Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2016, 17:24
mrvandebuurt
mrvandebuurt is offline
Hallo allemaal,
ik zit momenteel in klas 3 havo en twijfel of ik Duits of Frans moet kiezen. Ik sta voor beide vakken boven de 8,5 en leer ze makkelijk. Ik twijfel dus welk vak ik zou kiezen met mijn e&m profiel. Qua welke taal ik het best zou kunnen gebruiken met dit profiel.

mrvandebuurt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2016, 17:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kies wat je leuk vind of kies voor de taal van het land dat je het meest aanspreekt. Voor een E&M profiel maakt het denk ik niet heel veel uit, tenzij je later bijvoorbeeld graag in Frankrijk zou willen werken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 08:35
Verwijderd
Heb je al enig idee wat je later wilt gaan doen? Frans wordt meer verspreid over de wereld gesproken, bijvoorbeeld in een best aantal Afrikaanse landen. Duits heb je buiten west/centraal Europa niet zo veel aan. Maar de kans dat je buiten Nederland aan de slag zult gaan is zonder verdere informatie niet zo groot, dus maakt het allemaal niet zo veel uit.

Gaan jullie in de zomer op vakantie, en is dat wel vaker naar een bepaald land? Als het bijvoorbeeld iedere zomer Frankrijk is, kun je dat ook mee laten wegen, dan kun je het gebruiken en actief houden. Dat maakt het leuker en ook gemakkelijker om te leren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2016, 10:17
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Is er ook de mogelijkheid om het allebei te kiezen?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 03-01-2017, 18:33
Jobjaaaa
Avatar van Jobjaaaa
Jobjaaaa is offline
Even nadenken wat je later wil gaan doen (werk etc.)

Bijv, in het ziekenhuis krijg je meer Duitsers,
Maar als je iets in de toeristische kant wil gaan doen is Duits & Frans handig (en andere talen).

Dus even goed nadenken
Gr Job.
__________________
Greys Anatomy: "Pick me, Choose me, Love me"
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 17:40
sm.023x
sm.023x is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
ik zit momenteel in klas 3 havo en twijfel of ik Duits of Frans moet kiezen. Ik sta voor beide vakken boven de 8,5 en leer ze makkelijk. Ik twijfel dus welk vak ik zou kiezen met mijn e&m profiel. Qua welke taal ik het best zou kunnen gebruiken met dit profiel.

mrvandebuurt
Ik persoonlijk zou Frans kiezen, omdat Frans op meerdere plekken op de wereld wordt gesproken. Duits lijkt een beetje op Nederlands dus dat is het makkelijkst. Maar kijk ook waar je later wilt gaan studeren/wonen.Kijk daar welke taal ze het meest spreken. Of kijk op zo'n speciale site waar je kan zien hoeveel mensen in dat land wonen uit een bepaald land.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2017, 17:40
sm.023x
sm.023x is offline
[QUOTE=sm.023x;34295248]Ik persoonlijk zou Frans kiezen, omdat Frans op meerdere plekken op de wereld wordt gesproken. Duits lijkt een beetje op Nederlands dus dat is het makkelijkst. Maar kijk ook waar je later wilt gaan studeren/wonen.Kijk daar welke taal ze het meest spreken. Of kijk op zo'n speciale site waar je kan zien hoeveel mensen in dat land wonen uit een bepaald land.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken E&M met biology of Frans?
Abigaill
4 02-07-2013 12:15
Studeren Japanology in Leiden: heb je Duits nodig?
ZazaZebra
10 12-02-2012 14:17
Studeren Duits of Frans??
Juultjeh
21 03-05-2011 12:35
Studeren Duits of Frans?
b0elsjiet
10 26-08-2006 16:30
Verhalen & Gedichten Literatuur niet Engels, Frans, Duits
Hulk
20 01-04-2006 15:28
Algemene schoolzaken Duits en Frans moeten verboden worden.
Oen
1 24-02-2002 15:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.