Oud 27-04-2006, 15:00
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-04-2006 @ 20:35 :

Supermarkten vallende onder onderstaande CAO betalen 200% uit. Waar werk je? Ik weet niet hoe het in de CAO voor franchisers is geregeld maar ik vermoed hetzelfde.



Volgens de CAO voor personeel van grootwinkelbedrijven.

Hier vallen onder:
Albert Heijn
Deen Supermartken
Dekamarkt
Em-Te Supermarkten
Hoogvliet
Jan Linders
Jumbo Supermarkten
Laurus N.V.
Lidl Nederland
Nettorama
Poiesz
Sanders Supermarkten
Schuitema
Vomar.
Dit geld ALLLEEN voor EIGEN vestigingen van de bedrijven, voor franchise vestigingen is een andere CAO van toepassing.
Ik werk in een Plus, die staat er dus al niet bij.. En weet ook niet of t franchise is of niet..
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2006, 23:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 27-04-2006 @ 15:00 :
Ik werk in een Plus, die staat er dus al niet bij.. En weet ook niet of t franchise is of niet..
Op dat punt zal de CAO vermoed ik niet afwijken, ieder bedrijf diend overigens een CAO waar zij onder vallen ter inzage te hebben voor de medewerkers.
Nogmaals ik denk dat het op het punt van feestdagen niet anders is dan de cao voor filialen

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 17:48
Brack
Brack is offline
Ik werk bij Digros, onderdeel van Dirk van den Broek. Wij krijgen morgen 300% (100% omdat ik normaal op zaterdag al werk+ 200% extra)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 19:32
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Citaat:
KiMZz schreef op 27-04-2006 @ 15:00 :
Ik werk in een Plus, die staat er dus al niet bij.. En weet ook niet of t franchise is of niet..
ik werk ook bij een Plus en krijg 200% zaterdag, dus ik denk jij ook
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 13:01
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 07-04-2006 @ 21:15 :
wij krijgen 300 %
300 % over minimumloon?? Is nog steeds niet veel he

Anyway,

ik werk in de gehandicaptenzorg en krijg op zon- en feestdagen 160 %.

Verder ben ik zelfstandig ondernemer in de gehandicaptenzorg en daar worden twee tarieven gehanteerd. Een tarief voor normale uren en een tarief voor avonduren, nachturen, weekenduren, en uren op feestdagen. Dit tweede tarief is ongeveer 125 %.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:42
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-04-2006 @ 23:36 :
Het is een zondag, dan krijg je toch sowieso 150% uitbetaald?
Pff... ik werk op zondag voor mn miezerige 3,03 bruto... netto is het zo'n 2,90... Bij mij is het geen 150%
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 28-05-2006 @ 12:42 :
Pff... ik werk op zondag voor mn miezerige 3,03 bruto... netto is het zo'n 2,90... Bij mij is het geen 150%
en waar werk je dan?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 13:49
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Bij een van der Valk hotel in de bediening. In de horeca gaat dat van die 150% niet op denk ik.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 15:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 28-05-2006 @ 13:49 :
Bij een van der Valk hotel in de bediening. In de horeca gaat dat van die 150% niet op denk ik.
Het minimum(jeugd)loon per 1 januari 2006 voor 17-jarigen bedraagt € 3,13 bruto per uur.

Veel succes met deze info :-)
Wanneer ben je 17 geworden?
En horeca is meestal geen 150% idd was de conclusie hier al
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 20:54
Brack
Brack is offline
Huh, dan zit ze gewoon onder het minimumloon
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 21:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Brack schreef op 30-05-2006 @ 20:54 :
Huh, dan zit ze gewoon onder het minimumloon
Juist dat was mijn conclusie dus ook
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 16:15
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Ik ben 5 juni 17 geworden.. al een tijdje terug dus
Maar ik heb besloten om te stoppen met dit werk. Rottijden en een rotsalaris... ze zoeken maar een ander.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 03:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 03-06-2006 @ 16:15 :
Ik ben 5 juni 17 geworden.. al een tijdje terug dus
Maar ik heb besloten om te stoppen met dit werk. Rottijden en een rotsalaris... ze zoeken maar een ander.
je hebt recht op het minimum loon met terugwerkend kracht als je toch weg gaat eis je het toch!!!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 12:17
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-06-2006 @ 03:43

je hebt recht op het minimum loon met terugwerkend kracht als je toch weg gaat eis je het toch!!!
Ja kan ook. Maar ze geven iedereen van mijn leeftijd dit bedrag. Dat gaan ze niet zomaar veranderen. En volgens mij zien ze mensen van mijn leeftijd ook liever vertrekken zodat ze weer mensen van 15 aan kunnen nemen. Dat scheelt ook weer een paar centen.
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 13:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 04-06-2006 @ 12:17 :
Ja kan ook. Maar ze geven iedereen van mijn leeftijd dit bedrag. Dat gaan ze niet zomaar veranderen. En volgens mij zien ze mensen van mijn leeftijd ook liever vertrekken zodat ze weer mensen van 15 aan kunnen nemen. Dat scheelt ook weer een paar centen.
Je wil weg, je hebt recht op het minimum jeugd loon voor een 17 jarige.
Dus waarom zou je het niet opeisen en desnoods een rechtzaak beginnen, verliezen doen ze het en dat kost je dan niks
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:12
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-06-2006 @ 13:46

