Oud 20-08-2005, 17:40
Hydrogen
Hydrogen is offline
De Nieuwe Zorgverzekering

De nieuwe zorgverzekering zal vanaf januari 2006 van start gaan. Voor meer info zie bovenstaande link.

Mijn eerste vraag is dan wat vinden jullie eigenlijk van deze verzekering? Te duur of valt het nog mee? Meer voordelen of meer nadelen?

Ikzelf ben van plan om uitwonend bij mijn getrouwde broer in te trekken. Hoe zit het met de compensatie? Krijg ik maximaal 420 euro of hoe zit dat?

Tja 100 euro per maand is niet niks .
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2005, 17:53
aap777
aap777 is offline
Ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan betalen eigenlijk... k*t-overheid!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:19
Verwijderd
Van wat moet ik dat gaan betalen? Ik ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je ouders moeten dat tot je 18 eigelijk betalen :-)
www.toeslagen.nl kan je berekenen hoeveel toeslag je zal gaan krijgen ongeveer.
en jah hoe je het moet betalen kijk je ouders eens lief an

grtz
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:24
Verwijderd
Die houden zelf het hoofd amper boven water.

KUTland.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nou als ik het goed gezien heb kan je zo'n 300 à 400 zorgtoeslag verwachten. Dan kom ik op zo'n 700 à 800 per jaar, wat zo'n 60 à 66 per maand is. Ik zit nu ook op 60, dus dat zou niet heel veel veranderen. Balen is wel dat dat enkel de basisverzekering is, terwijl ik nu juist uitgebreid verzekerd ben. Ik weet niet wat ik dan mis in m'n basis wat ik nu in m'n uitgebreide verzekering heb. Beter wordt het er duidelijk niet op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:07
Verwijderd
Ik ben nu ook heel uitgebreid verzekerd (en niet erg duur), vooral m'n tandarts- en brilkosten zijn goed gedekt. Ben wel bang dat dat een stuk minder gaat worden, terwijl ik niet minder ga moeten betalen..

Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 21:25
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
bij een inkomen tot 15.000 euro heb je soms recht op 420 euro ongeveer. als je geen gebruik maakt van de diensten heb je recht op een noclaim van 250 euro ongeveer.

dan blijft er 430 euro over, wat per maand neerkomt op wat ik nu betaal (=wettelijk vastgestelde 36 euro ongeveer voor studenten standaardpakketpolis)

dus al met al zal het voor mij meevallen (in het begin)
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 23:30
brinta
brinta is offline
het informatieve foldertje hierover zwerft al minstens een maand door mijn huis

ik moet me er maar eens toe zetten het te lezen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 01:01
MB
Avatar van MB
MB is offline
Voorwaarden voor zorgtoeslag
Veel mensen hebben recht op de zorgtoeslag. Als u in 2005 in het ziekenfonds zit, komt u in 2006 waarschijnlijk in aanmerking voor de zorgtoeslag.

Voor de zorgtoeslag moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:

U bent 18 jaar of ouder.
U heeft een Nederlandse zorgverzekering. Met andere woorden: u bent verzekerd voor uw ziektekosten.
Uw inkomen is niet te hoog. Als u geen toeslagpartner heeft: maximaal € 25.000 per jaar. En als u wel een toeslagpartner heeft: samen maximaal € 40.000 per jaar. Hierbij gaat Belastingdienst/Toeslagen uit van het toetsingsinkomen.
Let op!
De inkomensgrenzen voor de zorgtoeslag zijn nog niet definitief vastgesteld. Zodra ze dat wel zijn, vindt u ze op deze site.

---

Dus als student kom je ewl voor een zorgtoeslag in aamerking, dus dan valt het wel weer een stukje mee
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En die zorgtoeslag krijg je aan het einde van t jaar of...? Want ik vind dat alsnog shit, je moet toch iedere maand dan 100 euro ophoesten, als het niet meer is. Dan krijg je wel een aardig bedrag aan het einde terug, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:17
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-08-2005 @ 11:15 :
En die zorgtoeslag krijg je aan het einde van t jaar of...? Want ik vind dat alsnog shit, je moet toch iedere maand dan 100 euro ophoesten, als het niet meer is. Dan krijg je wel een aardig bedrag aan het einde terug, maar toch...
Dit las ik gisteren op die site ervan

Zorgtoeslag - Afhankelijk van uw inkomen kunt u in aanmerking komen voor een maandelijkse tegemoetkoming van de Belastingdienst: de zorgtoeslag. Dit recht is afhankelijk van de hoogte uw toetsingsinkomen.

