Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2018, 23:57
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik vroeg me opeens iets af (waarschijnlijk omdat ik me altijd dingen afvraag als ik moe ben)
Even geleden was er op het nieuws dat de gemiddelde leeftijd van de eerste keer seks behoorlijk gestegen was en als ik het me goed kan herinneren waren mensen daar bezorgd over, in ieder geval wel de docenten op school die het daar over hadden. Mijn ouders vinden echter dat seks slecht is, en alles waarvan ze denken dat ik het doe voor seks is dus ook not done. Mijn psycholoog zegt echter dat seks en masturbatie juist helemaal niet slecht zijn. En een moeder van een vriendin zegt dat als haar dochters seks willen hebben, dat ze dat beter veilig en thuis kunnen doen dan ergens in de bosjes.

In mijn omgeving zijn de meningen dus erg verdeeld, en daarom vroeg ik me af wat jullie er van vinden.

En vanaf welke leeftijd vinden jullie masturberen en seks aanvaardbaar?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 25-04-2018, 00:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Seks is niet altijd goed of slecht, zo zwart wit is het niet, het gaat vooral om de context waarbinnen je seks hebt. Seks hebben omdat je daar zin in hebt, met iemand waar jij seks mee wil hebben (en diegene ook met jou), is prima. Zolang je mentaal ook toe bent aan seks, en je bewuste keuzes maakt rondom veiligheid. Seks brengt risico's met zich mee (zwangerschap, SOA's, afhankelijkheid binnen een relatie die misschien niet goed voor je is) maar is tegelijkertijd ook gewoon leuk en fijn, daar mag je van genieten.

Sommige mensen zien seks als iets wat om welke reden dan ook heel exclusief moet zijn, geen seks voor het huwelijk, want dan weet je dat de kans het kleinst is dat je meerdere sekspartners hebt gedurende je leven. Daardoor kan er een atmosfeer ontstaan waarin seks "slecht" als het niet binnen die context past. Of jij daar waarde aan hecht kan alleen jij bepalen.

Vinden je ouders seks ook slecht binnen de context van hun relatie?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-04-2018, 08:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Mijn ouders vinden echter dat seks slecht is, en alles waarvan ze denken dat ik het doe voor seks is dus ook not done.
Het feit dat jij bestaat is bewijs dat dat niet waar is.

Mensen moeten vooral seks hebben wanneer ze dat willen. Het is handig om de risico's te kennen, voorbehoedsmiddelen te gebruiken waar nodig etc., maar verder is het helemaal prima. En daar valt geen leeftijd aan te plakken, want sommige mensen kunnen daar op hun 14e al aan toe zijn en bij sommige mensen mag je hopen dat ze er nooit mee bezig gaan.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2018, 09:08
Verwijderd
Natuurlijk zijn seks en masturbatie niet slecht. Wat een wanstaltige, ouderwetse en gevaarlijke redenering van je ouders. Het lijkt er op dat ze niet accepteren dat hun kind een mens is dat volwassen wordt.

Er is geen leeftijd te noemen waarop seks en masturbatie slecht of goed zijn. Als jij er zin in hebt, heb je de goede leeftijd.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Stoer doen over seks
iemandyolo
6 28-11-2017 23:20
Seksualiteit Ik ben 12 en wil seks
Verwijderd
41 30-10-2015 01:08
Seksualiteit vooroordelen omtrent seks
jasseviaene
28 02-06-2013 10:41
Seksualiteit Hoe denken jullie over seks?
xLumos
29 11-05-2012 14:45
Seksualiteit Durf jij je mening te geven over seks en relaties?
HinkeM
31 13-09-2008 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.