Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 20:46
Verwijderd
Hallo,

Mijn vriend (20) heeft veel problemen thuis gehad. Hij is nu een halfjaar bij mensen die hij via de kerk kent in de kost, maar daar kan hij ook niet eeuwig blijven. Deze mensen helpen hem wel, en al een paar keer is het gesprek gekomen op 'op zichzelf gaan.' Dat wil mijn vriend wel heel graag, maar eigenlijk zie ik dat niet zitten, en mijn ouders en de mensen waar hij bij in de kost is en ondertussen een band mee heeft opgebouwd, ook niet. Hoe moet hij in vredesnaam de was doen, en eten koken ? Hij weet nog niet hoe je de wasmachine moet bedienen, laat staan al het papierwerk te doen, en de huur op tijd te betalen. En hij is net uit de schulden, dus veel geld heeft hij niet.
Is er niet zoiets als begeleidend wonen ? Hij wil niet in een jongerengroep, dan weten jullie dat alvast

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2012, 05:48
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Dan moet hij direct beginnen met het leren van die vaardigheden. Zelf zijn eigen was gaan doen en samen koken bijvoorbeeld. Dat lijkt me voor zijn leeftijd sowieso handig.
Over begeleid wonen weet ik niet veel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 11:42
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
De huur kun je automatisch laten afschrijven? En de rest gewoon goed en geordend bijhouden. Dan hoeft er helemaal niks mis te lopen.... De basisbehoeften voor je levensonderhoud onder de knie hebben mag wel is op je 20e lijkt me.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 13:11
Afrodiete
Avatar van Afrodiete
Afrodiete is offline
Er bestaat inderdaad wel zoiets als begeleidend wonen, maar dat is dus wel in een groep en niet geheel zelfstandig.
En je kunt wel van alles willen, maar soms heb je gewoon geen keuze, als hij nog niet zelfstandig kan wonen vooral op het financiële gebied dan lijkt het me niet slim om dit geheel zonder begeleiding te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 16:24
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Begeleid wonen is meer bedoeld voor mensen met een handicap. Je zou op kamertraining kunnen zoeken. Dan woon je in een huis met meerdere jongeren die leren op zichzelf te gaan, je hebt dan wel je eigen kamer en je krijgt dan weekgeld.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 22:40
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Overal heb je wel begeleid wonen projecten en die zijn zeker niet alleen voor mensen met een handicap, je hebt ook begeleid wonen voor mensen met psychiatrische- en/of verslavingsproblemen. Die worden ook wel RIBW's genoemd. Dat kan zowel in een groep als zelfstandig. Heeft je vriend al hulp behalve de mensen van de kerk?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 22:43
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Er bestaat inderdaad wel zoiets als begeleidend wonen, maar dat is dus wel in een groep en niet geheel zelfstandig.
Begeleid wonen heb je zowel in groepen als zelfstandig.

Citaat:
Begeleid wonen is meer bedoeld voor mensen met een handicap. Je zou op kamertraining kunnen zoeken. Dan woon je in een huis met meerdere jongeren die leren op zichzelf te gaan, je hebt dan wel je eigen kamer en je krijgt dan weekgeld.
Kamertraining is voor jongeren onder de 18, waarschijnlijk komt hij hier dus niet voor in aanmerking. En dat het alleen voor mensen met een handicap zou zijn is dus ook onjuist. Er zijn begeleidwonen afdelingen die geheel voor gehandicapten zijn en er zijn ook begeleidwonen afdelingen die geheel voor mensen met psychiatrische/verslavingsproblemen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie een groot probleem
Dafuq
8 10-05-2013 16:04
Psychologie het grote autisme topic
Verwijderd
153 04-10-2010 06:05
Beleidszaken Beleid van Chat, Frontpage etc. ook hier ergens ter discussie stellen?
Verwijderd
47 22-08-2008 10:43
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten een kort Fragement
tmR-
17 04-03-2005 14:40
Psychologie Wat te doen?
Rabbi Daniel
54 21-05-2004 16:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.