Als alleenstaande met een (toetsings)inkomen tot 25.000 euro bruto per jaar heeft u recht op een zorgtoeslag van maximaal 420 euro per jaar.

Aanvraagformulier - In september krijgt u een aanvraagformulier zorgtoeslag thuisgestuurd indien u hiervoor in aanmerking komt. Wanneer u dit formulier voor 1 november ingevuld naar de Belastingdienst terugstuurt bepaalt deze het recht en de hoogte van uw zorgtoeslag en keert deze op tijd, d.w.z. voordat u op 1 januari 2006 premie moet gaan betalen uit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm okay... En ik als student zonder een werkcontract krijg dus de maximale 420? Of hangt het ook af van de inkomsten van de ouder waar ik woon?

Toch vind ik zo'n toeslag zwaar irritant.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Is die toeslag helemaal niet afhankelijk van het inkomen van je ouders en je dagbesteding?
Ik hoef alleen maar m'n salaris per 4 weken op te geven en dat is natuurlijk niet erg veel, aangezien ik niet meer werk dan 10 uur per week. Daarnaast ga ik naar school en daar vragen ze dus helemaal niks over.
Ik ben 18+ trouwens.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Nou ja, als ik op de site invul dat ik geen partner heb en een inkomen van 0 euro, zeggen zij dat ik 387 euro aan toeslag per jaar krijg. Hoe kom je dan ooit aan die 420 euro?! Als je met zn 2'en niks verdient ofzo?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-08-2005 @ 12:11 :
Nou ja, als ik op de site invul dat ik geen partner heb en een inkomen van 0 euro, zeggen zij dat ik 387 euro aan toeslag per jaar krijg. Hoe kom je dan ooit aan die 420 euro?! Als je met zn 2'en niks verdient ofzo?
Ja, zoveel toeslag krijg ik ook. Ik werk wel dus.

Wel vreemd dat dat niks uitmaakt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:07
hurricane
hurricane is offline
Voor het aanvullende deel zal er denk ik iets van 20 a 30 euro per maand bijkomen.

De basisverzekering komt overeen met wat er nu standaard in het ziekenfonds zit. De meeste mensen zullen alleen voor het tandarts deel al kiezen om zich ook aanvullend te verzekeren.

Mensen die nu in het ziekenfonds zitten gaan zo'n 18 a 38 euro meer per maand betalen. Ligt er even aan of ze die 250 euro risico verbruiken of niet.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:22
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-08-2005 @ 20:23 :
Je ouders moeten dat tot je 18 eigelijk betalen :-)
www.toeslagen.nl kan je berekenen hoeveel toeslag je zal gaan krijgen ongeveer.
en jah hoe je het moet betalen kijk je ouders eens lief an

grtz
ivo
onder je 18e kost die nieuwe verzekering niks. dus daar hebben je ouders niks mee te maken lijkt me.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2005, 16:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 21-08-2005 @ 11:17 :

Aanvraagformulier - In september krijgt u een aanvraagformulier zorgtoeslag thuisgestuurd indien u hiervoor in aanmerking komt. Wanneer u dit formulier voor 1 november ingevuld naar de Belastingdienst terugstuurt bepaalt deze het recht en de hoogte van uw zorgtoeslag en keert deze op tijd, d.w.z. voordat u op 1 januari 2006 premie moet gaan betalen uit.
hmm ik heb een mail gestuurd aan postbus 51 en deze konden mij melden dat die zorgtoeslag van je maandelijkse bedrag wordt afgehaald. maakt mij niet zoveel uit, als ik het maar aan het begin van het jaar krijg of per maand, en niet aan het einde van het jaar.
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:14
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 21-08-2005 @ 17:10 :
hmm ik heb een mail gestuurd aan postbus 51 en deze konden mij melden dat die zorgtoeslag van je maandelijkse bedrag wordt afgehaald. maakt mij niet zoveel uit, als ik het maar aan het begin van het jaar krijg of per maand, en niet aan het einde van het jaar.
Oh oke.. naja ik haalde het ook maar zo van die site, haha
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar ja het is een basispremie zonder aanvullingen. Dus 1100 euro per jaar zonder aanvullende verzekeringen. Tja, dan denk ik dat de 100 euro per maand een minimale bedrag is, want dacht ik niet dat de aanvullingen in 2005 zon 20 euro extra op de nominale premie waren? Verwacht dan ook tussen de 110 en 120 euro per maand

