ene week kom je veel aan en de andere week val je weer af. Maar eet je die week precies hetzelfde? doe je die week ongeveer evenveel lichamelijk activiteit? Zo nee, dan is dat de oorzaak.
Zo ja, dan kan daar een lichamelijke oorzaak voor zijn, als je dat wilt weten meot je ff langs de dokter. Maar het kan ook toeval zijn, misschien is je lichaam een beetej in de war, je zit in de puberteit en de hormonen werken nog neit optimaal!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 18:23
Verwijderd
't kan ook zijn dat je soms meer vocht vast houdt, dat je toevallig net gedronken had of juist net naar de wc was geweest voor je je woog ofzo.

Het is beter je max. 1 keer per week te wegen, juist om die kleine schommelingetjes (die normaal zijn) niet te zien en om daar van in de war te raken.

Je kunt na schooltijd best wat eten en/of je zou tussen de middag een boterham extra kunnen eten, als je dan veel honger hebt.

Of je aankomt van het eetpatroon wat jij hebt, ligt er maar net aan wat je hiervoor at. Als je toen precies hetzelfde at, zul je er niet van aankomen, denk ik.

Misschien kan je idd wel bewegen ipv sporten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 24-02-2004 @ 21:37:
sorry maar ik vind dat je nogal veel eet vooral smorgens
Ik weet niet of je post serieus bedoeld is, ik vind het iig niet grappig. Je loopt zo het risico dat je iemand een eetstoornis aanpraat. Giovanna besef ajb dat het onzin is wat daar staat.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 24-02-2004 @ 21:52:
eum ik wil het meisje helemaal geen eetstoornis aanpraten, maar het is wel een dood serieuze post en ik meen het ook! Het kan ook zijn dat ze veel eet en toch nog mager is maar het ken ik ook mensen die niets eten en nog dik zijn...het hangt af van persoon tot persoon, ik denk dat in haar geval (met die ziekte) dat ze het beste een dietiste kan raadplegen...dietiste zijn er niet alleen voor mensen die dik!!
Voor zo ver ik weet eet ze niet veel, laat staan te veel. Eerder te weinig. En wat jij haar aanraad om te eten, dat is de hoeveelheid die iemand met een eetstoornis binnen krijgt. En bovendien een erg ongezond eet'patroon'.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:58
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2004 @ 21:55:
Voor zo ver ik weet eet ze niet veel, laat staan te veel. Eerder te weinig. En wat jij haar aanraad om te eten, dat is de hoeveelheid die iemand met een eetstoornis binnen krijgt. En bovendien een erg ongezond eet'patroon'.
Jennifer Aniston doet het zelfde .
Ik zal mij 2 vorige posts verwijderen maar ik raad haar toch aan voor een dietiste te gaan bezoeken (met haar ziekte)!
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:23
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Nou een dietiste heb ik bezocht. En daar krijg je een leuk dieetje van, wat absoluut niet vol te houden is. 6 keer per dag eten, tuurlijk, als je school hebt, hard voor school moet werken en een heel gezin moet onderhouden .
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:25
Giovanna
Avatar van Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-02-2004 @ 21:45:
Ik weet niet of je post serieus bedoeld is, ik vind het iig niet grappig. Je loopt zo het risico dat je iemand een eetstoornis aanpraat. Giovanna besef ajb dat het onzin is wat daar staat.
Dankje Leonoor, maar ik ga toch twijfelen...
Ik ben trouwens net 5 dagen in Parijs geweest, waar ik me echt helemaal volgevreten heb.. (ik was er met vrienden, Gioof, je wordt te mager, Gioof dit is lekker, Gioof heb je dit al geproeft?). Dus nu weeg ik waarschijnlijk wel wat meer (heb me nog niet durven wegen).. Maarja gaat er wel weer af he?
__________________
Weer terug van weggeweest.... | Alleen, eenzaam, waarom verlaat iedereen mij?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:32
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Apomes schreef op 24-02-2004 @ 21:58:
Jennifer Aniston doet het zelfde .
Ik zal mij 2 vorige posts verwijderen maar ik raad haar toch aan voor een dietiste te gaan bezoeken (met haar ziekte)!
Jennifer Aniston is klein en erg dun (beroemdheden eten nooit gezond geloof ik, bijna altijd te weinig), weet je bovendien zeker wat die eet?
Ik vind het geen gepaste opmerking..
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:33
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 25-02-2004 @ 18:23:
Nou een dietiste heb ik bezocht. En daar krijg je een leuk dieetje van, wat absoluut niet vol te houden is. 6 keer per dag eten, tuurlijk, als je school hebt, hard voor school moet werken en een heel gezin moet onderhouden .
Moet je 6 keer per dag hele maaltijden eten dan? Of zijn een aantal boterhammetjes ook goed?
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 25-02-2004 @ 20:33:
Moet je 6 keer per dag hele maaltijden eten dan? Of zijn een aantal boterhammetjes ook goed?
Of bv. een appel of ander fruit. Of wat yoghurt of wat dan ook.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hij weet het nie, wat moet ik ermee?
scholier8
8 31-05-2011 13:08
Liefde & Relatie Jeetje waar moet ik beginnen..
coecie
18 24-06-2009 17:55
Psychologie een vraagje...
love-THE-world
52 26-09-2005 11:10
Psychologie Wat moet ik nou doen voor haar?
joes
4 21-08-2005 22:35
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 19:56
Liefde & Relatie hoe moet ik hem vergeten?
xxxemmyxxx
3 16-02-2002 23:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.