Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2011, 08:50
eetje-love
eetje-love is offline
hallo,

ik moet voor economie een po maken,
maar hiervoor wil een enquete plaatsen
zouden jullie mij willen helpen om deze ff in te vullen

1. hoe geef jij geld uit? (bv. let op koopjes, of als je wat ziet dan koop je het)
2. hoe kom jij aan je geld?
3. hoeveel heb je per maand te besteden?
3. hoe denk jij over geld?(bv. hoe moet je met geld omgaan)
4. waar geef jij je geld aan uit?
5. wat vind jij van je eigen koop gedrag?
6. hoe heb jij geleerd met geld omtegaan?
7. wat is je leeftijd?
8. maakt het nog uit met wie je bv. gaat winkelen/iets kopen(bv. als je met je vrieden bent meer dan als je met je ouders bent)

bedankt als je een reactie hebt gegeven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2011, 08:54
Verwijderd
1. hoe geef jij geld uit? let op koopjes en mooie dingen
2. hoe kom jij aan je geld? van ouders (zakgeld)
3. hoeveel heb je per maand te besteden? 25 euro
3. hoe denk jij over geld? je geeft het maar een keer uit dus wees er zuinig mee
4. waar geef jij je geld aan uit? eten, muziek, films
5. wat vind jij van je eigen koop gedrag? prima
6. hoe heb jij geleerd met geld omtegaan? ouders en mezelf
7. wat is je leeftijd? 16
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 10:16
steeph-89
steeph-89 is offline
1. hoe geef jij geld uit? (bv. let op koopjes, of als je wat ziet dan koop je het)
Ik let op koopjes, maar als ik het echt mooi vind heb en het is het waard dan heb ik het er wel voor over.
2. hoe kom jij aan je geld?
Zakgeld, stufi en stage
3. hoeveel heb je per maand te besteden?
300 ongeveer
3. hoe denk jij over geld?(bv. hoe moet je met geld omgaan)
Ik geef mijn geld uit aan leuke dingen, uitgaan, vakanties, kleding etc. Later als ik een baan heb en kosten heb zal dat toch gaan minderen en doe je vanzelf wel zuiniger aan.
4. waar geef jij je geld aan uit?
Kleding, uitgaan, vakanties, bios, eten
5. wat vind jij van je eigen koop gedrag?
slecht
6. hoe heb jij geleerd met geld omtegaan?
Door meteen mijn eigen rekeningen te betalen (ziektekosten, abbo)
7. wat is je leeftijd?
21
8. maakt het nog uit met wie je bv. gaat winkelen/iets kopen(bv. als je met je vrieden bent meer dan als je met je ouders bent)
Ik ga niet zo snel met mijn ouders uit of vakantie.. wel met vrienden en dan maak ik wel meer op dan als ik met me ouders ben, die zouden natuurlijk gaan zeuren hoeveel geld ik opmaak
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:21
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:

1. hoe geef jij geld uit?
Ik let op koopjes, kijk bijna altijd in de reclamefolders die mij interesseren, of kijk in de webshops om ideeën op te doen. Als ik wat leuks zie dan koop ik het als het niet te duur is, anders spaar ik/vraag ik of mijn ouders een deel willen betalen/wacht ik tot de uitverkoop
2. hoe kom jij aan je geld?
Kleedgeld+zakgeld dat ook voor het grootste deel aan kleding opgaat, samen €60,-
3. hoeveel heb je per maand te besteden?
€60,-
3. hoe denk jij over geld?(bv. hoe moet je met geld omgaan)
Nou gewoon, je hebt er niet oneindig van dus zul je er slim mee om moeten gaan, niet meer uitgeven dan je kunt, geen overhaaste aankopen doen, goed in de gaten houden wat je uitgeeft en waaraan, alleen handelen met vertrouwde organisaties, en sparen zodat je een beetje een reserve ebt voor noodgevallen.
4. waar geef jij je geld aan uit?
Kleding, verzorgingsproducten/cosmetica, beltegoed, en soms wel eens eten.
5. wat vind jij van je eigen koop gedrag?
Best wel okee, anders zou ik het wel anders doen. Ik kan best wel met geld omgaan vind ik.
6. hoe heb jij geleerd met geld om te gaan?
Uit ervaring, je kunt nou eenmaal niet alles kopen wat je wilt omdat je maar een beperkte hoeveelheid inkomsten hebt, dus moet je keuzes maken, soms geduld hebben, en vooral goed opletten.
7. wat is je leeftijd?
16 jaar.
8. maakt het nog uit met wie je bv. gaat winkelen/iets kopen(bv. als je met je vrienden bent meer dan als je met je ouders bent)
Als ik met vrienden ben kan ik ook hun mening vragen over of ik iets wel moet kopen of niet, en of iets me wel staat. Als ik met ouders ben dan zal ik vaker iets duurs kopen omdat wanneer zij het ook mooi vinden, ze vaak wel een deel willen betalen als het echt heel duur is en het zijn geld wel waard is, of als het schoenen/jassen zijn.

