Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2014, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Is het Limburgs dialect niet officieel een onderdeel van de nederlandse taal?
Nee, maar het verschilt enorm qua uitspraak en woorden in het dialect. Per streek een andere vorm dialect.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2014, 15:15
TeskeStraten
TeskeStraten is offline
Ik ben hier wel een beetje voor. Vind dat er in Nederlandse school, gewoon Nederlands gepraat moet worden
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 18:05
melanymaats
Avatar van melanymaats
melanymaats is offline
Ik vind het wel raar dat diegene geschorst is, maar er is wel een punt.

- Degene die Turks sprak, kon in het Turks lekker erop uit schelden
- De rest van de school begrijpt hem niet
- Als hij niet goed Nederlands kan, maar alleen Turks, begrijpen ook leraren hem niet

Het zou me dus een beter idee lijken om hem eerst op een cursus goed Nederlands te zetten, zodat hij überhaubt niet meer Turks hoeft te praten. Dan zijn er vast een boel kansen meer. Als je niet gewoon Nederlands kan en je op school een andere taal spreekt, hebben leraren niet in de hand wat je zegt en dus weten ze niet of je iets gemeens zegt of dat je over iemand praat. Het kon ook onschuldig een gesprekje zijn, maar dat weet niemand. Dat is omdat wij geen Turks kunnen. Ik denk dat die school gewoon bang was. Toch hoort het wel dat op een Nederlandse school ook Nederlands gepraat wordt.
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken!

Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 03:18
Verwijderd
Er wordt op een Nederlandse school ook Nederlands gesproken. Wat de leerlingen onder elkaar spreken moeten ze toch zelf weten? Ga je twee Friezen ook verbieden om Fries met elkaar te spreken als ze in Limburg op school zitten?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2014, 09:29
Verwijderd
Of mensen verbieden om heel zachtjes met elkaar te praten! Misschien zeggen ze dan ook wel heel gemene dingen die niemand kan verstaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2014, 22:14
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik ben wel voor minder geschorst en het is nou eenmaal onbeleefd als de tering, dus prima.
Wat is er hier nu onbeleefd aan? Als die in het Turks bezig was, dan was dat vast tegen een Turkstalige persoon (obviously) en heeft niemand anders iets aan hun discussie..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2014, 18:26
Kimberley001
Kimberley001 is offline
nee
__________________
a smile is the best make up.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 09:30
TimeCrew
Avatar van TimeCrew
TimeCrew is offline
Citaat:
Er wordt op een Nederlandse school ook Nederlands gesproken. Wat de leerlingen onder elkaar spreken moeten ze toch zelf weten? Ga je twee Friezen ook verbieden om Fries met elkaar te spreken als ze in Limburg op school zitten?
Ja mensen ik weet het oud topic bla bla..maar bij mij op school zijn inderdaad mensen geschorst omdat ze in dialect praatten..en dan heb ik het niet over Fries, maar over Zeeuws, wat officieel geen taal is, en de docent die uit Eindhoven kwam kon het niet verstaan, dus hopaakee..maargoed, je werd bij ons al zowat geschorst als je wat zei zonder je vinger op te steken dus..
__________________
Pro Amici Semper Fidelis!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 09:34
Verwijderd
Jezus wat een droeftoeters
Met citaat reageren
Oud 08-01-2015, 09:37
TimeCrew
Avatar van TimeCrew
TimeCrew is offline
Het ergste is dat we allemaal boeren waren, wonend in gehuchten waar geen mens ooit van heeft gehoord tenzij je er toevallig bent geweest, op de docenten na..je krijgt les in een gehucht en dan verwachten de docemten dat je abn spreekt..
__________________
Pro Amici Semper Fidelis!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:21
remco2015
remco2015 is offline
In Nederland zeker op scholen moeten leerlingen gewoon Nederlands praten. Als ze thuis zijn gaan ze maar mooi hun andere taal praten maar niet op school vind ik. De Nederlandse scholen behoren verplicht Nederlands te praten en anders schorsen of van school verwijderen want voor dat je het weet komen bepaalde talen in het talenpakket met weer andere gevolgen.....
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 12:23
Verwijderd
Ik wist niet dat scholen kunnen praten.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 13:58
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In Nederland zeker op scholen moeten leerlingen gewoon Nederlands praten. Als ze thuis zijn gaan ze maar mooi hun andere taal praten maar niet op school vind ik. De Nederlandse scholen behoren verplicht Nederlands te praten en anders schorsen of van school verwijderen want voor dat je het weet komen bepaalde talen in het talenpakket met weer andere gevolgen.....
Vind je niet dat iedereen Hebreeuws moet leren?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2015, 14:01
WhiteBlossom
Avatar van WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Dus geen Engels, Frans, Fries, Latijn, Grieks, Spaans, Duits en Chinees meer?
Met die mentaliteit help je de hele economie om zeep.
Communicatie is heel belangrijk, en juist mensen die meerdere talen goed spreken kunnen conflicten tussen landen oplossen en verhelderen wat de andere partij bedoelt.
__________________
The Melody of Logic will Always play out the Truth
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap JLH:op scholen mag je niet in een buitenlandse taal praten, ook niet in de pauze.
Isa
33 24-01-2003 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.