Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2011, 08:22
mvdl
mvdl is offline
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar de plagiaatscanner Ephorus, maar deze is alleen door leraren te bestellen, en op de downloadsites moet je betalen. Weet iemand waar ik (gratis) de plagiaatscanner Ephorus kan downloaden?

MvdL
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2011, 09:31
Jarich
Avatar van Jarich
Jarich is offline
http://rapidfreak.com/ephorus+downlo...e-download.htm zoiets?

Ik weet niet of die site wel zo betrouwbaar is, maar volgens mij is het in ieder geval gratis.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 09:52
Jon
Avatar van Jon
Jon is offline
Citaat:
http://rapidfreak.com/ephorus+downlo...e-download.htm zoiets?

Ik weet niet of die site wel zo betrouwbaar is, maar volgens mij is het in ieder geval gratis.
Nee, die link is nep.

TS: Ephorus werkt voor zover ik weet met abonnementsvormen, dus zelfs al kun je het downloaden dan nog kun je er niks mee zonder abonnement. Wat zou je er mee willen?
__________________
Wer nicht fragt bleibt dumm.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 13:28
Infidel
Avatar van Infidel
Infidel is offline
Weet je ook waarom die alleen door leraren te bestellen is? Inderdaad, zodat leerlingen niet kunnen controleren of ze door de plagiaatcontrole komen met geplagieerd werk. Dus nee.
__________________
Wie de kat niet uit de boom kijkt, moet 'm er met de ladder uit halen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 14:54
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Wij hadden ook een leraar en die had gewoon wat zinnetjes ingetypt bij Google, maar het werkte wel.
En volgens mij had hij ook een plagiaatscanner besteld.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 20:49
mvdl
mvdl is offline
Ik moet een geschiedeniswerkstuk maken, en ik wil voor de zekerheid even controleren op plagiaat (of er per ongeluk nog wat letterlijk overgenomen dingen inzitten).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 00:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik moet een geschiedeniswerkstuk maken, en ik wil voor de zekerheid even controleren op plagiaat (of er per ongeluk nog wat letterlijk overgenomen dingen inzitten).
Misschien is het dan makkelijker om even aan jezelf te vragen of je stukken hebt overgenomen?


Ephorus levert vrij gedetailleerde resultaten. Een hit bij origineel werk is onwaarschijnlijk, en meestal goed te herkennen (bijvoorbeeld omdat het onderwerp van beide teksten anders is).

Als je stukken om schrijft in je eigen woorden, kan er in grotere verbanden ook nog wel iets uit komen rollen. Een paar woorden veranderen in een zin wordt altijd opgepikt, tenzij het één kort zinnetje is, hetzelfde laken een pak voor de zinsvolgorde veranderen.

Wat papers voor de universiteit betreft is het enige dat wordt opgepikt de bronnenlijst, omdat die volgens een vast format gemaakt moeten worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing nakijken
Juultjeh
2 05-11-2012 20:24
Algemene schoolzaken Plagiaatscanner
Verwijderd
3 14-04-2012 15:59
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen hulp engels/frans
scholier8
3 28-03-2011 22:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.