bedankt als je een reactie hebt gegeven
Alsjeblieft
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:38
Verwijderd
1. hoe geef jij geld uit? (bv. let op koopjes, of als je wat ziet dan koop je het)
Ik koop shampoo, deo, etc alleen in de aanbieding maar meestal betaalt mn moeder het.
2. hoe kom jij aan je geld?
zakgeld
3. hoeveel heb je per maand te besteden?
€30
3. hoe denk jij over geld?(bv. hoe moet je met geld omgaan)
erg goed nadenken voor je wat uitgeeft, en ik probeer zelf zoveel mogelijk te sparen
4. waar geef jij je geld aan uit?
boeken,tijdschriftenhobbyspullen en verder eigenlijk niets, tsja af en toe nieuwe oortjes voor mn mp3 enzo maar dat zijn niet echt dingen die ik iedere week koop
5. wat vind jij van je eigen koop gedrag?
wel oke
6. hoe heb jij geleerd met geld omtegaan?
zelf geleerd
7. wat is je leeftijd?
14
8. maakt het nog uit met wie je bv. gaat winkelen/iets kopen(bv. als je met je vrieden bent meer dan als je met je ouders bent)
Met mn ouders koop ik minder,
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 15:54
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
1. hoe geef jij geld uit? (bv. let op koopjes, of als je wat ziet dan koop je het)
Ik let op aanbiedingen uitverkopen.
2. hoe kom jij aan je geld?
Via m'n ouders .
3. hoeveel heb je per maand te besteden?
Ik heb geen beperkingen daarin.
3. hoe denk jij over geld? (bv. hoe moet je met geld omgaan)
Geld is maar 'n middel om van te kunnen leven, dus ik geef 't ook voornamelijk uit aan noodzakelijke dingen.
4. waar geef jij je geld aan uit?
Eten en drinken, kleding, verzorgingsproducten, zorgverzekering, beltegoed, motorrijlessen, studiegerelateerde zaken (collegegeld, huur van m'n studentenkamer, schrijfgerei, boeken, schriften, etc.) en (verjaardags)cadeautjes.
5. wat vind jij van je eigen koopgedrag?
Best wel verstandig, denk ik.
6. hoe heb jij geleerd met geld om te gaan?
Dat hebben vooral m'n ouders me bijgebracht, maar m'n studie (bedrijfseconomie/accountancy) zal er vast ook wel aan bijgedragen hebben .
7. wat is je leeftijd?
22
8. maakt het nog uit met wie je bv. gaat winkelen/iets kopen(bv. als je met je vrieden bent meer dan als je met je ouders bent)
Ja, als ik met vriend(inn)en ga shoppen let ik minder op de prijzen dan als ik in m'n eentje of met m'n ouders op pad ben.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V #68 of 69, dat is de vraag
PixelDansje
500 04-04-2008 23:18
Films, TV & Radio Enquete
Johnforum
2 15-01-2007 16:00
Algemene schoolzaken Onderzoekje: koopgedrag onder jongeren
dockus
30 18-03-2006 21:37
Lifestyle Marokkaanse jeugd kleedt zich duur
El_Nour
96 29-11-2003 12:09
Lifestyle Mc Fashion
coecie
28 26-06-2003 19:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.