Je wil weg, je hebt recht op het minimum jeugd loon voor een 17 jarige.
Dus waarom zou je het niet opeisen en desnoods een rechtzaak beginnen, verliezen doen ze het en dat kost je dan niks
Ja, maar ik vind m'n baas en bazin allebei leuke mensen en daarom wil ik geen rechtzaak of iets dergelijks beginnen. Ook al betalen ze te weinig. Ze weten zelf ook dat het weinig geld is, maar dit doet van der Valk overal en dat kunnen ze niet zomaar veranderen. En ik las gister dat ze nu 3,05 betalen als je 17 bent en dat dat het minimumloon is en niet 3,15... klopt dit?
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 05-06-2006 @ 11:12 :
Ja, maar ik vind m'n baas en bazin allebei leuke mensen en daarom wil ik geen rechtzaak of iets dergelijks beginnen. Ook al betalen ze te weinig. Ze weten zelf ook dat het weinig geld is, maar dit doet van der Valk overal en dat kunnen ze niet zomaar veranderen. En ik las gister dat ze nu 3,05 betalen als je 17 bent en dat dat het minimumloon is en niet 3,15... klopt dit?
Dat je je laat naaien moet je dan zelf weten, zoals ik al heb gezegt is het minimumloon voor een 17 jarige 3,13 per uur.
www.nibudjong.nl deze site heeft betrouwbare info wat betreft de wetgeving en minimumloon-regels.

Waarom betalen werkgevers onder minimum loon? Omdat jongeren er vaak niets van durven te zeggen.

Ik kan me niet voorstellen dat van der Valk landelijk het minimum jeugd loon aan zijn laars lapt namelijk.

Ik zou een baas die me niet eens het minimumloon betaald nou niet zo aardig vinden hoor...

Er zit gewoon een verschil tussen weinig en te weinig. Te weinig mag namelijk niet volgens de wet.

Met vriendelijke groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:22
~SmG~
Avatar van ~SmG~
~SmG~ is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 05-06-2006 @ 14:32

Dat je je laat naaien moet je dan zelf weten, zoals ik al heb gezegt is het minimumloon voor een 17 jarige 3,13 per uur.
www.nibudjong.nl deze site heeft betrouwbare info wat betreft de wetgeving en minimumloon-regels.

Waarom betalen werkgevers onder minimum loon? Omdat jongeren er vaak niets van durven te zeggen.

Ik kan me niet voorstellen dat van der Valk landelijk het minimum jeugd loon aan zijn laars lapt namelijk.

Ik zou een baas die me niet eens het minimumloon betaald nou niet zo aardig vinden hoor...

Er zit gewoon een verschil tussen weinig en te weinig. Te weinig mag namelijk niet volgens de wet.

Met vriendelijke groet
Ivo Jan
Je hebt gelijk. Het is te weinig. Maar ik ben ook zo iemand die er niets van durft te zeggen...
En misschien is dat dan ook wel helemaal niet zo van van der Valk dat ze te weinig betalen. Ik dacht dat ze dat wel gezegd hadden. Maar dat zal dan wel niet, want dan had er vast al iemand actie ondernomen.
Iemand moet er wel wat van zeggen eigenlijk, dan moeten ze er wel wat aan doen... pfff waarom houden ze zich niet gewoon aan de wet?!

Bedankt voor de site trouwens!
__________________
If the apocalypse comes, beep me.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 16:33
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
~SmG~ schreef op 05-06-2006 @ 16:22 :
Je hebt gelijk. Het is te weinig. Maar ik ben ook zo iemand die er niets van durft te zeggen...
En misschien is dat dan ook wel helemaal niet zo van van der Valk dat ze te weinig betalen. Ik dacht dat ze dat wel gezegd hadden. Maar dat zal dan wel niet, want dan had er vast al iemand actie ondernomen.
Iemand moet er wel wat van zeggen eigenlijk, dan moeten ze er wel wat aan doen... pfff waarom houden ze zich niet gewoon aan de wet?!

Bedankt voor de site trouwens!
Omdat bedrijven graag onwetende jongeren af willen persen En dus op personeelkosten willen besparen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.