Sommigen hebben niets te klagen met betalende ouders, maar ik niet. Ik moet alles zelf ophoesten. Mijn paps kan het nauwelijks aan met wat hij verdient . Geld vragen is dan ook not done.
Heb ook nog het probleem elke maand medicijnen nodig te hebben. Die no-claim kan ik vergeten. Weet iemand of er een tegemoetkoming is voor chronisch zieken voor hun ziektekosten?
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 22:40.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:39
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 21-08-2005 @ 17:10 :
hmm ik heb een mail gestuurd aan postbus 51 en deze konden mij melden dat die zorgtoeslag van je maandelijkse bedrag wordt afgehaald. maakt mij niet zoveel uit, als ik het maar aan het begin van het jaar krijg of per maand, en niet aan het einde van het jaar.
Zorgtoeslag krijg je per maand en niet per jaar. Voordat je verzekering het bedrag van 100 euro per maand weg haalt van je rekening, stort de belastingdienst al een bedrag van de zorgtoeslag op je rekening.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 08:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 21-08-2005 @ 23:39 :
Zorgtoeslag krijg je per maand en niet per jaar. Voordat je verzekering het bedrag van 100 euro per maand weg haalt van je rekening, stort de belastingdienst al een bedrag van de zorgtoeslag op je rekening.
Hoe bedoel je, moeilijk doen.

Ik kan die no-claim ook wel vergeten, helaas. Maar ik ga die verzekering dan ook eindelijk eens flink uitbuiten. Dat werd wel eens tijd.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 08:56
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-08-2005 @ 09:36 :
Hoe bedoel je, moeilijk doen.

Ik kan die no-claim ook wel vergeten, helaas. Maar ik ga die verzekering dan ook eindelijk eens flink uitbuiten. Dat werd wel eens tijd.
Snap je niet helemaal?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 09:56 :
Snap je niet helemaal?
Wat zou ik niet moeten snappen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 09:19
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-08-2005 @ 10:04 :
Wat zou ik niet moeten snappen?
IK snap het niet.
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-08-2005 @ 10:19 :
IK snap het niet.
Nee, ik nu ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 09:36
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-08-2005 @ 10:22 :
Nee, ik nu ook niet meer
Laat maar
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Momenteel wordt er zowel geld van je loon gehaald en betaal je de gewone premie. Hoe zit dat volgend jaar? Enkel eigen premie?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:37
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 21-08-2005 @ 14:22 :
onder je 18e kost die nieuwe verzekering niks. dus daar hebben je ouders niks mee te maken lijkt me.
Klopt jah is ook veranderd nu
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-08-2005 @ 14:30 :
Momenteel wordt er zowel geld van je loon gehaald en betaal je de gewone premie. Hoe zit dat volgend jaar? Enkel eigen premie?
je betaald nu een eigen bijdrage dien loonsafhankelijk is. en je werkgever betaald een bijdrage die loonsafhankelijk is.
In het vervolg betaald alleen je werkgever nog de loonsafhankelijke bijdrage zoals ik het heb begrepen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:26
hurricane
hurricane is offline
Ja klopt, dat is 1,45%. Die inhouding verdwijnt vanaf 1 januari. Dat zal voor de meeste mensen dus om een paar euro per maand gaan die ze niet meer hoeven te betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 14:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hurricane schreef op 22-08-2005 @ 15:26 :
Ja klopt, dat is 1,45%. Die inhouding verdwijnt vanaf 1 januari. Dat zal voor de meeste mensen dus om een paar euro per maand gaan die ze niet meer hoeven te betalen.
de loonsafhankelijk bijdrage van de werkgever gaat 6,25 % bedragen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
hurricane schreef op 22-08-2005 @ 15:26 :
Ja klopt, dat is 1,45%. Die inhouding verdwijnt vanaf 1 januari. Dat zal voor de meeste mensen dus om een paar euro per maand gaan die ze niet meer hoeven te betalen.
Mijn stiefvader vertelde dat het voor hem om een aardig bedrag zou gaan? 1,45% is niet erg indrukwekkend..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 14:25
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
best smerige site dat www.denieuwezorgverzekering.nl.. een hele bulk aan veel gestelde vragen, maar nergens de vraag (die waarschijnlijk het meest wordt gesteld): waarom zo G*DVERDOMME duur???
En of mensen de zorg niet meer gaan opzoeken, alleen om die 255 euro terug te krijgen...
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 14:36
Verwijderd
die no claim is juist om te voorkomen dat mensen voor iedere scheet naar het ziekenhuis rennen.
ik geloof dat het over all niet echt duurder is, omdat je dus geen eigen bijdrage meer hebt + die zorgtoeslag krijgt
en onder de 18 kost het sowieso niets
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-08-2005, 16:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
vind het volkomen kut. zit volgend jaar in australie, maar moet toch gewoon de 90 euro per maand zorgverzekering in Nederland betalen, terwijl ik tot die nieuwe zorgverzekering ingaat genoeg zou hebben gehad aan alleen een reisverzekering van +/- 50 euro per maand. Nu wordt dat dus 140 euro per maand.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 16:39
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
ik betaal dit jaar

