Oud 14-08-2013, 16:46
JustSaying
JustSaying is offline
Hoi ik wil een laptop kopen op http://www.campusshop.nl/zcs_01/8001...l/details.aspx
en ik vroeg me af of je hierbij de belasting terug kon vragen? op de meeste sites kan je dan de naam van een bedrijf invullen maar bij deze site niet? kan ik dus dan geen belasting terug vragen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2013, 18:02
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Belasting terug vragen?
Als je de laptop zakelijk gebruikt kan je het aankoopbedrag van je inkomsten aftrekken. Zodat het inkomstenbedrag waar je belasting over moet betalen kleiner wordt.
Als dat het idee is, zou ik gewoon bij naam de eigenaar van het bedrijf invullen. Of gewoon bij naam de bedrijfsnaam invullen.
__________________
What matters most is how you see yourself
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 21:59
Verwijderd
Jullie hebben echt geen idee waar je het over hebt.

Je hoeft nu niets in te vullen. Als je een eigen zaak hebt en de laptop daarvoor gebruikt, dan kun je de kosten van de laptop bij je belastingaangifte aftrekken. Maar aan de manier waarop je de vraag stelt weet ik eigenlijk al genoeg en is dit totaal niet aan de orde.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 23:26
JustSaying
JustSaying is offline
Citaat:
Jullie hebben echt geen idee waar je het over hebt.

Je hoeft nu niets in te vullen. Als je een eigen zaak hebt en de laptop daarvoor gebruikt, dan kun je de kosten van de laptop bij je belastingaangifte aftrekken. Maar aan de manier waarop je de vraag stelt weet ik eigenlijk al genoeg en is dit totaal niet aan de orde.
dus je gaat me aan geven ofzo o.o., maar ik gebruik het voor mijn werk en studie hoor

Laatst gewijzigd op 14-08-2013 om 23:41.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 08:40
Verwijderd
Als je denkt dat belastingaangifte betekent dat ik je aan ga geven, dan kun je dit soort dingen beter gewoon helemaal vergeten en de volle mep betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 01:57
funstic
funstic is offline
Belasting toegevoegde waarde (BTW) is alleen aftrekbaar voor zakelijk gebruik. (Ondernemers, bedrijven etc).

Jij bent gewoon consument en betaalt dus gewoon 21% belasting. Net als dat jij gewoon 6% betaalt als je een pak melk koopt in de supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 01:58
funstic
funstic is offline
Citaat:
Jullie hebben echt geen idee waar je het over hebt.

Je hoeft nu niets in te vullen. Als je een eigen zaak hebt en de laptop daarvoor gebruikt, dan kun je de kosten van de laptop bij je belastingaangifte aftrekken. Maar aan de manier waarop je de vraag stelt weet ik eigenlijk al genoeg en is dit totaal niet aan de orde.
De kosten van je laptop kun je niet aftrekken, de BTW wel.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 09:05
Verwijderd
Citaat:
De kosten van je laptop kun je niet aftrekken, de BTW wel.
Ja, echt waar? een ondernemer mag de aanschaf van een laptop niet meenemen in de winstbepaling voor de VPB of voor de inkomsten uit onderneming? Ga terug naar school, nitwit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Jij bent gewoon consument en betaalt dus gewoon 21% belasting. Net als dat jij gewoon 6% betaalt als je een pak melk koopt in de supermarkt.
Die vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken. Zelfs als je als consument een laptop aanschaft zijn er gronden waaronder je hem mag aftrekken van de belasting. Als je hem gebruikt voor je opleiding bijvoorbeeld.

Als je zo graag antwoorden wilt geven, geef dan aub antwoorden die kloppen, want hier heeft niemand iets aan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 22:36
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Een werkgever zal zelf de BTW aangiften moeten doen. Of je nu wel of niet iets invult op de website zal daar weinig voor uitmaken. Echter, heb jij daar niets mee van doen. Als je een laptop krijgt van je werk, dan kopen zij die ook voor jou. Of je mag hem zelf kopen, maar dan is wel gecommuniceerd dat je gewoon de kassabon moet inleveren. Zoals Ertur al zei, hier duidelijk niet van toepassing. Je kan de BTW niet aftrekken.

Je kan hem inderdaad opgeven als kostenpost. Stel dat je een laptop koopt van 600 euro (restwaarde even niet meegepakt) dan mag je elk jaar 200 euro van je belastbaar inkomen afhalen (uitgaande dat je hem voor je studie gebruikt). Echter, daar heb je geen reet aan want als student verdien je... 4000 euro per jaar? Dat zou dus 3800 worden. Echter, dat gehele bedrag valt gewoon in de algemene heffingsvrijstelling. Als je die berekening nou wel of niet meeneemt in je aangiften, je te betalen belasting blijft 0 euro. Het is alleen zinvol dat te doen als je meer dan circa 6.500 euro per jaar verdient. En zelfs dan is het dus maar circa 30% van 1/3 van 90% van de aanschaf waarde. Wel 3 jaar op een rij, dat dan weer wel.

tdlr;
ertur heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 07:07
funstic
funstic is offline
Citaat:
Ja, echt waar? een ondernemer mag de aanschaf van een laptop niet meenemen in de winstbepaling voor de VPB of voor de inkomsten uit onderneming? Ga terug naar school, nitwit.
Oke, dat wist ik dat niet. Foutje.

Maar ben toch wel benieuwd hoe jij op 1 foutje concludeerd dat ik ben gestopt met school, aangezien jij stelt dat ik "terug naar school" moet. Misschien kun je jezelf even verklaren.

Ik zie al waar jouw leventje leeft.. Hier op dit forum. Je zit vast niet een groot deel van je dagen op dit forum te posten en kijken. Hopeloos figuur. 😂😂
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.