Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2015, 21:13
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Binnenkort komt het nieuwe boek Dit kan niet waar zijn van Joris Luyendijk uit.
Wie heeft weleens eerder een boek van Joris Luyendijk gelezen? Is er iemand hier die van plan is om zijn nieuwe boek te lezen?

Citaat:
De financiële wereld blijkt geen ver-van-mijn-bedshow. De financiële wereld is het bed zelf. En toen op 15 september 2008 de Amerikaanse bank Lehman Brothers failliet ging, stortte dat bed op een haar na in. Bankiers in de City hamsterden voedsel, zetten hun geld om in goud, of bereidden de evacuatie van hun kinderen naar het platteland voor.
Joris Luyendijk zat twee jaar lang ondergedompeld in deze wereld. Aan het begin wist hij er net zoveel van als de gemiddelde burger, namelijk bijna niks. Stap voor stap lieten insiders hem zien hoe de financiële wereld in elkaar zit - met gevaar voor hun eigen baan.
Zijn bankiers monsters? Is hebzucht het probleem? En veel belangrijker: kan het weer gebeuren? Zijn de diepere oorzaken van de crash van 2008 weggenomen, of is de financiële wereld nog altijd een tijdbom in het hart van onze samenleving?
Bron:
http://www.libris.nl/artikel/joris-l.../9789045028163

Trailer:
__________________
Time is Illmatic

Laatst gewijzigd op 10-02-2015 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2015, 07:37
Verwijderd
Ja ik heb twee van zijn eerdere boeken gelezen. Op zich lijkt me dit wel interessant, hoop wel dat hij zich vooral tot zijn specialiteit houdt: het verslag doen van rare situaties/mensen die gekke dingen doen. Als je een boek wilt lezen dat de oorzaken van de crisis (wetenschappelijk) onderbouwd kan uitleggen, en dat aangeeft welke risico's we lopen op een nieuwe crisis, dan zijn er titels voorhanden van mensen die er meer verstand van hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 09:50
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ja ik heb twee van zijn eerdere boeken gelezen. Op zich lijkt me dit wel interessant, hoop wel dat hij zich vooral tot zijn specialiteit houdt: het verslag doen van rare situaties/mensen die gekke dingen doen. Als je een boek wilt lezen dat de oorzaken van de crisis (wetenschappelijk) onderbouwd kan uitleggen, en dat aangeeft welke risico's we lopen op een nieuwe crisis, dan zijn er titels voorhanden van mensen die er meer verstand van hebben.
Welke boeken heb je gelezen van hem?
Welke boeken adviseer je me om te lezen die de oorzaken van de crisis (wetenschappelijk) onderbouwd uitleggen?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 10:01
Verwijderd
Maar ik zou daar op mijn zeventiende echt geen bal aan gevonden hebben. Nu vond ik het erg leuk om te lezen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2015, 13:40
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Maar ik zou daar op mijn zeventiende echt geen bal aan gevonden hebben. Nu vond ik het erg leuk om te lezen
Denk je dat ie te moeilijk is voor mij om te lezen? Hij is ook nog eens in het Engels haha.
__________________
Time is Illmatic

Laatst gewijzigd op 10-02-2015 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De krant, objectief of subjectief
Verwijderd
17 06-11-2010 13:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.