+/- 110 euro loongerealteerde bijdrage
12 x 33,90 = 406,80 aan nominale premie
totaal +/- 520 euro

volgend jaar +/- 1100 euro - 400 euro zorgtoeslag = 700 euro.
Je betaald nominaal gezien dus 180 euro meer op jaar basis.

180 euro is best nog wat geld maar vergeleken met 2 jaar geleden (even niet met dit jaar vergelijken) heb je nu wel de no claim regeling van 255 euro, heb je daar recht op betaal je dus verhoudingsgewijs minder. De no-claim regeling is een jaar eerder ingevoerd dan het nieuwe stelsel dus vergeleken met dit jaar ga je er erg op achter uit, vergelijk je het met 2 jaar terug ga je er als je recht hebt op de no claim duidelijk op vooruit

Het nieuwe stelsel is er zo op gericht dat degene die zorg nodig heeft ook "betaald", zo moet je de no-claim regeling ook zien.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 19:02
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Katje schreef op 23-08-2005 @ 15:36 :
die no claim is juist om te voorkomen dat mensen voor iedere scheet naar het ziekenhuis rennen.
ik geloof dat het over all niet echt duurder is, omdat je dus geen eigen bijdrage meer hebt + die zorgtoeslag krijgt
en onder de 18 kost het sowieso niets
maar waarschijnlijk gaat die no-claim er voor zorgen dat mensen die t echt heel krap hebben (die heb je) ook voor ernstigere kwalen niet meer naar de dokter durven. als 255 euro ongeveer je maandbudget is voor eten, kleren en dergelijke, dan denk je wel 3x voordat je 'ff' naar de huisarts gaat.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 00:28
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Tja, het is duur. En het gaat mijn ouders ook veel geld kosten, maar uiteindelijk is het begrijpelijk dat dit soort zorgverzekeringen er zouden komen. Kan ook niet anders als iedereen misbruik blijft maken van je sociale verzieningen, dat gaat een keertje anders moeten. En moet iedereen dus meer gaan betalen voor hetzelfde, of minder.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:11
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-08-2005 @ 01:28 :
Tja, het is duur. En het gaat mijn ouders ook veel geld kosten, maar uiteindelijk is het begrijpelijk dat dit soort zorgverzekeringen er zouden komen. Kan ook niet anders als iedereen misbruik blijft maken van je sociale verzieningen, dat gaat een keertje anders moeten. En moet iedereen dus meer gaan betalen voor hetzelfde, of minder.
Is dat de reden? Dat geloof ik namelijk niet. Het is gewoon een kwestie van keuzes maken. Waar bezuinig je op en waar gaat het geld juist wel naar toe? Wat zijn de prioriteiten...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:39
hurricane
hurricane is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 22-08-2005 @ 21:41 :
Mijn stiefvader vertelde dat het voor hem om een aardig bedrag zou gaan? 1,45% is niet erg indrukwekkend..
Voor studenten zal die 1.45% geen grote besparing opleveren. Als je gewoon fulltime zou werken bespaar je meer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 11:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Ik vroeg me het volgende af. De nieuwe zorgverzekering is voor vrijwel iedereen verplicht. Maar daar is een uitzondering op:

Citaat:
Gemoedsbezwaarden

U bent gemoedsbezwaarde wanneer u op grond van uw geloof of levensovertuiging onoverkomelijke bezwaren tegen het sluiten van een zorgverzekering hebt. U bent dan volgens de Zorgverzekeringswet niet verzekeringsplichtig.
U betaalt als gemoedsbezwaarde wel een bijdragevervangende belasting ter hoogte van de inkomensafhankelijke premie van verzekeringsplichtigen met een vergelijkbaar inkomen.
Bron: http://www.denieuwezorgverzekering.n...oedsbezwaarden

Nu lijkt het misschien niet zo handig om me op grond van gemoedsbezwaren niet te verzekeren, omdat je dan immers een " bijdragende vervangende belasting" moet betalen. Maar als ik nou helemaal geen inkomen heb, hoe zou het dan zitten?

