Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2013, 20:00
Verwijderd
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje namelijk dat ik volgens mij te weinig studiefinanciering ga ontvangen. Ik heb een brief gekregen waarin staat dat ik 130 euro per maand ga krijgen. Is dit niet een beetje te weinig? Aangezien de belastbaar inkomen per maand van me vader 1100 is en die van me moeder 1400, verwacht ik dat ik wat meer zou krijgen.

Die rekenhulp werkt bij mij denk ik niet want bij elke loon wat ik invoer krijg ik altijd 328 euro per maand. Ik heb uitwonend, basisbeurs + aanvullend aangevraagd.

Alvast bedankt,

Mvg.

Laatst gewijzigd op 16-08-2013 om 20:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2013, 20:06
Verwijderd
Heb je een uit of thuiswonende beurs aangevraagd en bereken je ook wel de juiste soort beurs als je het zelf doet?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Heb je een uit of thuiswonende beurs aangevraagd en bereken je ook wel de juiste soort beurs als je het zelf doet?
thuiswonend beurs. Hoe bereken ik het zelf dan?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 20:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zou het kunnen dat ze gewoon nog niet genoeg tijd gehad hebben om een eventuele aanvullende beurs te berekenen? Dat duurt vaak langer dan de basisbeurs omdat dat bedrag voor iedereen hetzelfde is (alleen verschil uit- of thuiswonend). Ik kreeg mijn aanvullende beurs vaak ook pas met terugwerkende kracht later.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Zou het kunnen dat ze gewoon nog niet genoeg tijd gehad hebben om een eventuele aanvullende beurs te berekenen? Dat duurt vaak langer dan de basisbeurs omdat dat bedrag voor iedereen hetzelfde is (alleen verschil uit- of thuiswonend). Ik kreeg mijn aanvullende beurs vaak ook pas met terugwerkende kracht later.
De basisbeurs is 93 euro ofzo dacht ik. De overige bedrag van de 130 euro is me aanvullende beurs. blijkbaar is mijn aanvullende beurs wel berekend maar te weinig (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 20:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het inkomen van je ouders de laatste jaren erg gedaald? Voor het berekenen van je aanvullende beurs nemen ze het inkomen van (ik dacht) twee jaar terug. Als hun inkomen daarna erg gedaald is en je dus eigenlijk recht zou hebben op een hogere beurs, kan je verlegging van het peiljaar aanvragen, dan moet je zelf volgens mij recentere gegevens aanleveren en gaan ze het daarmee berekenen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Is het inkomen van je ouders de laatste jaren erg gedaald? Voor het berekenen van je aanvullende beurs nemen ze het inkomen van (ik dacht) twee jaar terug. Als hun inkomen daarna erg gedaald is en je dus eigenlijk recht zou hebben op een hogere beurs, kan je verlegging van het peiljaar aanvragen, dan moet je zelf volgens mij recentere gegevens aanleveren en gaan ze het daarmee berekenen.
Nope hun inkomen is ook niet erg gedaald... Vind het allemaal erg vaag.. Ik ga maandag eventjes bellen... tot die tijd zo iemand misschien een verklaring hiervoor hebben?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 21:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij werkt die rekenhulp trouwens ook niet, ik kom altijd op het maximumbedrag uit, wat voor inkomen ik ook invoer dus wellicht deed ie het al niet toen je het de eerste keer uitrekende? Ik zou idd even bellen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 11:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
de eisen voor het krijgen van een aanvullende beurs zijn (helaas) een stuk strenger geworden. Ik begon ooit met maximaal aanvullende beurs op m'n basisbeurs, maar dat is geleidelijk aan teruggeschroefd naar helemaal geen aanvullende beurs meer. En mijn gescheiden ouders zijn alles behalve miljonairs.
Als jij vindt dat je te weinig krijgt, moet je bezwaar maken. Hoe dat moet, staat op de achterkant van de brief waarop het bedrag staat en je kan het ook terugvinden op de website van duo.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiefinanciering
zatraki
8 27-12-2011 12:21
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Algemene schoolzaken Basisbeurs afschaffen
de abt van sion
128 15-12-2007 12:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Computer berekent celstraf in China
Love & Peace
86 25-09-2006 20:17
Algemene schoolzaken Oproep tot algehele scholieren/studenten-staking!
Rabbi Daniel
6 09-12-2001 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.