Oud 14-03-2005, 12:54
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik heb nu 2 banen naast elkaar:

18 uur bij de 1 ( waar loonheffingskorting van toepassing is)
en 12 uur bij de ander, waar die korting niet is.

Nu vraag ik mij af of dit ook aan het eind van het jaar va de belasting teruggevraagd kan worden en waarom dit eigenlijk zo is? Zou het niet veel logischer zijn om die korting niet te geven bij de uren die je meer werkt dan bv. 40 uur?

En binnenkort zet ik mijn 18 uur baan om in een 6 uurs baan en mijn 12 uurs baan in een 24 uurs baan, moet die loonheffingskorting dan ook veranderd worden of niet?

Ik heb hier zo weinig verstand van he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 12:58
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
ik vind je stukje een beetje warrig
maar wat ik wel weet is dat je ook bij twee verschillende werkgevers de loonheffingskorting kan toepassen, zolang je maar niet boven een bepaald bedrag per kwartaal uitkomt.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:01
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
ik ben ook beetje warrig vandaag

maar waar kan ik dat bedrag terugvinden, want mijn ene werkgeefster ( die bij de 12 uurs baan) zegt dus dat ik er bij haar geen recht op heb
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:10
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
onee, ik heb helemaal geen gelijk
je mag de loonheffingskorting maar bij één werkgever toepassen, ik was ws in de war met heffingskorting in het algemeen? sorry
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je de loonheffingskorting bij 2 werkgevers toepast, dan heb je de kans dat je aan het eind van het jaar extra geld moet betalen.

Als je 2 baantjes hebt en je past je loonheffingskorting toe bij 1 baantje, dan kan je volgens mij geld terug vragen.

En er wordt geadviseerd om de loonheffingskorting toe te passen bij de baan waarbij je het meeste werkt (ik heb er onlangs nog voor gebeld met de belastingtelefoon).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:29
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Dat is wel jammer, je houdt nl. niet veel over dan
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:16
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
als je onder een bepaald bedrag blijft, kun je belasting terugvragen, zie www.belastingdienst.nl
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 13:17 :
Als je de loonheffingskorting bij 2 werkgevers toepast, dan heb je de kans dat je aan het eind van het jaar extra geld moet betalen.

Als je 2 baantjes hebt en je past je loonheffingskorting toe bij 1 baantje, dan kan je volgens mij geld terug vragen.

En er wordt geadviseerd om de loonheffingskorting toe te passen bij de baan waarbij je het meeste werkt (ik heb er onlangs nog voor gebeld met de belastingtelefoon).
Ik heb het juist toegepast bij degene waar ik minder werk, maar veel meer verdien. Kun je me vertellen of dat ok is, of dat het idd beter is bij degene bij wie je t meeste werkt, en waarom dan?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je moet t gewoon ff narekenen. op de website van de belastingdienst staat daar een programmaatje voor. Je mag de loonheffingskorting maar bij 1 werkgever toepassen, en meestal is de baan waar je het meeste verdient t slimst, tenzij dat tijdelijk werk is en je andere werk vast, dan kan dat weer handiger zijn. Je kan ook de belastingdienst bellen, maar dat duurt eeuwen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:58
matrix21
matrix21 is offline
Uiteindelijk maakt het allemaal niets uit. Aan het eind van het jaar kan je toch je belasting terug krijgen als je niet te veel verdiend.
Alleen niet 2 keer de korting nemen, dan moet je inderdaad terug gaan betalen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:51
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-03-2005 @ 13:17 :
Als je de loonheffingskorting bij 2 werkgevers toepast, dan heb je de kans dat je aan het eind van het jaar extra geld moet betalen.

Als je 2 baantjes hebt en je past je loonheffingskorting toe bij 1 baantje, dan kan je volgens mij geld terug vragen.

En er wordt geadviseerd om de loonheffingskorting toe te passen bij de baan waarbij je het meeste werkt (ik heb er onlangs nog voor gebeld met de belastingtelefoon).
het is misschien een stomme verbetering, maar het moet zijn de baan waarbij je het meeste verdiend, dat is mij aangeraden iig...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 14-03-2005 @ 19:51 :
het is misschien een stomme verbetering, maar het moet zijn de baan waarbij je het meeste verdiend, dat is mij aangeraden iig...
bij mij werd gezegd: de baan waarbij je de meeste uren werkt. Maar misschien ging de persoon aan de lijn ervanuit dat ik bij beide baantjes even veel verdiende.. Het lijkt mij idd ook logischer als het om de baan gaat waarbij je het meest verdient.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 22:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-03-2005 @ 18:07 :
Ik heb het juist toegepast bij degene waar ik minder werk, maar veel meer verdien. Kun je me vertellen of dat ok is, of dat het idd beter is bij degene bij wie je t meeste werkt, en waarom dan?
Jeps das juist het beste
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 15:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 14-03-2005 @ 18:58 :
Uiteindelijk maakt het allemaal niets uit. Aan het eind van het jaar kan je toch je belasting terug krijgen als je niet te veel verdiend.
Alleen niet 2 keer de korting nemen, dan moet je inderdaad terug gaan betalen.
m.a.w je kunt maar voor 1 baan de belasting terugkrijgen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:45
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-03-2005 @ 15:37 :
m.a.w je kunt maar voor 1 baan de belasting terugkrijgen.
Nee, je kunt maar voor 1 baan de maandelijkse loonheffingskorting gebruiken.
Als jij niet zoveel verdiend kan je van allebei je banen belasting terug krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 2 Bijbaantjes (Belasting)
ZondeBok
9 13-07-2012 11:22
Werk, Geld & Recht [Centraal] Belasting topic 2007
dwight88
500 11-08-2008 19:39
Werk, Geld & Recht loonheffingskorting
Verwijderd
17 11-11-2006 12:27
Werk, Geld & Recht 2de bijbaan
timvl
8 07-07-2006 09:53
Werk, Geld & Recht loonheffingskorting
Fritske1987
4 18-06-2006 21:24
Werk, Geld & Recht 2 baantjes, loonheffingskoring
tanne
6 18-08-2004 17:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.