P.S. Ik weet wel dat het niet-verzekeren niet verstandig is, maar het gaat mij meer om het theoretische voorbeeld van iemand met gemoedsbezwaren zonder inkomen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 11:48
Verwijderd
Dan moet je dus kijken naar wat de nieuwe zorgverzekering doet met mensen die geen inkomen hebben. Wat de regeling daarover zegt weet ik niet. Het is trouwens pure etikettenplakkerij. Er helemaal onderuit komen doe je niet meer, dat zou ook niet meer van deze tijd zijn, het past niet in een modern sociaal stelsel om mensen alleen maar op grond van hun geloof zich te laten onttrekken aan collectieve voorzieningen. Je betaalt dus gewoon dezelfde 'premie' als iemand met een vergelijkbaar inkomen die wel verzekerd is, alleen het wordt 'bijdragevervangende belasting' genoemd. Lekker veel verschil zeg.

Als er zoiets is als een minimumbedrag dat iedereen betaalt ongeacht het inkomen - je ziet, ik heb me nog totaal niet in de regeling verdiept - dan geldt dat bedrag dus ook voor mensen met gemoedsbezwaren zonder enig inkomen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 13:50
Verwijderd
Semi-offtopic:

Hoe krijg je het voor elkaar om helemaal geen inkomen te hebben? Als je studeert krijg je stufi, als je niet studeert werk je, en krijg je salaris, als je niet kunt werken krijg je een uitkering.
Ben ik zo onnozel?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-08-2005 @ 14:50 :
Semi-offtopic:

Hoe krijg je het voor elkaar om helemaal geen inkomen te hebben? Als je studeert krijg je stufi, als je niet studeert werk je, en krijg je salaris, als je niet kunt werken krijg je een uitkering.
Ben ik zo onnozel?
Stufi wordt niet als inkomen gezien
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:46
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-08-2005 @ 14:50 :
Semi-offtopic:

Hoe krijg je het voor elkaar om helemaal geen inkomen te hebben? Als je studeert krijg je stufi, als je niet studeert werk je, en krijg je salaris, als je niet kunt werken krijg je een uitkering.
Ben ik zo onnozel?
Wat denk jij van die ouderen?
Die krijgen dan wel een AOW'tje, maar als ze in een verzorgingstehuis zitten dan vervalt dat ook {o.i.d.}. Dan kan je zeggen; Een pensioen, maar dat hoeft ook niet uit een vetpot te bestaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:29
Verwijderd
vetpot of niet was de vraag niet. Stufi noem ik nou ook niet bepaald een vetpot.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Katje schreef op 24-08-2005 @ 16:29 :
vetpot of niet was de vraag niet. Stufi noem ik nou ook niet bepaald een vetpot.
Zie antwoord hierboven: studiefinanciering wordt niet gezien als inkomen (dat was trouwens iets wat ik ook al een tijdje wilde weten).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 21:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 23-08-2005 @ 20:02 :
maar waarschijnlijk gaat die no-claim er voor zorgen dat mensen die t echt heel krap hebben (die heb je) ook voor ernstigere kwalen niet meer naar de dokter durven. als 255 euro ongeveer je maandbudget is voor eten, kleren en dergelijke, dan denk je wel 3x voordat je 'ff' naar de huisarts gaat.
Ligt je zelf even goed in dan had je geweten dat de huisarts NIET onder de no-claim valt en hier dus niet ten kosten van gaat.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende.
Lunatsy
151 02-03-2006 16:23
Werk, Geld & Recht no-claim terug?
LisLiL
10 27-02-2006 16:24
Werk, Geld & Recht Zorgtoeslag (& basisverzekering)?
Verwijderd
500 25-01-2006 08:35
Werk, Geld & Recht samenwonen met een vriend
aim
19 16-12-2005 13:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Praktisch opdracht maatschappijleer
Yellowcard
5 30-11-2005 22:08
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.